افسانه فراموش شده سگا : شنمو

RED_BEARD39

Ghost of Sparta
کاربر سایت
May 16, 2009
6,360
نام
Ǝـــحـــســـان
1307513859.jpg
ابتدا برای معرفی این بازی در ژاپن دیسکی بنام What's Shenmue تولید شد و در سال ۱۹۹۹ هم اولین شماره این بازی اپتدا در ژاپن و سپس در آمریکا و اروپا رونمایی شد. داستان بازی درباره جوانی ژاپنی بنام Ryo Hazuki بود که بنام دنبال انتقام از قاتل پدرش بود. ریو میتوانست در طول بازی، در شهر محل تولد خود با مردم شهر صحبت کند، با اراذل درگیر شود، تمرین ورزش رزمی جوجیتسو داشته باشد، و البته به کلوپ رفته و سگا بازی کند. حتی این قابلیت را داشتید که دستگاه سگا ساترن در خانه خود داشته و بازی کنید.
از آنجا که این بازی یکی از پروژه های مهم سگا به کارگردانی کارگردان ارزشمند سگا یعنی یو سوزوکی Yu Suzuki بود ، سگا به سرعت شماره دوم این بازی را در نسخه های ژاپنی و اروپا تولید کرد.
ریو هازوکی در تعقیب قاتل پدر خود، به هنگ کنگ مهاجرت کرده و در آنجا با افرادی آشنا می شود که داستان را به نحو بسیار جالبی پیش می برند. در این نسخه، با توجه به اینکه ریو در کشور چین اقامت داشت، به همین دلیل برای خرج امور روزانه، باید کار میکرد و کسب درآمد میکرد. شخصیت اصلی بازی برای آموزش فنون جوجیتسو به مدارس آموزش علوم رزمی هم میرفت و تمرین جوجیتسو میکرد.
از نکات بسیار جالب بازی، بخش انتهایی (دیسک چهار نسخه دریمکست) بود. در این قسمت ریو به همراه یک دختر چینی بنام Shenhua بازی را کامل میکند که روند بازی کردن در این قسمت با تمام بازی متفاوت است.
هرچقدر اولین شنمو زیبا و جذاب بود، چندین برابر آن شنمو ۲ زیباتر شده بود.اما حیف که شنمو در اواخر عمر دریمکست و صنعت کنسول سازی سگا تولید شد و نه تنها از آن استقبال خوبی نشد، بلکه سگا یک شکست تجاری را با این بازی زیبا تجربه کرد؛ تا حدی که هرگز نسخه آمریکایی این بازی برای دریمکست تولید نشد. البته نسخه آمریکایی این بازی سال بعد برای کنسول ایکس باکس نیز ارائه شد.
Shenmue_Wallpaper_by_n1gh7w0lf.jpg
چند سال بعد یو سوزوکی اعلام کرد که میخواهد شنمویی جدید، برای کامپیوتر و تحت اینترنت بسازد که Shenmue Online نام گرفت. در این بازی قرار بود هر شخصی یک قهرمان در دنیای شنمو انتخاب کند و به مبارزه با دشمن اصلی ریو هازوکی یعنی Lan-Di بپردازد. اما این پروژه به سرعت کنسل شد و مشتاقان همچنان منتظر شنمو ۳ ماندند.
تا اینکه در اواخر سال ۲۰۱۰ شرکت سگا خبری درباره شنمویی جدید اعلام کرد. این بازی که شنمو سیتی Shenmue City نام دارد، با همکاری شرکت یاهو Yahoo و شرکت Hudson تولید شده و قرار است مانند شنمو آنلاین تحت وب باشد.
بنده به عنوان یکی از طرفداران پروپا قرص سگا ، سونیک و شنمو امیدوارم این بازی حرکتی باشد ادامه سری بازی شنمو و تولید هر چه زودتر شنمو ۳...
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر