اطلاعات تازه ای از عنوان Horizon Zero Dawn منتشر شد

BEHZAD WESKER

کاربر سایت
Jan 13, 2014
2,053
نام
بهزاد
101-1024x576.jpg


همان طور که میدانید عنوان جدید استودیو خوشنام Guerrilla Games که سری موفق کیلزون را در کارنامه دارد از بازی جدید خود درe3 2015 رونمایی کرد.

حال اقای Mike Norris اطلاعاتی را از بازی فاش کرده است.او در ابتدا از رد این موضوع که بازی فقط در مورد ربات هاست خبر داد.

سپس در رابطه با داستان بازی گفت:
"در بازی یک داستان بسیار جالب وجود دارد که سوال های فلسفی را مطرح میکند. به عنوان مثال aloyکیست و انسان ها به دنبال چه چیزی میگردند.
بازی فقط در مورد ربات ها و دایناسورهای اسلحه بدست نیست و ما شاهد یک خط داستانی بسیار جالب خواهیم بود."

او به رمز و رازهای بازی اشاره کرد وگفت:
"در بازی اسرار فراوانی وجود دارد.هر محیط تاریخچه ی مخصوص به خود را دارد. اسراری وجود دارد که ما هنوز در مورد ان صحبت نکرده ایم و ان را فاش نکرده ایم."

پس از این صحبت ها اقای Mike Norris ضمن اشاره به شروع ساخت بازی از سال 2011 گفت که بازی بر اساس سه المان در حال ساخت بوده است:
"یک شخصیت مونث ، یک محیط باز و وجود ربات ها. او همچنین در مورد عناصر نقش افرینی بازی صحبت کرد و گفت که المان هایی چون ارتقاء سطح ، انتخاب لباس و سلاح ، ساخت و ساز در بازی هست و البته المان های جدیدی نیز در اینده معرفی خواهد شد."

پس از ان به نبود تفنگ اشاره کرد و گفت:
" در بازی هیچ تفنگی وجود ندارد و شخصیت های بازی باید از تکنولوژی های اولیه برای مبارزه استفاده کنند.گیم پلی بازی یک گیم پلی عمیق تاکتیکال میباشد و بازیبازان با پیشروی در بازی از نقاط ضعف دشمان اگاه میشوند.
علاوه بر این گشت و گذار در این بازی از المان های مهم به حساب می اید و بازیبازان میتوانند در ارتفاعات کوهستان ها ، دره های عمیق و محیط های باستانی به گشت و گذار بپردازند.علاوه بر این هیچ صفحه بارگذاری وجود ندارد تا محیط بازی کاملا یکپارچه باشد."

ودر نهایت به محیط های بازی و وجود یک اکوسیستم مخصوص برای هر کدام اشاره کرد و گفت:
"بازی در یک محیط بزرگ و پیوسته است اما هر بخش ان دارای یک اکوسیستم مخصوص بوده و سیستم اب و هوایی مخصوص به خود را دارند.
علاوه بر این بازی دارای چرخه شبانه روزی هست.همچنین اعلام کردند که بازی لزوما بر روی زمین قرار ندارد."

بازی Horizon Zero Dawn در سال 2016 به طور انحصاری برای کنسول ps4 منتشر خواهد شد.

 
آخرین ویرایش:

IsaacClarke

کاربر سایت
Aug 15, 2015
35
نام
Mamad
بازی Horizon Zero Dawn در سال 2016 به طور انحصاری برای کنسول ps4 منتشر خواهد شد.
آخ جون D: من منتظر این بازیم ایشالا زود تر بیاد.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
LiviNG D3AD @

به نظر من وجود وجه تمایز برای یه IP جدید لازمه، همین عدم وجود سلاح گرم و پیشرفته تا حدودی می تونه بازی رو از Post apocalypse های دیگه جداش کنه البته در کنار ویژگی های متفاوت دیگه ....
در کل همین ترکیب چنین انسان هایی (شبیه انسان های اولیه) با تکنولوژی پیشرفته ایده جالبیه البته براش دلیل باید وجود داشته باشه اما دلیل هم هر چقدر سطحی باشه (البته من اطلاع ندارم چیه) بازم اگر خوب پیاده سازی بشه دیگه فک نکنم کسی دنبال دلیل خیلی قوی و قانع کننده بگرده ....

من نه با بازی مشکلی دارم و نه با این موضوع که باید متمایز باشه. همه بازیها یسری المانهای فانتزی/علمی تخیلی/واقع گرایانه و ... دارن و باید مسائل رو با قوانین و شرایط خاص دنیای خودشون توضیح بدن. صحبتی که من کردم در ارتباط با دنیای خود بازی بود و اگر مثالی از بازیهای دیگه زدم (که پیش زمینه کم و بیش مشابهی دارن) صرفاً برای رسوندن مطلب بود.

قطعاً دلایلی رو در داستان برای شرایط موجود میارن و خواهند آورد (در قسمتهای بعدی یا کمیکهای احتمالی و ...) و خودم هم گفتم باید منتظر موند و دید که داستان بهدچه شکلی این موارد رو توضیح میده و یا اینکه کامل توضیح میده یا نه. داستان بازی از زمان حال (شهرها و آسمان خراشها و تمدن فعلی بشر) شروع میشه و به زمانی میرسه که بشر به دوران پارینه سنگی و شکار برای بقا رو آورده و بصورت بدوی زندگی میکنه.

البته توضیح نده هم برام مهم نیست، صرفاً بخاطر این نظر دادم که دیدم با اون کاربر بینوا جوری برخورد میشد که انگار داره حرف تماماً بی ربط میزنه.
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
من نمیدونم @K ANE از روی مزه پرانی حرف زده یا ... اما خب این واقعاً عجیبه که انسانها در دنیای Horizon رو به سلاح گرم (که قطعاً باید نسبت به سلاح های خودشون برتری هایی داشته باشه) نیاوردن، اونم در طول چند ده سالی که احتمالاً در این شرایط زندگی کردن.

اینجا دو تا مساله وجود داره:

اول اینکه شما نمیدونی داستان بازی چیه و چه منطقی رو دنبال میکنه. وقتی هم نمیدونی چه اتفاقی افتاده و چرا آدم ها به اینجا رسیدن طبیعتا نباید هیچ اطلاعاتی در بازی این موضوع داشته باشی. ضمن اینکه با توجه به داستان بازی میشه گفت از زمان نابودی تمدن بشر بیشتر از چند دهه گذشته و در عرض حتی یه قرن این بلا سر کسی نمیاد!

مورد دوم بحث منطق تو دنیای بازی ها هست. یکی از اصل های پذیرفته شده تو دیزاین بازی منطق خاص دنیای هر بازی هست. یعنی مثلا اگه تو دنیای بازی شما آدم ها صبح از خواب بلند میشن و برای صبحانه تی رکس شکار میکنن و بعد سوار سفینه میشن میرن مریخ این به عناون یه قانون کلی کاملا پذیرفتنی هست. مثلا تو UC4 نیت چند دیقه رو زمین کشیده میشد و بعد از طناب گرفت رفت بالا و ... تو دنیای واقعی یه آدم معمولوی این کارو بکنه در نهایت 300 گرم گوشت چرخ شده ازش باقی میمونه اما نیت حتی یه خشم برنمیداره! کسی به این مساله گیر نمیده چون این قانون دنیای UC هست. همه پذیرفتن که نیت میتونه این کارهارو بکنه بدون اینکه چیزیش بشه.

تو دنیای Horizen هم اگه منطق اینه که آدم ها با تیرکمون اصلا سفینه شکار کنن اصلا مساله ای نیست. من گیر دادن به این رو اصلا درک نمیکنم.
 

Durance

کاربر سایت
Jan 19, 2014
560
یه چیزی اومد به ذهنم. مثلا تو بازی ای مثل بایوشاک، اینقدر به تکنولوژی رسیدن که میرن زیر آب شهر میسازن و بدن انسان رو تغییر میدن و انسان قابلیت های تخیلی بدست میاره، اما رادیو ها و تلویزیونشون قدیمی و سیاه و سفیده. چرا اینقدر بی منطقه؟ :-/

در کل وقتی تو صنعت بازی های رایانه ای حرف از منطق پیش میاد خندم میگیره. البته نه هر بازی ای. دنیای بازی ساخته شده تا کلا توش تخیل بشه و دنیاهای مخصوص و خاصی بوجود بیاد. حالا این دنیای میخواد نزدیک به زندگی واقعی ما باشه، یا میخواد یه چیز تخیلی باشه. اینکه به بعضی چیزا بخوایم گیر بدیم و توشون دنبال منطق باشیم کار درستی نیست. همین الان میتونم بشینم دونه دونه بازی های با متای بالا 90 رو بی منطقیشون رو اینجا لیست کنم.
من با حرف شما مخالفم. آثار Steampunk و Cyberpunk و ژانر های دیگه هم با اون منطق تعریف شده در اون ژانر عمل میکنن(کسی به وجود کشتی فضایی در عصر ویکتوریایی اثر steampunk ایراد نمیگیره)برای بقیه آثار هم این مساله صادق هست که اثر باید به اون منطقی که خودش تعریف میکنه صادق باشه. البته من کامنت های قبلی رو اصلا نخوندم و یجورایی تو باغ نیستم :d
درکل از این بازی هم همین انتظار میره که با یه پیش زمینه ای شرح بده چرا این اتفاقات افتادن و اصلا هم مهم نیست که چرا بازی این شکلی هست(اصلا میتونه با یه پیش زمینه منطقی بازیکن قبول کنه که این هایبرید های دایناسور/روبات میتونن بچه دار هم بشن:d فکر نکنم کسی هم ایراد بگیره)در Bioshock هم تقریبا فضای steampunk حاکم هست اگر اشتباه نکنم شما عنصری از ژانرهای دیگه که با منطق فضای حاکم بر اثر مخالف باشه در Bioshock نمیبینی.(دقیق و با اطمینان نمیتونم بگم 8 سال از بازی میگذره.
درکل منظورم این هست که منطق درارتباط با خود اثر و فضای اون تعریف میشه و مقایسه از پایه غلطه.
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,260
نام
امیر حسین
حالا خوبه مثلا یه بازیی مثل AC هست که توش قبل از ما یه جماعت دیگه ای با اون تکنولوژی های خفنشون بودن! ولی انسان تکامل پیدا کردن تا شدیم اینی که الان هستیم!
یا دوباره توی همون AC III نشون داد که ممکنه چه بلایی سر زمین بیاد! (استارت از 0 ! :| :-" )
نمیگم اینم مثل ACـه! ولی توی دنیای بازی داشتیم چنین چیزایی که چرا آدم ها انقدر خفن نیستن بعد از هرجور آخرالزمانی که میتونه رخ بده! :| قرار نیست همه ی آخر الزمان ها یکی باشه که پسا آخر الزمانش هم یکی باشه که با فال اوت و ... مقایسه میکنید :|

راضی به پستای اینجا نمیشید؟ یکم به خودتون زحمت بدید برید کتاب "شهریار آینده" رو بخونید! هم یکم مطالعه کرده باشید،هم شاید بتونید تو ذهنتون بگنجونید ممکنه چه اتفاقاتی بیفته که اینجوری بشه! :| هم دست از سر ما بردارید :)
 

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
من با حرف شما مخالفم. آثار Steampunk و Cyberpunk و ژانر های دیگه هم با اون منطق تعریف شده در اون ژانر عمل میکنن(کسی به وجود کشتی فضایی در عصر ویکتوریایی اثر steampunk ایراد نمیگیره)برای بقیه آثار هم این مساله صادق هست که اثر باید به اون منطقی که خودش تعریف میکنه صادق باشه. البته من کامنت های قبلی رو اصلا نخوندم و یجورایی تو باغ نیستم :d
درکل از این بازی هم همین انتظار میره که با یه پیش زمینه ای شرح بده چرا این اتفاقات افتادن و اصلا هم مهم نیست که چرا بازی این شکلی هست(اصلا میتونه با یه پیش زمینه منطقی بازیکن قبول کنه که این هایبرید های دایناسور/روبات میتونن بچه دار هم بشن:d فکر نکنم کسی هم ایراد بگیره)در Bioshock هم تقریبا فضای steampunk حاکم هست اگر اشتباه نکنم شما عنصری از ژانرهای دیگه که با منطق فضای حاکم بر اثر مخالف باشه در Bioshock نمیبینی.(دقیق و با اطمینان نمیتونم بگم 8 سال از بازی میگذره.
درکل منظورم این هست که منطق درارتباط با خود اثر و فضای اون تعریف میشه و مقایسه از پایه غلطه.

خوب مرد مومن منظور منم همینه دیگه :D هنوز هیچ اطلاعات درست و حسابی از پیشینه داستان و بازی نداریم اما بعضی ها از منطق حرف میزنن. هنوز نمیدونیم دنیایی که اینا برامون تدارک دیدن پایه واساسش چیه، پس بهتره از الان پرونده منطقش رو نپیچیم و منتظر باشیم و ببینیم چه قوانینی توی این دنیای حکمفرماست.
 

LiviNG D3AD

کاربر سایت
Dec 7, 2008
3,856
نام
Mohsen
اینجا دو تا مساله وجود داره:

اول اینکه شما نمیدونی داستان بازی چیه و چه منطقی رو دنبال میکنه. وقتی هم نمیدونی چه اتفاقی افتاده و چرا آدم ها به اینجا رسیدن طبیعتا نباید هیچ اطلاعاتی در بازی این موضوع داشته باشی. ضمن اینکه با توجه به داستان بازی میشه گفت از زمان نابودی تمدن بشر بیشتر از چند دهه گذشته و در عرض حتی یه قرن این بلا سر کسی نمیاد!

مورد دوم بحث منطق تو دنیای بازی ها هست. یکی از اصل های پذیرفته شده تو دیزاین بازی منطق خاص دنیای هر بازی هست. یعنی مثلا اگه تو دنیای بازی شما آدم ها صبح از خواب بلند میشن و برای صبحانه تی رکس شکار میکنن و بعد سوار سفینه میشن میرن مریخ این به عناون یه قانون کلی کاملا پذیرفتنی هست. مثلا تو UC4 نیت چند دیقه رو زمین کشیده میشد و بعد از طناب گرفت رفت بالا و ... تو دنیای واقعی یه آدم معمولوی این کارو بکنه در نهایت 300 گرم گوشت چرخ شده ازش باقی میمونه اما نیت حتی یه خشم برنمیداره! کسی به این مساله گیر نمیده چون این قانون دنیای UC هست. همه پذیرفتن که نیت میتونه این کارهارو بکنه بدون اینکه چیزیش بشه.

تو دنیای Horizen هم اگه منطق اینه که آدم ها با تیرکمون اصلا سفینه شکار کنن اصلا مساله ای نیست. من گیر دادن به این رو اصلا درک نمیکنم.

من نمیدونم داستان بازی چی هست (مثل بقیه، چون سازنده هنوز توضیحی نداده). اما من این رو میدونم که نابودی تمدن بشر به شکل امروزی و تبدیل شدنش به گروههای کوچکتر به معنای پایین اومدن ضریب هوشی، از یاد بردن آموخته های قبلی، از یاد بردن چگونگی استفاده از ابزارهای موجود، تلاش نکردن برای حفظ دستاوردهاش و ... نیست. اینطوری نیست که آدم یادش بره چطور باید آتش روشن کرد یا اصلاً یادش بره چرخ، چرخ دنده، کشاورزی، دامداری، نخ ریسی و ... چی هستن. اینها علوم ساده امروزی هستن و خیلیهایی که الان سعی نمیکنن این کارها رو انجام بدن در زمان ضروری سعی میکنن روشهای مشابه رو پیدا و استفاده کنن. این که کاراکترهای این بازی مثل یک انسان اولیه زندگی میکنن و از قطعات جانبی یسری ربات برای زندگی بهره میبرن و بخاطر بدست آوردن اونها ربات شکار میکنن (و میدونن که اون قطعات و ظرفهای حاوی مایع سبز رنگ چی هستن) و میتونن نقاط ضعف اونها رو آنالیز کنن و با سلاح های گرم خود ربات ها بهشون آسیب میزنن و بلد هستن که چطور باید ازشون استفاده کنن اما خودشون سلاح گرمی ندارن و ... رو بخواید با گفتن اینکه انسانهای این بازی از همه چیز بی خبر هستن نمیشه توجیه کرد.

اما شاید مثلاً فردا کارگردان بازی بگه کاراکتر اصلی از سلاح گرم استفاده نمیکنه، چون رباتها میتونن از فلان قابلیتشون استفاده کنن و کاراکتر اصلی رو ردگیری کنن و ... . من به همچین دلیلی خرده نمیگیرم و بنظرم میتونه منطقی باشه. اما گفتن اینکه آدمها چیزهایی رو که یاد گرفتن رو بعداً یادشون رفته بنظرم منطقی نمیاد.

مورد دوم هم باز من سعی نکردم ایرادی به منطق بازی بگیرم، بلکه گفتم چیزهایی هستن که باید منتظر یک توضیح داستانی در خصوصشون باشیم (و در خیلی از اون موارد هم فکر نمیکنم کسی نظر مخالف من داشته باشه). مثال شما در مورد UC4 هم کلاً وارد نیست چون اکثریت بازیها اینطوری هستن. تو تمام بازیهایی که کاراکتر اصلی تیر میخوره و خودش خود به خو خوب میشه یا اینکه برای یک مدت زمان طولانی با آسیبی که بهش وارد شده راحت راه میره تا Life Pack بعدی رو پیدا کنه و ... من به همچین مواردی نه اشاره کردم و نه گیر دادم و همچین چیزهایی محدود به ND و صرفاً دنیای UC4 نمیشن.

باز میگم من به بازی گیر ندادم، فقط یسری سؤال رو مطرح کردم که خود سازنده در ادامه به اکثرشون پاسخ میده و الان نیازی به بحث ندارن. البته میشد یک مثال دیگه بزنم اما اگر این کار رو بکنم احتمالاً اوضاع وخیم تر از اینی هم که هست میشه.
 

SerJ TanKiaN

کاربر سایت
Aug 26, 2012
410
نام
پویا
اتفاقا موضوعیه که نه اینجا، بلکه اکثر مردم براشون سوال پیش اومده، اینجوری نیست که فقط Living Dead یا KANE حس دلواپسی بهشون دست داده باشه، تو 9GAG ی که مردم به چیزای ریز اهمیت نمیدن، سر این قضیه بحث شده بود.

صد در صد این موضوعات در بازی توجیه منطقی داره، واقعا جای نگرانی نیست. این همه پول داستان پرداز دادن بعد نیاد برای اینجور چیزا یه دلیل بیاره، خلاصه بیشتر به گیم پلی بچسبید که بد نابه:D
 

slipkboy

Apollo 13
Loyal Member
Mar 3, 2009
3,916
نام
محمد. تـ
بحث نبود سلاح گرم، یکی از اولین گیر دهنده هاش و پیگیرترینشون خود من بودم :D
برای اینکه سوالای تکراری نشه، و پست ها به یه چیز جدید بتونن گیر بدن، توصیه می کنم، اول برید تاپیک اصلی نبود سلاح گرم در بازی رو بخونید، توش خیلی بحثای خوب و گرمی شد.
بعد اگر جوابی نگرفتین بیاید اینجا ادامه بدیم. :D
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
من نمیدونم داستان بازی چی هست (مثل بقیه، چون سازنده هنوز توضیحی نداده). اما من این رو میدونم که نابودی تمدن بشر به شکل امروزی و تبدیل شدنش به گروههای کوچکتر به معنای پایین اومدن ضریب هوشی، از یاد بردن آموخته های قبلی، از یاد بردن چگونگی استفاده از ابزارهای موجود، تلاش نکردن برای حفظ دستاوردهاش و ... نیست. اینطوری نیست که آدم یادش بره چطور باید آتش روشن کرد یا اصلاً یادش بره چرخ، چرخ دنده، کشاورزی، دامداری، نخ ریسی و ... چی هستن. اینها علوم ساده امروزی هستن و خیلیهایی که الان سعی نمیکنن این کارها رو انجام بدن در زمان ضروری سعی میکنن روشهای مشابه رو پیدا و استفاده کنن. این که کاراکترهای این بازی مثل یک انسان اولیه زندگی میکنن و از قطعات جانبی یسری ربات برای زندگی بهره میبرن و بخاطر بدست آوردن اونها ربات شکار میکنن (و میدونن که اون قطعات و ظرفهای حاوی مایع سبز رنگ چی هستن) و میتونن نقاط ضعف اونها رو آنالیز کنن و با سلاح های گرم خود ربات ها بهشون آسیب میزنن و بلد هستن که چطور باید ازشون استفاده کنن اما خودشون سلاح گرمی ندارن و ... رو بخواید با گفتن اینکه انسانهای این بازی از همه چیز بی خبر هستن نمیشه توجیه کرد.

خوب نکته دقیقا همینجاس! من نمیدونم داستان بازی چیه و چی تو کله سازنده هاش میگذره اما یه چیز رو در موردش مطمعنم، سازنده ها دنبال ساختن مستند علمی نیستن. دنبال ساخت یه گیم جذابن! باز میگم Horizen‌ یه فیلم مستند، یه برنامه علمی آینده نگر یا پروژه تحقیقاتی از طرف ناسا نیست که توش دنبال سندیت علمی بگردیم! نمیدونم چرا دارید انقدر شلوغش میکنید! آقا فقط یه بازیه! از نظر سازنده این بازی جنگ کردن با ربات های دایناسور شکل انم با تیرکمون جذاب بوده و فکر کرده شاید ملت هم عین خودش از این ایده استقبال کنن. در نتیجه امده این رو ساخته و تیم داستانی هم برای این ایده یه پلات و ستینگ ردیف کردن که حالا اصلا نمیدونیم چی هست و شک نکن سازنده ها یه توجیحی برای اینکه چرا فقط تیرکمون هست دارن. که اونم من از همین الان بهت میگم قرار نیست یه چیز قانع کننده علمی باشه! باز تاکید میکنم، مهم ایده گیم پلی هست. نه چیز دیگة!

اما شاید مثلاً فردا کارگردان بازی بگه کاراکتر اصلی از سلاح گرم استفاده نمیکنه، چون رباتها میتونن از فلان قابلیتشون استفاده کنن و کاراکتر اصلی رو ردگیری کنن و ... . من به همچین دلیلی خرده نمیگیرم و بنظرم میتونه منطقی باشه. اما گفتن اینکه آدمها چیزهایی رو که یاد گرفتن رو بعداً یادشون رفته بنظرم منطقی نمیاد.

این جمله بیشتر به ایراد بنی اسراییلی شبیه تا وارد کردن نقد به بازی. آخه چرا فکر میکنی باید یه دلیلی برای اینکار وجود داشته باشه؟ گیم پلی و دنیای hORIZEN همینه! مبارزه با دایناسورهای تا خرخره مسلح با تیرکمون و ابزار بدوی! چون گریلا گیم فکر میکنه این خیلی ایده خفنی هست (که البته هم هست)!

من یبار دیگه به ناچار توضیح میدم، Gene Yang تو کتاب معروف خودش Level Up در این باره یه توضیح کامل داره. ایشون میگه هرگیمی باید از قوانین طبعیت کنه اما نه قوانین دنیای واقعی، بلکه قوانین دنیای خودش! یعنی هرگیمی مقررات و هنجارهای خودش رو داره و تنها مسوولیت روی دوشش تعهد به این قوانینه نه اون چیزی که ما تو دنیای عادی انتظار داریم! مثلا تو UC4 چیزی که ما انتظار داریم بازی همیشه بهش وفادار باشه قوانین خودشه. توی دنیای UC نیت میتونه از هرچیزی بالا بره، بپره پایین، با ان نفر مبارزه کنه و ان متر رو زمین کشیده بشه و آخ نگه. مسلما همه اینا خلاف واقعیته اما اتفاقا برعکس اگه بازی به این چیزا وفادار نباشه از نظرمون عجیبه! مثلا نیت بپره رو زمین و منطقن پاش بشکنه گیم اور بشیم! یا با اولین تیر که خوردیم بمیریم.

منطق دنیای Horizon هم درست همینه! یعنی مبارزه با تیرکمون و سلاح های اولیه، اونم با موجوداتی که یجورایی نهایت علم و تکنولوژین! چون میخواد شما درگیر یه تضاد بزرگ بشی و برات سوال ایجاد بشه. نمیدونم چرا از این زاویه با ماجرا نگاه نمیکنید؟ اتفاقا من چیزی که از اول تو Horizon‌ دوست داشتم همین تضاده! تضاد بین طبیعت و تکنولوژی. انسان و ماشین. مبارزه انسان علیه تکنولوژی و به نظرم تیم داستان میتونه از این ایده یه پلات به یاد موندنی در بیاره. نبرد بین انسان ها و ماشین، میتونه یجورایی به معنی نبرد انسان با تمام چیزهایی که اون رو داره به قهقرا میبره تعبیر بشه. خیلی آیرونیک و استعاره آمیزه! اما شما بجای لذت بردن از این ایده و داستان، ندیده و نشنیده دنبال مو تو بشقاب غذا میگردید و گیر دادید به رئالیسم وجود نداشته توی یه بازی سراسر فانتزی و تخیل!

مورد دوم هم باز من سعی نکردم ایرادی به منطق بازی بگیرم، بلکه گفتم چیزهایی هستن که باید منتظر یک توضیح داستانی در خصوصشون باشیم

مثلا شما بعد از دیدن MGS5 منتظر بودی کوجیما بیاد توضیح بده چطور میشه به هرچیزی یه بالون وصل کرد بره هوا سر از بیس در بیاره؟ اونم تو یه بازی این همه جدی؟
 
آخرین ویرایش:

soorena

کاربر سایت
Nov 9, 2009
2,694
نام
علی
واقعا دیگه چیز دیگه ای نبود شماها در موردش بحث کنید جز همین سلاح گرم؟:d
البته اون ترکمانه هم به نظرم از 100 تا سلاح گرم بهتر بود
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
من الان چند دیقه فکر کردم و یه پلات در آوردم که به سوالات جواب میده!:D

مثلا فرض کنید انسان ها تو سال فولان انقدر تو تکنولوژی پیشرفت میکنن که میتونن هوش مصنوعی شبیه به انسان بسازن که واقعا قدرت تفکر داره. (به لحاظ تئوری ساخت هوش مصنوعی که واقعا فکر کنه ناممکنه چون باید یه ساختار زبانشناسی داشته باشه که کسی اصلا نمیدونه چی هست که حالا بخواد بسازتش) بعد بدنبال این قضیه ماشین ها پیشرفت میکنن و تصمیم میگیرن علیه انسان ها (یعنی خالقینشون) مبارزه کنن. اونها انرژی رو از آدم ها میگیرن و به تدریج نابودشون میکنن، بعد میان یه نسل جدید از انسان هارو میسازن که دیگه این انسان های جدید نیستن که ماشین هارو ساختن، بلکه این دفعه ماشین ها خالق انسان ها هستن! مثلا میان داستان آفرینش رو جعل میکنن، یه آدم و حوا دیگه که اصلاح ژنتیکی شدن و خداشون ماشین ها هستن خلق میکنن و نسل جدید آدم ها نتنها دیگه یادشون نمیاد کی بودن و چه پیشینه ای داشتن بلکه فکر میکنن ماشین ها خدا و خالقینشون هستن. و یه جورایی تو دنیای بازی تاریخ به این شکل معکوس داره دوباره از نو بازنویسی میشه.

ماشین ها هم این دایناسورها نیستن! شاید موجوداتی شبیه به انسانن. عین خدایان کوه المپ اما ورژن رباتیک! این دایناسورها هم گونه های جانوری که خدایان جدید خلق کردن! (حالا چرا دایناسور؟‌ چون خیلی باحاله!) یعنی ما فعلا دایناسور دیدیم اما بعدا قراره یه عالم سورپرایز بشیم و با مغز متفکر این ربات ها هم روبرو بشیم.

حالا تو همچین ستینگی (که البته من همین الان از خودم در آوردم!:D) مساله نبود سلاح گرم کاملا با منطق داستان توجیح پذیره. آدم ها داره دوباره یه مسیر رو به تکامل و تمدن رو طی میکنن و از بسیاری از جهات شبیه اقوام بدوی هستن. شاید کار با سلاح گرم رو بلدن اما تکنولوژی ساختش رو ندارن! و از اونجایی که داستان میخواد اختلاف بین خالق و مخلوق رو نشون بده، انسان ها باید به عنوان مخلوق ضعیف و ناچیز باشن و با سلاح های بدوی به جنگ ربات های تا خر خره مسلح میرن. دایناسور هم قطعا تنها دشمن داخل بازی نیست. حتما گونه های دیگه و فرم های دیگه از ماشین ها تو بازی هست.

همه این نوشته ها رو من بداهه نوشتم اما منظورم اینه که میشه به ان روش مخاطب رو متقاعد کرد چرا حق نداره سلاح گرم داشته باشه و باید در مقابل ربات ها تیرکمون بگیره دستش. اگه این مکانیک ها هم از نظر تجربه و حس لذت بخش و درست در بیان هیچ کس نه تنها اعتراضی نخواهد داشت، بلکه اتفاقا از نفله کردن ربات های شون متری اونم با چند تا تیر و در عوض استفاده از فکرش لذت میبره و به روح پاک آریایی سازندگان بازی درود میفرسته. گیر دادن نداره!:D
 

robb stark

کاربر سایت
May 3, 2013
2,845
نام
ایلیا
البته سوال پیش اومدن درباره این بازی یه امر بدیهیه ولی اینکه یه عده تا کجا میخوان قضیه رو کش بدن نه مشکل سازندس نه ایده بازی نه ما بلکه مشکل اینه این IP متعلق به PS4 هست و مثل همیشه یه عده نمیتونن با این قضیه کنار بیان:dحالا شما میخوای هرچقدر دلیل و منطق بیار اصلا خود سازنده رودررو برای طرفم توضیح بده باز بخاطر دلیلی که بالا گفتم درکش برای یک عده بیش از حد سخته!
مسلما کسی که بخواد horizon رو بخره بخاطر حس ادونچری و داستانش میره طرفش نه که مثل سم ماجراجو دوتا لانچر بگیره دستش بره وسط روباتا و خیلی راحت تارومارشون کنه بره سراغ باس بعدی!بازی قراره حس اخرزمانی داشته باشه که بعد از انقراض نسل فعلی بشریته حالا یه عده دنبال اینن که خانم قصه ما بره با بازوکا و بمب و ماشین گان و ... همرو راحت تارومار کنه میتونن برن سراغ بازیی که پایه اساسش شوتره همین اینقدر سخته درک و فهمش؟:d
 

ArianAwesome

کاربر سایت
Aug 24, 2014
1,483
این اصطلاح "در دنیای ما در جریان نباشد" خیلی قابل فهمه من نمی دونم دوستان چرا میپیچونن
برای مثال الان کامیک های بتمن earth one-earth two -infinite earth و ... نامگذاری شدن به معنای دنیاهای موازی معنیشم این هست لزوما اتفاقا یی که تو کره ی زمین و تاریخ افتاده توی دنیای هوریزون اتفاق نیوفتاده...مثلاجان اف کندی وجود نداشته تو اوندنیایی که هوریزون در حال وقوعه! :-" :/

یه نکته دیگه برای دوستانی که به نبود سلاح گرم ایراد میگیرن
خیلی واضح گفته ممکنه تو زمین نباشه دنیای هوریزون
پس ممکنه اصلا سلاح گرمی نبوده باشه توی زمان انسان های
نکته دیگه اینکه انسان ها یبار منقرض شدن و دوباره متولد شدن پس همه چیز از پایه و اساس شرو شده براشون درست مثل انسان های اولیه
"The stories don't tell where the old ones went"
ینی اصلا در رابطه با انسان های زمان ما اطلاعاتی ندارن انسان های اون دوره بعلاوه بخاطر گذشت سالهای زیاد تمام سازه ها و دستاوردهای انسان های زمان ما از بین رفتن
یه تیوری دیگه هم که میشه مطرح کرد انیه که سلاح های گرم تماما توسط ماشین ها کانسیوم شدن به همین دلیله که دیگه سلاح گرمی وجود نداره

به عنوان نکته پایانیوبگم سلاح گرم بطور کلی وجودش منتفی نیست چون توی یکی از آرت های بازی رییس قبیله داره با سلاح گرم به دایناسور شلیک میکنه منتها سلاح گرم به قدرت سلاح های امروزی و ماشین گان ها وجود نداره...

 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر