انقلابی در بازی: خود شخصا وارد بازی شوید!

ARYT

کاربر سایت
Jun 13, 2007
114
نام
Alireza Yaghoubi
سلام

البته بعید می دونم به عمر ما قد بده. ولی اگر بشه چی میشه.

خبرش رو بخونید: کامل + عکس:

http://vmrpcr.ir/main_pages/news_read.php?id=433

بازآفرینی احساس جدا شدن از تن در آزمایشگاه​

یک کاری می کنن که به صورت مجازی بتونی حس کنی!​
این توهم تصویری، توام با این احساس که بدن واقعی آنها لمس می شود، داوطلبان را دچار این تصور کرد که از جسم فیزیکی خود فاصله گرفته اند.
از طریق این عینک های ویژه، داوطلبان می توانستند تصویر ویدئویی از پشت خود را ببینند - یک "جسم خود مجازی" سه بعدی که انگار روبروی آنها ایستاده بود.
داوطلبان گفتند که این تجربه طوری بوده که انگار این حس در اثر تماس قلم با پشت مجازی آنها ایجاد شده و نه تماس با پشت واقعی آنها، که آنها را دچار این احساس کرد که جسم مجازی متعلق به آنهاست، نه اینکه تنها یک تصویر (هولوگرام) باشد.

و جالب اینکه وقتی محققان عینک های نمایش دهنده ویدئو را خاموش کرده و داوطلبان را چند قدم به سوی عقب هدایت کرده و سپس از آنها خواستند به جای اول بازگردند، داوطلبان از جای اولیه جلوتر رفتند و نزدیکتر به نقطه ای که "خود مجازی" آنها قرار داشت ایستادند.

محققان می گویند یافته های آنها می تواند دارای کاربردهای عملی باشد، از جمله کمک به ارتقاء بازی های ویدیوئی به یک سطح بالاتر مجازی، به طوری که بازیگر احساس کند عملا در محیط بازی قرار گرفته است.
 
آخرین ویرایش:

ARYT

کاربر سایت
Jun 13, 2007
114
نام
Alireza Yaghoubi
البته فکر کنم این تکنولوژی خطراتی هم داره. دستگاه تولید مجازی بو هم که اومده. خوب اینطوری اگر کسی بازی ترسناک بکنه شاید واقعا تاثیر بذاره روش.
 

Asuka-200X

کاربر سایت
Jul 4, 2007
1,083
البته فکر کنم این تکنولوژی خطراتی هم داره. دستگاه تولید مجازی بو هم که اومده. خوب اینطوری اگر کسی بازی ترسناک بکنه شاید واقعا تاثیر بذاره روش.



روی بعضی افراد همون غیر مجازیش هم تاثیر میزاره چه برسه به این:cheesygri کسایی که بیماری قلبی دارن نباید از این تکنولوژی استفاده کنن (جدی میگم خطرناکه!!!!!!)
 

kiya

کاربر سایت
Oct 30, 2006
3,332
نام
کیا
صد در صد خطر ناکه:eek:
خیلی خطرناکه حسن:cheesygri
ادم با همینps2 عصبی میشه:mad: چه برسه به این تکنولوژی...


مرسی
 

khosro-parviz

کاربر سایت
Sep 26, 2007
166
نام
بهرام
بسیار جالب است.
تحریک مغز و خلق توهم
همانطور که می دانیم تمام احساسات ما متعلق به مغز است نه روح و اولی برایمان اثبات شده و دومی نه.
فیلم ماتریکس 1 نیز حاوی حقایق علمی بسیاری بود. به عنوان مثال شما اگر در خواب رابطه ی .... با جنس مخالف داشته باشید مغز به نقاطی از بدن فرمان می دهد و اثرش در جسم به صورت احساسی آشکار می شود.
مخدر نیز همین گونه عمل می کند با این تفاوت که پس از فروکش توهم آسیب های بسیاری به مغز وارد می شود.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر