بحث و تبادل نظر در مورد سری Final Fantasy

S0HEIL

کاربر سایت
Mar 16, 2008
1,547
دوست خوبم قصد جسارت ندارم ولی میشه بفرمایید فاینال ۱۳ مثل کدوم یکی از فاینال ها شاهکاره ( همشم نمیگم, از اون چندتایی که بازی کردی کدوماش شبیه اینه ؟!!! )

کارکتراش در اون حد عالی نبودن - داستان سطحی و پرداخت نشده - گیم پلی عجیب ( نبود شهر - نبود NPC و ... ) و سیستم خرید و کوئستش در حد یه بازی jRPG متوسط هم نبود
حالا میشه بفرمایید چیش شبیه قبلیاس ؟!!

من به شخصه از موسیقی, طراحی هنری , سیستم مبارزات, از طراحی دو سه تا از شخصیت ها و از پایان بازی خوشم اومد ولی واقعا در حد نام فاینال نبود - این شماره همه چی بود جز فاینال

اتفاقا افت SE در خلق این سری دقیقا از زمان رفتن ساکا شروع شد ( X-2 , XI, XII,XIII,XIV و ... کدوماش رو میشه با III , IV,VI,VII ,VIII,IX مقایسه کرد)
FF رو نمی شه با FF مقایسه کرد،ولی کلا این فرانچایز یه سری المنت خاص داره که تو هر شماره دیده می شه و اینجوری می شه با هم مقایسه کردشون.
اتفاقا کاراکترهای FF XIII خوب بودن و دیگه آدم حس نمی کرد از FF های قبلی کپی شدن،در مورد داستانش هم چون تمومش نکردم نمی تونم نظر بدم ولی به ویژگی های سری وفادار مونده بود و یه سری موارد جدید هم توش دیده می شد.
سیستم خرید و فروش و آپگرید هم ندیدم اشکالی داشته باشه،نبود شهر هم چندان مشکلی ایجاد نکرد (البته خیلی از جاها می شه به صحبت های مردم گوش داد و بعضی جاهاش هم می شه بطور محدود تو شهرها گشت)
مواردی هم که از شماره های قبلی با یکم تغییر توش دیده می شن خیلی واضحه:
جادوها،سیستم لول آپ شخصیت ها،سامون ها،آیتم ها و حتی کاراکتر Cid.

در مورد ساکاگوچی هم باید بگم که از نسل پنجم به بعد فقط FF IX رو تونست اونطوری که دوست داره بسازه (کلا ساکاگوچی دوست داشت سبک و سیاق FF رو برگردونه به شماره های اول،چیزی که تو FF IX شاهدش بودیم)
پس نبودش فکر نکنم ضربه محکمی به SE زده باشه اونم در حالیکه کیتاسه هنوز هست.اینم باید مدنظر داشت که نقش کیتاسه تو موفقیت سری FF کمتر از ساکاگوچی نیست.
 

Ayuna

♫ Tu ♪ Tu ♪ Ru
کاربر سایت
Jun 18, 2008
647
نام
امیر
FF رو نمی شه با FF مقایسه کرد،ولی کلا این فرانچایز یه سری المنت خاص داره که تو هر شماره دیده می شه و اینجوری می شه با هم مقایسه کردشون.
اتفاقا کاراکترهای FF XIII خوب بودن و دیگه آدم حس نمی کرد از FF های قبلی کپی شدن،در مورد داستانش هم چون تمومش نکردم نمی تونم نظر بدم ولی به ویژگی های سری وفادار مونده بود و یه سری موارد جدید هم توش دیده می شد.
سیستم خرید و فروش و آپگرید هم ندیدم اشکالی داشته باشه،نبود شهر هم چندان مشکلی ایجاد نکرد (البته خیلی از جاها می شه به صحبت های مردم گوش داد و بعضی جاهاش هم می شه بطور محدود تو شهرها گشت)
مواردی هم که از شماره های قبلی با یکم تغییر توش دیده می شن خیلی واضحه:
جادوها،سیستم لول آپ شخصیت ها،سامون ها،آیتم ها و حتی کاراکتر Cid.

در مورد ساکاگوچی هم باید بگم اون طور که خودش گفته از نسل پنجم به بعد فقط تو FF IX تونسته اونطوری که دوست داره بازی رو بسازه (کلا ساکاگوچی دوست داشت سبک و سیاق FF رو برگردونه به شماره های اول،چیزی که تو FF IX شاهدش بودیم)
پس نبودش فکر نکنم ضربه محکمی به SE زده باشه اونم در حالیکه کیتاسه هنوز هست.اینم باید مدنظر داشت که نقش کیتاسه تو موفقیت سری FF کمتر از ساکاگوچی نیست.

- جادوها, آیتم ها, بعضا سامون ها اینا ملزومات jRPG هستند حالا فاینال هم از این موارد استفاده میکنه ( توقع ندارید که بیان اینارو هم حذف کنن تا بگیم دیگه فاینال نیست ؟ اون موقع دیگه RPG نیست) - سیستم ارتقاع هم تقریبا یه کپی از فاینال ۱۰ هست ولی هیچکدوم از فاینالای دیگه از این سیستم استفاده نمی کنند ( کی گفته فاینال های قبل سیستم ارتقاعشون مثل ۱۳ هست ؟ )

یعنی به نظر شما نبود شهر - نبود NPC - سیستم مبارزه تک نفری ( نشه سوییچ کرد یا به هر کارکتر کامند داد ) - سیستم خرید از پایانه - خطی بودن بازی - نداشتن کوئست ( بغیر از شکارها ) و ... باعث نمیشه بگیم خیلی با فاینال های قبلیش فاصله داره ؟! برام خیلی جالبه که میفرمایید به سری وفادار مونده

اگر به دید یه بازیباز عادی به بازی نگاه کنیم بله بازی قشنگیه ولی اگر ته فاینالا رو در آورده باشی به هیچ وجه نمیتونی این بازیو هضم کنی ( مایه ننگ سریه اونم با ۵ سال وقت و اون همه بریز و بپاش )


در مورد ساکا هم درست میفرمایید ولی حضورش باعث میشد حس و روح فاینال باقی بمونه ولی دقیقا از وقتی رفت و بعدشم شرکت با ENIX ترکیب شد به سری گند خورد ( اگر این نیست دلیل نزول این سری چیه ؟ )
 

Masood_Matin

کاربر سایت
Mar 13, 2006
863
نام
مسعود
- جادوها, آیتم ها, بعضا سامون ها اینا ملزومات jRPG هستند حالا فاینال هم از این موارد استفاده میکنه ( توقع ندارید که بیان اینارو هم حذف کنن تا بگیم دیگه فاینال نیست ؟ اون موقع دیگه RPG نیست) - سیستم ارتقاع هم تقریبا یه کپی از فاینال ۱۰ هست ولی هیچکدوم از فاینالای دیگه از این سیستم استفاده نمی کنند ( کی گفته فاینال های قبل سیستم ارتقاعشون مثل ۱۳ هست ؟ )

یعنی به نظر شما نبود شهر - نبود NPC - سیستم مبارزه تک نفری ( نشه سوییچ کرد یا به هر کارکتر کامند داد ) - سیستم خرید از پایانه - خطی بودن بازی - نداشتن کوئست ( بغیر از شکارها ) و ... باعث نمیشه بگیم خیلی با فاینال های قبلیش فاصله داره ؟! برام خیلی جالبه که میفرمایید به سری وفادار مونده

اگر به دید یه بازیباز عادی به بازی نگاه کنیم بله بازی قشنگیه ولی اگر ته فاینالا رو در آورده باشی به هیچ وجه نمیتونی این بازیو هضم کنی ( مایه ننگ سریه اونم با ۵ سال وقت و اون همه بریز و بپاش )


در مورد ساکا هم درست میفرمایید ولی حضورش باعث میشد حس و روح فاینال باقی بمونه ولی دقیقا از وقتی رفت و بعدشم شرکت با ENIX ترکیب شد به سری گند خورد ( اگر این نیست دلیل نزول این سری چیه ؟ )

سلام.
متاسفانه من هنوز موفق به انجام بازی فاینال 13 نشدم. اما یه نکته رو عرض کنم
شما یکی از نکات منفی رو خطی بودن بازی دونستید. این درحالیه که تمام بازی های فاینال (اقلا 10 شماره ای رو که من بازی کردم) دارای داستان کاملا خطی بودن. اصولا یکی از خصوصیات JRPG همین خطی بودن داستانهاشه (که باعث شده RPG بازای غربی زیاد خوششون نیاد).
موفق باشید
 

Ayuna

♫ Tu ♪ Tu ♪ Ru
کاربر سایت
Jun 18, 2008
647
نام
امیر
سلام.
متاسفانه من هنوز موفق به انجام بازی فاینال 13 نشدم. اما یه نکته رو عرض کنم
شما یکی از نکات منفی رو خطی بودن بازی دونستید. این درحالیه که تمام بازی های فاینال (اقلا 10 شماره ای رو که من بازی کردم) دارای داستان کاملا خطی بودن. اصولا یکی از خصوصیات JRPG همین خطی بودن داستانهاشه (که باعث شده RPG بازای غربی زیاد خوششون نیاد).
موفق باشید

دقیقا شما درست میگید ولی منظور من از خطی بودن, خطی بودن گیم پلی بازی هست :
تو این بازی یه مسیر مشخص با یه نقشه بهمون دادن که از اول تا اخرش باید جک و جونور بکشی و تا ته مسیر بری و خبری از دانجئون مخفی و کلا چیزی بعنوان گشت و گذار وجود نداره ( جز چپتر ۱۱ ) ولی تو فاینالای قبلی همونطور که خودتون بهتر مطلع هستید آزادی عمل وجود داشت میشد تو نقشه گشت زد جاهای جدید رفت کلی کوئست انجام داد و ...
 

THE THUNDER

کاربر سایت
Jul 9, 2008
311
نام
JRPG Fan Guardian
والا سهراب اینا چسبیدن به Kingdom Hearts Re:Coded. تا جایی من مِینم!! کلا نون تو dsـه!!
coded که برا موبایله....
امولاتور هم واسش پیدا نکردم لامصبو بازی کنم.... (اصلا عرضه شده؟ :D )
منتها coded هم خیلی از ناگفته های kh رو جواب میده! یا همین 358/2 days رو من تا نصفه رفتم خیلی چیزا از org13 خیلی سوالهام رفع شد!
و همچنین به علت کمبود فضای umd حضور پر رنگ cloud در Crisis Core و گذشته و دوستی اون با zack هم حذف شده!! و فقط شده زندگی زک. چیزی از اول قرار به اون نبود.
من که گفتم cc عملا شخصیتهای اصلیش کلود و سفیروت بودن! زک فقط یه بازیچه بود به نظرم...
کاش بیشتر به گذشته ش میپرداختن.
در مورد ساکا هم درست میفرمایید ولی حضورش باعث میشد حس و روح فاینال باقی بمونه ولی دقیقا از وقتی رفت و بعدشم شرکت با ENIX ترکیب شد به سری گند خورد ( اگر این نیست دلیل نزول این سری چیه ؟ )
آره منم این حرفتو قبول دارم! با اون ffx2...... تو روحشون!
 

Holy Diver

کاربر سایت
Jun 2, 2010
1,706
نام
عرفان
کارکتراش در اون حد عالی نبودن - داستان سطحی و پرداخت نشده - گیم پلی عجیب ( نبود شهر - نبود NPC و ... ) و سیستم خرید و کوئستش در حد یه بازی jRPG متوسط هم نبود
دقیقا! مخصوصا موزیک آخر فایتها که با عوض شدنش خیلی دلم سوخت.
ولی 13 هم واقعا بازیه عالیی بود، اونم گیم پلی خاص خودشو داشت مثل 12.
 

Ayuna

♫ Tu ♪ Tu ♪ Ru
کاربر سایت
Jun 18, 2008
647
نام
امیر
دقیقا! مخصوصا موزیک آخر فایتها که با عوض شدنش خیلی دلم سوخت.
ولی 13 هم واقعا بازیه عالیی بود، اونم گیم پلی خاص خودشو داشت مثل 12.

۱۰۰٪ تایید میشه - واقعا جای موزیک اعتبار مبارزات توش خالی بود ولی روی هم رفته بازی بدی نبود گرچه ازش بیشتر انتظار میرفت !
 

Genesis

کاربر سایت
Dec 20, 2007
708
من که گفتم cc عملا شخصیتهای اصلیش کلود و سفیروت بودن! زک فقط یه بازیچه بود به نظرم...
کاش بیشتر به گذشته ش میپرداختن.
حالا جا داره اینها برگردن عقب. مثلا برگردن و جنگ اصلی ستراها و جنوا رو در کراسیس اول بسازن.:d واقعا عجب داستان اسطوریه داره این شماره 7.

ها. این ایمیل تتسویا نامورا چیه؟ هر کس یافت بگذارد کارش دارم. میخوام یه مصاحبه باهاش کنیم:d
همچین سیم جینش کنم....!!
KH Re: coded
واسه ds هم فکر کنم اومده. اگر us هم اومده باشه. ولی سهراب همون 352 خروده ای روز رو بازی کردم بسمه:d.

فعلا دارم ff 4hero of light رو میزنم . مصیبیتیه این بازی. قهرمان های داستان به فلاکتی افتادن :d خفتیه . اما خو جالبه::: اسپویل داستان::

یکی شده گربه. رفتیم با یک موشه دوست شدیم بریم اونی رو که سنگ شده از curse در بیاریم!!!!:d:d
........................................................................
اضافه اینکه برای بار اول:
Dissidia 012 Final Fantasy: Third Forms "Golbez Sephiroth Cloud" !!! and Assist Moves

یک فرم جدید (سومین!!) برای کلود و سفیروث و گولبز تایید شده که اسکن هاش توی مجله اومده.
کلود با جوراب و کفش سفید اگر درست دیده باشم.!!!:d بزور دیدم. به علت هیلترینگ سایتهای ژاپنی؟ اینها واسه این کارا متخصص جهانی دارن:d!!!
لازم به ذکر که فرم جدید طراحیش توسط یوشیتاکا آمنو معروف خودمون می باشد و کار تتسویا نامورا نیست.
تیفا هم با دو لباس فرم 7 و ac هستش.
داستان ffd رو هم توی تویتر گفتن بسیار بزرگه....
 
آخرین ویرایش:

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
ها. این ایمیل تتسویا نامورا چیه؟ هر کس یافت بگذارد کارش دارم. میخوام یه مصاحبه باهاش کنیم:d
همچین سیم جینش کنم....!!
والا حمید تو باید اینکار را بکنی این ماکان که هیچی خیر نداره خودتت باید دسته بکار بشی والا
 

sasuke_uchiha

کاربر سایت
Apr 2, 2010
175
نام
قاسم
من که اصلا از شماره 13 خوشم نیومد,این شماره قابل مقایسه با شماره های قبلی نبود-
داستان ضعیف و سطحی(مهمترین فاکتور در فاینال فانتزی)-شخصیت پردازی افتضاح.و...
کارم به جایی کشید که فقط می خواستم بازی رو تموم کنم بره پی کارش اونم فقط
به خاطر اسم بازی -همون بهتر بود اسم بازی رو چیز دیکه می ذاشتن,چون هیچ شباهتی به
فاینال های قبلی نداشت-ffx-2 که خیلی ها ازش متنفرند,به نظرم خیلی بهتر و قشنگتر
از ffxiii بود.
 

Kasra-M

The phoenix must burn to emerge
کاربر سایت
Sep 15, 2010
1,677
نام
Kasra
دوست خوبم قصد جسارت ندارم ولی میشه بفرمایید فاینال ۱۳ مثل کدوم یکی از فاینال ها شاهکاره ( همشم نمیگم, از اون چندتایی که بازی کردی کدوماش شبیه اینه ؟!!! )

کارکتراش در اون حد عالی نبودن - داستان سطحی و پرداخت نشده - گیم پلی عجیب ( نبود شهر - نبود NPC و ... ) و سیستم خرید و کوئستش در حد یه بازی jRPG متوسط هم نبود
حالا میشه بفرمایید چیش شبیه قبلیاس ؟!!

من به شخصه از موسیقی, طراحی هنری , سیستم مبارزات, از طراحی دو سه تا از شخصیت ها و از پایان بازی خوشم اومد ولی واقعا در حد نام فاینال نبود - این شماره همه چی بود جز فاینال

اتفاقا افت SE در خلق این سری دقیقا از زمان رفتن ساکا شروع شد ( X-2 , XI, XII,XIII,XIV و ... کدوماش رو میشه با III , IV,VI,VII ,VIII,IX مقایسه کرد)


حالا این موارد به کنار سازنده ها برای اینکه بتونم کیفیت تصاویر رو در این حد نگه دارن بازی رو به یه بازی خطی تبدیل کردن. مگه میشه آخه JRPG خطی باشه؟
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر