بازی های ویدیویی و خشونت از نظر علمی به یکدیگر وابسته نیستند

sontafe

کاربر سایت
Feb 8, 2008
90
نام
صادق
مدیر عامل UKIE آقای Dr Jo Twist طبق گفت و گویی که با سایت VG247 انجام داده است اعلام کرده که به هیچگونه رابطه ای بین خشونت و بازی های ویدیویی وجود ندارد صحبت های وی در جواب یک افسر پلیس استرالیا می باشد که گفته بود بازی های ویدیویی با خشونت رابطه مستقیم دارند.

قسمتی از صحبت های DR Twist را می خوانیم" بازی های ویدیویی به هیچ نحوی نمی توانند با خشونت های صورت گرفته در جوامع رابطه مستقیمی داشته باشند یا باعث انجام حرکات خشونت آمیز شود. امروزه تحقیقات نشان داده است که کودکان به راحتی می توانند تفاوت خشونت موجود در بازی و خشونت موجود در جوامع که از طریق اخبار تلویزیون منتقل می شود را حس کنند. در دنیای فعلی میلیون ها نفر از بازی های ویدیویی استفاده می کنند و طی آماری که گرفته شده است 92% خانواده ها از تاثیر مثبت این بازی ها سخن می گویند."

همچنین Twist افزود " بازی هایی که با تم بزرگسال عرضه می شوند تقریبا همان کاری را انجام می دهند که فیلم های تلویزیونی و کتاب ها در حال انجام دادن هستند."

وی اطمینان خاطر کرده است که این گونه بازی ها به هیچ وجه نمی توانند خطرناک باشند همچنین سیستم درجه بندی سنی PEGI بازی های مد نظر را در بریتانیا و اروپا رده بندی می کند و خریداران می توانند با توجه با درجه سنی خود بازی هایی را خریداری کنند که برایشان مفید است. همچنین ما یک سایت با نام askaboutgames.com را راه اندازی کرده ایم تا خانواده ها نظرات خود را بگویند و توجه خود را به بازی های ویدیویی و فرزندانشان بیشتر کنند.

20120808_god_of_war.jpg



منبع
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
13,018
نام
محمد امین
یکی از اصلی ترین عوامل برای جلوگیری از خوشنت فیلم ها و بازیهای هست که ملت نگاه میکنن..
در سالهای گذشته روانشناس های آمریکا با کمک دولت از عمد تصمیم گرفتن تو فیلم ها و سریال ها خشونت و ترس رو اضافه کنن چون معتقدند انسان باید تخلیه روانی بشه و فیلم و گیم این کارو به نحو احسنت انجام میده ونتیجه هم گرفتن و الان حدد 60 -70 سال هست دارن ادامه میدن..

اینهای که بالا گفتم بار علمی داره..
 

Dark War

کاربر سایت
Jan 9, 2011
2,522
نام
امير حسين
یک افسر پلیس استرالیا می باشد که گفته بود بازی های ویدیویی با خشونت رابطه مستقیم دارند.

اين پليس استراليايي به بهترين نحو ممكن توانست علت قتل هاي زنجيره اي چند سال اخير را كشف كند كار سوني و مايكروسافت بوده است
troll-troll-full.png



double-facepalm.gif
 

he_ghm

کاربر سایت
Jun 30, 2011
365
نام
حسام
مدیر عامل UKIE آقای Dr Jo Twist طبق گفت و گویی که با سایت VG247 انجام داده است اعلام کرده که به هیچگونه رابطه ای بین خشونت و بازی های ویدیویی وجود ندارد صحبت های وی در جواب یک افسر پلیس استرالیا می باشد که گفته بود بازی های ویدیویی با خشونت رابطه مستقیم دارند.
در جواب ایشون گفته شما اشتباه می کنی خشونت با بازی های ویدیویی رابطه عکس دارد یعنی خشونت مساوی است با یک بروی بازی های ویدیویی.:d
نمیدونم چرا ولی من گفته هاشو قبول ندارم.:-/
 

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
من دقیقا یادمه نسل های قدیم به بچه هاشون میگفتن زیاد بازی های کامپیوتری بازی نکنین چشماتون ضعیف میشه و........... بعد ها پزشکان طی تحقیقاتی که کردن گفتن بازی های کامپیوتری باعث درمان تنبلی چشم میشه و افرادی که بازی های اول شخص میکنن 30 درصد عکس العمل سریعتری نسبت به افراد عادی دارن . همین موضوع گیم و خشونت هم توهم افرادی هستش که خودشون مشکل دارن و هیچ وقت دست به بازی های کامپیوتری نزدن من 28 سال سن دارم و از سنین خیلی پایین بازی میکنم از آتاری تا به امروز مثل خیلی از دوستان دیگه هیچ وقت بازی ها اثر مخربی روی من نذاشت البته درسته هر سنی بازی های خودشون داره و درجه سنی هم برای همین گذاشته شده .ولی من وقتی بچه بودم و بازی های اکشن میکردم و اون خشونت و تحرک رو میدیدم از لحاظ هیجان خالی میشدم . بچه و کودکان به راحتی تفاوت بازی مثل جی تی ای رو که یک ماشین دستت میگیری و مردم رو له میکنی رو با واقعیت کاملا تشخیص میدن وگرنه جی تی ای که این همه هوادار داره و مردم بازی کردن الان باید توی خیابون میدیدیم که هرکی یک ماشین دستشه و داره بقیه رو له میکنه ودیگری با آر پی جی داره یه ساختمانی رو پایین میاره :d............ من به شخصه هر فرد گیمری رو که میشناسم که سال هاست داره بازی میکنه اتفاقا آدمای آروم و با منطق و البته کنجکاوی هستن . دنیای گیم و اثراتش رو تازه محققین و پزشکان دارن متوجه میشن که چقدر تاثیر گذاره البته باز هم میگم درجه سنی و مراقبت خانواده ها از بچه ها با بازی هایی که میکنن خیلی مهمه درصد مقدار بازی به مقدار معین در طول روز که این بچه یا نوجوان بتونه به ورزش و درسش هم برسه و بازی های کامپیوتریش هم به حد تعادل انجام بده خیلی مهمه . دوستان نوجوان به عنوان برادر بزرگترتون اگه قابل باشم یک نصیحتی میکنم شما در هرکاری حالا میخواد مربوط به هرچی باشه شما در اون کار مربوطه زیاده روی کنین تبدیل به اعتیاد میشه و اثر مخرب بر روی فرد میزاره . آدم حتی در ورزش کردن هم زیاده روی کنه اثر مخرب بر جسم میذاره زیاده روی کردن در درس خوندن و بازی های کامپیوتری و کلا هر چیزی باعث به وجود آمدن اعتیاد به اون موضوع مرتبط میشه و انسان رو به صورت تک بعدی بزرگ میکنه حد تعادل رو رعایت کنین و برای کاری های مربوط به زندگیتون وقت مناسب بزارین و همیشه تعادل رو رعایت کنین . پاینده و پیروز باشین
 

ps3 lover

کاربر سایت
Feb 24, 2009
1,066
نام
عليرضا
یادمه وقتی یه بازی خشن مثل GOW بازی میکردم ، اون بخش درونیم که طالب خشونت بود ارضا میشد ... واسه همین خیلی اروم میشدم ...
خشمم رو روی دسته ی پی اس خالی میکنم ...:d
 
  • Like
Reactions: milad.ps4

shaaheen

کاربر سایت
Aug 28, 2009
496
نام
شاهین
دقیقا به نظر منم هیچ اثر سوئی نداره.یه عمره دارم بازی خشن میکنم دلم نمیاد یه پشه هم بکشم.
اصلا یه جورایی اون حس خشونت درون آدم توی بازی خودشو آزاد میکنه و دیگه وقتی از پای بازی بلند میشی اصلا به خشونت فکر نمیکنی.
 

Fratos

کاربر سایت
Aug 23, 2006
16,071
دیوار کوتاهتر از ویدئو گیم نداریم. حالا هیچ کسی نیست به فیلم گیر بده. فیلم جنائی و دزدی ها سازماندهی شده و .... . اینا هیچ تاثیری نمیزارن دیگه؟ :D.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر