بازي فوق العاده Kane & Lynch: Dead Men (داستان و حاشيه بازي)

Hooshi

کاربر سایت
May 8, 2007
1,082
نام
Houshang
کین و لینچ : مردان مرده ! بازیی که خیلی وقته می خوام دربارش براتون بگم ولی نمیدونم هر بار یه مساله ای پیش میومد و یادم میرفت.خب بگذریم، بریم سر اصل مطلب. همون طور که از اسمش معلومه با یه بازی معمولی طرف نیستیم، و اصولا از Eidos که شاهکارهایی مثل HitMan یا Tomb Raider رو در کارنامش داره باید هم انتظار یه بازی معمولی رو نداشت مخصوصا اینکه این پروژه یکی از پرخرج ترین بازی های Eidos در طول تاریخ بازیسازی این شرکته. این بازی روایتی فیلم گونه داره که در بازیهای نسل بعد بیشتر دیده میشه و البته با کمی تفاوت.
داستان این بازی در باره دو جانی خطرناک ( منظورم بیش از حد خطرناکه) به نام های کین و لینچ هست که زنده هستن !.این دو شخصیت هر دو پست و کثیف هستند. "کین" یه خلافکار محکوم به مرگ و "لینج" یه بیمار روانی خطرناک !.حالا بیشتر دربارشون براتون میگم تا به حس کنجاوی تون خاتمه داده باشم :

کین : به اصطلاح شخصیت اصلی و خوب است!!! و قبلا عضو گروهی به نام [ هفت بوده که همه شون مزدور بودن و در قبال جایزه های کلون سرقت های بزرگی انجام میدادن. سر یکی از همین سرقتها توی آمریکای جنوبی براشون مشکل پیش میاد و از توی همه فقط کین جون سالم به در میبره و با الماس هایی که دزدیدن فرار میکنه اما بعد از یه مدتی اونم گیر میفته و میره زندان. بعدم به خاطر جنایات و کارهای بد بدی که کرده محکوم به [ اعدام [/ میشه.در والپیپرش زده به معنای خائن !!!

لینچ : انسانی(البته شک دارم) روانی ،فراری، خطرناک و غیر قابل پیش بینی.البته عقلش سر جاشه و نمیشه گفت از اون دیوونه هاست که نمیفهمه چیکار میکنه ولی معتاد به قرص و دارو است چون شیزوفرنی داره تازه دو شخصیتی هم هست و مدام دچار کابوس و[ توهم [/ میشه و اگه یه وقت یادش بره قرصاش رو بخوره اونوقت دیگه ..... . البته لینچ از اول اینجوری نبوده قبلانا یه کارمند عادی توی دیترویت بوده و کم وکم این حالات(توهم و...) سراغش میان و بعضی وقتها از حالت طبیعی خارج میشه و غش میکنه. یه مدت شروع میکنه به قرص خوردن و تا حدودی حالش بهتر میشه ولی .... یه بار که بیهوش میشه وقتی به هوش میاد خودش رو کنار همسر مرده پر از خونش میبینه! بله حالا اون قاتله .ولی خودش شک داره که زنش رو کشته باشه واز اون جایی که دادگاه این چیزا حالش نمیشه و براش حکم اعدام رد میکنه میزن به چاک و فرار میکنه. و مدام وحشی تر و دیوونه تر هم میشه. میدونین کارگردان این بازی درموردش چی گفته ،گفته :حتی کلمه افسار گسیخته هم برای لینچ پیش پا افتادس!!! شما چه لقبی بهش میدین ؟ در والپیپرش زده به معنای قاتل !

داستان بازی از اون جایی شروع میشه که دارن کین رو میبرن برای اعدام که یهویی یه کامیون میزنه به اتوبوس و چپش میکنه و کین هم پرت میشه بیرون ،فکر میکنین کی نجاتش داده ؟ لینچ ! بله لینچ نجاتش میده درحالی که کین تا اصلا اون رو نمیشناسه .لینچ کین رو با خودش میبره تا..... . حالا فهمیدین چرا اسمش مردان مرده هست .دو محکوم به مرگ حالا با هم هستن "] ولی چرا ؟ لینچ از کین چی می خواد که حاضر شده برای نجاتش خودش رو به خطر بندازه ؟

[
چرا لینچ ،کین رو نجات داد ؟
لینچ از ماجرای دزدی الماس ها باخبر شده و اومده تا با نجات دادن کین جای الماس ها رو بفهمه. اما لینچ تنها نیست در واقع این گروه هفت بوده که برای کمک کین اقدام کردن و اسباب و وسائل لازم رو در اختیار لینچ قرار دادن.البته لینچ دلیل دیگه ای هم برای این کار داره، گروه هفت بهش قول دادن که اگه بتونه در ماموریتش (نجات کین و پیدا کردن الماس ها) موفق بشه جای قبلی کین در گروه رو به او میدن. ممکنه بگین تو که گفتی از گروه هفت فقط کین زنده موند آره ولی من گفتم از میان اعضای گروه در اون ماموریت ،یعنی کسانی که در سرقت الماس ها با کین بودن کشته شدن ونه همه گروه وبعد از اون قضیه و از اون جایی که کین کسی رو لو نداده بود دوباره گروه انسجام قبلی خودش رو پیدا کرده.حالا چرا کین تا حالا دهنش بسته بوده و چه جور و چرا باید با لینچ همکاری بکنه. جوابش ساده است،چون اگه همکاری نکنه همسر و دخترش کشته میشن پس راه دیگه ای نداره. حالا کین و لینچ یه هدف مشتک دارن و اون پیدا و بدست آوردن الماس ها به هر قیمتی است .البته هدف های فرعی هم دارن و مثلا از طرفی کین می خواهد زن و دخترش رو نجات بده و لینچ میخواد بفهمه که واقعا [ زنش ] رو خودش کشته یا نه .

خب این از داستان ولی بذارید یکم از حاشیه و جزییات این پروژه سنگین براتون بگم. بازی یه بازی اکشن با داستانی زیبا ،پیچیده، نفس گیر و تا حدودی شبیه به برخی فیلم های سینمایی [ معروفه.مثلا وجود دو کاراکتر اصلی که یکی شوته و اون یکی عاقل تر مثل اسلحه مرگبار با بازی مل گیبسون و دنی گلاور البته با این تفاوت که در این یکی ، یکیشون خطرناک ودیگری وحشی و افسار گسیخته !!! .این بازی توسط خالق شاهکار[ HITMAN ] (بهترین بازی در سبک هیتمنی !!!) یعنی است که حالا میخواد نشون بده که از نسل بعدی بازیها عقب نمیمونه. انتشار این بازی هم برعهده Eidos هست که البته هنوز تاریخ دقیق این بازی رو اعلام نکرده شما اگه خبر دار شدین به منم بگید. راستی یه چیزی بگم کفتون ببره ؟ یادتونه توی Hitman بین مراحل یه روزنامه هایی رو نشون میداد،آره همونایی که کارای شمارو مینوشتن .سازنده های بازی میگن که توی اون روزنامه ها خبرهایی از بعضی کارهای کین و لینچ هم نوشته شده البته من یادم هست که توی ستون های کناری یا اون پایین مایینا یه چیزایی یا خبرهایی که اصلا به بازی ربطی نداشت هم نوشته میشد ولی یادم نمیاد همچین خبری دیده باشم اگه شما یادتونه بگید(البته حتما هست چون مرض ندارن که دروغ بگن). پس یعنی هیتمن هم از کاراشون خبر داره!!!!! وای چی میشه اگه تو بازی هیتمن رو هم ببینیم .ولی خدا کنه مجبور به درگیری نشیم که من یکی جرات نگاه کردن تو چشمهای رو ندارم:sad: . آهنگ ساز این بازی هم یسپر کاید که موسیقی هیتمن رو هم اون میسازه. این بازی حدود یک سال و نیم پیش شروع شده و سرمایه گذاری زیادی روی این بازی کرده .Eidos گفتخ این بازی رو فقط برای XBOX360 و pcعرضه میکنه و چیزی تا حالا درمورد ps3 نگفته.
درمورد گرافیک و روند بازی و فیزیک و این جور چیزا در مطلب بعدی توضیح میدم پس تا بعد ........
 

bocelli

کاربر سایت
Jun 23, 2007
282
این بازی در تاریخ Q4 2007 برای pc xbox360 و ps3 منتشر میشود عکسهایی از این بازی:
934403_20070626_thumb001.jpg
934403_20070626_thumb003.jpg
934403_20070626_thumb004.jpg
934403_20070626_thumb006.jpg
934403_20070626_thumb002.jpg
934403_20070626_thumb005.jpg
934403_20070626_thumb007.jpg
934403_20070626_thumb008.jpg
934403_20070626_thumb009.jpg
934403_20070626_thumb010.jpg
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر