تام وارن: آینده ایکس‌باکس بسیار شبیه به یک رایانه‌شخصی است

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,622
نام
alireza
xbox.jpg

تام وارن، خبرنگار ورج، میگوید: وقتی نزدیک به چهار سال پیش Xbox Series X را بررسی کردم، کنسول را رایانه شخصی نسل بعدی نامیدم. ایکس باکس نه تنها به شکل یک جعبه مستطیل شکل و برج مانند بود، بلکه شبیه یک رایانه شخصی نیز بود. همچنین به لطف ارتقای سخت افزاری، ایکس باکس میتواند بازی‌ها را با انواع حالت‌های گرافیکی شبیه رایانه شخصی اجرا کند. اکنون، با نزدیک شدن به نسل بعدی ایکس‌باکس، به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال نزدیک‌تر کردن شکاف بین Xbox و PC است.

فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ، برخی تغییرات بالقوه عظیم پلتفرم ایکس باکس را در هفته های اخیر به اشتراک گذاشته است. در همان زمان، یادداشت‌های داخلی افشا شده نشان می‌دهد که مایکروسافت تمرکز بیشتری روی حفظ بازی ایکس‌باکس و همچنین سازگاری بازیهای آینده دارد. هنگامی که همه‌ی تکه‌های پازل را کنار هم می‌گذارید، به نظر می‌رسد که مایکروسافت میخواهد تمام بخش‌های خوب ویندوز و ایکس‌باکس را برای کنسول نسل بعدی خود ترکیب کند.

اسپنسر اخیراً در مصاحبه‌ای با Polygon گفت که تیم ایکس باکس به این فکر می کند که چگونه اکوسیستم خود را گسترده‌تر کند و فروشگاه‌های رایانه های شخصی مانند فروشگاه Epic Games و Itch.io را پشتیبانی کند. این یک تجدید نظر اساسی در مورد مدل کنسول ایکس باکس است و اسپنسر معمولاً مطالبی از این قبیل را مطرح نمی‌کند، مگر اینکه چیزی باشد که مایکروسافت به طور جدی در نظر دارد.

برای اینکه ایکس باکس بتواند فروشگاه‌های رایانه شخصی را ساپورت کند و مدلی گسترده‌تر را بپذیرید، چندین اتفاق باید بیفتد که به نظر من در داخل مایکروسافت در حال حرکت هستند. اول از همه، باید کنسول قادر باشد که بازی‌های رایانه شخصی را اجرا کند. این بدان معنا نیست که دارندگان ایکس باکس به طور ناگهانی با دسکتاپ ویندوز و منوی استارت و تبلیغات پاپ آپ برای Bing روبرو شوند، اما می‌تواند به این معنی باشد که کنسول ایکس باکس آینده بیشتر به سمت توسعه بازی رایانه شخصی متمایل خواهد شد.

در حالی که مایکروسافت قول بزرگترین جهش فنی در یک نسل را برای کنسول بعدی ایکس باکس خود داده است، این شرکت همچنین تیم جدیدی را راه اندازی کرده است که به حفظ بازی های فعلی Xbox اختصاص دارد. سارا باند، رئیس ایکس‌باکس اخیراً در یادداشت داخلی افشاشده‌ای نوشت: ما بر تاریخچه قوی خود در ارائه سازگاری بازیهای قدیمی برای بازیکنانمان تمرکز می‌کنیم و همچنان متعهد هستیم که کتابخانه شگفت‌انگیز بازی‌های ایکس‌باکس را برای بازیکنان نسل‌های آینده عرضه کنیم.

مایکروسافت با باز کردن درهای کنسول ایکس باکس خود برای فروشگاه‌های رایانه‌های شخصی ثردپارتی با خطرات و مزایایی همراه است، اما نباید تعجب آور باشد. دو سال پیش، مایکروسافت اعلام کرد که متعهد است که پلتفرم Xbox خود را با قوانین و اصول فروشگاه ویندوز خود مطابقت دهد، که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از سیستم‌های جایگزین برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای استفاده کنند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت در آن زمان گفت: ما فروشگاه بازی‌های نسل بعدی خود را بر اساس این اصول جدید ایجاد خواهیم کرد.

این امر ایکس باکس را برای اجرای بازی های بسیار بیشتری آماده می‌کند و کار را برای توسعه دهندگان آسان‌تر می‌کند، اما این بدان معنا نیست که مایکروسافت از سخت‌افزار ایکس‌باکس کنار می‌رود.

همه این تغییرات بالقوه پلتفرم ایکس باکس برای کنسولهای دستی نیز اعمال می شود و من فکر می‌کنم این بخش بزرگی از تفکر کلی مایکروسافت است. Valve نشان داده است که Steam Deck یک کنسول قابل اعتماد است. Valve سال‌ها تلاش کرد و نتوانست کنسولهای پلتفرم استیم (استیم ماشینها) که مانند Xbox بودند را به واقعیت تبدیل کند. Steam Deck از یک سیستم عامل لینوکس سفارشی به نام پروتون،که از یک لایه سازگاری برای اجرای بازی‌های ویندوز در لینوکس، استفاده می‌کند. پروتون کلید موفقیت Steam Deck بوده است، زیرا بدون آن، توسعه دهندگان باید کارهای بیشتری را برای پورت بازی‌های خود به لینوکس انجام دادند.

شایعه شده است که مایکروسافت در حال کار بر روی یک کنسول دستی ایکس باکس است، برای موفقیت یک ایکس باکس دستی، مایکروسافت باید از نقاط قوت ویندوز و ایکس باکس در ترکیبی هوشمند استفاده کند. اخیراً در مورد ایده‌آل خود برای Xbox handheld صحبت کردم. دستگاهی که سیستم عامل ویندوز را در هسته خود اجرا می کند، اما هرگز آن را در معرض دید شما قرار نمی‌دهد، بنابراین مانند یک کنسول Xbox به نظر می رسد، اما اگر می خواهید، می توانید بازی های Steam و یا بازی های Xbox را اجرا کنید. مایکروسافت توانایی اجرای سیستم عامل ایکس باکس بر روی ویندوز را دارد و در گذشته دقیقاً این کار را انجام داده است.

Steam Deck ممکن است تا کنون تنها چند میلیون دستگاه فروخته باشد، اما بزرگترین تهدید برای کنسول‌های ایکس باکس و رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز است. Valve موفق شده است تجربه‌ای شبیه به کنسول برای بازی‌های رایانه شخصی ایجاد کند و از طریق فروشگاه Steam خود به بهترین بازی های انحصاری ایکس باکس و پلی استیشن دسترسی داشته باشد.

مایکروسافت تاکنون در مورد Steam Deck پاسخی نداده است، اما این شرکت تیم جدیدی برای Xbox Experiences و Platforms تشکیل داده است که به بهبود تجربه ویندوز در دستگاه‌های دستی کمک می‌کند. اگر مایکروسافت بتواند ایکس باکس و ویندوز را با هم ادغام کند، ممکن است واقعاً به چشم انداز هر صفحه‌ای یک ایکس باکس است (ایکس باکس در همه جا) دست یابد.
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
102
میشه اینطور برداشت کرد که کنسول اکس باکس از یه کنسول خانگی تبدیل به مینی پی سی هایی بشه که یه پوسته اکس باکس بر روی سیستم عامل ویندوز باشه.

توسعه دهندگان نسخه پی سی رو عرضه خواهند کرد. فروشگاه های بیشتری مثل استیم و اپیک گیمز در دسترس خواهد بود و با قابلیت Forward Compatibility لایبری بازی های اکس باکس روی ویندوز در دسترس باشه.
 

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,666
نام
milad
اگه شبیه یه کیس اسمبل شده با ویندوز و تم xbox باشه مایکروسافت میتونه از بازی های شرکت سونی که واسه پیسی و ویندوز عرضه شدن رو این دستگاه استفاده کنه ؟
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,018
نام
احمد
همین الان سریز ایکس به نسبت 500/600 دلاری که براش پرداخت میکنید، نسبته به کامپیوتر 1500 دلاری به معنی واقعی کلمه یک هیولاست
تموم بازی ها هم چندین مد، کیفیت متوسط و 60 فریم، کیفیت کم 120 فریم، کیفیت 4K واقعی 30 فریم، دارن، من احساس میکنم دیگه نسل بعد فاصله کنسول و کامپیوتر بشدت کم رنگ تر بشه
یعنی تموم انحصاری ها بیان رو کامپیوتر
از اون ور با 500 دلار کیفیتی معادل یک کامپیوتر 2500 دلاری بگیرید!
 

SΛDrA-HhH

Gold User
May 5, 2011
14,846
نام
شیخ صدرا
اگه شبیه یه کیس اسمبل شده با ویندوز و تم xbox باشه مایکروسافت میتونه از بازی های شرکت سونی که واسه پیسی و ویندوز عرضه شدن رو این دستگاه استفاده کنه ؟

احتمالا يه قفلى چيزى بذارن كه نشه.
ولى حالت عادى ميشه
 
  • Like
Reactions: milad.ps4

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,040
نام
محمد امین
من الان دو سه نسله آرزوم اینکه کنسول با PC ادقام بشه یعنی برای کارهای روزمره احتیاج نداشته باشم PC روشن کنم و تو یک محیطی مثل ویندوز همه کارهای روزمره انجام بدم
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,164
نام
سبحان
اگه ایکس باکس بعدی یه پی سی باشه با بهینه سازیای خفن از ظرف خود تیم ایکس باکس برای هر بازی و قابلیت نصب ویندوز و قیمت 500 -600 دلاری، واقعا عالی میشه.
مایکروسافت بخش بزرگی از بازار پی سی رو میتونه بدست بیاره و زحمت زیادی هم نیاز نیست بکشه چون همه بازیا همین الان روی پی سی هستن
 
  • Like
Reactions: pbgame

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,553
به نظرم مایکروسافت بیشتر از عواقب کاری که اتحادیه اروپا با اپل کرد می ترسه و میخواد مثلا پیشدستی کنه

نه تنها اپل رو مجبور کردن که اجازه نصب استور های دیگه رو روی سیستم بسته آیفون بده بلکه خود مایکروسافت هم به خاطر قوانین اتحادیه اروپا مجبور شد اجازه پاک کردن بعضی اپ های دیفالت ویندوز رو به کاربر بده پس بعید نیست با همین منطق یه روز یقه بخش ایکس باکس و یا حتی کنسول های دیگه رو بگیرن
 

{mobile-GAMER-117}

کاربر سایت
Jul 16, 2020
2,280
نام
علیرضا
اگه سیستم عامل ویندوز باشه آره
همین الان سیستم عامل اکس باکس از همون پروژه سابق windows core OS استفاده میکنه (البته این پروژه discontinued شده)
اما در مورد ویندوز، فعلا خود ویندوز سیستم عامل بشدت سنگین و پر از کدها و نرم افزارهای قدیمیه که خود مایکروسافت اونا رو صرفا از دید کاربر مخفی کرده حتی حذف هم نکرده‌. سیستم عامل اکس باکس بعدی نباید ویندوز باشه با یه اسکین اکس باکس بلکه باید واقعا چیز ترتمیزی باشه و من حدس می‌زنم با توجه به اینکه طبق شایعات کرنل ویندوز رو دارن با راست بازنویسی میکنن و تو ویندوز ۱۲ (اگه حقیقت داشته باشه) قراره رونمایی بشه پس انتظار میره همزمان با رونمایی حدودی ویندوز بعدی ، اگه این پروژه رو واقعا در سر داشته باشند از برنامه هاشون برا بخش نرم افزار نسل بعد اکس باکس هم بگن‌.
 

jj191

کاربر سایت
Aug 22, 2021
455
فکر نکنم منظورشون این باشه که ویندوز رو ببرن روی ایکس باکس. فکر کنم منظورشون اینه که با توسعه سیستم عامل ایکس باکس کاری کنن که کاربران گیمر و عمومی نیازمندی نزدیک به صفر به استفاده از کامپیوتر داشته باشن. دلایل زیادی وجود داره که نزارن ایکس باکس ویندوز اجرا کنه که بحثش زیاده.
اساس و ریشه ویندوز هم اینه که یک سیستم عاملی باشه که طیف گسترده ای از کاربران خودشون رو داخلش ببینن از برنامه نویس و طراح گرفته تا پیاده سازی شبکه و تدوینگر و پروژه کار و پرینتر و غیره و غیره. اگر قراره کنسولی بدن که کار کامپیوتر رو بکنه چه کاریه کامپیوتر هست دیگه.
قیمت پایین کنسول نسبت به سخت افزاری که ارائه میده رو دلیل بر برتریش ندونید خودتون بهتر میدونید این شرکت ها پاش بیفته حتی حاضر هستن کنسول رایگان هم بدن اگه چند تا شرکت دیگه پا به رقابت بزارن همچین اتفاقی میتونه بیفته شاید رایگان اغراق آمیز باشه ولی نزدیک به رایگان میشه اگه راهی پیدا کنن که کنسول بریک و جلبریک و هک و ... نشه چون شما با خرید بازی ها چند برابر هزینه کنسول رو به شرکت ها برمیگردونید. حتی به نظر من چون اکثر دنیا حق کپی رایت رو رعایت میکنن اگر شرکتی پیدا بشه مخصوصا شرکت های کنسول های بازی قدیمی که الان هیچی برای عرضه کردن ندارن بتونن کنسول سورس بسته رایگان به بازار بدن میتونن به صورت جدی میخ رقابت با دو غول کنسول رو چنان محکم بکوبن که هردو شرکت به تته پته بیفتن. البته این دو شرکت خیلی غول هستن و اگر همچین اتفاقی بیفته میدونن چطوری کام بک بزنن.
 

.::PUИK::.

کاربر سایت
Mar 28, 2014
8,624
فکر نکنم منظورشون این باشه که ویندوز رو ببرن روی ایکس باکس. فکر کنم منظورشون اینه که با توسعه سیستم عامل ایکس باکس کاری کنن که کاربران گیمر و عمومی نیازمندی نزدیک به صفر به استفاده از کامپیوتر داشته باشن. دلایل زیادی وجود داره که نزارن ایکس باکس ویندوز اجرا کنه که بحثش زیاده.
اساس و ریشه ویندوز هم اینه که یک سیستم عاملی باشه که طیف گسترده ای از کاربران خودشون رو داخلش ببینن از برنامه نویس و طراح گرفته تا پیاده سازی شبکه و تدوینگر و پروژه کار و پرینتر و غیره و غیره. اگر قراره کنسولی بدن که کار کامپیوتر رو بکنه چه کاریه کامپیوتر هست دیگه.
قیمت پایین کنسول نسبت به سخت افزاری که ارائه میده رو دلیل بر برتریش ندونید خودتون بهتر میدونید این شرکت ها پاش بیفته حتی حاضر هستن کنسول رایگان هم بدن اگه چند تا شرکت دیگه پا به رقابت بزارن همچین اتفاقی میتونه بیفته شاید رایگان اغراق آمیز باشه ولی نزدیک به رایگان میشه اگه راهی پیدا کنن که کنسول بریک و جلبریک و هک و ... نشه چون شما با خرید بازی ها چند برابر هزینه کنسول رو به شرکت ها برمیگردونید. حتی به نظر من چون اکثر دنیا حق کپی رایت رو رعایت میکنن اگر شرکتی پیدا بشه مخصوصا شرکت های کنسول های بازی قدیمی که الان هیچی برای عرضه کردن ندارن بتونن کنسول سورس بسته رایگان به بازار بدن میتونن به صورت جدی میخ رقابت با دو غول کنسول رو چنان محکم بکوبن که هردو شرکت به تته پته بیفتن. البته این دو شرکت خیلی غول هستن و اگر همچین اتفاقی بیفته میدونن چطوری کام بک بزنن.
وقتی دنیا داره به سمت یکپارچه سازی پیش میره چرا ماکروسافت اینکارو کنه
به نظرم یه شبه سیستم عامل ویندوز یا قابلیت نصب ویندوز مجازی به کنسول بدن
اگه سیستمی شبیه به ویندوز اضافه شه به xbox راحت استورهایه دیگه شبیه به استیم و اپیک نیز قابل دسترس میشه برایه دارندگان xbox و عملا بازی هایه سونی قابل بازی
عملا xbox میشه یک کیس اسمبل شده و پرفورمنس مناسب گیم
به نظر ایده جذابی میشه
ویندوز 12 و یکپارچگی با xbox
 
  • Like
Reactions: pbgame and jj191

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,934
نام
محمد حسین
یه همچین چیزایی که میگید ویندوز بیاد رو ایکس باکس، امکان رخدادش نزدیک صفره.
اگه ایکس باکس بشه یه pc قابل حمل، اولا چجوری پایرت بازی رو روش کنترل کنن
ثانیا، خود ماکرو سرفیس و لپ تاپ میزنه، خود ایکس باکس میشه یه pc قابل حمل.
ثالثا و مهمتر اگه رو ایکس باکس ویندوز نصب بشه، کاراییش بشدت کاهش پیدا میکنه. چون سیستم ایکس باکس هسته ویندوزه ولی ویندوز پر از نرم افزارها و سورسهای متعدد هست که در حال اجراست و باعث مصرف سی پی یو و رم و ... میشه
رابعا،اگه ویندوز بخوره، اونموقع مشکلات چیت و امنیت و ... هم پیش میاد.
________
در کل، کنسولی که ویندوز رو کامل بگیره کنول نیست pc هست و اونموقع مشکلات یه pc رو باید رو حل کنه.
چنین چیزی نه منطقی هست و نه خیلی مفید.
کنسول ساخته شده برا گیم و برا همونم بهینه شده و چیزهای غیرضروری ویندوز ازش گرفته شده و در مقابل یه امنیت مناسبم درست کرده.
نصب ویندوز رو کنسول، تمام موارد بالا رو از بین میبره.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,633
نام
mohammad
به نظرم مایکروسافت بیشتر از عواقب کاری که اتحادیه اروپا با اپل کرد می ترسه و میخواد مثلا پیشدستی کنه

نه تنها اپل رو مجبور کردن که اجازه نصب استور های دیگه رو روی سیستم بسته آیفون بده بلکه خود مایکروسافت هم به خاطر قوانین اتحادیه اروپا مجبور شد اجازه پاک کردن بعضی اپ های دیفالت ویندوز رو به کاربر بده پس بعید نیست با همین منطق یه روز یقه بخش ایکس باکس و یا حتی کنسول های دیگه رو بگیرن
مایکی از هیچی نمی ترسه
اینو جایگاهش میون پلتفرم هولدر ها میگه!!!
اگه قرار باشه به کسی گیر بدن، اول سونیه، تازه شاید بعد به نینتندو، به لطف نوع مدیریت ایکس باکس، وضع درامد و سود اونقدر فاصله داره که رگلاتوری ها حالاحالاها باهاش کاری نداشته باشند!!!!

برعکس، بماند از اینکه ایده اولیه ایکس باکس و نوع نگاه بیل گیتس بیشتر شبیه الان بود تا زمان نسل شش و هفت کنسول xbox!!!

مایکی اتفاقا از خداشه این اتفاق بیوفته!!! با انجام اینکار شاید از نگاه طرفدارانش به کنسول ایکس باکس ضربه بخوره ولی مالی شرایطش بهتر نشه بدتر نمیشه، از طرفی سونی به شدتت وابسطه به درامد استور خودش هست!!! زمانی که سونی مجبور بشه از این آزادی عمل ها بده، بحران های خودش شروع میشه!!! چون سونی نه توانایی رقابت مالی برای سرویس و استور رقابتی داره، نه متاسفانه برا مدیران بالارده سونی برخلاف اینکه محتاج درامد ویدیو گیم هستند، دید سرمایه گزاری بلند مدت به ویدیو گیم وجود نداره!
پس این سونی هست که می ترسه! خیال مایکی فعلا با این نوع مدیریت آسوده هست!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر