بحث و تبادل نظر در مورد سری Resident Evil

mr.freeman

کاربر سایت
Jun 8, 2016
149
به نظر منم این 7 اصلا RE نیس فقط اسم RE به دوش میکشه ... اخه روح ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! مگه سایلنت هیله ؟؟؟؟؟!!!!!
اگه به محصبه کاواتا با نا کانیشی توجه کرده باشین اون خودش گفته که اوردن روح فقط در دمو بخاطر القای ترس بوده و در کل این بازی ربطی به روح و چیزای ماروایی نداره و بازی همچنان واقع گرایانه هست
مسخره ترین کار قرنم همین زنده کردن مجدد البرت وسکر از تو گوره ... میشه بزرگترین گند تاریخ ... یعنی همچین کاری کنن دیگه باید به عقل نداشته ی کپکام شک کرد !
بله اگه این طور بشه بازی هر چقدرم ترسناک باشه ارزشی نداره.ولی هنوز جایی گفته نشده البرت قراره برگرده.ممکنه فقط توی فلش بک ها ظاهر بشه که اتفاقا این چیز خوبیه.
البته به نظرم رزیدنت اویل اصلی بعد از شماره ی 3 مُرد, کاش با همون نسخه تموم میشد و دیگه ادامه پیدا نمیکرد ... حتی نسخه ی 4 که واقعا عالی بود و متای خیلی بالایی هم داره به نظرم RE نبود ... من خودم یادمه اولین بار که دیدمش اصلا نفهمیدم رزیدنت اویله فکر میکردم یه بازی دیگس !!! تا این حد عوض شده بود ( قبل اون 1 و 2 و 3 رو بازی کرده بودم )
کاملا درسته.البته کد ورنیکا هم خوب بود فقط کمی تخیلی تر و غلو شده بود.شماره 4 شاید خوب بود ولی ایرادات داستانی زیادی داشت.همون طور که شماره 5 و 6 هم ایرادات داستانی داشتن.(کاری ندارم داستان 5 مهم بود) بنظر من تنها نسخه مدرن که ایرادات داستانی کمی داشت REV1 بود.به همین دلیل در بین نسخه های مدرن , RE مورد علاقمه.
ختم کلام یعنی میگم وقتی حتی 4 با اون همه کیفیت هم RE نبود دیگه 5 و 6 و 7 که یکی از یکی اشغال ترن جای خود دارد ( البته من 6 رو خداروشکر بازی نکردم ... قبلا تصمیم داشتم بازی کنم که یه عکس از ربات زامبی داخلش بهم نشون دادن :|:|:| و کلا دیگه فهمیدم اب قطعه ....
شماره 4 میتونس موفق تر و بهتر ظاهر بشه و ولی مشخص بود که توی بخش داستان خیلی کم کاری کرده بودن و بازی پر از ایراد هست.من با تغییر سبکی که توی داستان 4 بوجود اومد مشکلی ندارم درسته تم داستان مذهبی بود ولی همچنان از RE بودن بطور کلی خارج نبود.این کاره میکامی بخاطر این بود که میخواست RE رو بعد از چند شماره از نسخه های کلاسیک جور دیگه خلق کنه و نواروی بوجود بیاره تا بازی همیشه یه رنگ نشه.و در اصل یه ریبوت کوچیک بوجود بیاره.بعضی از فن های RE از تغییر توی سبک بازی موافقن و بعضیا ممکنه از تغییر تیو سبک بازی موافق نباشن و دوست دارن که بازی همچنان جنبه علمی تخیلی خودشو حفظ کنه.احتمالا دوی شماره 7 هم میخوان یه تغییری توی نحوه داستان بوجود بیارن ولی این طورم نیست که بازی به طور کامل از RE بودن خارج بشه.بلکه برای جذابیت و خارج ساختن از حالت یکنواختی تغییر هر چند کوچک رو لازم میدونن.در کل بستگی به سلیقه داره که کسی از تغییر راضی باشه یا نه
 

Tifa Lockhart

Claire Redfield سابق :)
کاربر سایت
Apr 7, 2016
179
نام
Rayna
خواهش عزیزم !

بله.قطعا زنده کردن آلبرت دلیلی جز طرفداراش و پر کردن جیب کپکام توسط اونا نداره.اونم نه طرفداران واقعیش.بلکه عده ای جدید که صرفا از تیپ و عینک آفتابی آلبرت خوششون اومده.یعنی اگه این اتفاق بیفته ، داستان 5 با اون همه عظمت و فلسفه چینی میره وی هوا.مهمترین داستان سری رسما میشه بی ارزش ترین داستان سری.کلا میشه نسخه ی 5 رو از اون وسط گذاشت کنار.من که واقعا بعید میدونم اینکارو بکنند !

در مورد اول شخص بودن بازی هم دقیقا.من همیشه گفتم.اینجوری اصلا نمیتونم با کاراکتر بازی ارتباط برقرار کنم !



لطف الهی رو خوب اومدی ! :D

شکیبا ، کجا تایید شده که بازی اصلی سوم شخصه؟بله.درسته.گفتن اون تیکه ی قابل بازی مال خود بازی نیست و صرفا جهت شنایی با سبک و حال و هوای کلی بازی هست.ولی هیچوقت نگفتن که دوربین اول شخص هم فقط مال اون دموهست.اتفاقا تا جایی که من میدونم ، متاسفانه رسما تایید شده که دوربین بازی اصلی هم کاملا اول شخصه.حتی توی تیزر یک صحنه ای هست که نشون میده یک نفر مارگارد رو انداخته روی دوشش و پای جک رو هم داره میکشه.بازی هم اول شخصه و ما از زاویه دید جک میبینیم.دقیقا دقیقه ی سه و هفت دقیقه.اون دیگه توی دمو نیست و توی خود بازی اصلی هست !

درمورد سوم شخص بودنش یکی دو روز بعد از معرفی بازی و انتشار دمو ، یه مقاله تو یکی از سایت های خبری خونده بودم که توی اون نوشته بود. منبعشم نمی دونم کدوم سایت بود ولی معتبر بود چون خبرنگار انجمن رزیدنت بهم معرفی کرده بود و گفته بود مطالب خوبی می زاره
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
RE5

برای LIN لازم نیست حتما تموم شه :D


درمورد اول شخص بودن بازی که تکلیفش معلوم شده !! گفتن اون دمو چون واقعیت مجازی بوده به شکل اول شخص بود و ربطی به بازی اصلی نداره. بازی اصلی سوم شخصه

باید فصل پنجم بازی رو انجام بدیم بعدش میشه LIN رو بازی کرد. دیگه تا فصل 5 میری بازی رو تموم میکنیم و بعد میریم سراغ DLC

در مورد دوربین بازی هم اول شخص هست

Why did the team decide to shift RE7 into a first-person perspective?

Kawata-san: Both myself and the director, Mr. Nakanishi, felt if we want people to experience horror and experience it in the most direct, visceral way possible, then literally putting yourself in the position of seeing what the character sees is the best way to do that and so it was our motivation for the first-person camera change.

Nakanishi-san: Of course it’s a big change, so first we got a prototype working and we put first-person in place and we wanted to see if we could make Resident Evil work in first person. As soon as we had it up and running we were really confident that this was the way to move forward. We were really happy with the way that Resident Evil feels in first person.

Resident Evil 7 Developers Discuss the New Evolution of Horror
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,526
re7_finger.jpg


این تصویر توی ایمیل برای کسایی که تو Resident Evil Ambassador ثبت نام کردن فرستاده شده. مثل اینکه نهایتا اصل قضیه همون چیزی بود که من تو ردیت یه هفته داشتم داد میکشیدم :D وقتی دمو رو روی پی سی ریلیز کنن یه پچ هم برای نسخه PS4 میدن و بالاخره با اون انگشته یه کاری میشه کرد :D
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
بچه ها Re 0 ارزش بازی کردنش چقدره ؟
کاراکترا خوبن ؟ من زیاد با ربکا و اون پسره اشنا نیستم ...
آره خوبه. حتما بازی کن. مطمئن باش ربکا رو عاشقش میشی :x
 

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
سلام دوستان
بنده یک نظر و پیشنهاد داشتم خوشحال میشم نظر تون رو بدونم؛
همونطور که میدونید کپکام در حال ساختن ریمیک RE 2 هست در ورژن اصلی آلبرت وسکر کشته شده در نظر گرفته شده، تا کد ورونیکا که سناریو داستان رو عوض می کنن و قرار میشه وسکر زنده بمونه ، بعد حضور ایدا وانگ در راکون سیتی رو با این مسئله که وسکر نمی خواسته بفهمن زنده ست و ایدا رو میفرسته توجیه می کنه کپکام، ولی حالا در ریمیک 2 می تونن وسکر رو به عنوان حتی یک کاراکتر قابل بازی بسازن
که پس از طغیان شهر سر میزنه، چون از نظر منطقی دلیلی نداره که وسکر بخواد به راکون سیتی پس از طغیان سر نزنه چون اول از همه کسی توی اون شرایط دنبال دستگیری وسکر نبوده و با توجه به قدرت فوق بشری که پیدا کرده بوده دلیلی برای ترسیدن از زامبی ها نداشته
حالا نظر شما چیه؟ این کار عاقلانه ست که کپکام انجام بده؟ و اگه اینطوری بسازن شما استقبال می کنید یا مخالفید؟
بچه ها Re 0 ارزش بازی کردنش چقدره ؟
کاراکترا خوبن ؟ من زیاد با ربکا و اون پسره اشنا نیستم ...

اگرچه بنظرم در مجموع نسخه 1 سرتر هست ولی نسخه ی 0 از هر جهت قطعن ارزش بازی کردن رو داره
حتی برای چندین بار
قسمت هایی داره که آدم عاشق بازی میشه و دوست داره تجربه کنه ، روی حالت نرمال هم کاملن گیمر رو درگیر می کنه (یعنی یک بازی آبکی و الکی نیست به هیچ عنوان)
رفیق مگه ریمیک 1 رو پلات نکرده بودی، ربکا همونه که توی سناریو کریس هم هست
اون یکی شخصیت جدیده توی 0 معرفی میشه

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
سلام دوستان
بنده یک نظر و پیشنهاد داشتم خوشحال میشم نظر تون رو بدونم؛
همونطور که میدونید کپکام در حال ساختن ریمیک RE 2 هست در ورژن اصلی آلبرت وسکر کشته شده در نظر گرفته شده، تا کد ورونیکا که سناریو داستان رو عوض می کنن و قرار میشه وسکر زنده بمونه ، بعد حضور ایدا وانگ در راکون سیتی رو با این مسئله که وسکر نمی خواسته بفهمن زنده ست و ایدا رو میفرسته توجیه می کنه کپکام، ولی حالا در ریمیک 2 می تونن وسکر رو به عنوان حتی یک کاراکتر قابل بازی بسازن
که پس از طغیان شهر سر میزنه، چون از نظر منطقی دلیلی نداره که وسکر بخواد به راکون سیتی پس از طغیان سر نزنه چون اول از همه کسی توی اون شرایط دنبال دستگیری وسکر نبوده و با توجه به قدرت فوق بشری که پیدا کرده بوده دلیلی برای ترسیدن از زامبی ها نداشته
خب یه مسٔله که پیش میاد اینه که وسکر میخواست مخفی کار کنه و همه فکر کنند مردست تا مثل یه سایه و توسط ایدا وانگ به اهدافش برسه از طرفی وسکر کارهای مهم تر از برداشتن نمونه جی رو داشته که انجام بده
زمان کدورونیکا هم همین قصد رو داشت که مرده بنظر بیاد با نابودی جزیره و کریس و کلر این اتفاق رخ مداد و کسی اصلا نمیدونست وسکر زندست چه برسه مانعش بشه اما مشکلاتی پیش اومد که این راز فاش شد.
 
  • Like
Reactions: gamer1998y

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
خب یه مسٔله که پیش میاد اینه که وسکر میخواست مخفی کار کنه و همه فکر کنند مردست تا مثل یه سایه و توسط ایدا وانگ به اهدافش برسه از طرفی وسکر کارهای مهم تر از برداشتن نمونه جی رو داشته زمان کذ ورونیکا هم همین قصد رو داشت اما مشکلاتی پیش اومد که این راز فاش شد.

ببینید بنده اشاره کردم، حقیقت امر اینه که به هیچ عنوان همچین مسئله ای رو در ورژن 2 در نظر نگرفته بودن! و اینا همش توجیه هست که پس از تغییر داستان بازی در ورونیکا اضافه کردن!
یعنی اصل ساخت شخصیت ایدا وانگ و قرار دادنش توی RE 2 هیچ ربطی به وسکر نداشته
و نکته ی بعد که پس از طغیان شهر چه دلیلی داشته که وسکر بخواد مخفی کاری کنه وقتی همه چی نابود شده و استارز منحل شده
برداشتن نمونه ویروس G کار کم اهمیتی هم نیست
چه کار مهم تری پس از واقعه ی [نابودی] عمارت داشته مگه
کپکام هم اهمیت استفاده بیشتر از وسکر توی نسخه های کلاسیک رو فهمیده در رزیدنت اویل 0 ریمستر حالت وسکر مد رو اضافه کردن (که وسکر فوق بشری جای بیلی میاد با ویژگی هایی که داره) این درحالی هست که وسکر مد هیچ ارزش داستانی و منطقی نداره توی 0 (چون وسکر هنوز آدم معمولی هست)
اما در ریمیک 2 جا کاملن باز هست که وسکر فوق بشری مستقیم در داستان دخالت کنه
زمان کدورونیکا هم همین قصد رو داشت که مرده بنظر بیاد با نابودی جزیره و کریس و کلر این اتفاق رخ مداد و کسی اصلا نمیدونست وسکر زندست چه برسه مانعش بشه اما مشکلاتی پیش اومد که این راز فاش شد.

در این حالت تناقضی با ورونیکا پیش نمیاد چون کریس و بری که اصلن تو شهر نبودن تا مواجه بشن با وسکر در صورت حضورش -پس همون ورونیکا اولین جایی میشه که میفهمه وسکر زنده ست-
و می تونن طوری درست کنن که وسکر در راکون سیتی با کلر و جیل (که بالأخره در شهر بوده) اصلن رو در رو نشه
بقیه ی اعضای استارز هم که کشته شدن

Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: gamer1998y

NERO TURBO

into the Dark city
کاربر سایت
Jun 3, 2011
641
نام
Armin
ببینید بنده اشاره کردم، حقیقت امر اینه که به هیچ عنوان همچین مسئله ای رو در ورژن 2 در نظر نگرفته بودن! و اینا همش توجیه هست که پس از تغییر داستان بازی در ورونیکا اضافه کردن!
یعنی اصل ساخت ایدا وانگ و قرار دادنش توی RE 2 هیچ ربطی به وسکر نداشته
و نکته ی بعد که پس از طغیان شهر چه دلیلی داشته که وسکر بخواد مخفی کاری کنه وقتی همه چی نابود شده و استارز منحل شده
برداشتن نمونه ویروس G کار کم اهمیتی هم نیست
چه کار مهم تری پس از واقعه ی [نابودی] عمارت داشته مگه
کپکام هم اهمیت استفاده بیشتر از وسکر توی نسخه های کلاسیک رو فهمیده در رزیدنت اویل 0 ریمستر حالت وسکر مد رو اضافه کردن (که وسکر فوق بشری جای بیلی میاد با ویژگی هایی که داره) این درحالی هست که وسکر مد هیچ ارزش داستانی و منطقی نداره توی 0 (چون وسکر هنوز آدم معمولی هست)
اما در ریمیک 2 جا کاملن باز هست که وسکر فوق بشری مستقیم در داستان دخالت کنه


Sent from my iPhone using Tapatalk
خب داداش البته ویروس جی مسٔله مهمی بوده قبول دارم اما همواره در مسایل داستانی این موضوع مطرح بوده که رییس ها با اینکه قدرت کافی رو داشتند اما با این حال یه نفر دیگه رو برای نیازاتشون اجیر میکردند وسکر هم از این قاعده مستثنا نیست
البته کپکام هم نمیخواست داستان رو تغییر بده ول به نظرم این مورد نقص نیست وگرنه نسخه چهارم هم وسکر خوش مستقیما میرفت و پلاگا رو میگرفت و دیگ ایدا نمونه تقلبی رو بهش قالب نمیکرد ولی اینجور نشد پس نشون میده این کار مشکلی ایجاد نکرده
وسکر مد فکر نکنم جنبه داستانی داشته باشه که بگیم چرا در این حالت ظاهر شده مثل نسخه 5 که ربکا با شکل اویل اچ دی میتونست پارتنرت بشه ولی دلیلی بر این ماجرا نبود که ربکا با همون ظاهر در ماجرا درگیره
به یه نکته هم اشاره کنم
با توجه به شناختی که از وسکر دارم معمولا خودش رو بطور مستقیم در بازی ربط نمیداد همواره اینجور بود قسمت یک و پنج و کد ورونیکا این ماجرا رو کاملا ثابت میکنه در نسخه 5 وسکر بود اما اول همه چی یه جوری نشون داده شد که مشکلات مربوط به اکسلا هست و....وسکر خیلی کم میشد خودش رو مستقیم توی داستان جای بده و همیشه نقش کنترل کننده داشت پس این هم طبیعی میشه که چرا در شماره 2 مستقیم نیومد نسخه امبرلا هم همینطور بود کریس و جیل فکر کردند امبرلا رو نابود کردند اما پشت همه اینا وسکر بود
 
آخرین ویرایش:

Ezio96

کاربر سایت
Sep 30, 2014
445
نام
رامين
البته کپکام هم نمیخواست داستان رو تغییر بده ول به نظرم این مورد نقص نیست وگرنه نسخه چهارم هم وسکر خوش مستقیما میرفت و پلاگا رو میگرفت و دیگ ایدا نمونه تقلبی رو بهش قالب نمیکرد ولی اینجور نشد پس نشون میده این کار مشکلی ایجاد نکرده
وسکر مد فکر نکنم جنبه داستانی داشته باشه که بگیم چرا در این حالت ظاهر شده مثل نسخه 5 که ربکا با شکل اویل اچ دی میتونست پارتنرت بشه ولی دلیلی بر این ماجرا نبود که ربکا با همون ظاهر در ماجرا درگیره

میدونم وسکر مد ربطی به داستان نداره و یک محتوای فوق العاده و امتیازی هست، میخواستم به پتانسیل بالای وسکر در نسخه های کلاسیک اشاره کنم که متأسفانه بخاطر داستان اولیه در ورژن 2,3 از بین رفت {بر خلاف شما بنده این رو کم آوردن کپ کام در ادامه دادن داستان پس از 3 میدونم-قطعن خیلی زیبا تر میشد که وسکر توی اون نسخه ی اولیه از بین نره تا اینکه بخوان بعدن هر طوری شده فقط با حضور ایدا توجیه کنن}
این مثال هایی هم که زدید بالأخره خود وسکر در بازی حضور داشته و اشاره شده حالا توی ریمیک 2 هم من فکر می کنم کپ کام حداقل وسکر رو در کات سین‌ ها و روایت داستان بازی میسازه تا قشنگ تر بشه
سپاس از اینکه نظرتون رو در مورد طرح من گفتید


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
آخرین ویرایش:

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
بچه ها یک چیزی......همونطور که دیدید ، توی دموی قابل بازی 7 ما میتونیم صحنه ی فلش بک توی نوار ویدئو رو خودمون بازی کنیم.من به بحث تقلید از سایلنت هیل و....کاری ندارم.ولی همین دیدن نوارهای ویدئویی در غالب فلش بک از نظر من ایده خیلی جالبی هست.مثلا به جای اینکه توی یک فایل بخونیم در فلان سال در همون لوکیشن چه اتفاقاتی برای فلانی افتاده ، کاراکتر بازی یک نوار ویدئویی پیدا میکنه و وقتی که اجراش میکنه،ما در غالب اون داستان و اون کاراکتر قدیمی بازی میکنیم.یعنی فلش بک فقط از ذهن کاراکتر روایت نمیشه.ما خودمون اون رو بازی میکنیم !

یعنی مثلا همون لوکیشنی که کاراکتر اصلی توش قرار داره رو در 10 سال پیش و با کاراکتری که اون زمان در اونجا بوده میریم و تغییراتی که اون لوکیشن در اون زمان داشته رو میبینیم.اگه چند جایی توی بازی اصلی از این ایده استفاده شده باشه خیلی عالیه.البته منظورم حذف کامل فایل ها نیست.بالاخره خیلی چیزها هست که نمیشه به صورت گیم پلی دربیان و حتما باید شفاهی باشن.ولی خب در کنار فایلها و به عنوان مکمل اونا ، این ایده از نظر من خیلی خیلی جالب و تاثیر گذاره.اینجوری با کاراکترهای بیشتری هم بازی میکنیم.مثل این میمونه که توی 1 به جای اینکه مسیر گم شدن جرج تروور رو توی فایلها بخونیم ، در غالب یک نوار ویدئویی خودمون با جرج تروور بازی کنیم !

به نظر من اگه بازی اصلی سوم شخص میبود و این فلش بک های کوتاه ویدئویی اول شخص بودن خیلی جالب تر میشد.هم تنوع میشد و هم حس و حال فضا و کاراکتر اصلی با فلش بک ها فرق میکرد !

 

gamer1998y

کاربر سایت
May 18, 2014
660
نام
شهاب
به شدت با این نظر آوردن وسکر توی رمیک2 موافقم و یکی از فانتزیام هست حتی توی ذهن بی فایدمم:Dیه سناریو براش دارم. خلاسش میشه این که وسکر خودشم با تیم هانک اومده توی شهر و توی یه خونه که از مکانهای امنش مخفی شده تا هانک ویروسو براش بیاره حالا وقتی شهر شیرتوشیر میشه با هانک تماس میگیره و اون میگه که تونسته ویروسو بیاره اما بقیه مردن وسکرم با هلی کپتر میره دنبالش و موقعی که می خواد سوارش کنه ویروسو ازش می گیره و بهش خیانت میکنه و بهش شلیک میکنه که تیر به بازوش می خورهو هانک میفته پاین اما چو ارتفا کم بوده نمیمیره و تو شهر میمونه که بعد توی بازی با لیون و کلر آشنا میشه و تصمیم میگیره بعد از فرار از شهر به جمع انتقام جویان وسکر بپیونده.(خوب بید:-B:-bd:-c
 

!Merida

کاربر سایت
Jun 8, 2016
15
به شدت با این نظر آوردن وسکر توی رمیک2 موافقم و یکی از فانتزیام هست حتی توی ذهن بی فایدمم:Dیه سناریو براش دارم. خلاسش میشه این که وسکر خودشم با تیم هانک اومده توی شهر و توی یه خونه که از مکانهای امنش مخفی شده تا هانک ویروسو براش بیاره حالا وقتی شهر شیرتوشیر میشه با هانک تماس میگیره و اون میگه که تونسته ویروسو بیاره اما بقیه مردن وسکرم با هلی کپتر میره دنبالش و موقعی که می خواد سوارش کنه ویروسو ازش می گیره و بهش خیانت میکنه و بهش شلیک میکنه که تیر به بازوش می خورهو هانک میفته پاین اما چو ارتفا کم بوده نمیمیره و تو شهر میمونه که بعد توی بازی با لیون و کلر آشنا میشه و تصمیم میگیره بعد از فرار از شهر به جمع انتقام جویان وسکر بپیونده.(خوب بید:-B:-bd:-c
سلام.
سناریوی جالبی نوشتید اما درواقع آلبرت توی ماجرای راکون سیتی بیرون شهر بود.
اگه سناریو ی The Raccoon City - Death Door رو از بازی Resident evil : Umbrella Chronicles بازی کنید کاملا متوجه میشید که آلبرت توی شهر نبوده و هانک و ایدا برای کی کار میکردند و چطور از شهر فرار کردند.

بچه ها یک چیزی......همونطور که دیدید ، توی دموی قابل بازی 7 ما میتونیم صحنه ی فلش بک توی نوار ویدئو رو خودمون بازی کنیم.من به بحث تقلید از سایلنت هیل و....کاری ندارم.ولی همین دیدن نوارهای ویدئویی در غالب فلش بک از نظر من ایده خیلی جالبی هست.مثلا به جای اینکه توی یک فایل بخونیم در فلان سال در همون لوکیشن چه اتفاقاتی برای فلانی افتاده ، کاراکتر بازی یک نوار ویدئویی پیدا میکنه و وقتی که اجراش میکنه،ما در غالب اون داستان و اون کاراکتر قدیمی بازی میکنیم.یعنی فلش بک فقط از ذهن کاراکتر روایت نمیشه.ما خودمون اون رو بازی میکنیم !

یعنی مثلا همون لوکیشنی که کاراکتر اصلی توش قرار داره رو در 10 سال پیش و با کاراکتری که اون زمان در اونجا بوده میریم و تغییراتی که اون لوکیشن در اون زمان داشته رو میبینیم.اگه چند جایی توی بازی اصلی از این ایده استفاده شده باشه خیلی عالیه.البته منظورم حذف کامل فایل ها نیست.بالاخره خیلی چیزها هست که نمیشه به صورت گیم پلی دربیان و حتما باید شفاهی باشن.ولی خب در کنار فایلها و به عنوان مکمل اونا ، این ایده از نظر من خیلی خیلی جالب و تاثیر گذاره.اینجوری با کاراکترهای بیشتری هم بازی میکنیم.مثل این میمونه که توی 1 به جای اینکه مسیر گم شدن جرج تروور رو توی فایلها بخونیم ، در غالب یک نوار ویدئویی خودمون با جرج تروور بازی کنیم !

به نظر من اگه بازی اصلی سوم شخص میبود و این فلش بک های کوتاه ویدئویی اول شخص بودن خیلی جالب تر میشد.هم تنوع میشد و هم حس و حال فضا و کاراکتر اصلی با فلش بک ها فرق میکرد !
خوب توی هر بازی هر المانی جای خودشو داره فکر کنم.تو بازی های اویل از اولش با سبک دست نوشته ها اومدند و جالب نیست که کلا این دست نوشته ها کنار بره.درواقع ما فایل های رزیدنت اویل رو به همین نوشته هاش میشناسیم و یه جور fact شده که فایل های دست نوشته یک سبک انحصاری برای این فرانچایز هستش.
از یه طرف هم استفاده ی زیاد از اون حلقه های فیلم یعنی اضافه کردن گیم پلی که خودش زمان و هزینه ی بالایی رو میطلبه و حجم بازی روهم بالا میبره.مگه اینکه از گیم پلی اصلی بزنند که بازی نامتعادل میشه.
از این حلقه های فیلم یکی دو تا توبازی باشه و کوتاه هم باشه فکر کنم خوبه.
البته بگم که این فقط نظر شخصی من نیست و خیلی هاهم طرفدار این سبک فایل ها هستند.بهرحال قصد تحمیل نظر به کسی ندارم.
 

Nima Redfield

کاربر سایت
Mar 14, 2013
741
نام
Nima
سلام.
سناریوی جالبی نوشتید اما درواقع آلبرت توی ماجرای راکون سیتی بیرون شهر بود.
اگه سناریو ی The Raccoon City - Death Door رو از بازی Resident evil : Umbrella Chronicles بازی کنید کاملا متوجه میشید که آلبرت توی شهر نبوده و هانک و ایدا برای کی کار میکردند و چطور از شهر فرار کردند.


خوب توی هر بازی هر المانی جای خودشو داره فکر کنم.تو بازی های اویل از اولش با سبک دست نوشته ها اومدند و جالب نیست که کلا این دست نوشته ها کنار بره.درواقع ما فایل های رزیدنت اویل رو به همین نوشته هاش میشناسیم و یه جور fact شده که فایل های دست نوشته یک سبک انحصاری برای این فرانچایز هستش.
از یه طرف هم استفاده ی زیاد از اون حلقه های فیلم یعنی اضافه کردن گیم پلی که خودش زمان و هزینه ی بالایی رو میطلبه و حجم بازی روهم بالا میبره.مگه اینکه از گیم پلی اصلی بزنند که بازی نامتعادل میشه.
از این حلقه های فیلم یکی دو تا توبازی باشه و کوتاه هم باشه فکر کنم خوبه.
البته بگم که این فقط نظر شخصی من نیست و خیلی هاهم طرفدار این سبک فایل ها هستند.بهرحال قصد تحمیل نظر به کسی ندارم.

من اصلا با فایل ها کاری ندارم و نگفتم که باید حذف بشن.من ایده ی بازی کردن فلش بکها به عنوان یک ایده ی مکمل فایل ها و در واقع یک بخش جدید مطرح کردم.وگرنه توی پست قبلیم هم گفتم.اصلا خیلی از مسائل رو نمیشه در غالب گیم پلی مطرح کرد و حتما باید شفاهی و در غالب فایل بیان بشن !
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر