بازي زيباي machinarium

babak12

کاربر سایت
May 13, 2007
464
نام
بابک
با سلام
اين بازي رو به هر كس كه دوست داره از دوگولش كار بكشه پيشنهاد مي كنم البته من دانلود كردم اگه دوستان نمي تونن دانلود كنن يا سرعتشون پاينه pm بدن براشون بفرستم البته رايگان .
حجمش هم تقريبا 400 مگه ولي بازيه ها!!!
 

babak12

کاربر سایت
May 13, 2007
464
نام
بابک
1260595444.jpg

اينم عكسش
بازي فلش
فكري
 
آخرین ویرایش:

Aʍir Rәzʌ

کاربر سایت
May 12, 2008
4,749
بازی ماجرایی ماشیناریوم ‌(Machinarium)‌ سرزمین ماشین‌ها, یک نمونه خوب برای اثبات این ادعاست که داشتن ایده خوب و ذوق و سلیقه میتواند باعث خلق یک شاهکار بشود. اولین چیزی که در مورد بازی ماشیناریوم به ذهن خطور میکند، گرافیک هنری فوق‌العاده آن است. همه صحنه‌ها به صورت دستی طراحی شده‌اند و آن‌قدر جزئیات دارند که ساعت‌ها میشود به هر تصویر خیره شد.
بازی در سبک ماجرایی اشاره و کلیک کلاسیک است و صحنه‌ها ثابت هستند. اما سازنده‌ها با طراحی انیمیشن‌های بسیار ساده به پس زمینه‌های ثابت زندگی بخشیده‌اند؛ مانند پرنده‌هایی که در هوا پرواز میکنند، روبات‌هایی که در پیش‌زمینه مشغول نظافت هستند یا کاراکترهایی که هر کدام کاری انجام میدهند.
دومین چیزی که جلب توجه میکند، این است که این بازی ماجرایی طولانی و باکیفیت، با آدوبی فلش طراحی شده است! این موضوع را وقتی در محیط بازی راست کلیک کنید و منوی آشنای ‌About Adobe Flash‌ را میبینید، کشف میشود.


ماشیناریوم داستان بسیار خوبی دارد که به خاطر نحوه روایت خاص آن بیش‌تر از حد معمول مورد توجه قرار میگیرد. داستان از جایی شروع میشود که روبات قهرمان بازی، توسط یک سفینه دفع زباله به بیرون از شهر تبعید میشود. سازنده‌ها با استفاده همه تکنیک‌های روایت داستان (به جز دیالوگ)! شما را کنجکاو به دانستن سرگذشت این روبات بینوا و دوستش و رابطه آن‌ها با گروه جنایتکار شهر میکنند. سرگذشت قهرمان بازی توسط فلش‌بک‌های سیاه و سفید در ابر بالای سر او نمایش داده میشود و تا پیش از رسیدن به بالای برج و معمای نهایی متوجه نمیشوید قضیه از چه قرار بوده است. در طول بازی، در صورت ثابت ایستادن، فلش‌بک‌هایی از گذشته قهرمان داستان نشان داده میشود که ارزش نگاه کردن دارند.


بیکلام بودن بازی و موسیقی متن آرام و جذاب آن کاری میکند که هر‌‌ادونچر بازی، به یاد بازی معروف ‌Neverhood‌ بیفتد. حال و هوای بازی به شدت به نورهود نزدیک است و از نظر سختی معماها اصلا کم نمیآورد. معماهای اولیه محدود به صحنه‌های بسته میشوند، اما همین‌طور که پیش بروید، معماها در لوکیشن‌های مختلف پخش میشوند و ممکن است روزها در جستجوی سرنخ یک معما معطل بشوید. ‌ ‌
یکی از نکات قابل توجه در روند بازی، شکستن همه قالب‌های مرسوم معماهای سبک ماجرایی است. مثلا در یکی از بخش‌های بازی یک پانل با 2چراغ شکسته میبینید که برای راه‌اندازی کامل به 2چراغ احتیاج دارد. تجربه انجام بازی ماجرایی میگوید که باید به دنبال 2چراغ جایگزین بگردید اما در حقیقت در کل بازی تنها یک چراغ دیگر پیدا میشود! یا در یکی دیگر از معماها، یک تهویه از شما سوال هوش میپرسد اما کلید رد شدن از سد او این است که فقط پاسخ اشتباه بدهید. از این دست ساختارشکنیها در طول بازی ماشیناریوم زیاد پیدا میشود و باعث سخت شدن روند بازی شده است. فعال‌کردن گزینه کمک در قسمت بالای تصویر، اولین کاری است که در هر صحنه باید انجام بدهید چون بدون آن امکان ندارد بفهمید هدف چیست.
از دیگر ویژگیهای خاص ماشیناریوم میتوان به غیرفعال شدن نقاط حساس در صحنه اشاره کرد. خلاف همه بازیهای ماجرایی، در این بازی تنها نقاط حساسی قابل تعامل هستند که در دسترس روبات باشند و اگر کاراکتر شما در گوشه راست صحنه ایستاده باشد، تا وقتی به طرف چپ نرفته باشید، نمیتوانید بفهمید دکمه گوشه چپ تصویر قابل تعامل هست یا نه. روبات قهرمان داستان ماشیناریوم میتواند قدش را تا حدودی بلند و کوتاه کند که این ویژگی در حل کردن بسیاری از معماها به کار میآید. ‌
ماشیناریوم یکی از بهترین بازیهای ماجرایی چند سال اخیر است که میتواند لحظات فراموش‌نشدنی و خاطره‌انگیزی برای علاقه‌مندان به این ژانر را فراهم کند. این بازی را به هیچ‌وجه از دست ندهید.


ICO-download.gif
دانلود رایگان ماشیناریوم بخش اول | بخش دوم | بخش سوم | بخش چهارم | بخش پنجم | بخش ششم | بخش هفتم | بخش هشتم | بخش نهم | بخش دهم(حجم : 491.8 مگابایت)


ICO-ScreenShot.gif
تصاویر بازی:

ICO-Key.gif
رمز عبور فایل : www.fdl.ir
ICO-HomePage.gif
منبع : متن : هفته نامه کلیک

 
  • Like
Reactions: "[MTV]"

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر