بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

Nike-90

کاربر سایت
Aug 30, 2008
991
نام
محسن
آخرین ویرایش:

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,672
نام
milad
بابا تهش یه walking sim پنج ساعته میخوای ببینی واقعا شصت فریم بودن و نبودنش مهم نیست.
من خودم اگه مجبور بشم حاظرم بشینم با فریم ریت 20 هم بازی کنم اما در کل حرفم اینه که 30 فریم به بهانه سینماتیک بودن دلیل مسخره ای هست میتونن بیان با صداقت بگن نداشتن توان بهینه سازی یا ضعف سخت افزاری
 

RAFA_1992

کاربر سایت
Jun 17, 2018
481
Screenshot_20240405_030833_Chrome.jpg
میگه ما قبلا hellblad2رو بازی کردیم و این فراتر از یک گرافیک چشمگیره،
اون کادر پایینم نوشته«دیوانه کنندست»

با تعریفی که اینا از گرافیک می کنن 30 فریم بودن بازی کاملا منطقیه و من علت اختلاف میان علمای بازیسنتر رو درک نمی کنم
 
آخرین ویرایش:

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
128
این بند برابری برای بازی هایی که مثال زدم ، وجود نداشت؟
یا اینک dying light 2 و the crew mf و a plague tale هم مثل bg3 به قدری موفق بودن که مایکروسافت از سیاستش در مورد اونا هم عقب نشینی کرد؟
اتفاقا این مود مربوط به bg3 خیلی مهم تر از فریمِ اجرای بازی بود ، چون عملا یک ویژگی بازی رو حذف می کرد.
پس فکر نمی کنم استارفیلد یا همین بازی می تونستن رو سری ایکس ۶۰ فریم اجرا بشن ، و مایکروسافت به خاطر این بندِ خیالی ، مانع شده باشه
مطمئن هستم که اشاره کردم عناوین فرست پارتی.

عجیب است که ROG Ally قابلیت اجرا استارفیلد به صورت 60FPS را دارد اما قویترین کنسول تاریخ مایکروسافت نه.

بند خیالی نیست و وجود دارد که بنده از سال گذشته در تلگرام با اطمینان میگفتم این بازی 30FPS خواهد بود.
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,025
نام
آریا
به نظر منم خیلی ربطی به سریز اس نداره. اینا عملا از همه چیز زدن و یه بازی سوپر خطی همراه با پیاده‌روی زیاد و همچنین مبارزات یک به یک ساختن تا ازونور بتونن گرافیک بازی رو ببرن بالا و یه بازی خوشگل تحویل بدن. ترکیب این گرافیک با صداگذاری و فضاسازی خوبش میتونه تجربه خیلی خوبی باشه واسه پلیرا. ولی در کل هیچ فایده‌ای تو وجود نداشتن آپشن ۶۰ فریم نیست. در هر شرایطی میتونه به بهتر شدن گیم‌پلی کمک کنه. خیلی هم عجیب نیست که بخشی از پلیرل ۶۰فریم رو به جزئیات گرافیکی ترجیح بدن.

نسخه اول رو که به شخصه دوس داشتم. وجود همچین بازیای خطی خووبه هر از چندگاهی. باید ببینیم غیر از گرافیک، باقی موارد چقدر پیشرفت داشته.

الان بحث بتسدا هم اومده وسط. به نظرم وقتی در مورد مسائل فنی و تکنینی و حتی پولیش صحبت میکنیم، بتسدا شدیدا استودیو تنبل و بد سلیقه‌ای هستش. اینا حتی به خودشون زحمت نمیدن برای یه بارم که شده بازی درست درمون بدون باگ و گلیچ ریلیز کنن دیگه ۶۰ فریم بماند! اینا همون ۳۰ رو ثابت بدن ملت کلاشونو میندازن هوا. قطعا نمیشه منکر فاصله‌ی سخت‌افزاری بین سریز اکس و اس شد ولی این نمیتونه تنها دلیل باشه برای ۳۰فریم شدن بازیا.
منم خیلی بعید می‌دونم به خاطر XSS باشه و همون‌طور که گفتی، به نظر می‌رسه سازنده‌های بازی از تک‌تک گزینه‌هایی که دم دست‌شون بوده استفاده کردن تا گرافیک رو بالا ببرن و یه چیز به شدت سینمایی ارائه بدن. یعنی این‌طوری که من دارم می‌بینم، اگه سوپرکامپیوترهای ناسا رو هم به عنوان کنسول استفاده می‌کردن، باز سراغ 60fps نمی‌رفتن و به جاش گرافیک رو حتی از حالت خفن فعلی هم بالاتر می‌بردن! :D
بازی اپن‌ورلد نیست و طبق چیزهایی که دیدیم و توی پیش‌نمایش‌ها هم گفته شده، به نظر نمی‌رسه شلوغی و جنب و جوش خاصی توی محیط‌ها وجود داشته باشه، شاید به جز یه سری ست‌پیس‌ها. احتمالاً مثل نسخه قبلی، خیلی از بخش‌های بازی فقط شامل شخصیت اصلی و محیطی هستن که تعامل خاصی باهاش نداریم و نیازی به فیزیک پیچیده نداره و بخش‌های اکشن هم مبارزات یک به یک یا نهایتاً یه ذره بیشتر هستن. یعنی مدل بازی یه جوریه که اگه قصدش رو داشتن، احتمالاً می‌شد یه حالت 60fps با گرافیک پایین‌تر و جزئیات کمتر تدارک دید ولی اون‌طوری نمی‌شد به اندازه الآن روی گرافیکش مانور داد.
کلا با اینکه در هر حالتی 60fps رو به 30fps ترجیح می‌دم و حتی یه بازی هم توی این نسل نبوده که گزینه 60fps رو ول کرده باشم و سراغ 30fps رفته باشم، ولی اینجا هم مثل ۲،۳ تا بازی دیگه چاره‌ای نیست. :D ولی حداقل حال و هوای Hellblade و مدل گیم‌پلی یه جوریه که توی فریم ریت پایین در حد خیلی از بازی‌ها اذیت نمی‌کنه و می‌شه باهاش کنار اومد. مهم‌ترین بخش این بازی هم برای من، اون اتمسفر ویرانگر و فجیعش هست که مشابهش رو کمتر داریم و در کنارش می‌شه بالاخره بعد از مدت‌ها فهمید اگه تا خرخره از قدرت کنسول‌های این نسل استفاده بشه، چی از توش درمیاد! :D
 

Dreadlord

کاربر سایت
Apr 8, 2008
18,108
جان لینمن از DF در رابطه با این موضوع به موتور UE5 اشاره میکنه که استفاده از فیچرهاش بسیار سنگینه و منابع زیادی طلب میکنه. میگه اگر میخواستن ۶۰ فریم بذارن رزولوشن میرفت سمت 540p.

Screenshot_20240405_011043_X.jpg
Screenshot_20240405_011940_X.jpg
همینطور در پاسخ به کاربری که گفته Horizon Forbidden West گرافیک بهتری داره و ۶۰ فریمه، گفته اینطور نیست و هل بلید از ری تریسینگ کامل در نورپردازی و رفلکشن ها استفاده میکنه به علاوه تکنولوژی Nanite:

Screenshot_20240405_010816_X.jpg
پ.ن: از اونجایی که اکثرا HFW رو به عنوان بهترین گرافیک بین بازیهای فعلی سونی نام میبرن، از حرف لینمن میشه نتیجه گرفت که هیچ بازی ای از سونی گرافیکش در حد هل بلید ۲ نیست.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,201
نام
ماکان
از اونجایی که اکثرا HFW رو به عنوان بهترین گرافیک بین بازیهای فعلی سونی نام میبرن، از حرف لینمن میشه نتیجه گرفت که هیچ بازی ای از سونی گرافیکش در حد هل بلید ۲ نیست.

و البته HFW دو سال پیش امد و HB2 یکی دو ماه دو دیگه میاد. مقایسه درست اینه که HB2 رو بزاریم کنار DS2 مثلا. اما باز گذشته از مقایسه کیفیت بصری این بازی ها، از منظر دست آورد فنی، HFW خیلی خیلی جلوتر از HB2 ـه. اونجا ما با یه بازی OW ـه کراس جن طرف بودیم، با یه کامبت سیستم خیلی پیچیده، World Design شلوغ پلوغ و یه ساختار RPG استاندارد (شامل انبوهی از NPC ها و جک و جونورهای محیطی و ...)، اما HB2 یه بازی کاملا خطیه، بدون هیچ یک از چالش های فنی که یه بازی مثل HFW داره. اگه باز میخواست از یه بازی با اسکوپ HFW که کراس جن هست و دو سال پیش هم امده کیفیت تصویری پایین تری ارایه بده که دیگه اوضاع خیلی وخیم میشد.

در کل بخوایم فن بازی رو بزاریم کنار گرافیک HB2 به معنی واقعی کلمه فک براندازه، یعنی حتا منی که کلا بازی رو دوست ندارمم از دیدنش خیلی لذت میبرم، اما این 30 فریم بودن و رزولوشن داینمیک هم ناامید کننده است. به هر صورت بازی انحصاریه و نینجا تیئوری حدود 6 سال رو صرف تولید یه تجربه کوتاه 7 8 ساعته کرده. یعنی عملا هم مایکرو و هم استدیو سازنده همه توانشون رو گذاشتن تا یه شوکیس گرافیکی خیلی خوب برای به رخ کشیدن قدرت های XSX بدن بیرون. و با این حال نتونستن یه بازی سوپر خطی، با کمترین میزان چالش های گیم پلی رو 60 فریم بسازن! اونم علی رغم اینکه در شروع نسل خود مایکروسافت اصرار داشت بگه 60 فریم استاندارد پایه این نسله و 120 فریم یه دست آورد اضافه و اکسترا برای گیمرهاست!

این توجیه های سینمایی بودن و ... رو هم بریزید دور که توهین به شعور هر مخاطبیه! دیگه سینما زده تر از بازی های سونی نداریم که، همین TLoU2 مثلا که نمونه بارز یه بازی سینما زده با 17 18 ساعت موشن کپچره هم رو وقتی 60 فریم میری اساسا لذتش دوچندان میشه، همینطور میزان غرق شدن در دنیای بازی.

کلا هیچ وقت، هیچ وقت، محدودیت های فنی چیزی به تجربه بازی اضافه نمیکنه. اگه دیدید یه نفر داره میگه بازی رو 30 فریم ساختم، یا فولان کردم، و از اینور اونور زدیم تا تجربه بازی بهتر بشه و سینماتیک تر باشه و .... شک نکنید داره جیبتونو میزنه.

من شخصا فکر میکنم HB2 قربانی اتفاقی مشابه KZ2 و پدیده False Advertising شده. اِن سال پیش تو TGA یه CG نشون دادن و مایکروسافت مدعی شد گرافیک بازی اینجوریه و باید از کنسولش این ویژوال هارو انتظار داشت، و استدیو رو انداخت تو سیاه چاله رسیدن به این استاندارد گرافیکی. الانم هرچند خیلی خیلی ویژال خفنی داره، اما به هیچ عنوان اون CG نیست، و تازه این ویژوال تنها با 30 فریم بودن و رزولوشن داینمیک ممکن شده. باقی حرف هارو هم بریزید دور.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,441
نام
مــاکــان
من خودم اگه مجبور بشم حاظرم بشینم با فریم ریت 20 هم بازی کنم اما در کل حرفم اینه که 30 فریم به بهانه سینماتیک بودن دلیل مسخره ای هست میتونن بیان با صداقت بگن نداشتن توان بهینه سازی یا ضعف سخت افزاری
خب این رو که هیچوقت نمیان بگن کنسولمون ضعیفه.
از روی تریلرها مشخصه که هدف گرافیک خروجیه که تا خرخره بردن بالا و خب طبیعیه که از فریم بزنن ، بالاخره کنسول محدودیت داره.
سینمایی کردن هم منظور گرافیک پرجزئیاته خب این رابطه عکس با فریم ریت داره.
هر چی اینور زور بزنن فریم رو میاره پایینتر.

کلا این گیم کلی سنگین و کند فکر نکنم اونقدری 30 فریم بودن درش مهم باشه.
هدف بازی داستانگویی تو بستر اتسمفر خفن و در عین حال بنچمارک گرافیکی بودنه.
از این بازیها طی این سالها کم نداشتیم.

به نظرم بزاریم منتشر بشه چون سازنده انتخابش رو کرده.
اگه 30 فریم بودنش اذیت کنه خب چوبش رو هم میخوره و نمرات بازی و نهایتا تجربه گیمرها این رو مشخص میکنه.
 

noctis-sm3

کاربر سایت
Jul 23, 2014
2,654
نام
mohammad
من بالاتر گفتم، سری اس اینجا تو 30 فریم بودن نقشی نداشته و انتخاب سازنده بوده! بدون هیچ ترولی، نینجا تئوری احترام کامل برای من داره چون یکی از محبوب ترین استدیو های شخصی منه!

اما این حرف حس سینمایی بودن همش کشکه، کشکه!
اگه واقعا صلاح بوده برا حس سینمایی بودن 30فریم انتخاب بشه! پس رو pc هم نباید دسترسی به فریم بالاتر می بود!!!!
ولی وقتی رو pc قضیه فرق می کنه

مثل اینه که یکی دو تا بچه اشو ببره کباب بده
به یکیشون چنجه بده، به اون یکی کوبیده بده، بعد منت سر اون بچه ای بزاره که بهش کوبیده داده بگه باور کن این به صلاحته، کوبیده مفید تره:D!!!
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,441
نام
مــاکــان
من بالاتر گفتم، سری اس اینجا تو 30 فریم بودن نقشی نداشته و انتخاب سازنده بوده! بدون هیچ ترولی، نینجا تئوری احترام کامل برای من داره چون یکی از محبوب ترین استدیو های شخصی منه!

اما این حرف حس سینمایی بودن همش کشکه، کشکه!
اگه واقعا صلاح بوده برا حس سینمایی بودن 30فریم انتخاب بشه! پس رو pc هم نباید دسترسی به فریم بالاتر می بود!!!!
ولی وقتی رو pc قضیه فرق می کنه

مثل اینه که یکی دو تا بچه اشو ببره کباب بده
به یکیشون چنجه بده، به اون یکی کوبیده بده، بعد منت سر اون بچه ای بزاره که بهش کوبیده داده بگه باور کن این به صلاحته، کوبیده مفید تره:D!!!
نه خب اینکه مشخصه گرافیک رو بردن بالا و فریم باید محدود میشده.
فکر کنم دوستان تو این کلمه سینمایی بودن دچار اشتباه میشن که سازنده چون میخواسته حس سینمایی بده پس رو 30 فریم محدودش کرده.
این مشخصه که اشتباست.

منظور خروجی گرافیکی پرجزئیات ، انیمیشنها و استفاده از تکنیکهای گرافیکی بروزتره که منجر به ایجاد تجربه واقع گرایانه تری بشه که خب برای این باید فریم محدود بشه که بشه همچین خروجی داد.
فریم آنلاک باشه با فرض اینکه بالای 30 و 40 فریم هم بده و بعضی جاها افت فریم زیاد داشته باشیم خیلی به تجربه ضربه میزنه.
که وقتی خود سازنده میاد روی 30 قفل میکنه یعنی حتما وضع فریم در صورت آنلاک خیلی بد بوده که این گزینه رو نزاشته.
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,584
جان لینمن از DF در رابطه با این موضوع به موتور UE5 اشاره میکنه که استفاده از فیچرهاش بسیار سنگینه و منابع زیادی طلب میکنه. میگه اگر میخواستن ۶۰ فریم بذارن رزولوشن میرفت سمت 540p.

همینطور در پاسخ به کاربری که گفته Horizon Forbidden West گرافیک بهتری داره و ۶۰ فریمه، گفته اینطور نیست و هل بلید از ری تریسینگ کامل در نورپردازی و رفلکشن ها استفاده میکنه به علاوه تکنولوژی Nanite:

پ.ن: از اونجایی که اکثرا HFW رو به عنوان بهترین گرافیک بین بازیهای فعلی سونی نام میبرن، از حرف لینمن میشه نتیجه گرفت که هیچ بازی ای از سونی گرافیکش در حد هل بلید ۲ نیست.
یعنی از الان مطمئن باشیم DS2 به صورت ۳۰ فریم اجرا میشه؟
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,496
جان لینمن از DF در رابطه با این موضوع به موتور UE5 اشاره میکنه که استفاده از فیچرهاش بسیار سنگینه و منابع زیادی طلب میکنه. میگه اگر میخواستن ۶۰ فریم بذارن رزولوشن میرفت سمت 540p.

همینطور در پاسخ به کاربری که گفته Horizon Forbidden West گرافیک بهتری داره و ۶۰ فریمه، گفته اینطور نیست و هل بلید از ری تریسینگ کامل در نورپردازی و رفلکشن ها استفاده میکنه به علاوه تکنولوژی Nanite:

پ.ن: از اونجایی که اکثرا HFW رو به عنوان بهترین گرافیک بین بازیهای فعلی سونی نام میبرن، از حرف لینمن میشه نتیجه گرفت که هیچ بازی ای از سونی گرافیکش در حد هل بلید ۲ نیست.
فولی ری تریسنگ منظورش Lumen عه؟
بعد کدوم لومن؟ لومن نرم افزاری یا سخت افزاری؟
خیلی فرقه بین اینها. مثال سادش همین ربوکاپ لومن نرم افزاریه رفلکشنها هرگز به کیفیت ری تریس رفلکشن و با استفاده از RT Cores نیست.
هورایزن بازی کراس جنه. چرا اسپایدرمن ۲ رو مثال نمیزنی اون فول ری تریس رفلکشنه و خیلی بیشتر از یک متر ری تریس رفلکشن رو اجرا میکنه تازه ۶۰ فریم.
برای HB2 خیلی زوده نتیجه گیری صبر کن باید دید با چه رزولوشنی داره رو سریز اجرا میشه و چه فرقی با نسخه PC و بعدا با نسخه PS5 Pro داره
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,546
نام
محمد
و البته HFW دو سال پیش امد و HB2 یکی دو ماه دو دیگه میاد. مقایسه درست اینه که HB2 رو بزاریم کنار DS2 مثلا. اما باز گذشته از مقایسه کیفیت بصری این بازی ها، از منظر دست آورد فنی، HFW خیلی خیلی جلوتر از HB2 ـه. اونجا ما با یه بازی OW ـه کراس جن طرف بودیم، با یه کامبت سیستم خیلی پیچیده، World Design شلوغ پلوغ و یه ساختار RPG استاندارد (شامل انبوهی از NPC ها و جک و جونورهای محیطی و ...)، اما HB2 یه بازی کاملا خطیه، بدون هیچ یک از چالش های فنی که یه بازی مثل HFW داره. اگه باز میخواست از یه بازی با اسکوپ HFW که کراس جن هست و دو سال پیش هم امده کیفیت تصویری پایین تری ارایه بده که دیگه اوضاع خیلی وخیم میشد.

در کل بخوایم فن بازی رو بزاریم کنار گرافیک HB2 به معنی واقعی کلمه فک براندازه، یعنی حتا منی که کلا بازی رو دوست ندارمم از دیدنش خیلی لذت میبرم، اما این 30 فریم بودن و رزولوشن داینمیک هم ناامید کننده است. به هر صورت بازی انحصاریه و نینجا تیئوری حدود 6 سال رو صرف تولید یه تجربه کوتاه 7 8 ساعته کرده. یعنی عملا هم مایکرو و هم استدیو سازنده همه توانشون رو گذاشتن تا یه شوکیس گرافیکی خیلی خوب برای به رخ کشیدن قدرت های XSX بدن بیرون. و با این حال نتونستن یه بازی سوپر خطی، با کمترین میزان چالش های گیم پلی رو 60 فریم بسازن! اونم علی رغم اینکه در شروع نسل خود مایکروسافت اصرار داشت بگه 60 فریم استاندارد پایه این نسله و 120 فریم یه دست آورد اضافه و اکسترا برای گیمرهاست!

این توجیه های سینمایی بودن و ... رو هم بریزید دور که توهین به شعور هر مخاطبیه! دیگه سینما زده تر از بازی های سونی نداریم که، همین TLoU2 مثلا که نمونه بارز یه بازی سینما زده با 17 18 ساعت موشن کپچره هم رو وقتی 60 فریم میری اساسا لذتش دوچندان میشه، همینطور میزان غرق شدن در دنیای بازی.

کلا هیچ وقت، هیچ وقت، محدودیت های فنی چیزی به تجربه بازی اضافه نمیکنه. اگه دیدید یه نفر داره میگه بازی رو 30 فریم ساختم، یا فولان کردم، و از اینور اونور زدیم تا تجربه بازی بهتر بشه و سینماتیک تر باشه و .... شک نکنید داره جیبتونو میزنه.

من شخصا فکر میکنم HB2 قربانی اتفاقی مشابه KZ2 و پدیده False Advertising شده. اِن سال پیش تو TGA یه CG نشون دادن و مایکروسافت مدعی شد گرافیک بازی اینجوریه و باید از کنسولش این ویژوال هارو انتظار داشت، و استدیو رو انداخت تو سیاه چاله رسیدن به این استاندارد گرافیکی. الانم هرچند خیلی خیلی ویژال خفنی داره، اما به هیچ عنوان اون CG نیست، و تازه این ویژوال تنها با 30 فریم بودن و رزولوشن داینمیک ممکن شده. باقی حرف هارو هم بریزید دور.
اول اینکه گرافیک بازی به راحتی بهترین گرافیک نسل هست، واقعا هیچ تبلیغات فیکی این وسط وجود نداره :D اینکه ۳۰ فریم هست هم به نظرم با توجه به سبک بازی چندان موردی نداره ولی اینکه سازنده میگه به خاطر حس سینمایی بازی رو ۳۰ فریم ساختن خب مشخصا چرت گفته. در مورد مقایسه هم هورایزن بازی بزرگی هست و هلبلید هم بازی خطی، ولی به هر حال هلبلید گرافیک بهتری داره. دلیل اینکه نمیشه مقایسه کرد هم صرفا وسعت نیست، تیم سازنده هلبلید کلا ۸۰ نفر هستن و رسیدن به همچین گرافیکی با این تعداد نفرات واقعا دستاورد بزرگی هست. بازی هایی با وسعت هورایزن رو تیم های حداقل ۳۰۰ یا ۴۰۰ نفره میسازن برای همین نمیشه انتظار داشت با ۸۰ نفر یک بازی بزرگ با گرافیک هلبلید ساخت :D در نهایت هر بازی شرایط خودش رو داره و با در نظر گرفتن تمام موارد اگر هلبلید همین چیزی باشه که تا حالا نشون دادن، بهترین گرافیک نسل هست. ولی خب این هم یک لقبی هست که تا چند وقت دیگه نصیب یک بازی دیگه میشه و بعدش هم بازی هایی که ماه ها و سال های بعد عرضه میشن :D در کل لفظ بهترین خیلی چیز مهمی نیست اگر بازی کیفیت مناسبی نداشته باشه و فقط گرافیک باشه که امیدوارم هلبلید جز این دسته نباشه :D
 

malek911

کاربر سایت
Aug 22, 2007
5,895
نام
malek
اول اینکه گرافیک بازی به راحتی بهترین گرافیک نسل هست، واقعا هیچ تبلیغات فیکی این وسط وجود نداره :D
احتمالا xbox یه گیم پسِ پلاس هم داده بیرون ما خبر نداریم؟!
بازی مگه عرضه شده و ملت تجربه کردن که میگید بهترین گرافیک نسل!!؟؟
در ضمن محض اطلاعتون،فریم ریت هم جزو گرافیک حساب میشه و نمیشه که شما جزئیات و همه چیه بازی رو تا خرخره ببر بالا ولی ۱ فریم در ثانیه خروجی بده و ادعای بهترین گرافیک رو هم داشته باشید
مدیران عزیز هم یا قابلیت کامنت دادن رو ببندن و یا ظرفیت انتقاد از بازیها و نواقصشون رو داشته باشن.نه به کسی توهین شده و نه چیز دیگه،فقط از ۳۰ فریم بودن بازی انتقاد کردیم که تحمل اونم ندارید.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر