بحث و تبادل نظر در مورد اینترنت 3G,4G اپراتورهای موبایل

DoppelGang3rX1

کاربر سایت
Apr 17, 2008
1,726
نام
Ali
دوستان یه نکته بگم در باره 3g ایرانسل....
رفیق من 10 تومن شارژ کرده بود خطش رو اتفاقی خواست 3g رو تست کنه و speedtest سرعت 11 مگ رو براش ثبت کرد ولی در انتهای تست همه 10 تومن شارژش مصرف شد...بگم که از این کارا نکنید...حتما طرحی چیزی تهیه کنید
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
راه‌اندازی اپراتور نسل سوم نیاز کشور است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به راه اندازي اپراتور نسل سوم تلفنهاي همراه در ايران، گفت: امروزه نيازمند هرچه بيشتر نسل سوم 3G در ايران هستيم.

به گزارش مهر، كاظم ابراهيمي صدرآبادي ظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح پروژه هاي زير ساختي مخابراتي فارس با اعلام اين خبر گفت:با توجه به اينكه شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور سرویس دهنده در ایران است امروزه نياز است در راستای تمكيل خدمات هاي ارايه دهنده ارتباطي به مشتركين، اپراتور نسل سوم را راه اندازي وهمه گيركند.

وي اضافه كرد: شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور سرویس دهنده در ایران است که از سال 88 اکثریت سهام خود را در بازار به فروش رساند و در حال حاضر به صورت خصوصی اداره می‌شود اما 40 درصد آن هنوز در دست دولت است.

وي باتاكيد بر اينكه استان فارس به عنوان یکی از بزرگترین استان‌های بزرگ کشور با هفت ST شناخته شده، افزود: متاسفانه از سال 83 به بعد کار جدی و قابل قبولی در سطح این استان انجام نشده ونياز است كه استاندار فارس از مسئولين این استان بخواهد تا در رفع اين مشكل شركت مخابرات فارس را حمايت كنند.

اين مسئول با اشاره به اینکه بخشی از نیازهای ارتباطی از طریق فناوری WIFI اجرا می‌شود، تصریح کرد: تأمین و اجرای شبکه‌های انتقال جزء اولویتهای واجب ما در فارس است و آمادگی کامل برای اجرای شبکه‌های مخابراتی را در این استان داریم.

ابراهیمی صدرآبادی با بیان اینکه در حال حاضر 224 میلیارد تومان در زمینه تأمین سوییچینگ سیستم موبایل هزینه کرد‌ه‌ایم، بیان کرد: 341 پروژه مخابراتی سراسری در هفته دولت با اعتبار 225 میلیارد تومانی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدير عامل شركت مخابرات ايران گفت: بايد تبليغات بيشتري در زمينه ارايه خدمات ارتباطي در دفاتر خدمات مخابراتي وارتباطي صورت گيرد زيرا هیچ منعی در دفاتر پیشخوان دولت در سرویس دهی به شرکت‌های مخابرات وجود ندارد.
 

Danitondar

کاربر سایت
Jul 8, 2011
735
خوبه میشه باهاش تمام تماس هارو به وایبر و امثالهم منتقل کرد و از هزینه ها بسیار کاست!
پینگش هم تعریفی نبود که بشه مکالمه راحت داشت با وایبر.
فکر کنم حالا اینجا به این شکله مسلما تهران وضعیتش مناسبتره.
 

MH_FashisT

کاربر سایت
Jul 15, 2011
65
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کاهش قیمت اینترنت اپراتورهای اول و دوم تلفن‌همراه با ارائه سرویس نسل 3 خبر داد.

محمود واعظی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با ارتقاء پروانه اپراتورهای موبایل به نسل 3 و بالاتر، تغییری در تعرفه‌های مکالمه و پیامک ایجاد نمی‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: تنها تعرفه اینترنت این دو اپراتور کاهش می‌یابد و قیمت هر کیلوبایت اینترنت از 5 ریال در سرویس GPRS به 0.5 ریال در سرویس 3G تغییر می‌‌کند.

وی تاکید کرد: با ارائه سرویس 3G از سوی اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه، قیمت دیتای این دو اپراتور مانند قیمت دیتای اپراتور سوم تلفن‌همراه کشور محاسبه خواهد شد.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
پینگش هم تعریفی نبود که بشه مکالمه راحت داشت با وایبر.
فکر کنم حالا اینجا به این شکله مسلما تهران وضعیتش مناسبتره.

پینگ دو طرفی که به هم وصل میشن مهمه و چون ماله یک شبکه هستن تاخیری آنچنانی ایجاد نمیشه،
برای وایبر که تست کردم سرعت دانلود 25 کیلوبایت هم جواب میداد برای مکالمات،
ولی اگر از یه شبکه نباشین سرعت 50 کیلوبایت رو توصیه میکنم.
 

MiL4D.CoYG

کاربر سایت
Aug 28, 2010
640
نام
MiL4D
برای همراه اول من GPrs ــم فعاله !
فقط این بسته ی یه ماهه رو از کجا تهیه کنم ؟! تو سایت همراه اول پیدا نکردم .....
پ.ن : اینو پیدا کردم !

در ضمن بنده تهرانم .... اون علامتایی که گفته رو نمیاره برام .... یعنی تو حوزه نیستم ؟! :(
Htc One m8 دارم ، تنظیمات خاصی که نمیخواد ؟!
 
آخرین ویرایش:

m49663

کاربر سایت
Sep 27, 2010
653
نام
علیرضا
میزان سرعت به انتن دهی هم ربط داره فکر کنم . تو نقاط کور یا جاهایی که آنتن قوی نباشه سرعت برای من پایین بود اما جایی که خوب آنتن بده تا 800 کیلو هم سرعت دانلود بهم داد .
 

.:Metallica:.

Gold User
Sep 18, 2008
3,843
نام
علی متالیکا
در ضمن بنده تهرانم .... اون علامتایی که گفته رو نمیاره برام .... یعنی تو حوزه نیستم ؟! :(
Htc One m8 دارم ، تنظیمات خاصی که نمیخواد ؟!
کلا همراه اول کند تر عمل کرده تو پوشش مناطق، بعضی از دوستان بودن که تو بعضی از مناطق تهران 3G نمیگرفتن، شما اگه از منطقه محل سکونتتون خارج شدین دوباره تست کنید ببینید کار می‌کنه یا نه !؟
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اینترنت پرسرعت تلفن‌همراه بالاخره همگانی شد‌

از روز پنج‌شنبه با راه‌اند‌ازی اینترنت پرسرعت موبایل روی سیم‌کارت‌های همراه اول همه مشترکان تلفن همراه د‌ر کشور توانستند با اعمال تنظیماتی به اینترنت پرسرعت موبایل د‌سترسی د‌اشته باشند‌.
د‌سترسی به نسل‌های جد‌ید‌ تلفن‌همراه برای مشترکان ایرانسل از حد‌ود‌ 2 هفته قبل فراهم شد‌ه و حالا می‌توان گفت یک گذر انقلابی بزرگ از نسل قد‌یم به نسل جد‌ید‌ موبایل د‌ر کشور رخ د‌اد‌ه است. با این حال این تحول تکنولوژی با واکنش‌های منفی ازسوی برخی نمایند‌گان مجلس و تعد‌اد‌ی از اعضای شورای‌عالی مجازی هم روبه‌رو شد‌ه است؛ به‌طوری‌که برخی از آنها حتی وزیر ارتباطات را به‌د‌لیل اعطای مجوز اینترنت پرسرعت موبایل و فعال کرد‌ن این امکان ارتباطی جد‌ید به استیضاح تهد‌ید‌ کرد‌ه‌اند‌. این د‌ر حالی است که وزارت ارتباطات محد‌ود‌یت‌های تماس تصویری رایتل را برای همراه اول و ایرانسل هم اعمال کرد‌ه است. این همه د‌رحالی است که گزارش بیزینس مانیتور از چشم‌اند‌از پنج ساله صنعت ارتباطات ایران نشان‌د‌هند‌ه وضعیت نامناسب مخابرات د‌رمقایسه با کشورهای منطقه است. این گزارش د‌رعین‌حال نمایانگر پتانسیل‌های بزرگ توسعه د‌رصورت ایجاد‌ فضای رقابتی به‌خصوص د‌ر عرصه نسل‌های جد‌ید‌ ارتباطی د‌ر این صنعت است.

غروب نسل قدیمی موبایل

20 سال پس از ورود موبایل به کشور حالا یکی از مهم‌ترین تحولات در عرصه این روش ارتباطی رقم خورده است. از دوهفته قبل مشترکان ایرانسل و از روز پنج‌شنبه گذشته مشترکان همراه اول علامت 3G، H یا +H را روی گوشی‌های خود مشاهده کرده‌اند. علامتی که جایگزین GPRS یا E (مخفف Edge) شده است. این علامت‌ها نشان گذر از نسل قدیم موبایل و فراهم شدن اتصال به اینترنت پرسرعت موبایل برای همه مشترکان موبایل در ایران است.

با این اتفاق حالا هر سه اپراتور موبایل در ایران قادر به ارائه خدمات اینترنت پرسرعت روی موبایل هستند. این رخداد به ظاهر کوچک اما تحولات بزرگی را هم در نوع کاربری اینترنت در ایران و هم در صنعت مخابرات کشور به جای می‌گذارد. درعین‌حال اما این گذر از نسل‌های قدیمی به دنیای جدید به راحتی اتفاق نیفتاده است و مسیر پیش روی آن هم چندان صاف و هموار نیست.

مشترکان چگونه متصل شوند؟

مشترکانی که علامت‌های مربوط به نسل سوم و چهارم موبایل را روی گوشی‌های خود مشاهده می‌کنند نیازی به تغییر تنظیمات ندارند و سایر مشترکانی که گوشی‌های آنها قابلیت پشتیبانی از نسل‌های جدیدتر موبایل را دارد، می‌توانند از طریق سایت‌های اپراتورها تنظیمات مربوط به اتصال دستگاه خود را دریافت کنند. طی دو روز گذشته هر دو اپراتور ایرانسل و همراه اول که روی هم ۹۵ درصد بازار مشترکان موبایل را در اختیار دارند نحوه تنظیم و دسترسی مشترکان به اینترنت پرسرعت را از طریق پیامک، سایت خود یا رسانه‌ها به اطلاع مشترکان رسانده‌اند. بخش عمده این تنظیمات به سادگی ارسال یک عدد به یک شماره است.

تعرفه استفاده از این خدمات هم فعلا بسیار پایین و ارزان است. این موضوع البته اختلال‌های روزهای نخست راه‌اندازی یک سرویس جدید و ارتقا به نسل‌های بالاتر را توجیه می‌کند. همراه اول اعلام کرده مشترکانی که یکی از بسته‌های اینترنتی این اپراتور را خریداری کرده باشند می‌توانند با همان تعرفه تا پایان تابستان از این سرویس استفاده کنند. ایرانسل نیز تعرفه‌ای مشابه اینترنت همراه نسل قبلی را برای مشترکانش در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد هر دو اپراتور تلاش می‌کنند فعلا با قیمتی پایین مزه یک اینترنت پرسرعت را به مشترکانشان بچشانند. هر چند قیمت‌های فعلی برای حداقل سرعت یعنی ۱۲۸ کیلوبیت در نظر گرفته شده اما هر دو اپراتور اعلام کرده‌اند که قادر به ارائه خدمات تا سرعت یک مگابیت بر ثانیه هم هستند ضمن اینکه سازمان تنظیم مقررات هم اعلام کرده که اپراتورها حتی سرعت‌های بالاتر از این را هم می‌توانند به مشترکان ارائه کنند.

عبور از انحصار نسل سوم

مهم‌ترین قابلیتی که نسل‌های جدید موبایل (۳ و ۴) در اختیار کاربران قرار می‌دهد امکان دسترسی سریع‌تر به اینترنت و محتواهای روی شبکه‌های محلی و بین‌المللی است. بسیاری از گوشی‌های گرانقیمت هوشمند که امروزه در دست مردم قرار دارند قابلیت اتصال و پشتیبانی از این نسل جدید را دارد؛ ولی در تمام این سال‌ها اپراتورهای ایران اجازه راه‌اندازی آن را نداشته‌اند. از پنج سال قبل به‌دنبال اعطای مجوزی انحصاری به اپراتور سوم موبایل - رایتل - وظیفه توسعه نسل سوم موبایل به این شرکت سپرده شد سپس دوره انحصاری این شرکت وابسته به سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدی‌نژاد برای یک سال دیگر هم تمدید شد؛ دوره‌ای که سرانجام طی هفته‌های اخیر با اعطای پروانه به ایرانسل و مجوز ارائه خدمات پایلوت به همراه اول شکست و حالا سه اپراتور خود را برای رویارویی در این عرصه آماده می‌کنند. شرکت رایتل طی سال‌ها فعالیت انحصاری در این عرصه نتوانست بیشتر از ۴ درصد از مشترکان موبایل کشور را به اینترنت متصل کند. توسعه بسیار کند پوشش شبکه‌ای و قیمت‌های گران اینترنت موبایل رایتل، مانع از افزایش قابل ملاحظه ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت موبایل در کشور شد؛ اما حالا به گفته وزیر ارتباطات گروگانگیری تکنولوژی به پایان رسیده و نوبت به رقابت در فضای آزادانه‌تری رسیده است.

آخرین کشور منطقه

بسیاری از آمارهای بین‌المللی و گزارش‌های تحلیلی عدم دسترسی بخش اعظم مشترکان موبایل ایران به اینترنت پرسرعت را یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف صنعت ارتباطات ایران عنوان می‌کنند.
در حالی که حتی در همسایگان بحران‌زده‌ای چون عراق و افغانستان نسل‌های چهارم تلفن‌همراه هم به راه افتاده بود، مشترکان تلفن‌همراه در ایران باید منتظر تصمیم دولت برای اعطای مجوز به اپراتورها می‌ماندند. اشتباه دولتمردانی که تصور می‌کردند برای نسل‌های تکنولوژی هم باید مجوز صادر کنند مهم‌ترین دلیل عقب‌ماندگی کشور در این عرصه است. با این حال این آزادسازی در فضای این روزها که با گشایش‌های بین‌المللی و خوش‌بینی ناشی از نتیجه مذاکره با 1+5 همراه شده به نوعی کامل‌کننده یک چرخه است. صنعت مخابرات ایران که به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های گسترده هنوز یکی از پرریسک‌ترین و کم‌بازده‌ترین صنایع مخابراتی منطقه به حساب می‌آید، حالا و با آزادسازی که در عرصه نسل سوم و چهارم موبایل صورت گرفته، پیام‌های مناسبی را به سرمایه‌گذاران در این عرصه مخابره می‌کند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر