بحث پیرامون مجله بازیرایانه

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
خب بجای اینهمه نمک ریختن بدون ردوبدل شدن چندتا پست میتونستی بگی من حمیدرضا دشتی هستم و اشتباه شده.
من هیچکدوم از اعضای بازیرایانه رو از نزدیک ندیدم و نمیشناسم اسم حمیدرضا دشتی هم اونجا دیدم گفتم کار شماس.
حالا هرکی نوشته فرقی نمیکنه چون نه تشکرم و نه پس گرفتن تشکرم بخاطر حمایت یا کوچیک کردن کسی نبود.حالا هرکی نویسندش باشه!
درضمن میشه بگین اسم نویسنده ی این مطلب کجاش نوشته شده؟لطفا!
 
آخرین ویرایش:

Restricted Area

کاربر سایت
Sep 24, 2005
407
خب بجای اینهمه نمک ریختن بدون ردوبدل شدن چندتا پست میتونستی بگی من حمیدرضا دشتی هستم و اشتباه شده.
من هیچکدوم از اعضای بازیرایانه رو از نزدیک ندیدم و نمیشناسم اسم حمیدرضا دشتی هم اونجا دیدم گفتم کار شماس.
حالا هرکی نوشته فرقی نمیکنه چون نه تشکرم و نه پس گرفتن تشکرم بخاطر حمایت یا کوچیک کردن کسی نبود.
درضمن میشه بگین اسم نویسنده ی این مطلب کجاش نوشته شده؟لطفا!

وقتی شما پست به این گندگی رو ندیدی، دیگه مشکل خودت هست :arrowd:

خب متاسفانه آقای حسن زادگان به اینجا سر نمی زنن که بخوان در این مورد توضیح بدن!
این مواردی که شما از نقد MGS4 نقل قول کردی و همه اش از صفحه اول این نقد چهار صفحه ای بود، به غیر از اون مورد آخر (که متن فارسی و انگلیسی شباهتی به هم نداشتند) به نظر درست می اومد!
اما در مورد آخر حرفتون که گفتین "الان سرم شلوغه و نمی تونم بقیه متن رو تایپ کنم" من فکر می کنم که دیگه چیز خاصی برای تایپ کردن نداشته باشید!! چون من نقد IGN رو قبلا خونده بودم و ادامه نقد آقای حسن زادگان (3 صفحه) هم تا اونجایی که من همین الان چک کردم، به غیر از یکی دو نکته در توضیح گیم پلی، هیچ شباهتی به نقد IGN نداره! بازم می گم که در مورد نقل قول های بالا حق با شماست ولی این جمله آخر، "بقیه ش هم همین جوریه!" رو قبول ندارم!! مگر این که اثبات کنی و اگر هم اثبات نکنی انتقادت به عنوان یک انتقاد مغرضانه تلقی می شه.

البته مثل این که شما هنوز هم متوجه نشدی که قضیه چیه!! توی این شماره 2 تا مطلب در مورد MGS4 چاپ شده بود، یکی نقد (review) بازی بود و دیگری "پیرمردی که نتوانست ماشه را بکشد!" اولی رو آقای حسن زادگان نوشته بود (صفحه 100) و دومی رو من (صفحه 108)...
با تمام این اوصاف باز هم دلیل نمی شه که شما این جوری ارزش کار آقای حسن زادگان رو زیر سوال ببری!
 

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
من ترسی از عذر خواهی کردن ندارم.
اینجا هم از شما و هم از آقای حسن زادگان معذرت میخوام.چون من فکر کردم ترجمه ای که گفته شد مربوط به مطلب پیرمردی که نتوانست ماشه را بکشد بود.درحالی که اون مطلب که درهرحال هردودفعه هم گفتم درکل خیلی خوب بود کار شما بود.امیدوارم منو ببخشین.البته اگه همون اولین بار که تشکر کردم میگفتین که اون کار من بوده این اشتباه پیش نمیومد.
درکل میدونستم همچین مطلبی (مطلبی که بیشترش ترجمه بود) و درکل از نظر من خیلی خوب بود کار هرکسی نمیتونه باشه!
دیگه زیاد توضیح ندم ولی بدون منظوری نداشتم.چ
موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
asd.gif
اینارو از کجا پیدا میکنی حمید رضا من موندم!

خداییش یعنی چی ؟ یارو اسم نویسنده ها رو قاطی کرده پس تو رو خدا شما بیا دارش بزن !!!!! حرکات شما با این چیزایی که میزاری غیر قابل قبوله!!!
دوست عزیز حرکات به ظاهر منطقی و صبر و تحمل چیزی داره به نام ((حد)) وقتی چیزی از حدش بگزره دقیقا مثل همین تصویر میشه!
شاید بهتر بود برای جمع کردن این بحثهای مسخره تک تک پستهایی که در این مورد نوشته میشد پاک میشدن تا اوضاع اینطور نشه.
اتفاقا همین صبر و تحمل زیادی از حد دوستان بود که راه رو برای ورود افرادی که بارها دربارشون بهتون اخطار داده بودم باز کرد.
از همون اول هم گفتم بحث انتقاد سازنده در کار نیست بلکه تلافی و انتقام و به سخره گرفتن بچه های بازیرایانست پس لطف کنید دیگه شما بهش دامن نزنید.

سعی کنید به جای قضاوت عجولانه، کمی هم فکر کنید!

من ترسی از عذر خواهی کردن ندارم.

کار خوب رو شما میکنی.
 

Wroth Master

کاربر سایت
Jun 21, 2007
1,264
نام
بهزاد
اخه شما که نویسنده بازینما هستید برای چی میاد مجله بازی رایانه نقد میکنید
شما و دیگر نویسنده های بازینما اول باید مشکلات مجله خودتون برسید بعد به مجله دیگه نقد کنید

ببخشید قصد توهین ندارم ولی یک ذره به این موضوع از بیرون نگاه کنید ببینید چه صورتی بدی داره توی بخشی از سایت که مربوط به انتشار مجله بازی رایانست نویسنده های بازینما مجله بازیرایانه نقدکنن......
والابالا خیلی ها فکر میکنن شما نمیتونی مجله خودت بگردونی اومدی چوب لای چرخ دیگران میندازی هر چند انتقاداتون سازنده باشه...........حالا میخوای بگی دیگران غلط میکنن بگوووو
این آقای improve به اندازه کافی مجله بازینما کوچیک نکرد شما هم میاد انتقاد میکنید....... __________________
من آقای Improve رو نه میشناسم و نه می دونم چه کار کرده! هر کاری کرده مربوط به خودشه !

خوب از این که یک سری سلحشور آماده به خدمت همیشه اینجا هستند تا با به حاشیه بردن بحث, موضوع رو به بی راهه بکشن بسیار خوشحال شدم ! انتقاد من به هیچ احد و ناسی به غیر از مسئولین مربوطه, مربوط نمیشه و خوشم نمی یاد با چنین افرادی که تو کاری که بهشون مربوط نیست دخالت می کنن, مشاجره کنم !
اما در مورد پادکست بازی رایانه: (این رو یک بار و برای همیشه می گم و نمی خوام ادامه پیدا کنه) بحثی که در اون پادکست انجام شد هیچ ارتباطی با مجله ی بازینما نداشت و تنها به سایت مربوط می شد و از آن جایی که اعضای تحریریه بازی نما هیچ مسئولیتی در سایت بازی نما ندارند ( و این سایت تماما توسط افراد دیگری اداره می شه !) اصلا واسشون مهم نیست که درباره ی این سایت چی بگن یا نگن ! (حتی خودشون هم از این سایت دل خوشی ندارند و قرار بر تحولاتی است !!) بعد هم فرض رو بر این بزارین که پست صفحه ی قبل من 0.1 % به این موضوع ربط داشته, بازم دلیلی نمی بنم که کسی اینجا به خودش اجازه بده که به من بگه از فلانی انتقاد نکن ! (امیدوارم اینقدر بزرگ شده باشید که بتونید اینا رو درک کنید !)
بعد هم من دیگه رسما از شماره آینده بازی نما با هیچ مجله,سایت و ... به دلیل مسائل شخصی همکاری نخواهم کرد پس اینم دلیلی که به خودم اجازه می دم از بازی رایانه انتقاد کنم !
----------------------------------------------------------------------
اما در مورد پست جناب دشتی :
اول بسیار ممنون که به درستی بر خورد کردید
دوم: گویا شما تو این چند وقته به همه مظنون هستید و این حس بد گمانی رو نسبت به همه دارید ولی به هر حال برای اینکه جمله ی انتهایی پست قبلیم رو ثابت کنم و ثابت کنم از رو غرض این انتقاد رو نکردم:

در ادامه ی این نقد یک پاراگراف در مورد شخصیت های موجود در این نسخه گفته شده ( در حد معرفی بسیار کوتاه) که مطمئنا قبل از عرضه بازی هم این اطلاعات موجود بوده.
اما ادامه ی نقد :

علاقمندان سری MG حتما در جریان هستند که هر کدام از عناوین این مجموعه گیم پلی و مکانیسم تقریبا جدیدی معرفی کرده اند که نسبت به نسخه قبلی خود دارای مزیت های بسیاری بوده است.یکی از موارد تحسین بر انگیز MGS4 نکات و خصوصیات جدیدی است که استادانه در کالبد این بازی گنجانده شده اند.مخلوطی از عناصر خوب و تکمیل شده قبلی نیز در گیم پلی بازی قرار داده شده تا طرفداران این مجموعه که به گیم پلی بازی های قبلی عادت داشتند با آن احساس غریبی نکنند.
Fans familiar with previous Metal Gear Solid games are aware that each title has introduced new gameplay mechanics for Snake to take advantage of. The incredible part about Metal Gear Solid 4 is there are tons of additional features added to this title, and even when you run into a system or mechanic that you wouldn't think would fit in the Metal Gear Universe, Kojima and his team have figured out a way to make it blend seamlessly with the gameplay, which easily allays any fears or concerns you have.

از اولین صحنه اکشن بازی در خاور میانه, جایی که شما و گروهی از نیروهای بومی منطقه در حال نبرد علیه نیروهای PMC هستید یا زمانی که مریل و گروهش مشغول جنگی نفس گیر (البته به لطف آکیبا!) با گروه Frogs ( نیروی ویژه ی OH) هستند تا اوج مبارزه نهایی در بالاترین نقطه OH مات و مبهوت ظرافتی می شوید که در پیکره ی گیم پلی به کار رفته است.

From the first action sequence in the Middle East where you and a squad of militiamen fight against PMCs, to escorting Meryl and her Rat Patrol squad through a fierce gunfight with The Frogs (Liquid's private army), to the climactic battle at the end of the title, you'll be amazed at the sheer depth included within the game.

(البته باز هم اینجا نویسنده ی متن دست به حرکت زیبایی زده و "Liquid's private army" را "نیروی ویژه ی OH " ترجمه کرده اند !!)

در بازی های قبلی, اسنیک می توانستتنها مقدار معینی از تجهیزات با خود همراه داشته باشد و می بایست سلاح های خود را در گوشه و کنار مناطقی که به آنها نفوذ کرده بود,پیدا کند.این مساله باعش می شد تا او به صورت مخفیانه وارد یک منطقه شده از اسلحه و دشمنان علیه خود آن ها استفاده کرده و بدون این که ردپایی از خود به جای بگذارد به همان شکل از ان جا خارج شود.فکر و ایده قبلی در دنیای جدید MGS کارایی ندارد چون نانو ماشین هر سرباز استفاده از سلاح او را به ID منحصر به فرد وی محدود می کند.به این صورت شخص دیگری جز صاحب اسلحه نمی تواند از سلاح آن ها در برابر خودشان استفاده کند.

In previous games, Snake would be deployed with a minimal amount of equipment, and would have to find his weapons scattered around installations he was infiltrating. This would allow him to stealthily enter and exit a location, using the enemy's weapons against them without leaving a trace. That concept doesn't apply in this new world, as each soldier's nanomachines restrict weapons to their ID-coded owners, preventing anyone else from using them against their owner.
بدین ترتیب اسنیک چاره ای ندارد جز این که به خدمات دوست مرموز و تازه واردش دربین تیکه کن.شخصی که به نظر می رسد در همه جا و هر زمان حضور دارد.دربین و میمون بامزه و بی موی او که به اسم کوچولوی خاکستری معرفی می شود,نیاز شما به انواع سلاح های گرم,مهمات,لوازم و وسایلی که روی سلاح های شما کار گذاشته می شوند را بر طرف کند.قیمت خدمات دربین بر اساس نوع خرید شما تغییر می کند.در عوض او به ازای مبلغ و میزان خریدتان تخفیفی ویژه برای تان قایل می شود.دربین همیشه سلاح یا آیتم ویژه مورد نیاز اسنیک برای آن مرحله را در اختیار دارد.
Thanks to these new technological restrictions, Snake will have to rely on the services of a gun launderer named Drebin. A mysterious character that seems to be everywhere at all times, Drebin (and his comical hairless monkey known as Little Gray) will remove all firearm safeguards as well as sell new weapons, accessories and ammunition. While the price of his services will vary based on the demand of specific weapons as well as the day of the week (even offering 20 percent off sales), Drebin will always be available to supply Snake with what he needs.

(البته این جا هم ترجمه زیبایی صورت گرفته ! : as well as the day of the week (even offering 20 percent off sales) که معنی شده "در عوض او به ازای مبلغ و میزان خریدتان تخفیفی ویژه برای تان قایل می شود.")

دسترسی به انباری از سلاح های مختلف و مهمات جنگی, روش های مختلفی برای پیشبرد بازی پیش روی بازیباز قرار داده است.اسنیک می تواند در هر مرحله جنگ افزار و سلاح جدیدی برای خود خریداری و بلافاصله از ان در نبردهایش استفاده کند.برخی سلاح ها قابلیت مجهز شدن به تجهیزات مختلف (Laser Scope, صدا خفه کن و نانجک انداز) را دارند و بسته به تاکتیکی که قصد دارید در مبارزه با دشمن به کار ببندید می توانید از آن ها کمک بگیرید. به عنوان مثال اگر اسلحه Assault Rifle خود را به یک صدا خفه کن مجهز کنید و توانایی نشانه گیری و شلیک خود را افزایش دهید و حتی یک چراغ قوه با نور فوق العاده قوی روی اسلحه خود کار بگذارید و در هنگام رو در رو شدن با دشمن نور را روی صورت او متمرکز کنید, می توانید در لحظه مناسب و گیج شدن حریف فنون CQC را روی وی اجرا کنید.

This expands Snake's arsenal and his methods significantly. Not only can he instantly purchase new arms or unlock collected weapons that can be immediately used in battle, he can also customize some of his firearms, adding everything from laser scopes and fore grips to noise suppressors and grenade launchers, which will affect the statistics and tactics used for the weapons. For example, if you add a fore grip to an assault rifle, you increase its stability and improve your chances for accurate shots. Adding a flashlight, by contrast, allows you to blind soldiers, giving you a chance to perform CQC moves or hold them up for items.
(البته من نمی دونم از کی تا حالا fore grip شده "صدا خفه کن" و از کی تا حالا نصب یک "صدا خفه کن" باعث افزایش توانایی نشانه گیری و شلیک می شه ؟!!!! )

فک کنم دیگه کافی باشه و هر کی تمایل داره می تونه ادامه ی این متن رو تو نقد IGN بخونه ! امیدوارم کسی فکر نکنه من قصد کوبیدن (یا هر چیز دیگه) مجله ی بازی رایانه رو دارم ! چون برای این دوستان احترام خاصی قائلم ! و امیدوارم با این پست ها کسی رنجیده خاطر نشده باشه.

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

Restricted Area

کاربر سایت
Sep 24, 2005
407
اما در مورد پست جناب دشتی :
اول بسیار ممنون که به درستی بر خورد کردید
دوم: گویا شما تو این چند وقته به همه مظنون هستید و این حس بد گمانی رو نسبت به همه دارید ولی به هر حال برای اینکه جمله ی انتهایی پست قبلیم رو ثابت کنم
وقتی انتقادی صحیح و منطقی انجام می شه، مسلما دلیلی نداره ما بخوایم تند برخورد کنیم. ما هیچ وقت نگفتیم بی نقص هستیم که بخوایم به خاطر انتقادات ناراحت بشیم.
بعد هم وقتی بعضی ها می آن و سعی می کنن (مثلا) به طور ناشناس یه انتقاد تند و بی اساس (حمله!) بکنن و... بقیه مسائلی که توی چند صفحه قبل شاهدش بودیم، فکر می کنم کاملا حق داشته باشم که در مورد بازی رایانه، به همه کس و همه چیز بدبین باشم!

اما در مورد ادامه پستتون که در حقیقت اثبات ادعا تون بود، همون طور که قبلا هم گفتم، اون مطلب رو آقای حسن زادگان نوشته که متاسفانه اینجا نمی آد تا در موردش توضیح بده. من هم نمی تونم توضیح خاصی بدم!
من حتی ترجمه مطلق و کلمه به کلمه رو (از روی یک منبع) برای یک preview هم صحیح نمی دونم و مسلما این کار (ترجمه نقد) رو هم اصلا تایید نمی کنم! ولی به هر حال شاید آقای حسن زادگان هم برای این مسئله دلیلی داشته باشن...
 

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
دوستان حرف یه دوست و کوچکتون نه بعنوان کاره ای توی سایت ولی بعنوان یه کاربر ساده رو لطفاقبول کنین.
همه فکر کنم قبول دارن که این شماره بازیرایانه به یه سری دلایل اشکالاتی توی این شمارش داره که اتفاقا اولین شماره ای بود که من خریدمش!
ایشالا این مجله که بنظرمن بهترین مجله ی مریوط به بازی از خیلی جهاته توی شماره های بعدیش ایراداشو برطرف میکنه.پس بخاطر وقت با ارزش خودتون(همگی) همه چیزو همین جا تموم کنین.
قصد جسارت نبود فقط گفتم بعنوان یه کاربر بیطرف بتونم کمک کنم تا این بحث تموم بشه.
امیدوارم پست بعدی این تاپیک درمورد مطالب و ویژگی های شماره ی بعدی بازیرایانه که خودم از الان منتظر اومدنشم باشه.
موفق باشیم!
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
عجب بحث های خفنی بود ها! خوب شد تموم شد!

من به عنوان کسی که از اولین شماره با بازیرایانه بوده باید بگم که بازیرایانه هیچ وقت بی نقص نبوده و هیچ وقت هم چنین ادعایی نداشته.این قبیل اشتباهات هم شامل بخش کوچیکی از مجله میشه.

اینکه مثلا ما بیایم نقد های خوب بهزاد رو فراموش یا نبینیم و در عوض گیر بدیم به یکی از نقد هاش که خودش هم گفته قضیش چی بوده (که اتفاقا بازیش هم مزخرف بوده!) خیلی بده.

مثلا بیایم به خاطر یک کلمه سرخپوشت که آقای منصوری کامل توضیح داد قضیه چی بوده , اقای میر مظفری رو هم ببریم زیر سوال افتظاح هستش.من به عنوان یک طرفدار سبک JRPG و کسی که تمام JRPG های تاریخ رو بازی کرده وقتی نقد های اقای میرمظفری رو میخونم , کف میکنم.قشنگ معلوم هست که ایشون خدای این سبک هست و ته ان بازی رو در اورده.

مثلا نقدی که برای بازی Hack نوشته بود شاهکار بود.من تو همین سایت هم شون تا بازی JRPG رو معرفی کردم و کلن پیش نمایش یا نقد بازی های JRPG رو زیاد نوشتم ولی تا به حال جرئت نکردم سمت بازی Hack برم.از بس که این بازی از لحاظ داستانی پیچیده هست.

متاسفانه تو شماره قبل بازیرایانه , نقد بازی TWEWY هم همینجوری بود و پر از اشتباه بود.(مثل ان سکه ـه که گفتن علامت کف دست هست!!!) ولی این دلیل نمیشه که بیایم چشممون رو رو کل نقد های قشنگ مهدی ببندیم و بگیم همش مزخرف هست.

تو همین شماره مقالات خیلی خوفی از استاد یاشار مثل قاتلی با چهره خندان , پیر مردی که ... از استاد دشتی , معرفی بازی های TCG از استاد میرمظفری و ... وجود داشت که فقط همین سه تا بازیرایانه رو از رقیب هاش ان سر و گردن بالا میبره! ولی این دوستان معلوم الحال گیر دادن به نقد سه تا بازی!

اگر بازیرایانه به فرض تو یک نقدش (همین MGS4 ) از IGN الحام گرفته , مجلات نام برده!! مستقیم از مطالب همین مجله و سایت های دیگه کپی میکنند.شاهکار آقای دشتی در چند شماره پیش یعنی پیشنمایش SSM یا پیش نمایش Tekken 6 (از همین آقایی که میگید چرا از IGN ترجمه کرده!! و عجب کار غیر انسانی و ... کرده!) رو کی کپی کرد؟مقاله زیبا ترین رویای شوپن و IU و ... کپی از مطالب کی بود؟

مطمئن باشید اگه تو ایران یک مرجع قانونی بود که به قانون Copy Right توجه میکرد , این مجلات (همین مجلات!) تا حالا شیش بار بسته شده بودند...

در مجموع خدمت همین دسته از دوستان باید گفت که شما اگر بیل زنید , باغچه خودتون رو بیل بزنید و یه فکری برای مجله در پیت خودتون کنید که حداقل مخاطبینتون از شیشه پاک کن ها به اعضای مهد کودک فلان ارتقاع پیدا کنه.

-------------------------------

جاداره که من در همین جا از تیم تحریریه بازیرایانه به خاطر زحماتی که برای آماده کردن این شماره کشیدن تشکر کنم.این شماره هم با تمام نقص های که داشت بهترین مجله بازی تو ایران بود.

پ.ن:اگه همون موقعی که یکی مثل Old#Snack تو سایت عضو شد و به عنوان اولین پستش تو تاپیک اولین پادکست بازیرایانه گفت که ****************** اخرش اضافه کرد که طرفدار هیچ سایت یا مجله ای نیست!!!! به جای اینکه پست من در جوابش رو پاک میکردید , میومدید بنش میکردید (منظور کلن این دسته از افراد هست مثل همون Revan یا یه چیز تو این مایه ها!) این مشگلات و بحث ها پیش نمیومد.



متاسفم که مجبورم پست شما رو ادیت کنم .لطفا رعایت کنید. ضمنا کاربری گه گفتید با دومین پست برای همیشه دسترسیش قطع شد
کورش
 
Last edited by a moderator:

General Stalin

کاربر سایت
May 18, 2008
51
نام
Yoshiya Kiryū
مثلا بیایم به خاطر یک کلمه سرخپوشت که آقای منصوری کامل توضیح داد قضیه چی بوده , اقای میر مظفری رو هم ببریم زیر سوال افتظاح هستش.من به عنوان یک طرفدار سبک JRPG و کسی که تمام JRPG های تاریخ رو بازی کرده وقتی نقد های اقای میرمظفری رو میخونم , کف میکنم.قشنگ معلوم هست که ایشون خدای این سبک هست و ته ان بازی رو در اورده.

مثلا نقدی که برای بازی Hack نوشته بود شاهکار بود.من تو همین سایت هم شون تا بازی JRPG رو معرفی کردم و کلن پیش نمایش یا نقد بازی های JRPG رو زیاد نوشتم ولی تا به حال جرئت نکردم سمت بازی Hack برم.از بس که این بازی از لحاظ داستانی پیچیده هست.

آقای محترم! دوست عزیز! خدای JRPG! شما قاعدتاً باید Lost Odyssey رو بازی کرده باشی؟ مطمئناً نقد آقای میرمظفری رو هم خوندی. میشه در مورد این یه قسمت واسه من یه توضیح مختصری بدی؟:
"شخصیت اصلی شمشیرزنی جوان با نام کایم آرگونار است، مردی به ظاهر جوان که بیش از 1000 سال از عمر او میگذرد در واقع انسانی فنا ناپذیر است. او برای این جاودانگی بهای سنگینی پرداخته است، و آن خاطرات و حافظه اش است" (اگه مشکل این قسمت رو نمیدونستی بگو بیام دیالوگ به دیالوگ این بازی رو برات توضیح بدم.)
یه مقدار بعد بقیه افراد Immortal رو ایشون معرفی کردن و هیچ اسمی از Gongora نبردن (نه تنها اینجا، حتی تو کل متن هم خبری از این شخصیت -غول آخر و منفی ترین شخصیت بازی- نیست)
یا خیلی Error های دیگه که اگه بخوای تک تکشونو برات ذکر می کنم.

باور کنید قصد نداشتم اینجا چیزی بگم یا به مطالب قبلی که تو خاطرم مونده رجوع کنم اما حرف های این دوستمون نذاشت. آقای میرمظفری برای من بسیار شخص محترمی هستن (با اینکه هیچ آشنایی باهاشون ندارم) اما دلیل نمیشه که اشتباه نکنن. شما هم سعی کن کسی رو اینطوری جلوه ندی.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
آقای محترم! دوست عزیز! خدای JRPG! شما قاعدتاً باید Lost Odyssey رو بازی کرده باشی؟ مطمئناً نقد آقای میرمظفری رو هم خوندی. میشه در مورد این یه قسمت واسه من یه توضیح مختصری بدی؟:
"شخصیت اصلی شمشیرزنی جوان با نام کایم آرگونار است، مردی به ظاهر جوان که بیش از 1000 سال از عمر او میگذرد در واقع انسانی فنا ناپذیر است. او برای این جاودانگی بهای سنگینی پرداخته است، و آن خاطرات و حافظه اش است" (اگه مشکل این قسمت رو نمیدونستی بگو بیام دیالوگ به دیالوگ این بازی رو برات توضیح بدم.)
یه مقدار بعد بقیه افراد Immortal رو ایشون معرفی کردن و هیچ اسمی از Gongora نبردن (نه تنها اینجا، حتی تو کل متن هم خبری از این شخصیت -غول آخر و منفی ترین شخصیت بازی- نیست)
یا خیلی Error های دیگه که اگه بخوای تک تکشونو برات ذکر می کنم.

باور کنید قصد نداشتم اینجا چیزی بگم یا به مطالب قبلی که تو خاطرم مونده رجوع کنم اما حرف های این دوستمون نذاشت. آقای میرمظفری برای من بسیار شخص محترمی هستن (با اینکه هیچ آشنایی باهاشون ندارم) اما دلیل نمیشه که اشتباه نکنن. شما هم سعی کن کسی رو اینطوری جلوه ندی.
راستش جواب سوال شما خیلی روشن و واضح هستش و البته درستش این هست که خود ایشون جوابتون رو بدن ولی از انجایی که ایشون تو این سایت عضو نیستند , من مجبور میشم جای ایشون جواب بدم:

اول از همه من نگفتم که نویسندگان بازیرایانه یا اقای میر مظفری قدیس هستند و از هر گونه اشتباه مبرا!! من گفتم اطلاعات ایشون به شدت بالا هست و مدت زمانی که ایشون گیمر بودن از سال های عمر من و خیلی های دیگه بیشتر بوده ولی به هیچ وجح نگفتم اشتباه نداره.

او برای این جاودانگی بهای سنگینی پرداخته است، و آن خاطرات و حافظه اش است

این قسمت که شما میگی همچین اشتباه بزرگی درش نیست که بخواهیم بگیم عجب سوتی!!! مشگل این جمله یه موردی هست که جولوتر میگم.در ضمن این جور اشتباهات میتونه حاصل ویرایش یا ادیت شدن متن باشه که هیچ ربطی به نویسنده نداره مثل مورد Dracula Origin که آهقای ضیائی توضیح داد قضیه چی بوده.یا مثلا نقد بازی Viking که خیلی مزخرف تموم میشد و انگار نویسنده بلد نبود متن رو تموم کنه که واقعا از یاشار بعید بود , بعدا ایشون خودش به من توضیح داد که متنش بیشتر از یک صفحه بوده و خواستن خلاسش کنن بکننش تو یک صفحه اینجوری شده.

این قبیل اشتباهات زیاد هم دور از انتظار نیست.مثلا من خودم حساب اینکه چند بار FFVII رو بازی کردم از دستم در رفته ولی تو همین ماله ای که تو امضام هست سوتی دادم و نوشتم که Zack رو Sephioth کشت , این فقط یک اشتباه کوچیک بود که درست شد و دلیل بر این نیست که من کلا اسگلم و هیچی از FFVII سرم نمیشه و از این قبیل القاب که دوستان معلوم الحال با دیدن اولین اشتباه به نویسنده میدن.

شما میگی چرا از Gongara هیچ حرفی نزده شد , منم میگم به همون دلیل که تو نقد یا پیشنمایش خیلی از عنوان ها مثل FFVII DOC به دشمن کلیدی اخر بازی اشاره نمیشه.دلیلش عدم آگاهی نویسنده نیست بلکه سبک نوشتاری ایشون هست.اقای میر مظفری حتی اگه LO رو بازی نکرده باشن و اصلا ندیده باشن و فقط یک سرچ کوچولو تو اینترنت کنه میتونه پی ببره که Gongara کی بوده , پس وقتی اسمی ازش نمی بره دلیل بر عدم آگاهیش نیست.

توی نقد یک بازی هیچ نویسنده ای نمیتونه به کل جزئیات بازی اشاره کنه .وقتی ایشون مجبور هست که این بازی تقریبا بزرگ رو تو 3 صفحه نقد کنه مجبور هست یک سری از اطلاعات بازی رو حذف کنه.حالا کدوم قسمت حذف بشه دست خود ایشون هست.

گفتم که بعدا دلیل اشتباه ان جمله رو میگم.البته به نظر خود من هست ولی فکر کنم درست باشه.نقد بازی LO یک ویرایشی از پیش نمایشش بوده.چون هم نقدش خیلی زود تو مجله چاپ شد و هم دارای اشکالاتی بود.اگه شما Trailer های بازی رو دیده بودید , متوجه میشدید که به هیچ وجح مشخص نیست که Gongara شخصیت منفی داستان هست و ان جمله هم دقیقا بر اساس اطلاعاتی که قبل از انتشار بازی منتشر شده بود گفته شده.مثلا از این همه نو آوری های گیم پلی بازی فقط به سیستم دایره ها که قبلا نشون داده شده بود اشاره شده.

من به شخصه مطمئن هستم که این نقد ویرایش شده یک پیش نمایش بوده و انقدر انتشار مجله طول کشیده که بازی منتشر شده و مجبور شدند که پیش نمایش رو تبدیل کنند به یک نقد.این ویرایش به هیچ وجح تقصیر نویسنده نیست و هیچی از ارزش های نویسنده کم نمیکنه.

بعضی از اشتباهات هم ممکن هست به خاطر ریجن بازی که نقد میشه , باشه.مثلاکسانی که ریجن Pal یا UC بازی DOC رو انجام دادند نمیدونند که گروه 5 نفره Wisse در ریجن J بازی 7 نفر هست و یا اسم Wisse به صورت Vice نوشته میشه و کلا این بازی از لحاظ داستانی چقدر غنی تر هستش(مثلا به نامه لوکرسیا تو منشن هم اشاره شده).من وقتی بر اساس نسخه ژاپنی بازی امدم DOC رو نقد کردم اکثر افرادی که نسخه انگلیسی رو بازی کرده بودند فکر کردند که من از قوی تخیلم استفاده کردم.

من باید خدمت شما عرض کنم که شما ادعا میکنی که فقط هدفت انتقاد هست و هیچ منظور دیگه ای نداری , ولی به غیر از انتقاد منفی و گرفتن اشتباهات کار دیگه ای نمیکنی.شما که میگی داری مجله رو نقد میکنی بهتر هست محض تنوع هم که شده یکم هم نکات مثبتش رو بگی و فقط گیر ندی به این که فلان جمله تو نقد فلان بازی یکم اشتباه بود و ... .آقای میر مظفری تو مجله این همه نقد زیبا داره مثل Beutiful Katamari که فکر کنم تو همون شماره چاپ شد ولی شما گیر دادی به LO .چرا نمیگی چه نقد شنگی برای DMC4 نوشت یا تو همین شماره بازی باروک و ان حس دوگانگی طرفداران نسبت به بازی رو چقدر قشنگ رسوند و فقط گیر میدی به اشتباهات جزئی؟
 

General Stalin

کاربر سایت
May 18, 2008
51
نام
Yoshiya Kiryū
من منکر شایستگی های هیچکس نمیشم اما وقتی شما یک بازی ای رو نقد میکنید "باید" یک سری اصول رو توی اون رعایت کنید. اصولی مانند پرداختن کلی یا جزئی به داستان بازی، توضیح گیم پلی، نوآوری ها، سری های گذشته بازی، موسیقی و ... . ممکنه نویسنده بنا به دلایلی (کمبود وقت یا هرچیز دیگه ای) نتونه به یکی از این اصول اشاره کنه و این اصلاً ایرادی نداره. اما وقتی به داستان اشاره می کنی، حق نداری اطلاعات غلط بدی. یا اگه از گیم پلی حرف میزنی نباید خوبی هاشو ببینی و بدیهاش رو کنار بذاری.
تو این مقاله هم به داستان اشاره شده، اما یه جاهاییش داره اطلاعات اشتباه به خواننده میده. من نگفتم آقای میرمظفری بیاد بگه Gongora حافظه کایم و 3 نفر دیگه رو Seal میکنه و خودش میخواد تا ابد تو دنیا باقی بمونه (که یه جورایی Spoiler میشه) اما اگه میخواد در مورد دلیل Immortal بودن حرفی بزنه (اینها از دنیایی اومدن که گذشت هر سالش برابر با گذشت هزار سال در این دنیاست)، نگه بواسطه فناناپذیر شدن حافظه شونو از دست دادن (این یعنی اطلاعات غلط).
بازهم میگم، آقای میرمظفری،ضیایی،ذوالفقاریان و باقی دوستان همه آدمهای زحمت کش و با معلوماتی هستن.
نمی دونم تو قسمت ادیت مطالب مجله چه اتفاقی می افته که مطالب ناقص میشه، اما بهتره آقای عبدالهی یا شخصی که مسئول این قسمت هست یه فکری بحال زحمت نویسنده ها هم بکنه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
حرف های شما کاملا صحیح هست و مثلا اگه من برم یک مجله بخرم که تو نقد یا پیشنمایش بازی هاش اطلاعات غلط میده , ان مجله بدرد نمیخره.

من حرفم این هست که این جور مسائل تو بازیرایانه جدیدا انم به صورت خیلی کم اتفاق افتاده و ما نباید کل مجله رو ببریم زیر سوال.

بعد گفتم که ان نقد با توجه به اطلاعاتی که قبل از بازی منتشر شده بود نوشته شده و یه جورایی معلوم هست که پیشنمایشی بوده که تبدیل به نقد شده.پس هیچ ایرادی به کار آقای میرمظفری وارد نیست.

اینجور مشگلات تو اکثر مجلات معتبر دنیا وجود داره.مثلا مجله EGM تو یک شمارش خبر داده بود که NG2 برای PS3 هم منتشر میشه.یعنی دقیقا یک خبر دروغ داده بود ولی بعد گفتن که اشتباه شده!

Gamespot هم بعد از نقدی که برای LO نوشت و امتیازی که به بازی داد , عذر خواهی کرد و نقد و امتیازش رو تغییر داد.(هر چند بیشتر به نظر میرسید تو این بالا بردن امتیاز مسائل دیگه ای از جمله $ در کار باشه)

و چندین مورد دیگه که نشون میده تمامی مجلات معتبر دنیا تو خبر رسانیشون هم حتی مزخرف گفتن!

نقد ها امتیازاتی که به GTAIV داده شد رو دیدید؟ اول بیشتر سایت ها امتیاز کامل دادند و بعدا همشون عذر خواهی کردن و امتیاز بازی رو اوردن پایین.

بعد یه سری از این تغییرات هم تقصیر گیر هایی هست که به مجله میدن.به غول خودت تو یک نقد به همه مسائل یک بازی باید نگاه بشه ولی مثلا اگه نقد Conan رو خونده باشید میبینید که به بیشتر نکات گیم پلی بازی و خشونت بازی هیچ اشاره ای نشده.دلیل این امر کوتاهی یاشار نیست بلکه سانسور هایی هست که رو مقاله ایشون اعمال شده.
 

old_snake

کاربر سایت
Jan 18, 2007
3,509
نام
alireza
من با این که ارادت خاصی نسبت آرش حسن زادگان دارم، ولی باید بگم که کلاً Review ـه ایشون بدترین Review ـی بود که ایشون نوشتند ... البته گویا خودشون هم قبول دارن اینو ! ( کاری به ترجمه کردن ندارم ! )
اما در عوض اون نقد بد، شاهد یک تاریخچه ی خوب از آقای دشتی بودیم که واقعاً خیلی خوب نوشتند ... ( مخصوصاً صفحه ی آخرش رو ... ) البته اون هم مشکلاتی داشت ! ( ولی اگر میخواستن به صورت خیلی کاملتر داستان رو بگن، فکر کنم یک 5،6 صفحه ای باید بیشتر مینوشتن ولی در کل خیلی خوب بود ... )

اینارو از کجا پیدا میکنی حمید رضا من موندم!

منم نمیدونم اینا مرجع کاملی دارن یا نه ! ولی تو Forum ـه NeoGAF خیلی ازش استفاده میکنن که خیلی هم جالب هست ... :D
 

KINDMAN

کاربر سایت
Sep 16, 2007
758
نام
Autumn Man
من با این که ارادت خاصی نسبت آرش حسن زادگان دارم، ولی باید بگم که کلاً Review ـه ایشون بدترین Review ـی بود که ایشون نوشتند ... البته گویا خودشون هم قبول دارن اینو ! ( کاری به ترجمه کردن ندارم ! )
اما در عوض اون نقد بد، شاهد یک تاریخچه ی خوب از آقای دشتی بودیم که واقعاً خیلی خوب نوشتند ... ( مخصوصاً صفحه ی آخرش رو ... ) البته اون هم مشکلاتی داشت ! ( ولی اگر میخواستن به صورت خیلی کاملتر داستان رو بگن، فکر کنم یک 5،6 صفحه ای باید بیشتر مینوشتن ولی در کل خیلی خوب بود ... )

به این میگن حرف منطقی.
فراز و نشیب چیزیه که تو زندگی وجود داره چه برسه به نوشتن اینهمه مطلب اون هم زیر فشار وقت و کار و زندگی و غیره که واقعا سخته و با اینکه به سادگی نوشته ایشون اذعان دارم ولی اصولا ارش کارش تو نوشتن حرف نداره و هرچند این نوشتش کار جالبی نبود ولی هیچی از ارزشهاش کم نمیکنه.
دقیقا مثل بقیه دوستان.....
منم نمیدونم اینا مرجع کاملی دارن یا نه ! ولی تو Forum ـه NeoGAF خیلی ازش استفاده میکنن که خیلی هم جالب هست ... :biggrin1:
عجب!!!
ولی خداییش جالبن و بعضا شیطنت امیز!:cheesygri
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,234
نام
ماکان
تو مقاله آقای دشتی ان قسمت ایرادات داستانی MGS4 خیلی جالب بود.

من تو هیچ مجله ای ندیده بودم که نویسنده جرات کنه از MGS4 ایراد بگیره...

خودمم شدیدا با زنده شدن دوباری رایدن مخالف بودم.اگه میمرد خیلی باحال میشد...هیچ وقت از یاد گیمر ها نمیرفت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر