بازی Alan Wake II رسما معرفی شد

Ludens

Fallen Angel of the Night
Loyal Member
Dec 7, 2015
5,382
استودیوی رمدی بالاخره پس از انتظار طولانی چندین ساله، رسما از بازی Alan Wake II رونمایی کرد. با بازی‌سنتر و جدیدترین اخبار بازی همراه شوید.
بازی Alan Wake II



این رونمایی از طریق انتشار یک تریلر کوتاه CG طی مراسم The Game Awards انجام شد و شامل هیچگونه گیم‌پلی نبود، اما استودیوی Remedy Entertainment تأیید کرده که بازی در سال 2023 منتشر می‌شود و پلتفرم‌های مقصد آن، PC و کنسول‌های نسل نهم خواهد بود. همچنین همان‌طور که شایعه شده بود، آلن ویک 2 با همکاری شرکت Epic Games ساخته می‌شود و این کمپانی وظیفه نشر بازی را بر عهده دارد.

سم لیک، کارگردان و نویسنده بازی اعلام کرده که Alan Wake II بر خلاف نسخه قبلی، یک بازی تماما Survival Horror خواهد بود و رمدی قصد دارد تا برای اولین بار، برداشت خود را از این ژانر ارائه دهد. هر چند نسخه اول آلن ویک شامل المان‌های ترس و بقا بود، اما به‌طور کلی بازی قبلی یک عنوان اکشن ادونچر تلقی می‌شد و رمدی حالا به دنبال این است تا عمیق‌تر از همیشه به سمت خلق تجربه‌ای Survival Horror برود. سم لیک همچنین تأیید کرده که برای لذت بردن از این عنوان، نیازی به بازی کردن نسخه اول نخواهید داشت.

بازی Alan Wake II در سال 2023 برای رایانه‌های شخصی (از طریق استور اپیک گیمز)، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس|اس عرضه خواهد شد. همچنین رمدی به طرفداران وعده داده که در تابسنان سال آینده اطلاعات بیشتری را از بازی به اشتراک خواهد گذاشت.​
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین

یک تجربه جدید وحشت بقا از Remedy، در سال 2023


Alan Wake II​

Sam Lake

مدیر و کارگردان خلاق استودیوی Remedy Entertainment


Alan Wake اولین بازی «Remedy Entertainment» بود که ما برنامه ریزی کرده بودیم که ساخت دنباله آن در زمان کار بر روی اولین بازی شکل بگیرد. این درسی بود که از بازی مکس پین، بازی محبوب و پر طرفدار خود گرفته بودیم. می توان گفت با مکس پین همه چیز در نهایت عالی پیش رفت. حتی اگر داستان اول اصلا طوری نوشته نشده بود که بخواهیم برای آن دنباله ای در نظر بگیریم. ما برای ساخت آلن ویک تغییر رویه داده بودیم. از همان روز اول وقتی بازی را داشتیم میساختیم طوری آن را نوشته بودیم که برای این بازی دنباله ای در نظر داشته باشیم.

زمانی که در پایان بازی آلن ویک را یک کابوس بی پایان فرا طبیعی رها کردیم، از دید ما پایانی مناسب برای این داستان ترسناک ما بود. اما این یک داستان جالب و چراغی روشن برای آینده این سری بود. آلن ویک درباره یک داستان درام دلهره آور است و ما می دانستیم که برای ادامه داستان و همین طور برای زنده ماندن آلن ویک باید سفر سختی برای او ترسیم کنیم. ما نمی دانستیم که در استودیوی Remedy این بازی برای ما سفر طاقت فرسایی خواهد بود. اما حال که به گذشته نگاهی می کنیم، واضح است که این سفر واقعا چالش برانیگز بوده و شخصیت آلن ویک در مورد مبارزه و تلاش برای خلق یک اثر هنری است و داستان بازی در حال تبدیل شدن به واقعیت و همین طور آلن ویک به دلیل مضامین هنری برای من از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

51735578167_b34f8191f2_h.jpg

بیش از یک دهه و پس از بازی آلن ویک ما در میان هر پروژه ای که مشغول به ساخت آن بودیم، من مشتاقانه روی Alan Wake 2 با یک هسته از تیمی کوچک بر روی آن کار کرده ام و رویا پردازی و تجسم های گوناگون و متفاوتی از مفهوم ساخت این بازی در ذهنم می پروراندم. اما باید این را اشاره کنم، تامین بودجه و چراغ سبز برای ساخت یک بازی AAA با پروژه ای بزرگ واقعا تلاشی پیچیده و چالش برانگیز است و همین باعث می شود که به چیز های زیادی بستگی داشته باشد که برخی از آنان از کنترل ما خارج هستند. اما با این حال ما امیدمان را هرگز از دست ندادیم. به هر صورت با گذشت سال ها باز هم مصمم تر شدیم که ساخت این بازی را با جدیت ادامه دهیم و به صورت جدی شروع به ساخت آن کنیم. هر نسخه ای از بازی که ساختیم و آن را به روز رسانی کردیم ما احساس بهتری از مفهومی چیزی که در طراحی بازی در ایده قبلی خود داشتیم احساسی بهتری به ما دست می داد.اکنون که Alan Wake 2 در نهایت بر اساس آخرین طرح مفهومی ما اتفاق می‌افتد، و نه آنچه که قبل از طراحی شده بود، احساس خوشحالی و هیجان بسیاری داریم. ما بسیار خوشحالیم که در این مرحله، پس از تلاش بسیار سخت، هیجان خود را با شما به اشتراک می گذاریم.

51737290525_21a641d93e_h.jpg

با Control، بازی ما در سال 2019، ما Remedy Connected Universe را تأسیس کردیم، جایی که هر دو بازی کنترل و آلن ویک در یک جهان وجود دارند. AWE دومین بسته الحاقی Control این دو عنوان را به یکدیگر متصل می کند و نکاتی را در مورد چیزهایی که در راه است، می‌سازد و خلق می کند. Control اولین بازی Remedy Universe در پلی استیشن بود. و پس از آن، ما این فرصت عالی را داشتیم تا Alan Wake Remastered را نیز در پاییز امسال در پلی استیشن منتشر کنیم. دیدن اینکه بسیاری از شما برای اولین بار از شهر کوچک Bright Falls دیدن می کنید فوق العاده است.

همچنین می خواهم برای شما شفاف سازی کنم که اگر بازی قبلی آلن ویک را تجربه نکرده باشید، به هیچ وجه برای لذت بردن کامل از Alan Wake 2 نیازی به تجربه نسخه قبلی نیست. اما به هر حال برای طرفداران این بازی تجربه نسخه قبلی، به پس زمینه ای برای تجربه نسخه دوم بازی خواهد افزود.

ما اکنون Alan Wake 2 را معرفی کرده‌ایم.برای من شخصا، این یک لحظه تاریخی برای ما در Remedy است. پیش از اعلام رسمی بازی، نام «رمز داخلی» برای ما دنباله پروژه Project Big Fish است.

دیوید لینچ گفته است:
ایده ها همانند ماهی هستند. اگر می خواهید ماهی کوچک بگیرید، می توانید در آب کم عمق به آن دست پیدا کنید. اما اگر می‌خواهید ماهی بزرگ را صید کنید، باید به آب عمیق‌تر بروید.​

پس بنابراین Alan Wake 2 «ماهی بزرگ» ماست. ما عمیق تر از همیشه در اقیانوسی از تاریکی غوطه ور می شویم و در آن فرو می رویم.

در حالی که اولین نسخه اول Alan Wake دارای عناصر ترسناک بود، به حر حال یک بازی اکشن بود. Alan Wake 2 اولین بازی سبک survival horror استودیوی Remedy است. برداشت ما از این ژانر فرصت های جدیدی برای ارتباط واقعی گیم پلی و داستان به ما داده است. این یک رمز و راز عمیق و چند لایه برای ما در بر داشته؛ بنابراین، Alan Wake 2 با این سبک و سیاق تایید شد و در سال 2023 توسط انتشارات Epic Games ارائه می شود. از شما طرفداران قدیمی سپاسگزار هستم و سر انجام این همان چیزی است که منتظرش بودید، و به کسانی که به تازگی داستان آلن ویک را کشف می کنند خوش آمدید.​
 
آخرین ویرایش:

dark souls

کاربر سایت
May 19, 2012
1,025
نام
رضا
بالاخره پس از یک دهه رویایی که داشتم به واقعیت تبدیل شد و نسخه دوم بازی معرفی شد و یکی از آرزوها گیمینگم برآورده شد عنوانی که باعث شد بخاطرش کنسول xbox بخرم هنوزم از ته دل دوستداشتم ناشر این نسخه مایکروسافت باشه و صد افسوس که ماکرو پتانسیل این بازی رو درک نکرد و خیلی راحت از دست داد این جواهر رو و از طرفی خوشحالم که حق آی پی این بازی به خود رمدی واگذار شد تا شاهد معرفی نسخه دوم باشیم.
هرچند کوانتوم بریک و کنترل رو هم دوستداشتم ولی هیچ کدوم برای من قابل قیاس با alan wake نبودن در حال حاضراگه تنها یک بازی باشه که بتونه منو هنوز ترغیب به ادامه گیمینگ و نسل نهم کنه بدون شک alan wake 2.
 

kamyy

کاربر سایت
Mar 20, 2013
3,874
نام
بنیامین
امیدوارم گرایش به حال و هوای شماره یکش داشته باشه با گرافیک خفن و داستان قوی (شبیه کنترل نباشه با محیط بی روح و جهان باز گیج کننده)
 
  • Like
Reactions: سگ Naughty

Sega_genesis

کاربر سایت
Apr 27, 2021
931
نام
آن بزرگوار
نسخه 1 روی pc بازی کرده بودم
یه شاهکار بود 💐

فقط نفهمیدم داستانش چی شد بلاخره
خیلی نامفهوم بود برام وقتی تموم شد
کلی سوال بی پاسخ تو ذهنم مونده بود
 
  • Like
Reactions: mqg1387

lomis

کاربر سایت
Aug 6, 2017
166
یادمه بازی اول قرار بود اپن ورلد باشه ولی به علت ضعف انجین و محدودیت سخت افزار "ارکید هارد نداشت"...نتونستن بازی رو اپن ورلد دربیارن...یعنی کلی ایده رو حذف کردن...امیدوارم اونها رو تو قسمت دوم تزریق کنن و هم بتونن بازی رو یه اپن ورلد جم و جور با جزییات بالا و و نکات فرعی بسازن که بیمانند بشه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Eli2000

sopranus

کاربر سایت
Jan 17, 2009
1,433
نام
aliakbar
یادمه بازی اول قرار بود اپن ورلد باشه ولی به علت ضعف انجین و محدودیت سخت افزار "خصوصا که 360 های ارزان ارکید هارد نداشتن"...نتونستن بازی رو اپن ورلد دربیارن...یعنی کلی ایده رو حذف کردن...امیدوارم اونها رو تو قسمت دوم تزریق کنن و هم بتونن بازی رو یه اپن ورلد جم و جور با جزییات بالا و و نکات فرعی بسازن که بیمانند بشه
ایده های بازی چه ربطی به هارد نداشتن ۳۶۰ داره؟
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,445
نام
مــاکــان
من دقیقا یادم نیست بخاطر ضعف سخت افزار بوده یا تصمیم خود استودیو ، ولی اگه این طور بوده ، واقعا توفیق اجباری بود.
بنظرم با این کیفیتی که از رمدی سراغ داریم یا بازی کلا ساخته نمیشد و یا بازی از لحاظ کیفی افت فاحشی میکرد.
 
  • Like
Reactions: Rohshen

Rohshen

کاربر سایت
Jun 30, 2016
1,686
من دقیقا یادم نیست بخاطر ضعف سخت افزار بوده یا تصمیم خود استودیو ، ولی اگه این طور بوده ، واقعا توفیق اجباری بود.
بنظرم با این کیفیتی که از رمدی سراغ داریم یا بازی کلا ساخته نمیشد و یا بازی از لحاظ کیفی افت فاحشی میکرد.
من خوشحالم که بازی اپن ورد نبود.نمیدونم چرا بین این همه پلیر اصلا از بازی اپن ورد خوشم نمیاد و بهم نمیچسبه.این که ساعت ها بخوام چیز میز جمع کنم و بدتر از اون مجبور شدن به انجام side quest دیوونم میکنه.مثلا ff vii remake واقعا بهم چسبید چون ازی کاملا خطی بود.یعنی دیوانه بازی خطی ام که مجبور به انجام ماموریت جانبی نباشم.
 

m.d.makan

کاربر فعال
Apr 14, 2007
9,445
نام
مــاکــان
من خوشحالم که بازی اپن ورد نبود.نمیدونم چرا بین این همه پلیر اصلا از بازی اپن ورد خوشم نمیاد و بهم نمیچسبه.این که ساعت ها بخوام چیز میز جمع کنم و بدتر از اون مجبور شدن به انجام side quest دیوونم میکنه.مثلا ff vii remake واقعا بهم چسبید چون ازی کاملا خطی بود.یعنی دیوانه بازی خطی ام که مجبور به انجام ماموریت جانبی نباشم.
دقیقا منم اینطوریم.
اون هم برای یک بازی با همچین داستانی که خب همینطوریش جاهاییش با ریتم خیلی کندی پیش میرفت و گاها خسته کننده میشد.
اگه میخواستن جهان باز کننش که دیگه افتضاح میشد.

جدا کار هر استودیوی نیست که به این سبک ورود کنه و نه اصلا هر بازیی نیاز داره.
الان که فکر میکنم میشه ردپایی از طراحی جهان باز رو درش دید ، اما بنظرم رمدی بهترین تصمیم رو گرفت و بازی رو نجات داد.

بنظرم از اون دوران که سازنده ها فکر میکردن باید حتما جهان باز بسازن تا بازیشون دیده بشه دیگه کم کم داریم گذر میکنیم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر