بیوگرافی از قبل از بازی God Of War و خدایان یونان باستان

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
...
دوستان عزیز تصمیم دارم که این مطلب رو هم در راستای همون طرحی که گفته بودم و برای ایجاد یک فضای عادلانه و دور از پریمیوم و ازین چیزها هست بنویسم. این مطلب رو فکر نمیکنم که تا حالا هیچ جا نوشته باشن. من تصمیم ندارم اصلا به بررسی بازی God Of War بپردازم بلکه میخوام به مرور تاریخ قبل از این بازی یه نگاهی بندازیم و ببینیم که اصلا داستان واقعی چی بوده؟ چرا ژئوس یه دفعه تصمیم گرفت که کریتوس رو بکشه؟ اصلا زئوس پدر و مادرش کی هستن؟ پدر بزرگ و مادر بزرگش کی بودن؟ اصلا داستان این همه خدا چیه؟ چطور ممکنه یه جهان اینهمه خدا داشته باشه؟ میخوام تمام این سوالها رو در چندین مطلب بیان کنم که در این قسمت به بررسی پروفایل کرونوس یعنی پدر زئوس بپردازیم پس خوب دقت کنید تا به بزرگی داستان بازی God Of War پی ببرید. قول میدم این مطلب اینقدر ارزش داشته باشه که چند دققیه خوب روش دقت کنید.
در ابتدای آفرینش خلاء یا خائوس به وجود آمد از خائوس زمین یا گایا بوجود آمد بعد بترتیب تاتاروس که دنیای زیرین است و اروس یا شهوت از خلاء به وجود آمدند. دیگر خدایان به وجود آمده از خائوس عبارتند از تاریکی یا اربوس و شب یا نیخ.و اما از ازدواج آنها هامرا یا روز و روشنایی یا آتیر متولد شدند.از زمین یا همان گایا سه خدا متولد شد:آسمان یا اورانوس، دریا یا پونتوس و کوهها یا اورئا.
آسمان هر شب با زمین(گایا و اورانوس) هم آغوشی میکرد.ار این هم آغوشی ۱۲ تایتان بوجود آمد سه غول یک چشم و سه غول صددست که اینان در واقع نسل اول خدایان بودند. اورانوس که در واقع پدر این ۱۲ تایتان بود از ایشان تنفر داشت به همین جهت آنان را در تاتاروس یعنی دنیای زیرین زندانی کرد.این عمل باعث خشم مادر تایتانها یعنی زمین یا گایا شد و از تایتانها خواست انتقامشان را از اورانوس یا آسمان بگیرند.تنها کورونوس که کوچکترین تایتان بود حاضر به انجام این کار شد.در نتیجه گایا به او داسی آهنی داد تا اورانوس را اخته نماید.در هنگام شب اورانوس که برای نزدیکی با گایا نزدیک میشد توسط کورونوس اخته شد. کورونوس آلت اخته شده اورانوس را به دریا انداخت که از آن آفرودیت یا خدای عشق زاده شد.
عکس از اخته کردن اورانوس توسط کورونوس
1230267435.jpg

هنگامی که کورونوس بعد از پدرش اورانوس به سلطنت خدایان رسید حاضر به آزاد کردن تایتانها از تاتاروس نشد.اورانوس و گایا یعنی مادر و پدر کورونوس پیش بینی کردند که خود کورونوس هم توسط فرزندش سرنگون میشود. زمانی که کورونوس با رئا خواهرش ازدواج کرد حاصل این ازدواج به ترتیب هستیا، دمتر، پوزیدون، هرا، هادس و زئوس بودند.اما کورونوس برای اینکه پیش بینی والدینش به حقیقت نپیوندد هر کدام از بچه‌های خود را هنگام تولد می‌بلعید.
عکسی از کرونوس در حال خوردن فرزندش
1230338383.jpg
اما هنگام تولد زئوس، رئا از اورانوس و گایا کمک خواست تا نگذارند کورونوس زئوس را نیز بخورد.رئا سنگ بزرگی را به کورونوس داد و وی نیز که فکر میکرد این سنگ بزرگ زئوس است آن را بجای زئوس خورد.رئا زئوس را به جزیره کرت(در نزدیکی یونان)برد و بزرگ کرد.هنگامی که زئوس بزرگ شد داروی تهوع آوری را به کورونوس خوراند که باعث شد وی فرزندانی را که خورده بود بالا بیاورد که در این موقع جنگی ۱۰ ساله میان تایتانها و فرزندان کورونوس شکل گرفت که کورونوس شکست خورد و سلطنت میان زئوس و برادران و خواهرانش تقسیم گشت.
 

TyRaX

موجودی خوشحال
کاربر سایت
Oct 21, 2005
1,824
نام
پارسیا
... این مطلب رو فکر نمیکنم که تا حالا هیچ جا نوشته باشن.

مطلب شما .. به همین صورت و با همین عکس ها در wikipedia فارسی وجود دارد.
لطفاً از این پس از خود مطلب بنویسید. همچنین دقت کنید که کپی مطالب فارسی حتی با ذکر منبع نیز ممنوع است. سایت به Plagiarism بسیار حساس است.

با تشکر از شما که قوانین را نمی خوانید.
 

bdgunn

کاربر سایت
Aug 15, 2007
594
نام
behzad
جالب بود
بابا حالا بزارین بگهمگه چی میشه؟
سایت ویکی که ماشالا از همه چی مطلب داره کم که نمیشه ازش.
 

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
به به که مدیران سایت بالاخره به سایت ویکیپدیا هم سر زدن. خدا رو شکر. سایت رو روشن کردید. آفرین آفرین... عزیز جیگرم منظورم این بود که این مطالب در هیچ سایت فارسی گیم به این صورت که قرار هست ما نگاه کنیم نگاه نکردن. شماها که ماشالله اجازه نمیدید کار رو ادامه بدم. به قول معروف:
それがあれば、尿中の:biggrin1:
در هر صورت... اگه اجازه میدادی و سه سوته نمیپریدی وسط بحث من، متوجه تفاوتها میشدی. ای بابا... امان از دست این عجله که همه ی کارها رو خراب میکنه.
 

Behzad

Come on it's time to go
Administrator
Sep 22, 2005
5,824
نام
بهزاد
متوجه تفاوتها میشدی
کدوم تفاوت‌ها؟
اینکه عکسارو توی یک سایت دیگه آپلود کردی؛ یا اینکه توضیحات "اثر جورجیو واساری در فلورانس" و "اثر گویا" رو از زیر عکسا حذف کردی؟ یا اینکه "کورونوس" رو به "کرونوس" تبدیل کردی؟ یا شایدم کلمات "عکس" و "عکسی" رو میگی که به اول اون 2 تا جمله اضافه کردی؟

این راهی که شما می‌خوای بری رو ما خیلی وقته برگشتیم. ماست مالی نمیخواد بکنی

اگه قراره توی این تاپیک از خودت چیزی بنویسی که هیچ، ولی اگه میخوای از اینور اونور به اسم خودت مطلب کپی کنی با عرض شرمندگی امکانش نیست
 

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
هه

کدوم تفاوت‌ها؟
اینکه عکسارو توی یک سایت دیگه آپلود کردی؛ یا اینکه توضیحات "اثر جورجیو واساری در فلورانس" و "اثر گویا" رو از زیر عکسا حذف کردی؟ یا اینکه "کورونوس" رو به "کرونوس" تبدیل کردی؟ یا شایدم کلمات "عکس" و "عکسی" رو میگی که به اول اون 2 تا جمله اضافه کردی؟

این راهی که شما می‌خوای بری رو ما خیلی وقته برگشتیم. ماست مالی نمیخواد بکنی

اگه قراره توی این تاپیک از خودت چیزی بنویسی که هیچ، ولی اگه میخوای از اینور اونور به اسم خودت مطلب کپی کنی با عرض شرمندگی امکانش نیست
...
آقا مدیر که داری تند میری باید بگم که من خیلی خوشحالم که دارم راهی رو میرم که با کسانی که شما دوست دارید متفاوت هست و باید بدونی که راه من درست هستش و اگه تو هم مثله مدیر انجمنت عجله نمیکردی و کمی صبر میکردی متوجه تفاوت توی ارسالای بعدی میشدی. من ترجیحا این کار رو ادامه میدم ولی دوست دارم وقتی متوجه تفاوتها شدی مثله پسرای خوب ازم معذرت خواهی کنی. تو فقط روی داستان رو دیدی ولی چون عجله میکنی جزیئات رو نمیتونی ببینی و حتما بعدا میخوای تو هم بیای و بگی که یک گیمر ماهر هستی مثله اون یکی مدیر انجمنه. عجیبه... بیخیال... ولی من راهم رو ادامه میدم با تمام دشمنیای بی منطقی که میخوان راهم را سد کنند. این داستانه منه...:-"
 

Dark Destiny

کاربر سایت
Dec 11, 2008
89
نام
سرنوشت
پروفایل شخصیت

...
ای بابا... واقعا آدم باید تعجب کنه از این همه عجله ای که بعضی از دوستان ( گیمر حرفه ای ) دارن. عجیبه... بیخیال... من راه خودم رو ادامه میدم و میرم جلو. همونطوری که گفتم هدف از این تاپیک بررسی بازی GOW نیستش بلکه میخوایم با شخصیت های این بازی و قبل از GOW آشنا بشیم و ببینیم که اینها واقعا کی بودند و چطوری شد که اصلا اینها به وجود اومدند چونکه اگر کسی کمی دقت کند متوجه میشود که واقعا داستان GOW وجود چندانی ندارد و کریتوس فقط یک قهرمان مانند هرکول بوده است. پس بذارید اینبار هم یکی دیگه از شخصیتها رو که اسمش آتنا هستش معرفی کنم. این شخصیت هم در بازی GOW وجود داشت و همون کسی بود که به کریتوس گفت اگه میخواد از عذاب و بدنامی که در اثر کشتن زن و فرزندش متحمل شده نجات یابد باید از آتن در مقابل حمله ی آریس محافظت کند. پس بریم و با این شخصیت هم آشنا بشیم:
آتنا در اسطوره‌های یونان، الههٔ نگهبان آتن و ایزدبانوی خرد، فرزانگی و جنگ است. او ایزدبانویی باکره، دختر زئوس و متیس (تیتان تامل) است. زئوس چنان از خرد متیس هراسان شده بود که وی را فریفت تا یه شکل مگسی در آید و او را بلعید. پس از مدتی دچار سر درد شدیدی شد. تیتان ارباب شفا، پرومتیوس، سر او را تبر شکافت و آتنا به صورت زنی کامل و سراپا پوشیده در زره و اسلحه از پیشانی زئوس خارج شد. آتنا با این که از عقل و خرد مادرش برخوردار بود، اما به پدر برتری نجست.
1230433431.jpg
علی رغم اینکه او در نبرد شجاع و خشن بوده اما زنی جنگجو به شمار نمی‌آمده زیرا نبردهای او همه برای دفاع از حریم خانه و شهر در مقابل دشمنان بوده است. اما گاهی هم بی‌رحمانه انتقام می‌گرفت. مثلاً زنی پارچه‌باف به نام آراخنه ادعا کرده بود دست‌ساخته‌هایش نسبت به دست‌ساخته‌‌های آتنا برتری دارد.آتنا او را به مبارزه طلبید و بعد از پیروزی، او را به عنکبوت تبدیل کرد.
او همچنین با تیتانی به نام پالاس جنگید و او را کشت، پوستش را بالاپوش خود کرد و نام او را به نام خود افزود، چنان‌که در ایلیاد گاهی هومر او را پالاس می‌خواند. در همان مرجع می‌خوانیم که جنگ‌افزار محبوب او نیزه‌ای از چوب درخت زبان گنجشک (ون) با نوک برنجی بوده است.
1230425158.jpg
آتنا ایزدبانوی شهر و شهرنشینی، صنایع دستی و کشاورزی است. او برای تربیت و رام کردن اسب، افسار را اختراع کرد. از دیگر سازه‌های او می‌توان به دوک نخ‌ریسی، چنگ، دیگ، شن‌کش، گاوآهن، کشتی و ارابه اشاره کرد. او فرزند محبوب زئوس به شمار می‌آمده است. به همین خاطر اجازه یافت تا از اسلحه پدرش (آذرخش) استفاده کند. درخت مورد علاقهٔ او زیتون و پرنده او جغد (به علامت خرد) بوده‌ است.
رومیان نیز این ایزدبانو را می‌پرستیدند و او را مینروا می‌خواندند.
خب این هم از معرفی آنتا... دفعه ی بعدی خدای جنگ یعنی آریس رو معرفی میکنم. امیدوارم از مطلب این سری هم خوشتون بیادش. آقایون مدیرا اینقدر زحمت نکشن و هی بیان اینجا و بنویسن که این مطالب توی ویکیپدیا هستش. آقایون این مطالب از سایت ویکیپدیا هستش و من دارم اینجا مینویسم تا با این شخصیت ها آشنا بشیم و در آخر داستان بازی GOW رو مینویسم تا بهتر متوجه بشید.
قابل توجه آقایون مدیر: لینک منبع
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر