امتیازات The Last Guardian

پیش بینی میانگین امتیازات


  • مجموع رای دهنده‌ها
    137
  • نظرسنجی بسته شده است .

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,035
نام
مازیار
دوست عزیز شما نمیشه بدون اینکه پای بازی دیگه ای رو وسط بکشی به دیگران جواب بدی؟ حتما باید یه بازی دیگه ای رو بکوبی تا بتونی حرف بزنی؟
خیر من بازی رو نکوبیدم حقیقت رو گفتم .. دیدگاه یکی از معدود شرکت هایی هم که درباره قیمت بازی ها نظر داده نشر کردم که ازقضا مهمترین بازیش cod .
شما حساسیت داری دلیل نمیشه من توهین کرده باشم.
 

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
این مثالات نقض رو میتونی نسبت به کل نسبت بدی . در کل متا اهمیت غیر قابل چشم پوشی داره . شما همین اینساید رو ببین ..اگه این نمرات و تحسین ها رو نمیگرفت .. هیچ اسمی ازش نبود .. هیچ کسم ازش یادی هم نمیکرد ... همون journey رو اگه منتقدا مثل تام چیک باهاش برخورد میکردن و تمام جنبه های هنری بازی رو نادیده میگرفت و نقد میکردن که یازی چیزی به اسم گیم پلی نداره .. چیزی به اسم چالش نداره ... و نمرات زرد ردیف میکردن .... کی اصلا با این بازی اشنا میشد .. چه برسه که به یه بازی جریان ساز و تاریخی و به یاد موندنی تو این صنعت تبدیل شه ... بازی هایی از استودیوهای کوچکی که پشتوانه مالی پشتشون نیست و توان تبلیغاتی ندارن .
شما همین بازی رو ببین تا متای بازی در حد دو نسخه قبل تیم ایکو نشد ... و متا اومد روی ۸۳ پتک رو گرفته بودن بیوفتن به جونش .. در حالی که حتی بعضی از اون نقد های زرد هم بازی رو در حد و اندازه های دو ico و sotc دونستن و تو خیلی از نقد های مثبت حتی بهتر از اونها ... به این میگن میتاییسم . و عدد گرایی . الان میشه فاینال فانتزی ۱۵ رو هم مثال زد , یه سری با فن بیس عظیم و تو عمرم هم بازی رو ندیدم با این حجم از تبلیغات و هایپ گسترده ... دیگه براش اونت های اختصاصی هم میگرفتن ... فیبم و انیمه و هزار تا چیز منشعب هم براش ساختن ... ولی حداقل فروشش تو ژاپن تبدیل به بدترین شماره ff تو بیست سال اخیر شد .
شما الان به زحمت jrpg با متای بالا پیدا میکنی ... حتی اون شاهکاراش هم مثل ni no kuni و فایر امبل و ژنوبلید و ... رو نود نمیان ... جوری شده که استاندارد و سقف نمرات این سبک شده ۷۵ , اگه بیشتر شد فوق العاده و عالیه .. اگه تا بین ۶۵ و ۷۵ بود ارزش امتحان کردن داره ... این تازه برای منیه که عاشق این سبکم .. کسی که نیست چی؟ این یعنی نابود کردن یه ژانر . فقط من نیستم اکثریت بچه هایی که تو همین سایت دوستدار سبک jrpg هستن تاکید دارن که روی نقد منتقدای غربی در مورد jrpg حساب نکنید. خیلی از این منتقدا تخصصی نقد نمیکنن ... خیلی از این منتقدا بر اساس ژانر و محتوا نقد نمیکنن ... بیشتر حس میکنم ... بیشتر بازی,ها میرن روی ترازوی مقایسه با بلاک باستر ها و غول های بزرگی که تجربه کردن و میکنیم و هیچی دیگه له میشن میره . البته این بیشتر برای کسایی صادقه که نقد ها رو نمیخونن و سایت های مورد اعتماد ندارن فقط روی اوریج نمرات نظر میدن
نقد به خودی خود بد که نیست هیچ به شدت هم نیازه نه فقط تو دنیای گیم بلگه تو هر زمینه ای نقد و منتقد باید باشه همیشه منتقد بوده همیشه هم نقد وجود داشته ولی متا یه قضیه دیگه است متا ارزش گذاری عددی روی یه اثره که این به نظر من به شدت اشتباهه تمام مشکلم با متا اینه که باعث مقایسه بیهوده بین آثار مختلف میشه چون برای هر چیزی یه معیار عددی داره به نظرم متا و متاپرستی باعث میشند قدرت انتخاب و البته سلیقه مصرف کننده بره زیر سایه یه عدد فرقی هم نمی کنه تو چه زمینه ای باشه
همین متا و متاپرستی و تاثیرش روی دنیای گیم باعث شده چندین ژانر عملا دیگه تو این صنعت وجود نداشته باشه ترس سازنده ها از امتیاز پایین و به دنبالش فروش کم محصول و ضرر باعث شده خیلی از ژانر ها عملا نابود بشن
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
این مثالات نقض رو نمیتونی به کل نسبت بدی . در کل متا اهمیت غیر قابل چشم پوشی داره . شما همین اینساید رو ببین ..اگه این نمرات و تحسین ها رو نمیگرفت .. هیچ اسمی ازش نبود .. هیچ کسم ازش یادی هم نمیکرد ... همون journey رو اگه منتقدا مثل تام چیک باهاش برخورد میکردن و تمام جنبه های هنری بازی رو نادیده میگرفت و نقد میکردن که بازی چیزی به اسم گیم پلی نداره .. چیزی به اسم چالش نداره ... و نمرات زرد ردیف میکردن .... کی اصلا با این بازی اشنا میشد .. چه برسه که به یه بازی جریان ساز و تاریخی و به یاد موندنی تو این صنعت تبدیل شه ... بازی هایی از استودیوهای کوچکی که پشتوانه مالی پشتشون نیست و توان تبلیغاتی ندارن .
شما همین بازی رو ببین تا متای بازی در حد دو نسخه قبل تیم ایکو نشد ... و متا اومد روی ۸۳ ملت پتک رو گرفته بودن بیوفتن به جونش .. در حالی که حتی بعضی از اون نقد های زرد هم بازی رو در حد و اندازه های دو بازی ico و sotc دونستن و تو خیلی از نقد های مثبت حتی بهتر از اونها ... به این میگن میتاییسم . و عدد گرایی . الان میشه فاینال فانتزی ۱۵ رو هم مثال زد , یه سری با فن بیس عظیم و تو عمرم هم بازی رو ندیدم با این حجم از تبلیغات و هایپ گسترده ... دیگه براش اونت های اختصاصی هم میگرفتن ... فیلم و انیمه و هزار تا چیز منشعب هم براش ساختن ... ولی حداقل فروشش تو ژاپن تبدیل به بدترین شماره ff تو بیست سال اخیر شد .
شما الان به زحمت jrpg با متای بالا پیدا میکنی ... حتی اون شاهکاراش هم مثل ni no kuni و فایر امبل و ژنوبلید و ... رو نود نمیان ... جوری شده که استاندارد و سقف نمرات این سبک شده ۷۵ , اگه بیشتر شد فوق العاده و عالیه .. اگه تا بین ۶۵ و ۷۵ بود ارزش امتحان کردن داره ... این تازه برای منیه که عاشق این سبکم .. کسی که نیست چی؟ این یعنی نابود کردن یه ژانر . فقط من نیستم اکثریت بچه هایی که تو همین سایت دوستدار سبک jrpg هستن تاکید دارن که روی نقد منتقدای غربی در مورد jrpg حساب نکنید. خیلی از این منتقدا تخصصی نقد نمیکنن ... خیلی از این منتقدا بر اساس ژانر و محتوا نقد نمیکنن ... بیشتر حس میکنم ... بیشتر بازی,ها میرن روی ترازوی مقایسه با بلاک باستر ها و غول های بزرگی که تجربه کردن و میکنیم و هیچی دیگه له میشن میره . البته این بیشتر برای کسایی صادقه که نقد ها رو نمیخونن و سایت های مورد اعتماد ندارن فقط روی اوریج نمرات نظر میدن
همون طور که خودت گفتی مثال نقض زیاد هست، خیلی بازی ها هم هستن اصلا نقد نمی شن ولی فروش خوبی دارن. کلا نمی تونی بگی مستقیم به امتیاز میانگین ربط داره. صحبتت رو هم در مورد بازی های jrpg نمی گیرم، شما خودت می گی عدد گرایی نکنیم بعد میایی شاکی هستی که چرا بازی های اون سبکی امتیاز بالا نمی گیرن دیگه؟! تا اونجا که من دیدم ژانر نابود نشده، مگه اینکه به نظرت هر ژانری که توش امتیاز 90 به بالا نباشه نابود خواهد شد! شاید دلیلش این باشه که دارن در جا می زنن، صاحب سبک ترینشون همین FF بود که ماشالا نسل قبل خیلی ضعیف عمل کرد با اون شونصد تا ورژن شماره 13 رو دادن که قریب به اتفاق قبول داشتن پسرفت بود واسه این سری بازی. اون فروش کم FF XV تو ژاپن هم خیلی مهم نیست وقتی بازی 5 ملیون تو یه روز فروش کرد و رکورد فروش رو شکست در تمام تاریخ بازی های این سری!
Final Fantasy XV sells 5 million copies on first day, fastest selling in series history
از نظر بازی هم تعداد کمی نیستن تو این سبک تو راه هستن، خودت حتما در جریان هستی.

الان شما cod های سالیانه بدون ذره ای ارزش هنری رو دارن بهت میدن ۱۰۰ دلار و تازه اکتی صداش در اومده که قیمت بازی ها کمه و اصلا کی گفته قیمت بازی ها ۶۰ دلار باشه . اون تک و توک بازی هنری مثل این که هم یه روحیه تازه ای به گیمرا میده و هم به صنعت ... میگی چقدر بدن ؟ بیست دلار خوبه ؟
اولا این بلانصبت شما هر کس هر غلطی کرد توجیح کار نمی شه، من نمی دونم چرا فکر می کنید وقتی فلان شرکت یه کاری رو می کنه پس دلیلی خوبی برای توجیح کارای اون شکلی هست. یه جوری هم می گی بازی های هنری تک و توک انگار سالهاست یه بازی نیومده هنری باشه! الان این بازی های نیمه ایندی که دست کمی از بازی های AAA ندارن رو ببین شما، همه قیمت مختلفی دارن با توجه به محصول بین 20-50 معمولا نوسان داره اکثرا هم بین 30 و 40 هستن. نمونه هاش هم فراوونه. همین جوریش فروش بازی های AAA خیلی داره کم میشه مخصوصا این اواخر خیلی هاشون فروش ناامید کننده داشتن مثلا dishonored 2 هنوز 6 ماه نگذشته 30-35 درصد تخفیف خورد. والا ملت هم وقتی اونهمه انتخاب دارن کمتر میان 60 تا واسه بازی ها.
الان بهت قول می دم این بازی ها دست AAA ها بود همه 60 تا بودن:
Save 15% on Space Hulk: Deathwing on Steam
Save 10% on Shadow Tactics: Blades of the Shogun on Steam
Planet Coaster on Steam

همین متا و متاپرستی و تاثیرش روی دنیای گیم باعث شده چندین ژانر عملا دیگه تو این صنعت وجود نداشته باشه ترس سازنده ها از امتیاز پایین و به دنبالش فروش کم محصول و ضرر باعث شده خیلی از ژانر ها عملا نابود بشن
به هیچ عنوان، فوق فوق اش سیستم اشون از AAA تبدیل شده مستقل که خیلی واسه مشتری ها بهتر هم شده. شما یک مثال بزن از ژانری که نابود شد دیگه وجود نداره اصلا. تازه خیلی از ژانر ها با قدرت برگشتن مثل Couch coop و Beat `em up و Horror. به جای اینکه منتظر دلقک بازی های publisher ها باشیم که هر چقدر پول در بیارن بازم می خوان (Dead Space همینجوری مرد)، طرف ما سازنده هایی مثل REd Barrels هست که بازی رو می دن با قیمت مناسب، فروش نجومی ندارن ولی در حد خودشون فروش می کنن هم مشتری راضیه هم سازنده، ادامه هم میدن به ساخت خیلی هم خوب.
الان خیلی از بازی های مستقل دیگه نقد هم نمی شن حتی ولی میرن رو استور موفق همی می شن!
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,035
نام
مازیار
فقط یه نکته اینه که این اماری که از فروش ff اومد شیپ بود که اشتباه اعلام شد فروشه . بعدم اولین نسخه از سری بود که روی دو کنسول و در همه مناطق به طور همزمان عرضه میشد .
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,035
نام
مازیار
همون طور که خودت گفتی مثال نقض زیاد هست، خیلی بازی ها هم هستن اصلا نقد نمی شن ولی فروش خوبی دارن. کلا نمی تونی بگی مستقیم به امتیاز میانگین ربط داره. صحبتت رو هم در مورد بازی های jrpg نمی گیرم، شما خودت می گی عدد گرایی نکنیم بعد میایی شاکی هستی که چرا بازی های اون سبکی امتیاز بالا نمی گیرن دیگه؟! تا اونجا که من دیدم ژانر نابود نشده، مگه اینکه به نظرت هر ژانری که توش امتیاز 90 به بالا نباشه نابود خواهد شد! شاید دلیلش این باشه که دارن در جا می زنن، صاحب سبک ترینشون همین FF بود که ماشالا نسل قبل خیلی ضعیف عمل کرد با اون شونصد تا ورژن شماره 13 رو دادن که قریب به اتفاق قبول داشتن پسرفت بود واسه این سری بازی. اون فروش کم FF XV تو ژاپن هم خیلی مهم نیست وقتی بازی 5 ملیون تو یه روز فروش کرد و رکورد فروش رو شکست در تمام تاریخ بازی های این سری!
Final Fantasy XV sells 5 million copies on first day, fastest selling in series history
از نظر بازی هم تعداد کمی نیستن تو این سبک تو راه هستن، خودت حتما در جریان هستی.


اولا این بلانصبت شما هر کس هر غلطی کرد توجیح کار نمی شه، من نمی دونم چرا فکر می کنید وقتی فلان شرکت یه کاری رو می کنه پس دلیلی خوبی برای توجیح کارای اون شکلی هست. یه جوری هم می گی بازی های هنری تک و توک انگار سالهاست یه بازی نیومده هنری باشه! الان این بازی های نیمه ایندی که دست کمی از بازی های AAA ندارن رو ببین شما، همه قیمت مختلفی دارن با توجه به محصول بین 20-50 معمولا نوسان داره اکثرا هم بین 30 و 40 هستن. نمونه هاش هم فراوونه. همین جوریش فروش بازی های AAA خیلی داره کم میشه مخصوصا این اواخر خیلی هاشون فروش ناامید کننده داشتن مثلا dishonored 2 هنوز 6 ماه نگذشته 30-35 درصد تخفیف خورد. والا ملت هم وقتی اونهمه انتخاب دارن کمتر میان 60 تا واسه بازی ها.
الان بهت قول می دم این بازی ها دست AAA ها بود همه 60 تا بودن:
Save 15% on Space Hulk: Deathwing on Steam
Save 10% on Shadow Tactics: Blades of the Shogun on Steam
Planet Coaster on Steam


به هیچ عنوان، فوق فوق اش سیستم اشون از AAA تبدیل شده مستقل که خیلی واسه مشتری ها بهتر هم شده. شما یک مثال بزن از ژانری که نابود شد دیگه وجود نداره اصلا. تازه خیلی از ژانر ها با قدرت برگشتن مثل Couch coop و Beat `em up و Horror. به جای اینکه منتظر دلقک بازی های publisher ها باشیم که هر چقدر پول در بیارن بازم می خوان (Dead Space همینجوری مرد)، طرف ما سازنده هایی مثل REd Barrels هست که بازی رو می دن با قیمت مناسب، فروش نجومی ندارن ولی در حد خودشون فروش می کنن هم مشتری راضیه هم سازنده، ادامه هم میدن به ساخت خیلی هم خوب.
الان خیلی از بازی های مستقل دیگه نقد هم نمی شن حتی ولی میرن رو استور موفق همی می شن!

الان پرسونا تو اوجه و به نظرم پادشاه جدید سبک jrpg هست . از لحاظ کیفیت و جزییات هم در بالاترین سطحه ..داستان و روایت هم که اصلا جای حرف نداره . متای اخرین نسخه روی ویتا هم 93 شد. دو ماه دیگه که اومد میشد واقعا دید jrpg در بین منتقدین غربی چه جایگاهی داره چون بازی واقعا هیچ کمبودی تو این سبک نداره . فروششم تو ژاپن ۱۲۰ درصد بالاتر نسخه قبلی شده .
در مورد اون قسمت هنری هم خود شما هم دارید میگید المان های هنری و خلاقانه دیگه فقط داره تو بازی های استودیو های کوچیک و بازی های ایندی دیده میشه و بازی های بزرگ و aaa دارن کاملا از این جور محتوا ها تخلیه و کاملا عوام پسند میشن . پس اینکه سود دهی و قیمت همین تک و توک بازی بین بازی های بزرگ و پرخرج که واقعا ارشش رو دارن هم زیر سوال ببریم که فقط باید بریم ایندی بازی کنیم .
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
فقط یه نکته اینه که این اماری که از فروش ff اومد شیپ بود که اشتباه اعلام شد فروشه . بعدم اولین نسخه از سری بود که روی دو کنسول و در همه مناطق به طور همزمان عرضه میشد .
و
اینا هم ما رو گیج کردن! نمی دونم والا همه جا هی زدن Fastest selling game اینا! در مورد فروشش هم تو ژاپن انگار 700 هزار تا فروخته که نصبت به قبلیا کمتر بوده و البته شامل دیجیتال هم نمیشه این عدد ولی در کل فروش بازی های AAA خیلی افت کرده مخصوصا تو نیمه دوم امسال. نمی دونم قضیه چیه شاید ملت خسته شدن از این همه sequel. واسم جالبه بدونم Last Guardian تا دو سه ماه دیگه چقدر فروش می کنه، و اینکه آیا تو کریسمس تخفیفی می خوره یا نه.

پس اینکه سود دهی و قیمت همین تک و توک بازی بین بازی های بزرگ و پرخرج که واقعا ارشش رو دارن هم زیر سوال ببریم که فقط باید بریم ایندی بازی کنیم .
والا ضرری هم نمی کنی :D. دیگه خود برادران ژاپنی هم کم کم دارن میان سمت این سیستم. کاملا هم مستقل و کوچیک نیستن ها بماند، خیلی هاشون دست کمی از بازی های AAA ندارن این روزا! بازی Ciites Skylines رو حتما شنیدی حداقل اگر بازی نکردی. هیچ کمبودی نصبت به Sim City اخری نداشت، قیمت مناسبی هم داشت و یه شرکت کوچک پشتش بود بازیش بازخورد عالی داشت، خوب هم ساپورت شد و میشه. یه جورایی AAA هست واسه خودش.
 
  • Like
Reactions: vaan 2

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
ما یادگرفتیم عددی را ببینیم و اگر پایین بود حمله کنیم ! دریغ از اینکه اون عدد تنها به گیم پلی نیست .. موسیقی، نورپردازی، هوش مصنوعی، داستان، گرافیک و ... خیلی موارد مختلف هست دست به دست هم میدن تا یک بازی تبدیل بشه به یک بازی ایده آل
بریم اول بخونید چرا منتقد به بازی 6-7 داده ؟ شاید از نظر اون گرافیک این بازی برای سال 2016 یعنی 0 امتیاز ! این جوری که خوندم مثل اینکه زاویه دوربین در بعضی موارد بد هست که تاثیر بر گیم پلی میزاره ... شاید داستان بازی یک چیز معمولی و قابل پیش بینی باشه اما از اون طرف گیمپلی بازی از استانداردهای سبک خودش حتی بالاتر باشه که لذتش باعث بشه این ایرادات را نبینیم بشه یکی از بازی های شاهکار این نسلمون اما منتقد باید منصفانه نقد کنه .. قسمتی از نقد هم سلیقه ای هست چن پست قبل تر مثالش بود یکی هوش مصنوعی را ضعیف میدونست یکی میگفت نه معمولی هست و ایرادی نداره
حالا خوبه متا بالای 80 هست یعنی بازی ارزش بازی کردن داره و کسانی که علاقه مند به این سبک هستند حتما ازش لذت میبرند
شما یک مثال بزن از ژانری که نابود شد دیگه وجود نداره اصلا.
Adventure point and click :-<=((
به طور کامل نابود نشد اما اینقدر کم شده که حد و اندازه نداره .. الان فقط نمونه های کوچک برای موبایل میاد
 

Reza Razor

کاربر سایت
Jul 25, 2007
1,487
یه چیزی دیگه هم در مورد این بازی، این سیستم قیمت گذاری رو باید درست کنن برای بازی های AAA دیگه شورش رو در اوردن. الان این بازی 60 تا واقعا واسش زیاده. کی یاد می گیرن فیمت مناسب بذارن با توجه به محصول مثل بازی های جدید ایندی و نیمه ایندی خدا می دونه.
60 دلار بابت کپی بازی سال قبل با یه شماره جدید جلوش یا بابت سیزن پس میدن بعد این آقا بازی ای که سازندش حداقل 7-8 سال روش وقت گذاشته میگه 60 دلار زیادشه! من بازیش نکردم و دفاعم نمیکنم ازش ولی میدونم این مدل بازیهان که به گیمر بودن ارزش میدن. SoC ازهمین دست بازیها بود که کلی زمان و هزینه صرفش شد و نه فروش خوبی کرد نه اونقدرهام متای خوبی داشت ولی بهترین بازی عمر خیلی ها شد.
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
Adventure point and click :-<=((
به طور کامل نابود نشد اما اینقدر کم شده که حد و اندازه نداره .. الان فقط نمونه های کوچک برای موبایل میاد
شما اگر طرفدار این سبک هستی واقعا بعیده داری می گی فقط نمونه های کوچیک واسه مو بایل میاید...شرکت Daedalic معرف حضورتون هست که تخصصش بازی های این سبکی هست و تقریبا هر سال یه بازی می ده؟ و یا Wadjet Eye Games که تخصص اش بازی ای این سبکی و پیکسل آرت هست اونم هر سال حداقل یه بازی می ده که همیشه بازخورد خوبی داشته. اینم لیست بازی هایی که جدیدا اومدن و یا تو راه هستن، خودت بشمار تو همین یک ماه چند تا اومده:
Point & Click games on Steam
اینقدر راه افتادن که مثلا Syberia 3 بعد از این همه سال داره میاد! تقریبا هر هفته یه بازی point and click میاد برادرکجا کم شده؟

60 دلار بابت کپی بازی سال قبل با یه شماره جدید جلوش یا بابت سیزن پس میدن بعد این آقا بازی ای که سازندش حداقل 7-8 سال روش وقت گذاشته میگه 60 دلار زیادشه! من بازیش نکردم و دفاعم نمیکنم ازش ولی میدونم این مدل بازیهان که به گیمر بودن ارزش میدن. SoC ازهمین دست بازیها بود که کلی زمان و هزینه صرفش شد و نه فروش خوبی کرد نه اونقدرهام متای خوبی داشت ولی بهترین بازی عمر خیلی ها شد.

دوباره بگم، هر شرکتی هر کاری می کنه توجیحی نیست برای بقیه که همون رو تکرار کنن. این که بازی هم 7-8 سال طول کشیده واقعا به مشتری مربوط نیست که حالا ازش بخوای پول اون همه سال رو بده. الان FF XV هم بیاد بگه بازی 120 تا 10 ساله واسش خرج کردیم، طبق گفته خودشون باید 10 ملیون فروش کنه تا خرجش دربیاد!!
سونی خودش صاحب بازی بود و خیلی راحت می تونست یه قیمت مناسب بذاره مثل مثلا Ratcher and clank. من نمی دونم چجور شما می گی این بازی به گیمر ارزش میده، مثلا این چی داره که بقیه بازی ها ندارن که بشه گفت ارزش می ده؟ اتفاقا اگر ارزش می داد واسه یه بازی 8-10 ساعته و فقط single player که replay-ability نداره نمی اومد 60 دلار بخواد. بازم شما رو به بازی های نیمه مستقل اشاره می دم که همشون نمیان از یه قیمت گذاری ثابت استفاده کنن و متفاوتن، ولی هیچ کدوم هم بالاتر از 40-50 نمی رن. همین میشه که یا کسی بازی رو نمی خره الان، یا می خره تموم می کنه سریع 10 تا زیر قیمت ردش می کنه بره. الان 40 بود من همین الان دیجیتالش رو خریده بود. زور بیشترش اینه که دیجیتالش رو هم حاضر نشدن ارزونتر بدن همون 60 تاس.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: saphire

Mr. Children

کاربر سایت
Sep 24, 2013
1,287
نقد به خودی خود بد که نیست هیچ به شدت هم نیازه نه فقط تو دنیای گیم بلگه تو هر زمینه ای نقد و منتقد باید باشه همیشه منتقد بوده همیشه هم نقد وجود داشته ولی متا یه قضیه دیگه است متا ارزش گذاری عددی روی یه اثره که این به نظر من به شدت اشتباهه تمام مشکلم با متا اینه که باعث مقایسه بیهوده بین آثار مختلف میشه چون برای هر چیزی یه معیار عددی داره به نظرم متا و متاپرستی باعث میشند قدرت انتخاب و البته سلیقه مصرف کننده بره زیر سایه یه عدد فرقی هم نمی کنه تو چه زمینه ای باشه
همین متا و متاپرستی و تاثیرش روی دنیای گیم باعث شده چندین ژانر عملا دیگه تو این صنعت وجود نداشته باشه ترس سازنده ها از امتیاز پایین و به دنبالش فروش کم محصول و ضرر باعث شده خیلی از ژانر ها عملا نابود بشن

احسنت. اصلا نقد و انتقاد یه مسئله ی سوبژکتیو هست. بر اساس متر و معیارهای جهانی نیست. برای همین هم این متن یه منتقده که باید شما رو قانع کنه یه اثر خوبه یا بده. در حالی که متا و این چیزا فقط خلاصه کردن همه اون گفته ها توی یه عدده. یعنی تبدیل subjectivity به یه نگاه خشک و ابژکتیو و بازاری. تا قیام قیامت هم بگن متا مهمه و مصرف کننده ها بهش اهمیت میدن میگم تأثیر متا دلیل بر درست بودنش نیست.
 
  • Like
Reactions: Pyramid Head

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
Jul 9, 2014
7,268
نام
وحید
60 دلار بابت کپی بازی سال قبل با یه شماره جدید جلوش یا بابت سیزن پس میدن بعد این آقا بازی ای که سازندش حداقل 7-8 سال روش وقت گذاشته میگه 60 دلار زیادشه! من بازیش نکردم و دفاعم نمیکنم ازش ولی میدونم این مدل بازیهان که به گیمر بودن ارزش میدن. SoC ازهمین دست بازیها بود که کلی زمان و هزینه صرفش شد و نه فروش خوبی کرد نه اونقدرهام متای خوبی داشت ولی بهترین بازی عمر خیلی ها شد.
برای بار هزارم متای بازی Shadow Of The Colossus نمره فوق العاده 91 هست، یکم تحقیق کنید قبل پست دادن.
 

Wąnda

Sacred Spirit
کاربر سایت
Dec 31, 2009
2,173
نام
حسین
چه بحث شدیدی در گرفته اینجا!‌ :D دوستان ولش کنین بره، ارزشش رو نداره، بالاخره بعضی از منتقدین دوست دارن یه اشکال فنی بگیرن دیگه و یه نمره ای رو بچربونن بهش و بره..:D
اینم یه نقدی از سایت Areajugones که نقد خوبی کرده بنظرم!! یعنی اینکه میدونسته چجوری نقد کنه! این مهمه!
The Last Guardian is not perfect, but those issues are nothing compared to its wonderful gameplay and its beautiful setting. This game and its soundtrack will live forever in the gaming world.
این همه صفحه بحث کردین، یه نفر رو ندیدم بگه همه این نمرات نسبتا پایینی که گرفته هیچ ربطی به ضرص قاطع با محتواش (!) نداره، حالا یکی اومده میگه چرا باید کم میگرفته، چرا اصلا نمره کم داده؟ خب مشخصه دیگه اشکال فنی داره، کدام بازی هست که نداشته باشه؟؟؟؟؟؟
ولی اگر شما یه منتقد درست و حسابی که سرش به تنش بیارزه پیدا کردید که از محتوای غنی این اثر اشکال گرفته باشه، به من بگید تا کلا خودمو برای همیشه بن کنم !:D
یعنی من واقعا ماندم اگر این مشکلات فنی نبود، قرار بود چه اتفاقی بیفته، اونجا خیلی جالب می شد!!
 

aiat_gamer

کاربر سایت
Mar 7, 2008
4,321
نام
ayat
چه بحث شدیدی در گرفته اینجا!‌ :D دوستان ولش کنین بره، ارزشش رو نداره، بالاخره بعضی از منتقدین دوست دارن یه اشکال فنی بگیرن دیگه و یه نمره ای رو بچربونن بهش و بره..:D
اینم یه نقدی از سایت Areajugones که نقد خوبی کرده بنظرم!! یعنی اینکه میدونسته چجوری نقد کنه! این مهمه!

این همه صفحه بحث کردین، یه نفر رو ندیدم بگه همه این نمرات نسبتا پایینی که گرفته هیچ ربطی به ضرص قاطع با محتواش (!) نداره، حالا یکی اومده میگه چرا باید کم میگرفته، چرا اصلا نمره کم داده؟ خب مشخصه دیگه اشکال فنی داره، کدام بازی هست که نداشته باشه؟؟؟؟؟؟
ولی اگر شما یه منتقد درست و حسابی که سرش به تنش بیارزه پیدا کردید که از محتوای غنی این اثر اشکال گرفته باشه، به من بگید تا کلا خودمو برای همیشه بن کنم !:D
یعنی من واقعا ماندم اگر این مشکلات فنی نبود، قرار بود چه اتفاقی بیفته، اونجا خیلی جالب می شد!!
مسئله اینجاس که فقط مشکل فنی و تکنیکی نیست تو اون نقد ها، حداقل تو یکی دو تا که من خوندم. یه سری مشکل طراحی بازی هم هست.
 
  • Like
Reactions: Wąnda

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
دوستان من ، دوستان من :)، لطفا آرامشتونو حفظ کنید :D، روی PRO تجربش کردم تا قسمت کوتاهی ، احساس موج میزنه توی بازی ، موزیک دیوانست :D ، فریم عالی ، منم که رو به قبله ام :-tنسبت به مختصاتی که اودا ایستاده :D ، واقعا بازیهای استاد آرامش عجیبی داره و آدمو به دنیای دیگه ای میبره ، هر کی منو از بعدازظهر دیده میگه رنگو روت چقدر باز شده ساقیت کی بوده :|:D، خلاصه اگر نظر منِ نوعی براتون مهمه بیخیال این بحثا بشیدو واسه صیقل دادن روحتون با روی باز به استقبال این شاهکار برید .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر