تاریخچه کامل سری Devil May Cry_ قسمت اول

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
This party's getting crazy… Let's rock










logo.jpg


سلام. سری بازی‌های DMC نیاز به تعریف و تمجید نداشته و همیشه جزو انتخاب‌های اول هر بازیبازی هستند. در این مقاله قصد داریم که بررسی تمامی جزییات سری DMC بپردازیم. از معرفی کاراکتر‌ها و دشمنان و سلاح‌ها و ... تا داستان باز‌ی‌ها. در زیر قسمت اول مقاله را خواهید خواند.



تولد Devil May Cry


اواخر سال 1999 بود که شرکت کپکام کار بر روی عنوان Resident Evil 3 را به کارگردانی Hideki Kamiya به اتمام رسانید. رزیدنت اویل از بهترین عناوین کپکام بود و این شرکت قصد نداشت که دست از سر چنین عنوان پرسود و زیبایی بردارد. بنابراین صحبت‌های اولیه در مورد ساخت ادامه این بازی انجام شد. قرار بود که ادامه این بازی با نام Resident Evil 4 بر روی کنسول PS2 برود.


First-sketch.jpg


تیم تحقیقات و پژوهش کپکام سفری به اسپانیا انجام داد تا از قلعه‌ها و بناهای باستانی این شهر دیدن کند و از آن‌ها برای طراحی محیط بازی خود استفاده کند. اما محاسبات کپکام درست از آب در نیامد. طرح‌ها و نقشه‌های کشیده شده از همان ابتدا شباهت چندانی به محیط‌های مخوف رزیدنت اویل نداشتند. در اینجا بود که اولین جرقه‌های یک عنوان جدید زده شد و بازی‌ای که قرار بود به ادامه رزیدنت اویل بپردازد، تبدیل به IP جدیدی به نام Devil May Cry شد.



گیم‌پلی بازی


یکی از مهمترین عناصر گیم‌پلی Devil May Cry از باگی که در بازی Onimusha: Warlords بود، برداشت شد. برخی از دشمنان بازی در هنگام ضربه خوردن بر روی هوا بصورت معلق می‌ماندند. Kamiya( کارگردان بازی)، به فکر افتاد و تصمیم گرفت سیستمی طراحی کند که با ضربه زدن سریع به دشمنان، آن‌ها را هوا بصورت معلق نگه دارد. کمی بعد ایده سلاح گرم نیز بررسی شد و نتیجه آن یک گیم‌پلی بسیار سریع و برق‌آسا بود که ترکیبی از شمشیر و تفنگ بود. کارگردان بازی در نظر داشت که نقش اول بازی جوانی" خونسرد، خوش‌تیپ و همه‌فن‌حریف" باشد. نام این شخصیت دانته گذاشته شد.



در اواخر ساخت بازی تصمیم بر این شد که بر خلاف رزیدنت اویل، روند بازی را به صورت یه سری از mission‌های متفاوت قرار دهند که در پایان هر کدام، داستان وارد مرحله جدیدی می‌شود. Devil May Cry علیرغم هیجان بالا، بازی حرفه‌ای و نسبتا دشواری بود. فنون باید درست در زمان مناسب زده می‌شد تا موثر باشند. کارگردان بازی در این مورد گفت:" می‌خواستم کسانی را که بازی‌های سبک و کشکی انجام می‌دهند، به چالش بکشم".



سرانجام در سال 2001 این بازی عرضه شد. سایت‌ها و مجله‌ها معتبر دنیا، همگی به تعریف و تمجید از این بازی پرداختند. ابتکار در گیم‌پلی، اکشن نفس‌گیر، جلوه‌های بصری زیبا، کنترل دوربین و نقش و نگار فانتزی که در محیط بازی دیده میشد تحسین همگان را برانگیخت. مجله Game Informer در نقد خود گفت:" با وجود این بازی، رزیدنت اویل مثل یک زامبی کودن به نظر می‌رسد". میانگین امتیاز این بازی از 72 نشریه جهان، عدد شگفت‌انگیز 92.2 درصد بود.



تابحال 4 شماره از این بازی ساخته شده است. وقایع داستان در سری DMC به ترتیب زیر اتفاق می‌افتند:


  • Devil May Cry 3
  • Devil May Cry 1
  • Devil May Cry 4
  • Devil May Cry 2


سری DMC تابحال نزدیک به 10 میلیون نسخه در سراسر دنیا فروش داشته‌اند. اخرین عنوان این سری DMC4 بود که بر روی PS3، 360 و ویندوز منتشر شد. هنوز کپکام خبری از نسخه پنجم این بازی نداده است در حالیکه طرفداران به شدت منتظر آن هستند.



در ادامه به بررسی کامل و جزء به جزء سری DMC می‌پردازیم. تمامی کاراکتر‌ها معرفی شده و سپس داستان هر قسمت ذکر می‌شود.



کاراکتر‌های اولیه دنیای DMC



The Dark Knight Sparda


Sparda.jpg

اسپاردا شیطانی است که Mundus را در 2000 سال پیش نابود کرد. او پدر دانته و ویرجیل می‌باشد.
در حالت انسانی،‌او دقیقا شبیه به پسرانش می‌باشد. گاهی مثل دانته، خشن و تندخو و گاهی نیز مثل ویرجیل، خونسرد و آرام است. همیشه یک بارونی بنفش به تن دارد( ترکیبی از آبی و قرمز) و از یک عینک تک چشمی استفاده می‌کند. در شکل واقعی خود، او شیطانی‌ست هم‌اندازه انسان، با پاهایی شبیه به سُم، پوستی شبیه به خزندگان، یک جفت شاخ رو به جلو و دو جفت بال خفاش مانند.



بدن او مانند یک لباس زرهی می‌باشد که با نقش و نگار‌های بنفش تزیین شده است. گوهری قرمز رنگ در پیشانی او وجود دارد که دور آن را یک حلقه طلایی فرا گرفته است. همچنین سر زانو‌ها و آرنج‌هایش از سپر طلایی استفاده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این‌ها یک زره هستند یا جزوی از بدن او می‌باشند.



اسپاردا در ابتدا یکی از یاران باوفای Mundus( یا همان پرنس تاریکی) بود. موندوس امپراتور دنیای شیاطین بود که هزاران نوکر و سرباز و خدمتکار داشت. موندوس می‌خواست که فرمانروایی دنیای انسان‌ها را نیز در اختیار خود بگیرد. بنابراین دروازه‌ای از سوی دنیای شیاطین به سوی دنیای انسان‌ها باز کرد و لشکر خود را به زمین فرستاد تا آن‌جا را تصرف کنند. اسپاردا مانند همه شایطین نبود. او قلبی داشت که می‌توانست محبت انسان‌ها را درک کند. اسپاردا بر علیه موندوس شورش کرد.




او لشکر عظیم موندوس را نابود کرد و سپس به سراغ خود موندوس رفت. اسپاردا موندوس را شکست داد و او و لشکرش را به دنیای شیاطین بازگرداند. اسپاردا برای بستن دروازه شیطانی از 4 عنصر استفاده کرد. او مقداری از خون خود و یک راهبه‌ی انسان را با شمشیر و یک Amulet( علامت جادویی) در آمیخت و دروازه را مهر و موم کرد. اسپاردا برای جلوگیری از باز شدن دروازه تمام قدرت و انرژی شیطانی خود را به شمشیر محبوبش یعنی Force Edge وارد کرد و آن را در آنسوی دروازه نهاد. او Amulet را با خود به دنیای انسان‌ها آورد. این Amulet که قابلیت تقسیم شدن به دو تکه را داشت، تنها کلید و تنها راه باز کردن دروازه بود. با انجام این اعمال، اسپاردا به افسانه‌ای بر روی زمین تبدیل شد و برای همیشه مورد تحسین و پرستش انسان‌ها قرار گرفت. اسپاردا... شوالیه افسانه‌ای تاریکی



Demon World


دنیای شیاطین که نام‌های دیگری از قبیل Hell، Underworld و Demon Realm نیز دارد، جهانی است موازی با جهان انسان‌ها. تمام شیاطین بصورت طبیعی در آن‌جا زاده می‌شوند. شیاطین قدرت خود را از همین جهان دریافت می‌کنند.

قانون‌های دنیای انسانی در آن راه ندارد. مکانی مخروبه و تاریک که به شدت خطرناک است. این جهان از مناطق گوناگونی تشکیل شده است. در برخی از مکان‌ها قوانین فیزیکی وجود ندارد. فرمانوروایی تمام این جهان تحت تسلط ابر‌شیطانی به نام Mundus( موندوس) می‌باشد.



Human World


هزاران سال قبل از اینکه حتی اسپاردایی وجود داشته باشد، دنیای انسان‌ها و شیاطین به هم متصل و مربوط بودند. بعدا به علت تفاوت‌های زیادی که بین انسان‌ها و شیاطین وجود داشت این دو جهان از یکدیگر جدا شدند. دنیای روشن به دنیای انسان‌ها و دنیای تاریکی به دنیای شیاطین تبدیل شد. دروازه‌های متعددی بین دنیای شیاطین و انسان‌ها وجود دارد که برزگترین آن‌ها توسط اسپاردا بسته شد. گرچه دروازه‌های کوچک نیز خطرناک هستند ولی فقط شیاطین ضعیف می‌توانند از آن‌ها عبور کنند.


Temen-ni-gru

Temen-ni-gru.jpg


Temen-ni-gru قلعه‌ای است که از طریق آن می‌توان به دنیای شیاطین وارد شد. این قلعه به دستور موندوس ساخته شده بود تا شیاطین از طریق آن بتوانند به دنیای انسان‌ها وارد شوند. 2000 سال پیش وقتی اسپاردا، موندوس را شکست داد و دروازه را مهر و موم کرد، این قعله در زیر زمین برای همیشه آرام گرفت. در این قلعه هفت هیولای وحشی و مهلک زندگی می‌کنند که محافظان دروازه شیاطین هستند. نام این هفت هیولا به قرار زیر می‌باشد:


Cerberus.jpg

Cerberus​

اولین محافظ که در تالار ورودی قلعه ساکن است. دست و پای او توسط اسپاردا به زمین زنجیر شده است. سگی سه‌سر و عظیم‌الجثه که قدرت استفاده از جادو‌های یخی را دارد. می‌تواند دور خودش زرهی از یخ بسازد، قندیل‌های یخی بزرگ احضار کند و توده‌‌های برنده یخ از دهان خود به بیرون پرتاب کند. هر کدام از سر‌های او، فنون خاصی را اجرا می‌کنند.


AgniRudra.jpg

Agni & Rudra​

دو شمشیر دوقلوی زنده که یکی از آن‌ها دارای قدرت آتش و دیگری دارای قدرت تند‌باد است. Agni شمشیر قرمز و Rudra شمشیر آبی‌رنگ می‌باشد. آن‌‌ها نیر توسط اسپاردا در تالاری زندانی شده‌اند. اگر کسی بتواند آن‌ها را شکست دهد، به اختیارش در خواهند آمد. آن‌ها در کنار یکدیگر، جنگجویان بسیار ما‌هری هستند.


Nevan.jpg

Nevan​

چهارمین محافظ دروازه که در قلعه Temen-ni-gru زندانی است. ساحره‌ای قدرتمند که مبارزات او ترکیبی از نیروی صاعقه و خفاش است. خفاش‌ها او هم قدرت حمله و هم دفاع از او را دارند. او می‌تواند روح دشمن را از طریق دهانش بمکد و او را بکشد.


Beowulf.jpg

Beowulf​

هیولایی بسیار قوی و عضلانی که در نبرد با اسپاردا یکی از چشمان خود را از دست داده است. این هیولا دو بال عظیم نیز دارد که به او توانایی پرواز کردن می‌دهد. استقامت بسیار بالایی دارد و علیرغم جثه‌اش، حملات بسیار سریعی را انجام می‌دهد. او کینه‌ی شدیدی نسبت به اسپاردا دارد و بعد از شکست از او قسم می‌خود که تمام نوادگان و وارثان اسپاردا را نابود کند.


Geryon.jpg

Geryon[/CENTER]

اسبی افسانه‌ای که بسیاری از قهرمانان از آن استفاده می‌کردند. او تحت تاثیر نیرو‌های شیطانی قرار گرفت و قدرت کنترل زمان را بدست آورد. در پشت او ارابه‌ای قرار دارد که تسلیحات و جنگ‌افزار نیرومندی بر روی آن سوار شده است. اسپاردا او را شکست داد و در منطقه‌ای شبیه به کلسیوم زندانی کرد.


Doppelganger.jpg

Doppelganger​

آخرین محافظ که در نزدیکی نوک قلعه در تالاری تاریک زندانی شده است. جنس او از سایه است. او می‌تواند با شکست نور به شکل حریف خود دربیاید. اگر نور شدید به او تابانده شود، برای چند لحظه فلج می‌شود.



اسپاردا هر هفت هیولا را شکست داد و در همان قعله Temen-ni-gru زندانی کرد تا برای همیشه محافظ دروازه شیاطین باشند. همچنین موندوس، هیولای عظیم‌الجثه‌ای به نام Leviathan را نیز در اطراف قلعه گماشته بود. این هیولا به شکل نهنگی غول‌پیکر بود که در هوا پرواز می‌کرد و یک سلاح بیولوژیکی محسوب می‌شد. اسپاردا این هیولا را نیز شکست داد و در کنار قلعه Temen-ni-gru زندانی کرد.


Perfect Amulet

amulets.jpg

یک جواهر بسیار زیبا و دوتکه که به عنوان کلید قلعه‌ی Temen-ni-gru است و می‌تواند دروازه ورود به دنیای شیاطین را باز کند. اگر کسی به این جواهر دسترسی پیدا کند می‌تواند شمشیر مخصوص اسپاردا، یعنی Force Edge را نیز بدست آورد. قابل ذکر است که اگر دو تکه از هم جدا شوند، هیچ قدرتی نخواهند داشت.

اسپاردا در اواخر عمر خود با زنی از نژاد انسان، به نام Eva ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دو پسر بود به نام‌های دانته و ویرجیل. پسران او نیمی‌ انسان و نیمی شیطان بودند. اسپاردا درگذشت. پس از مرگ اسپاردا، Eva دو تکه‌ی جواهر را از هم جدا کرده و در روز تولد دوقلو‌ها، هر کدام را به یکی از پسرانش می‌دهد. نام‌هایشان پست هر تکه حک شده بود. همچنین دانته و ویرجیل یه ارثیه دیگر نیز داشتند. اسپاردا برای هر کدام از آن‌ها یک شمشیر قدرتمند به جای گذاشته بود. شمشیر Rebellion به دانته داده شد و شمشیر Yamato به ویرجیل.


سلاح‌های اسپاردا


Force Edge

ForceEdge-sleep.jpg

شمشیر محبوب اسپاردا که تمامی قدرت‌های شیطانی اسپاردا در آن نفوذ کرده است. روح اسپاردا در این شمشیر است. این شمشیر مهمترین هدف قدرت‌طلبان می‌باشد و هر کسی آرزوی بدست آوردن آن را دارد. بعد از اینکه اسپاردا دروازه بین دنیای انسان‌ها و شیاطین را بست، تمامی قدرت‌های شیطانی خود را وارد این شمشیر کرد و در آنسوی دروازه گذاشت تا از باز شدن مجدد آن جلوگیری کند.

بر روی این شمشیر، جواهری بود به نام Amulet( در بالا توضیح داده شد). Amulet در واقع قلب این شمشیر است. اسپاردا Amulet را از روی شمشیر برداشت و با این کار، شمشیر به حالت خواب فرو رفت. اگر Amulet یک بار دیگر بر روی شمشیر Force Edge گذاشته شود، این شمشیر بیدار می‌شود و تمامی قدرت‌های اسپاردا را به کسی که از آن استفاده می‌کند، می‌دهد.

force-edge-2.jpg

اگر شمشیر بیدار شود می‌تواند به اشکال مختلف تبدیل شود. از جمله شمشیر، نیزه یا داس در در هر کدام از این حالات، فنون متفاوتی را اجرا می‌کند.


Yamato

Yamato.jpg

شمشیری افسانه‌ای که زمانی توسط اسپاردا استفاده می‌شد و سپس آن را به عنوان یادگاری برای فرزندش ویرجیل بر‌جای گذاشت. شکلی شبیه به شمشیر‌های سامورایی دارد و گفته شده است که می‌تواند هر چیزی را ببرد. قدرت‌های جادویی قوی در این شمشیر وجود دارد. حتی می‌تواند هوا را نیز ببرد و اجسام دشمنان دوردست را قلع و قمح کند.


Luce & Ombra( در ایتالیایی به معنی سایه و نور)

Luce_&_ombra.jpg

دو کلت نیمه خودکار با سرعت آتش بالا که از سلاح‌های ثابت اسپاردا بوده‌اند. این دو کلت بسیار شبیه به کلت‌های Ebony & Ivory دانته هستند. بر روی قنداق آن‌ها عکس دو زن وجود دارد. زن مو مشکی همان Ombra و زن مو بور همان Luce هستند.

پایان قسمت اول

تاریخچه سری Devil may cry - قسمت دوم
 
  • Like
Reactions: The Nostalgic Gamer

Darkside Fury

کاربر سایت
Nov 23, 2007
2,606
نام
Sadegh
خیلی ممنون مهدی جان مثل همیشه عالی
ما منتظر ادامش هستیم
کاش اول داستان 4 میشد نوشته بشه:cheesygri
فقط مثل داستان assassin creed دیالوگ ها رو هم ترجمه میکنی ؟(منظورم واسه شماره 4 )
خیلی متشکر :love:
 

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
ممنون از همه. قابلی نداشت:smile:

من خودم نظرم اینه که مثل اسپاردا، اول همه کاراکتر‌ها را مهرفی کنم و بعد برم سراغ داستان‌ها. شما اگه نظری دارید بگید.
فقط مثل داستان assassin creed دیالوگ ها رو هم ترجمه میکنی ؟(منظورم واسه شماره 4 )
اگه مثل AC دوست داشته باشید، واسه من فرقی نداره. مثلا میشه دیالوگ‌های مهم را توی متن داستان قرار داد.
 

BROXIGAR

کاربر سایت
Sep 7, 2009
1,889
نام
سهیل
آره بنظر من اینجوری بهتره!:biggrin1:
بسیار عالیه!خیلی ممنون!;)
یه نظرم دارم!اینکه سریع تر قسمت بعد رو آماده کن!:biggrin1:
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
مهدی یک چندایی ایراد داشت که من الان بهت میگم
تابحال 4 شماره از این بازی ساخته شده است. وقایع داستان در سری DMC به ترتیب زیر اتفاق می‌افتند:


  • Devil May Cry 3
  • Devil May Cry 1
  • Devil May Cry 4
  • Devil May Cry 2
مهدی 4 تا نه بلکه 6 تا بدبختی من اسمه ششمی را یاد ندارم و ازش یک دونه تایلر 4سال پیش دیدم و سبکش یک جور دیگه بود
و تو یادت رفت انامی هم حساب کنی اونم حساب میشه
بعد تو توی شماره گذازی اشتباه کردی یعنی دقیقا میشه این جوری
3
1
2
4
چون چهارش بیشتر از دوش پیرتره :-"
اسپاردا شیطانی است که Mundus را در 2000 سال پیش نابود کرد. او پدر دانته و ویرجیل می‌باشد.
در ادامه باید بگم نه اسپاردا نمرده و موندوس اون را زندانی کرده:((و بخاطره اینه که اون نمیتوانه خودشه نشون بده
من فقط یک چیز برای من نامهفوم هست که برادر دانته چه جوری نوشته میشه اون فارسی (ورجیل یا ورژیل یاویرجیل)کدام از انها درست نوشته میشه
خوب ممنون مهدی خوب بود:-"
و در اخر درباره اسپاردا بنویس که از همه مهمتر اونه مرسی:love:
 

GENE

کاربر سایت
May 12, 2007
2,982
نام
مهدی
ممنون برو بچ
مهدی 4 تا نه بلکه 6 تا بدبختی من اسمه ششمی را یاد ندارم و ازش یک دونه تایلر 4سال پیش دیدم و سبکش یک جور دیگه بود
گفتم چهار تا بازی. وگرنه هم مانگا و آنامی داره و هم رمان و کمیک و ...
بعد تو توی شماره گذازی اشتباه کردی یعنی دقیقا میشه این جوری
3
1
2
4
چون چهارش بیشتر از دوش پیرتره
نه اتفاقا خودت اشتباه می‌کنی حسین:D چیکار به پیریش داری؟ اتفاقات DMC4 قبل از DMC2 هست. من از خودم نمی‌گم‌ها، سایت رسمی بازی اینو میگه.
در ادامه باید بگم نه اسپاردا نمرده و موندوس اون را زندانی کردهو بخاطره اینه که اون نمیتوانه خودشه نشون بده
من هر کجا دیدم، نوشتند اسپاردا مرده. هیچ منبع موثقی ندیدم که گفته باشه اسپاردا الان زندانی موندوسه!
 

Wrath OF Joker

کاربر سایت
Sep 3, 2008
1,921
نام
ايمان
آقا اول از همه كه دستت درد نكنه خيلي عالي بود!!
دوم اينكه ايشالا قسمت بعدي كي هستش؟؟!! :biggrin1:
سوم اينكه من زياد داستان اين بازي رو نميدونم ولي پس شخصيت Nero مگه داداش Dante نيسش؟؟ :smile:
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
ممنون برو بچ

گفتم چهار تا بازی. وگرنه هم مانگا و آنامی داره و هم رمان و کمیک و ...

نه اتفاقا خودت اشتباه می‌کنی حسین:D چیکار به پیریش داری؟ اتفاقات DMC4 قبل از DMC2 هست. من از خودم نمی‌گم‌ها، سایت رسمی بازی اینو میگه.

من هر کجا دیدم، نوشتند اسپاردا مرده. هیچ منبع موثقی ندیدم که گفته باشه اسپاردا الان زندانی موندوسه!
اره اگر مقالات را حساب کنی زیاد میشه ولی یکی دیگه بود تایلرش هم داخله کیم تایلر دیدم اگر پیداش کردممیزارم ببینی:biggrin1:
خیله خوب قبول اول چهار بعد 2 چه کار کنم تو میگی من از سایت رسمی دیدمه :biggrin1:
ای بابا یکی از بچه ها گفتند که اسپاردا زنده هست و الانم زندانی :confused:

آقا اول از همه كه دستت درد نكنه خيلي عالي بود!!
دوم اينكه ايشالا قسمت بعدي كي هستش؟؟!! :biggrin1:
سوم اينكه من زياد داستان اين بازي رو نميدونم ولي پس شخصيت Nero مگه داداش Dante نيسش؟؟ :smile:
قسمت بعدی مشخص نیست کی بیاد ولی ایشاله تایید میشه
نه داداش دانته نبود بلکه قدرت مثله ورجیل داشت:(:love:
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر