امتیازات Final Fantasy XVI

پیش‌بینی امتیازات Final Fantasy XVI ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    244
  • نظرسنجی بسته شده است .

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
IMG_20230522_231134_177.jpg

Meta: 87
Open: 89

Game Rant: 10
GamingBolt: 10
GodisGeek: 10
Twinfinite: 10
Hardcore Gamer: 10
PlayStation Universe: 9.5
IGN: 9
Easy Allies: 9
Press Start: 9
Push Square: 9
Gamespot: 9
Gameinformer: 85/100
RPG Site: 8
Eurogame: 60/100

به صورت کلی منتقدا داستان و گیم پلی بازی رو عالی دونستن ولی از وضعیت افت فریم و ساید کوئست ها گلایه داشتن و اینکه بازی المان های rpg کمی داشته در حالی که ادعا می کرده rpg هست.
 
آخرین ویرایش:

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
قطعا زیر ۸۵ نمیشه خودتو بیخودی ناراحت نکن :D
اون رو که مطمئن بودم انقدر ملت توی یوتویوب و تویتر راه افتادن گفتن بازی گوتی هست جیسون شرایر و منتقد واشنگتن پست اون حرفارو زدن بیش از حد هایپ شدم
 

Killua Zoldyck

卍解・天鎖斬月
Gold User
Aug 30, 2014
169
نام
امیر
خیلی اخبار حول این گیم زیاد شده
نمیدونم دارن هایپ میکنن چیکار میکنن
ولی این همه تریلر و گیمپلی و دمو و اخبار مختلف قبل انتشار باعث میشه انتظارات فضایی بره بالا
امیدوارم رو نمره و تجربه پلیرا تاثیر نذاره این جو
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
این بحثهای اخیر رو الان میخوندم بنظرم یکمی در مورد 15 کم لطفی میشه. با وجود اینکه به هیچ وجه در حد و اندازه بزرگان این سری نبود ولی در حد زبالهای داخل سری هم نبود و برای تغییر مسیر قابل قبول بود.
به عنوان کسی که همه شماره ها غیر از دو شماره انلاین رو بازی کردم برای من بازی در 8 به اوج رسید و بهترین شماره ها از نظر من از 8 شروع میشه و بعد 7 و 6 و 5 بعدی ها تا برسه به یک. ضمنا کسانی که هنوز قبلی ها رو بازی نکردن شاید بازی کردن یک و دو براشون با توجه به گیم های امروزی سخت و نچسب باشه ولی 5 و 6 و 8 رو الان هم میشه بازی کرد و لذت برد البته به شرط استفاده از یک راهنمای دقیق که ریزه کاریهایی مثل سامن های مخفی یا مبارزه با weapon ها از دست نره. شما اگر doom train رو در 8 پیدا نکرده باشید انگار این شماره رو کلا بازی نکردید:D یا دیابلو یا omega weapon و ultima weapon
10 و 12 و 13 با احترام به طرفدارانش برای من در حد فاجعه افتضاح بودن ولی 15 به طور واضح تلاشی برای برگشتن به شماره های قدیمی بود هرچند ضعف های زیادی هم داشت
حالا فعلا که با توجه به چیزهایی که از 16 دیدم نظرم مثبته و امیدوارم دوباره حس فاینل های قدیمی رو زنده کنه.
در مورد این کیتاسه vs نومورا هم که بحث شد من در مورد مسائل داخلی اسکوئر اطلاعات زیادی ندارم ولی با توجه به کارنامه این دو تا برای من بدون شک و با فاصله زیاد کیتاسه > نومورا
 

.Amirone

ソニー株式会社
کاربر سایت
Oct 1, 2009
7,539
اقا ببخشید شرمنده من از همون روز اول برای این عنوان هایپ شدم چون یوشیدا پشت کار بود و خب ایشون ناجی ff14
ایول 4 با اینکه المان های ژانر رو دستخوش تغییراتی کرد و متفاوت از نسخه های قبلی بود و حتی دوز اکشن بالایی داشت بازخورد بسیار مثبتی گرفت، باید تکلیفمو مشخص می کردم، آیا بازی با اکشن شدنش باعث شده بود به تجربم لطمه بزنه، آیا تغییرات باعث شده بود احساس کنم تجربه بازی خارج از یونیورس ایوله، آیا عنوان بی کیفیتیه، قطعا جوابم خیر بود. در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخه، این تحولات هر قدر متفاوت از تجربه های گذشتمون باشه، تا زمانی که بتونه کیفیت بالایی ارائه بده و راه رو برای آینده سری باز کنه، از نظر من نباید دیدگاه شخصی رو به عنوان نقطه ضعف بهش وارد کرد. حداقل تا الان، چه در مورد این بازی و همچنین ریبرث، شما داری مسائل شخصی رو به مواردی که بازی تا الان نمایش داده ارجحیت می دی و خودت رو جوری درگیر تئوری ها، کامنت ها و جو کردی که متای 93 و 95 برات شکست محسوب می شه! و فراموشت شده حداقل دمو، تجربه کم نظیری برای اکثر بازیکنان بود، نه تنها فن های FF، خیلیای دیگه که سمت سری نیومده بودن برای تجربه این بازی PS5 خریدن، حتی ژورنالیست ها با اخباری که خودت گذاشتی به این موضوع اقرار کردن، حساسیت تا یه اندازه ای خوبه ولی وقتی که از حد بگذره حتی اگه بازی متای بالایی بگیره ازش لذتی نمی بری
 
  • Like
Reactions: Reza.zareei

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
ایول 4 با اینکه المان های ژانر رو دستخوش تغییراتی کرد و متفاوت از نسخه های قبلی بود و حتی دوز اکشن بالایی داشت بازخورد بسیار مثبتی گرفت، باید تکلیفمو مشخص می کردم، آیا بازی با اکشن شدنش باعث شده بود به تجربم لطمه بزنه، آیا تغییرات باعث شده بود احساس کنم تجربه بازی خارج از یونیورس ایوله، آیا عنوان بی کیفیتیه، قطعا جوابم خیر بود. در همیشه روی یک پاشنه نمی چرخه، این تحولات هر قدر متفاوت از تجربه های گذشتمون باشه، تا زمانی که بتونه کیفیت بالایی ارائه بده و راه رو برای آینده سری باز کنه، از نظر من نباید دیدگاه شخصی رو به عنوان نقطه ضعف بهش وارد کرد. حداقل تا الان، چه در مورد این بازی و همچنین ریبرث، شما داری مسائل شخصی رو به مواردی که بازی تا الان نمایش داده ارجحیت می دی و خودت رو جوری درگیر تئوری ها، کامنت ها و جو کردی که متای 93 و 95 برات شکست محسوب می شه! و فراموشت شده حداقل دمو، تجربه کم نظیری برای اکثر بازیکنان بود، نه تنها فن های FF، خیلیای دیگه که سمت سری نیومده بودن برای تجربه این بازی PS5 خریدن، حتی ژورنالیست ها با اخباری که خودت گذاشتی به این موضوع اقرار کردن، حساسیت تا یه اندازه ای خوبه ولی وقتی که از حد بگذره حتی اگه بازی متای بالایی بگیره ازش لذتی نمی بری
من تنها چیزی که ازش بدم میاد واقعا دروغ گفتن و بد قولی هستش اگه چنین اتفاقی رخ بده من اعتمادم نسبت به تیم سازنده از بین میره

و دقیقا توی مصاحبه های تیم بود که محیط بزرگی داره بازی برای کاوش یا اینکه ماموریت های فرعی جالب هستن
 

Reza.zareei

کاربر سایت
Oct 28, 2018
1,959
نام
Reza
این بحثهای اخیر رو الان میخوندم بنظرم یکمی در مورد 15 کم لطفی میشه. با وجود اینکه به هیچ وجه در حد و اندازه بزرگان این سری نبود ولی در حد زبالهای داخل سری هم نبود و برای تغییر مسیر قابل قبول بود.
به عنوان کسی که همه شماره ها غیر از دو شماره انلاین رو بازی کردم برای من بازی در 8 به اوج رسید و بهترین شماره ها از نظر من از 8 شروع میشه و بعد 7 و 6 و 5 بعدی ها تا برسه به یک. ضمنا کسانی که هنوز قبلی ها رو بازی نکردن شاید بازی کردن یک و دو براشون با توجه به گیم های امروزی سخت و نچسب باشه ولی 5 و 6 و 8 رو الان هم میشه بازی کرد و لذت برد البته به شرط استفاده از یک راهنمای دقیق که ریزه کاریهایی مثل سامن های مخفی یا مبارزه با weapon ها از دست نره. شما اگر doom train رو در 8 پیدا نکرده باشید انگار این شماره رو کلا بازی نکردید:D یا دیابلو یا omega weapon و ultima weapon
10 و 12 و 13 با احترام به طرفدارانش برای من در حد فاجعه افتضاح بودن ولی 15 به طور واضح تلاشی برای برگشتن به شماره های قدیمی بود هرچند ضعف های زیادی هم داشت
حالا فعلا که با توجه به چیزهایی که از 16 دیدم نظرم مثبته و امیدوارم دوباره حس فاینل های قدیمی رو زنده کنه.
در مورد این کیتاسه vs نومورا هم که بحث شد من در مورد مسائل داخلی اسکوئر اطلاعات زیادی ندارم ولی با توجه به کارنامه این دو تا برای من بدون شک و با فاصله زیاد کیتاسه > نومورا
دلیل نفرت شدید نسبت به 15 تریلر های سال 2013 که واقعا تو یه سطح دیگه هستن و بازی نهایی با چیزی که دیده بودن متفاوت هستش مگرنه واقعا عملکرد متفاوتی نسبت به نسخه های قبلی رو پیش گرفته بود تا بازی اوپن ورلد باشه و طرفدارا بتونن بیشتر لذت ببرن

یه سری dlc هم برای xv کنسل شد که رمانش اومده واقعا داستان خوبی داشتن اگه اون می اومد بازی تکمیل می شد

در مورد cbu1 جریان اینکه مدیرش کیتاسه هست و قطعا ایشون کارگردان ff13 رو انتخاب کرده همون طور که تیم سازنده ی ff16 رو یوشیدا دور هم جمع کرده
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
این بحثهای اخیر رو الان میخوندم بنظرم یکمی در مورد 15 کم لطفی میشه. با وجود اینکه به هیچ وجه در حد و اندازه بزرگان این سری نبود ولی در حد زبالهای داخل سری هم نبود و برای تغییر مسیر قابل قبول بود.

کوروش خیلی با XV مشکل نداری چون یحتمل خیلی فن Versus نبودی:D

عمده مشکل XV دو چیزه که هر دو از یک ریشه نشات میگیرن، اونم تغییر Versus که یه تریلوژی بود به FFXV ـه. اولی میشه ناقص و مبهم بودن داستان و اتفاقات بازی که مشخصا نتیجه تجمیع و خلاصه کردن داستان یه سه گانه در یک بازیه. XV بیشتر از اینکه بازی بدی باشه، بازی ناقص و تیکه پاره ای بود. داستان درست روایت نمیشد، خیلی چیزهارو کات کردن تا بعدا با DLC اضافه بشه، کاتسین های به شدت گنگ بودن، بخصوص تو چپترهای پایاین، خیلی کرکترها عملا یکی دوبار تو بازی دیده میشدن و مشخص نبود دقیقا کین و چیکار دارن اصلا اینجا، و همین اصرار به تموم کردن بازی تو دو سال و جمع کردن همه چیز تو یه شماره باعث شد حتا از نظر گیم پلی هم تف مال باشه، بازم بخصوص تو چپترهای پایانی که به شدت همه چی خطی میشد تا فقط تموم بشه بره پی رد کارش! مشکل دوم هم باز به تغییر ماهیت Versus و نابود شدن چیزی که همه منتظرش بودیم برمیگرده. XV اونی نبود که ده سال صبر کردیم تا بیاد و بالاخره تجربه اش کنیم! و این حقیقتا گناه نابخشودنی هست! بخصوص که محصول نهایی هم چیز دندون گیری نبود و به این همه انتظار اصلا نمی ارزید!

من به شدت معتقدم XV بیشتر اعتبارش رو هم مدیون همون هایپ Versus و کارکترهای محبوب ایشونه، وگرنه اگه از ناکتیس و دوستان رو میگرفتی، حقیقتا دیگه چیز فن پسندی براش باقی نمیموند.

تنها چیز باحالش هم به نظر من باز تو بحش OW بازی و یه سری المان های کلسیک بود، مثل شب خوابیدن تو مسافرخونه و این چیزها که حس قدیمی داشت.

10 و 12 و 13 با احترام به طرفدارانش برای من در حد فاجعه افتضاح بودن

منم قدیم دقیقا همین نظر رو داشتم، اما بعدا که دوباره 12 رو بازی کردم نظرم برگشت:D کوروش دوباره بازی کن خوشت میاد:D من قدیم به شدت ازش بدم میومد، بخصوص از گمبیت و اکشن خودکارش، ولی بعدا دیدم انقدم بد نیست:D دستکم از X بهتره:D در خصوص XIII هم که خیلی دوست ندارم اصلا صحبت کنم:D
 

Kourosh

مدیر انجمن
Sep 25, 2005
4,545
نام
کورش
کوروش خیلی با XV مشکل نداری چون یحتمل خیلی فن Versus نبودی:D
در مورد 15اونقدرها مشکل ندارم چون معتقدم بازی اوپن ورلد باشه کوفت باشه (تغییر یافته ضرب المثل مفت باشه کوفت باشه) :D وگرنه بخوام ضعفهاش رو بگم که داستان میشه:D
کلا برای من ورسس و اینها اهمیتی نداشت چون معتقدم بعد از 8 DNA فاینل از بین رفته. DNA فاینل هم از نظر من گیم پلی بود. گیم پلی منظورم مبارزه نیست منظورم گشت و گذار و پیدا کردن انواع اسلحه و سامن و این چیزها بود. الان هم امیدوارم در 16 بازی به ریشه هاش برگشته باشه. البته نمیدونم باید بیاد ببینیم چی به چیه. 16 تا الان موارد مثبتش برام ارت عالی و تم و اتمسفر و داستانش بوده و تاحدودی اپیک بودنش. منفی هم که فکر کنم فقط من این مشکل رو دارم تاریکی بیش از حد و نور و کنتراست بدشه نصف بیشتر صحنه ها اصلا معلوم نیست چی به چیه. البته بازی نکردم و بر اساس ویدئو ها میگم. شاید اگر بازی کنم این مشکل نور و روشنایی حل بشه.
منم قدیم دقیقا همین نظر رو داشتم، اما بعدا که دوباره 12 رو بازی کردم نظرم برگشت:D کوروش دوباره بازی کن خوشت میاد:D من قدیم به شدت ازش بدم میومد، بخصوص از گمبیت و اکشن خودکارش، ولی بعدا دیدم انقدم بد نیست:D دستکم از X بهتره:D در خصوص XIII هم که خیلی دوست ندارم اصلا صحبت کنم

من ریخت سامن های 12 رو میبینم حالم بهم میخوره :D چه برسه به اینکه بخوام بهش شانس مجدد بدم. من هر فاینلی که بازی کنم دنیال اینم که یه مقدار از حسی که 8 میداد رو بتونم ازش بگیرم. فقط تو ذهنت لذت پیدا کردن tonberry king رو تصور کن بذار جلوی گیم پلی 12 :D حالا مثلا لذت فارم کردن در جایی مثل island closest to hell بماند :D
یا مثلا استرسی که weapon های 7 و8 میدادن از استرسی که من در باسهای سخت بازی های میازاکی حس میکنم بیشتر بود. اتفاقا برای من منفورترین شماره بعد از 13 همین دوازدهه :D بعدش تازه به 10 میرسه. گفتم 10 یادت میاد ابهتی که احضار باهاموت در 8 داشت چه بلایی سرش در 10 اومد. در کنار اینها داستان عجیب و غریب 8 طوری سورئال بود که من رو یاد تابلوهای دالی مینداخت حتی داستان 7 هم که بنظرم از 8 ساده تره و تم انتقامی داره برای من با فاصله خیلی زیاد از 12 بهتره. کلا 12 به گروه خونی من نمیخوره:D
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
کیتاسه فردی هست که با پله کردن دیگران به این نقطه رسیده
چه ff6 که از سمت ایتو بود تونست کاری که بیس اصلیش برا ایتو بود رو به اسم خودش بزنه
الله و اکبر از این کامنت، یعنی خودم خواستم بنویسم گفتم حال و حوصله ندارم ندارم وارد این بحث های بی سر و ته بشم، والا من دقیقا خوب یادمه در مورد فاینال ۶ که کیتاسه فقط بخش اوپرای فاینال ۶ رو کارگردانی کرد، ولی الان ازش به عنوان کارگردان اصلی یاد میکنن 😂😂 داستان رو هم که خود ساکاگوچی نوشت..

Screenshot_۲۰۲۳۰۶۲۰-۱۵۴۲۱۲.jpg

سر Chrono Trigger هم پیش اومد همچین داستانی البته
......

بعد از ساکاگوچی که خالق سریه و مدیر تمام پروژه های موفق اسکوار سافت
بدون هیچ شکی و شبهه ای هیچ کس اندازه ایتو حق اب و گل نداره تو این سری و اسکوار ، ایده های ایتو از پایه های jrpg ها شد....
ولی الان ایتو کجاست؟ و کیتاسه کجا؟
اصلا خود ساکاگوچی کجاست 😂
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر