امتیازات The Last of Us Part II

پیش بینی دقیق شما از امتیاز بازی در سایت Metacritic ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    369
  • نظرسنجی بسته شده است .

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
146004

The Last of Us Part II

Release Date: 19 June 2020
Developer: Naughty Dog
Publisher: Sony Interactive Entertainment
Platforms: PS4, PS4 Pro

SmartSelect_20240127_112654_Samsung Internet.jpg
KeenGamer-----------------100
The Digital Fix-------------100
BaziCenter-----------------100
Gaming Age----------------100
The Sydney-----------------100
Digital Chumps------------100
Games.cz-------------------100
Screen Rant----------------100
GameOver.gr--------------100
Washington Post---------100
GRYOnline.pl---------------100
Digital Trends--------------100
Gamer.nl--------------------100
Comicbook.com----------100
Vgames---------------------100
Gamersky-------------------100
Power Unlimited----------100
Everyeye.it-----------------100
SpazioGames-------------100
Malditos Nerds------------100
Game Rant------------------100
Impulsegamer--------------100
Telegraph-------------------100
Guardian---------------------100
DarkStation-----------------100
Shacknews------------------100
Gameblog.fr-----------------100
VG247------------------------100
IGN-----------------------------100
Game Informer--------------100
Trusted Reviews------------100
VGC-----------------------------100
We Got This Covered------100
JeuxActu----------------------100
M3-------------------------------100
PlayStation LifeStyle-------100
PlayStation Universe-------100
Post Arcade------------------100
Push Square------------------100
TheSixthAxis-----------------100
GameSpew--------------------100
GamesRadar+----------------100
GamingTrend-----------------100
God is a Geek----------------100
Hardcore Gamer------------100
Attack of the Fanboy-------100
Carole Quintaine-------------100
COGconnected--------------100
Critical Hit--------------------100
Daily Star----------------------100
Digitally Downloaded------100
EGM----------------------------100
Eurogamer Italy-------------100
Areajugones-----------------100


Hobby Consolas-------------99
Game Over Online-----------98
XGN------------------------------98
Atomix--------------------------98
GamePro Germany----------97
Vandal---------------------------97
Multiplayer.it------------------97
Cheat Code Central----------96
Forbes--------------------------95
LevelUp-------------------------95
Worth Playing-----------------95
Gaming Nexus----------------95
3DJuegos----------------------95
Merlin'in Kazan---------------95
The Games Machine--------95
Jeuxvideo.com---------------95
Millenium-----------------------95
Easy Allies----------------------95
Wccftech------------------------95
Press Start Australia--------95
PSX-Sense.nl------------------95
GamesBeat---------------------95
IGN Italia------------------------95
4Players.de--------------------94
Meristation---------------------93
AusGamers--------------------92
Player 2--------------------------91
DualShockers-----------------90
Noisy Pixel---------------------90

Edge Magazine---------------90
USgamer------------------------90
VideoGamer--------------------90
Video Chums-------------------90
Metro GameCentral----------90
CGMagazine--------------------90
Gamer.no------------------------90


Destructoid----------------------85
Gamers Heroes----------------80
New York Daily News---------80
Digital Spy-----------------------80
New Game Network-----------80
Stevivor---------------------------80
GameSpot------------------------80


ZTGD------------------------------75
Riot Pixels------------------------72
TheGamer------------------------70
Game Revolution---------------70
GAMINGbible--------------------70
IGN Japan------------------------70
Cultured Vultures---------------65
 

Adidas95

کاربر سایت
Feb 7, 2016
825
نام
آرش
اینکه من دوست داشتم داستان چگونه پیش بره اما بازی برخلاف علاقه من پیش میره که نمیشه ایراد از داستان قرار نیست داستان همونطور که ما دوست داریم پیش بره به اعتقاد من داستان خوب یعنی داستانی که بازیکن و درگیر خودش بکنه و درش هیجان و حس کنجکاوی بوجود بیاره که با توجه به نظر دوستانی که بازی رو تموم کردن این بازی شاید تو تاریخ بهترین بوده و همه بعد از بازی و در حین بازی بشدت تحت تاثیرداستان و اتفاقاتند !
آقا مگه منتقد حق داره در مورد مراحل ساخت بازی نمره بده؟! یعنی چی چون کرانچ داره یه نمره کم کنه چه ربطی به اون شخص داره ایشون باید اثر رو نقد کنه نه طرز تهیه اثرو؟!
پ ن: من که با این وضعیت بعید میدونم حالا حالا بتونم بازی کنم امیدوارم تا جاییکه میشه بتونم از اسپویلا فرار کنم و ادامه بهترین بازی نسل قبلم رو بدون اسپویل به زودی بازی کنم
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,037
نام
نیما
اینکه بازی خطی داستان محور حق انتخاب نداشته باشه که چیزی نیست که ایرادی باشه خود به خود. ولی قابل درکه. این ناشی از اتفاقات پرت و بی حس زیادی هست که تو داستان بازی وجود داره که باعث می‌شه طرف به این فکر کنه که خب بازی حداقل بهش اجازه بده فلان کار احمقانه رو انجام نده.

ماشالا تا سونی فن‌های بازی سنتری داره نیاز به دشمن نداره. رسما دست اندر کاران با این چرت و پرتی که به خورد ملت دادن و سیرکی که راه انداختن نشستن دارن چیل می‌کنن به ریشمون می‌خندن اونوقت اینجا دارن از داستان دفاع می‌کنن. دفاع که نه، صرفا با هر دست آویزی از روی انتقادها با تریلی رد می‌شن به خیال خودشون.
بیچاره دراکمن و دست اندرکاران بی کس که سونی فنهای بازیسنتری اگه نبودن دیگه چیزی واسه از دست دادن نداشتن.
اجازه بدید این کورسوی امید و تنها دلخوشی رو ازشون نگیریم :D
پ ن: من که با این وضعیت بعید میدونم حالا حالا بتونم بازی کنم امیدوارم تا جاییکه میشه بتونم از اسپویلا فرار کنم و ادامه بهترین بازی نسل قبلم رو بدون اسپویل به زودی بازی کنم
نیازی نیست بازی کنید ، بازی کردن باعث گمراه شدنتون میشه ، بازی بر روی پلتفرم یوتوب هم منتشر شده ، اونجا بهتر اجرا میشه و به درک درست تری هم هم میرسید.
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
تلو روایت گر یه داستانه ... یک داستان که اتفاق افتاده ، نه داستانی که در جریانه و ما با انتخاب هامون مسیرش رو تغییر میدیم...
من مثال قدرت انتخاب توی بازی ها زدم به این خاطره که بگم بازی های جدید به سمتی دارن میرن که این امر یعنی ازادی عمل در انتخاب و درنتیجه حس تاثیرگذاری توی بازی رو بیش از پیش ایجاد کنن چون خیلی مهمه و همه به اهمیت این موضوع پی بردن. رویکردی که الان خیلی باب شده و حتی تو خطی ترین بازی ها هم وجود داره. ولی در کل من منظورم این نیست حتما تلو هم باید اینجوری میشد. حرف من اینه که روایت بازی بصورتیه که نیمی از بازی رو به هیچ وجه نمیشه با کارکتر همذات پنداری کرد و خودت رو در قالب اون تصور کرد و حتی بازی هم به خاطر دلیلی که خودت گفتی به ما این اجازه رو نمیده که بتونیم بصورت دیگه تصمیم بگیریم درنتیجه حس ناخوشایندیه. در ضمن فقط تایمی از بازی به اتفاق هایی میپردازه که رخ داده یه تایمی دیگه هم مجبورت میکنه اتفاق هایی که قراره رخ بده هم بدون تمایل خودت انجام بدی که بدترینش هم همون قسمته منظورم اون زمانی که با الی میجنگی!
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
جالبه به شوخی قبلا به یکی از بچه ها گفته بودم شرط میبندم این بعدا میاد به یه نحوی بالاخره خودش رو lgbtq جا میزنه دقیقا همینم شد wtf :D یه مدتی از دیوار سایبرپانک بالا رفت یه مدت هم از دیوار کوبیدن لست حالا هم این. واقعا ادم واسه ۴ تا فالاور چه کارا نمیکنه. فقط کم مونده به بابا بزرگ من چشم داشته باشه

View attachment 150670

درضمن منتقد استریمر بزرگ dr.disrespect هم بن دائم شده از توییچ. واقعا دلم برای نقد های موشکافانه اش تنگ میشه
یه توییت کاملاً بی‌ربط به امتیازات بازی رو به خاطر این که منتقد زن از بازی مورد علاقه‌ات انتقاد کرده (که حتی توی ویدیوش هم گفت چون من دوست تروی بیکرم بازی رو نقد نمی‌کنم!) آوردی اینجا بهش انگ زدی به خاطر ۴ تا فالوور گفته من بای هستم، بعدشم یه تیکه انداختی. واقعاً خنده‌داره.:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
من مثال قدرت انتخاب توی بازی ها زدم به این خاطره که بگم بازی های جدید به سمتی دارن میرن که این امر یعنی ازادی عمل در انتخاب و درنتیجه حس تاثیرگذاری توی بازی رو بیش از پیش ایجاد کنن چون خیلی مهمه و همه به اهمیت این موضوع پی بردن. رویکردی که الان خیلی باب شده و حتی تو خطی ترین بازی ها هم وجود داره. ولی در کل من منظورم این نیست حتما تلو هم باید اینجوری میشد. حرف من اینه که روایت بازی بصورتیه که نیمی از بازی رو به هیچ وجه نمیشه با کارکتر همذات پنداری کرد و خودت رو در قالب اون تصور کرد و حتی بازی هم به خاطر دلیلی که خودت گفتی به ما این اجازه رو نمیده که بتونیم بصورت دیگه تصمیم بگیریم درنتیجه حس ناخوشایندیه. در ضمن فقط تایمی از بازی به اتفاق هایی میپردازه که رخ داده یه تایمی دیگه هم مجبورت میکنه اتفاق هایی که قراره رخ بده هم بدون تمایل خودت انجام بدی که بدترینش هم همون قسمته منظورم اون زمانی که با الی میجنگی!
نیمه دوم فقط برای اینه که اتفاقات رو از زاویه دیگه ای هم ببینی ... من خودمم دوست داشتم روند داستان رو تغییر بدم ،،، همون طور که دوست داشتم این کار رو تو بایوشاک اینفنیتی انجام بدم ... و اصلا همون اول سر فرست لیدی رو کج کنم سمت پاریس ...

صرفا گذاشتن انتخاب دلیل بر بالا بردن کیفیت بازی و داستان گویی نیست ... کیفیت و اینکه چقدر نتیجه متفاوت این تصمیم ها بهت میده مهمه ..... حتی تو همون ویچر هم همه مسیر ها به یه جا ختم میشد ، با سه تا پایان بندی متفاوت
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
نیمه دوم فقط برای اینه که اتفاقات رو از زاویه دیگه ای هم ببینی ... من خودمم دوست داشتم روند داستان رو تغییر بدم ،،، همون طور که دوست داشتم این کار رو تو بایوشاک اینفنیتی انجام بدم ... و اصلا همون اول سر فرست لیدی رو کج کنم سمت پاریس ...

صرفا گذاشتن انتخاب دلیل بر بالا بردن کیفیت بازی و داستان گویی نیست ... کیفیت و اینکه چقدر نتیجه متفاوت این تصمیم ها بهت میده مهمه ..... حتی تو همون ویچر هم همه مسیر ها به یه جا ختم میشد ، با سه تا پایان بندی متفاوت
من بایوشاک رو یادم نمیاد ولی این اتفاقه که میگی از زاویه ی دیگه ببینیم درنمیاد و نتیجه نمیده چرا که شالوده ی داستانی برای روایت بازی بد گذاشته میشه. اون قسمت هایی که میگی انتهاش برخوردش با الیه، من مطمئنم اگر بازی بعد از اینهمه روایت ابی در انتها به ما حق انتخاب میداد که ایا با الی بجنگیم یا اینکه بگذاریم الی مارو بکشه قطعا تصمیم دوم رو میگرفتیم این یعنی اونهمه روایت تاثیرگذار نبوده. قدرت انتخاب هم گفتم تاثیر بر حس همذات پنداری داره نه کیفیت داستانی.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
من بایوشاک رو یادم نمیاد ولی این اتفاقه که میگی از زاویه ی دیگه ببینیم درنمیاد و نتیجه نمیده چرا که شالوده ی داستانی برای روایت بازی بد گذاشته میشه. اون قسمت هایی که میگی انتهاش برخوردش با الیه، من مطمئنم اگر بازی بعد از اینهمه روایت ابی در انتها به ما حق انتخاب میداد که ایا با الی بجنگیم یا اینکه بگذاریم الی مارو بکشه قطعا تصمیم دوم رو میگرفتیم این یعنی اونهمه روایت تاثیرگذار نبوده. قدرت انتخاب هم گفتم تاثیر بر حس همذات پنداری داره نه کیفیت داستانی.
داستان ، نوع روایت ، اکت بازیگرها طوری هست .... که خیلی راحت ارتباط برقرار می‌کنی ، حتی با کسی که تا چند ساعت قبل با تمام وجود میخوای قصابیش کنی ...

حرف شما مثل اینه که چون نمی‌تونیم روی روند داستان فیلم ها تاثیر گذار باشیم ، نمی‌تونیم با کارکتر ها همزاد پنداری کنیم ....

دیگه داریم وارد دوره جدیدی از ایراد وارد کردن و بامبولیسم میشیم ...

بایوشاکم که یادمون رفت ...
 

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
داستان ، نوع روایت ، اکت بازیگرها طوری هست .... که خیلی راحت ارتباط برقرار می‌کنی ، حتی با کسی که تا چند ساعت قبل با تمام وجود میخوای قصابیش کنی ...

حرف شما مثل اینه که چون نمی‌تونیم روی روند داستان فیلم ها تاثیر گذار باشیم ، نمی‌تونیم با کارکتر ها همزاد پنداری کنیم ....

دیگه داریم وارد دوره جدیدی از ایراد وارد کردن و بامبولیسم میشیم ...

بایوشاکم که یادمون رفت ...
من دارم میگم چرا نمیشه با کارکتر ارتباط برقرار کرد ولی شما بدون اینکه دلیلی بیاری میگی میشه ارتباط برقرار کرد و رفتارهاش توجیح شده است! بازی رو هم نمیشه با فیلم مقایسه کرد مگرنه خودتون دارین مسخره میکنین چرا طرف رفته از یوتیوب بازی رو دیده و نقد میکنه؟!
داستان بایوشاک رو یادمون بره حق نداریم از داستان تلو انتقاد کنیم؟!
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,034
نام
مازیار
من دارم میگم چرا نمیشه با کارکتر ارتباط برقرار کرد ولی شما بدون اینکه دلیلی بیاری میگی میشه ارتباط برقرار کرد و رفتارهاش توجیح شده است! بازی رو هم نمیشه با فیلم مقایسه کرد مگرنه خودتون دارین مسخره میکنین چرا طرف رفته از یوتیوب بازی رو دیده و نقد میکنه؟!
داستان بایوشاک رو یادمون بره حق نداریم از داستان تلو انتقاد کنیم؟!

از این شاخه به اون شاخه نپر ... جواب من بده ، یعنی چون حق انتخاب داستانی نداریم ، نمی‌تونیم با داستان و کارکتر ها ارتباط برقرار کنیم .... ؟؟؟ عجب

یعنی وقتی ۱۰۰ سال تنهایی میخونی و نمیتونی سرنوشت کارکتر ها رو تغییر بدی و به سمت شادی و خوشبختی هدایتشون کنی ،، این میشه یه داستان اشغالی که اصلا نمیشه با داستان و شخصیت هاش همزاد پنداری کرد ... :-?:no:
 
آخرین ویرایش:

stanley

کاربر سایت
Nov 24, 2013
3,617
از این شاخه به اون شاخه نپر ... جواب من بده ، یعنی چون حق انتخاب داستانی نداریم ، نمی‌تونیم با داستان و کارکتر ها ارتباط برقرار کنیم .... ؟؟؟ عجب

یعنی وقتی ۱۰۰ سال تنهایی میخونی و نمیتونی سرنوشت کارکتر ها رو تغییر بدی و به سمت شادی و خوشبختی هدایتشون کنی ،، این میشه یه داستان اشغالی که اصلا نمیشه با داستان و شخصیت های همزاد پنداری کرد ... :-?:no:
واقعا نیازی نیست تریگر بشی من دنبال این نیستم بخوام اعصابت رو خورد کنم.
در رابطه با انتخاب منظورم اهمیت حس همذات پنداری با کارکتری هست که شما اون رو کنترل میکنی بنابر همین دلیل خیلی بازی ها به سمت حق انتخاب های حتی کوچیک رفتن مثل دیالوگها که شاید تاثیری هم بر داستان نداشته باشه ( اگه توجه کنی خیلی از بازی ها به سمت سبک rpg دارن میرن که بخاطر اهمیت همین موضوع و ازادی عمل بیشتره ) و من منظورم این نیست که تلو حتما باید اینجوری میشد از اهمیت این موضوع دارم میگم که شما حتما باید کارکتری که در دست داری باهاش کاملا همذات پنداری کنی وگرنه رفتارهاش و روند داستانی اون شخص برات قابل پذیرش نیست.
شخصیت های کتاب هم نمیشه با بازی و مین کارکتر یک بازی مقایسه کرد.
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,989
نام
مهدی
من بایوشاک رو یادم نمیاد ولی این اتفاقه که میگی از زاویه ی دیگه ببینیم درنمیاد و نتیجه نمیده چرا که شالوده ی داستانی برای روایت بازی بد گذاشته میشه. اون قسمت هایی که میگی انتهاش برخوردش با الیه، من مطمئنم اگر بازی بعد از اینهمه روایت ابی در انتها به ما حق انتخاب میداد که ایا با الی بجنگیم یا اینکه بگذاریم الی مارو بکشه قطعا تصمیم دوم رو میگرفتیم این یعنی اونهمه روایت تاثیرگذار نبوده. قدرت انتخاب هم گفتم تاثیر بر حس همذات پنداری داره نه کیفیت داستانی.
شما یکی از نقاط قوت داستان و روایت بازی رو داری به عنوان نقطه‌ی ضعف حساب می‌کنی که خب نظر خودته، ولی اون قسمت که مشخص کردم به هیچ وجه حکم منطقی‌ای برای اون قسمت از بازی که بهش اشاره کردی نیست.

اون قسمت از بازی دقیقا نقطه‌ای هست که شما هم داستان الی رو تجربه کردی، هم داستان ابی رو. و حتی کسایی که از نیت و انگیزه‌ی ابی باخبر بودن هم - دقت کنید دونستن انگیزه‌ی یک شخصیت با درک کردنش متفاوته. قرار نیست شما تک تک تصمیمات همه‌ی شخصیت‌ها رو "درک" کنی. چون آدما با هم متفاوتن. تو نیمه‌ی دوم بازی شما فقط از دید ابی به داستان "نگاه" می‌کنی، ولی در نهایت خود ابی نیستی و با هم فرق دارید. پس قرار نیست با صفر و صدش موافق باشید - سر اون مبارزه عذاب کشیدن. این به این معنا نیست که روایت داستان ابی تاثیرگذار بوده یا نبوده، بلکه بخاطر اینه که شما همونطور که داستان رو از نگاه ابی تماشا کردی، قبلش هم دید الی نسبت به داستان رو تجربه کردی. معلومه نمی‌تونی الی رو بکشی. چون می‌دونی چه چیزایی رو پشت سر گذاشته. چون شخصیت پردازی داشته. این از نظر من نقطه‌ی قوت روایت بازی هست، که حتی بعد گذروندن چندین ساعت با ابی و دونستن داستانش، باز هم نمی‌تونی محق بدونیش. چون اون طرف قضیه رو هم دیدی. این از نظر من یکی از چیزایی هست که بازی هم در نسخه‌ی اول، هم در نسخه‌ی دوم داره به مخاطب می‌گه: اینکه همه فکر می‌کنن حق با خودشونه، ولی در واقعیت اینجوری نیست. این حرف شما مثل اینه یکی بیاد بگه چرا کشتن Gwyn تو Dark Souls حس بدی به آدم می‌ده. در صورتی که این نشونه‌ی شخصیت‌پردازی قوی اون بازیه، نه ضعفش.

در کل به نظر من خیلیا دوست داشتن چیزی رو ببینن که خودشون دوست دارن ببینن، نه چیزی که سازنده دوست داشته ببینن و تجربه کنن. این در نهایت به معنای سلیقه‌ و خواسته‌های متفاوت از همه؛ نه تعیین کننده‌ی کیفیت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر