بحث و تبادل نظر در رابطه با فروشندگان اکانت های ظرفیتی و قانونی

Los Galacticos

⚡️Rebel⚡️
Gold User
Feb 4, 2020
1,107
سلام دوستان
چون توی تاپیک های دیگه صحبت در مورد فروشنده های اکانت های ظرفیتی زیاد شده بود تصمیم گرفتم تاپیک جداگانه ای براش داشته باشیم تا همه بیان نظرشون رو در رابطه با خرید اکانت های ظرفیتی اعلام کنن.

لطفا اگر از جایی خریدی داشتین و به هر دلیلی فروشنده هزینه ی شما رو گرفت و کاری براتون انجام نداد لطفا با اسکرین شات از صحبت هاتون با شخص فروشنده توی این تاپیک اعلام کنین تا بقیه ی دوستان سرشون کلاه نره.
اگر فروشنده ی خوب و منصفی هم سراغ داشتین حتما معرفی کنین تا بقیه ی دوستان بتونن ازشون خرید کنن.

ممنون از اینکه همکاری میکنین.

و حالا یه توضیح کامل در مورد اکانت های ظرفیتی داشته باشیم.


zarfiat-scaled.jpg
اکانت‌ های ظرفیتی چیست؟

اکانت‌ های ظرفیتی پلاس از امکان به اشتراک‌گذاری بازی‌های پلی‌ استیشن 4 و 5 نشات می‌گیرند. این اکانت‌ها غیر قانونی نیستند، البته به جز ظرفیت ۱ که به نوعی دور زدن قوانین سونی است. برای آنکه بهتر متوجه معنای این ظرفیت‌ها و تفاوت بین آن‌ها شویم، اول باید ببینیم که داستان به اشتراک‌گذاری بازی‌ها روی کنسول پلی‌ استیشن 4 و 5 چیست و چه شرایطی دارد.

در بین خانواده‌ها و دوستان نزدیک به خصوص در کشورهای خارجی بسیار پیش می‌آید که هر کسی کنسول مخصوص خودش را داشته باشد. برای مثال برادر و خواهری را تصور کنید که هر دو در اتاق‌هایشان کنسول پلی استیشنی برای گذراندن اوقات فراغت دارند. برای چنین افراد و حتی دوستان نزدیک شاید چندان منطقی نباشد که یک بازی مشخص را دو بار بخرند و اگر هر دو بخواهند همزمان بازی کنند، امکان به اشتراک‌گذاری دیسک بازی هم وجود ندارد. اما از طریق بازی‌های دیجیتالی چنین چیزی امکان‌پذیر است.

از طرفی دیگر همانطور که می‌دانید امکان استفاده یک اکانت روی چند پلی استیشن 4 و 5 نیز وجود دارد. اما می‌توان یک کنسول را به عنوان کنسول اصلی اکانت مورد نظر مشخص کرد. حالا این دو قضیه چه ارتباطی با هم دارند؟ سونی اجازه می‌دهد به همین طریق یک بازی دیجیتالی را دو نفر همزمان تجربه کنند. یک مثال کافی است تا به راحتی متوجه مکانیزم این کار شوید.

اکانت های ظرفیتی 2 و 3 پلاس و نتورک

دو دوست خیالی به نام‌های آرش و آرمین را تصور کنید که پلی استیشن 4 روی میز تلویزیون خانه هر دو آن‌ها خاک می‌خورد و به دلیل شرایط اقتصادی نه چندان جالب، توانایی خرید بازی‌های فیزیکی روز را ندارند. آرش با خرید پلاس دلوکس از ایران گت و شارژ کردن اکانتش، بازی های جدیدی که هر دوی آن‌ها انتظارش را می‌کشیدند، به صورت دیجیتالی خریداری می‌کند. برای آنکه آرمین هم بتواند بازی را تجربه کند و هزینه صرف شده هم بین آن دو نصف شود، کافیست آرش یوزرنیم و پسورد اکانت خود را به آرمین دهد.

آرمین روی کنسول خود وارد اکانت پی اس آرش می‌شود، به تنظیمات کنسول رفته و پلی استیشن 4 خودش را به عنوان کنسول اصلی این اکانت (Primary) مشخص و تعیین می‌کند. یکی از مزیت‌های پلی استیشن 4 این است که اکانت پلاس و بازی‌های فیزیکی خریداری شده توسط یک اکانت، روی اکانت‌های دیگر روی آن کنسول نیز قابل استفاده‌اند اگر آن کنسول به عنوان کنسول اصلی اکانت اول شناخته شده باشد.

بنابراین حالا آرمین می‌تواند از اکانت آرش خارج شده، وارد اکانت خودش شود و تمامی باز‌ی‌های دیجیتالی خریداری شده توسط اکانت آرش را با اکانت خودش بازی کند. اما از آنجایی که کنسول آرمین به عنوان کنسول اصلی اکانت آرش مشخص شده، دیگر آرش مجبور است تنها با اکانت خودش به صورت کاملا آنلاین بازی کند تا لایسنس های خریداری شده توسط سونی بررسی شود.

خرید اکانت های ظرفیتی پلاس در ایران

در ایران سایت‌ها و کانال‌های فروش بازی از همین ترفند برای فروش اکانت های ظرفیتی استفاده می‌کنند و در این سناریو، آرمین که دسترسی راحت‌تری دارد همان ظرفیت ۲ به حساب می‌آید که البته قیمت بیشتری هم دارد و آرش که باید همیشه آنلاین باشد و از اکانت خودش استفاده کند، ظرفیت ۳ است. از آنجایی که تمامی بازی‌ها و اشتراک پلاس خریداری شده با کنسول شخص دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، سایت‌های فروش برای هر بازی مشخص یک اکانت می‌سازند و با آن اکانت تنها همان بازی را خریداری می‌کنند.

اگر ظرفیت دوم یک بازی مثل FIFA 22 را خریداری کنید، فروشنده یوزرنیم و پسورد اکانتی را به شما داده و از شما می‌خواهد پلی استیشن 4 خود را به عنوان کنسول اصلی یا همان Primary اکانت مشخص کنید. بازی را دانلود کنید و سپس از اکانت داده شده خارج شوید و با اکانت اصلی خودتان به صورت آنلاین یا آفلاین بازی کنید. شخصی دیگری که ظرفیت ۳ بازی را خریداری می‌کند، یوزرنیم و پسورد اکانت اصلی را دریافت می کندآن شخص باید همیشه آنلاین باشد و فقط از اکانت اصلی استفاده کند.

در واقع فروشندگان یک بازی را که برای مثال ۶۰ دلار صرف خرید آن کردند، به دو (و گاهی سه نفر) می‌فروشند و از این طریق هزینه خرید بازی برای شما کمتر می‌شود. اما اگر دوست و آشنای گیمری دارید، با دانستن این موضوع و خرید بازی پلی استیشن از ایران گت می‌توانید خودتان این فرآیند ساده را طی کنید. فقط از یاد نبرید اگر می‌خواهید شما کسی باشید که بتوانید بازی را با هر اکانتی و به صورت آفلاین تجربه کنید، شخص مقابل باید با اکانتش بازی را خریداری کرده و به شما دهد. همچنین از آنجایی که شما مزیت بیشتری نسبت به او دارید، منصفانه‌تر است که بخش بیشتری از هزینه خرید بازی را به عهده بگیرید.

فرآیند کلی این کار هم بسیار ساده است و تنها چند دقیقه زمان می‌برد. در گام اول شما باید از سایت‌ ایران گت اکانت پی اس پلاس یا بازی مورد نظرتون رو بخرید. حالا کافی است از اکانت خود خارج شده و یوزرنیم و پسورد را در اختیار شخص مقابل قرار دهید.

آموزش استفاده از اکانت ظرفیت 2 و 3 پلی استیشن پلاس در کنسول PS4

شخص مقابل بعد از وارد شدن به اکانت شما، باید به بخش تنظیمات (Settings) کنسول رفته، وارد بخش Account Management شده و در نهایت گزینه Active as Primary را فعال کند. حالا او می‌تواند از اکانت شما خارج شده و با اکانت خودش به صورت آفلاین و آنلاین بازی کند. اگر می‌خواهید شما باشید که بتوانید آفلاین و با اکانت‌های دیگر بازی کنید، عکس این فرآیند را طی کنید و از دوستتان بخواهید که بازی را خریداری کند. در ویدئوی زیر نحوه فعال سازی این قابلیت آموزش داده شده است.

آموزش استفاده از اکانت ظرفیت 2 و 3 پلاس در کنسول PS5

مراحل فعال سازی اکانت ظرفیت 2 و 3 در کنسول پی اس 5 تقریبا مشابه کنسول پی اس 4 است. فقط در کنسول PS5 باید قابلیت Console Sharing and Offline Play را فعال نمایید.

1. ابتدا اکانت مورد نظر خود را تهیه کرده و بر روی کنسول Sign In کنید.
2. حالا وارد تنظیمات (Settings) شده و به بخش Users and Accounts بروید.
3. از لیست سمت چپ، وارد بخش Other شوید.
4. حالا از بین سه گزینه موجود، گزینه Console Sharing and Offline Play را انتخاب کنید.
5. در این بخش، اگر قصد دارید اکانت را روی کنسول اکتیو کنید، گزینه Enable را انتخاب کنید.
6. اگر گزینه Enable وجود نداشت یعنی اکانت روی کنسول اکتیو است و نیاز به کاری نیست.


اکانت ظرفیت 1

حالا که با سیستم اکانت های ظرفیتی ۲ و ۳ و نحوه کار آن‌ها آشنا شدید، احتمالا این سوال برایتان پیش می‌آید که پس ظرفیت ۱ چیست و چرا قیمتی پایین‌تر از همه دارد؟ ظرفیت ۱ در واقع سو‌ استفاده‌ای غیر قانونی از قابلیت Share کردن بازی‌های پلی استیشن 4 است و به همین دلیل نیز فروشگاه‌ها به هیچ‌وجه آن را تضمین و گارانتی نمی‌کنند.

در این حالت شما اکانت را از فروشگاه مورد نظر دریافت کرده و در مدت زمانی محدود وقت دارید تا بازی را دانلود کرده و پس از آن اتصال کنسول به اینترنت را کاملا قطع کنید. در این حالت سونی متوجه نمی‌شود که شما در حال استفاده از اکانت هستید که بخواهد لایسنس را بررسی کند. اما ریسک چنین کاری این است که به محض وصل شدن به اینترنت این امکان وجود دارد که بازی از اکانتتان حذف شود یا حتی شاید جریمه‌هایی سنگین‌تر مانند بن شدن کنسول PS4 در انتظارتان باشد.

اکانت ظرفیت کامل پلاس

به صورت پیش فرض وقتی شما یک اکانت اختصاصی پلاس برای خودتان می خرید تمام ظرفیت های آن اکانت در اختیار شما قرار می گیرد. با خرید اکانت ظرفیت کامل این شما هستید که تعیین می کنید آیا اکانتتان را با کسی مشترک شوید یا خیر.

و در انتها هرگونه سوالی در رابطه با خرید اکانت های ظرفیتی داشتین لطفا توی این تاپیک مطرح کنین تا پاسخ داده بشه.
 
آخرین ویرایش:

milad3d

کاربر سایت
May 3, 2012
402
لطفاً فروشگاه یا کانالی که معتبر و قیمتش منصفانه هست معرفی کنید
من از
پارسه گیم
Cdkey share
Cdstop
خرید داشتم و هر سه تاشون خیلی خوبن...فقط cdkeyshare کمی گرونتره همیشه
 

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
لطفاً فروشگاه یا کانالی که معتبر و قیمتش منصفانه هست معرفی کنید
خودم زیاد از این کانال گرفتم و همشون مطمئن و قابل اعتماد بودن.
سایت گیم پلی ایران تازه باهاش آشنا شدم و خیلی خوبه. این همه چی داره کلا.
Cdstop رو که دوستمون اشاره کرد.
GameCity_Ps5Ps4
Mr_haseli
digitalfactory
segastore
Allgames_ir
DokiDokiShop
PlayBox_Account
سایت میهن کی هم گاهی تخفیفای خوبی رو بازیا میزنه که مفت درمیاد عملا ولی شخصا از پشتیبانیش رضایت نداشتم. توصیه نمیکنم زیاد.
 

eandm

کاربر سایت
Oct 30, 2022
450
دوستان کانال game frox معتبره خوبه ؟

من از کانال the PlayBox اکانت خریدم پشتیبانیش خیلی ضعیفه خیلی سخت چت جواب میده فقط اولش که پول گرفت سریع جواب داد بعدش کلا غیب شد

ویرایش : جلوتر هم گفتم این کانال بازی رو برام فروخت و پولش رو واریز کرد .
 
آخرین ویرایش:

Mehdi Bayern

کاربر سایت
Oct 4, 2010
261
این کانال تلگرام هم عالیه مخصوصا پشتیبانی، یه موقعی بود که اکانتا بن میشد خیلی از کانال ها مثل دیجیتال فکتوری زدن زیرش و گردن نگرفتن ولی این کانال واسه من اکانت فیفا و لستمو عوض کرد
@digitalllmarket
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
دوستان کانال game frox معتبره خوبه ؟

من از کانال the PlayBox اکانت خریدم پشتیبانیش خیلی ضعیفه خیلی سخت چت جواب میده فقط اولش که پول گرفت سریع جواب داد بعدش کلا غیب شد
پلی باکس دانشجو ادمینش تکنفره کار میکنه تو فصل امتحانات هم هست.
چند دفه پیام بده بهش. بیشترم عصرا تا صبح هستش
 

aidin0000

کاربر سایت
May 19, 2008
726
دوستان کانال game frox معتبره خوبه ؟

من از کانال the PlayBox اکانت خریدم پشتیبانیش خیلی ضعیفه خیلی سخت چت جواب میده فقط اولش که پول گرفت سریع جواب داد بعدش کلا غیب شد
والا ما هم‌ میگیم پشتیبانیشون ضعیف هست و جواب ماه هم نمیدن بلکه لحن حرف زدنشون هم قابل پذیرش نیست ولی دوستان گویا اینجا نظرشون چیز دیگه هست
 
  • Like
Reactions: eandm

eandm

کاربر سایت
Oct 30, 2022
450
والا ما هم‌ میگیم پشتیبانیشون ضعیف هست و جواب ماه هم نمیدن بلکه لحن حرف زدنشون هم قابل پذیرش نیست ولی دوستان گویا اینجا نظرشون چیز دیگه هست
من از کانال the PlayBox اکانت خریدم و بار ها دیدم بازی قفل میشه و ده بار بهش پیام دادم بازی بذاره برای فروش جواب نمیده
 

mohamad_hero15

کاربر سایت
Sep 25, 2014
5
playstation_Legal تلگرام
از این خرید نکنید
همیشه تلفنش خاموشه
روز اول اکانت خریدم همون اکانت رو به دوستم هم فروخته بود
فردا یه اکانت دیگه داد زدم اکتیو کردم فرداش یه کنسول دیگه اکتیو شده بود
جواب تلگرام نمیده
دیروز هم برگشته میگه گارانتیت باطله ایمیل رو عوض کردی! من اصلا ظرفیت اکتیو خریده بودم چرابایدایمیل رو عوض کنم! بنظرم باید یه بخشی راه بیوفته با این قیمتا فقط کلاهبردار هارو معرفی کرد
 

porfesor

کاربر سایت
Jan 30, 2013
2,488
نام
Farhad
والا ما هم‌ میگیم پشتیبانیشون ضعیف هست و جواب ماه هم نمیدن بلکه لحن حرف زدنشون هم قابل پذیرش نیست ولی دوستان گویا اینجا نظرشون چیز دیگه هست
میگم که تک نفره با کلی مشتری همرو وقت نمیکنه همزمان جواب بده.من که خودمم مشتری قدیمیشم همینه دیر جواب میده بازم ازش زیاد میخرم و کرایه میکنم.معمولا با یبار پیام نمیبینه چند دفه یه علامت سوالی بزارین پاک کنین دوباره بزارین که ببینه.
پسر خیلی شوخی هم هست خیلی مواقع تو گپ گروهش میگیم میخندیم نمیدونم چی بش گفتین که میگین لحنش خوب نیست :-?

این کانالو خودم معرفی کردم تو بازیسنتر دکتر گیم (دکتر کمکی گرفته یکمی زودتر جواب میده بنسبت قبل)و پلی باکس (هم که تکی )
قبلا هم گفتم هر دو دانشجو ان هم تکنفره هستن تمامی کارا انجام میدن. همیشه نمیتونن زود جواب بدن.(تو گپشون هم تگش کنین که اونجا هم پیامتونو ببینه)

اگرم که سرکارین برای خرید فک کنم اذیت بشین و گزینه خوبی نباشه براتون چون باید هماهنگ باشین... معمولا هم عصر تا صبح فعاله.
من از کانال the PlayBox اکانت خریدم و بار ها دیدم بازی قفل میشه و ده بار بهش پیام دادم بازی بذاره برای فروش جواب نمیده
احتمالا ظرفیت ۳ داره خراب کاری میکنه که به ادمینش بگید تو گپ هم گفتم تگش کنین اگه سین نمیکنه
playstation_Legal تلگرام
از این خرید نکنید
همیشه تلفنش خاموشه
روز اول اکانت خریدم همون اکانت رو به دوستم هم فروخته بود
فردا یه اکانت دیگه داد زدم اکتیو کردم فرداش یه کنسول دیگه اکتیو شده بود
جواب تلگرام نمیده
دیروز هم برگشته میگه گارانتیت باطله ایمیل رو عوض کردی! من اصلا ظرفیت اکتیو خریده بودم چرابایدایمیل رو عوض کنم! بنظرم باید یه بخشی راه بیوفته با این قیمتا فقط کلاهبردار هارو معرفی کرد
اینم چندفه ازش گرفتم.( قبلا گفتم ازش نخرید) پشتیبانیش فاجعه که هست هیچی کلا اکانتاشم خیلی خراب میشن و رمز دو مرحله ای نمیزاره رو اکانتا که همین هم امنیت اکانتو میاره پایین احتمالا نفر دوم یا سوم ايميل عوض کرده!
 
  • Like
Reactions: mohamad_hero15

8030v2

کاربر سایت
Oct 23, 2019
688
خودم زیاد از این کانال گرفتم و همشون مطمئن و قابل اعتماد بودن.
سایت گیم پلی ایران تازه باهاش آشنا شدم و خیلی خوبه. این همه چی داره کلا.
Cdstop رو که دوستمون اشاره کرد.
GameCity_Ps5Ps4
Mr_haseli
digitalfactory
segastore
Allgames_ir
DokiDokiShop
PlayBox_Account
سایت میهن کی هم گاهی تخفیفای خوبی رو بازیا میزنه که مفت درمیاد عملا ولی شخصا از پشتیبانیش رضایت نداشتم. توصیه نمیکنم زیاد.
digitalfactory چند تا اکانت ازشون خریدم برای ps5 حداقل شعور دارن درست جواب میده پشتیبانیش و تا حالا جز یه کم تاخیر چیزی ازشون ندیدم
گیم پلی ایران پشتیبانیش مثل لاتهای سر کوچه جواب میده و چندتا اکانت ازشون خریدم به مشکل نخوردم ولی سر معامله آخرم به مشکل خوردم باهاشون و برای همیشه گذاشتمش کنار(نصف پولم رفت)
 
  • Like
Reactions: capitan milan

mohamad_hero15

کاربر سایت
Sep 25, 2014
5
ای کاش دیده بودم نوشتتون رو و چوب این داستان رو نمیخوردم، هنوزم که جواب نمیده طرف! امیدوارم فقط تهه این داستان به بن شدن دستگاه من ختم نمیشه
من تا امروز هیچوقت سمت اکانت ظرفیتی نرفته بودم
فقط دوبار کلا خرید داشتم اونم از دیجیتال فکتوری ولی دیابلو میخواستم که موجود نداشت!
میگم پوله بدرک که رفت ولی امیدوارم کنسولم چیزیش نشه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر