اطلاعات درباره رایانه سخت ونرم افزار وغیره

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
نمایش ورژن ویندوز بر روی صفحه دسکتاپ

ممکن است شما نیز دوست داشته باشید به ورژن دقیق ویندوزتان پی ببرید و چه جالب که این کار از طریق رجیستری و نمایش آن بر روی صفحه دسکتاپ شما میسر شود. با استفاده از این ترفند میتوانید از طریق رجیستری ورژن دقیق( گروه اينترنتي ارور )‌ و شماره ساخت و سرویس پک ویندوزتان را در گوشه پایین صفحه دسکتاپ نمایش دهید.

برای اینکار:
از منوی Start به Run رفته و عبارت regedit را وارد کنید و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
سپس به مسیر زیر بروید:
HKEY-CURRENT- USER / Control Panel / Desktop
در سمت دیگر پنجره بر روی PaintDesktopVersion دوبار کلیک کرده و Value Data را از 0 به 1 تغییر دهید و سپس OK کنید.
اکنون باید سیستم را رستارت نمایید.

مبنع=www.errooortm.com​
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
17 ترفند مخفی در about:config مرورگر فایرفاکس

فایرفاکس مرورگری بسیار انعطاف پذیر است که تقریبأ هر نقطه ای از آن را میتوان با استفاده از تنظیمات داخلی و یا افزونه ها، بطور دلخواه ویرایش نمود. یکی از بخشهای مهم فایرفاکس ، بخش Config آن است که با تایپ عبارت about:config میتوانید به آن دسترسی داشته باشید. about:config را در اصل میتوان پشت پرده فایرفاکس دانست که با استفاده از آن تغییرات فراوانی در مرورگر امکان پذیر است. هم اکنون قصد داریم تا 17 ترفند استثنایی در بخش about:config فایرفاکس را برای شما بازگو نماییم که چگونه فایرفاکس خود را با ویرایش کلیدهای بخش Config به شکل و حالت دلخواه خود در آورید. هیچکدام از این تنظیمات در بخش Options فایرفاکس نیست و به به( گروه اينترنتي ارور )‌ همین دلیل میتواند برای هر کاربری تازگی داشته باشد.

ابتدا پیش از هر کاری بایستی به محیط about:config فایرفاکس وارد شوید. بدین منظور فایرفاکس را اجرا نمایید. سپس عبارت about:config را در نوار آدرس وارد کرده و دکمه Enter را بزنید. اگر با پیغامی مواجه شدید روی دکمه I'll be careful, I promise! کلیک کنید.
به بخش Config خوش آمدید! در ادامه برای شما کاربرد و نحوه تغییر 17 کلید که وظایف جالبی را بر عهده دارند را در قالب 17 ترفند مطرح میکنیم؛
پس از اجرای هر ترفند کافی است فایرفاکس را بسته و آن را از نو باز کنید تا تغییر اعمال گردد.

1- تعیین میزان حداکثر و حداقل بزرگنمایی بر روی صفحات
با نگه داشتن کلید Ctrl و حرکت دادن غلتک موس میتونید بر روی صفحات Zoom کنید، چه به بیرون و چه به داخل. حال با ویرایش کلیدهای زیر میتوانید حداکثر و حداقل میزان بزرگنمایی را مشخص کنید:
به دنبال کلید zoom.maxPercent بگردید. این کلید حداکثر میزان «زوم به جلو» صفحات و اشیا داخل آن را مشخص میکند. با وارد کردن عدد مورد نظر، درصد حداکثر زوم را مشخص کنید.
به دنبال کلید zoom.minPercent بگردید. این کلید حداقل میزان «زوم به عقب» صفحات و اشیا داخل آن را مشخص میکند. با وارد کردن عدد مورد نظر، درصد حداقل زوم را مشخص کنید.

2- تعیین حداقل و حداکثر طول تب ها
هنگامی که تعداد تب ها در نوار تب ها کم باشد، اندازه‌شان هم بزرگتر هست و اگر تعداد تب ها زیاد باشد، فشردگی‌شان بیشتر و در نتیجه تبهای کوچکتری خواهیم داشت. حال قصد داریم حدأکثر و حدأاقل طول تب ها را در این دو وضعیت، تعیین کنیم:
بدنبال کلیدی به نام browser.tabs. tabMinWidth بگردید. بر روی آن دو بار کلیک کنید و با دادن مقدار عددی دلخواه بر حسب پیکسل، حداقل طول تب را مشخص کنید.
بدنبال کلیدی به نام browser.tabs. tabMaxWidth بگردید. بر روی آن دو بار کلیک کنید و با دادن مقدار عددی دلخواه بر حسب پیکسل، حداکثر طول تب را مشخص کنید.

3- عدم نمایش FavIcon در تب ها
شاید بخواهید که هیچ آیکونی از سایتها و وبلاگهایی که باز میکنید (Faviconها) ، در تب خودش نشان داده نشود. برای اینکار بدنبال کلیدی با نام browser.chrome. favicons بگردید و به آن مقدار False را بدهید.

4- نمایش آدرسهایی که در نوار آدرس فقط بصورت دستی تایپ شده اند
در حالت پیشفرض، هنگامی که در نوار آدرس شروع به تایپ یک کلمه یا آدرس میکنید تمام لینکها و آدرسهایی که در History ثبت شده اند و متن تایپ شده آنها، نمایش داده میشوند. این موضوع گاهی اوقات آزار دهنده میشود (ترفندستان) چرا که چندین آدرس برایتان لیست میشود و پیدا کردن آدرس مورد نظر از میان آنها خیلی سخت است. شاید دوست داشته باشید که فقط آدرسهایی را که قبلأ بصورت دستی تایپ کرده اید، در آن لیست نشان داده شود تا راحت‌تر بتوانید آدرس مورد نظر خود را بیابید.
بدین منظور دنبال کلیدی با نام browser.urlbar. matchOnlyTyped بگردید.
به آن مقدار true بدهید.

5- تعیین تعداد آدرسهای پیشنهادی در نوار آدرس
اگر دوست دارید تعداد آدرسهای پیشنهادی در نوار آدرس را کم یا زیادتر کنید مراحل زیر را دنبال کنید:
دنبال کلیدی با نام browser.urlbar. maxRichResults بگردید.
به جای مقدار 12 که پیشفرض است، مقدار دلخواه خود را تنظیم کنید.

6- نمایش پیغام "بارگذاری صفحه با مشکل مواجه شد" بصورت یک پیغام خطا، به جای نمایش متن Error در صفحه
حتمأ دیده اید هنگامی که یک صفحه وب بنا به هر دلیلی در فایرفاکس باز نشود، متن Error در همان صفحه درج میگردد. شاید شما نیز دوست داشته باشید که این Error در یک پنجره پیغام خطا -درست مثل ویندوز و نسخه های قدیمی فایرفاکس- نمایش داده شود. برای اینکار:
کلیدی با نام browser.xul. error_pages. enabled را جستجو کنید.
با دو بار کلیک بر روی آن، Value (مقدار) آن را از true به false تغییر دهید.

7- عدم نمایش کادر محاوره ای هنگام ایستادن موس بر روی دکمه های Toolbar
هنگامی که روی کلیدهای منوی ابزار توقف کنید یک کادر محاوره ای (Tool Tip) نشان داده میشود که توضیحی درباره آن کلید میدهد. برای غیر فعال کردن آن ، کافیست به کلید browser.chrome. toolbar_tips مقدار false را بدهید.

8- غیر فعال کردن Virus Scanner مرورگر
هنگامی که فایلی را با دانلود منیجر فایرفاکس دانلود کنید، بعد از اتمام دانلود آن و قبل از اینکه فایل را آماده استفاده کند، بمدت چند ثانیه فایل را با یک اسکنر برای ویروسی بودن آن چک میکند. این امر ممکن است چندان به مذاق شما خوش نیاید.
برای غیر فعال کردن آن بدنبال کلید browser.download. manager.scanWhen Done بگردید و به آن مقدار false بدهید.

9- عدم نمایش «هشدار اتمام دانلود»
بعد از اتمام دانلود فایل ها توسط دانلود منیجر فایرفاکس، پیغامی کوچک در سمت راست و پایین مرورگر ظاهر میشود و شما را از خاتمه یافتن دانلود با خبر میسازد.
برای غیرفعال کردن این پیغام به کلید browser.download. manager.showAler tOnComplete مقدار false بدهید.

10- غیرفعال کردن متن های چشمک زن
در بعضی از وبلاگها و سایتها، ممکن است در جایی از صفحه نوشته ای را ببینید که ظاهر و غیب میشود.
برای غیرفعال کردن این ویژگی ، به کلید tarfandestan browser.blink_ allowed مقدار false را بدهید.

11- افزایش تعداد تب های ذخیره شده در بخش Recently Closed Tabs
وقتی در فایرفاکس یک تب را میبندید، آدرس آن در قسمت Recently Colsed Tabs موجود در منوی History ذخیره میشود که میتوانید با کلیک بر روی آدرس مورد نظر، تب بسته شده را دوباره و به سرعت باز کنید. در حالت پیشفرض فقط 10 تب در این بخش ذخیره میشود.
اگر میخواهید تعداد تب های ذخیره شده در آن را افزایش دهید، کافیست که به کلید browser.sessionstor e.max_tabs_ undo مقداری بیش از 10 را بدهید.

12- باز شدن تب جدید برای نمایش نتایج جستجو از Search bar
وقتی اقدام به جستجوی عبارتی در نوار جستجوی فایرفاکس میکنید، ابتدا آن را در نوار جستجو تایپ کرده و بر روی دکمه جستجو کلیک میکنید.در این هنگام، نتایج جستجو در تبی که شما در آن حضور داشتید باز میشوند.
اگر دوست دارید که هنگام کلیک بر روی دکمه جستجو، ( گروه اينترنتي ارور )‌ نتایج در تب جدیدی نشان داده شوند، به کلید browser.search. openintab مقدار true بدهید.

13- عوض کردن ادیتور سورس صفحات وب
اگر بخشی از صفحه (متن یا هر چیز دیگر) را با کلیک موس انتخاب یا Highlight کنید و از منوی کلیک راست گزینه View Selection Source را انتخاب کنید، سورس صفحه و آن بخش انتخاب شده در یک ادیتور که مختص خود فایرفاکس است به نمایش در می آید.
اگر میخواهید که آن ادیتور را (ترفندستان) به سلیقه خودتان عوض کنید و هنگام کلیک بر روی گزینه View Selection Source نرم افزار مورد نظرتان برای نمایش سورس صفحه پدیدار شود، مراحل زیر را دنبال کنید:
ابتدا به کلید view_source. editor.external مقدار true دهید.
سپس کلید view_source. editor.path را پیدا کرده و برای مقدار آن، از آدرس ادیتور مورد نظر خودتان استفاده کنید. مثلاً برای Notepad میتوانید مقدار C:WINDOWSNOTEPAD. EXE را به کلید بدهید تا برای نمایش سورس صفحات، از Notepad استفاده شود.

14- کمتر کردن مقدار حافظه اشغال شده توسط فایرفاکس، هنگامیکه آنرا Minimize می نمایید
با اینکار هنگامیکه شما فایرفاکس را Minimize کنید ، حدود 10 مگابایت از فضایی که فایرفاکس از رم اشغال کرده است، به Virtual Memory انتقال می یابد و اینگونه شما فضای رم بیشتری هنگام Minimize کردن فایرفاکس دارید.
برای اعمال این قابلیت ، بر روی یک کلید (هر کلیدی) کلیک راست کنید و از منوی New گزینه Boolean را انتخاب کنید. در پنجره باز شده config.trim_ on_minimize را وارد کنید. در آخر مقدار True را برای کلید ساخته شده قرار دهید.

15- درجه بزرگنمایی یکسان برای همه سایتها
وقتی شما میزان Zoom یک سایت را تغییر میدهید (با کلید Ctrl و غلتک موس) ، آن مقدار بزرگنمایی فقط برای همان سایت ذخیره میشود .اگر دوست دارید که یک مقدار زوم ثابت (مثلاً 110%) بر روی همه سایتها اعمال شود، به کلید browser.zoom. siteSpecific مقدار false دهید.

16- غیرفعال کردن ویژگی محو شدن اتوماتیک Toolbar، در حالت Full Screen
وقتی در حالت Full Screen (با زدن کلید Ctrl+F11) به سر میبرید، در حالت پیشفرض نوار ابزار مرورگر بصورت اتوماتیک محو میشود و با بردن موس به بالای پنجره مرورگر دوباره نوار ابزار ظاهر میشود.
اگر میخواهید که نوار ابزار همیشه نشان داده شود و بصورت اتوماتیک محو نشود، به کلید browser.fullscreen. autohide مقدار false بدهید.

17- افزایش تعداد افزونه های نمایش داده شده در بخش Get Add-ons
در بخش Get Add-ons که از Tools->Add-ons->Get Add-ons قابل دسترسی است، مرورگر به شما 5 افزونه مفید را پیشنهاد میکند که شما میتوانید از همانجا نیز افزونه را دانلود کنید.
در صورتیکه میخواهید تعداد بیشتری افزونه به شما پیشنهاد شود، به کلید extensions.getAddon s.maxResults مقداری بیشتر از 5 را دهید.

مبنع=www.errooortm.com


 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
پرینت گرفتن صحیح و آسان در مرورگر فایرفاکس
یکی از مشکلات معمول کاربران ، پرینت کردن صفحه‌ای از وب است که ناخواسته منجر به چاپ صفحات اضافی می‌شود. این موضوع ممکن است به علت پاورقی‌های یک برگه یا درشت بودن خطوط متن باشد که در نتیجه باعث میشود پرینتر به صفحه دومی احتیاج پیدا کند. مسئله دیگری که ممکن است پیش آید، اندازه صفحه می‌باشد که در این صورت در صفحه اول تنها چند عنصر شاخص مسیر را خواهید دید و بقیه به صفحه دوم انتقال خواهند یافت و یا از بین خواهند رفت. اگر برای مرور صفحات وب از مرورگر موزیلا فایرفاکس استفاده میکنید حل این مشکل برای شما بسیار ساده خواهد بود. در این ترفند به شما خواهیم آموخت که چگونه می‌توانید توسط فایرفاکس راحت‌تر و صحیح‌تر چاپ کنید.

رای اینکه بتوانید قبل از چاپ یک صفحه، مسائل مربوط به ظاهر پس از چاپ آن را کنترل و یا اصلاح کنید ، فایرفاکس عملکردهایی با نام‌های Print Preview و Page Setup را در اختیارتان قرار ( گروه اينترنتي ارور )‌ می‌دهد. این عملکردها در منوی File جای دارند.
توسط Print Preview می‌توانید جلوه‌ای از صفحه پس از چاپ را در صفحه مانیتور ببینید و توسط Page Setup نیز قادر خواهید بود در صورت لزوم تغییرات مورد نظر خود را در صفحه انجام دهید.

بیشتر اوقات استفاده از این عملکردها باعث این می‌شود که با استفاده از کوچک کردن صفحه کمتر از 100 درصد، بتوانید از هدر رفتن یک صفحه اضافی جلوگیری کنید. تنظیم و ظرافت آخر را در پنجره مربوط به پرینت که توسط کلیک کردن منوی File و سپس Print پدیدار می‌شود می‌توانید انجام دهید.
دسترسی به این قسمت یا از طریق گفته شده در بالا یا از طریق نماد مربوطه در صفحه و یا ترکیب کلیدهای Ctrl+P ممکن خواهد بود. در قسمت یاد شده می‌توانید بخشی را که خواستار چاپ آن هستید مشخص کنید. علاوه بر این می‌توانید تنظیماتی از خود پرینتر را نیز دیده و یا اصلاح کنید.

به نقل از ترفندستان
مبنع=www.errooortm.com
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
من اینجا چندتایی مطلب درباره آنتی ویروسهای جهان که قوی هستند را به ترتیب برایتان میذارم که امید وارم خوشتان بیاد به فارسی برای ان دسته کسانی که اطلاعات درباره انتی ویروس ندارند :biggrin1:
شاید کمتر کسانی پیدا شوند که با کامپیوتر و اینترنت سر و کار داشته باشند و نام محصولات امنیتی کمپانی مشهور Kaspersky را نشنیده باشند. کمپانی Kaspersky با ارائه محصولات قدرتمند امنیتی خود توانسته است از خیلی از کمپانی های مشهور در این زمینه پیشی بگیرد و در بین کاربران به محبوبیت خاصی دست یابد.
لابراتوار Kaspersky هم اکنون 10 مین سال فعالیت خود را با بیش از 200 میلیون کاربر ثبت شده در بیش از 60 کشور جهان جشن می گیرد!
Kaspersky Anti-Virus نام یکی از قدرتمندترین نرم افزارهای حال حاضر در زمینه نابودی ویروس ها می باشد. این نرم افزار با در اختیار قرار دادن امکانات و ویژگی های منحصر به فردی که دارای می باشد توانسته است در میان محبوترین نرم افزارهای ضد ویروس قرار بگیرد و کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده و آن ها را به عنوان طرفداران پر و پا قرص خود درآورد و به همین علت در رتبه بندی سایت Top Ten Reviews این نرم افزار در رتبه دوم بهترین نرم افزارهای ضد ویروس دنیا قرار گرفته است. این نرم افزار با نظارت کامل بر روی هارد دیسک و قسمت های مختلف و همچنین کنترل کامل بر روی فایل های در حال اجرا مانع از ورود و اجرای فایل های آلوده در سیستم می شود.
Kaspersky Internet Security نرم افزار همه جانبه حفاظت کامپیوتر شما در برابر حملات اینترنتی، آلودگی به ویروس ها، حملات هکرها، جاسوس افزارها، اسپم ها و برنامه های تبلیغاتی میباشد. این نرم افزار با بهره گیری از آخرین تکنولوژی امنیتی، سیستم شما را در مقابل انواع ویروس ها، هکرها و برنامه های مخرب محافظت می کند.
قابلیت های کلیدی نرم افزار Kaspersky Anti-Virus 2009 8.0.0.357:
- محافظت از نامه های الکترونیکی
- نظارت و کنترل کامل دقیق بر هارد دیسک
- کنترل فایل های در حال اجرا در حافظه سیستم
- کنترل بر تمامی فعالیت های اینترنتی و چک نمودن ورودی و خروجی های سیستم در اینترنت به صورت دقیق
- برقراری امنیت برای اطلاعات هارد دیسک
قابلیت های کلیدی نرم افزار Kaspersky Internet Security 2009 8.0.0.357:
- محافظت در مقابل تمامی حملات اینترنتی
- دیواره آتش شخصی - Firewall بسیار قدرتمند
- کنترل تمامی اطلاعات، ایمیل ها، اطلاعات مبادله شده به صورت بلادرنگ
- محافظت در مقابل انواع ویروس ها، تروجان ها و کرم های اینترنتی
- محافظت در برابر انواع Spyware، Adware، Worms، Trojans، Virus و دیگر برنامه های مخرب
- محافظت در مقابل اسپم (نامه های ناخواسته)
- جلوگیری از ظاهر شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم (pop-up)
- برگرداندن تغییرات ایجاد شده توسط برنامه های مخرب
- قابلیت کنترل و عدم اجازه دسترسی دیگران کاربران به برخی از سایت های اینترنتی
- برگرداندن تغییرات ناحواسته به حالت قبلی
- دارا بودن ابزارهایی لازم برای نجات دادن هارد دیسک از بحران
- محافظت برنامه از خود در برابر متوقف یا از کار انداخته شدن!
- گرفتن جدیدترین اخبار از Kaspersky Lab به وسیله کامپوننت News Agent
- به روز رسانی اتوماتیک
- سازگار با ویندوز Vista
برخی ار قابلیت های سری جدید این نرم افزار ها:
- بهبود مقابله با حملات ناشناخته
- بهبود مقابله با حملات از طریق مسنجر هایی مانند یاهو و ام اس ان و ICQ
- بهبود فایروال شخصی سیستم
- برقراری امنیت کامل برای شبکه های VPN و بیسیم Wi-Fi
- اضافه شدن ابزار های کنترل هوشمند
- بهبود سیستم حفاظتی
- اسکن سیستم عامل به صورت اتوماتیک برای برنامه های نصب شده که به صورت مخفی خرابکاری می کنند
- اسکن اینترنت اکسپلورر و جلوگیری از حملات مخفی از طریق این مرورگر
- جلوگیری از ورود به سایت هایی که حاوی Maleware می باشند
- مانیتور کرد حملات دسته جمعی به سیستم
- رستور تنظیمات صحیح سیستم بعد از پاک نمودن حملات خرابکارانه
- بهبود جلوگیری از حملات Phishing
- اضافه شدن یک کیبورد مجازی برای ورود رمز های عبور و جلوگیری از دزدیده شدن رمز های عبور توسط key logger ها
- و ...
این نسخه از ویندوزهای زیر پشتیبانی میکند:
- ویندوز 2000 با Service Pack4 یا بالاتر
- ویندوز XP نسخه های Professional با Service Pack 2 یا بالاتر و Home
- ویندوزVista
البته دانلود هم برایتان میذارم که از خوده سایتش هست
Kaspersky%20Internet%20Security%202009%208.0.0.357.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=[::. ErrooorT
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
همیشه وجود یک آنتی ویروس خوب و کارا با قابلیت های کامل نیاز یک سیستم رایانه ای به شمار می رود. وجود ابزاری امنیتی که بتواند در سیستم را در مقابل حملات ویروس ها و کرم های اینترتی محافظت نماید. نرم افزارهای زیادی در زمینه امنیت وجود دارند. یکی از این نرم افزار ها BitDefender نام دارد. ابزاری بسیار کامل که امنیت مثال زدنی را برای سیستم ها به ارمغان می آورد. اما مجموعه نرم افزار های شرکت BitDefender در یک بسته نرم افزاری جمع آوری شده که BitDefender Total Security نام گرفته است . بسته ای که با دارا بودن تمامی نرم افزارهای امنیتی این شرکت به کاربرانش لذت استفاده از یک رایانه امن را هدیه می دهد.
BitDefender Total Security با استفاده از آخرین تکنولوژی های موجود اقدام به اسکن سیستم کرده و با به روزرسانی سریع به هیچ ویروس و یا فایل مخربی اجازه ورود به سیستم کاربرانش را نخواهد داد.
محیط کاربری این نرم افزار بسیار ساده است و همین عامل به کاربران کمک می کند تا به راحتی بتوانند نرم افزار را مدیریت کنند. این بسته نرم افزاری شامل تمامی نرم افزار های این شرکت برای امنیت کامل خواهد بود. نرم افزار عبارتند از :
ANTIVIRUS & ANTISPYWARE:
نرم افزاری هایی که از ورود انواع ویروس ها و نرم افزارهای مخرب به سیستم کاربران جلوگیری کرده و خیال کاربران را از حمله ویروس ها راحت خواهد کرد.
ANTI-PHISHI:
این نرم افزار برای آنان که با صفحات وب سایت ها سروکار زیادی دارند و به طور کلی وقت زیادی برای گشت و گذار در اینترنت می گذارند مناسب است. چراکه از بازشدن صفحات مخرب وب سایت ها جلوگیری کرده و حتی اجازه لود شدن را هم نخواهد داد.
FIREWALL:
همه می دانیم که به دیوار آتش پیش فرض روی ویندوز به هیچ وجه نمی توان اطمینان کرد زیرا بسیار ضعیف عمل می کند. بسته BitDefender Total Security دیوار آتشی را در خود جای داده است که با قدرت بالا در مقابل حملات ایستادگی می کند و نرم افزار هایی را که به اینترنت متصل خواهند شد را برای امنیت بیشتر کنترل خواهد کرد.
ANTISPAM:
حتما با ایمیل های تبلیغاتی و مخرب مواجه شده اید. ایمیل هایی که گاهی باعث اختلال در کار خواهد شد. با ANTISPAM موجود در این بسته امنیتی جایی برای این پست های الکترونیکی نخواهد بود.
PARENTAL CONTROL:
به این خاطر در بالا ذکر شد که این بسته بسیار کامل است چون نرم افزاری هم برای کنترل فرزندان دارد. پدر و مادر هایی که دوست ندارند فرزندانشان به سایت های مخرب و غیر اخلاقی دسترسی داشته باشند می توانند از این قابلیت برای هدف خود استفاده کنند.
BACKUP:
دیگر قابلیت این بسته امنیتی وجود ابزاری است که اجازه پشتیبان گیری از فایل ها را خواهد داد . شاید زمانی پیش آید که به هردلیلی فایل از بین برود BACKUP موجود را می توان بازیابی کرد و با خیالی آسوده به کار ادامه داد.
TUNE-UP:
و آخرین ابزار موجود که باعث می شود فایل های اضافی و ریجستری موجود روی ویندوز از بین برود. یعنی دیگر فایلی که بدون استفاده است روی سیستم باقی نخواهد ماند. با این وجود سرعت رایانه تا حدودی افزایش خواهد یافت.
قابلیت های بسته امنیتی BitDefender Total Security 2009 Final:
- محیطی بسیار کامل برای امنیت فوق العاده بالا
- استفاده بسیار آسان از نرم افزار
- وجود 8 نرم افزار برای امنیت کامل
- به روز رسانی سریع
- استفاده از جدیدترین متدهای اسکن سیستم
- عدم کاهش کار آیی یا Porformance سیستم
- نصب آسان و سریع نرم افزار و کرک شدن به سادگی
- سازگاری با سخت افزار های در حد معمولی
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب ویستا
- و ...
BitDefender%20Total%20Security%202009%20Final%20.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
در دنیای رایانه و به خصوص دنیای مجازی اینترنت ، امنیت یکی از مهم ترین موارد است. استفاده از یک نرم افزار امنیتی برای کنترل سیستم و جلوگیری از آسیب دیدن آن در برابر حملات فایل های مخرب نکته ای است که همه کاربران به آن اهمیت ویژه ای می دهند. اما این که با وجود این همه نرم افزار امنیتی کدام یک را برگزینیم سوالی است که بسیاری از کاربران به آن توجه دارند. نرم افزاری که بتواند امنیت کامل را برای رایانه ها فراهم آورد ، سرعت سیستم را کاهش ندهد و بسیاری مورد دیگر که کاربران اغلب به آن توجه می کنند.
برندها و شرکت های زیادی هستند که در زمینه تولید نرم افزار های امنیتی فعالیت می کنند. نامی که از دیر باز همه با آن آشنایی دارد مک آفی بوده است. شرکتی بسیار قدرتمند که شاید کمتر کسی پیدا شود که نام این شرکت و محصولات آن را نشنیده و ندیده باشد. با اطمینان می توان گفت که معروف تر از مک آفی شاید نرم افزار یافت نشود.
اما چند سالی است که به دلایل مختلف کاربران کمتر از نرم افزار های این شرکت استفاده می کنند. بسیاری بر این عقیده هستند که با نصب و استفاده از این نرم افزار سرعت و کارآیی سیستم تا حدی کاهش می یابد.
اما جواب همه این انتقادات را مک آفی در عمل می دهد. بسته ی امنیتی این شرکت با نام McAfee Total Protection 2009 که شامل تمامی موارد امنیتی است می شود. بسته امنیتی بسیار قدرتمندی که با یک بار امتحان همه مجذوب عملکرد و امنیتی که با خود با همراه خواهد آورد خواهند شد.
در این نسخه که به تازگی ارائه گردیده است کابران با وجود نرم افزار های مختلف در این بسته نهایت امنیت را می توانند تجربه کنند اما با این تفاوت که کوچکترین خللی در کارآیی سیستم وارد نخواهد شد. این طور می توان گفت که مک آفی با ارائه این ابزار تا حدود زیادی قصد یازگردانی محبوبیت از دست رفته خود ر بازگرداند. به روز رسانی های این بسته بسیار سریع و در مدت زمان های تعیین شده صورت می گیرد.
ٱنتی ویروس ، آنتی اسپم ، دیوار آتش بسیار قدرتمند ، آنتی اسپای وار و ... نمونه هایی از نرم افزار های موجود در این بسته امنیتی هستند.
در این بسته امنیتی قابلیت های جدیدی اضافه گردیده است که به اختصار به توضیح آن می پردازیم:
New-Simplified Set-up :
نصب آسان و بسیار سریع و همچنین حذف آسان این بسته از روی سیستم عامل
New-Enterprise- class Anti-spam :
نمایش و مدیریت کامل بر روی ایمیل های برای جلوگیری از آسیب دیدن از سوی ایمیل های تبلیغات و مخرب
New-QuickScan :
اسکن سریع و قدرتمند رایانه ها با سبکی جدید و البته اسکن به اطلاعات رد و بدل شده از شبکه ها
New-Age Appropriate Searching :
*****ینگ بسیار قردتمند برای مدیریت فرزندان و البته جلوگیری از حتی جستجو در میان جستجوگر ها
New-Friendly Alerts :
آلارمی زیبا برای پیدا شدن فایل های مخرب
قابلیت های کلیدی بسته امنیتی McAfee Total Protection 2009:
- آنتی ویروس و آنتی اسپای بسیار قدرتمند
- دو راه متفاوت برای استفاده از دیوار آتش قدرتمند به منظور جلوگیری از هک شدن در مقابل هکر ها
- چک کردن سایت ها برای وجود فایل های مخرب
- محیطی بسیار ساده در عین کارآیی بالا
- به روز رسانی های سریع و در زمان های نیاز
- جلوگیری از دسترسی فرزندان به سایت های مخرب و مبتذل
- پشتیبان گیری از اطلاعات موجود در هارد دیسک ، انواع لوح فشرده و ...
- اسکن و از بین بردن فایل های مخرب بدون بازشدن حتی یک صفحه
- استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها برای یافتن فایل های مخرب
- استفاده از بانک اطلاعاتی بسیار قدرتمند شرکت مک آفی
- عدم کاهش Performance سیستم
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب ویستا
- و ...
McAfee%20Total%20Protection%20v2009.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
مبارزه با ویروس های کامپیوتری امروزه به عنوان یکی از مهمترین اصول در مدیریت و نگهداری از سیستم ها محسوب می شود. هر ساله سیستم های کامپیوتری زیادی بر اثر مشکلات و اختلالات ناشی از ویروس ها دچار ضررهای مختلف می شوند. نرم افزارهای مختلفی را امروزه می توان به عنوان ابزارهای کاربردی در راه مبارزه با ویروس ها یافت که هریک از ابزارهای مختلفی برای حفاظت از سیستم ها استفاده می نمایند.
نرم افزارهایی که به Anti Virus مشهورند توسط تکنیک های نرم افزاری پیشرفته و نظارت همزمان به تمامی نقاط مختلف سیستم عامل از انتشار ویروس ها جلوگیری می کنند. نرم افزار های متعدد زیادی را می توان در این زمینه ساخت که هم دارای محبوبیت و شهرت بسیاری در این زمینه می باشند و هم به عنوان ابزارهای حرفه این کار محسوب می شوند.
بسته نرم افزاری Avira Premium Security Suite یکی از بهترین نرم افزار های امنیتی به شمار می رود. این مجموعه محصول کمپانی Avira که یک شرکت آلمانی است می باشد. این شرکت اولین محصول خود را در سال 1988 (20 سال پیش) با نام H+BEDV Datentechnik GmbH عرضه نمود. بعد ها با تغییر نام ضد ویروس ها به نام AntiVir به کار خود ادامه داد. این آنتی ویروس هم به صورت رایگان و هم به صورت حرفه ای عرضه می گردید. تا به امروز که بسته نرم افزار بسیار قدرتمند Avira Premium Security Suite از سوی این کمپانی آلمانی عرضه گردیده است، مجموعه ای بسیار قدرتمندی که توانایی مقابله با جدید ترین ویروس ها را دارا است. دلیل این قدرت استفاده از بهترین و جدیدترین استاندارد های کشف و شناسایی برنامه های مخرب است.
این آنتی ویروس در سایت av-comparatives که پایگاهی برای آزمایش آنتی ویروس ها می باشد در رده ایی بالاتر از آنتی ویروس های بسیار مشهور NOD 32 و Kaspersky قرار گرفته است.
قابلیت های کلیدی نرم افزار Avira Premium Security Suite 8.2.0.251:
- مراقبت دائمی از سیستم
- توانایی کنترل تمامی فایل های سیستم و پروسه های حافظه
- جلوگیری از اجرای فایل های مشکوک با اخطار به کاربر در این زمینه
- دارای DataBase ای قدرتمند برای شناسایی ویروس ها
- توانایی به روز رسانی نرم افزار و DataBase آن
- دارای ابزارهای دیواره آتش برای حفاظت از سیستم شما در مقابل هکرها
- توانایی مبارزه با نرم افزارهای جاسوسی
- قابلیت مبارزه با هرزنامه های اینترنتی
- شناسایی جدید ترین ویروس ها، تروجان ها و در کل فایل های مخرب
- محیط کاربری بسیار ساده
- سرعت عمل بسیار بالا
- بسته های به روز رسانی کم حجم و به روز رسانی سریع به صورت آنلاین
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...
Avira%20Premium%20Security%20Suite%208.2.0.251.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
[SIZE=+0]امروزه با افزایش ویروس های کامپیوتری و دیگر خطرات اینترنتی استفاده از یک آنتی ویروس قدرتمند لازمه وصل شدن به شبکه اینترنت می باشد زیرا هستد کاربرانی که File ها و اسناد مهمی را بر روی کامپیوتر خود ذخیره می کنند و با یک غفلت ممکن است تمامی این اسناد را از دست بدهند.
از طرف دیگر مشکلات استفاده از برخی از آنتی ویروس ها از جمله : پایین آوردن سرعت کامپیوتر، آپدیت های حجیم و دادن پیام های پی در پی و خسته کننده باعث شده است که برخی از کاربران از آنتی ویروس استفاده نکنند! چاره چیست ؟ آیا آنتی ویرویس وجود دارد که بدون پایین آوردن سرعت سیستم به طور همه جانبه و تمام وقت از کامپیوتر محافظت کند.
NOD 32 محصولی از کمپانی ESET، آنتی ویروسی بسیار سریع، قدرتمند و آرام برای محافظت همه جانبه و تمام وقت از سیستم در برابر انواع ویروس ها، کرم های اینترنتی، برنامه های جاسوسی، Trojan ها، هکر ها و سرقت های اینترنتی[/SIZE]
[SIZE=+0]بخش های اصلی تشکلیل دهنده ESET NOD32 Antivirus 3.0.684 :
- Antivirus MONitor :
این بخش که به اصطاح (AMON) نامیده می شود برای جستجوی خودکار و همیشگی File ها برای پیدا کردن ویروس قبل از دسترسی کاربران به آنها می باشد.
- NOD32 :
این بخش برای جستجوی دستی File ها یا Drive های مختلف می باشد.
- Internet MONitor :
این بخش که به اصطلاح (IMON) نامیده می شود برای جستجو و از بین بردن File های آلوده قبل از رسیدن به سیستم کاربر در شبکه اینترنت می باشد.
- Email MONitor :
این بخش که به اصطلاح (EMON) نامیده می شود برای جستجوی Email های دریافتی و فرستاده شده به وسیله برنامه های Microsoft Outlook و Microsoft Exchange می باشد.
- Document MONitor :
این بخش که به اصطلاح (DMON) نامیده می شود برای جستجوی اسناد متنی و File های Microsoft Office می باشد.[/SIZE]
[SIZE=+0]قابلیت های کلیدی نرم افزار ESET NOD32 Antivirus 3.0.684 :
- ThreatSense® technology چک کردن کد ها برای پیدا کردن برنامه های مخرب مانند ویروس ها، برنامه های جاسوسی و ...
- جستجو کننده ای بی نظیر و هوشمند برای پیدا کردن File هایی که مشکوک به آلودگی های جدید و ناشناخته هستند.
- محافظت از تمام راههای نفوذ ویروس ها به سیستم شامل : SMTP، POP3، HTTP و all local و removable media .
- جلوگیری از اجرا و انتشار File های آلوده به ویروس.
- توانایی پاک کردن برنامه های مخرب فعال در حافظه.
- پاک کردن آلودگی از File هایی که فقط خواندنی هستند. (مانند File های DLL در حال اجرا).
- اجرای خودکار در هنگام بالا آمدن ویندوز.
- آپدیت ساعتی آنتی ویروس و کم حجم بودن حجم آپدیت های دانلود شده (مناسب برای سرعت های پایین ).
- پشتیبانی از ویندوزهای 95 / 98 / ME / NT / 2000 / 2003 / XP/ Vista .
و ...[/SIZE]
توجه : از تمام کسانی که آنتی ویروس نود ۳۲ را در قدیم دانلود کرده اند و استفاده می کنند نسخه جدید نرم افزار را نصب کنند چون آپدیت نسخه های قدیم از کار افتاده است و احتمال اینکه رایانه شما در مقابل ویروس ها آسیب پذیر شود زیاد است.
[SIZE=+0]
ESET%20NOD32%20Antivirus%203.0.645.jpg
[/SIZE]
[SIZE=+0][/SIZE]​
مبنع=errooortm​
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
مجموعه ای از آخرین تکنولوژی های حفاظتی هست برای تحقق تنها یک هدف و آن چیزی نیست جز دست یابی به بالاترین سطح حفاظتی در مقابل انواع ویروس های کامپیوتری. !avast نرم افزار ایده الی برای کلیه ایستگاه های کاری تحت سیستم عامل ویندوز می باشد. avast! همچنین با دارا بود گواهینامه ICSA آنتی ویروس مناسبی برای شرکت ها خواهد بود.
avast! به خوبی انواع ویروس ها، کرم های اینترنتی و تروجان ها را پیدا کرده و آنها را از بین می برد. همچنین قادر به کنترل موردی (On Demand) و کنترل دائمی (On Access) می باشد.
قابلیت های كلیدی نرم افزار avast! Professional Edition 4.8.128:
- دارای موتور ویروس یابی با قابلیت های برجسته جستجو برای پیدا کردن انواع ویروس ها، تروجان ها
- حفاظت دائم و مرتب از سیستم
- مجهز به موتور پیشرفته و هوشمند برای شناسایی دقیق مخرب ها
- اسکن دقیق و پیشرفته با استفاده از سامانه هوشمند اسکنر
- قابلیت اسکن کامندلاین و لایه امن برای نرم افزارهای P2P و محیط کاربری ساده و زیبا
- جستجوی جامع براساس محافظت از پروتکل های SMTP/POP3/IMAP4
- محافظت از Email ها. این آنتی ویروس دارای دو ماژول مستقل برای محافظت از Email ها می باشد!
- دارای Virus Chest برای جداسازی ویروس ها از سیستم عامل ویندوز و قرنطینه آنها در محیطی امن
- دارا بودن یکی از کاملترین پایگاه های داده در شناسایی ویروس ها
- قابلیت آغاز جستجوی یکپارچه وهماهنگ تنها با فشار دادن راست کلیک
- کنترل بر داده هایی شبکهp2p و برنامه های گفتگوی اینترنتی
- دارای محیطی امن برای قرنطینه سازی ویروسها و جدا سازی آنهها از سیستم کاربری
- قابلیت کنترل امنیتی به دو حالت کنترل موردی (On Demand) و کنترل دائمی (On Access)
- قابلیت محافظت از سیستم در برابر انواع ویروسها، کرم های اینترنتی و ...
- قابلیت محافظت از سیستم در برابر انواع ویروسها، کرم های اینترنتی و … جدید و ناشناخته
- دارای بخش به نام Script Blocker برای حفاظت و بلوکه کردن اسکریپت های آلوده
- قابلیت به روز رسانی خودکار و دائم
- محیط کاربری آسان وبا فرمی قابل فهم حتی برای کاربران ناوارد و مبتدی
- جستجو به وسیله خط فرمان با قابلیت های پیشرفته و مناسب برای کاربران حرفه ای
- و...
avast!%20Professional%20Edition%204.8.128.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm​
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
آنتی ویروس Dr.Web یکی از ویروس کش های معروف و قدرتمند دنیاست که به سرعت خوب و توانایی بالا در آپدیت مشهور شده است . کنترل و عملکرد خوب درون شبکه و محافظت دقیق از اطلاعات و دریافت آخرین اخبارها درباره ی ویروس های کشف شده در سیستم و یا پخش شده در اینترنت از ویژگی های دیگر این نرم افزار است. دارای دیتابیسی قدرتمند با توانایی شناسایی تعداد بسیار بالایی ویروس و کرم و تروجان و نرم افزار های جاسوسی و مضر می باشد !
برخی از قابلیت های کلیدی نرم افزار Dr.Web 5.0.0.12180 Final:
- احراز رتبه اول جهانى در بين آنتى ويروسهاى موجود در جهان
- داراى هوش مصنوعى پر قدرت جهت از بين بردن ويروسهاى ناشناخته
- داراى دوره روزآمدی روزانه از طريق اينترنت بصورت خودكار و يا بصورت دستى ( از طريق "CD" يا ديسكت يا از طريق پست الكترونيك ) بطور متوسط روزانه 30 ركورد ويروس (معادل الگوريتم 100 ويروس) به پايگاه داده نرم افزار اضافه مى‌گردد و شماره نسخه نرم افزار بطور متوسط هر سه تا چهار هفته يكبار تغيير مى‌نمايد. هر دو قسمت فوق با راه اندازى برنامه روزآمد كننده دكتر وب، روزآمد می گردند
- كنترل كننده ديسك سخت ونرم و كليه نامه هاى دريافتى از طريق اينترنت
- كنترل كننده پورتهاى مختلف از جمله پورتهاى ۵٢ و ١١٠، اين محافظ پورتهاى تعيين شده را نظارت كرده و نامه هاى ويروسى پست الكترونيك را قبل از ذخيره در ديسك سخت منهدم مى‌نمايد
- با نصب برنامه درميل سرور مراكز ارائه دهنده سرويسهاى اينترنت"ISP"، ميل سرور اينگونه شبكه ها تحت كنترل دكتر وب قرار گرفته و كليه نامه هاى دريافتى و ارسالى، مورد بررسى آلودگى ويروس قرار خواهند گرفت. بدين ترتيب كاربران اينگونه شبكه هاى اينترنتى از نظر دريافت ويروس از طريق اينترنت مصون خواهند ماند. اين نوع *****ها تحت سيستم عامل "Linux" بوده و به "Daemon" دكتر وب معروف است. اين نرم افزار ميل سرورهاى ,”Sendmail”"Qmail"، "Postfix"، "Exim"، "Zmailer"، "Commiunigate Pro"، وفايل سرور "Samba" را پشتيبانى مى نمايد
- پايگاه داده غنى شامل الگوريتم حدود 120000 هزار ويروس رايج مخصوصاً ويروسهاى موجود در كشور. (بيش از 40000 ركورد مستقل ويروس)
Dr%20Web%205.0.0.12180%20Final.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm​
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
ZoneAlarm یكی از بهترین نرم افزارها در زمینه محافظت كامپیوتر و اطلاعات در مقابل حمله های اینترنتى برای کامپیوترهای خانگی است. از ویژگی های این نرم افزار: جلوگیری از نفوذ هکرها به کامپیوتر، محافظت از کامپیوتر در مقابل ویروس ها، تروجانها، کرم های اینترنتی، کنترل دسترسی برنامه ها به اینترنت، محافظت از کامپیوتر شما در برابر کوکی های مخرب و تبلیغات مزاحم، جلوگیری از ورود جاسوس ها ( Spy )
ZoneAlarm%20Free%208.0.065.0.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
آنتی ویروس نورتون - Norton AntiVirus محصول شرکت سیمانتک - Symantec از جمله بهترین ضد ویروس های معتبر دنیا به حساب می آید. با دانلود و نصب این آنتی ویروس یک محافظت همه جانبه از کامپیوتر شما در برابر انواع ویروس ها، کدهای آسیب رسان ActiveX، اپلت های ساخته شده توسط جاوا و دیگر برنامه های مخرب به عمل می آید. نسخه نهایی و جدید آنتی ویروس نورتون (Norton AntiVirus 2009) در زمانی که شما در حال بازدید از صفحات اینترنت هستید و یا یک CD/DVD را کپی می کنید و یا به یک شبکه مجازی متصل می شوید بصورت خودکار از کامپیوتر شما محافظت می کند. این آنتی ویروس همچنین تمامی ایمیل های دریافتی و ارسالی شما را اسکن می کند. با استفاده از قابلیت بروز رسانی خودکار در این آنتی ویروس، شما در هر زمان می توانید لیست جدیدترین ویروس های منتشر شده در اینترنت و روش محافظت در برابر آنها را بصورت رایگان دریافت نمایید.
Norton%20AntiVirus%202009%2016.2.0.7.jpg

http://www.errooortm.net/img/down.jpg
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
پاک کردن ویروس فلش مموری

پاک کردن ویروس فلش مموری - ویروس autorun - ویروس Recycler
Flashmemory Virus
ویروس recycler و autorun ساز



بعضی از اوقات با قرار دادت فلش مموری – flash memory - در داخل کامپیوتر و با کلیک کردن بر روی آیکون آن در داخل Mycomputer با پیغامهایی مثل Access Denied و یا Open With مواجه می شوید.
در چنین مواردی اگر هسته اصلی این ویروس بر روی کامپیوتر شما نباشد به راحتی می توانید این ویروس را از روی فلش مموری خود پاک کنید. برای این کار مراحل زیر را دنبال بفرمایید.
- MyComputer را باز می کنیم .


- به منوی Tools رفته و Folder Options را انتخاب می کنیم .
- به تب View رفته و Show Hidden Files and Folders را تیک میزنیم و Hide protected operating file system تیکش را بر می داریم.

folderoption.jpg

- بر روی منوی start کلیک سمت راست کرده و Explorer را انتخاب می کنیم.


explorer.jpg

- در پنجره Explorer قسمت سمت چپ آن فلش مموری را انتخاب می کنیم .
- فایلهای Autorun وRecycler را که به صورت پنهان می باشند را از سمت راست داخل فلش پاک می کنیم .

Virus.jpg

- فلش مموری را از سیستم جدا کرده و دوباره به کامپیوتر متصل می کنیم .
- حال به راحتی از فایلهای فلش مموری استفاده کنید.
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
لپ‌تاپ‌سازان گران‌فروش

اچ.پی، سونی، فوجیتسو، توشیبا و اپل، گران‌فروشان بازار رایانه‌های قابل حمل

قیمت لپ‌تاپ‌ها امروزه نسبت به سال‌های قبل بسیار مناسب‌‌تر شده است؛ ولی در بعضی محصولات به ویژه سری‌های کم‌حجم‌تر، قیمت‌های گزافی وجود دارد که از چشم کارشناسان دور نمی‌ماند. مقاله پیش رو از نوشته‌های اخیر بروک کراترز، از دبیران گذشته CNET News.com است که هم‌اینک، به‌عنوان دبیر نسخه آسیایی وال‌استریت‌ژورنال مشغول به کار است.

روی بعضی از لپ‌تاپ‌ها، به ویژه آنهایی که بسیار سبک و فوق ‌قابل‌حملند، قیمت‌های واقعا بی‌شرمانه‌ای خورده است. در عصری که لپ‌تاپ‌ها بسیار ارزان‌تر از گذشته معامله می‌شوند، آیا برچسب‌های 2هزار تا 3هزار دلاری بعضی برندها واقعا می‌ارزند؟ من 3 خاطی و دو دسته را که تخلف کمتری مرتکب شده‌اند ولی با این حال قیمت‌هایشان منصفانه نیست، فهرست کرده‌ام.




متهم ردیف اول: اچ.پی
اجازه بدهید با محصولی از شرکت «هیولت-پکارد» شروع کنیم. لپ‌تاپ اچ.پی Voodoo Envy 133 را می‌توان به داشتن غیرمنصفانه‌ترین قیمت متهم کرد؛ زیرا در حالی برای شما 2700 دلار آب می‌خورد که حدود 8 ماه است روزآمد نشده و بنابراین، سخت‌افزارهای از رده خارج در آن به کار رفته است.

این محصول 13 اینچی فوق نازک در حالی چنین قیمت گزافی دارد که به جز یک درایو نوری خارجی و یک آداپتور برق بی‌سیم، هیچ مزیت فوق‌العاده‌ای به خریدار نمی‌دهد. چه آن‌که پردازشگرش قدیمی و کارت گرافیکی‌اش مدل سال گذشته است؛ و درایو حافظه‌اش هم به جای 128 گیگابایت که اکنون استاندارد است، 64 گیگابایت نصب شده است.

به طور خلاصه مشخصات کلی این لپ‌تاپ چنین است:

• یک پردازشگر قدیمی Core 2 Duo SP7700، با فرکانس 1.8گیگاهرتز ، محصول شرکت اینتل
• یک درایو 64 گیگابایتی از نوع سولید‌استیت
• یک شتاب‌دهده گرافیکی X1300، محصول شرکت اینتل
• یک باتری کم عمر 3 سلولی
• یک درایو نوری خارجی​



متهم ردیف دوم در گران‌فروشی،

سری Z از محصولات سونی وایو است. از سری این محصولات 13 اینچی که تنها 1.5 کیلوگرم وزن دارند، مدل VGN-Z590UBB به قیمت حدود 3900 دلار فروخته می‌شود. جالب توجه این است که گارانتی چنین لپ‌تاپ گران‌قیمتی تنها یک سال است!

با این اوصاف، اول به نکات آن مثبت می‌پردازیم. تراشه گرافیکی جداگانه GeForce 9300محصول شرکت Nvidia در سری Z از محصولات وایو، یکی از غیرمعمول‌ترین ویژگی‌های آن است. تقریبا تمامی لپ‌تاپ‌های فوق قابل‌حمل جدید، از گرافیک روی برد 4500MHD اینتل بهره می‌گیرند. به علاوه روی سری Z حافظه اس.دی.رم DDR3 نصب شده است.

با همه این اوصاف، قیمتی نزدیک به 4هزار دلار برای چنین محصولی خیلی گزاف است، مگر این که سونی برای اتصالات حافظه از طلا استفاده کرده باشد و دیگران را از این موضوع بی اطلاع گذاشته باشد. در غیر این صورت با وجود یک پردازشگر سیلیکونی جدید P9500 اینتل، گرافیک مرکب از اینتل و انویدیا، و یک صفحه‌ نمایش با وضوح بالا، قیمت در نظر گرفته شده به این محصول نمی‌آید.




متهمان ردیف بعدی
محصول 12 اینچی فوجیتسو، لایف‌بوکB6230 با وزن 1.4 کیلوگرم به قیمت 1800 دلار فروخته می‌شود. اگر چه از نظر قیمت پایین‌تر از وودو و وایو قرار دارد، ولی مشخصات آن به هیچ وجه مشخصات یک لپ‌تاپ 1800 دلاری نیست. یک پردازشگر قدیمی 1.2 گیگاهرتزی ULV U7600 اینتل، رم یک گیگابایتی، هارد دیسک 80 گیگابایتی، وای-فای 802.11a/b/g و یک سال گارانتی. واقعا حتی با خواندن این مشخصات آدم چرتش می‌گیرد!




شماره چهار را در فهرست گران‌فروشان، مدل S4202 از سری محصولات 12 اینچی Portege R600 توشیبا به خود اختصاص داده است. جدای از قیمت، نگاهی کوتاه به ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌تواند بسیاری از خریداران به سمت خود جذب کند. وزنی بسیار سبک حدود 1 کیلوگرم، رم 3 گیگابایت، درایو سولید‌استیت 128 گیگابایتی، درایو نوری داخلی، وای-فای 802.11a/b/n و یک وب‌کم در چنین لپ‌تاپ جمع‌و‌جوری حقیقتا فوق‌العاده است.

ولی چه چیز این ویژگی‌های فوق‌العاده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؟ شما قضاوت کنید آیا یک پردازشگر سرعت‌پایین SU9400 اینتل (1.4 گیگاهرتز) با یک لپ‌تاپ 3000 دلاری جور در ‌می‌آید؟ این را بگذارید در کنار قیمت محصولات مشابه، مانند نت‌بوک‌های 500 تا 700 دلاری و اچ.پیPavilion dv2 که حدود 900 دلار فروخته می‌شود؛ حالا متوجه می‌شوید که چه کلاه بزرگی برای سر مشتریان رفته است؟



و اما آخرین متهم در فهرست من! با این که می‌دانم با انتقاد مواجه می‌شوم، ولی باید به MacBook Air اپل هم اشاره کنم. بهره‌گیری از پردازشگر جدید اینتل، گرافیک انویدیا و درایو سولید‌استیت 128 گیگابایتی در نسخه جدید این سری از محصولات اپل، پیشرفت خوبی به حساب می‌آید؛ ولی قیمت 2500 دلاری برای آن خیلی زیاد است و به نظر من 2000 دلار قیمتی زیاد ولی مناسب برای چنین محصولی است.

سی.نت نیوز؛ فوریه 2009
مبنع=errooortm
 

se.phi.roth

Give Me More Powerrr
کاربر سایت
Apr 17, 2008
4,801
نام
حسین
بی صدا نمودن ویندوز XP به شکلی سریع

شاید برای شما نیز جالب باشد که بتوانید ویندوز خود را تنها با یک دوبار کلیک ، بر روی حالت Mute یا بی صدا تنظیم کنید. این موضوع زمانی کاربردی تر میشود که بر روی کیبورد شما دکمه ای جهت Mute کردن ویندوز وجود نداشته باشد و مجبور باشید هر بار برای اینکار مراحلی را طی کنید. اکنون با استفاده از این ترفند به سادگی و بدون نیاز به برنامه خاصی میتوانید ویندوز خود را بی صدا کنید و به همان روش مجدد آن را از حالت Mute خارج کنید.

بدین منظور:
از منوی Start وارد Run شده و عبارت notepad را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد محیط ویرایشگر Notepad ویندوز شوید.
اکنون کدهای زیر عینأ داخل Copy ، Notepad و Paste نمایید:

set oShell = CreateObject("WScript.Shell")
oShell.run"Sndvol32"
WScript.Sleep 1500
oShell.SendKeys"{TAB 2} "
oShell.SendKeys"%{F4}"


سپس از منوی File بر روی Save as کلیک کنید.
آن را با فرمت vbs. و یک نام دلخواه همانند Mute-Tarfandestan. vbs و در محلی که زیاد با آن سر و کار دارید همانند Desktop ذخیره کنید.
پس از اینکار به محلی که فایل را در آن قرار داده اید رفته و بر روی فایل ساخته شده دوبار کلیک کنید.
خواهید دید که بلافاصله ویندوز Mute میشود.
با دوبار کلیک مجدد میتوانید ویندوز را از حالت بی صدا خارج کنید.

شما با کشیدن آیکون مربوط به فایل و رها سازی آن در محیط Quick Lunch (عمل Drag & Drop) نیز میتوانید دیگر همواره این امکان را داشته باشید که ویندوز خود را در هر محیطی بی صدا کنید.
مبنع=errooortm
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر