امتياز اعضای بازی سنتر به عناوین پلتفرم PC

Meysam

کاربر سایت
Apr 11, 2006
4,955
سلام
تو اين تاپيك مي خوايم نظر شما و امتيازي رو كه به هر بازي ميديد مشخص كنيم تا شايد بتونيم بهترين بازي رو تو هر ماه يا سال با نظر خودمون انتخاب كنيم
پايين ترين امتياز 0
بالاترين امتياز 10
همراه نظر ( خواهشمند است نظر کارشناسانه باشه )

اینم بازی های سری 1 : ( تا تاریخ 5 مهر )

Wolfenstein
Wanted Weapons of Fate
Left 4 Dead


Bionic Commando
Call of Juarez Bound in Blood
Street Fighter IV

جواب لیست امتیازات سری اول :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC


اینم بازی های سری 2 ( با تشکر از میثم ) تا تاریخ 20 مهر :

Batman Akham Asylum
Resident Evil 5
Mini Ninja
NFS: SHIFT
Red Faction Guerilla
Darkest of days
Section 8
overlord 2
ARMA II
Trine
X-Men Origins: Wolvorine

جواب لیست امتیازات سری دوم :


امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

اینم بازی های سری 3 : ( تا تاریخ 28 مهر )

Assassin's Creed
Bioshock
Brothers In Arms 3
Crysis
Crysis Warhead
Dark Sector
Dead Space
Far Cry 2
F.E.A.R 2
Gears of War
GTA IV
GRID
Mirror Edge

لیست امتیازات سری سوم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC

بازیهای سری 4 ( تا تاریخ 5 آبان )

Splinter Cell: Double Agent
STALKER: Shadow of Chernobyl
STALKER: Clear Sky
Call of Duty 4
Call of Duty: World At War
Fallout 3
H.A.W.X
Resident Evil 4
Prince of Persia 2008
Burnout: Paradise
Mass Effect
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Pro Evolution Soccer 2009
Colin Mac Rae: Dirt
Silent Hill: Homecoming

لیست امتیازات سری چهارم :

امتیاز اعضای بازی سنتر به عناوین PC
 
Last edited by a moderator:

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,511
نام
سپهر

Capture_2023_12_17_18_41_54_747.png

Skull Island: Rise of Kong 2023

نکات مثبت: موسیقی متن به‌ظاهر حماسی، چند باس فایت
نکات منفی: انا الله و انا الیه راجعون

بازی اصلاً و ابدا راهنما نداره؛ باید با دعا و تسبیح مسیر اصلی رو پیدا کنی
سیستم مبارزات یک‌نواخته؛ حتی سیستم آپگرید هم به شدت محدود است
افت شدید بافت و تکسچر در حد لالیگا!
گیم پلی یکنواخت
؛


Score: 2.5

شروع بازی: 25 آذر 1402
پایان بازی: 27 آذر 1402
 
آخرین ویرایش:

majidred2011

< RED PHANTOM >
کاربر سایت
Jul 16, 2011
11,373
نام
Majid
1702915518295.png
Alan Wake 2

بزرگترین سورپرایز امسال بود برام، بازیی که نگران بودم نتونه برام در حد نسخه اول ظاهر بشه مخصوصا بخاطر تغییر سبک، یه جوری نسخه اولو تو جیبش کرد که اصلا نمیشه تو یک سطح دونستشون بنظرم :D عجیب خوب بود.

از نظر داستان خیلی شیک چند لول از استاندارد گیمینگ بالاتره و میتونه یک سیزن سریال قوی باشه، قطعا جز بهترین بازیای داستانی هست، همینطور شخصیت Saga که تصور میشد شخصیت کلیشه ایی باشه خیلی خوب بهش پرداخت شد.
پرفورمنس بازیگرا و وویس اکترا هم خیلی خوب بود مخصوصا خود الن ویک واقعا تر و تمیز بود، از نظر موزیک هم که بنظرم بهترین کارشون بود، چقدر این سه تا آهنگ Old gods of asgard عالیه! قشنگ اوج کار بندشون بود و ترکیبش با اون محیط و اتمسفر یه تجربه معرکه رو تشکیل داده بود.

از نظر گرافیک هم بنظرم واقع گرایانه ترین چیزی هست که دیدم، برخی از قسمتا مثل Watery رسما فرقش با عکس واقعی رو به سختی میشد تشخیص داد حتی بدون RT، اون قسمت و اتمسفرش چیزیه که من از Silent Hill Remake انتظار دارم.
قسمت نیویورک الن ویک هم با Path Tracing تو یه لول دیگه ای بود که مشابهش وجود نداره بنظرم.

البته بازی بدون ایراد هم نبود مثل باگ های فراوان که خوشبختانه غیر دو سه مورد که با لود دوباره حل شد با بقیش روبرو نشدم اما انگار خیلیا رو درگیر کرده در حدی که نتونستن مرحله رو ببرن جلو، همینطور پرفورمنس هم میتونست خیلی بهتر باشه مخصوصا RT ـش که بشدت سنگینه الکی.

تنها چیزی که میتونست بهتر باشه تنوع محیط و انمی ها بود، همینطور باس ها هم خیلی به یاد موندنی نیستن.

امتیاز: 9.3/10

1702917989755.png
Starfield

خلاصه تجربم از بازی رو اگه بخوام تو یک خط بگم اینه که استارفیلد مثل یک آلبوم موزیک میمونه که کلی ترک خوب داره اما بینش پر شده از آهنگای فیلر که فقط تایم آلبومو بی دلیل زیاد کرده و تجربه رو خراب!

بازی یه سری چیزاش کاملا در حد انتظاراتم بود (شاید بالاتر) یه سری چیزاش به قدری پایین تر از انتظاراتم ظاهر شد که تقریبا هیچ کدوم از بازی بتسدا اینقد ضعیف عمل نکردن.

نکات مثبت:

  • شیپ بیلدینگ عالی که میتونی ساعت ها بشینی پاش، قطعه به قطعه بچینی کنار هم و مثل یک بازی ریسینگ یکی یکی قطعاتتو آپگرید کنی و لذت ببری از چیزی که ساختی، کلا بخش شیپ بیلدینگ و فایت هاش رسما یه بازی جداگونه میتونه باشه.
  • جنگ های فضایی بشدت جذاب هست، کنترل سفینه خیلی سنگین و خوبه همراه با صداگذاری و موسیقی عالی فایتا رو خیلی اعتیاد آور کرده، از بتسدا که دستش به ساخت وسیله نقلیه نمیره بعید بود.
  • گیم پلی برای اولین بار میشه گفت در حد بقیه بازیای شوتر هست، اون جنکی بودن بازی بتسدا رو نداره و تقریبا روون هست.
  • کوئست ها و فکشن کوئستای خیلی خوب، بعضی از فکشن کوئستا مخصوصا نیمه دومشون خط داستانیشون از بعضی از بازیای خطی هم بهتره بنظرم.
  • متنوع بودن فکشن کوئستا، از ماموریت های جاسوسی گرفته تا شکار ترمورف، هفت تیر کش فری استار بودن و دزد فضایی شدن :D
  • گرافیک خیلی خوب محیط های داخلی بر خلاف خارجی
  • واقع گرایانه ترین فیزیک در یک بازی، همه وسایلی که تو محیط میبینید وزن مختص به خودشون رو دارن که بر اساس جاذبه متفاوت میشه، چندجا پیش اومد که فقط با فیزیک بازی ورمیرفتم و پشمام میریخت.
  • تعداد دیالوگای زیاد که اکثرا هم صداگذاری متنوع و خیلی خوبی دارن و اصلا حس روباتیک نمیدادن بر خلاف خیلی از بازیای دیگه.
  • پالیش شده ترین بازی بتسدا با اختلاف، تو 70 ساعتی که پاش گذاشتم غیر چندتا گلیچ فرو رفتن کرکتر تو درودیوار و رفتارای عجیب هوش مصنوعی به هیچ گونه باگ گیم بریکینگی نخوردم که واسه بازی آر پی جی تو این ابعاد عجیب بود دیگه چه برسه به بتسدا بودن :D

نکات منفی:

  • Lore بازی اصلا به خوبی بقیه کارای بتسدا نیست، پردازش بهش هم همینطور، اکثر اتفاقات مهم داستان توی گذشته افتاده و زمان حال خیلی چیزی واسه ارائه نداره بنظرم.
  • انیمیشن های پوسیده، حتی اگه وویس اکتر بهترین پرفورمنس عمرش رو هم ارائه بده وقتی کرکتر با اون حالت خشک روبروت ایستاده رسما گند میزنه تو صحنه احساسی، شاید واسه 10-15 سال پیش قابل قبول بود ولی الان به هیچ وجه.
  • کمپین اصلی نیمه اولش چیزی واسه ارائه نداره و تازه نیمه دوم جون میگیره و جذاب میشه که البته کمپین بازیاشون همیشه همین بوده.
  • تنوع سیاره ها به شکل افتضاحی کمه، حتی با وجود Procedural بودنش بازم انتظار میرفت ترکیب سطح و اتمسفر و ماه نزدیک سیاره یه تجربه یونیک و جالبی بهت ارائه بده اما سیاره ها بشدت شبیه هم هستن و خالی.
  • اکسپلوریشنی که همیشه بهترین بخش بازیای بتسدا بوده اینجا بدترین بخششه، کانتنت های کپی پیست شده تو سیاره ها که اکسپلوریشن رو رسما بی خاصیت میکنه (واقعا کی دوس داره واسه بار پنجاهم وارد یک Cave که 100 درصد کپی کیو قبلی هست بشه؟! :| )
  • لودینگ های زیاد و اعصاب خورد کن (نیاز بود بگم واقعا؟ :D) حتی مورد پیش اومده جاهایی که نیاز به لودینگ هم نداره مثل رفتن به طبقه دوم همون محیط قبلا لود شده هم دوباره لودینگ داره، چرا آخه؟ =))
  • حذف خشونت و Gore، با اینکه قطعا گان پلی بازی خیلی بهتر از باقی بازیاشون هست هنوز گان پلی فال اوت رو کاملا ترجیح میدم بخاطر ترکوندن سر و کله ملت، اینجا انگار داری به یه سری بالشت تیر اندازی میکنی و خبری از قطع عضو نیست.
  • تعداد زیاد سیاره ها همراه با لودینگ ها و جابجایی بیش از حد تو منو باعث شده یکپارچگی بازی بهم بخوره.

خلاصه استارفیلد میتونست عنوان خیلی بهتری باشه اگه بجای شونصد هزار تا سیاره تکراری تمرکز رو میزاشتن روی چندتا سیاره و اونارو تا ته دیتیل میدادن تا اکسپلوریشن جذابیت قبلی بازیاشون رو داشته باشه و تعداد لودینگ ها هم اینقد زیاد نشه بخاطر جابجایی بین سیاره های مختلف.
بزرگترین هایپ پشت بازی برام این بود که قرار بود پکیجی باشه از چندتا بازی توی یک بازی اما الان بیشتر حس یک پکیج تیکه تیکه شده از چند بازی مختلف رو میده که با چسب کاغذی (لودینگ:D) به هم وصل شدن.

چقد حرف زدم :-"

امتیاز: 8/10
 
آخرین ویرایش:

Taha75

کاربر سایت
Jan 24, 2022
1,663
نام
طاها
Dead Island 2

dead-island-2-new-screen-1.jpg

داستان : درباره فردی که پس از همه گیری ویروس زامبی می خواهد از شهر ویران شده لوس آنجلس فرار کند .

اصلا فکر نمی کردم بازی اینقدر با کیفیت و جالب باشد . از بازی Dying Light خیلی بهتره .
گرافیک هنری و طراحی شهر با جزئیات بسیار خوبی همراه هست . مناطق مختلف با جزئیات خاص خودشون و طراحی مراحل جذاب مخصوصا تونل های مترو و مجراهای فاضلاب ترسناک و هیجان انگیز بودند .
چرخه پویای شب و روز . روز محیط شاد و خشن اما در شب ترسناک و رعب آور .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و چهره ها خیلی خوب هست و حس یک بازی با گرافیک را منتقل می کند .

صدا گذاری و نورپردازی در سطح قابل قبولی هستند . بازی معما و پازل خاصی ندارد ولی همون مواردی که برای پیروی باید حل کرد لذت بخش .

سیستم ارتقا اسلحه و مهارت های فردی هم خالی و سطحی نیست و کیفیت و تنوع خوبی دارد. شخصیت پردازی و داستان هم آبکی نیست . با اینکه از این سبک بازی ها انتظار داستان قوی نمی رود ولی داستان این بازی قابل قبوله.

بازی در پس محیط شاد لوس آنجلس یک بازی وحشت بقا در دل خود دارد .

تنوع دشمنان و طراحی باس ها خوب هست و کلی اسلحه گرم و سرد در اختیار بازیباز وجود دارد با استراتژی های مختلف برای کشتن زامبی و سیستم قطع عضو در بازی به خوبی پیاده سازی شده .

حدود ۲۴ مرحله اصلی و ۱۱ ساعت گیم پلی خالص .

بهینه سازی بازی خیلی خوبه فقط نسخه دودی را دانلود نکنید که تایم نصبش ۴ ۵ ساعته و CPU روی ۱۰۰ درصد .

در کل تجربه خیلی خوبی بود و فراتر از انتظارم ظاهر شد .

هوش مصنوعی دشمنان : 7 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی :9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10




نمره کل : 8 از 10
 

amir*

کاربر سایت
Jan 26, 2011
446
Dead Island 2



داستان : درباره فردی که پس از همه گیری ویروس زامبی می خواهد از شهر ویران شده لوس آنجلس فرار کند .

اصلا فکر نمی کردم بازی اینقدر با کیفیت و جالب باشد . از بازی Dying Light خیلی بهتره .
گرافیک هنری و طراحی شهر با جزئیات بسیار خوبی همراه هست . مناطق مختلف با جزئیات خاص خودشون و طراحی مراحل جذاب مخصوصا تونل های مترو و مجراهای فاضلاب ترسناک و هیجان انگیز بودند .
چرخه پویای شب و روز . روز محیط شاد و خشن اما در شب ترسناک و رعب آور .

گرافیک فنی و کیفیت بافت ها و چهره ها خیلی خوب هست و حس یک بازی با گرافیک را منتقل می کند .

صدا گذاری و نورپردازی در سطح قابل قبولی هستند . بازی معما و پازل خاصی ندارد ولی همون مواردی که برای پیروی باید حل کرد لذت بخش .

سیستم ارتقا اسلحه و مهارت های فردی هم خالی و سطحی نیست و کیفیت و تنوع خوبی دارد. شخصیت پردازی و داستان هم آبکی نیست . با اینکه از این سبک بازی ها انتظار داستان قوی نمی رود ولی داستان این بازی قابل قبوله.

بازی در پس محیط شاد لوس آنجلس یک بازی وحشت بقا در دل خود دارد .

تنوع دشمنان و طراحی باس ها خوب هست و کلی اسلحه گرم و سرد در اختیار بازیباز وجود دارد با استراتژی های مختلف برای کشتن زامبی و سیستم قطع عضو در بازی به خوبی پیاده سازی شده .

حدود ۲۴ مرحله اصلی و ۱۱ ساعت گیم پلی خالص .

بهینه سازی بازی خیلی خوبه فقط نسخه دودی را دانلود نکنید که تایم نصبش ۴ ۵ ساعته و CPU روی ۱۰۰ درصد .

در کل تجربه خیلی خوبی بود و فراتر از انتظارم ظاهر شد .

هوش مصنوعی دشمنان : 7 از 10
بهینه سازی و اجرا بازی :9 از 10
گیم پلی و سیستم مبارزات : 9 از 10
موسیقی و افکت های صوتی : 9 از 10
گرافیک هنری و طراحی محیط : 9 از 10
تنوع و کیفیت طراحی مراحل : 8 از 10
گرافیک فنی و فیزیک بافت ها : 8 از 10
نورپردازی و طراحی سایه ها : 8 از 10
داستان و شخصیت پردازی : 7 از 10




نمره کل : 8 از 10
یکم شیطنت کنم:D
اونجا هیچی نگفتم!اینجا تلافی میکنم :-" :D
 
  • Cool
Reactions: Taha75

Booker DeWitt

کاربر سایت
Sep 13, 2022
172
Far cry 4

بازی عملا همون نسخه سومه و فقط پوسته عوض کرده. حتی داستان هم به روایتی همون داستان قسمت سومه. بدترین قسمت بازی طراحی مراحل بازی هست، ماموریت های فرعی که کلا مرخصه و ماموریت های اصلی هم فقط بکش... کم پیش میاد که بازیکن با چالش دیگه ای جز کشتن مواجه بشه.
اما چیزی که باعث میشه بازی به یه زباله تبدیل بشه، ماموریت های بی نهایت مسخره تکراری تکراری و تکراری و زیاد فرعی هست. چندبار آخه من یه کار یکسان رو انجام بدم؟ ۱۰ بار ۱۰۰ بار ۱۰۰۰ بار؟ مراحل فرعی بازی توهین آمیز بودن.
گرافیک بازی هنوزم چشم نوازه. محیط بازی همچنین و مکانیک های گیم پلی بسیار روونه همین باعث شده بازی قابل تحمل بشه.

۵/۱۰
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
CyberPunk 2077

بازی رو از نسخه 2 و 2.1 بازی کردم
نکات مثبت:
- گرافیک و انیمیشن عالی. نورپردازی بینظیر و طراحی شخصیت های بسیار زیبا
- گیمپلی بسیار خوب. به خصوص ورژن جدید که میشه بسته به skill tree از 10 مدل مختلف بازی کرد
- داستان خیلی خوب و immersive. در حد ویچر3 نیست ولی بازم عالیه
- ماموریت های فرعی جذاب که بعضی هاش از داستان اصلی بازی هم بهتر
- موسیقی و صدای عالی

نکات منفی:
- رانندگی واقعا مزخرف!! یعنی سیستم رانندگی طوری هست انگار روی یخ داری رانندگی میکنی و ترمز هم کلا کار نمیکنه
- هوش مصنوعی npc ها خیلی جالب نیستش و گاها حرکات عجیبی دارن :D
- هنوز توی بازی باگ های مختلفی وجود داره! خیلی اذیت نمیکنه ولی به چشم میاد.
- زیاد منفی نیستش ولی بخش داستانی بازی از ویچر3 کوتاه تره

حدود 50 ساعت طول کشید که بخش داستانی + ماموریت های فرعی مهم رو تموم کردم.

8.5/10
 
آخرین ویرایش:

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
617
1704025256525.png
RETURNAL​
خیلی حرف ها میشه درمورد ریترنال زد ولی همین یه جمله درموردش باید کافی باشه . « هرکی ریترنال را بازی نکرده کلاه بزرگی سرش رفته » . بدون شک ریترنال یکی از top 5 های این نسله .

9/10​
 
آخرین ویرایش:

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک
Cyberpunk 2077 Phantom Liberty
expansion pack بازی سایبرپانک (نسل جدید احتمالا نمیدونن فرق این با dlc چیه :D ). برای من که بازی رو از روی نسخه 2.01 بازی کردم خیلی از نسخه اصلی بازی بهتر نبود به جز قسمت داستانی بازی که واقعا عالی جلو میرفت و پایانش که به نظرم از نسخه اصلی بهتر بود.
گرافیک و گیمپلی بازی تقریبا همونه (البته یه سری perk های جدید باز میشه).
توی phantom liberty نمیشه پایان بازی رو تکرار کرد. اگه میخواین دوباره مرحله آخرش رو برین اون قسمت که به جای دوقلو ها هستین رو سیو کنید جداگانه
9/10
 

Paradise Lost

کاربر سایت
Feb 4, 2016
3,002
نام
احمد
2015 Need for Speed
نکات مثبت
بهترین گرافیک تاریخ ریسینگ با اختلاف خیلی زیاد( گرافیک این نید فور اسپید جدیده در مقابل مثل یک جوک میمونه)
سیستم شخصی سازی ماشین ها فوق العاده
هندلینگ سخت و چالشی
داستان نسبتا خوب و درگیر کننده
طراحی فوق العاده ماشین ها
حدود +70 ماشین با طراحی خدا
بهترین طراحی شب برای یک بازی مسابقه ای( یاداور نسخه های قدیمی نید فور اسپید)
یکی بودن بخش تک نفره و مولتی بازی( همه یا جوین تو میشن، یا تو جوین بقیه میشی و با یک کلید Y میتونی اینوایت واسه همه بفرستی و تک تک مسابقات رو کو اپ بری )
سیستم لول اپ گسترده و مکس لول 70
بخش داستانی طولانی( حدودا 30 ساعت) با تمام اونت ها
تصادفات شبیه برنات پارادایس
موسیقی های عالی
کیفیت فنی بازی بیست ( 170 اف پی اس :| رو الترا )
سیستم رنکینگ عالی( هر مسابقه رو میری امتیاز ها رو با لیست فرند ها مقایسه میکنه و میتونی رکورد دوستان رو ببینی و ببری بالاتر دقیقا شبیه درایو کلاب) دوستان من هم یک طوری بالای یک میلیون دریفت زدن که وقتی میبینم میخوام دسته رو تو سر خودم بزنم :D شوخی


نکات منفی
گاراژ محدود کلا 10 تا بیشتر ماشین نمیتونی بزاری تو گاراژ که خیلی مسخرست!
گران بودن قطعات هندلینگ! ماشین رو میخری 60 هزار باید 180 هزار خرجش کنی تا تو PVP در مقابل بقیه که تا گردن لول اپ شدن کم نیاری! ( البته بعد از لول 50 این مشکل حل میشه با مسابقات سطح بالا)
سینماتیک های خیلی زیاد
چلنج های محدود و تکراری هفتگی
گران بودن ماشین های لول 50 به بعد
سخت و غیر منطقی بودن مراحل پرستیژ :| کلا 3 یا 4 نفر اچیومنت گلد این مراحل رو گرفتن فوق العاده این مراحل توهین به شعور مخاطب هست مراحل پرستیژ رنک های زده که حتی با بهترین ماشین ها هیچ کس نمیتونه بزنه
انلاین بودن اجباری که قشنگ نفهمیدن چرا این کار رو کردن!



8/10
بازی 11 گیگابایتی این همه کیفیت، این همه قطعات هندلینگ و شخصی سازی ، اصلا وقتی وارد بخش تغییر پوسته هر ماشین میشی ملت در صحنه واسه هر ماشین بطور یک میلیارد طراحی انجام دادن... این همه اونت، این همه مسابقه :/
در کل بازی خیلی وقته اومده ولی مثل چی پلیر توشه توصیه میشه تا وقتی که بازی توسط EA ساپورت میشه به خاطر لایسنس ها بازی رو پلی بدید ، بازی هم کانکش زیاد قوی واسه پلی نمیخواد با 120 کیلوبایت هم راحت میشه بازیش کرد...
 

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
288
header.jpg

همین چند وقت پیش توی تاپیک تیپ سنتر بحثی بود راجع به انتقال دادن هوشیاری فرد از بدن اولیه‌ش به یه بدن جدید و آیا اینکه اون موجود جدید شمایید یا صرفا یک کپی از شما؟ این بازی هم همچین بحثی رو دنبال میکنه. یک سایبرپانک خیلی خیلی خوب، ولی با ادعای دیسکو الیزیوم در فضا که یه عده در موردش مطرح میکنن، چندان موافق نیستم.​
 

dizzy

کاربر سایت
Dec 24, 2017
617
1705931822431.png


VALKYRIE ELYSIUM

7.5/10
چون توی تاپیک دیگه در موردش نوشته بودم همونو اینجا میذارم


پیرو پست قبلیم من الان valkyrie elysium را تمام کردم ( البته hildes vengeance و seraphic gate هنوز مونده ) نظر کلیم در مورد بازی کماکان همونه ، بازی در حدو اندازه ی خودش

خوبه و اصلن بد نیست درکل متوسطه .

اول اینکه بازی jrpg نیست ، یه بازی اکشن با المان های rpg هستش پس اگه با دید یه چیزی مثل دو نسخه ی valkyrie profile یا حتا یه بازیه rpg میخواین به سراغ بازی برین قطعن

نا امید میشین .

داستان ربطی به دو نسخه ی قبلی نداره و کاملن stand alone محسوب میشه ولی برای کسایی که دو نسخه ی profile را بازی کرده باشن چیزای آشنایی اینجا هست و کلیت داستان هم

درواقع بازگویی داستان نسخه ی اوله البته به شکل خیلی سطحی و نه چندان جالب . البته خرده داستان einherjar ها که به صورت صوتی روایت میشه خوب درامده و هر ۴ تا همراه ها

شخصیت پردازی های خوبی دارن و دوست داشتنی هستن و همچنین طراحی های خیلی خوبی هم دارن خود valkyrie هم مستثنا نیست و هم طراحی خیلی خوبی داره و تغییر

شخصیتیش از اول تا آخر بازی خوب انجام شده .سه تا شخصیت دیگه ی بازی هم بد نیستن ولی میتونستن پرداخت بیشتری داشته باشن ( البته من هنوز dlc را بازی نکردم) . جا داره به

صداپیشگی خیلی خوب شخصیت ها هم اشاره کنم چون همه صداپیشه ها کارشون را خوب انجام میدن .



گرافیک بازی هم mix عمل میکنه . از یه طرف طراحی همه ی شخصیت ها عالیه و پر از جزئیاته به خصوص خود valkyrie و einherjar ها خیلی با جزئیات طراحی شدن که با توجه به

بودجه ی خیلی کم بازی قابل تحسینه . محیط های بازی ولی اینجوری نیستن و در بهترین حالت خوبن و در بدترین حالت بی روح . محیط ها میتونستن خیلی بهتر باشن .

افکت ها و پارتیکل ها هم خوب کار شدن و جادوها افکت های پرجزئیاتی دارن.


یه سری اسکرین شات اینجا میذارم ( برای دیدن کیفیت اصلی روشون کلیک کنید )






steamuserimages-a.akamaihd.jpg rrrf.jpg steamuserimages-a.akamaihdq.jpg
steamuserimages-a.akamaihdd.jpg steamuserimages-a.akamaihdrr.jpg steamuserimages-a.akamaihdhhh.jpg steamuserimages-a.akamaihdxxx.jpg steamuserimages-a.akamaihdr.jpg steamuserimages-a.akamaihdt.jpg steamuserimages-a.akamaihdw.jpg VALKYRIE ELYSIUM DEMO VERSION_20220917213230.jpg steamuserimages-a.akamaihdwew.jpg steamuserimages-a.akamaihds.jpg




موسیقی ها عالین البته از motoi sakuraba چیز دیگه ای هم نمیشه انتظار داشت ترک ها ی خیلی شنیدنی توی بازی هست من خودم یک سری از ترک ها را بیشتر از یک ساله که دارم

گوش میدم . البته بعضی از boss ها میتونستن ترک های بهتری داشته باشن صداگذاری ها هم خوبن فقط صداها توی یکم کمه و جا داشت مثلن background music بلندتر باشه .



سیستم مبارزات بازی خیلی خیلی خوبه ، به خصوص وقتی روی very hard یا درجه valkyrie تجربه بشه ارزشش مشخص میشه که صرفن به دکمه زنی خلاصه نمیشه و برخلاف ظاهرش

مفصل هم هست . 6-7 تا سلاح هست که هرکدام move list متفاوتی دارن و با اپگرید کردنشون حرکات جدیدی براشون باز میشه دوتا سلاح قابل انتخابه که میشه با d-pad بینشون

سوویچ کرد. روی هرسلاح میشه ماکزیمم دوتا rune قرار داد . rune ها انواع مختلفی دارن damage boost _ magic boost _damage taken reduction و .... . سیستم level up هم

برای valkyrie وجود داره که به سه دسته support _attack _defense تقسیم میشه که با اپگرید اینها چیزایی مثل افزایش health bar_ spirit bar_ art gauge bar و .... میشه و

همچنین skill های جدید باز میشن . مثل kingdom hearts اینجا هم skill ها قابل تنظیم هستن و برای استفاده شون ظرفیت وجود داره هر skill واحدی به اسم cp داره و هر skill عدد

متفاوتی داره مثلن یکی 10 cp و یکی 60 cp تا حدود 350 cp میشه قرار داد.

einherjar ها هم نقش مهمی در مبارزات دارن هرکدام 8 مدل حمله دارن که 2 تا از انها را میشه براشون انتخاب کرد و هر einherjar المان مخصوص خودش مثل یخ اتش الکتریسیته و

... دارن که با احضار انها سلاح هم مثلن یخی یا اتشی میشه که برای دشمنانی که به هر کدام از اینها ضعف دارن کاربرد داره و میشه انها را stagger کرد .

قابلیتی به اسم soul chain وجود داره که نقش همان grapple را داره و میشه برای chain کردن کمبو ها و air combo یا دسترسی به دشمنایی که دورن استفاده کرد.

جادو هم توی بازی به اسم divine arts وجود داره که انواع نسبتن زیادی هم داره و هر art تا 3 لول براش وجود داره و استفاده از art ها به نسبت لولشون از نوار art gauge کم میکنن .

اینها که با هم ترکیب میشن مبارزات را واقعن جذاب میکنن . سیستم مبارزه ی elysium شاید در حد bayonetta نباشه ولی قطعن یکی از بهترین هاست سازنده های بازی هم از سازنده

های ninja gaiden بودن و تاثیرش را میشه اینجا هم دید .


یه سری چیزهای دیگه هم بود که بگم ولی خیلی طولانی میشد :D . در کل elysium به عنوان یک نسخه ی فرعی از سری profile و با توجه به بودجه ی خیلی کمش تجربه خیلی خوبی بود .

قطعن نقاط ضعفی داره که بعضیاش شدید هم هستن ولی از طرفی نقاط قوتش انقدر قوی هست که سراپا نگهش داره به نظرم نمراتی که بهش دادن اصلن حقش نیست و متای 75

براش مناسب بود و الان یه جورایی underrate حساب میشه .


 

Parsa13

کاربر سایت
Nov 16, 2011
2,232
27ad8766beddfeac4abe7bd916facee8adccb96c9968fe7409d029707d73a1e6.jpg

Bang-on Balls: Chronicles
10/10​

عجب گیمی بود این بنگ آن بالز :D خیلی وقت بود توی سبک پلتفرمر گیم خفنی ندیده بودم، ولی توی این چند ماه اخیر اول Mario Wonder اومد که به طرز عجیبی خوب بود، حالا هم ایشون.
طراحی محیط و مراحل اتقدر خوب و متنوع بود که بعضی موقع ها حس میکردم کار دست استدیو های نینتندو ست گیمش. هر گوشه از گیم یک ایستر اگ و یک رفرنسی به یک ماجراییه، هر شخصیتی که توی گیم یک گوشه ای هستش، داره واسه خودش یک کار بامزه ای انجام میده.
گیم پلی بسیار روون ، سریع و جذابه. با اینکه از اول تا آخر گیم عملا میشه گفت گیمپلی تغییر به خصوصی نمیکنه، ولی به هیچ عنوان تکراری نشد برام. باس ها و مینی باس های گیم، هر چند آسون بودن، ولی تنوع زیادی داشتن و زدنشون حال میداد.
ساندترک های گیم یکی از یکی دیگه بهتر بودن، موقع بازی کردن همراه با آهنگ منم میخوندم حال میکردم :D
کلی چیز بامزه و خنده دار توی گیم دیدم که کلی خندودن من رو، گیم یک دکمه مخصوص واسه گوزیدن داره اصن :D و کل اچیومنت های بازی به این خلاصه میشن که در شرایط و جا های مختلف بازی بری بگوزی :)) مثل ایشون :D


fart.PNG


100% کردن اچیومنت های گیم کار ساده ایه، فقط باید همه منطقه های هر مپ رو شخم بزنی تا جاهای خاصش رو پیدا کنی.
داخل بازی تعداد خیلی زیادی کازمتیک و لباس و اسلحه واسه پیدا کردن استفاده داره، که خداروشکر این تیکه ربطی به اچیومنت ها نداره و صرفا واسه دلخوشی پلیر و کاستومایز کردن توپمون ساختنشون :D تنوعشون بسیار زیاده و به دست آوردن یه سریاشون واقعا سخته.
گیم داستان خاصی نداشت، که توی این سبک گیم ها برام مهم هم نیست و به نظرم دنبال داستان گشتن کلا اشتباهه، وجود داستان خوب صرفا Bonus به حساب میاد.
تنها ایرادی که میتونم از گیم بگیرم اینه که با جلو رفتن توی گیم، درجه سختی گیم تغییر خاصی نمیکنه و دشمنا به همون سادگی اول گیمن. ولی بقیه تیکه ها انقدر خوب بودن که نادیده میگیرم. :D
طبق چیز هایی که سازنده بازی هم گفته، با اینکه گیم رو کامل منتشر کردن ولی چند وقت دیگه میخوان یک منطقه جدید به بازی اضافه کنن که مطمئنم اونم ارزش بازی کردن داره.
کسی دورو ورم گیمش رو نداشت که باهاش Co-Op بزنم، ولی به نظر میاد کوآپش از سینگلش هم حتی فان تر باشه.
Highly Recommended :D



capsule_616x353.jpg

The Room 4: Old Sins
8/10
کلا سری The Room خیلی جذاب بوده همیشه برام، نسخه 4 این سری هم مثل نسخه های قبلی خوب بودش. به خفنی قبلیا نبود به نظرم، ولی بازم خوب بود :D آخرای گیم رو ولی ماست مالی کرده بودن که خوشم نیومد. پازل ها هم ساده تر بودن نسبت به قبلیا.



capsule_616x353.jpg
Submerged 2015
6/10​

دنیایی که داخل این گیم ساختن خیلی قشنگ بود و ایده پشتش جذاب بود برام، ولی گیم پلی خیلی سریع تکراری شد، هی از در و دیوار یه سری ساختمون برو بالا، غذا جمع کن، و دوباره همینارو با یک ساختمون دیگه تکرار کن.
داستان هم خیلی آبکی و سر کاری بودش، مخصوصا اندینگش. پتانسیل خیلی بیشتری داشت این گیم که به نظرم هدرش دادن.


EGS_OMNO_StudioInkyfox_S1_2560x1440-7cbdaf0159fcd0ded28a2cf945c9b70d.jpg
Omno
8/10
از این سبک گیم هایی بود که واسه ریلکس کردن و توی دنیاش چرخیدن و غرق شدن مناسبه :D طراحی محیط ها خیلی خوب بودن، گیم پلیش ساده ولی جذاب بود.
خود گیم کوتاه بود، که به خاطر سبک گیم پلی مناسب بود چونکه قبل اینکه بازی تکراری بشه، تموم میشد.
ولی پازل هاش ساده بودن، 2 تا پازل سخت مینداختن وسط آدم حال میکرد خب :D
چرخیدن توی دنیاش واقعا لذت بخش بود. داستانش رو ولی اصلا سر در نیاوردم چی به چیه.
یادمه وقتی اول کار برای PS3 اومده بود گیمش خیلی سر و صدا به پا کرده بود به خاطر Plot ای که داشت :D اگر درست یادم باشه فکر کنم حتی فروشش رو ممنوع کرده بودن. ولی خدایی چیز خاصی نداشت گیمش. بخوایم حتی با استاندارد های همون زمان هم مقایسه کنیم، قبل این گیم God of War اومده بود که خیلی بیشتر از ایشون سنت شکنی کرده بوده. کلا اسمش بد در رفته بوده به نظرم :D
گیم پلیش برای من نبود، زیاد خوشم نیومد ازش، فقط خودمو زور میکردم مرحله هارو رد کنم که به کات سین ها برسم و ببینم داستان چی میشه. ولی داستان قابل قبول و خوب بودش، آدم رو با خودش میکشید.
تلاششون برای اینکه اتمسفر گیم Creepy طور دربیاد هم موفقیت آمیز بود به نظرم.
میتونستن با گیم پلی بهتر، خیلی جذاب تر کنن گیم رو، ولی با این وضعیت الانش خیلی Meh بود.
 
آخرین ویرایش:

Booker DeWitt

کاربر سایت
Sep 13, 2022
172
Martha is Dead

بازی عملا گیم پلی نداره، کل بازی تو راه رفتن و پیدا کردن سرنخ برای پیشبرد داستان و مشخص شدن زوایای پنهان داستانی خلاصه میشه. داستان خاصی هم نداره کاملا پیش پا افتاده، سطحی و قابل پیش بینی.
حتی همین راه رفتن هم نیومدن درست در بیارن، کنترل شخصیت طوری هست که انگار داری یه تانک رو کنترل میکنی. یه دوچرخه هم تو بازی هست که هیچ چیزی رو به بازی اضافه نمیکنه، کنترل اونم افتضاح و اعصاب خورد کن هست و باعث ایجاد باگ میشه فقط. بازی باگ هم زیاد داره در حالی که شامل یه محیط کوچیک روستایی فقط میشه.
تنها نکته مثبت بازی گرافیک زیباشه، گرافیک بازی و فضاسازی زیباست البته که من فضای اروپا تو دوران جنگ جهانی رو کلا دوست دارم. از طرف دیگه شدیدا بازی سنگینه، افت فریم های ناگهانی رو تجربه تاثیر میزاره و کلا تو بحث بهینه سازی مشکل داره مثلا نیم ساعت که بازی می کردم، از 8 گیگ vram، 60 درصد پر شده بود و بعد 1 ساعت و نیم می رسید که 99 درصد!
4/10
اینم چند تا عکس از محیط بازی
IMG_20240126_152049_745.jpg
IMG_20240126_152049_588.jpg
IMG_20240126_152049_344.jpg
IMG_20240126_152049_958.jpg
IMG_20240126_152049_324.jpg
IMG_20240126_152049_328.jpg
 

Muhammadreza

The High Priest of Chaos
Gold User
Oct 24, 2020
288
header.jpg

ایده عالی، اجرا نه چندان. وقتی سم بارلو اثر خودش رو مترویدوانیای ذهنی مینامه، یه چیزی مثل The Outer Wilds توی ذهن مخاطب میاد، یعنی موانع وجود دارن و راه عبور از این موانع (به صورت پلکانی، به صورت مرحله مرحله) دانشی هست که تو تو طول گیم به دست میاری. اما درعوض ساختار ایمورتالیتی به نظرم بیشتر به یه پازل شبیهه؛ پازلی که پروسه به دست آوردن هر کدوم از تکه‌هاش حوصله‌سربر، خسته‌کننده و تصادفیه. حقیقتش رو بخواید به نظرم نتیجه نهایی و تصویر تکمیل شده پازل هم چندان ارزش دردسرش رو نداره و چه بسا من داستان ظاهری بازی (سه فیلم) رو به داستان اصلی و پنهانش ترجیح میدم.​
 

kimsungbabak

کاربر سایت
Apr 15, 2011
3,303
نام
بابک

Ori and will of the Wisps

نکات مثبت:
- گرافیک و موسیقی عالی
- داستان بسیار زیبا (و گریه آور x_x )
- گیم پلی خیلی خوب
- احتمالا بهترین بازی پلتفرمینگ چند سال اخیر
نکات منفی:
- سختی بیش از حد در یک سری مراحل

حدود 15 ساعت طول کشید تا بازی رو تموم کنم.

9.5/10​

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر