خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,542
از Yves Guillemot مدیر یوبی سافت در مورد گزارش های اخیر مایکروسافت مبنی بر مولتی پلتفرم شدن عناوین و اومدن بازی ها بر روی پلی استیشن سوال شد که این امر چه تاثیری بر تجارت یوبی سافت خواهد داشت، گیلموت گفت تاثیر زیادی ندارد چون عناوین اکتیویژن بلیزارد قبل از این هم مولتی پلتفرم بودن و مابقی چند پلتفرمی

پ ن: مدیر سمی یوبی سافت هم مایکروسافت گیمینگ رو رقیبش نمی بینه چون مایکرو به همه اثبات کرده مال این حرفا نیست :D
 
آخرین ویرایش:

Mprince

کاربر سایت
Jul 21, 2008
1,618
نام
محسن
ولی واقعا خیلی عجیبه این مدیرای اکس باکس یا مایکروسافت با این همه شایعه و اخبار منفی چیزی نمیگن و گفتن هفته آینده صحبت میکنیم، فکر میکنم اوضاع واقعا خیلی خیطه ،من با این که سونی فن هستم از این وضعیت اصلا خوشم نمیاد و این که یه شرکت تا این حد به طرفداراش بی توجهی میکنه من رو هم ناراحت میکنه
 
  • Like
Reactions: MrElectricWizard

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,542

Little John

کاربر سایت
Apr 13, 2009
4,544
واقعآ زمان xbox360 چه حالی میکردیم نه الان آن بوی نسیم زیبا سالهاست غرق لجن شده ریدن تو همه چی[-(
اون زمان 360 هم از صدقه سری 2 تا ترد پارتی بود . بانجی و اپیک گیمز . Halo و Gears of War
باقی تاثیرشون خیلی کم بود ( منظورم fable و ....... هست )
 

MrElectricWizard

The Hawk Is Howling
کاربر سایت
Nov 6, 2011
3,577
نام
Mehrdad
در این صبح افتابی و دل انگیز جمعه، همچنان شایعات بسیار نگران کننده ای از اکس باکس به گوش میرسد، طبق اخرین مشاهدات تا به این لحظه گفته میشود که حداقل نصف برند به زیر اب رفته است:

DT6RD9 (1).jpg

با این حال تمام اخبار منفی و نگران کننده نیستند، به عنوان مثال شایعاتی مبنی بر خروج و نجات یافتن برخی از سرسخت و وفادارترین فن های اکس باکس و مایکروسافت هم به گوش میرسد:

hqdefault (3) (1).jpg

تخمین زده میشود که تعداد نجات یافتگان بسیار بیشتر از این باشد، اما متاسفانه هنوز شواهد تصویری و حضوری برای این اتفاق وجود ندارد، با این حال ساعاتی پیش تصاویری از اخرین لحظاتی که فیل اسپنسر رویت شد به دست رسیده است، بنابراین امید بر این است که عمو فیل هم جز نجات یافتگان باشد:



تا خبر های بیشتر، بدرود...
 

LORD SKY

کاربر سایت
May 6, 2014
451
نام
حسین
یه منطقی البته پشت این قضیه هست احتمالا

PS5 و Xbox Series X با قیمت 500 دلاری عرضه شدن. این قیمت برای یه کنسول قدرتمند و نسل نهمی شاید برای ما زیاد باشه اما اصلاً و ابداً برای مایکروسافت و سونی به صرفه نیست! شما ببینید یه گوشی هوشمند جدید میاد بازار 800 دلار! یعنی ارزش این چنین کنسولی کمتره از گوشی؟

مطمئناً نه! اما مایکروسافت و سونی مجبورن با سود کمتری کنسولشون رو بفروشن. چرا؟ خب مشخصه! بخش زیادی از این سود به خاطر تولید بازی ها و ارزش مالی برندهای زیرمجموعه هست. به هر حال هر بازی که عرضه میشه مایکروسافت و سونی هم از اون فروش سود می برند. حالا چه انحصاری باشه چه مولتی پلتفرم. انحصاری باشه که خب سودشون خیلی خیلی بیشتره!

راستش هم بخواین تا الان فروش Xbox Series X/S اصلا و ابدا خوب نبوده. در نتیجه مایکروسافت احتمالاً برای بقای بخش گیمینگ خودش به سمت این میره که تبدیل به یک ناشر یا پلتفرم تولید و عرضه بازی بشه. به نظر می رسه برای نسل بعد دیگه کنسولی از ایکس باکس نبینیم توی بازار. حیف و صد حیف که یکی از بهترین رقابت های حوزه سرگرمی اینطوری نابود داره میشه
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
اون زمان 360 هم از صدقه سری 2 تا ترد پارتی بود . بانجی و اپیک گیمز . Halo و Gears of War
باقی تاثیرشون خیلی کم بود ( منظورم fable و ....... هست )

عمده ترین دلیل موفقیت 360 اشتباهات و خودبزرگ بینی به شدت توهم گونه سونی بود، که همراه شد با استفاده تبلیغی درست حسابی پیتر مور. وگرنه همون موقع هم عملکرد مدیران مایکروسافت در خصوص این کنسول فاجعه بود. یه کنسول با ان تا مشکل سخت افزاری دادن بیرون، با درایو DVD، کیفیت پایین تولید، انحصاری های فرست پارتی فاجعه در یک سال اول عرضه و ... اون کثافتکاری های مایکروسافت رو سونی با حماقت هاش جمع کرد، وگرنه همون موقع Xbox مرده بود.

اشتباهات سونی هم دوتا چیز بود، یکی عرضه دیرتر و دومی قیمت بسیار بالا. هرچند میشه سخت افزار پیچیده رو هم اینجا اسم برد، اما این دو مورد اول 360 رو نجات داد. فن های قدیمی یادشونه، اون زمان مدیران متوهم سونی متصور بودن دیگه کنترل کامل بازار دست اینهاست و وقتی 360 یک سال زودتر امد و ازشون پرسیدن شما تصمیم ندارید همزمان نسل بعد رو شروع کنید؟ اینا از پای منقل جواب دادن نسل هر وقت شروع میشه که ما میگیم! نتیجه این توهم و گنده گو...زی این شد که تقریبا موج اول همه بازی های نسل بعدی که قرار بود با تکنولوژی های تازه ساخته بشن فقط برای 360 عرضه بشن و این کنسول صاحبت انبوهی از انحصاری های درجه یک ترد پارتی بشه.

Gears of War، Bioshock. Mass Effect, Lost Planet, Dead Rising و .... کلی بازی دیگه با همین ترتیب انحصاری 360 شدن. و مایکروسافت تونست این وسط Gears of War رو هم به نماد کنسول خودش تبدیل کنه. و بعد هم که PS3 امد با قیمت 600 دلاریش عملا هارا کیری کرد و باعث شد 360 علی رغم اینکه سخت افزارش مشکل داشت و وضع لانچش بدون تعارف فاجعه بود، کلی بفروشه و جایگاه خودش رو تثبیت کنه. حالا بگذریم که بعدا سر همین سخت افزار پیچیده و شاهکاری به اسم Cell، یا خیلی از ترد پارتی ها و بخصوص عناوین کوچیک قید PS3 رو میزدن، یا کیفیت بازی ها رو این کنسول فاجعه آمیز بود.

یه مورد دیگه هم که باز در موفقیت 360 خیلی تاثیر داشت یه عامل بیرونی و اجتناب ناپذیر بود، یعنی مالتی پلتفرم شدن همه ترد پارتی ها. اون سال ها تقریبا همه بازی های ترد پارتی که همیشه ناخودآگاه انحصاری PS بودن مجبور شدن برای فروش بیشتر و جبران افزایش هزینه های تولید برن به سمت مالتی پلتفرم شدن. بخصوص که PS3 هم شروع خوبی نداشت. در نتیجه عموم اخبار برای سونی و PS بد بود و مایکرو هم نهایت استفاده رو ازش برد. از خالکوبی های پیتر مور بگیر، تا کنفرانس شاهکار 2009 مایکروسافت که با اعلام مالتی پلتفرم شدن FFXIII و Star Ocean انحصاری (انحصاری زمانی) و آوردن کوجیما روی استیج عملا سونی رو نابود کرد!

اگه سونی اون اشتباهات رو نمیکرد و عوض اینکه با یکسال تاخیر، یه کنسول به شدت گرون تر رو با اون سخت افزار عجیب غریب نمیداد بیرون، چه بسا 360 درگیر مشکلات اساسی که سر لانچ کنسولش داشت همون موقع میمرد و شاید بازی های مثل Gears of War الان انحصاری PS بودن اصلا!

البته 360 با تمام این اوصاف بهترین دوره مایکروسافت بود، چون حداقل یه ایده خیلی خوب داشتن و با Xbox Live و بعد حمایت از Indie ها، کلا ویدئو گیم رو برای همیشه تغییر دادن. به خاطر همین یه مورد هم که شده این کنسول لایق شرایط بهتری بود و من نوعی گیمر که به سمت سونی غش کردم، خیلی از این شرایط ناراحتم. همیشه هم شخصا اسپنسر رو مقصر میدونستم، اول به خاطر دید غلطش نسبت به ویدئو گیم، و دوم به خاطر گذاشتن آدم های کم عقل و ابله در پوزیشن های مهم. من اگه کاره ای بودم، محال بود به آرون گرینبرگ پوزیشنی بهتر از دربون ساختمون اصلی اکس باکس بدم! آدمی که حتا انقدر شعور نداره که متوجه جایگاهش باشه و بدونه نباید مثل فن بوی های درجه دو سه ترول کنه! یا مت بوتی که واقعا نمیفهمم بر اساس چه توانایی و چه خروجی ان ساله مدیر استدیوهای فرست پارتی مایکروسافت هست و از نظر اونا گند زدن چطور تعریف شده که هیچ وقت یه لگد مهمونش نکردن؟ من همیشه میگفتم این اسپنسر از حیث دروغ گویی عین رعسای ج.ا میمونه و ایران بود یه آیت الله درجه یک ازش در میومد. با این مدیریت حسین قلی خانیش هم مشابه دوستان در ج.ا که کشور رو نابود کردن، اکس باکس رو به ف.اک فنا داد. و حقیقتا خیلی خیلی کار سختی بود که یه کنسول، با این سخت افزار خوب، و این حجم از سرمایه گزاری و IP های فوق خفن دستت باشه و باز نتونی هیچ غلطی بکنی که اسپنسر به خوبی از پس این کار بر امد!
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
بزرگترین مشکل مایکروسافت توی این نسل این بود که انحصاری های اصلیش (به جز سری فورزا) یکی پس از دیگری گند زدن :|
back for blood و red fall و gears of war 5 هیچ کدوم نتونستن مخاطب های زیادی رو جمع کنن (مقایسه کنید با زمان xbox 360 که چقدر gears 2 و left 4 dead 2 بازیکن داشت).
Halo infinite هم که واقعا مورد عجیبی بود. یه بازی که تقریبا بودجه نامحدود و مدت زمان خیلی طولانی توسعه داشت و تعداد کارمندهای شرکت سازنده (343) بیشتر از 500 نفر بود نه توی ایکس باکس لایو و نه توی استیم حتی جزو 10 بازی اول هم نیستش و به اون صورت افتضاح لانچ شد. Starfield هم که قرار بود مهم ترین بازی این نسل مایکروسافت باشه در عمل شکست خورده و احتمالا تعداد بازیکن هاش از Skyrim هم کمتره!
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,569
واقعا فکر کنید با پولی ایکس باکس سر ناشر و استودیو داد میتونست elden ring و alan wake 2 و چند تا بازی خفن دیگه رو تا آخر نسل انحصاری خودش کنه حتی استارفیلد که براش کل زنیمکس رو خریدن.
اینجاست که میگن عقل نباشه جان در عذابه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر