امتیازات The Last Guardian

پیش بینی میانگین امتیازات


  • مجموع رای دهنده‌ها
    137
  • نظرسنجی بسته شده است .

amirone

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Aug 13, 2014
ارسال ها
2,435
مفهوم و عمق بازیهای اودا سادست ، برا همینه که لذت بخشه تم بازی ، نمیدونم چه لزومی داره که شرح تفصیلی با آیه بصورت بخش بخش همراش بیاریم .
فقط یک نکته : شمایی که بلافاصله پس از بازی TLOU رفتی سراغ ICO , SOTC و قبول کردی که بازی اودا اوج خلاقیتو هنرو استعداد ذاتیه ، چرا پس سطح کار کسی که بالاست رو با سطح دیگه ای از هنرو خلاقیت میسنجی و میگی علنا بحث برتری نیس ؟ چه لزومی داره جز همون بحث همیشگی که هر جا خواستی مقایسه ای راه بندازی در مورد بازی مورد علاقت با ناتی بسنجش و لاغیر ، نظرتو بست دادی به ناتیو لابه لاش نادون بودن دیگران (( البته شاخصه ی اینطور پستها در تک بعدی بودنشونه نه چند قطبی دیدنشون از نظر استارتر )) نظرت محترمه ولی باور کن ما هم از کره ی دیگه ای نیومدیمو حتی قبلتر از شما (قبل TLOU :D) به این نتایج رسیدیم و در هر دوره با شاهکارهایی زندگی کردیم ولی این مدلیشو من ندیده بودم حقیقتا ، که برای اثبات کردن خدا ، خدا رو به چالش بکشیم :D استغفر... :D یک جو روحانیم توی تاپیک بوجود اومده که تا نخوابه من داخلش نمیام . وقتم آزاد بشه بازی رو تجربه میکنم نظرمو میگم.
 

Red Ѵ

Red Devil
کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jul 9, 2014
ارسال ها
7,268
نام
وحید
شما در نظر بگیرید! از تاریخ گذشته شدن گیم پلی و افت فریم های وحشتناک شده نشونه های هاردکور بودن یه بازی!
واقعا باید از یه چیزی تا این حد دفاع کنید که مجبور باشید چنین چیز های مضحکی بگید؟ واقعا خنده دار نیست این حرف؟

یه مدت میگفتن باگ های فراوون و افت فریم و گرافیک درب و داغون جز نشونه های بازی های بتسدا هست، میگفتن نمک بازیه!!! شما واقعا درک کنید عمق این جمله رو! یعنی مثلا یه روز بتسدا آدم بشه و بازیاش یه گرافیک Ace و پولیش شده ارائه بدن قاعدتا دوستان ناراحت میشن دیگه، راه دیگه ای نداره اخه، الانم شده همین قضیه مثلا TLG اگه گرافیک بی نظیر و یه گیم پلی به روز و وفادار به ریشه ها که نمونش رو تو این نسل کم نداشتیم ارائه میداد دوستان ناراحت میشدن!

چرا اینجا هیچکس نمیگه اون زمان که Shadow Of The Colossus اومد یکی از بهترین گرافیک های فنی زمان خودش رو تو PS2 داشت؟؟ چرا هیچکس نمیگه این بازی اون زمان در وهله اول بخاطر باس فایت های فوق العادش و گیم پلی درگیر کنندش سر زبون ها افتاد؟ همین موارد با داستان فوق العاده بازی یه تجربه شگفت انگیز رو رقم زد! Ico همین وضعیت رو داشت دقیقا.

بازی در وهله اول باید بازی باشه! سرگرم کننده باشه، گیم پلی خوب داشته باشه، اصولا مهمترین بخش هربازی همین مورد هست و باید بزرگترین دغدغه منتقد هم باشه. Dishonored رو ببینید، داستان خوب نبود، گرافیک تاپ نبود اما گیم پلی فوق العاده و Level Design هیولاش بازی رو عملا جز بهترین های این نسل و نسل قبل کرده! چون در وهله اول بازیه!

اصلا Bloodborne، که از نظر خودم بهترین سیستم اکشن و مبارزه در تاریخ کل ژانر بازی های ARPG رو داره و در کنارش یکی از بهترین Lore ها و داستان ها رو داره. شما امکان نداره بهترین و بزرگترین بازی های تاریخ رو مثال بزنید که همه رو عظمت و تاثیرگذاریشون رو صنعت نظر داشته باشن و گیم پلی بدی داشته باشن در زمان خودشون! که از بخت روزگار Ico و SotC هم جز همین بازی های بزرگ هستن! اللخصوص SotC که یکی از بزرگترین سری بازی های دنیای گیم (God Of War ) مشخصا با نقل قول مستقیم از طرف خالق و تیم سازنده با الهام گیری از ایشون ساخته شده!

-------

این حرفها رو منی دارم میزنم که همین الان نسخه فیزیکی کالکشن Ico و SotC رو نگه داشتم و کنار معدود بازیایی هست که از نسل قبل اریجینال نگه اشون داشتم، کنار بهترین بازیای زندگیم یعنی RDR و Mass Effect 2 و ... . حالا بگید هیتر هستی و فلان ولی میدونم که من بازی رو بخاطر انتظاری که n سال داشتم زودتر خیلیای اینجا که سنگش رو به سینه میزنن و ندیده و نخریده نظر میدن میخرم و بازی میکنم. برید حالا نقل قول از 3 سال پیش بیارید که همچین حرفی زدم.
 

u_2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Aug 20, 2011
ارسال ها
2,718
متا خیلی خوبه همونی شد که پیش بینی کردم
ولی انتظار این نمرات رو نداشتم کلی10و9 با کلی7.6!!!جالبه:D
 

Heska

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jan 13, 2010
ارسال ها
2,550
میان بحث هاتون.. به نظر منم همانطور که دوستان اشاره کردند یک بازی اول از همه باید به ترتیب (گیم پلی/گرافیک/صداگذاری/داستان) نقد بشه چون بازی مورد نظر قبل از هر چیزی یک بازیه. این یعنی نقد یک ویدئو گیم . همچنین مطمئنا منظور نقد و منتقد حرفه ای..
یک بازی نباید به ترتیب (گیم پلی/گرافیک/صداگذاری/داستان) نقد بشه، نیابد بخش های مختلف بازی رو جدا کنید و تک تک نقد کنید باید ترکیب تمامی عناصر یک بازی باهم نقد بشن
 

vaan 2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Dec 20, 2009
ارسال ها
16,038
نام
مازیار
@Red Ѵ

اولا اگه شما به قول خودتون بازی رو زودتر میگیرید ... من به خاطر این بازی دو تا کنسول خریدم ps3-4 تا نهایت شنبه هم بازی دستم میرسه و بازی میکنم ...

دوما من نمیدونم شما این مشکلات گیم پلی رو از کجا اوردید ... نه واقعا من نفهمیدم کی کجا گفت گیم پلی بازی مشکل داره ..؟

الان شما همین نقد ها رو بخونید اکثر پازل های بازی رو تحسین کردن .. تعامل و همکاری توریکو و پسر که بیس گیم پلی بازی رو اگه تحسین نکرده باشن .. نقد هم نکردن ... ایرادات بازی تا اونجا که یادم میاد به دوربین و کنترل کردن کارکترا بوده نه هسته و جزییات گیم پلی ...

اینکه از مشرق دارید میزنید به مغرب و از دیس انورد میپرید به بلودبورن ... من نمیفهمم میخواید چی رو ثابت کنید , که بگید tlg گیم پلی نداره و یه بازی fail شده و به درد نخوره ؟

شما میگید کالکشن ico و sotc رو نگه داشتید .. میگید sotc باس فایت و گیم پلی درگیر کننده و فلان و بمان داشت و البته حرفی هم از ico وسط نمیارید که فارغ از اون باس فایت ها و گیم پلی درگیر کننده بود... یه جوری این رو در تاکید دربد بودن گیم پلی tlg میگید ؟ انگار که تا الان ۳ بار تمومش کردید .؟
هر دو بازی قبلی تیم ایکو هم به نسبت تو کنترل و دوربین ایرادات اساسی داشتن ...

فقط یه فرق داشتن متای +90 و به همین خاطر الان کسی کام خودش و بقیه رو بابتشون تلخ نمیکنه ...

فکر میکنم نقد منتقد یوروگیمر
Does the successor to Ico and Shadow of the Colossus live up to its lineage? It does so much more.

یه همچین چیزی بود . دو روزه چسبیدید میگید باید نقد همه منتقدا رو قبول داشته باشید ... ولی مثل اینکه نظر شما اینه که ما باید نظر شما رو قبول کنیم و شما هم فقط همون نقد های زرد رو به عنوان مثال درست و فکت جلوی ما میزارید و وای بازی نابوده و اصلا .........................

حالا کدوم درسته به نظرت ... بازی بهتر از ico و sotc ه یا در حد همون نقد های ۴-۵ ه و گیم پلیش داغونه (که حتی تو اون نقد های زرد هم ندیدم کسی مستقیما خود گیم پلی رو نفی کنه )
یک جانبه گرایی و بعضا تناقض و تضاد هاتون اینجاست که مشخص میشه.

شما اصلا یکی اومد وارد مقایسه با بازی محبوبتون بشه کلا از کوره به در رفتید .

اون بحث تاپیک ffxv هم که شاهدش بودیم ... جوری به سلیقه دیگران بی احترامی کردید و میکنید که انگار جواز این کار رو دارید و هیچ کس هم نباید غیر از چیزی که فکر میکنید درسته , فکر کنه . چرا فکر نمیکنید اون تمسخرا و تحقیری که نسبت به یه بازی دیگه به اون شکل انجام میدید موجب رنجش و ازار دیگران میشه ؟
 

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jan 23, 2015
ارسال ها
2,992
نام
محمد
اون بحث تاپیک ffxv هم که شاهدش بودیم ... جوری به سلیقه دیگران بی احترامی کردید و میکنید که انگار جواز این کار رو دارید و هیچ کس هم نباید غیر از چیزی که فکر میکنید درسته , فکر کنه . چرا فکر نمیکنید اون تمسخرا و تحقیری که نسبت به یه بازی دیگه به اون شکل انجام میدید موجب رنجش و ازار دیگران میشه ؟
ایشون تصورش اینه که چون فلان اثر را از فلان زمان دنبال کرده، دانای کل و استاد بی همتا درباره اون اثر(بازی یا سری) هست و بقیه از پشت کوه اومدن دارن نظر میدن. برای همین هم کلا نظراتشون غلط و منسوخ و رده.و از اونجایی که نظر ایشون کاملا درسته، نظر کسایی که مخالفش فکر می کنند، باید کوبیده بشه. حالا این وسط اگه لازم باشه، از آسمون به ریسمون بافتن هم دریغ نمی کنن.انگار نه انگار که بقیه ای هم ممکنه بسیار بیشتر از ایشون پیگیر ماجرا بوده باشن.و چه بسا تسلط بیشتری روی موضوع داشته باشن و نظرشون درست تر و قابل استناد تر باشه.

...................................
در مورد نقد ها و نمرات لست گاردین :
چیزی که باعث شده نمرات بازی مثلا در حد ایکو نباشه، مشکلات تکنیکی و گیمپلیه. اما سوال اینجاست :
آیا لست گاردین قرار بوده یه گیمپلی بی نقص داشته باشه و در انجام هدفش ناکام مونده؟ یا قرار بوده یه داستان خاص و بی نظیر و فراموش نشدنی ارائه بده؟
آیا نمرات پایینی که دوستان بهش استناد می کنند، به خاطر اینه که این بازی در انجام هدف اصلیش ناکام مونده؟
طبق چیزی که من خوندم، از داستان بازی و رابطه پسر بچه و تریکو بسیار تعریف شده و به زعم اکثریت قریب به اتفاق منتقد ها ،بازی در این بخش بی نظیر عمل کرده و در نتیجه هدف اصلی خودش را درست انجام داده و مستحق نمره کامله...اما به خاطر مشکلاتی از قبیل دوربین و کنترل بد شخصیت اصلی، منتقد های مختلف از نمره بازی کم کردند. حالا یکی به نظرش این مشکلات حاد بودن و سه نمره کم کرده، یکی هم به نظرش این موارد در برابر ویژگی های مثبت بازی اصلا به چشم نمی اومدن و نمره ای کم نکرده.
....................
تو این نسل کم نبودن عناوینی که نمراتی عالی گرفتن، اما تو انجام هدف اصلیشون ناکام موندن.
برای مثال فنتوم پین ( که احتمالا مهم ترین اثری تو این نسل هست که این اتفاق براش افتاده)، که از قضا از معدود بازی های با متای بالای نود تو این نسل هست و حتی تو چارت متا، هنوز عنوانی به متای 95 اش (روی وان) نرسیده و توی چارت PS4 هم جزو تاپ 5 بازی این نسل هست. بی دلیل هم این نمرات را نگرفته و به خودی خود بازی عالیی هست و تو بعضی زمینه ها تو سبک خودش پیشرو هست.
اما سوالی که وجود داره اینه که آیا فنتوم پین رسالت خودش را هم به خوبی انجام داده و متال گیر خوبی هم هست؟
خیلی کم پیش میاد که طرفدارای سری به این سوال جواب مثبت بدن (مگر دوستانی که متال گیر را با این اثر شروع کردن). فنتوم پین از اون داستان عمیق و به اصطلاح فک برانداز، کات سین ها و صحنه های به یاد موندنی، باس های فراموش نشدنی و... بی بهره هست. و این یعنی با وجود نمرات بالاش، نتونسته رسالت اصلی خودش را انجام بده و در نتیجه در چشم فن های متال گیر شکست خورده، حالا هر چه قدر هم که نمراتش خوب باشه.

خوشبختانه لست گاردین دقیقا برعکس عمل کرده.
رسالت اصلی خودش را به نحو احسن انجام داده و در سایر موارد مشکلاتی داشته. و این یعنی فن هاش که مخاطبان اصلیش هستن را راضی می کنه.

این نمرات بعضا متوسط هم قاعدتا روی مخاطب عام تاثیر میذاره که بعد تکنیکی و رعایت چارچوب و استاندارد کلی توی بازی ها براش مهم تر از بعد هنریشونه.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Dec 20, 2009
ارسال ها
16,038
نام
مازیار
Yahoo: 70

The Last Guardian’ is a beautiful game hampered by rough controls.
Now that it’s finally here — seriously, it’s available in stores and everything — the question becomes: was it worth the wait? The answer is a resounding “yes” with about a thousand asterisks.

“The Last Guardian” is, unequivocally, the most polarizing video game I have ever played. I’m not referring to the wide range of critical ratings; I mean I was polarized while playing it. One moment, I was staring at a groundbreaking, startlingly beautiful work of art, a masterful musing on companionship by one of the medium’s few true visionaries.


Fifteen minutes later, I was angrily chucking my controller into orbit while stringing together a series of curses so foul they’d make George Carlin blush. It delivers the most impressive artificial creature I have ever met, but makes the simple act of jumping on its stupid back a mechanical nightmare.
Though you control the boy, Trico is the real star here, and what a star he is. A billion animations convey real-life nuances that breathe life into the beast: absently pawing at the ground, sniffing the air, shoulders hunched, ears perking up, head jerking to the side as he intently watches a flock of birds soar overhead. He whines when you leave his side and cowers in fear at frightful imagery. In the middle of a puzzle he might stop to scratch behind his ear like a feathery Clifford. Experience a traumatic moment and he bends his head low, nudging you affectionately. He is solid, weighty and so incredibly well-realized I completely forgot he was just a bunch of ones and zeroes.
Over time, Trico evolves from a fearsome, distrustful beast into an invaluable ally. Your relationship is symbiotic: you will crawl through cracks to open gates, he will pounce on mysterious guards that attempt to kidnap you. When Trico takes a spear to his side, you painstakingly pull it out. Combined with minimalist storytelling — a handful of brilliantly directed cutscenes fill in the backstory and a voiceover offers context (and, occasionally, some hints) — the reciprocal back scratching helps establish the same sort of mutual love and dependence pet owners feel for their companions. It’s powerful, personal stuff.

And just like a pet, you can eventually give Trico basic commands that mirror your own abilities: jump, interact and move in a particular direction. You can also call him to your side, as most of the puzzley dirty work needs to be done on your own while he waits behind a locked gate. Trico pulls double-duty as a movable ladder, too, standing on his hind legs so you can reach inaccessible ledges and even leaping across huge gaps to carry you ever onward. You spend a great deal of time climbing all over him; coupled with the focus on companionship and puzzle solving, this makes “The Last Guardian” feel very much like a cross between “Ico” and “Shadow.” In other words, it’s exactly what most of us were hoping for.

این تازه یه نقد میکس بازیه

ولی خب متاسفانه مشکلات بازی رو اصلا خوشش نیومده و شدید روی اعصابش بوده .. اختتامیه اش هم ؟

It’s fitting, really, that a game this difficult to birth would be equally difficult to enjoy. But if you take the time to love it, it will love you right back.
 

Red Dead

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jun 16, 2010
ارسال ها
1,659
نام
سیاوش
فقط یک چیزی درباره این موضوع برای بالا بردن بازی لازم نیست بازی های دیگری را پایین بیاوریم بگویم,همه کسانی که در این تاپیک هستند از جمله خودم این کار را گاه به گاه انجام می دهیم,به همان میزان هم به دیگران یادآوری می کنیم که اینکار را انجام ندهند,این چیزی که می گویید یک حالت ایده آل است مگر نه من از همه کاربران هر فرومی همچین رفتاری را دیدم(برای بازی های مختلف)
این قضیه اینکه قبل از تجربه بازی نظر ندهیم هم دارد کمی مسخره می شود,یکی بازی را تحسین می کند و به دیگری می گوید تو نقد نکن,اول برو بازی بکن,یکی دیگر هم از بازی بدش میاد و آن کسی که بازی را تحسین می کند به همین موضوع متهم می کند,هر دو گروه هم هنوز بازی را تجربه نکردند,پس به نظرم در نهایت نتیجه این است که عیبی ندارد قبل از بازی کردن بازی را تحسین یا نقد بکنی,فقط حالت ایده آل این است که اول بازی را تجربه بکنی بعد نظرت را بگویی
در نهایت چیزی که معلوم است این است که همه ما ایده آل هایی را به دیگران گوش زد می کنیم که خودمان هم آن را دنبال نمی کنیم,از جمله خود همین پست :D
 

aiat_gamer

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Mar 7, 2008
ارسال ها
4,321
نام
ayat
من فقط خیلی دوست داریم بدونم از کی یهو میانگین نمرات زیر90 شده بد که همه اینجوری رفتار می کنن. یا بازی باید 90 به بالا بگیره یا باید بندازی دور انگار از نظر بر و بچ اینجا.
من که بازی نکردم فعلا ولی اینجوری که دیدم شاید یکی از مشکلات اصلی AI این جونوره هست، یه عده اونو به حساب طبیعی بودن دونستن یه عده هم نه مشکل. اینم که افت فریمش در حدی بد هست که تو ویدیو ها کامل دیده میشه خیلی تو ذوق زد نمی دونم چجور میشه توجیحش کرد. در کل هم اونایی که هی دارن می گن 10 ساله تو دست ساخته اولا کسی نمی دونه واقعا داشتن مداوم می ساختنش این همه مدت، دوما حالا زمان گذاشتن دلیل نمی شه بازی شاهکار بشه والا.
 

vaan 2

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Dec 20, 2009
ارسال ها
16,038
نام
مازیار
من فقط خیلی دوست داریم بدونم از کی یهو میانگین نمرات زیر90 شده بد که همه اینجوری رفتار می کنن. یا بازی باید 90 به بالا بگیره یا باید بندازی دور انگار از نظر بر و بچ اینجا.
من که بازی نکردم فعلا ولی اینجوری که دیدم شاید یکی از مشکلات اصلی AI این جونوره هست، یه عده اونو به حساب طبیعی بودن دونستن یه عده هم نه مشکل. اینم که افت فریمش در حدی بد هست که تو ویدیو ها کامل دیده میشه خیلی تو ذوق زد نمی دونم چجور میشه توجیحش کرد. در کل هم اونایی که هی دارن می گن 10 ساله تو دست ساخته اولا کسی نمی دونه واقعا داشتن مداوم می ساختنش این همه مدت، دوما حالا زمان گذاشتن دلیل نمی شه بازی شاهکار بشه والا.
من تو بعضی نقد ها خوندم بازی جوریه که به نظر میاد باید مثل یه حیوون خونگی توریکو رو تربیت کنی و خیلی مواقع باید نازش رو بکشی ... و وقتی سر اینجور مسایل میگم گیم پلی سر راست و باب طبع گیمر های امروزی نیست .. یه نمکدون صفحه قبل میپره وسط حرف از افت فریم بازی میزنه .
 

aiat_gamer

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Mar 7, 2008
ارسال ها
4,321
نام
ayat
من تو بعضی نقد ها خوندم بازی جوریه که به نظر میاد باید مثل یه حیوون خونگی توریکو رو تربیت کنی و خیلی مواقع باید نازش رو بکشی ... و وقتی سر اینجور مسایل میگم گیم پلی سر راست و باب طبع گیمر های امروزی نیست .. یه نمکدون صفحه قبل میپره وسط حرف از افت فریم بازی میزنه .
اون آره ولی بازم مثلا طرف تو ویدیو می گفت بعضی وقتا که اون بشکه ها رو پرت می کنی طرفش هیچ عکس العملی نشون نمی ده و میذاره بخوره به کله اش بیفته زمین، که این رو در مورد هیچ حیوونی نمی بینی. یا یه سری جاها تو نقطه ای که قرار میگیره کاری رو که باید انجام بده، نمی کنه و باید هی منتظر باشی. یا منطقی پشت جاهایی که می تونه بپره یا نه نیست.
در کل من رو خیلی یاد Black and White 1 و 2 انداخت. شماره یک اون هم همین بود و حیوون دست آموزت رو نمی تونستی دقیق کنترل کنی یا مطمئن باشی کاری که می خوای می کنه، تو شماره دواش اومدن خیلی تابلو کردن مثلا بالای کله اش نوشته اضافه کردن که دقیق بدونی چی فکر می کنه، چی یاد گرفته و چه احساسی داره. از نظر من مزه بازی تا حد زیادی پرید و خیلی مصنوعی تر شد. فکر کنم با توجه به این از این Last Guardian هم خوشم بیاد، به زودی هم سر فرصت می گیرمش تا خودم هم ببینم چجوریه.
 
  • Like
Reactions: vaan 2

noctis-sm3

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Jul 23, 2014
ارسال ها
2,742
نام
mohammad
الان جفت بازی هایی که سال ها منتظرشون بودیم... مثل ff xv و tlg عرضه شدن...
خوب جفتشون متاشون تا الان 83 هست... tlg نمرات زردش بیشتر از ff xv هست... ولی از اونطرف نمرات عالیش +9 بیشتر از ff xv بودش...
این خودش نشون دهنده اینه که خیلی ها از بازی خوششون اومده... و بیشتر ایراداتی هم که بعضی از سایت ها گزاشتن واسه مشکلات فنی بوده... و احتمالا هم در اینده حل میشه...
همه اینا به ادم ثابت می کنه که اودا کارشو عالی انجام داده... و صد در صد هم چون بازی بفروشی نیست... یه بودجه نامحدود نداشته... و کلا بازی شرایط سختی رو داشته... ولی تونسته باز به همه ثابت کنه تو شرایط سخت هم واسه همه همون اسطوره هست...:D
ـــ
این عده ای هم که میگن بازی چون متاش +90 نیست... حتما اشغاله... بهتون قول میدم تا قبل از اینکه با متا اشنا شن که چی هست...:D تو بازی ها فرق گho با گوشت کوبیده نمی تونستن تشخیص بدن:D
ــــــ
بازی رو هر چه سریع تر تهیه می کنم و لذتم رو خواهم برد... لذتی که این بازی به من میده... بازی هیچ کدوم از استدیو های سونی بهم نخواهد داد:x:x
 

Cloud Strife

کاربر سایت
تاریخ عضویت
Nov 13, 2006
ارسال ها
15,315
نام
ماکان
شما در نظر بگیرید! از تاریخ گذشته شدن گیم پلی و افت فریم های وحشتناک شده نشونه های هاردکور بودن یه بازی!

این گیم پلی از مد افتاده تاریخ مصرف گذشته که پر از ایرادات فنی هست چطور تونسته این همه 10 و 9 بگیره، از جمله از گیم اسپات و در نهایت هم متاش 83 بشه؟

من نمیدونم چرا دارید خودتون رو الکی سردرگم میکنید، مشکلات فنی TLG به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، حتی فن های پر و پا قرض اودا هم به حق انتظار دارن وقتی TLG یه گرافیک خیلی عظیم و خفنی نداره، و به این این علت خیلی ها این ایراد رو میگیرن که نسل قبلیه، حداقل دیگه افت فریم نداشته باشه!! کم کاری تیم فنی رو به نظر من نمیشه اصلا توجیح کرد، با وجود این همه تاخیر وقتی فقط باید Pro داشته باشی تا بازی لطف کنه روی 30 فریم ثابت بمونه به نظر من دست کمی از فاجعه نداره. در نتیجه TLG اصلا بازی بی ایرادی نیست و نبایدم به کسایی که به این مشکلات اشاره کردن رو محکوم به چیزی کرد، اما از طرف دیگه یه نکته خیلی مهم هم اینه که TLG مثل همه Art Game های دنیا، و از جمله Ico و SotC با متاهای +90، برای همه گیمرها ساخته نشده. اگه فقط یه لحظه به این نکته توجه کنیم دیگه بحثی باقی نمیمونه. TLG رو قرار نیست هرکسی بازی کرد بگه wow عجب بازی خفنی، خیلی ها شاید اصلا حالشون هم بهم بخوره ازش. مثل Ico که فروش فوقالعاده کمش روی کنسولی با اون Installed Base عظیم نشون میده که یه درصد خیلی خیلی خیلی محدود و کمی باهاش حال کردن. و این مشخصه یه بازی نیچه. بازی که 80 تا 90٪ مخاطب ها ازش متنفر میشن اما درصد باقی مونده برعکس بی نهایت باهاش حال میکنن.

من از چندسال پیش که شایعه شد TLG قراره بیاد رو PS4 (سر اون صحبت یوشیدا) گفتم دیگه نباید از این بازی انتظار کامل بودن داشت. حتی واقعا فکر میکردم متاش زرد هم میشه چون منم فکر میکردم گیم پلیش دموده شده، اما وقتی علی رغم همه این مساول باز به این متا خوب میرسه و خیلی از منتقدها انقدر از گیم پلی خوششون میاد که میتونن تا جد زیادی روی مشکلات فنی هم چشم بزارن، یعنی برعکس ایده های بازی ورای نسل ها و تکراره و انقدر نو و بدیع هست که تکراری شدن یا دموده شدن براش معنی نداشته باشه. وگرنه اگه قرار بود گیم پلی هم یه چیز تاریخ مصرف گذشته به نظر برسه الان یه چیزی مثل Knack‌ و Order شده بود. همین یک دلیل هم برای اینکه فن های این مدل بازی ها باور کنن که TLG‌ یه تجربه خیلی متفاوت و جذاب هست و میتونه ارضاشون کنه کافیه. باقی دوستان هم که علاقه ای به این ژانر ندارن تکلیفشون مشخصه، TLG برای اون ها نیست و حتی اگه از نظر فنی هم سوپر پرفکت باشه بازم بعیده بیشتر از چند ساعت تحملش کنن. عین من که مثلا بهترین ریسینگ دنیا رو هم بزارن جلوم بعیده بیشتر از یک ساعت بتونم بازی کنم.

اما در مورد ترول متا 83 و یا کلا بد دونستنش من سوال میکنم این نسل مگه چندتا بازی +90 امده که چنین انتظاری رو دارید؟ چندتا از IP های خفن نسل قبل تونستن تو این نسل هم +90 بمونن؟ غیر از UC4 و MGSV چندتا بازی دیگه رو میشه مثال زد که نسل قبل هم +90 بودن و الان هم +90 موندن؟

LBP3 از متای +90 رسید به 79!
SFV‌ از متای +90 رسید به 77!
KZ:SF از متای +90 رسید به 73!
Halo 5 از متای +90 رسید به 84!
GeoW4 از متای +90 رسید به 85!

و بگذریم از انحصاری ها و یا مالتی های بزرگی که با یه عالم هایپ امدن و دست آخر یه افتضاح اساسی بودن.

TLG بازی بی ایرادی نیست و مشکلات غیر قابل توجیحی هم داره، اما با این وجود باز گیم پلی و ماهیت بازی انقدر جذاب بوده که نجات پیدا کنه و بتونه امتیازات خوبی بگیره. در نتیجه هم متای خوبی داره و هم برای فن های این مدل بازی ها حکم جواهری که شاید تا آخر نسل دیگه مشابهش رو نبینن. یه بازی هنری AAA... واقعا بعیده ساخته بشه و در نهایت بازی های ایندی طور دنبال این گیم پلی ها میرن.
 

Frobary

Loyal Member
تاریخ عضویت
Jun 6, 2007
ارسال ها
28,671
نام
محمد
این گیم پلی از مد افتاده تاریخ مصرف گذشته که پر از ایرادات فنی هست چطور تونسته این همه 10 و 9 بگیره، از جمله از گیم اسپات و در نهایت هم متاش 83 بشه؟

من نمیدونم چرا دارید خودتون رو الکی سردرگم میکنید، مشکلات فنی TLG به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، حتی فن های پر و پا قرض اودا هم به حق انتظار دارن وقتی TLG یه گرافیک خیلی عظیم و خفنی نداره، و به این این علت خیلی ها این ایراد رو میگیرن که نسل قبلیه، حداقل دیگه افت فریم نداشته باشه!! کم کاری تیم فنی رو به نظر من نمیشه اصلا توجیح کرد، با وجود این همه تاخیر وقتی فقط باید Pro داشته باشی تا بازی لطف کنه روی 30 فریم ثابت بمونه به نظر من دست کمی از فاجعه نداره. در نتیجه TLG اصلا بازی بی ایرادی نیست و نبایدم به کسایی که به این مشکلات اشاره کردن رو محکوم به چیزی کرد، اما از طرف دیگه یه نکته خیلی مهم هم اینه که TLG مثل همه Art Game های دنیا، و از جمله Ico و SotC با متاهای +90، برای همه گیمرها ساخته نشده. اگه فقط یه لحظه به این نکته توجه کنیم دیگه بحثی باقی نمیمونه. TLG رو قرار نیست هرکسی بازی کرد بگه wow عجب بازی خفنی، خیلی ها شاید اصلا حالشون هم بهم بخوره ازش. مثل Ico که فروش فوقالعاده کمش روی کنسولی با اون Installed Base عظیم نشون میده که یه درصد خیلی خیلی خیلی محدود و کمی باهاش حال کردن. و این مشخصه یه بازی نیچه. بازی که 80 تا 90٪ مخاطب ها ازش متنفر میشن اما درصد باقی مونده برعکس بی نهایت باهاش حال میکنن.

من از چندسال پیش که شایعه شد TLG قراره بیاد رو PS4 (سر اون صحبت یوشیدا) گفتم دیگه نباید از این بازی انتظار کامل بودن داشت. حتی واقعا فکر میکردم متاش زرد هم میشه چون منم فکر میکردم گیم پلیش دموده شده، اما وقتی علی رغم همه این مساول باز به این متا خوب میرسه و خیلی از منتقدها انقدر از گیم پلی خوششون میاد که میتونن تا جد زیادی روی مشکلات فنی هم چشم بزارن، یعنی برعکس ایده های بازی ورای نسل ها و تکراره و انقدر نو و بدیع هست که تکراری شدن یا دموده شدن براش معنی نداشته باشه. وگرنه اگه قرار بود گیم پلی هم یه چیز تاریخ مصرف گذشته به نظر برسه الان یه چیزی مثل Knack‌ و Order شده بود. همین یک دلیل هم برای اینکه فن های این مدل بازی ها باور کنن که TLG‌ یه تجربه خیلی متفاوت و جذاب هست و میتونه ارضاشون کنه کافیه. باقی دوستان هم که علاقه ای به این ژانر ندارن تکلیفشون مشخصه، TLG برای اون ها نیست و حتی اگه از نظر فنی هم سوپر پرفکت باشه بازم بعیده بیشتر از چند ساعت تحملش کنن. عین من که مثلا بهترین ریسینگ دنیا رو هم بزارن جلوم بعیده بیشتر از یک ساعت بتونم بازی کنم.

اما در مورد ترول متا 83 و یا کلا بد دونستنش من سوال میکنم این نسل مگه چندتا بازی +90 امده که چنین انتظاری رو دارید؟ چندتا از IP های خفن نسل قبل تونستن تو این نسل هم +90 بمونن؟ غیر از UC4 و MGSV و TW3 چندتا بازی دیگه رو میشه مثال زد که نسل قبل هم +90 بودن و الان هم +90 موندن؟

LBP3 از متای +90 رسید به 79!
SFV‌ از متای +90 رسید به 77!
KZ:SF از متای +90 رسید به 73!
Halo 5 از متای +90 رسید به 84!
GeoW4 از متای +90 رسید به 85!

و بگذریم از انحصاری ها و یا مالتی های بزرگی که با یه عالم هایپ امدن و دست آخر یه افتضاح اساسی بودن.

TLG بازی بی ایرادی نیست و مشکلات غیر قابل توجیحی هم داره، اما با این وجود باز گیم پلی و ماهیت بازی انقدر جذاب بوده که نجات پیدا کنه و بتونه امتیازات خوبی بگیره. در نتیجه هم متای خوبی داره و هم برای فن های این مدل بازی ها حکم جواهری که شاید تا آخر نسل دیگه مشابهش رو نبینن. یه بازی هنری AAA... واقعا بعیده ساخته بشه و در نهایت بازی های ایندی طور دنبال این گیم پلی ها میرن.
حرفهات درسته و باهات موافقم :D فقط TW3 هم باید از اون لیست حذف کنی چون نسل قبل متاش بالای 90 نبود. در کل متای 83 برای هر عنوانی یعنی اینکه بازی به صورت کلی کیفیت خیلی خوبی داره. TLG طبق نقدها برای طرفدارهاش که بدون شک عالیه و جای هیچ شک و شبه ای باقی نمیزاره، برای گیمرهایی که تازه میخوان ساخته های اودا رو تجربه کنن هم میتونه عالی باشه، شاید اونا هم در حد منتقدهایی که 9 و 10 دادن (که تعدادشون هم زیاده) باهاش حال کنن. من قبلا هم لیست گذاشتم که رسیدن به متای بالای 90 تو این نسل فوق العاده سخته و شاید تعداد بازی های بالای 90 تو این نسل تو مدت مشابه نسل قبل، 1/3 شده باشه.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر