خبر رسمی بازیهای استارفیلد، Hi-Fi Rush و Sea of Thieves برای PLAYSTATION 5 عرضه خواهند شد

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,163
نام
سبحان
البته سبحان اینکه فن ها تقصیر ندارن رو قبول ندارم و دلیلت اینه که هیچکی از چیز مفت بدش نمیاد.ما ایرانیا که باید از شعار برق مفت،آب مفت عبرت گرفته میبودیم.منظورم تیکه و کنایه زدن نیست بلکه واقعیت همینه،هیچ ارزونی بی دلیل نیست
گیم پس مفتی نیست و اتفاقا گرونم هست تا حدودی. اگه یوزرای گیم پس به ۱۰۰ میلیون میرسید، میتونست خیلی سود آور باشه. مث سرویسای اشتراکی فیلم.
ولی خب به دلیل عدم عرضه بازیای خوب نرسید و توی ۳۰ میلیون مونده و سود آور نیست دیگه.
اسپنسر و تیمش باید میفهمیدن که اگه میخوان همچین سرویس ارائه کنن، باید محتوای خوب واسش بدن.
ناگفته نمونه که کنترل کیفیت توی بازیای استودیو های ایکس باکس خیلی داغونه. فقط حقوق میدن به استودیو ها و میگن خب بسازید. سرکشی و نظارت صفر هست. وقتی این کارمندای بزمجه 343 اومدن انجین اختصاصی دادن، اسپنسر باید میزد تو سرشون و میگفت بتمرگید از آنریل استفاده کنید و نمیخواد بشینید چن سال حروم انجین ساختن کنید. ولی خب اسپنسر نشسته خونه داره گیمشو میزنه و کاری به این چیزا نداره😁 نتیجش هم میشه این.
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,163
نام
سبحان
استارفیلد کریتیکال پوینت بود، اگه موفق میشد و مثلا متا 95 میگرفت بیگ وینر یا دوم در گوتی میشد به تنهایی 8-10 میلیون به گیم پس اضافه میکرد و رو اکس باکس و پی سی +15 میلیون میفروخت... اگه واقعا تا این حد موفق میشد شاید مایکرو کیس به کیس، همچنان پلن قبلی و تمرکز رو پلتفرم خودش رو ادامه میداد..

اما مایکرو واقعا گویا از خیلی قبل فکر این جاهاشم کرده و پلن بی داشته، ببین الان اگه بازی های مایکرو به مرور و با سرعت کم طوری که فن بیس شورش انبوه نکنن مولتی پلتفرم بشن (شبیه سونی رو PC) تقریبا تک تک ادعاهای سران اکس باکس و میاکرو در مورد "میخوایم بازی ها بیشتر و توسط ادمای بیشتری بازی بشن" مثلا یادته فیل میگفت میخواد استارفیلد پر پلیر ترین بازی تاد تاحالا باشه؟ و اون همه ادعای دیگه، رسما همگی به وقوع میپیونده، یعنی مایکرو برای هر دو پلن (اختصاصی یا مولتی پلتفرم) برنامه داشته و واقعا شاید اکتی بلیز کینگ و بتزدا هم برای همین خریدن (که با این همه بازی، بتونن یک ناشر فوق ابر بزرگ و خفن بشن)
قبول دارم که استارفیلد نقطه عطف بود و نگرفت. خب خود بازی اونقد باید خفن نبود و ناگفته نمونه، مایکروسافت هزینه زیادی هم نکرد رو تبلیغات.
اون cyberpunk با وجود اینکه موقع لانچ زباله بود، بخاطر تبلیغات خوب، کلی فروخت و بارش رو بست و از الانم برنامه دارن برای نسخه دومش.
 

pouria.sh

کاربر سایت
Nov 13, 2020
304
قبول دارم که استارفیلد نقطه عطف بود و نگرفت. خب خود بازی اونقد باید خفن نبود و ناگفته نمونه، مایکروسافت هزینه زیادی هم نکرد رو تبلیغات.
اون cyberpunk با وجود اینکه موقع لانچ زباله بود، بخاطر تبلیغات خوب، کلی فروخت و بارش رو بست و از الانم برنامه دارن برای نسخه دومش.
هزینه زیادی برای تبلیغات استار فیلد نکرد!!!؟
این یکی دیگه واقعیت نداره سبحان جان و انصافا توی تبلیغات کم نذاشت برای بازی.راجب کیفیت نهایی میشه بحث کرد ولی حتی توی گیم آوارد امسال هم با این که مدتی هست که عرضه شده،بازم براش تبلیغات گذاشت وسط مراسم!
 

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
قبول دارم که استارفیلد نقطه عطف بود و نگرفت. خب خود بازی اونقد باید خفن نبود و ناگفته نمونه، مایکروسافت هزینه زیادی هم نکرد رو تبلیغات.
اون cyberpunk با وجود اینکه موقع لانچ زباله بود، بخاطر تبلیغات خوب، کلی فروخت و بارش رو بست و از الانم برنامه دارن برای نسخه دومش.
فقط مونده بود تو حمام عمومی ها تبلیغ بکنه اون زمان بالا و پایین سایت متا تبلیغات یوتیوب متروها همه شده بود استارفیلد
 

Natural Killer

ناظم انجمن
Jan 10, 2015
2,735
ببین عزیز یه بار یه کسی یه حرف قشنگی بهم زد. وقتی میبینی همه چی بیش از حد خوبه باید شک کنی. نمونه وطنی خودمون کوروش کمپانی که آیفون رو ۱۵ میلیون زیر قیمت بازار میداد الان دیگه نمیتونه گوشی تحویل بده و ملت مالباخته شدن. گیم‌پس هم همین بود چجوری این همه بازی دی وان مفت توش قرار میگیره؟ تقصیر کاربرا این هست در مقابل بد بودن بازی ها مقاومت می‌کردید ردفال که هیچ جای دفاعی نداشت ولی استارفیلد رو خودتون به وضوح میدید سایت ها الکی دارن بالا میکشن بازی خوبی نیست ولی باز میگفتید نه خوبه. کلی منتقد و مجله مثل فوربس هم این رو گفتن ولی مقاومت میکردید
من میگم اگر همچنان در مقابل بازیهای بد حمایت میشد که الان برنامه نداشت تردپارتی بشه. حمایت یعنی تمدید گیم پس، جذب مخاطب جدید برای خرید که مشخصه وقتی نتونه محتوای خوبه مورد پسند مخاطب داشته باشه همین میشه نمیتونه مخاطب جذب کنه و حتی ترغیب کنه کاربراش تمدید کنن ، به هدف درآمدیش هم نمیرسه .
 
  • Like
Reactions: darkworld

Ni-oH

کاربر سایت
Dec 11, 2017
354
قبول دارم که استارفیلد نقطه عطف بود و نگرفت. خب خود بازی اونقد باید خفن نبود و ناگفته نمونه، مایکروسافت هزینه زیادی هم نکرد رو تبلیغات.
اون cyberpunk با وجود اینکه موقع لانچ زباله بود، بخاطر تبلیغات خوب، کلی فروخت و بارش رو بست و از الانم برنامه دارن برای نسخه دومش.
حاجی بیخیال هزینه مارکتینگ استارفیلد جزو بی سابقه ترین ها بود . توی مراسم های مختلف چندین بار بود ، توی تبلیغات تلویزیونی و شبکه های مجازی هم که تا دلت بخواد ریخته بودنش استارفیلد رو . اینا میدونی چقد هزینه میطلبه
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,251
واضحه ان استودیو های بتسدا فشار زیادی دارند میارند برای اینکه مولتی بشند. خیلی از این استودیوها قراداد هایی که با کارمندان شون میبندن بر اساس بونس و تعداد فروش بازی هاست و از اونجایی که روی گیم پس چنین موضوعی اهمیت نداره خیلی از کارمندا و مدیران سطح بالای بتسدا درآمد کمتری دارن بدست میارن چون خبری از عبور از یک عدد خاص و تعداد فروش نیست که پشت بندش بونس و لویالیتی نسبت به تعداد گیم فروخته شده تعلق بگیره به کارمندان و مدیران استودیو.

من شک دارم در ابتدا بازی های استودیو های خود مایکرو بخوان مولتی بشند ولی مطمئنم بازیای بتسدا و اکتی کاملا مولتی میشند. اگر نتیجه خوبی کسب کردند در بلند مدت بازیهایی مثل هیلو و گیرز هم بروی پلی استیشن منتشر میشه

MAGG - Xbox insiders claim acquired studios disgruntled. Sales bonuses no longer exist!​

تو پادکست xbox insiders به همین موضوع اشاره میکنن که اسپنسر قبل خرید قول پاداش داده بود ولی با اومدن بازی ها رو گیمپس و فروش پایین پاداشی نمیگیرن و کارمندا راضی نیستن
شاید یکی از دلایل ناشر شدنشون همین باشه چون تعداد استودیو ها زیاده و جواب گو نمیتونن باشن.

وجود پاداش تو صنعت یه چیز مرسومی هست. به سازنده انگیزه میده با تمام وجود کار کنه تا به اون مارک مورد نظر برسه . برای ناشر و سازنده یه چیز برد برد هست.
 
آخرین ویرایش:

darkworld

کاربر سایت
Oct 22, 2011
2,570
تو پادکست xbox insiders به همین موضوع اشاره میکنن که اسپنسر قبل خرید قول پاداش داده بود ولی با اومدن بازی ها رو گیمپس و فروش پایین پاداشی نمیگیرن و کارمندا راضی نیستن
شاید یکی از دلایل ناشر شدنشون همین باشه چون تعداد استودیو ها زیاده و جواب گو نمیتونن باشن.
چه سمی بود این خرید
 

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
@vaan 2
مازی یادته قدیما تو پخ با هم در مورد خرید راکستار صحبت می کردیم. یادته بهت گفتم سونی راکستارو نمی خره اگرم بخره انحصاری نمی کنه و در نهایت این خرید به ضرر ماست؟

این حرفو خیلی قبل تر از خرید بتزدا و بانجی و اکتی زدم

حتی خرید بانجی هم منصفانه نگاه کنیم خرید خوبی نبوده. برای سونی نه ها برای ما فن های سونی
 

Refill

کاربر سایت
Jul 11, 2008
4,250
نام
سروش
گیم پس مفتی نیست و اتفاقا گرونم هست تا حدودی. اگه یوزرای گیم پس به ۱۰۰ میلیون میرسید، میتونست خیلی سود آور باشه. مث سرویسای اشتراکی فیلم.
ولی خب به دلیل عدم عرضه بازیای خوب نرسید و توی ۳۰ میلیون مونده و سود آور نیست دیگه.
اسپنسر و تیمش باید میفهمیدن که اگه میخوان همچین سرویس ارائه کنن، باید محتوای خوب واسش بدن.
ناگفته نمونه که کنترل کیفیت توی بازیای استودیو های ایکس باکس خیلی داغونه. فقط حقوق میدن به استودیو ها و میگن خب بسازید. سرکشی و نظارت صفر هست. وقتی این کارمندای بزمجه 343 اومدن انجین اختصاصی دادن، اسپنسر باید میزد تو سرشون و میگفت بتمرگید از آنریل استفاده کنید و نمیخواد بشینید چن سال حروم انجین ساختن کنید. ولی خب اسپنسر نشسته خونه داره گیمشو میزنه و کاری به این چیزا نداره😁 نتیجش هم میشه این.
اصلا بهترین بازی ها رو هم که میداد به 100 میلیون نمیرسید مگه شوخیه
گیم پس باید یه چیزی مثل پلاس سونی میبود + بعضی از بازی های انحصاری فقط رو کنسول میداد بعد از 1 سال رو pc
اینجوری خیلی ها فورس میشدن و کنسول بیشتری فروش میرفت
اما این تیم مدیریتی احمق وقتی شعارش اینه When everybody plays, we all win
خب این داستان هم طبیعیه:D
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر