بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

rainy girl

کاربر سایت
Jul 15, 2016
34
والا هر جا من دیدم RE4 بهترین بوده

داستان RE5 و CVX جوریه که هر کسی در حد فهم و شعور خودش درک می کنه
این حرفت جالب نیست عزیزم.
همه فهم و شعور دارن ولی سلایقشون فرق میکنه.
من از داستان های خانوادگی و احساسی خیلی خوشم میاد و اسه همین شماره 2 برام ازین لحاظ قشنگه ضمن اینکه قاطی علم ازمایشاه و دانشمند و محقق اینا هم بود دیگه خودت عمقشو بدون
ولی 5 هم زیبایی های خاص خودشو داشت و بیشتر بخاطر این ساخته شد بود تا یه جمع بندی از قبلیا بده بیرون
چه عجب مهربون شدی دوباره :D

هلن عزیز دلم من خیلی از مواقع حرفاتو قبول دارم اما این بحثش خیلی طولانیه تو تلگرام کامل برات توضیح می دم گیم پلی و باسازی و ... از دید من یعنی چی و چرا چنین نظریو دارم :)

من منکر این که داستان RE2 خوب بوده نیستم اما اصلا به RE5 و CVX نمی رسه. یه سری می گن RE2 چون فقط لیونو دوست دارن و لیون هم تو هیچ داستان درست حسابی جز RE2 نبوده
من توی جاهای غریب با افرادی که میشناسم مهربون میشم حالا مشکلات شخصی بماند.
میدونی چرا لیون توی داستانای درست حسابی نبوده؟چون ما ادر عینه اینکه اونو به عنوان یه شخصیت مستقل میشناسیم اما بازم هی میخوامیم قضیه اونو به داستان اصلی ربط بدیم ولی این کار احمقانس.من دوست دارم داستان RE وسعتش بیشتر باشه لیون داستان RE رو وسیعتر میکنه و ذاتا با داستانهای گسسته وارد سری میشه
 
آخرین ویرایش:

Venom Matin

کاربر سایت
Oct 9, 2014
264
نام
متین
چرا شما اینهمه بهم می پرید ؟ یه دوصفحه ای هست میبینم اینجوریه :| حالا خوبه جزء نویسنده های بازی نیستید اینهمه سرش تعصب دارید:-B :D من که از بچگی بازیش میکردم تا حالا سعی نکردم سرداستانش خودمو درگیر کنم :D مهم اینکه با کاراکتر حال کنی و گیم پلی تموم (برعکس سایلنت هیل ) :D
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
دوستان ، اون دوستمون واقعا منظور بدی نداشت.صرفا منظورش این بود که داستان کد ورونیکا و 5 طوری هست که طرف در حد فهم و اطلاعات خودش درک میکنه.یعنی فقط کسی که آگاهی و درک کاملی از گذشته ی سری داره ، میتونه به اهمیت و عظمت داستانشون پی ببره.ولی 2 چون فقط یک بازی قبلش بوده و بیشتر هم مسائل جدیدی رو مطرح کرد ، خب قطعا فهمیدن داستانش برای عوام راحت تره.منظورش این بوده.واقعا قصدش توهین به شخص خاصی نبوده.صراحتا هم به کسی توهین نکرد.البته قبول دارم که شاید با لحن نامناسبی ، این موضوع رو مطرح کرد.ولی خب اون دوست دیگمون هم قبلش به ایشون گفته بودن که مقایسه ی 2 با فلان داستان ، اصلا شوخی جالبی نیست.اگه اون توهینه ، اینم میتونه یکجور توهین تلقی بشه.چون خیلی از فن های قدیمی مثل من و علی و احد و خیلی های دیگه ، داستان کد ورونیکا و 5 رو بهتر از 2 میدونن.هرچند در شاهکار بودن داستان 2 هم شک نداریم.ولی خب این نظر شخصی ما هست و قطعا دلایل خودمون رو هم داریم.صفحات متعددی هم توی همین تاپیک دربارشون بحث شده.پس اینکه نظر همدیگر رو شوخی یا مسخره خطاب کنیم هم چندان زیبا و شایسته نیست.حتی اگه اصلا قبول نداشته باشیم!

نمیخوام بگم حرف کی بد بوده یا کی مقصر بوده.فقط میخوام بگم که به قول دوست خوبم و ناظم محترم تاپیک نریمان عزیز ، درست نیست که جو دوستانه ی تاپیک رو به خاطر یک سری نظرات شخصی بهم بزنیم.واقعا ارزشش رو نداره.ممنونم !

در ضمن ، منتظر یک پست تحلیلی خوب و بحث برانگیز از جانب من باشید ! ;)
 
آخرین ویرایش:

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
بصورت کلی بگم که ما باید هر بازی رو نسبت به زمان و محدودیت های سخت افزاری وقت قضاوت کنیم {البته بحث بررسی داستان کلی یک سری به هم پیوسته چیز جدای از گیم پلی و گرافیک و این چیزهاست}
و خلاصه اینکه مقایسه این سه تا بازی Re2 و ورونیکا و نسخه 5 کلن منطقی نیست چون از سه نسل جدا هستن فقط باید به اشتراکات و پیوستگی های داستان توجه کرد


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Nima Redfield

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
بصورت کلی بگم که ما باید هر بازی رو نسبت به زمان و محدودیت های سخت افزاری وقت قضاوت کنیم {البته بحث بررسی داستان کلی یک سری به هم پیوسته چیز جدای از گیم پلی و گرافیک و این چیزهاست}
و خلاصه اینکه مقایسه این سه تا بازی Re2 و ورونیکا و نسخه 5 کلن منطقی نیست چون از سه نسل جدا هستن فقط باید به اشتراکات و پیوستگی های داستان توجه کرد


Sent from my iPhone using Tapatalk

بله ، دوست عزیز.حرف شما کاملا درسته.منظور من هم شما نبودید !
 
  • Like
Reactions: Ezio96

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
خب دوستان ، دو فرضیه ی قبلی من درباره ی حضور الکس در RE7 و همچنین بحث فیزیک کوانتوم و جهان های موازی در این بازی رو مطالعه کردید.امروز میخوام سه مسئله ی جدید و جالب توجه دیگه رو مورد بررسی قرار بدم که حاصل هم فکری و تبادل نظر مفصل و دقیق من و علی عزیز (sog-eros) و همچنین مقاله ی دوست خوبم کاپیتانپرایس از سایت فارسی شیطان مقیم هست.امیدوارم براتون جالب باشه !


1-تی شرت RE7 :


طبق اظهارات سازندگان بازی ، بسیاری از مسائل مهم و کلیدی RE7 در این تی شرت جاسازی شده.حالا میخوایم به بررسی اونها بپردازیم !



1-این همون کلبه ی داخل تیزر هست که باز نشون میده داستان تیزر به بازی اصلی ارتباط داره و فقط به اون شکل ، در بازی اصلی نیست.در ضمن اگه دقت کنید ، اونک لبه طوری در بخش فوقانی عکس قرار داده شده که کوه یخ رو در ذهن انسان تداعی میکنه.مفهومش هم اینه که این کلبه فقط ظاهر قضیه هست و خیلی مسائل زیرش نهفته هست !



2-قطعا آنتاگونیست اصلی بازی و کسی که کلا بازی حول محور اون میچرخه.اونم وقتی که وسط عکس و تازه به اون بزرگی هست.(براساس مقاله ی قبلی احتمالا الکس).حتی اگه خوب دقت کنید ، تمام بخش های دیگر تصویر هم بخشی از سر و موهای اون هستند !!!!!


3-یک جنین در شکم مادر.اگه یادتون باشه ، در تیزر اصلی هم تصویر زنی با یک بچه در بغل وجود داشت !




4-طلوع آفتاب از پشت کلبه.میتونه یک نماد با یک مفهوم داستانی خاص باشه که فعلا مفهومش مشخص نیست !


5-یک زنجیر که چیزهای مبهمی توسطش احاطه شده اند !


6-داس و وسایل کشاورزی که همون زنجیر دورشون پیچیده شده !


7-یک کارخونه.احتمالا یک آزمایشگاه سری تولید B.O.W.چیزی که در تمام نسخه های قبلی هم وجود داشت !


8-همون کارخونه به صورت وارونه.قطعا مفهوم خاصی رو در بر داره !!!!!


9-یک دست انسان یا شاید هم (به احتمال کمتر) شاخه های یک درخت !


10-یک درخت یا جنگل.در تیزر اصلی هم درخت و هم جنگل دیدیم.پس قطعا یکی از مسائل مهم داستانه !


11-یک تار عنکبوت که یک حشره هم داخلش گیر افتاده !!!!!


12-یک ساعت یا شاید هم قفل که عدد 6 رو نشون میده.اگه دقت کرده باشید (که قطعا نکردید) ، توی تیزر اصلی هم عدد 6 در عرض کمتر از یک صدم ثانیه دیده میشه.ولی این عدد چه مفهومی رو در بر داره؟قطعا به نسخه ی 6 اشاره نمیکنه.بلکه یک ارتباطی به داستان همین بازی داره !




13-یک چرخ.احتمالا اشاره به همون ویلچری داره که توی تیزر اصلی هم دیده شد.البته قطعا خود اون ویلچر مهم نیست.شخصی که روش میشینه مهمه.براساس فرضیه های قبلی هم گفتیم که احتمالا اسپنسره !


14-در نگاه اول ، فقط یک تبر به نظر میاد.ولی خوب که دقت میکنیم ، میبینیم که یک تبر و یک کلت و یک شات گان روی هم افتادن.میتونه معنیش این باشه که فقط همین سه سلاح در بازی هستن.احتمالا برای سخت تر شدن و جلوگیری از اکشن تر شدن بازی.چیزی که هدف اصلی این بازی هست.پس این فرضیه اصلا بعید نیست که فقط همین سه سلاح در بازی باشند و دیگه خبری از مسلسل و خمپاره انداز و مگنوم و.....نباشه.به خوب و بدش کاری ندارم.ولی به هر حال امکانش هست.(هرچند از نظر خودم خوبه !)


نکته ی جالب دیگری که در این بخش مطرح میشه هم اینه که دوستانی که میگن ماجرای خانواده ی بیکر و اون کلبه هیچ ربطی به بازی اصلی نداره ، توجه کنند که در خود بازی اصلی هم شات گان رو دقیقا در جایی برمیداریم که کنارش عکس خانواده ی بیکر هست.پس باز ثابت میشه اینکه سازندگان بازی گفتن اون تیزر در داخل بازی اصلی نیست ، معنیش اینه که فقط به اون صورت و با اونکاراکتر در داخل بازی اصلی نیست.نه اینکه کلا بی ربط به داستان بازی اصلی باشه.مسئله ای که توی دو فرضیه ی قبلی خودم (حضور الکس و بحث جهان های موازی) هم دربارش توضیح دادم !




نکته ی جالب اینکه اگه خوب دقت کنید ، تصویر به دو قسمت تقسیم میشه.بخش فوقانی شامل مغز زن میشه و بخش تحتانی هم شامل موهای اون.بدین ترتیب میتونیم نتیجه بگیریم که نمادهای فوقانی تصویر ، حاصل اقدامات زن هستند و توسط اون شکل گرفته اند.مثل اون کلبه و کارخونه و تار عنکبوت و.....نمادهای تحتانی تصویر هم بخش های دیگر بازی هستند که توسط اون زن ایجاد نشده اند.مثل ویلچر و اسلحه ها و.....!


2-Kitchen :


سال گذشته کپکام پس از رونمایی از موتور گرافیکی جدیدش ، ویدئویی رو منتشر کرد با عنوان Kitchen (آشپزخانه) که فضایی شاعرانه و فلسفی داشت.این ویدئو متعلق به یک بازی یا محصول خاص نبود.بلکه صرفا برای نمایش قدرت موتور گرافیکی جدید کپکام بود.ولی حالا پس از انتشار اولین تیزر RE7 ، تازه پرده از راز این ویئوی مرموز برداشته شده.به لوگوی Kitchen دقت کنید.چه میبینید؟




بله.دقیقا همون فونت لوگوی RE7.حتی مثل اون یک پسوند هم زیر نامش داره.جالبتر عدد 7 هست که با ظرافت خاصی ، در حرف T مخفی شده.نکته ی بعدی اینکه RE7 هم دقیقا داره با همون موتور گرافیکی ساخته میشه.یعنی اصلا اون ویدئو رو برای RE7 داده بودن بیرون.حتی فضای کلی RE7 هم با Kitchen مطابقت داره.در واقع اگه پارسال خوب به این ویدئو و لوگوش توجه میکردیم ، همون موقع نه تنها از ساخت RE7 با همون موتور گرافیکی مطلع میشدیم ، بلکه حتی فضای کلی بازی رو هم میفهمیدیم !


3-ریمیک RE2 :


این مورد نیازی به توضیح آنچنانی نداره و تصویر ، خودش گویای همه چیز هست !




بله.هر سه لوگو دقیقا یکی هستند.حتی عدد 7 هم در حرف Z لوگوی ریمیک دو مشاهده میشه.این مسئله نشان از ارتباط تنگانگ این دو عنوان باهم داره.البته منظور صرفا ارتباط داستانی نیست.ولی خب قطعا دو نسخه ی به این مهمی که دارن بهطور همزمان ساخته میشن و حتی لوگوهاشون هم یکسان هست ، یک سری ارتباطاتی باهم دارند.حداقل به خاطر اینکه فروششون روی هم تاثیر بذاره هم اینکار رو میکنند.به طور مثال حضور کاراکترهای ریمیک دو در 7 یا حتی در حد استفاده از لباس های 7 در ریمیک دو یا برعکس !


موسی از توجهتون.امیدوارم اینبار هم براتون جالب و مفید بوده باشه !
 
آخرین ویرایش:

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
خب دوستان ، دو فرضیه ی قبلی من درباره ی حضور الکس در RE7 و همچنین بحث فیزیک کوانتوم و جهان های موازی در این بازی رو مطالعه کردید.امروز میخوام سه مسئله ی جدید و جالب توجه دیگه رو مورد بررسی قرار بدم که حاصل هم فکری و تبادل نظر مفصل و دقیق من و علی عزیز (sog-eros) هست.امیدوارم براتون جالب باشه !


1-تی شرت RE7 :


طبق اظهارات سازندگان بازی ، بسیاری از مسائل مهم و کلیدی RE7 در این تی شرت جاسازی شده.حالا میخوایم به بررسی اونها بپردازیم !



1-این همون کلبه ی داخل تیزر هست که باز نشون میده داستان تیزر به بازی اصلی ارتباط داره و فقط به اون شکل ، در بازی اصلی نیست.در ضمن اگه دقت کنید ، اونک لبه طوری در بخش فوقانی عکس قرار داده شده که کوه یخ رو در ذهن انسان تداعی میکنه.مفهومش هم اینه که این کلبه فقط ظاهر قضیه هست و خیلی مسائل زیرش نهفته هست !



2-قطعا آنتاگونیست اصلی بازی و کسی که کلا بازی حول محور اون میچرخه.اونم وقتی که وسط عکس و تازه به اون بزرگی هست.(براساس مقاله ی قبلی احتمالا الکس).حتی اگه خوب دقت کنید ، تمام بخش های دیگر تصویر هم بخشی از سر و موهای اون هستند !!!!!


3-یک جنین در شکم مادر.اگه یادتون باشه ، در تیزر اصلی هم تصویر زنی با یک بچه در بغل وجود داشت !




4-طلوع آفتاب از پشت کلبه.میتونه یک نماد با یک مفهوم داستانی خاص باشه که فعلا مفهومش مشخص نیست !


5-یک زنجیر که چیزهای مبهمی توسطش احاطه شده اند !


6-داس و وسایل کشاورزی که همون زنجیر دورشون پیچیده شده !


7-یک کارخونه.احتمالا یک آزمایشگاه سری تولید B.O.W.چیزی که در تمام نسخه های قبلی هم وجود داشت !


8-همون کارخونه به صورت وارونه.قطعا مفهوم خاصی رو در بر داره !!!!!


9-یک دست انسان یا شاید هم (به احتمال کمتر) شاخه های یک درخت !


10-یک درخت یا جنگل.در تیزر اصلی هم درخت و هم جنگل دیدیم.پس قطعا یکی از مسائل مهم داستانه !


11-یک تار عنکبوت که یک حشره هم داخلش گیر افتاده !!!!!


12-یک ساعت یا شاید هم قفل که عدد 6 رو نشون میده.اگه دقت کرده باشید (که قطعا نکردید) ، توی تیزر اصلی هم عدد 6 در عرض کمتر از یک صدم ثانیه دیده میشه.ولی این عدد چه مفهومی رو در بر داره؟قطعا به نسخه ی 6 اشاره نمیکنه.بلکه یک ارتباطی به داستان همین بازی داره !




13-یک چرخ.احتمالا اشاره به همون ویلچری داره که توی تیزر اصلی هم دیده شد.البته قطعا خود اون ویلچر مهم نیست.شخصی که روش میشینه مهمه.براساس فرضیه های قبلی هم گفتیم که احتمالا اسپنسره !


14-در نگاه اول ، فقط یک تبر به نظر میاد.ولی خوب که دقت میکنیم ، میبینیم که یک تبر و یک کلت و یک شات گان روی هم افتادن.میتونه معنیش این باشه که فقط همین سه سلاح در بازی هستن.احتمالا برای سخت تر شدن و جلوگیری از اکشن تر شدن بازی.چیزی که هدف اصلی این بازی هست.پس این فرضیه اصلا بعید نیست که فقط همین سه سلاح در بازی باشند و دیگه خبری از مسلسل و خمپاره انداز و مگنوم و.....نباشه.به خوب و بدش کاری ندارم.ولی به هر حال امکانش هست.(هرچند از نظر خودم خوبه !)


نکته ی جالب دیگری که در این بخش مطرح میشه هم اینه که دوستانی که میگن ماجرای خانواده ی بیکر و اون کلبه هیچ ربطی به بازی اصلی نداره ، توجه کنند که در خود بازی اصلی هم شات گان رو دقیقا در جایی برمیداریم که کنارش عکس خانواده ی بیکر هست.پس باز ثابت میشه اینکه سازندگان بازی گفتن اون تیزر در داخل بازی اصلی نیست ، معنیش اینه که فقط به اون صورت و با اونکاراکتر در داخل بازی اصلی نیست.نه اینکه کلا بی ربط به داستان بازی اصلی باشه.مسئله ای که توی دو فرضیه ی قبلی خودم (حضور الکس و بحث جهان های موازی) هم دربارش توضیح دادم !




نکته ی جالب اینکه اگه خوب دقت کنید ، تصویر به دو قسمت تقسیم میشه.بخش فوقانی شامل مغز زن میشه و بخش تحتانی هم شامل موهای اون.بدین ترتیب میتونیم نتیجه بگیریم که نمادهای فوقانی تصویر ، حاصل اقدامات زن هستند و توسط اون شکل گرفته اند.مثل اون کلبه و کارخونه و تار عنکبوت و.....نمادهای تحتانی تصویر هم بخش های دیگر بازی هستند که توسط اون زن ایجاد نشده اند.مثل ویلچر و اسلحه ها و.....!


2-Kitchen :


سال گذشته کپکام پس از رونمایی از موتور گرافیکی جدیدش ، ویدئویی رو منتشر کرد با عنوان Kitchen (آشپزخانه) که فضایی شاعرانه و فلسفی داشت.این ویدئو متعلق به یک بازی یا محصول خاص نبود.بلکه صرفا برای نمایش قدرت موتور گرافیکی جدید کپکام بود.ولی حالا پس از انتشار اولین تیزر RE7 ، تازه پرده از راز این ویئوی مرموز برداشته شده.به لوگوی Kitchen دقت کنید.چه میبینید؟




بله.دقیقا همون فونت لوگوی RE7.حتی مثل اون یک پسوند هم زیر نامش داره.جالبتر عدد 7 هست که با ظرافت خاصی ، در حرف T مخفی شده.نکته ی بعدی اینکه RE7 هم دقیقا داره با همون موتور گرافیکی ساخته میشه.یعنی اصلا اون ویدئو رو برای RE7 داده بودن بیرون.حتی فضای کلی RE7 هم با Kitchen مطابقت داره.در واقع اگه پارسال خوب به این ویدئو و لوگوش توجه میکردیم ، همون موقع نه تنها از ساخت RE7 با همون موتور گرافیکی مطلع میشدیم ، بلکه حتی فضای کلی بازی رو هم میفهمیدیم !


3-ریمیک RE2 :


این مورد نیازی به توضیح آنچنانی نداره و تصویر ، خودش گویای همه چیز هست !




بله.هر سه لوگو دقیقا یکی هستند.حتی عدد 7 هم در حرف Z لوگوی ریمیک دو مشاهده میشه.این مسئله نشان از ارتباط تنگانگ این دو عنوان باهم داره.البته منظور صرفا ارتباط داستانی نیست.ولی خب قطعا دو نسخه ی به این مهمی که دارن بهطور همزمان ساخته میشن و حتی لوگوهاشون هم یکسان هست ، یک سری ارتباطاتی باهم دارند.حداقل به خاطر اینکه فروششون روی هم تاثیر بذاره هم اینکار رو میکنند.به طور مثال حضور کاراکترهای ریمیک دو در 7 یا حتی در حد استفاده از لباس های 7 در ریمیک دو یا برعکس !


موسی از توجهتون.امیدوارم اینبار هم براتون جالب و مفید بوده باشه !

در مورد تصویر قسمت سوم که کاملا مشخص هست بخاطر اینه که بازی با هون موتور ساخته شده و احتمالا طبق همون شایعه چند وقت پیش دموی نسخه ریمیک 2 هم همراه بازی عرضه میشه.

اما در مورد مسئله اکشن بازی من به شدت از کم شدن بی مورد اکشن بازی میترسم و مطمئن هستم اگه اکشن بازی بسیار زیاد کم بشه عملا حس تجربه رزیدنت رو از آدم میگیره. رزیدنت از نسخه اول یکی از ستون هاش اکشن بازی بود. مبارزه با زامبی ها و انواع سلاح های بایوارگانیک و باس فایت های جالب. حالا دوربین اول شخص بزرگترین مشکلی که ایجاد میکنه اینه که مبارزه مخصوصا باس فایت رو عملا محدود میکنه تو ژانر وحشت و حتی ممکن هست باس فایت هم نداشته باشه که این خیلی بده ( و امیدوارم اینجوری نشه ) . تنوع اسلحه از همون نسخه اول بوده و خیلی هم مهم هست و کمبود تنوع در اسلحه های بازی یه نکته منفی برای بازی حساب میشه و بالطبع اکشن بازی رو تحت الشعاش قرار میده.
 

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,361
نام
Matthew
سلام. من امروز RE 0 HD رو نصب کردم. میخوام کل سری اصلی رو به ترتیب برم. برای اینکه با داستان بازی آشنا بشم، لازمه اون برگه هایی که توی بازی هست رو بخونم ؟
یا دیالوگ ها کافیه ؟

یه سوال دیگه، البته جاش اینجا نیست ، اما چرا انقدر بازی بد فریم میده، آپدیتی چیزی داره ؟
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
سلام. من امروز RE 0 HD رو نصب کردم. میخوام کل سری اصلی رو به ترتیب برم. برای اینکه با داستان بازی آشنا بشم، لازمه اون برگه هایی که توی بازی هست رو بخونم ؟
یا دیالوگ ها کافیه ؟

یه سوال دیگه، البته جاش اینجا نیست ، اما چرا انقدر بازی بد فریم میده، آپدیتی چیزی داره ؟
من هم الان دام همین کار رو میکنم و کل سری رو دوباره میرم الان هم رسیدم به CVX :D حتما همه فایلها رو بخون چون بعضی هاشون نکات مهمی دارن. منم رو PC بهم بد فریم میداد ( که البته مشکل از لپ تاپ من بود فکر کنم ) ولی رو PS4 مشکلی نداشتم باهاش
================

@Nima Redfield
در مورد لوکیشن بازی هم که گفتی قاعدتا باید اینجوری باشه یعنی مثل نسخه های کلاسیک یه لوکیشن پر و رمز و راز با کلی بخشها و تجهیزات مخفی زیر زمینی.
 
آخرین ویرایش:

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
سلام. من امروز RE 0 HD رو نصب کردم. میخوام کل سری اصلی رو به ترتیب برم. برای اینکه با داستان بازی آشنا بشم، لازمه اون برگه هایی که توی بازی هست رو بخونم ؟
یا دیالوگ ها کافیه ؟

یه سوال دیگه، البته جاش اینجا نیست ، اما چرا انقدر بازی بد فریم میده، آپدیتی چیزی داره ؟

روایت اصلی داستان و ریشه بازی به همون فایل ها بر می گرده در 0&1 ،وگرنه دیالوگ های خود بازی به جز استثنا هایی ، بی ربط به داستان اصلی و بیشتر به لحظه ی حال و گفت و گو برای حالت اضطرار صرف میشه
البته دوستان در مقاله هایی بصورت مفید داستان رو شرح دادن در همین سایت آپارات هم ویدئوهایی در توضیح کامل داستان سری های کلاسیک وجود داره
{اگه نکته ی مبهمی براتون موند حتمن مقاله و ویدئو ها توصیه میشه}
اما در مورد فریم بد که گفتید برمی گرده به مشکلات همیشگی PC که برای فروش سخت افزار، بهینه سازی لازم رو انجام نمی دن شرکت ها روی PC متأسفانه! وگرنه روی ps4 خوب هست
هیچ آپدیتی هم برای بازی در ps4 تا حالا نیومده برای PC خبر ندارم


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Ƥ.s.Y.c.H.o

Ƥ.s.Y.c.H.o

Hala Madrid ...y nada más
کاربر فعال
Apr 5, 2012
7,361
نام
Matthew
ممنون. همین الان بازی رو رفتم. چقدر زیبا کار شده. رزیدنت اویل واقعی یعنی این. به قدری قضای اسلحه ها و کلا مهمات هم تو بازی کمه، آدم هر لحظه نگرانه. ترس وحشت انگیز نداره اما همین حس بقا و
اینکه شما نگران از دست دادن ابزار خود هستید این بازی ها رو زیبا کرده. من نمیدونم، اگر یه عقل سلیم تو کپکام بشینه این بازی رو از اول بازی کنه، قطعا خودشم لذت بیشتری از اکشن های بیهوده مثل 5 و 6 میبره.
خیلی لذت بردم. پارتنر هم تو بازی به این شکل عالی هست.

پ.ن: اقا نریمان مشکل من حل شد. کافیه هر جا افت فریم شد، یه بار alt+tab بزنید دوباره برید تو بازی. البته من این مشکل رو سر COD MW3 مولتی بازی میکنم هم دارم، البته نه همه ی سرور ها.
 

amirmt

کاربر سایت
Mar 31, 2016
44
من خيلي دوست داشتم كل سري رو به طور خلاصه وار و به صورت سريال طور در قالب كميك يا انيميشن بيرون بدن تا همه لذت كافي رو ببرن چون بازي هارو كه درست حسابي ريمستر نكردن


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
والا من دیشب بازی که تموم شد عین جنازه خوابم برد، صبح هم که پا شدم گفتم یه چرخی بزنم توی اینترنت ببینم ملت چی میگن. بعد اومدم اینجا پست گذاشتم و الان تازه دارم پست های شما رو میخونم. رسماً فَکَم الان پایینه. نظریه های شما و seg eros خیل خوف بود. خداییش از کاربرای خارجی خیلی خفن تره. برید چندتا کامنت بذارید توی فروم های خارجی تا پرچم گیمرهای ایرانی بره بالا خداییش.



فکر نکنم سر کاری باشه. چون اونطور که من فهمیدم ملت هنوز دارن بازی میکنن که به جواب برسن. من توی گوگل، Resident evil 7 teaser walk through رو که سرچ کردم
clip_image001.gif
clip_image001.gif
توی سایت Eurogamer (اگه اشتباه نکنم) یکی از کاربراش نقل قول کرده بوده که مثل اینکه کپکام گفته که راه داره، فقط اینکه هنوز کسی کشف نکرده!



آخ آخ آخ آخ... کل پُستت یه طرف، اون واژه جهان جیبی (Pocket Universe) که گفتی هم یه طرف. نابودم کرد. نمیدونم اینجا کسی سریال Fringe رو دیده یا نه؟ (کل سریال در مورد نظریه های دنیاهای موازی و جهان جیبی و از اینجور چیزاست)

یه چیز دیگه هم یادم افتاد، در واقع یه سوال دیگه
clip_image001.gif
clip_image001.gif


توی آهنگ اصلی بازی میگه

go tell aunt Rody that everybody is dead

این عمه رودی کیه؟

آقا اصلاً این تیزر به بازی اصلی ربطی داره؟ اگه ربط داشته باشه خیلی خوفناک میشه
clip_image001.gif
clip_image001.gif
clip_image001.gif

ممنونم دوست عزیز.

و جواب:

عمه رودی یک شعر کودکانست و داستان در مورد یک غازه که مرده و دلسوزی کودکانه برای خونوادش داره.
اما اینجا شعر دستکاری شده و فضای کودکانش رو به شدت کثیف و ترسناک کرده. دقیقا کاری که با ناتالیا انجام شده!


در مورد تصویر قسمت سوم که کاملا مشخص هست بخاطر اینه که بازی با هون موتور ساخته شده و احتمالا طبق همون شایعه چند وقت پیش دموی نسخه ریمیک 2 هم همراه بازی عرضه میشه.

و این تصویر قوت بخش اون شایعست و باعث شد دوباره یادمون بیاد و شاید مطمئن تر باشیم.

اما نکته مهم دیگه یکی بودن فونت RE2 Remake و Kitchen هست که اگر متوجه بودیم، نیازی به موشکافی حرف T هم نبود و پارسال تم نسخه 7 رو در دموی کیچن متوجه می شدیم!

سال 2002 رزیدنت ایول ریمیک شد اما برای این ریمیک از فونت مرسوم استفاده نشد. ریمیک و زیرو فونت یکسان داشتن و داستان پر از ارتباط. رزیدنت ایول 2 با فاصله یکسال از 1، با فونت متفاوت نمایش داده شد. هرچند طراحی لوگو تایپ جدید به اصل بازی راه پیدا نکرد اما نشون دهنده ی تفاوت اساسی با تم و داستان یک بود. 4 بعد از زیرو و اوت بریک با یک لوگوتایپ و فونت کاملا جدید و متفاوت اومد و کل مسیر رو تغییر داد. فونت یکسان شماره های 5 و 6 و رولیشنز 1 هم خبر از ارتباط مستقیم فضا یا کاراکتر داشت. و جالب تر اینکه برای ریمستر نسخه ریمیک، از تایپ قدیمیه همون سال استفاده شد.

پس لوگوتایپ یکسان شماره 7 و ریمیک 2 حرف زیادی برای گفتن داره. و همونطور که نیما گفت، اول ارتباط شدید کاراکترهاست.
از من میشنوید، منتظر حضور لیان و کلیر در شماره 7 باشید! (شاید در حد یک کمئو)

jaup_photo_2016-06-27_02-05-42.jpg


با وجود درخواست های فراوان، تابحال اقدام به ساخت ریمیک دو نشده بود. حالا بعد از این همه سال، ساخت یک ریمیک از بازی نسل 5 در هزینه های سنگین نسل 8، ریسک خیلی بزرگ داره. پیش نیاز ریمیک دو، ریمستر 1 و زیرو و موفقیت نسبی شون بود. و حالا، چیزی که کاملا مخارج سنگین نسل هشت رو توجیه کنه!

افرادی که کوچیک ترین آشنایی با اقتصاد دارن، به اتفاق موافق این نکته هستن که تضمین فروش ریمیک 2 و شماره 7 و نجات کپ کام از این منجلاب، گره زدن این دو شماره به هم هست. اون هم در حدی که اگر فن قدیمی هستیم، بعد از اتمام ریمیک دو به فروشگاه بریم و شماره 7 رو تهیه کنیم و اگر از عاشقان P.T.(!) اینکارو برای ریمیک دو انجام بدیم.

کپ کام هوادارهای بیشمار سایلنت هیلز ناکام رو به جمع رزیدنت ایول کشید و در کنار جلب رضایت هوادارهای قدیمی (با ریمیک دو)، به اون ها در کنار یک داستان ریشه ای، تنوع تجربه ی ادغام سایلنت هیلز و رزیدنت ایول رو می ده. بار قبل، اشتباه کرد و در یک بازی دو فضا به وجود آورد که نتیجه همه رو زده کرد و بدون کوچک ترین انسجام، بدترین نسخه رو پدید آورد. اما حالا این دو در دو بازی جا گرفتن که با تم متفاوت، توان بالای ترغیب به تجربه ی متقابل هم دارن!

برای 6 و 7با وجود تمام تفاوت، از اسم "هوادارهای جدید" استفاده کردم. هرگز گول نخورید! آیا کپ کام نمی دونست ترس رزیدنت ایول از چه نوع هست و تم این بازی تا چه حد از اصالت فاصله گرفته و اسم از اصالت می بره؟ در زمان عرضه 6 و 5، بازار داغ "اکشن" بود. اما حالا کی از هوادارهایی که برای یک بار تجربه ی سایلنت هیلز حاضر هستن از پیش تا ده برابر مبلغ بپردازن بی خبره؟ پس این بار که میگم هوادارهای جدید، منظور همون عده ی بیشمار هستن که تعداد کثیری شون نزدیک به بیست ساله همراه کوجیما معتاد به متای نزدیک به 100 شدن!


توی صحبت هایی که از ماه ها پیش از معرفی با نیما می کردیم، گفتم اگر این شماره به داستان ریشه ای بپردازه، نیاز به ربکا چمبرز داره؛ چون از ابتدا بوده، به گند کشیده نشده و می شه توی یک شماره از کل پتانسیلش استفاده کرد. و هنوز هم میگم، احتمال قوی برای حضورش در این بازی هست: شماره 7 فضای جدید با یک داستان ریشه ای داره.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر