امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PS3

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,065
نام
آریا
God of War III
9.5

بنده به این دلیل که تا پاییز قصد خرید PS3 نداشتم , تقریبآ همه قسمت های GoW III (از داستان و پایان تا boss fight ها) رو دیده بودم ! ولی این بازی کاری کرد که با وجود تکراری بودن اکثر قسمتهای مهمش , به یکی از بهترین تجربه های این چند سال من تبدیل شد !

گیم پلی : نهایت گیم پلی ای که میشد توی این سبک دید ! نسخه های قبلی GoW توی این سبک شاهکار کامل بودن ولی این دفعه حتی نسبت به اون نسخه ها هم پیشرفت خوبی دیده میشد.
اضافه شدن قابلیتهای جدید و جالب که بُعد متفاوتی به گیم پلی میداد. از چراغ قوه (!) که هم برای حل معما استفاده میشد هم جلوی دشمنها گرفته تا حرکت عمودی و افقی رو دیوارها تا مراحلی که با بالهای ایکاروس با سرعت خیلی زیاد به بالا یا پایین می رفتیم. حتی مرحله ای به سبک بازی Echochrome هم توی بازی وجود داشت !!!
اسلحه های بازی فوق العاده (متآسفانه لغت بهتری تا حالا ساخته نشده :D) بودن ! اسلحه هایی که با هر ضربه به دشمن بیچاره , بازیکن رو کاملآ ارضا میکردن و خشونت بالای بازی هم به کمک اسلحه های متفاوتش بیشتر میشد. توی نسخه های قبلی هم اسلحه های جالبی داشتیم ولی این دفعه به قدری این اسلحه ها زیبا و دوست داشتنی طراحی شده بودن که برعکس نسخه های قبلی آدم میخواست از همه اونها استفاده کنه ! برای اولین بار توی همچین سبکی تقریبآ از هر 4 اسلحه به یک میزان استفاده کردم (حتی شاید از اسلحه اصلی کمتر از 3 اسلحه بعدی :D)

گرافیک :
زیباترین گرافیکی که تا حالا دیدم در یک کلمه :D
بازی از نظر فنی شاهکار بود ! محیط های فوق العاده بزرگ و متحرک با تعداد زیادی دشمن و افکتهای فوق العاده و از همه مهم تر فریم ریتی عالی ! افکت موشن بلور هم به زیباترین شکل ممکن استفاده شده بود و بازی رو خیلی زیباتر میکرد. از نظر هنری هم فراتر از حد انتظار بود. طراحی بی نظیر بعضی محیط ها که تا حالا نظیرش رو توی هیچ بازی ای ندیده بودم :
مثل تارتاروس یا اونجایی که میخوایم با زئوس مبارزه کنیم و قبلش خرابه ها و گردباد و محیط محشر اونجا رو می بینیم.
طراحی خود کریتوس که رسمآ بهترین طراحی یک شخصیت تا امروز بوده. از انیمیشن های فوق العاده ـش گرفته تا جزییات بی نظیرش و AA استثناییش. پاشیدن خون روی بدنش هم به کنار !
البته بعضی شخصیت ها توی طراحیشون مشکلات کوچیکی پیدا میشد که اونها رو هم میشه در کنار ویژگی های دیگه بازی بخشید.
boss fight های بازی فراموش نشدنی بودن. از پوسایدن در اول بازی که آدم رو میخکوب میکرد تا :
هیدس که انقدر فجیع باهاش مبارزه میکردیم که آدم دلش میسوخت :D
کرونوس که رسمآ اوج طراحی یک شخصیت/باس در بازیهای کامپیوتری هست و بعیده حالا حالاها کسی بهش برسه.
زئوس و هرکول و ... هم هرکدوم جزو بهترین boss fight های عمرم بودن با افکتهایی که مبارزه رو زیباتر هم میکرد.

صداگذاری و داستان : این دو مورد مثل همیشه جزو بهترین قسمتها بودن. موزیکهای بازی عالی بود و نمیشد نقصی ازشون گرفت. صداگذاری ها هم خیلی خوب بود مخصوصآ خود کریتوس.
داستان با اینکه خوب بود و مشکل خاصی نداشت , ولی بعضی جاها ضعیف میشد و میتونست بهتر از این باشه.

در مجموع انتظارم اصلآ در این حد نبود. میدونستم با یه شاهکار طرف هستم ولی نه همچین شاهکاری !!!
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,240
نام
ماکان
کرونوس که رسمآ اوج طراحی یک شخصیت/باس در بازیهای کامپیوتری هست و بعیده حالا حالاها کسی بهش برسه.

با این مورد من شدیدا موافقم! طراحی کرونوس وحشتناک بود! کلا طراحی باس های GoWIII همشون یک سر و گردن از تمامی باس هایی که تا به حال دیدم بهتر بودن. البته بایدم اینطور میبود! توی خود بازی یه قسمت هست که میشه توی ان پروسه ساخت فقط پوسایدون رو دید. واقعا آدم میمونه که اینها فقط برای طراحی یک باس چقدر زمان صرف کردن و با چه وسواسی کار کردن!

طراحی خود کریتوس که رسمآ بهترین طراحی یک شخصیت تا امروز بوده. از انیمیشن های فوق العاده ـش گرفته تا جزییات بی نظیرش و AA استثناییش. پاشیدن خون روی بدنش هم به کنار !

مدل کریدس روی رزولوشن دو هزار خورده ای رندر میشده!:D

اریا به یه چیزی اشاره نکردی انم نورپردازی خدای بازی بود! انجایی که هلیوس لامپ 2 هزار واتش رو روشن میکنه (:D) و کریدس دستش رو میگیره جلوی نور، آدم وقتی عبور نور از لای انگشت های کریدس رو میبینه اصلا نمیتونه حرف بزنه!

واقعا بازی جز داستانش که من اصلا خوشم نیومد همه چیزش پیشرفت کرده بود.
 

Ehsan

Loyal Member
Nov 23, 2005
1,323
نام
احسان
انجایی که هلیوس لامپ 2 هزار واتش رو روشن میکنه (:biggrin1:) و کریدس دستش رو میگیره جلوی نور

من انجاشو نشون یکی از دوستان نزدیکم دادم اولش یک دقیقه سکوت کرد بعدش گفت این قسمت با گرافیک ترین صحنه ای بوده که توی تمام مدت زندگیم در بازی های کامپیوتری دیدم(یارو Crysis رو روی High End تمام کرده).

منم تقریبا یک هفته ای میشه که بازی رو تمام کردم و به نظرم یکم زود تمام شد! اما ارزش تکرار بالایی هم داره.
در مورد داستان هم یکم سلیقه ای هست و نمیشه داستان رو بد دونست اما بنظرم در حد بقیه سری هم نبود به اون صورت ولی در مجموع خوب بود انتظار ما از این بازی به خاطر بقیه المان هاش زیاد بوده!
در مورد بقیه قسمت ها هم فکر کنم نیازی به توضیح نباشه.
9 از 10
 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,065
نام
آریا
اریا به یه چیزی اشاره نکردی انم نورپردازی خدای بازی بود! انجایی که هلیوس لامپ 2 هزار واتش رو روشن میکنه (:biggrin1:) و کریدس دستش رو میگیره جلوی نور، آدم وقتی عبور نور از لای انگشت های کریدس رو میبینه اصلا نمیتونه حرف بزنه!
اونجا که رسمآ اوج نورپردازی توی صنعت بازیهای کامپیوتریه ! یعنی یه جوری شبیه آخرین افکتهای هالیوودی بود !!! جالبه اولین بار انقدر کف کرده بودم که به جای بازی کردن داشتم تماشا میکردم و مُردم :))
کلآ صحنه های عجیب زیاد داشت. الآن که به جای U2 دارم دوباره همین GoW 3 رو از اول میرم , بازم برام خیره کننده هست. مثلآ همون اول بازی که :
بعد از اینکه از گایا پیاده میشیم , داریم راه میریم و یه دفعه یدونه از اسب های پوسایدن گایا رو بیچاره میکنه ! گایا با اون اسبه توی پس زمینه تصویر هستن و انقدر زیبا و باورنکردنی طراحی شدن که آدم به جای بازی کردن میخواد اونا رو نگاه کنه :D

در مورد داستان هم خودمم یه کم باهاش مشکل داشتم ولی به نظرم کار سازنده ها هم خیلی سخت بود. میخواستن همه چی رو توی این نسخه جمع کنن و برای همین داستان بعضی جاها یه جوری میشد !
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,240
نام
ماکان
در مورد داستان هم خودمم یه کم باهاش مشکل داشتم ولی به نظرم کار سازنده ها هم خیلی سخت بود.

منظور من این نبود که داستان بد بود، یعنی در حد و اندازه های GoW نبود. میدونی من کلا از روندی که داستان از شماره دوم به بعد پیش گرفت مشکل دارم! حالا اینجا جاش نیست اگه شد توی ترد خود بازی بیشتر بحث میکنیم.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر