امتیازات Gears of War 4

Musician

کاربر فعال
Dec 16, 2006
1,263

IGN:92/100
cogconnected:96/100
DualShockers:90/100
xboxachievements:85/10
finder : 9
NZGamer:10/10
Polygon - 9/10
GamingTrend:95/100
Game Informer:93/100
onlysp : 8
Attack of the Fanboy:90/10
thejimquisition - 7/10
gamespot : 7
metro.co.uk : 8

metro GameCentral:80/100
TheSixthAxis:80/100
Destructoid:80/100
Digitally Downloaded:80/100
Hardcore Gamer:80/100
Post Arcade (National Post): 70/100
God is a Geek:95/100
pcworld : 7
lazygamer : 80
Game Rant:90/100
Windows Central:100/100
Gameblog 8/10
Twinfinite:100/100
Gameblog 8/10
Level Down Games 9
M3 70
GRYOnline.pl 70
Atomix 9.3/10
Digital Chumps 9.0/10
Forbes 8.5/10
ZTGD 9.0/10
The Escapist 9.0/10
Meristation 9.0/10

thekoalition : 9
The Digital Fix:90/100
Digital Chumps:90/100
JeuxActu:85/100

empire 5

Slant Magazine : 5/10
Telegraph - 4.0/5.0
Gameover.gr - 8.0/10

KillScreen - 68/100
Game Revolution - 8/10
Eurogamer Recommended
Gamer.no: 90
gamespew 90
Toronto Sun: 80
متا 85
 
آخرین ویرایش:

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
سلام. من یه گیرز فنم و نوشته ی زیر رو صادقانه نوشتم.
چیزی که بوجود اومده، یکجور موازنه ست. یه زمانی حوالی سال های 2010 و 2011 تعداد بازی هایی که متای بالای 90 میگرفتن خیلی زیاد بود، بحث کیفیت نبود، بحث این بود که گرفتن این نمره به مراتب آسونتر بود و این ذهنیت رو برای من و شمای گیمر بوجود آورد که متایی زیر این متا، ما رو با یه بازی بی ارزش روبرو میکنه. دروغ نمیگم، خیلی از ما اینجا این ذهنیت رو داریم که متای زیر 90 یعنی اگه این عنوان رو تجربه نکنی، چیزی از دست ندادی. این دست و دلبازی منتقدها بعدا خیلی تصورات ما رو رویایی کرد. در صورتیکه الان منتقدها، منتقدهای واقعی، خیلی واقع بین تر شدند و توی دادن نمره همه ی جوانب مالی و غیر مالی رو نظر میگیرن. یه زمانی بود یه بازی با 10 ساعت گیم پلی داستانی و نه بیشتر خیلی مورد استقبال قرار میگرفت ولی الان این 10 ساعت کوبیده میشه و به عنوان کمبود محتوا، نمرات بدی هم دریافت میکنه. خودتون این رو حساب کنید که منتقد با این شرایط، دیگه توی دادن نمره واقع بین تر میشه و اینجوری ارزش نمرات به ارزش واقعی خودشون تبدیل میشه. یه زمانی بود که گرفتن نمره ی 8 یعنی شکست. الان همین نمره به عنوانی مثل Mankind Divided داده میشه و چقدر هم این بازی ارزشمنده. پس اینجا میشه فهمید 8 دیگه یک شکست نیست و نشون دهنده ی اینه که با یه بازی کم نقص روبرو هستیم. ما اگه بریم نقد باقیِ آثار سرگرمی رو مثل فیلم و موزیک رو نگاه کنیم، می بینیم که دریافت نمره ی 8 یعنی نشان رضایت و یک اثر موفق پیش منقدین. در صورتیکه تا سال های سال در گیمینگ این نمره یعنی بد! الان شرایط تغییر کرده ولی ما همون ذهنیت رو داریم. باید قبول کرد که این نمرات گیرز خیلی خوبه. شاید عالی و به ما میگه ابدا این عنوان رو از دست ندید. بله وقتی ناتی داگ و راکستار و پلی گراند بازی هایی با اون متا میسازند یعنی خیلی وسواس داشتند و دقیق بودند. اما همه که حتما آثار بی نقص تحویل نمیدن. این متای گیرز با نقدهایی که خوندم نشون میده بازی کم و کاستی هایی داره ولی باید تجربه بشه. الان نمرات نسبت به 5سال گذشته، ارزش واقعی خودشو پیدا کرده. توی گیمینگ. البته موارد استثنا هم داریم ولی منظور اصلی من نمرات منتقدین واقعیه.
البته با اینکه شاید یه ذره حرفم ضد و نقیض بشه ولی کلا برای تجربه ی چیزی، خود نمره اهمیت نداره. اون متن نقده که با آدم رو راسته. در کل من کوالیشن رو تحسین میکنم و بهشون تبریک میگم. نمره هایی که دریافت کردند نشون از کار خیلی خوبشون داره. امیدوارم همینطوری ادامه بدن و پیشرفت کنند.
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
الان چنتا سایت مونده که امتیاز بدن تا ثبت بشه؟؟کی امتیازای دیگش میاد؟؟
یک 30 تایی موندن البته 5-6 تا مثل Ign که نمرشون دادن هنوز وارد متا نشده من احتمال میدم وارد شه متاش به 86 برسه
 

Sɯαsƚikα

April 26 , 2016
کاربر سایت
Jan 2, 2013
4,620
نام
peɪmɑːn
Empire
Gears Of War 4
555.PNG

Even though its core gameplay is wisely unaltered
The Coalition’s efforts have really freshened up Gears of War 4
The franchise has climbed back onto the throne it once occupied as king of the third-person cover-shooters
and if you're a fan of the genre ... it’s an absolute must-buy , as it raises the bar once more
 

victor hogo

کاربر سایت
Dec 20, 2011
3,749
نام
علی
نمرات خيلي خوبه و ميدونم كه مدت زيادي باهاش مشغولم ولي خب از عنواني كه عاشقشم و يكي از بهترين هاي نسل قبل بود انتظار +٩٠ داشتم .
 

mikammi

کاربر سایت
Feb 9, 2014
455
نام
shahab
اظهار نظر اسپنسر در مورد امتیازات بازی هاشون جدا از واقعی و غیر واقعی بودنش، واکنش خزی بود. در حد بحث های فرومی هم جالب نبود.
بماند که اظهار نظر در واقع یک اتهام اخلاقی بود و بوی توهم توطءه می داد. اون هم در مورد Recore که هیچکس کشته مرده ش نشد. تازه همین تازگی منتقدها واسه هورایزن نمرات عالی داده بودند.
آدم باید یکم به اعصابش مسلط باشه و پرنسیب حفظ کنه، اونم وقتی رییس اکس باکسی باشه که مجموعه ی باکلاس و قابل احترامی هست.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Adidas95

Romell

عضو تحریریه
Sep 21, 2007
4,765
نام
امین
این بازی رو که یادتونه ؟؟؟!!! ............

5d9bd2d975077f61b92776692a3c72ad-98.jpg

بازی به نام The Darkness که نسل قبل اومد و یه شاهکار به تمام معنا بود از هر لحاظ بخواید که بگید چه سیستم شوتینگش با اسلحه که هنوز رو دست این بازی نیومده کار با اسلحه شخصیت بازی !!! ، چه گرافیک بی نظیرش در زمان خودش ، چه داستان بی نظیر و دراماتیکش ، چه صدا گذاری دیوانه کننده بازی !!! صدای شیطان بازی رو یادتون میاد که و همین طور صدای جکی شخصیت اصلی بازی رو !!! ، طراحی مراحل و تنوع گیم پلی و تنوع مراحل بازی و پایان بی نظیر بازی و ..........

خلاصه این بازی به نظرم یکی از بهترین بازی های نسل قبل هستش بدون هیچ شکی حد اقل از دین من و گیمر هایی که بازیش کردن و متای یوزر ها بهش 8.1 هستش ( خودتون میدونین که مجموع نمره یوزر ها همیشه متاش خیلی سخت بالا میره !!! ولی این بازی از دید یوزر ها هم انقدر عالی نمره گرفته بود ) ولی در کمال ناباوری این بازی از دید منتقدین متای 8.2 رو کسب کرده !!!!!!! چه طوری منتقدین این بازی رو تو بحث متا تونستن با نمراتشون به مرز 8.2 برسونن هنوز که هنوزه برای من یکی حداقل یکی از سوال های بزرگ صنعت گیم برای من هستش ! این بازی در زمان خودش تو هر زمینه ای وحشتنتاک عالی بود .

متا مهمه و برای منم تا حدودی البته مهمه !! و متا برای من یکی همه چیز نیست !

این بازی دارکنس که متاش از دیدن من یکی باید بالای 90 میبود به راحتی هر چه تمام تر !!! یعنی در بد بینانه ترین حالت ممکن رو دارم میگم متاش باید بالای 90 میرفت !!!

دباره گیرز 4 صحبت خیلی زیادی نمیتونم بکنم چون بازیش نکردم ولی شک ندارم این بازی هم یه بازی وحشتناک خوش ساخت هستش و متای 85 هم اصلا متای بدی نیست حالا هر کی دلیلی داره و یکی میگه سه نسخه قبل متاش بالای 90 بوده و یکی میاد بازی رو ترول میکنه و یکی دیگه ................. خلاصه داستان زیاده .

ولی چیزی که مهمه خود میانگین متا هم همیشه عدالت رو تو همه بازی ها رعایت نکرده و این اتفاق درباره خیلی از بازی ها رخ داده و یکی دو تا هم نیستن . از دید من یکی متای بازی تا حالا خیلی خوب بوده ولی خب نام Gears Of War به هر حال سنگینی میکنه و خیلی ها منتظر متای طرفای 90 یا خود 90 و این دور ورا بودن حداقل از دید احساسی که به بازی دارن ولی شک ندارم این نسخه هم هر کی بازیش کنه کف و خون قاطی میکنه و این رو هم باید در نظر بگیریم یه تیم جدید داره این بازی رو میسازه و به هر حال تا این تیم جدید به صورت کامل با هم هماهنگ بشن زمان بر هستش و به همین سو شما حساب کنین همون اول کار اینا اومدن وظیفه ساخت چنین بازی بزرگی رو بر عهده گرفتن !!! این سنگینی کار و استرس رو بر هر سازنده ای زیاد میکنه و باید به تیم سازنده تبریک گفت که این نسخه جدید گیرز 4 از دید منتقدین مورد توجهشون قرار گرفته !

تو این نسل جدید هم که هزار بار کسایه دیگه هم گفتن که دادن نمرات سخت تر شده حالا به هزار و یک دلیل و این داستان جنجال و بحث های متا همین طور ادامه داره و خواهد داشت .
 

Breakdown

کاربر سایت
Mar 24, 2016
170
این بازی رو که یادتونه ؟؟؟!!! ............

View attachment 66773

بازی به نام The Darkness که نسل قبل اومد و یه شاهکار به تمام معنا بود از هر لحاظ بخواید که بگید چه سیستم شوتینگش با اسلحه که هنوز رو دست این بازی نیومده کار با اسلحه شخصیت بازی !!! ، چه گرافیک بی نظیرش در زمان خودش ، چه داستان بی نظیر و دراماتیکش ، چه صدا گذاری دیوانه کننده بازی !!! صدای شیطان بازی رو یادتون میاد که و همین طور صدای جکی شخصیت اصلی بازی رو !!! ، طراحی مراحل و تنوع گیم پلی و تنوع مراحل بازی و پایان بی نظیر بازی و ..........

خلاصه این بازی به نظرم یکی از بهترین بازی های نسل قبل هستش بدون هیچ شکی حد اقل از دین من و گیمر هایی که بازیش کردن و متای یوزر ها بهش 8.1 هستش ( خودتون میدونین که مجموع نمره یوزر ها همیشه متاش خیلی سخت بالا میره !!! ولی این بازی از دید یوزر ها هم انقدر عالی نمره گرفته بود ) ولی در کمال ناباوری این بازی از دید منتقدین متای 8.2 رو کسب کرده !!!!!!! چه طوری منتقدین این بازی رو تو بحث متا تونستن با نمراتشون به مرز 8.2 برسونن هنوز که هنوزه برای من یکی حداقل یکی از سوال های بزرگ صنعت گیم برای من هستش ! این بازی در زمان خودش تو هر زمینه ای وحشتنتاک عالی بود .

متا مهمه و برای منم تا حدودی البته مهمه !! و متا برای من یکی همه چیز نیست !

این بازی دارکنس که متاش از دیدن من یکی باید بالای 90 میبود به راحتی هر چه تمام تر !!! یعنی در بد بینانه ترین حالت ممکن رو دارم میگم متاش باید بالای 90 میرفت !!!

دباره گیرز 4 صحبت خیلی زیادی نمیتونم بکنم چون بازیش نکردم ولی شک ندارم این بازی هم یه بازی وحشتناک خوش ساخت هستش و متای 85 هم اصلا متای بدی نیست حالا هر کی دلیلی داره و یکی میگه سه نسخه قبل متاش بالای 90 بوده و یکی میاد بازی رو ترول میکنه و یکی دیگه ................. خلاصه داستان زیاده .

ولی چیزی که مهمه خود میانگین متا هم همیشه عدالت رو تو همه بازی ها رعایت نکرده و این اتفاق درباره خیلی از بازی ها رخ داده و یکی دو تا هم نیستن . از دید من یکی متای بازی تا حالا خیلی خوب بوده ولی خب نام Gears Of War به هر حال سنگینی میکنه و خیلی ها منتظر متای طرفای 90 یا خود 90 و این دور ورا بودن حداقل از دید احساسی که به بازی دارن ولی شک ندارم این نسخه هم هر کی بازیش کنه کف و خون قاطی میکنه و این رو هم باید در نظر بگیریم یه تیم جدید داره این بازی رو میسازه و به هر حال تا این تیم جدید به صورت کامل با هم هماهنگ بشن زمان بر هستش و به همین سو شما حساب کنین همون اول کار اینا اومدن وظیفه ساخت چنین بازی بزرگی رو بر عهده گرفتن !!! این سنگینی کار و استرس رو بر هر سازنده ای زیاد میکنه و باید به تیم سازنده تبریک گفت که این نسخه جدید گیرز 4 از دید منتقدین مورد توجهشون قرار گرفته !

تو این نسل جدید هم که هزار بار کسایه دیگه هم گفتن که دادن نمرات سخت تر شده حالا به هزار و یک دلیل و این داستان جنجال و بحث های متا همین طور ادامه داره و خواهد داشت .

همونطور که برای گرفتن و نامزد شدن برا اسکار تو هالیوود باید یه سری قائده قانون رعایت بشه تا فیلم بتونه برا داورا و متنقدای سینما جالب بشه تو بازیم همینطوریه. بازی ای که بخواد نظر منتقدارو جلب کنه باید یه سری چیزا رو توش پیاده کنن که چیز بدی نیست مثلا مهمترینشون اصول لول دیزاین و حفظ کردن کوروهای جذابیت بازیه با ترکیب گیم پلی و داستان هست ولی خوب همیشه همه بازی سازا این اصولو رعایت نمیکنن که یه نمونش همین گیرز هست که یه عده ازش تعریف میکنن یه عده زیاد باهاش حال نکردن چون اون قائده ها توش خوب رعایت نشده.
 
  • Like
Reactions: HalfLife G

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
همونطور که برای گرفتن و نامزد شدن برا اسکار تو هالیوود باید یه سری قائده قانون رعایت بشه تا فیلم بتونه برا داورا و متنقدای سینما جالب بشه تو بازیم همینطوریه. بازی ای که بخواد نظر منتقدارو جلب کنه باید یه سری چیزا رو توش پیاده کنن که چیز بدی نیست مثلا مهمترینشون اصول لول دیزاین و حفظ کردن کوروهای جذابیت بازیه با ترکیب گیم پلی و داستان هست ولی خوب همیشه همه بازی سازا این اصولو رعایت نمیکنن که یه نمونش همین گیرز هست که یه عده ازش تعریف میکنن یه عده زیاد باهاش حال نکردن چون اون قائده ها توش خوب رعایت نشده.
الکی چرا چیزی گنده میکنین والا بد نیست متا رو نگاه کنید که کورکورانه حرف نزنید عده نیستن البته اگه امتیاز 7 نگید ضعیف که اونم تو دسته بندی ها نمره خوب گفته میشه و 8 هم که عالی این وسط یکسری نه این که حال نکردا باشن
همون گیم اسپاتم برید ببینید گفته بهترین مد مولتی سری ولی خوب ایرادشم گرفته از کمپین
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
همونطور که برای گرفتن و نامزد شدن برا اسکار تو هالیوود باید یه سری قائده قانون رعایت بشه تا فیلم بتونه برا داورا و متنقدای سینما جالب بشه تو بازیم همینطوریه. بازی ای که بخواد نظر منتقدارو جلب کنه باید یه سری چیزا رو توش پیاده کنن که چیز بدی نیست مثلا مهمترینشون اصول لول دیزاین و حفظ کردن کوروهای جذابیت بازیه با ترکیب گیم پلی و داستان هست ولی خوب همیشه همه بازی سازا این اصولو رعایت نمیکنن که یه نمونش همین گیرز هست که یه عده ازش تعریف میکنن یه عده زیاد باهاش حال نکردن چون اون قائده ها توش خوب رعایت نشده.
جدا؟ یعنی جدا فکر می کنید طرف میاد می گه: "خوب این اصل لول دیزاین رو که کاربر فلان توی بازیسنتر هم می دونه رو نظرتون چیه رعایت نکنیم؟" و بعد هم رعایت نمی کنن؟ یا مثلا می گن: "بچه ها بیاین یه بازی مزخرف بسازیم!" و می سازن؟ گیم دیزاین و کلا قسمت هنری بازیسازی خیلی سخته، هیچ قاعده کلی هم نداره(بقیشم سخته البته). مثلا توی لول دیزاین می گن بازیکن باید بتونه راحت بفهمه کجا باید بره. خوب چطور دقیقا؟ چیکار کنیم که این راهنمایی رو بازیکن متوجه نشه؟ در کل خیلی سخته و اینطور نیست که اصول رو رعایت نکنن، چون اصولی وجود نداره اصلا!
 

Breakdown

کاربر سایت
Mar 24, 2016
170
لول دیزاین اصلا قسمت هنری بازی نیست که کلا نبض و ضرباهنگ بازی رو لول دیزاینر تعیین میکنه خیلی چیزا هستن مثل game flow diagram و خیلی چیزای دیگه که اسماشو نمیگم چون بحث سر چیز دیگس. اونایی که درس گیم دیزاینینگ میخونن با اینا آشنایی پیدا میکنن تموم اتفاقای تو بازی از گیم پلی و داستانش بگیر تا مسائل جانبی و عاطفی بازی باید بر اساس یه سری فرمولها و الگوها تو بازی تعیین بشه تا بازی از اول تا آخر جذاب بمونه و فراز و فرود به موقع داشته باشه سخت ترین قسمت ساختن بازیم همینه وقتی دیزاین یه بازی درست و اصولی باشه کمتر کسی پیدا میشه بازی بهش اون حس خوبو نده.
 
  • Like
Reactions: HalfLife G

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
این بازی رو که یادتونه ؟؟؟!!! ............

View attachment 66773

بازی به نام The Darkness که نسل قبل اومد و یه شاهکار به تمام معنا بود از هر لحاظ بخواید که بگید چه سیستم شوتینگش با اسلحه که هنوز رو دست این بازی نیومده کار با اسلحه شخصیت بازی !!! ، چه گرافیک بی نظیرش در زمان خودش ، چه داستان بی نظیر و دراماتیکش ، چه صدا گذاری دیوانه کننده بازی !!! صدای شیطان بازی رو یادتون میاد که و همین طور صدای جکی شخصیت اصلی بازی رو !!! ، طراحی مراحل و تنوع گیم پلی و تنوع مراحل بازی و پایان بی نظیر بازی و ..........

خلاصه این بازی به نظرم یکی از بهترین بازی های نسل قبل هستش بدون هیچ شکی حد اقل از دین من و گیمر هایی که بازیش کردن و متای یوزر ها بهش 8.1 هستش ( خودتون میدونین که مجموع نمره یوزر ها همیشه متاش خیلی سخت بالا میره !!! ولی این بازی از دید یوزر ها هم انقدر عالی نمره گرفته بود ) ولی در کمال ناباوری این بازی از دید منتقدین متای 8.2 رو کسب کرده !!!!!!! چه طوری منتقدین این بازی رو تو بحث متا تونستن با نمراتشون به مرز 8.2 برسونن هنوز که هنوزه برای من یکی حداقل یکی از سوال های بزرگ صنعت گیم برای من هستش ! این بازی در زمان خودش تو هر زمینه ای وحشتنتاک عالی بود .

متا مهمه و برای منم تا حدودی البته مهمه !! و متا برای من یکی همه چیز نیست !

این بازی دارکنس که متاش از دیدن من یکی باید بالای 90 میبود به راحتی هر چه تمام تر !!! یعنی در بد بینانه ترین حالت ممکن رو دارم میگم متاش باید بالای 90 میرفت !!!

دباره گیرز 4 صحبت خیلی زیادی نمیتونم بکنم چون بازیش نکردم ولی شک ندارم این بازی هم یه بازی وحشتناک خوش ساخت هستش و متای 85 هم اصلا متای بدی نیست حالا هر کی دلیلی داره و یکی میگه سه نسخه قبل متاش بالای 90 بوده و یکی میاد بازی رو ترول میکنه و یکی دیگه ................. خلاصه داستان زیاده .

ولی چیزی که مهمه خود میانگین متا هم همیشه عدالت رو تو همه بازی ها رعایت نکرده و این اتفاق درباره خیلی از بازی ها رخ داده و یکی دو تا هم نیستن . از دید من یکی متای بازی تا حالا خیلی خوب بوده ولی خب نام Gears Of War به هر حال سنگینی میکنه و خیلی ها منتظر متای طرفای 90 یا خود 90 و این دور ورا بودن حداقل از دید احساسی که به بازی دارن ولی شک ندارم این نسخه هم هر کی بازیش کنه کف و خون قاطی میکنه و این رو هم باید در نظر بگیریم یه تیم جدید داره این بازی رو میسازه و به هر حال تا این تیم جدید به صورت کامل با هم هماهنگ بشن زمان بر هستش و به همین سو شما حساب کنین همون اول کار اینا اومدن وظیفه ساخت چنین بازی بزرگی رو بر عهده گرفتن !!! این سنگینی کار و استرس رو بر هر سازنده ای زیاد میکنه و باید به تیم سازنده تبریک گفت که این نسخه جدید گیرز 4 از دید منتقدین مورد توجهشون قرار گرفته !

تو این نسل جدید هم که هزار بار کسایه دیگه هم گفتن که دادن نمرات سخت تر شده حالا به هزار و یک دلیل و این داستان جنجال و بحث های متا همین طور ادامه داره و خواهد داشت .
همه چيز بازي يادمه مخصوصا تلويزيون بازي كه برنامه ها خيلي طولاني داشت:D واقعا بازيه كه تو خاطرم موند از هر لحاظ بازي عالي بود

واقعا اختلاف 85 با 90 اصلا در حدي نيست كه داخل تجربه شخصي ادم دخيل باشه خوده من چندتا بازي رو واقعا نسل قبل دوست داشتم مثلburnout paradise - ninja gaiden2-
darkness 1
كه همشون هم زير 90 بودن اونم داخل نسلي كه مثل نقل و نبات بازيها بالا ٩٠ ميگرفتن
 
آخرین ویرایش:

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
لول دیزاین اصلا قسمت هنری بازی نیست که کلا نبض و ضرباهنگ بازی رو لول دیزاینر تعیین میکنه خیلی چیزا هستن مثل game flow diagram و خیلی چیزای دیگه که اسماشو نمیگم چون بحث سر چیز دیگس. اونایی که درس گیم دیزاینینگ میخونن با اینا آشنایی پیدا میکنن تموم اتفاقای تو بازی از گیم پلی و داستانش بگیر تا مسائل جانبی و عاطفی بازی باید بر اساس یه سری فرمولها و الگوها تو بازی تعیین بشه تا بازی از اول تا آخر جذاب بمونه و فراز و فرود به موقع داشته باشه سخت ترین قسمت ساختن بازیم همینه وقتی دیزاین یه بازی درست و اصولی باشه کمتر کسی پیدا میشه بازی بهش اون حس خوبو نده.
کتاب The art of game design: a book of lenses رو خوندید(به عقیده خیلی ها بهترین کتاب در این موضوع)؟ خیلی صریح همون اوایلش نوشته که هنوز قانونی وجود نداره (با شیمی و جدول مندلیف مقایسه کرده) و در نهایت یه سری "لنر" هایی معرفی کرده که از توی اونا می شه ببینی دیزاین بازیت خوبه یا نه. همون لتز ها هم همش کیفیه، عدد و ... در کار نیست که بگیم 1+1=2، یه چیزی مثل خوب و زیباست که واسه هر فرد متفاوته. همین فراز و فرودی یا حتی "جذاب بودن" که می گید یعنی چی اصلا؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر