امتیازات The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

پیش بینی نمرات بازی


  • مجموع رای دهنده‌ها
    181
  • نظرسنجی بسته شده است .

Z-fan

▲‌ Triforce of Wisdom ▲
ناظم انجمن
Jul 10, 2013
12,378
نام
سید محمد حسین
1682519460889.png

The Legend of Zelda
Tears of the Kingdom


ناشر: Nintendo
سازنده: Nintendo
سبک: Action Adventure, Open World
تاریخ عرضه: 12 می 2023
پلتفرم ها: Switch

مــتاکریتیک | اوپن‌کریتیک
96 | 96

1685620558082.png
1687278252250.png
 
آخرین ویرایش:

alix360m

کاربر سایت
Jan 4, 2007
12
(نظر شخصی خودم رو میگم) بازیه بسیار عالی هست اما لیاقت اینهمه 10 ای که دادن بهش رو نداره گرافیک هنری و فنی رو زیر سخت افزار ضعیف سوییچ پنهون کردن جاهایی رو دیدم که فریم به زیر بیست هم میاد جاهایی گرافیک نسخه پیش از سری جدید بهتر بوده . گیمپلی هم چه آپشن خاصی داشته که بدون نقص بوده
 
  • Smile
Reactions: Sepi_60

( Layken )

عضو تحریریه
Nov 29, 2009
3,155
نام
حامد
جایگاه نینتندو به عنوان نماد گیمینگ و قرار گرفتنِ موقعیتش خارج از فضای دوقطبی سونی-مایکرو، قابلیت شکل گیری اتحاد حول نینتندو رو بوجود آورده که نکته منفی این دور هم جمع شدن، پرستشِ افراطی مرکز هست.
این موضوع، نقد رو آلوده به گرایش شخصی وسواس گونه منتقد میکنه، محتوا رو به حاشیه میبره و صرفا به عبادت و راز و نیازِ بین منتقد و الوهیتِ دورنیش خلاصه میشه
دقیقا منم برای همین این دفعه قصد دارم مو رو از ماست بکشم بیرون، خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
این تفکر که نینتندو یعنی خدا باید پاک بشه دیگه
 

firo

کاربر سایت
Nov 15, 2016
58
جایگاه نینتندو به عنوان نماد گیمینگ و قرار گرفتنِ موقعیتش خارج از فضای دوقطبی سونی-مایکرو، قابلیت شکل گیری اتحاد حول نینتندو رو بوجود آورده که نکته منفی این دور هم جمع شدن، پرستشِ افراطی مرکز هست.
این موضوع، نقد رو آلوده به گرایش شخصی وسواس گونه منتقد میکنه، محتوا رو به حاشیه میبره و صرفا به عبادت و راز و نیازِ بین منتقد و الوهیتِ دورنیش خلاصه میشه
نمی‌شه گفت نینتندو نمادِ بازی‌هایِ ویدیویی هست. هر سه شرکت کنارِ هم این نماد رو درست می‌کنن. الان هم دیگه تو فضایِ دوقطبیِ سونی و مایکروسافت به اون صورت آشوبی نیست که بعضی‌ها بخوان تو محیطِ صلح‌آمیزِ نینتندو برن و نفس بکشن یا معبد بسازن. ژاپن یه جورایی سرآغازِ بازی‌هایِ ویدیویی هست و نینتندو کاملاً اصالتِ خودشو تا الان حفظ کرده. با یه نگاه به دستگاه‌هایی که نینتندو ساخته، می‌شه از شکلِ دستگاه فهمید که ساختِ ژاپن هست، با چند دقیقه بازی‌کردنِ ساخته‌هایِ نینتندو می‌شه فهمید که هدف از بازی‌هایِ ویدیویی چی بوده و از تجربه‌یِ اون اصالت و رسالت، مفتخر و آسوده شد.
هر بازیِ سطحِ بالایی که در نظر بگیریم و بعد از چند ساعت تجربه‌یِ اون بازی، به حسی که از اون تجربه داشتیم دقیق بشیم، اون احساس هر چیزی که باشه احساسِ رضایت و آسودگیِ خاطر و آرامشِ عمیق نیست (هیجان، ترس، شگفتی، اضطراب، اندوه و چیزایِ دیگه هست).
از این طرف، کافیه چند دقیقه ساخته‌هایِ نینتندو رو تجربه کنیم، یه جورایی از همه‌چیز خیالمون راحت می‌شه. انگار هر اتفاقِ بدی وجود داشته دیگه تموم شده و کاری نیست جز لذت بردن از این بازی. به شدت باعثِ احساسِ رضایت و آسودگی می‌شن. من هروقت kirby epic yarn رو بازی کردم، تمامِ مدت بی‌اختیار در حالِ لبخندزدن بودم و این چیزی نیست که جایِ دیگه‌ای غیر از نینتندو بشه کامل تجربه‌اش کرد. و این بازی و افسانه‌یِ زلدا همه‌یِ چیزهایی که بازی‌هایِ دیگه دارن رو داره و در کنارِ اون باعثِ ایجادِ این احساسِ آسودگی هم می‌شه.
منتقدها و گیمرهایِ زیادی به نینتندو ارادت دارن، چون موقعِ تجربه‌یِ بازی‌هایِ نینتندو یادشون میاد که چرا به بازی‌هایِ ویدیویی علاقه دارن و هدفشون از بازی چیه.
نقدِ بازی‌هایِ نینتندو نمی‌تونه آلوده به چیزی بشه، چون بازی‌ها خودشون پاک و اصیل هستن و منتقد ارزشِ این اصالت رو می‌دونه اونم تو این دوره که سلیقه‌ها سطحی و وابسته به ظاهر شدن.​
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
دقیقا منم برای همین این دفعه قصد دارم مو رو از ماست بکشم بیرون، خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
این تفکر که نینتندو یعنی خدا باید پاک بشه دیگه
خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
10 نمیدم.
View attachment 321327019_1502954386861114_895735898272791896_n(1).mp4
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
حالا زلدا نه، چون کلا یه یونیورس دیگه ای از کیفیته و مخصوصا دیزاینرهاش خیلی آدمی زاد نیستن، ولی کلا باید بازی های نینتندو رو سر پرفورمنس های ضعیف حسابی بکوبن بلکه نینتندو کنسول های بهتر بده بیرون. واقعا این استراتژیش برای من قابل درک نیست و نمیفهمم چرا باید بازی هایی رو تجربه کنیم که از نظر گرافیکی و کلا پرفورمنس دو سه نسل عقبن؟ کی این استاندارد رو داره تعیین میکنه؟ چرا من باید یه بازی بزرگ رو 20 فریم تجربه کنم و حق اعتراض هم نداشته باشم؟ چون خود بازی باکیفیته؟ چه ربطی داره؟ این فضای مسمومی که فن های افراطیش ساختن جز اینکه به نفع جیب سازنده هاست خیرش به کی رسیده؟

مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست (:D) حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.

من واقعا منکر کیفیت بسیار بالای بازی های نینتندو نیستم، اما به همون اندازه که جذابیت بازی هاش غیر قابل بحثه، ضعیف بودن پرفورمنس و گرافیکش هم یه فکت غیر قابل انکاره و چرا نباید موقع تعیین ارزش بازی هاش لحاظ بشه این فاکتور؟ مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟ خوب چرا باید اصلا نینتندو یه کنسول انقدر ضعیف رو بده بیرون؟ چون طرفداراش به گرافیک اهمیت نمیدن؟ کلا برای من علامت سوال زیاد هست.
 

Thonkeyes

کاربر سایت
Jul 11, 2020
4,395
مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست (:D) حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.
در مورد بحث چی به بازی اضافه کرده. جدا از بحث های گرافیکی, کنترل با Dual Stick رو اضافه کرده که کلا تجربه بازی رو از این رو به اون رو می کنه.
کسی نسخه GC رو بازی کرده باشه و بعد این نسخه رو بازی کنه کاملا متوجه می شه که کنترل بازی چقدر فرق می کنه.
در مورد این که بازی پرفورمنس آنچنان خوبی نداره. بازی روی 60 فریم قفله. نقد DF رو نگاه کنید :)
 

Changed_Man 50

کاربر سایت
Jul 6, 2016
4,423
مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟
خب خودت جواب خودتو دادی، وقتی سخت افزار ضعیفه خیلی عجیبه اگه منتقد بیاد از رزولوشن پایین و سی فریم بودن ایراد بگیره.
ینی عملا بخاطر ایراد سخت افزار/کمپانی از بازی نمره کم کنن؟!!

در مورد Totk بگم که امیولیتش کن بره :D رزولوشن رو میذاری رو 2X هلو میشه
حالا من سیستمم ضعیفه مجبورم در حد خود سوییچ اجراش کنم ولی شما که دارید استفاده کنید
 

smoker

کاربر سایت
Jan 17, 2012
2,059
نام
علیرضا
دقیقا منم برای همین این دفعه قصد دارم مو رو از ماست بکشم بیرون، خیلی وقت که دیگه به هر چیزی 10 نمیدم.
این تفکر که نینتندو یعنی خدا باید پاک بشه دیگه
download.jpg

Irony قضیه اینقدر زیاده هنوز مطمئن نیستم داری جدی میگی یا شوخی میکنی. ولی اگه جدی میگی نمره زیر 5 بده متاش بیاد پایین از فشار مضاعف قشر همیشه انلاین بخندیم.
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,934
حالا زلدا نه، چون کلا یه یونیورس دیگه ای از کیفیته و مخصوصا دیزاینرهاش خیلی آدمی زاد نیستن، ولی کلا باید بازی های نینتندو رو سر پرفورمنس های ضعیف حسابی بکوبن بلکه نینتندو کنسول های بهتر بده بیرون. واقعا این استراتژیش برای من قابل درک نیست و نمیفهمم چرا باید بازی هایی رو تجربه کنیم که از نظر گرافیکی و کلا پرفورمنس دو سه نسل عقبن؟ کی این استاندارد رو داره تعیین میکنه؟ چرا من باید یه بازی بزرگ رو 20 فریم تجربه کنم و حق اعتراض هم نداشته باشم؟ چون خود بازی باکیفیته؟ چه ربطی داره؟ این فضای مسمومی که فن های افراطیش ساختن جز اینکه به نفع جیب سازنده هاست خیرش به کی رسیده؟

مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست (:D) حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.

من واقعا منکر کیفیت بسیار بالای بازی های نینتندو نیستم، اما به همون اندازه که جذابیت بازی هاش غیر قابل بحثه، ضعیف بودن پرفورمنس و گرافیکش هم یه فکت غیر قابل انکاره و چرا نباید موقع تعیین ارزش بازی هاش لحاظ بشه این فاکتور؟ مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟ خوب چرا باید اصلا نینتندو یه کنسول انقدر ضعیف رو بده بیرون؟ چون طرفداراش به گرافیک اهمیت نمیدن؟ کلا برای من علامت سوال زیاد هست.
احتمالش بالاست برای نسل بعد سخت افزار قوی بده چون با همین فرمون پیش بره درجا امولاتور میزنن براش و همین آش و همین کاسه!
این که بازیهاش از لحاظ گرافیکی عقبن ولی باز نمره بالا میگیرن به نوعی قدرتشو نشون میده قبل سوییچ و Wii هم N64 محدودیت کارتریج داشت تا جایی که FF بازی مورد علاقه خودم و خودت روش عرضه نشد، چرا؟ چون کارتریج 32 مگی به طور فاحشی حتی از یه دیسک PS1 هم کمتر حجم داشت حال اینکه FF ها اون زمان روی سه چهار تا دیسک بودن (اینجا یه استپ کنم) ولی از اونور رو همین کارتریج 32 مگی دو تا زلدا اومدن ترکوندن و خیل ماریوها! (ادامه استپ) : اما از اونور اون دموی قابل بازی فاینال فانتزی با اون گرافیک خارق العاده سه بعدی و شخصیتهای شماره 6 به خاطره ها پیوست و هرگز تبدیل بازی نشد سر همین کمبود فضای کارتریج کلی FF براش عرضه نشد و اسکوئر که تا اون زمان فاینال فانتزی برای نینتندو میساخت رفت سراغ سونی! به نظرم از همون زمانا نینتندو به نوعی قید ثرد پارتیا رو زد، حتی گیم کیوب هم آنچنان که باید و شاید کنسول ثرد پارتیها نبود. نینتندو در اصل به بازیهای خودش متکیه و برای همین نیازی به گرافیک آنچنانی نمیبینه. البته رگه هایی نشون داده از اینکه میخواد بیاد سمت گرافیک مثل اون دموی زلدا قبل لانچ Wii U که کلا اونم به خاطره ها پیوست... ولی همین فرمونم چندان بد نیست، اولا بازیاش نیاز به گرافیک بالا ندارن طورین که مثلا بخوای سیبیل های ماریو رو دونه دونه بشماری یا تو زلدا حرکات لینک مثل کیانو ریوز تو فیلم ماتریکس باشه، ثانیا دستشون برای خلق محیط گسترده خیلی بازتره، بازیهای به اصطلاح جهان باز گرافیک بالا مثلا دث استرندینگ یه نمونه که خودمم خیلی باهاش حال کردم ولی مپ بازی انقدر بزرگ بود حس مپ امریکا رو به نوعی القا کنه؟
 

Cait Sith

Dauntless Feline Hero
کاربر سایت
Jan 21, 2009
2,934
قشر همیشه انلاین
من که فکر کنم بعد انقراض دیال آپ همینطوری بودم:D
هیچ منافاتی هم با گیم زدنم نداره همین الان امولیشن همین بازی رو پاز کردم تو اولین شراینش:D
کسیم که اینطوری نباشه و مثلا یه کله بازی کنه بعد صد سال بیاد همینه اول آخر نمره پایین تو کتش نمیره دیگه:D
 
  • Like
Reactions: Z-fan

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
دوستان به نظر من این جواب ها یه مقدار توجیهی هست، به نظر من باید کوتاه امدن رو بزارن کنار نینتندو مجبور بشه در کنار نوآوری و کیفیت ذاتی بالای بازی هاش، سخت افزار قوی رو هم لحاظ کنه واقعا، نه اینکه مجبور باشیم مابین این پیشرفت های گرافیکی بازی های منسوخ رو بریم و بعد بگیم خوب سخت افزار ضعیفه دیگه، انتظار دیگه ای نمیشه رفت! نینتندو و یا هر کمپانی بزرگ دیگه ای، تا مجبور نباشه که نمیاد برای خودش هزینه بتراشه! بده همین زلدا فوق خفن رو با گرافیک و پرفورمنس بهتر بازی کنیم؟

فقطم بحث نینتندو نیست، مثلا همین Jedi Survivor، متاش شده 86 در صورتی که بازی بروکنه! اصلا قابل رفتن نیست انصافی! من رو حساب همین نمره بالا سریع رو PS5 گرفتم، اما باید کلی صبر کنم پچ بدن بلکه بشه درست تجربه اش کرد. هرچقدرم که گیم پلی خوب باشه وقتی از نظر فنی درست پیاده سازی نشده ایده، باید نمره پایین بگیره، یه 5 6 مهمونش کنن یاد بگیرن بازی ناقص و غیر قابل اجرا رو نباید داد بیرون، مخاطب هم تکلیفش روشن بشه، من نوعی بفهمم الان نباید رفت سراغش و باید صبر کنم وقتی استیبل شد بگیرمش.

کلا این سخت گیری های فنی به شکل سلیقه ای اعمال میشه، یه جا منتقد از در دروازه رد نمیشه و یبار تو سوراخ سوزن شیرجه میزنه.
 

Ffmmdreza

کاربر سایت
Apr 8, 2021
668
نام
Mohammadreza Sayari
حالا زلدا نه، چون کلا یه یونیورس دیگه ای از کیفیته و مخصوصا دیزاینرهاش خیلی آدمی زاد نیستن، ولی کلا باید بازی های نینتندو رو سر پرفورمنس های ضعیف حسابی بکوبن بلکه نینتندو کنسول های بهتر بده بیرون. واقعا این استراتژیش برای من قابل درک نیست و نمیفهمم چرا باید بازی هایی رو تجربه کنیم که از نظر گرافیکی و کلا پرفورمنس دو سه نسل عقبن؟ کی این استاندارد رو داره تعیین میکنه؟ چرا من باید یه بازی بزرگ رو 20 فریم تجربه کنم و حق اعتراض هم نداشته باشم؟ چون خود بازی باکیفیته؟ چه ربطی داره؟ این فضای مسمومی که فن های افراطیش ساختن جز اینکه به نفع جیب سازنده هاست خیرش به کی رسیده؟

مثلا من بیونتا 3 رو از نظر گیم پلی دوست داشتم، اما ویژوال بازی و پرفورمنسش ماقبل فاجعه است. با این حال متاش میشه 86. ریمستر Metroid Prime عملا همون بازیه و چون Switch خیلی سخت افزار بهتری از GC نیست (:D) حتا ویژوال خفنی هم پیدا نکرده، با این حال متاش میشه 94! در صورتی که بازی اورجینال هرچقدر هم که خفن باشه (متاش فکر کنم 97 بوده!!!) ولی گذر زمان و قدیمی شدن رو که دیگه نمیشه انکار کرد! متروید پرایم ریمستر چی به بازی اصلی اضافه کرده که کماکان میتونه همون اسکورهارو تکرار کنه؟ ضمن اینکه باز پرفورمنس آنچنان خوبی نداره.

من واقعا منکر کیفیت بسیار بالای بازی های نینتندو نیستم، اما به همون اندازه که جذابیت بازی هاش غیر قابل بحثه، ضعیف بودن پرفورمنس و گرافیکش هم یه فکت غیر قابل انکاره و چرا نباید موقع تعیین ارزش بازی هاش لحاظ بشه این فاکتور؟ مثلا سر H:FW تو بسیاری از نقدها سر مساول فنی ایراد گرفته شد از بازی، مثل اینکه چرا فاگ هست و از اینجور چیزها و طبیعتا نمره هم کم کردن. چرا در خصوص اون بازی که اون ویژوال بزرگ رو داره ایرادات گرافیکی باید انقدر مهم باشه اما در بازی های Switch مثلا نه؟ چون سخت افزار ضعیفه؟ خوب چرا باید اصلا نینتندو یه کنسول انقدر ضعیف رو بده بیرون؟ چون طرفداراش به گرافیک اهمیت نمیدن؟ کلا برای من علامت سوال زیاد هست.
بالا بردن گرافیک یه مسئله ساده و کشکی که نیستش
اول از همه باید در نظر بگیری نینتندو سخت افزارش بر اساس هندهلده و بعیده تا دو نسل بتونن چیزی بدن که رقابتی باشه.
دوما اجرا کردن به روزترین تکنیکای فنی بارمالی زیادی برای بازیا داره، بازیای سویچ عملا از نظر خرج فرقی با نسل 6 ندارن و برای همین نینتندو توانایی ریسک زیادی داره، هم اینکه اگه یه بازی نگیره میتونه راحت کنسل و ریبوت کنه درحالی که برای مایکروسافت کنسل کردن ردفال خرج بالایی داشت و ریلیز همینجوریش منطقی تر بود
 

Persia Tech

کاربر سایت
Feb 2, 2021
3,238
متای بازی عالی شده و انتظارشم می رفت

متای بازی تا اینجا فقط یک نقد زرد داشته که تنها بازی که خاطرم نقد زرد نگرفته FORZA HORIZON 5 هست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر