بازی Hellblade 2 بصورت ۳۰ فریم بر روی کنسول های Xbox Series X/S اجرا میشود.

Nike-90

کاربر سایت
Aug 30, 2008
991
نام
محسن
آخرین ویرایش:

NaViiDii

God Of War
کاربر سایت
Jan 4, 2009
14,975
نام
نـــــــویـــــــــد
سونی از نظر فنی قطعا کار درست تره ولی تمام نسلی های سونی هنوز از راه نرسیدند( که ادعای شوکیس بودن هم داشته باشند) از اون طرف اگر ادعا میشه کا 60 یک استاندارده پس چرا داره pro میزنه؟ این خود نسخه پرو هم حاصل همون بیماری هست که ازPC سرایت پیدا کرده

آخه بحث فقط سونی نیست. درسته استودیوهای سونی دقت بیشتری به خرج میدن یا مثلا انجین دسیما خروجی فوق‌العاده خفنی داره ولی همین یوبی‌سافت بدبخت که اینقدر ترول میشه، فارکرای ۶ رو ساخته که راحت ۶۰ فریم میده بدون افت و خراب کردن گرافیک بازی. دراو دیستنس اون بازی رو میبینی عشق میکنی قشنگ. طراحی مپشم عالی. در مورد PS5 Pro هم باید بگم که خودم موافق اومدنش نیستم اونم به این زودی. یعنی با وجود همچین چیزی مشکل ندارم اما خیلی زوده. ما هنو فاصله داریم با روزی که شیره‌ی کنسول‌های فعلی کشیده بشه. حالا میگن قراره رو کنسولای میان نسلی همه بازیا ۴ک ۶۰ اجرا بشن ولی بازم بعد ریلیز، ۴تا افکت مسخره که من به اونا میگم قرتی بازی، وارد دنیای بازیا میشن و سازنده‌ها میگن چون اینا سنگینن پس نمیتونیم ۶۰فریم بدیم بهتون! من کلا مانور دادن رو چیزایی مثل ری‌تریسینگ رو درک نمیکنم. خیلی زود عادی میشن توی بازی ولی ازونور ۶۰فریم قشنگ تا آخر مونگاره لذتش. ولی سلایق فرق داره دیگه.
 
  • Like
Reactions: Destro

Starless

کاربر سایت
Jan 25, 2022
1,509
نام
عرفان
این جمله همون "هر کی ناراحته جمع کنه از ایران بره" ورژن گیمیش بود؟:D بنظرم کم کاری سازنده رو با این حرفها نباید توجیح کرد. وقتی نمونه گیم کنسولی داریم که داره با فریم ریت بالا و ویژوال خیلی خوب اجرا میشه یعنی نباید یه کنسول گیمر به PC کوچ کنه، بلکه این سازنده هستش که باید باسن مبارک رو تنگ کنه:D

البته شاید مدل بهترش این بود که بگی هر کی ناراحته جمع کنه بره رو کنسول رقیب:D :>
نه واقعا .این، همون نیست
اصلا باید اول بدونیم هدف از کنسول چی هست: مگه غیر این هست که کنسول یک کالای اقتصادی حساب میشه که قراره برای سال های طولانی اخرین بازی های روز رو اجرا کنه؟
( شاید من اشتباه میکنم)

خب من علم فنی ندارم و نمیدونم چرا "در واقع" بازیهایی مثل HB2 وDD2 به صورت 30 فریم اجرا میشنوند و الان این کم کاری سازنده ها هست یا محدودیت سخت افزار.
من 30 فریم رو پیش فرض نظر نمیگیرم که مساوی با "کم کاری" هست، اگر بازی خوب اپتیمایز نشده باشه یا باگ داشته باشه مثل LOTF اونوقت میتونم صد در صد کم کاری سازندهها رو نشونه بگیرم

الان یعنی GTA 6 روی SX و PS5 معمولی، 60 اجرا نشه باید بگیم کم کاری؟

و این که چندتا بازی مثال بزنید که روی سریز ایکس 30 هست ولی پی‌اس‌5، 60 که این توصیه را بکنیم :D
آخه بحث فقط سونی نیست. درسته استودیوهای سونی دقت بیشتری به خرج میدن یا مثلا انجین دسیما خروجی فوق‌العاده خفنی داره ولی همین یوبی‌سافت بدبخت که اینقدر ترول میشه، فارکرای ۶ رو ساخته که راحت ۶۰ فریم میده بدون افت و خراب کردن گرافیک بازی. دراو دیستنس اون بازی رو میبینی عشق میکنی قشنگ. طراحی مپشم عالی. در مورد PS5 Pro هم باید بگم که خودم موافق اومدنش نیستم اونم به این زودی. یعنی با وجود همچین چیزی مشکل ندارم اما خیلی زوده. ما هنو فاصله داریم با روزی که شیره‌ی کنسول‌های فعلی کشیده بشه. حالا میگن قراره رو کنسولای میان نسلی همه بازیا ۴ک ۶۰ اجرا بشن ولی بازم بعد ریلیز، ۴تا افکت مسخره که من به اونا میگم قرتی بازی، وارد دنیای بازیا میشن و سازنده‌ها میگن چون اینا سنگینن پس نمیتونیم ۶۰فریم بدیم بهتون! من کلا مانور دادن رو چیزایی مثل ری‌تریسینگ رو درک نمیکنم. خیلی زود عادی میشن توی بازی ولی ازونور ۶۰فریم قشنگ تا آخر مونگاره لذتش. ولی سلایق فرق داره دیگه.
خب هنوز HB2 به دستمون نرسیده شاید واقعا حرف های جدیدی برای گفتن داره.
بازی هایی که مثال میزنی همگی گرافیک های فوق العادهای دارند منتها همشون از بیس برای PS4 ساخته شدند. مثال دیگش هم Hogwarts legacyکه اون هم گرافیک فوق العاده زیبایی داره و با فریم خیلی بالایی هم اجرا میشه.
 

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,433
نام
aliakbar
نه واقعا .این، همون نیست
اصلا باید اول بدونیم هدف از کنسول چی هست: مگه غیر این هست که کنسول یک کالای اقتصادی حساب میشه که قراره برای سال های طولانی اخرین بازی های روز رو اجرا کنه؟
( شاید من اشتباه میکنم)

خب من علم فنی ندارم و نمیدونم چرا "در واقع" بازیهایی مثل HB2 وDD2 به صورت 30 فریم اجرا میشنوند و الان این کم کاری سازنده ها هست یا محدودیت سخت افزار.
من 30 فریم رو پیش فرض نظر نمیگیرم که مساوی با "کم کاری" هست، اگر بازی خوب اپتیمایز نشده باشه یا باگ داشته باشه مثل LOTF اونوقت میتونم صد در صد کم کاری سازندهها رو نشونه بگیرم

الان یعنی GTA 6 روی SX و PS5 معمولی، 60 اجرا نشه باید بگیم کم کاری؟

و این که چندتا بازی مثال بزنید که روی سریز ایکس 30 هست ولی پی‌اس‌5، 60 که این توصیه را بکنیم :D

خب هنوز HB2 به دستمون نرسیده شاید واقعا حرف های جدیدی برای گفتن داره.
بازی هایی که مثال میزنی همگی گرافیک های فوق العادهای دارند منتها همشون از بیس برای PS4 ساخته شدند. مثال دیگش هم Hogwarts legacyکه اون هم گرافیک فوق العاده زیبایی داره و با فریم خیلی بالایی هم اجرا میشه.
وقتی کنسول ۵۰۰ دلاری اینها flight simulator رو ۶۰ فریم اجرا میکنه،حق دارن از ۳۰ فریم بودنش رو کنسول رقیب شاکی باشن.

hb2 رو سریز ۳۰ فریمه؟
پس بنازم قدرت ps5 رو که helldivers 2 رو ۶۰ فریم اجرا میکنه.
 

z2s sas

Fear Inoculum
کاربر سایت
Jun 15, 2008
1,798
نگرانی من از زمانی که بازی رو قیمت گذاری کردن شروع شد.
هیچوقت انتظار یه تحول اساسی رو نداشتم ولی خب اینکه اینم مثل نسخه اول یک بازی نسبتن کوتاه محسوب میشه، خیلی حالمو گرفت.
این فریم هم با اینکه تو این سبک بازیها زیاد مشکل ساز نیست ولی در هر صورت کم کاری سازنده هارو میرسونه.
قدرت xbox x هم چه خوشتون بیاد چه نیاد از ps5 بیشتره. یکبار هم که شده از این خردسال بازیهای جنگ کنسولی بیاید بیرون. دیگه اعداد و ارقام رو که نمیشه چون دوست ندارید قبول نکنید.
هرجایی به هر نحوی اگر بازیهای مولتی روی ps5 ویژوال بهتری داره، اونم مثل این نشان از کم کاری سازنده هاست. نه قدرت بیشتر ps5
 

king of north

کاربر سایت
Apr 5, 2012
6,049
نام
سهند
این برای منم واقعا سواله، که بلاخره سری اس باتل نک هست یا نه؟

و اینکه ایا واقعا نمیشه بازی رو سری اس 30 باشه رو ایکس 60؟ عجیب نیست اگه نشه و دست استودیو نباشه؟
هست ولی صداشو در نمیارن شما هم زیرسیبیلی رد کن :D
 

Big Band

کاربر سایت
Jul 25, 2012
2,580
این برای منم واقعا سواله، که بلاخره سری اس باتل نک هست یا نه؟

و اینکه ایا واقعا نمیشه بازی رو سری اس 30 باشه رو ایکس 60؟ عجیب نیست اگه نشه و دست استودیو نباشه؟
دست سازنده هستش
تا الان هزار و یک مورد داشتیم بازی رو XSS با رزولوشن و فریم ریت پایین تر ریلیز شده. فقط وقتی bottleneck میشه که بحث غیر گرافیک وسط باشه چون مایکروسافت به غیر از گرافیک برابری کامل میخواد مثل Split screen که مشکل اصلی BG3 با ایکس باکس بود و آخرشم مجبور شدن برای نسخه ایکس باکس کلا حذفش کنن که برابری حفظ بشه.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
128
یعنی فکر می کنی که سازنده ها تفنگ بالا سرشونه که بازی هاشون ، رو هر سه تا کنسول “باید” به یک شکل از لحاظ fps اجرا بشن؟
یعنی به طور مثال اگر سری ایکس و ps5 بتونن یک بازی رو ۶۰ فریم اجرا بکنند ولی سری اس نتونه، بازی رو برای همه شون مجورن که فقط با حالت ۳۰ فریم منتشر کنند؟
مثلا بازی dying light 2 که موقع ریلیز روی سری اس فقط حالت کوالیتی ۳۰ فریم داشت ولی سری ایکس و ps5 ، مود ۶۰ فریم هم داشتند.و بعد ها با آپدیت مود ۶۰ فریم هم به سری اس اضافه شد.
یا بازی the crew motorfest که فقط روی سری ایکس و ps5 مود پرفورمنس دارند.
یا بازی A Plague Tale: Requiem که موقع ریلیز روی هر سه کنسول فقط ۳۰ فریم اجرا می شد و بعدا با آپدیت ، مود ۶۰ فریم، تنها به ps5 و سری ایکس اضافه شد.
کلا به نظرت مسائل فنی دخیل نیستند تو عملکرد اجرای بازی ها روی سه کنسول و همه بخاطر سری اس ، محروم میشن از حالت ۶۰ فریم؟
مثلا چرا بازی هایی مثل industria ، The Quarry ، gotham knights ، یا به تازگی dragon’s dogma 2 ، فقط ۳۰ فریم روی هر سه کنسول اجرا می شن؟
به خاطرِ سری اسِ که حتی رو ps5 هم ۳۰ فریم اجرا می شن؟
یا شاید نیم درصد ممکنه مسائل فنی دخیل باشه؟
بند برابری در عناوین فرست پارتی مایکروسافت مانع از اجرای متفاوت یک بازی داخلی در کنسول های مایکروسافت میشه.

اگر یک بازی به هر نحوی نتواند در سریز اس به صورت ۶۰ فریم اجرا شود، سریز اکس هم ۶۰ فریم نخواهد داشت.

با بهتر این سوال رو مطرح کنم، آیا بازی فرست پارتی از مایکروسافت سراغ دارید که در سریز اکس ۶۰ فریم باشد و در سریز اس ۳۰ فریم ؟


همین بند برابری مایکروسافت بود که داشت مانع از عرضه Baldur's Gate 3 در سال ۲۰۲۳ بر روی کنسول های اکس باکس می‌شد. ولی خوشبختانه بالدورز گیت ۳ به قدری موفق بود که مایکروسافت از سیاست خودش عقب نشینی کرد.
 
  • Like
Reactions: malek911

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,446
نام
مــاکــان
بند برابری در عناوین فرست پارتی مایکروسافت مانع از اجرای متفاوت یک بازی داخلی در کنسول های مایکروسافت میشه.

اگر یک بازی به هر نحوی نتواند در سریز اس به صورت ۶۰ فریم اجرا شود، سریز اکس هم ۶۰ فریم نخواهد داشت.

با بهتر این سوال رو مطرح کنم، آیا بازی فرست پارتی از مایکروسافت سراغ دارید که در سریز اکس ۶۰ فریم باشد و در سریز اس ۳۰ فریم ؟


همین بند برابری مایکروسافت بود که داشت مانع از عرضه Baldur's Gate 3 در سال ۲۰۲۳ بر روی کنسول های اکس باکس می‌شد. ولی خوشبختانه بالدورز گیت ۳ به قدری موفق بود که مایکروسافت از سیاست خودش عقب نشینی کرد.
من فکر نکنم همچین موردی بعنوان قانون داشته باشیم..
خیلی بازیها روی اس بصورت 30 فریم فیکسن ولی روی ایکس 60 فریم اجرا میشن.
خودت سرچ کنی خیلی نمونه حتما پیدا میکنی.

اگه منظورت بازیهای مولتی پلیره که خب آره برای اونها نمیشه روی یک کنسول 30 باشه و کنسول دیگه 60.
ولی اونجا هم پرفورمنس روی ایکس قربانی نمیشه ، اگه تردپارتی باشه که از ویژوال روی اس میزنن تا برسونن به ایکس.

اگه فرست پارتی باشه خب آره کلیت خروجی گرافیکی رو طوری در نظر میگیرن که روی هر دو بشه یک فریم یکسان رو گرفت (بازیهای مولتی پلیر رو میگم).
اصلا برای همین سری اس متهم به اینه که مشکلات افت گرافیکی بیشتر بازیهای فرست پارتی مایکروسافت مقصرش ایشون هستن.
 

Milad.Samavati

کاربر سایت
Jul 23, 2023
213
بند برابری در عناوین فرست پارتی مایکروسافت مانع از اجرای متفاوت یک بازی داخلی در کنسول های مایکروسافت میشه.

اگر یک بازی به هر نحوی نتواند در سریز اس به صورت ۶۰ فریم اجرا شود، سریز اکس هم ۶۰ فریم نخواهد داشت.

با بهتر این سوال رو مطرح کنم، آیا بازی فرست پارتی از مایکروسافت سراغ دارید که در سریز اکس ۶۰ فریم باشد و در سریز اس ۳۰ فریم ؟


همین بند برابری مایکروسافت بود که داشت مانع از عرضه Baldur's Gate 3 در سال ۲۰۲۳ بر روی کنسول های اکس باکس می‌شد. ولی خوشبختانه بالدورز گیت ۳ به قدری موفق بود که مایکروسافت از سیاست خودش عقب نشینی کرد.
این بند برابری برای بازی هایی که مثال زدم ، وجود نداشت؟
یا اینک dying light 2 و the crew mf و a plague tale هم مثل bg3 به قدری موفق بودن که مایکروسافت از سیاستش در مورد اونا هم عقب نشینی کرد؟
اتفاقا این مود مربوط به bg3 خیلی مهم تر از فریمِ اجرای بازی بود ، چون عملا یک ویژگی بازی رو حذف می کرد.
پس فکر نمی کنم استارفیلد یا همین بازی می تونستن رو سری ایکس ۶۰ فریم اجرا بشن ، و مایکروسافت به خاطر این بندِ خیالی ، مانع شده باشه
 

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,147
نام
Melkor
حالا بازی گیم پلی محور قرار نیست باشه شصت فریم بودنش تاثیر خاصی بذاره.

حقیقتا اینی که قرار نیست با سیستم مبارزات پیچیده سر و کار داشته باشیم برای من بزرگ ترین نا امیدیه. مخصوصا وقتی این استودیو عناوینی مثل Dmc رو تو کارنامه اش داره.
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

milad.ps4

کاربر سایت
Aug 5, 2014
3,672
نام
milad
حالا بازی گیم پلی محور قرار نیست باشه شصت فریم بودنش تاثیر خاصی بذاره.
واسه یه کنسول قدرتمند چه ps5 باشه چه xbox series x دیگه فریم ریت منسوخ شده 30 هیچ عذر موجی نداره
اینکه 60 فریم تاثیری نداره حرف مسخره ای هست
نسخه قبلی این بازی رو من رو pc بصورت ازمایشی گذاشتم رو 30 انگار یه ویدیو رو گذاشته بودن رو سرعت -8
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,590
بازی تو 2019 معرفی شد حالا بعد ۵ سال این از 30 فریم چقدر گیم‌پلی داشته باشه هم خدا داند. من هیچ توجیهی واسه این بازی متای زیر ۹۰ نمیبینم. ۵ سال سر یه بازی وقت گذاشتن باید تا اول خرداد صبر کنیم چی میشه
 
  • Like
Reactions: ebrahim.nia

Morgoth Bauglir

The Fallen Vala
کاربر سایت
Aug 12, 2017
1,147
نام
Melkor
واسه یه کنسول قدرتمند چه ps5 باشه چه xbox series x دیگه فریم ریت منسوخ شده 30 هیچ عذر موجی نداره
اینکه 60 فریم تاثیری نداره حرف مسخره ای هست
نسخه قبلی این بازی رو من رو pc بصورت ازمایشی گذاشتم رو 30 انگار یه ویدیو رو گذاشته بودن رو سرعت -8
بابا تهش یه walking sim پنج ساعته میخوای ببینی واقعا شصت فریم بودن و نبودنش مهم نیست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر