الان یکی از مسائلی که خیلی ها رو (مخصوصا کنسولی ها) رو اذیت میکنه این قضیه NAT هست. شما که مشخصه اطلاعات فنی هم دارید در هیچ یکی از پست هاتون به این مورد اشاره نکردید در صورتی که خیلی این مشکل شایعه و همه رو اذیت میکنه. با هیچ کدوم از اپراتور های موبایل که نمیشه. الان با این TD-LTE ها هم که این همه تبلیغ میکنن نمیشه بازی هایی مثل FIFA یا Rainbow ( و به طور کلی همه بازی های UBISOFT) انجام داد به خاطر strict NAT. این رو باید چکار کنیم؟ انگار این قضیه رو از قصد ignore میکنید
موضوع NAT که ما بهش میگیم CGNAT موضوع انکار کردنی نیست و یک تکنیک مدیریت جهت شبکه های OverIP بزرگ هست.
ببینید هر اپراتور برای اینکه به شما سرویس بده یا باید به شما Valid IP بده یا هر چند نفر رو به یک ValidIP اصطلاحاً NAT کنه.
الان مدتهاست که IPV4 تقریباً تمام شده و برای خرید و استفاده اش بازار سیاه وجود داره، به همین دلیل شرکتها برای مدیریت هزینها و البته بعضی بهبود های امنیتی اقدام به استفاده از CGNAT میکنن.
بر خلاف Gamer ها معمولاً دانلودر ها از CGNAT خیلی استقبال میکنند و در عین حال هم ما میبینیم که مشکلات امنیتی کمتری برای کاربران NAT شده پیش میاد و از همه جالبتر شکایت کم یا تموم شدن ناگهانی حجم هم خیلی کمتر شده. علتش هم اینه که بسیاری از IP هایی که در شبکه ابنترنت وجود داره در طول روز و ماه و سال توسط هکرها و سازمانهای اطلاعاتی و جاسوسی مختلف بدون اینکه شخص بفهمه در حال اسکن یا تحت حمله هستند. و وقتی یک نفر یک حمله به سمت IP شما انجام میده سیستمهای محاسبه حجم نمیتونن تشخیص بدن که این ترافیک ناخواسته بوده و اونو به پای ترافیک دریافتی شما میگذارن!! اما وقتی پشت NAT باشید دیگه این اتفاق براتون نمیوفته.
با این اوصاف با توجه به فیدبکهای گیمرها حداقل در 2-3 تا از شرکتهایی که من از نزدیک میشناسم (آسیاتک، شاتل و پارس آنلاین) و از تکنیک CGNAT استفاده میکنند، سازوکار غیر فعال کردن CGNAT هم وجود داره و کافیه شما زنگ بزنید به مرکز تماسشون و بخواید که براتون این ویژگی رو غیر فعال کنن.
به این ترتیب مثل گذشته شما ValidIP دریافت میکنید.
البته تا جایی که میدونم تو شبکه موبایل بنا به دلایل پیچیده تری امکان حذف NAT وجود نداره.