شایعه تاریخ انتشار احتمالی پلی استیشن 5 پرو

MJ_KING

عضو تحریریه
Sep 14, 2023
358
نام
محمد جواد جعفری
شایعات ادعا می‌کنند که شرکت Sony می‌تواند کنسول پلی استیشن 5 پرو، که ورژن ارتقا یافته کنسول نسل نهمی آنها است، را در سال 2024 به بازارهای جهانی عرضه کند.

PS5-300x173.webp


جف گراب، خبرنگار مشهور رسانه Giant Bomb، گفت که او توانسته است ادعاهایی مبنی بر اینکه سونی درحال کار روی ارتقای میان نسلی پلی استشین 5 است را تایید کند.

نوشته های مشابه
او گفت: «لیک‌های PS5 Pro تقریبا درست هستند و باتوجه به آنچه (از منابعم) شنیده‌ام، بیشترشان واقعی‌اند. البته که من تنها کسی نیستم که این را می‌گویم اما من «سه مرتبه تائید» خودم را روی آن می‌گذارم.»

گراب همچنین این را هم گفت که کنسول میان نسلی جدید سونی، احتمالا در ماه سپتامبر 2024 مصادف با شهریور 1403 منتشر می‌شود.

طبق گفته‌های این فرد، پلی استیشن 5 پرو دارای ویژگی DLSS اختصاصی و یادگیری ماشینی برای بهبود کیفیت تصاویر و بالابردن نرخ فریم آن‌ها در هنگام بازی است؛ اگرچه گراب این را هم گفت که لیست دقیق مشخصات این دستگاه را در اختیار ندارد چرا که هنوز خود سونی هم در اینباره به جمع‌بندی نهایی نرسیده و چیزی مشخص نیست.

DLSS یک ویژگی منحصر به فرد برای کارت گرافیک‌های انویدیا است که از هوش مصنوعی برای ارتقای وضوح بازی‌ها استفاده می‌کند و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به تنظیمات گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهتر در سخت‌افزارهای ضعیف‌تر، دست یابند.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
مگه دوباره با amd نبستن ؟ :-? DLSS رو amd هم هست؟
انگاری این ویژگی اختصاصی خود پلی استیشن و سونیه.
مثل اینکه سخت افزاری هم هست مثل انویدیا.

بنظرم اگه اصلا هیچ آپگرید دیگه ای هم نداشته باشه بخاطر همین DLSS سخت افزاری خریدش واجبه.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
این شایعه که میگه PS5 Pro حدود 67 ترافلاپس قدرت داره اگه واقعی باشه خیلی هیجان انگیزه.
عملا خودش PS6 میشه.

بر اساس شایعه ها میگن تقریبا 4 برابر قویتر از کنسول فعلیه!
توان گرافیکی 3 برابر قویتر با خروجی 2 تا 4 برابری در بخش ریتریسیتگ.

از الان دیگه بازی نخریم جمع کنیم برای کنسول جدید.
این چه قیمتی میخواد داشته باشه؟:-?

PS5 Pro leak reveals specs that sound more like PS6 alongside AI upscaling tech
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
این شایعه که میگه PS5 Pro حدود 67 ترافلاپس قدرت داره اگه واقعی باشه خیلی هیجان انگیزه.
عملا خودش PS6 میشه.

بر اساس شایعه ها میگن تقریبا 4 برابر قویتر از کنسول فعلیه!
توان گرافیکی 3 برابر قویتر با خروجی 2 تا 4 برابری در بخش ریتریسیتگ.

از الان دیگه بازی نخریم جمع کنیم برای کنسول جدید.
این چه قیمتی میخواد داشته باشه؟:-?

PS5 Pro leak reveals specs that sound more like PS6 alongside AI upscaling tech
همچنین چیزی دور از واقعیت در دنیای کنسول ها هست.

همان 14.8 ترافلاپس اولیه منطقی تر هست. هرچیزی بیشتر از این رقم مساوی با قیمت ۸۰۰ دلاری این سخت افزار.
 

m.a.t

کاربر سایت
Dec 31, 2005
3,101
نام
محمد علی
این شایعه که میگه PS5 Pro حدود 67 ترافلاپس قدرت داره اگه واقعی باشه خیلی هیجان انگیزه.
عملا خودش PS6 میشه.

بر اساس شایعه ها میگن تقریبا 4 برابر قویتر از کنسول فعلیه!
توان گرافیکی 3 برابر قویتر با خروجی 2 تا 4 برابری در بخش ریتریسیتگ.

از الان دیگه بازی نخریم جمع کنیم برای کنسول جدید.
این چه قیمتی میخواد داشته باشه؟:-?

PS5 Pro leak reveals specs that sound more like PS6 alongside AI upscaling tech
این یعنی حدود ۷ برابر قوی‌تر از کنسول فعلی و یه چیزی در حدود قدرت 4080 یا 7900XTX که هر دو توی محدوده ۱۰۰۰ دلار هستن.
به نظر نمیاد منطقی باشه. مگر این که سونی بخواد کنسول بالای ۱۰۰۰ دلار تولید کنه.
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,455
این شایعه که میگه PS5 Pro حدود 67 ترافلاپس قدرت داره اگه واقعی باشه خیلی هیجان انگیزه.
عملا خودش PS6 میشه.

بر اساس شایعه ها میگن تقریبا 4 برابر قویتر از کنسول فعلیه!
توان گرافیکی 3 برابر قویتر با خروجی 2 تا 4 برابری در بخش ریتریسیتگ.

از الان دیگه بازی نخریم جمع کنیم برای کنسول جدید.
این چه قیمتی میخواد داشته باشه؟:-?

PS5 Pro leak reveals specs that sound more like PS6 alongside AI upscaling tech
این 67 ترافلاپس در حالت Dual Issue عه‌.
این Dual Issue Simd Unit مختص معماری RDNA3/4 هست که هر هسته میتونه دوتا دستور رندرینگ رو باهم انجام بده.

IMG_20240316_005022_801.jpg

منتها در واقعیت فقط یک سری دستورات رو قادر به انجام پردازش همزمان هست و قرار نیست تو رندرینگ گیم این اتفاق بیفته پس بنابراین قدرت PS5 Pro در بازیها نصف این عدد یعنی 33.5 ترافلاپس هستش‌.
معماری APU پرو همون RDNA3 هست ولی هسته های RT و کلا بخش پردازش RT و AI ش معماری RDNA4 هست. بنابراین تا ۲ الی ۴ برابر توی ری تریسنگ قویتره.

یه چیز جالب دیگه که داره سیستم اپسکیل اختصاصی خود PS5 Pro هستش بنام PSSR که مخفف PlayStation Spectral Super Resolution هستش که بر مبنای هوش مصنوعی اپسکیل میکنه مشابه (DLSS ) و طبق عکسهایی که لیک شده کیفیتی به مراتب بهتر از FSR2 و TAAU (رزولوشن نیتیو) داره.
کلا این اولین کنسولی هست که دارای AI Accelerator هست.
توی این عکس با این که کیفیت نداره ولی به کلنک دقت کنید مشخصه

20240315_143942.jpg

ماشین لرنینگ شخصی سازی شده هم ویژگی های دیگشه.
نکته ای که در مورد PSSR هست اینه که روی همه بازیها بدون نیاز به پچ از طرف سازنده ی بازی اعمال میشه.
 
آخرین ویرایش:

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,361
نام
مــاکــان
این یعنی حدود ۷ برابر قوی‌تر از کنسول فعلی و یه چیزی در حدود قدرت 4080 یا 7900XTX که هر دو توی محدوده ۱۰۰۰ دلار هستن.
به نظر نمیاد منطقی باشه. مگر این که سونی بخواد کنسول بالای ۱۰۰۰ دلار تولید کنه.
البته شایعه میگه 67 ترافلاپس Fp16 که میشه تقریبا 32 ترافلاپس Fp32 که یعنی تقریبا 3برابر قویتر از کنسول فعلی.
 

hbk2008

کاربر سایت
Dec 8, 2021
108
ps5 خودش قدرت مناسبی داره فقط اگه بتونن تو نسخه پرو فریم ریت 60 و rt فعال رو به یه استاندارد تبدیل کنن عالی میشه
دیگه 30 فریم و تکسچر های low باید به خاطرات بپیوندن .
مورد بعدی هم اجرای بازی های ps3 هست که کار خیلی مشکلی نیست و سونی حد اقل میتونه تو نسخه پرو این کار رو محقق کنه پی سی های ضعیف هم الان دارن بازی های ps3 رو با شبیه ساز اجرا می کنن
 

graywolf

کاربر سایت
Jun 1, 2007
1,180
نام
احمد
این 67 ترافلاپس در حالت Dual Issue عه‌.
این Dual Issue Simd Unit مختص معماری RDNA3/4 هست که هر هسته میتونه دوتا دستور رندرینگ رو باهم انجام بده.

View attachment 331476

منتها در واقعیت فقط یک سری دستورات رو قادر به انجام پردازش همزمان هست و قرار نیست تو رندرینگ گیم این اتفاق بیفته پس بنابراین قدرت PS5 Pro در بازیها نصف این عدد یعنی 33.5 ترافلاپس هستش‌.
معماری APU پرو همون RDNA3 هست ولی هسته های RT و کلا بخش پردازش RT و AI ش معماری RDNA4 هست. بنابراین تا ۲ الی ۴ برابر توی ری تریسنگ قویتره.

یه چیز جالب دیگه که داره سیستم اپسکیل اختصاصی خود PS5 Pro هستش بنام PSSR که مخفف PlayStation Spectral Super Resolution هستش که بر مبنای هوش مصنوعی اپسکیل میکنه مشابه (DLSS ) و طبق عکسهایی که لیک شده کیفیتی به مراتب بهتر از FSR2 و TAAU (رزولوشن نیتیو) داره.
کلا این اولین کنسولی هست که دارای AI Accelerator هست.
توی این عکس با این که کیفیت نداره ولی به کلنک دقت کنید مشخصه

View attachment 331475

ماشین لرنینگ شخصی سازی شده هم ویژگی های دیگشه.
نکته ای که در مورد PSSR هست اینه که روی همه بازیها بدون نیاز به پچ از طرف سازنده ی بازی اعمال میشه.
میخواستم بنویسم که این در اصل نصف ترافلاپس حساب میشه که دیدم خیلی تخصصی تر و کامل تر پاسخ دادی.
بنظرم اگه تمام این مشخصات و تکنولوژی PSSR درست باشه به راحتی نسخه پرو میتونه بازی ها رو با ری تریسینگ بصورت ۶۰ فریم و 4K اجرا کنه. هم سه برابر قدرتش بیشتر شده و هم تکنولوژی اپسکیل هوش مصنوعی بهش اضافه میشه.
اینطوری اگه باشه میشه خیلی کارها با این کنسول کرد و پلی استیشن ۶ رو حداقل یک یا دو سال دیرتر منتشر کرد که بنظرم تصمیم منطقی تری هم هست چون هم تکنولوژی پیشرفت بیشتری میکنه و هم عمر این نسل طولانی تر میشه.
اواخر نسل هم با آخرین بنچمارک گرافیکی ناتی داگ میتونن نسخه معمولی رو روی ۱۰۸۰ ۶۰ فریم تنظیم کنند و نسخه پرو روی ۶۰ فریم و 4K.
یه چی تو این مایه ها.
1000070333.jpg 1000070334.jpg
 

kourooshkabir25

کاربر سایت
Apr 4, 2017
5,357
چند تا نکته مهم وجود داره
45 درصد بدون بهینه سازی برای معماری و ویژگی های جدید ( استودیو هیچ بهینه سازی هم انجام نده باز هم عملکرد pro حدود 45 درصد بهتره ) با بهینه سازی pro حداقل 2 برابر بهتر ps5

سرنی بزرگ و تیم فنی سونی از همین هسته های ابر فاجعه RT RDNA2 , خروجی در حد RT CORE های انویدیا گرفتن
1710569257663.png
PS5 PRO با هسته های RT RDNA4 / بهینه سازی های سرنی بزرگ و تیم سونی قدرتی بین 4070S و 4070TI خواهد داشت

در بحث AI هم 300TOPS در حد RTX 3090 و برای اپ اسکیل در حد DLSS / فریم جن در حد DLSS 3 کافیه

قرار نیست PS5PRO بازی ها رو 4k native اجرا کنه
هدف اصلی PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) رندر کردن بازی ها در رزولوشن پایین تر و استفاده از قدرت سخت افزاری GPU برای RT / افکت های گرافیکی بهتر ( وقتی خروجی PSSR در حد و بهتر از 4k native دیگه چه نیازی به هدر دادن توان GPU ؟ )
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
این 67 ترافلاپس در حالت Dual Issue عه‌.
این Dual Issue Simd Unit مختص معماری RDNA3/4 هست که هر هسته میتونه دوتا دستور رندرینگ رو باهم انجام بده.

View attachment 331476

منتها در واقعیت فقط یک سری دستورات رو قادر به انجام پردازش همزمان هست و قرار نیست تو رندرینگ گیم این اتفاق بیفته پس بنابراین قدرت PS5 Pro در بازیها نصف این عدد یعنی 33.5 ترافلاپس هستش‌.
معماری APU پرو همون RDNA3 هست ولی هسته های RT و کلا بخش پردازش RT و AI ش معماری RDNA4 هست. بنابراین تا ۲ الی ۴ برابر توی ری تریسنگ قویتره.

یه چیز جالب دیگه که داره سیستم اپسکیل اختصاصی خود PS5 Pro هستش بنام PSSR که مخفف PlayStation Spectral Super Resolution هستش که بر مبنای هوش مصنوعی اپسکیل میکنه مشابه (DLSS ) و طبق عکسهایی که لیک شده کیفیتی به مراتب بهتر از FSR2 و TAAU (رزولوشن نیتیو) داره.
کلا این اولین کنسولی هست که دارای AI Accelerator هست.
توی این عکس با این که کیفیت نداره ولی به کلنک دقت کنید مشخصه

View attachment 331475

ماشین لرنینگ شخصی سازی شده هم ویژگی های دیگشه.
نکته ای که در مورد PSSR هست اینه که روی همه بازیها بدون نیاز به پچ از طرف سازنده ی بازی اعمال میشه.
موضوع اینه که توسعه دهندگان ترد پارتی چطور با PSSR سازگاری پیدا می‌کنند در حالی که DLSS/FSR همین حالا هم در دسترس انها هست. ویژگی های داخلی تولید کنندگان کنسول بیشتر یه ویژگی تبلیغاتی هستند. چیزی که در سریز اکس و اس دیدیم.
 
  • Poker Face
Reactions: SiminSecret

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر