استودیو «Telltale Games» در آستانه تعطیلی قرار گرفت

MR Spidy

کاربر سایت
Apr 14, 2018
122
استودیو «Telltale Games»، تعداد زیادی از کارمندان خود را اخراج کرده و این افراد در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند که به دنبال فرصت‌های شغلی جدید می‌گردند. این استودیو عناوینی مانند «The Walking Dead»، « The Wolf Among Us» و «Batman: The Enemy Within» را راهی بازار کرده بود.

The-Walking-Dead-The-Final-Season-768x432.jpg


پس از مشکلاتی که طی ماه‌های گذشته برای این استودیو پیش آمده که منجر به تعدیل نیرو در دو مقطع گشته بود، حال به نظر می‌آید از 250 نفر کارمند، تنها 25 نفر آن‌ها در استودیو باقی مانده‌اند. بنا به گزارش چندین منبع، وظیفه این افراد به پایان رساندن بازی «The Walking Dead: The Final Season» بوده و بعد از آن استودیو به دلیل ورشکستگی به صورت کامل تعطیل خواهد شد. بدین ترتیب عناوینی مانند «Wolf Among Us season 2» و «Stranger Things» که خبر ساخت آن‌ها مدت‌ها پیش اعلام شده بود، کنسل شده‌اند. Telltale Games تاکنون هیچ موضع رسمی در مورد این گزارش‌ها اعلام نکرده است.

Read the whole post here.
 

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
شاید بزرگترین مشکل صنعت گیم الان یه جورایی عوض شدن ( به نظر من مزخرف شدن) سلیقه گیمرها هست که باعث شده یه بازی‌هایی مثل فورتنایت و کال‌آو درآمدهایی فضایی داشته باشن اما یه شاهکارهای تک‌‌نفره‌‌ای مثل Desu Ex یا Prey یا حتی Evil Within 2 با این وضع فروش مواجه بشن، یا حتی بازی‌هایی مثل اسسین و فارکرای بدون نوآوری و حرف جدید هر سال میان و فروش خودشون رو می‌کنن اما خیلی بازی‌های تک‌نفره جدید دیگه تو فروش مشکل پیدا می‌کنن.
علاوه بر این افزایش زمان ساخت بازی‌ها و افزایش هزینه‌‌هاشون هم هست که باعث شده مثلا نسل قبل اگه دو تا بازی از کیج یا راک‌استدی داشتیم این نسل یکی بیشتر نداشته باشیم!
پ.ن: یه سری از نکاتی که دوستان اشاره می‌کنن با توجه با پیشرفت تکنولوژی طبیعتا رخ می‌داده و بله اگه الان رد دد جدید انقلابی هست چیز جدیدی نیست و یه زمانی ماریو ۶۴ هم انقلاب کرد و بعدا هم با بازی‌های دیگه اتفاق می‌افته و ربطی به پیشرفت با پسرفت صنعت گیم نداره!
 

Ali Venom

کاربر سایت
Jul 2, 2013
6,703
نام
ali
بازیهای بزرگی که تا قبل E3 سال اینده منتشر خواهند شد اصلا مخ ادم سوت میکشه:

RDR 2
Sekiro
DMC V
RE2
Fallout 76
Black Out
Forza Horizon 4
Spiderman PS4 که دو هفته است حدودا امده
SSB ulitmate
Hitman 2
Kingdom hears 3
Metro exodus
New Ori
Anthem

اسم بازیهای فوق اثاری هستند که نمایش هاشون قاطعانه خوب بود وگرنه بازی بزرگ و پر هزینه خیلی بیشتره مثل:

BFV و Shadow of the tomb raider و Rage 2 و Days gone و Ace Kombat 7 و LiS 2 .... واقعا خیلی لیست بلند و بالایی هست. برای هر سلیقه ایی یک عنوان ناب میشه توش پیدا کرد

و همه تا قبل E3 سال اینده منتشر خواهند شد! فارق از بازیهایی سرویس محوری که در طول 7 8 ماه اندازه یک بازی کامل محتوا دریافت میکنند
 

rahyarpaul

کاربر سایت
Mar 17, 2011
10,934
نام
محمد حسین
فردا thq nordic میخرش
________________
مثل اینکه پایان کار تل تیل با ماینکرافت هست و واکینگ دد کنسل شده
The walking dead final season is STILL officially cancelled
ماله دو روز پیش هست از خود سایت تل تیل
اگه دروغ بود و شایعه،احتمالا تا الان حذفش میکردن.
 

Silent fans

Stay lostdata
کاربر سایت
Jan 6, 2013
492
نام
Sera
می دونید! بزار رک بگم طرز فکر و دیدگاه من نسبت صنعت گیم چیز پیچیده ای نیست،خیلی هم سادست حرف من اینه که :یک بازی به وجود میاد خوب و عالی تکه عناصر موفقیت صنعت گیم رو در خودش جای داده این تا اینجا یک پیشرفت و امید برای این صنعت محسوب میشه، در نسخه بعدی این ویژگی ها به کمال میرسن و شاهکاری آفریده میشه. تا اینجا همه چی عالیه،اما ناامیدی از اونجا شروع میشه که نسخه بعدی هم درکاره قراره همین فرمول ادامه پیدا می کنه بفقط کمی پر زر برقش می کنن... God of war مثال می‌زنم نسخه یک و دومش دقیقا همین مسیر رو طی کردن ولی آیا نسخه سوم چطور؟آیا تونست یه گام این عنوان رو به جلو هل بده نه !فقط فرمول قبلی به نحوی ستودنی دوباره به نمایش گذاشت همین!
ولی در مقابل سم لیک چیکار کرد بعد از max Payne 1و 2 این دو عنوان بوسید رفت و Alan wake ساخت و باز ادامه ماجرا...فکر می کنی سم لیک نمی تونست نسخه بعدی بسازه می تونست ولی نمی خواست کلیشه تحویل ملت بده و به شعورشون توهین کنه...ولوو مثال می زنم اومدی شاهکاری مثل half life و در نسخه دوم اون رو به کمال رساند.. آیا نمی تونست نسخه ی بعدی بسازه صدرد جواب بله هست ولی این کار رو نکرد چون واقعاً منتظر یه ایده ناب میگردن تا بیاد و از روی half life 2 رد بشن...این چنین شرکتی هایی هم هستن کیفیت رو به کمیت ترجیح میدن...
مشکل شما اینکه: پول رو معیار ارزش گذاری صنعت گیم می دونید و تا زمانی که یک عنوان خوب می فروشه با تمام یک نواختی فریبندش باز بازی خوبیه پس اوضاع خوبه...
صنعت گیم تنها پیشرفتی در حال حاضر داشته فقط منحصرا در بخش گرافیک بوده من در مورد بازیهای مستقل صحبت نمی کنم که اون هم با اینکه بودجه های کمی داشتند به مراتب بازیهای زیباتر و قابل احترام تری ساختن.

در مورد بلعیدن سینما می زارم به حساب اینکه شوخیتون گرفته، نه دایی جان هنوز بهش نرسیده چه برسه که بخواد قورتش بده.

جناب cloud strife اینکه میگید اطلاعاتم در مورد صنعت گیم نزدیک به صفره! پس قاعدتاً نباید پست من رو نقل قول کنید چون دارید با یک نادان صحبت می کنید و اینکار بیهوده ای برای گذاراندن وقت گرانبهاتون هست.
چون اینطور وقت منم گرفته میشه و اینجا هر دو ضرر می کنیم.
پی نوشت:لطفاً عذرخواهی من را پذیرا باشید چون وقت این را که تمام جملات شما رو پاسخ بدم ندارم و تنها بخشی لازم بود جواب دادم.
 
  • Like
Reactions: arshia78

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
God of War
Monster Hunter World
Spider-Man
Nier Automata
Injustice 2
Dragon Ball Fighterz
Dragon Quest XI
Breath of the Wild
Persona 5
Horizon Zero Dawn
Wolfenstein II: The New Colossus
XCOM 2
Nioh
Mario Odyssey
Bloodborne
Dark Souls 3
RE 7
Destiny
Uncharted 4
Overwatch
Witcher 3
HITMAN
Tomb Raider (Reboot trilogy)
Dishonored 2
Doom
GeoW 4
MGS V
Fallout 4
Batman AK
Middle-Earth 1-2
FF XV
==
YS 8
Divinity: Original Sin 1-2
Dying Light
Prey
Cuphead
PUBG
Yakuza 0- K1-K2-6
Total War Warhammer 1-2
Valkyria Chronicles 2
Ni no Kuni 2
Hellblade
Mario + Rabbids: Kingdom Battle
South Park: The Fractured But Whole
Inside
Ori and the Blind Forest
Civ 6
The Witness
Talos Principle
Life is Strange
Rocket League
Soma
Until Dawn
=
Thumper
Celeste
Stardew Valley
Into the Breach
Dead Cells
Sonic Mania
Crypt of the NecroDancer
Owlboy
Kerbal Space Program
Nuclear Throne
Messenger
Unavowed
Moonlighter
Pony Island
Salt and Sanctuary
Chaos Reborn
ICONOCLASTS
Night in The Woods
Guacamelee 2
Darkest Dungeon
Banner Saga Trilogy
Two Point Hospital
Frostpunk
Undertale
Shovel Knight
Her Story
SteamWorld Heist
SteamWorld Dig
Pillars of Eternity 1-2
Tyranny
West of Loathing
Firewatch
Shadow Tactics: Blades of the Shogun
Pyre
Kentucky Route Zero
Axiom Verge
به نظرت با توجه به این لیست، که شامل 100 عنوان فقط مربوط به 2015 تا به امروزه، این احتمال وجود نداره که تو و همفکرهات دارین اشتباه می‌کنین؟ این احتمال وجود نداره که این شماها هستین که بازیهای خوب کمتری رو بازی کردین (به خاطر کمبود وقت، عدم آشنایی و ...) ولی اصرار دارین که این یه اصل کلیه؟ تازه من بازیهای ورزشی، مجانی، فرنچایزهای سالانه، ریسمترها و بازیهای همراه و موبایل که تونسته بودن نظر گیمرها و منتقدها رو جلب کنن رو هم ننوشتم (لیست رو به ترتیب AAA، میان رده و مستقل دسته بندی کردم )
من این ادعا رو ندارم که همۀ بازیهای اون لیست رو خودم به طور کامل بازی کردم (ولی نزدیک به 80 درصدشون رو تجربه کردم) و همۀ این بازیها رو هم شخصاً به عنوان بازی خوب و لذت بخش قبول ندارم (Uncharted 4 :-") ولی اون لیستی هم که تو این پست گذاشتی به عنوان بازیهای خفن مورد قبول همه نیست (Virtua Figter؟ Silent Hillهای نسل 7؟ Enslaved؟ DmC؟Viva Pinata؟ یا مثلاً DA2 رو گذاشته بودی تو لیست فوق‌العاده ها که خب خود سازنده هاش هم همچین نظری ندارن).
امثال EA و UbiSoft و Activision دارن همون کاری رو می‌کنن که نسل قبل می‌کردن. UbiSoft کماکان پشت سرهم AC و FC و GR میده بیرون با یکی دو تا بازی دیگه بین اینا. Activision هنوز همون CoD رو میده بیرون منتها نسل قبل در کنارش کلی بازی لایسنس شدۀ معمولاً بد هم میداد بیرون الان اون بخش بیزنسش رو با خرید کندی کراش جبران کرده و به جای امثال پروتوتایپ میاد سکیرو و دستینی رو منتشر می‌کنه. EA هم همون بازیهای ورزشی سالانه و بتلفیلد رو میده بیرون و در کنارش استودیوهای خوب رو می‌خره، نابود می‌کنه و بعد تعطیلشون می‌کنه.
کلیت صنعت تغییری نکرده، اگه بایوور افت کرده (که تازه همینم 50-50 بوده و یه بیگ وینر سال ساخته و یه بازی شکست خورده) به جاش سی دی پراجکت رشد کرده و بعضی از اعضای بایوور جدا شدن و بازیهایی مثل سه گانه Banner Saga رو ساختن.
یه سری شرکتهایی در جا زدن و شکست خوردن و تعطیل شدن مثل THQ و TT و یه سری شرکتها مثل کونامی هم با رفتار غلط تمام تلنتها رو فراری دادن (نسل قبلتر تلنتهای اصلی کپکام فرار کردن پلاتینوم گیمز رو راه انداختن و اینم اتفاق جدیدی نیست)
R* اگه مثل نسل قبل هر سال یه بازی نداده اما هر سال به اندازۀ یه بازی کامل برای GTA Online محتوا تولید کرده. اگه کسی اهل GTA Online نباشه به چشمش نمیاد این مسئله ولی یه دلیلی وجود داره که GTA V امروز پرفروشترین بازی تاریخه اما از اون طرف MP3 از نظر تجاری خیلی موفق نبوده و Team Bondi هم بعد از LA Noire تعطیل شده.
این نسل کمپانی های بزرگتر ژاپنی همینجوری پشت سر هم بازیهای تکراری و مشابه نمی‌دن بیرون که این اتفاقاً نشونۀ رشد صنعته. کونامی که کلاً تعطیل شده ولی امثال کپکام و اسکوئر و سگا بازیهای کمتر اما با کیفیت بهتر میدن بیرون و از همه مهمتر پشتیبانی خوبی از بازیهاشون می‌کنن برخلاف نسل قبل که اگه یه بازی ناقص میدادن بیرون عین خیالشون نبود و می‌رفتن سراغ ساختن بازی ناقص بعدی.
سونی و نینتندو هم که همون همیشگی هستن.
تنها شرکتی که به طور محسوسی نسبت به نسل قبل ضعیفتر بوده، مایکروسافته اما حتی این شرکت هم به طور کلی مدل بیزنسش رو عوض کرده.
لزومی هم نداره که همه IP جدید بسازن، رشد Witcher 3 نسبت به 2 در حد ظهور یه IP جدیده. God of War جدید از همه نظر یه بازی کاملاً جدیده و از اونطرف به اندازۀ مجموع سه گانه گیم پلی داره. MGS V ، Uncharted 4 و ... خیلی دیگه از نسخه های جدید فرنچایزهای قدیمی تر انقدر رشد و پیشرفت داشتن که نشه به راحتی بگی باز یه چیز تکراری دادن بیرون مگه اینکه بخوای یه قضاوت ناعادلانه داشته باشی. امثال CoD و AC و ... نسل قبل هم همین وضعیت الان رو داشتن و این تکراری بودنشون چیز تازه ای نیست.
اینکه Dishonored 2 و Wolf II و ... از نظر تجاری موفق نبودن نشون نمیده که صنعت رو به زواله، اتفاقاً ناشرها و سرمایه‌گزارها اومدن و ریسک کردن منتها گیمرها تجربۀ جدیدتری می‌خواستن. ولف 2 واقعاً خیلی ساختار گیم پلی‌ای کهنه‌ای داشت و انگار سازنده هاش تو یکی دو دهه قبل گیر کرده بودن و در مورد دیسانرد 2 هم نظری ندارم چون بازیش نکردم.
چرا بازیهای رمدی موفق نمی‌شن و باید برای جذب سرمایه خودشون رو به در و دیوار بزنن؟ چون از مکس پین به اینور همه‌ش یه بازی با حس گیم پلی تکراری رو ساختن و از طرفی بیشتر گیمرها الان اون کتاب و فیلم و سریالهایی که سم لیک ایده هاشون رو کش میره رو خوندن و دیدن.
یعنی برای هر اتفاقی که به نظر ناگوار و آسیب زا میاد، یه توجیه کاملاً منطقی وجود داره.
از نظر فروش هم تغییر بزرگی از نظر سبک و سیاق بازیهایی که مردم می‌پسندن ایجاد نشده در حالیکه یه نسل کاملاً جدید و متفاوت به معادله اضافه شده.
10 بازی پرفروش سال 2007 در آمریکای شمالی
Halo 3

Wii Play with Remote

Call of Duty 4: Modern Warfare

Guitar Hero III: Legends of Rock

Super Mario Galaxy

Pokemon Diamond

Madden NFL 08

Guitar Hero II

Assassin's Creed

Mario Party 8
10 بازی پرفروش سال 2017 در آمریکای شمالی
Call of Duty: WWII

NBA 2K18

Destiny 2

Madden NFL 18

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Grand Theft Auto V

Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands

Star Wars: Battlefront II

Super Mario Odyssey

Mario Kart 8
صنعت گیم نه تنها حالش بد نیست بلکه خیلی هم حالش خوبه و برخلاف اکثر بخشها سرگرمی رشد مخاطب داشته و تونسته مخاطب قدیمیش رو حفظ کنه.
بتل رویال هم بلایی به سر صنعت نیاورده و از اون طرف نمیشه آدم هم بیاد بگه ایده های جدید وجود ندارن و بعد ایدۀ جدید رو بد و مضر بدونه، من حتی از این ناراحتم که چرا Clan Creator یاکوزا رو به شکل بتل رویال نمی‌سازن. نسل قبل هم MOBA و زامبی مود ترند شدن ولی در نهایت با هر کدوم از این دو تا سوژه فقط دو سه تا بازی موفق شدن و بقیه شکست خوردن ولی صنعت سر جاش موند. نسل قبلتر هم یهو همه به سرشون زد MMO بسازن و باز هم دو سه تا بازی موفق شدن بقیه شکست خوردن اما صنعت باز هم سر جاش باقی موند.

مشکل اینه که شما میگی رشد بازی های این نسل انقدر زیاد بوده که اندازه یه آیپی جدید حساب میشه ولی از اونور دقت نمیکنی که نسل قبل هم بازی هایی بودن که دنباله های سری قبلیشون بودن و پیشرفت خیلی خوبی داشتن در کنار همون آیپی های جدید اومدن شما همین نسل تغداشون رو مقایسه کنی متوجه میشی کسی نمیگه صنعت چیزیش میشه ولی روالش تغییر میکنه مثل روال اکسپنشن که کم کم شد دی ال سی به جایی رسید که آرخام نایت بازی ریلیز نشده دی ال سی معرفی میکنه همون دی ال سی ها میتونست ساید میشن باشه برای بازی اصلی (ساید میشن های سیتی رو با نایت مقایسه کن)این نسل هم که تقریبا آنلاین رو بورس بوده کلا اکثر شرکتا رو این بخش سرمایه گذاری کردن یوبی رفته سمت game as service هنوز بازی نیومده road map برای دی ال سی میده در صورتی که خود ac origins مراحل فرعی بیشتر fetch quest بود داستان رو جوری ول میکنن که حتما برای دنبال کردن dlc بخری (نمونه evil within)شما فک میکنی یه بازی مثل vanquish الان بیاد چقدر فروش میکنه؟سلیقه ها رفته سمت آنلاین طرف برای اسکین یه بازی کلی پول خرج میکنه ولی بازی سینگل چون پلی تایم کمی داره براش ارزش خرید نداره از lootbox و microtransaction چی که اول نسل فقط رو بازی های آنلاین اومد الان با کمال پر رویی تو بخش سینگل هم میزارن میگن آپشناله بعد 100 ساعت گرایند به بازی اضافه میکنن رسما چیت کد گذاشتن برای فروش
دوستان میگن بازی سازا گشاد شدن بازی سازا گشاد نشدن الان اگه بخوای بازیت فروش بره یا باید انقدر خوب باشه بازیت که بشه مثل gow یا spiderman یا اینکه اگه ریسکی کنی و باب میل نباشه یا به نوعی روی trend نباشه شکست غیرقابل جبرانی میخوری پس سازنده ترجیح میده جای ریسک کردن بچسبه راهی که درصد فیل شدن توش کمه که میشه همون آنلاینو لوت باکس و آیتم کازمتیک و غیره
 
  • Like
Reactions: OceanSky

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
به نقل از comicbook، با توجه به اعلانات "جو پارلاک" از Forbes، استودیو Telltale Games تنها از فصل اول The Walking Dead و Minecraft: Story Mode سود کرده و سایر پروژه‌های شرکت سودآوری آنچنانی نداشته‌اند و از طرف دیگر سری Batman یک اشتباه محض و یکی از عوامل ورشکستگی این استودیو می‌باشد:

"با توجه به منبع، بزرگ‌ترین اشتباه Telltale Games بازی سریالی Batman بود که یک فاجعه بازاریابی و تبلیغاتی برای آن‌ها به شما می‌رود."

"اگر بخواهم دقیق‌تر بگویم تمامی پروژه‌های بجز The Walking Dead: First Season و Minecraft: Story Mode شکست‌های سخت متوالی بودند. Wolf ،Borderlands ،Game of Thrones همگی شکست خوردند
 
  • Like
Reactions: stanley

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
شاید بزرگترین مشکل صنعت گیم الان یه جورایی عوض شدن ( به نظر من مزخرف شدن) سلیقه گیمرها هست که باعث شده یه بازی‌هایی مثل فورتنایت و کال‌آو درآمدهایی فضایی داشته باشن اما یه شاهکارهای تک‌‌نفره‌‌ای مثل Desu Ex یا Prey یا حتی Evil Within 2 با این وضع فروش مواجه بشن، یا حتی بازی‌هایی مثل اسسین و فارکرای بدون نوآوری و حرف جدید هر سال میان و فروش خودشون رو می‌کنن اما خیلی بازی‌های تک‌نفره جدید دیگه تو فروش مشکل پیدا می‌کنن.
علاوه بر این افزایش زمان ساخت بازی‌ها و افزایش هزینه‌‌هاشون هم هست که باعث شده مثلا نسل قبل اگه دو تا بازی از کیج یا راک‌استدی داشتیم این نسل یکی بیشتر نداشته باشیم!
پ.ن: یه سری از نکاتی که دوستان اشاره می‌کنن با توجه با پیشرفت تکنولوژی طبیعتا رخ می‌داده و بله اگه الان رد دد جدید انقلابی هست چیز جدیدی نیست و یه زمانی ماریو ۶۴ هم انقلاب کرد و بعدا هم با بازی‌های دیگه اتفاق می‌افته و ربطی به پیشرفت با پسرفت صنعت گیم نداره!
آماری که داری میدی بر پایۀ واقعیت استوار نیست. صرفاً چون بازیهای مورد علاقه‌ت نمی‌فروشن معنیش این نیست که سلیقۀ عموم مزخرف شده.
Deus Ex: Mankind Divided نتونست موفقیت نسخۀ قبل رو تکرار کنه چون بازی ناقص بود و نسبت به نسخه قبلی نه تنها پیشرفتی نکرده بود بلکه افت هم کرده بود.
Prey با آمار و ارقامی که اینور و اونور هست دور و بر 3 میلیون نسخه فروش داشته که برای بازی‌ای در ابعاد Prey خیلیم خوبه. همه بازیها قرار نیست 10 میلیون نسخه بفروشن تا بهشون بگیم موفق.
Evil Within 2 بازی شاهکاری نبود، قسمت اولش هم بیشتر بر پایۀ اعتبار میکامی موفق بود اما به طور کلی رضایت عمومی ازش وجود نداشت، قسمت دوم تبلیغات چندانی هم نداشت و زمان مناسبی هم عرضه نشد.
چند وقت دیگه ممکنه در مورد Tomb Raider جدید هم همین رو بگی اما اون بازی هم صدای اکثریت رو به خاطر در جا زدن درآورده و اگه موفق نشه علتش اینه.
لیست بازیهای تک نفرۀ موفق یکی دو سال اخیر:
Spider-Man – به زودی پرفروشترین بازی تاریخ با نام اسپایدرمن، تا این لحظه سریعترین فروش بین First Partyهای سونی
God of War – با ایجاد تغییرات بسیار در فرمول کهنه شدۀ سری و ارائه یه بازی شاهکار موفق شد
Monster Hunter World – کیفیت بالا + تجربه منحصر به فرد = پرفروشترین بازی تاریخ کپکام
Mario Odyssey – باز هم انقلاب در سبک پلتفرمر
Breath of the Wild – بیگ وینر سال گذشته، تغییرات بسیار در فرمول معمولش
Horizon Zero Dawn – یه آیپی جدید که ترکوند
RE 7 – با وجود تغییرات زیادی که تو فرمول سری داده بود، فکر می‌کنم از نظر تجاری دومین عنوان موفق کل سری باشه.
Uncharted 4 – فروش بالای 10 میلیون نسخه
DooM – زنده کردن موفقیت آمیز یه آیپی رو به فراموشی
اونایی که از نظر تعداد نسخه های فروخته شده تو رنج پایینتری هستن اما موفقیتشون با توجه به مقیاسشون قابل توجهه.
Mario + Rabbids – نتیجه اعتماد نینتندو به یوبی سافت
Kingdom Come – یه آیپی جدید که تو مدت خیلی کوتاهی فروش میلیونی داشت
Vampyr – یه آیپی جدید که در مدت یک ماه به سوددهی رسید
A Way Out – یه آیپی جدید که تو 2 هفته به اندازه کل انتظاری که ازش می‌رفت فروخت
Nier Automa – بازیهای یوکو تارو همیشه از نظر تجاری ناموفق بودن اما این بازی بالای 2 میلیون نسخه فروش داشت و همۀ افرادی که به پروژه مربوط بودن به شدت از موفقیتش راضی بودن.
Persona 5 – فکر کنم پرفروشترین بازی Atlus تا به امروز
Uncharted TLL – فروش دو میلیونی برای یه بازی کوچیک که قهرمان محبوب سری درش حضور نداشت
Nioh – موفقیت هنری و تجاری برای بازی ای که قرار نبود به سرانجام برسه
و بازم از بازیهای ریمستر و همراه اسمی نبردم و اینا فقط مال محدودۀ 2016 تا 2018 هستن اونم نه همۀ بازیها (FO و AC و ... ). هم بینشون آیپی جدید هست هم تغییر ریشه‌ای در آیپی های قدیمی.
سلیقه ها تغییری نکرده و بازیهای سینگل پلیر خوب، خوب می‌فروشن. این وسط گونۀ جدیدی از گیمرها تو 2 نسل اخیر به وجود اومده که بازی آنلاین دوست داره. تا نسل 6 به اونصورت خبری از آنلاین روی کنسول نبود. اینجوری هم نیست که همه زامبی شده باشن و هر بازی آنلاینی که میاد موفق بشه در کنار PUBG و Fortnite کلی کلون شکست خورده وجود داره. در کنار Overwatch و Palladins هم کلی کلون شکست خوردۀ دیگه. تو هر دو تا ژانر نسبتاً جدید آنلاین هم که مثال زدم، از دو تا بازی موفق یکیشون پولی بوده و یکیشون مجانی.
در مورد اون قسمت بولد شده، پس ربط به چی داره؟ یه سری بازیها با تکنولوژی پیشرفت نکردن نتیجه‌ش شد بلایی که به سر TT اومد و موضوع اصلی این تاپیکه. یه سری بازی هم مثل Wolf 2 یا بازیهای رمدی چسبیدن به فرمول کهنه‌شون و بازیهاشون در مقایسه با دیگر AAA ها ناموفق از آب دراومد. اینجوری نیست که چون تکنولوژی پیشرفت کرده همه بازیها شده باشن ویچر 3 و RDR2. اینکه کی از تکنولوژی جدید چه جوری استفاده می‌کنه باعث پیشرفت صنعت میشه. هر کی بازی خوب بسازه و به اندازه کافی حرف تازه داشته باشه، شکست نمی‌خوره حتی یه سری موفقی مثل AC هم با در جا زدن دچار ریزش مخاطب شد و مجبور شد تغییرات بده. CoD استثناست، تنها بازی ای که هیچی تکونش نمیده CoDـه:D
مشکل اینه که شما میگی رشد بازی های این نسل انقدر زیاد بوده که اندازه یه آیپی جدید حساب میشه ولی از اونور دقت نمیکنی که نسل قبل هم بازی هایی بودن که دنباله های سری قبلیشون بودن و پیشرفت خیلی خوبی داشتن در کنار همون آیپی های جدید اومدن شما همین نسل تغداشون رو مقایسه کنی متوجه میشی کسی نمیگه صنعت چیزیش میشه ولی روالش تغییر میکنه مثل روال اکسپنشن که کم کم شد دی ال سی به جایی رسید که آرخام نایت بازی ریلیز نشده دی ال سی معرفی میکنه همون دی ال سی ها میتونست ساید میشن باشه برای بازی اصلی (ساید میشن های سیتی رو با نایت مقایسه کن)این نسل هم که تقریبا آنلاین رو بورس بوده کلا اکثر شرکتا رو این بخش سرمایه گذاری کردن یوبی رفته سمت game as service هنوز بازی نیومده road map برای دی ال سی میده در صورتی که خود ac origins مراحل فرعی بیشتر fetch quest بود داستان رو جوری ول میکنن که حتما برای دنبال کردن dlc بخری (نمونه evil within)شما فک میکنی یه بازی مثل vanquish الان بیاد چقدر فروش میکنه؟سلیقه ها رفته سمت آنلاین طرف برای اسکین یه بازی کلی پول خرج میکنه ولی بازی سینگل چون پلی تایم کمی داره براش ارزش خرید نداره از lootbox و microtransaction چی که اول نسل فقط رو بازی های آنلاین اومد الان با کمال پر رویی تو بخش سینگل هم میزارن میگن آپشناله بعد 100 ساعت گرایند به بازی اضافه میکنن رسما چیت کد گذاشتن برای فروش
دوستان میگن بازی سازا گشاد شدن بازی سازا گشاد نشدن الان اگه بخوای بازیت فروش بره یا باید انقدر خوب باشه بازیت که بشه مثل gow یا spiderman یا اینکه اگه ریسکی کنی و باب میل نباشه یا به نوعی روی trend نباشه شکست غیرقابل جبرانی میخوری پس سازنده ترجیح میده جای ریسک کردن بچسبه راهی که درصد فیل شدن توش کمه که میشه همون آنلاینو لوت باکس و آیتم کازمتیک و غیره
ببین برادر من، من 100 تا بازی لیست کردم که نصفشون AAA و میان رده هستن و بین همینا بیشتر از 20 تا آیپی جدید هست یعنی اینجوری نیست که هیچ آیپی جدید ساخته نشده باشه تو این 3 سال. از اونور 50 تا آیپی مستقل جدید هم اسم بردم این یعنی مجموعاً 70 تا آیپی جدید ساخته شدن که نزدیک به 30 درصدشون آیپی جدیدِ AAA و AA هستن. این تازه فقط برای بازیهاییه که کیفیت بالا و خیلی بالایی دارن وگرنه اگه بخوایم بازیهای ضعیف و شکست خورده رو هم ردیف کنیم و سال 2014 هم بهش اضافه کنیم بیشتر از این حرفا میشه. مشکل اینه که بعضیاتون چسبیدین به CoD و AC و ... و دنبال بازی جدید نمیرین بعد هم هی می‌گین صنعت رو به زواله و آیپی جدید نمیاد و ... .
نظر بحث برانگیز شمارۀ 121 : من از سری Arkham خوشم نمیاد، اولی رو کجدار و مریز تا آخرش رفتم، دومی رو نیمه کاره رها کردم و سومی رو هم کلاً سمتش نرفتم. اگه یه بازی ناقصه، نخرش. مگه اینکه عمرت رو پاش گذاشته باشی (برای من MGS V)
اگه یه بازی خوار مادر MTX رو درآورده، نخرش. خیلیا این کار رو می‌کنن، بتلفرانت 2 کمتر از انتظار فروخت و EA مجبور شد لوت باکسها رو ازش حذف کنه. Shadow of War کمتر از نسخۀ قبلش فروخت و یه تعدادی نقد منفی گرفت و لوت باکسها ازش حذف شدن. Mankind Divided نصف نسخۀ قبلش فروخت و رفت به بایگانی تا استودیو یاد بگیره بازی ناقص نده تو بازار. 17 سازمان قانون گذاری جهانی در زمینۀ قماربازی برنامه دارن که جلوی این وضعیت لوت باکسها رو بگیرن. هلند و بلژیک به جد دارن با این وضعیت مقابله می‌کنه.
من 100 بازی اسم بردم، 5 تاشون لوت باکس دارن و لوت باکس هیچ کدوم برای پیشبرد بازی اجباری نیست. اینکه گیمر نمی‌تونه خودش رو برای داشتن کلاه صورتی رنگ مجازی، بدون هیچ گونه ارزشی در دنیای واقعی بگیره، معنیش این نیست که صنعت رو به زواله.
اون Vanquishی که گفتی، تو زمان خودش تونست 1 میلیون نسخه بفروشه؟ الان هم اگه بیاد همون اندازه می‌فروشه منتها چون هزینه ساختش الان گرونتر در میاد ساخته نمیشه. میراث خاصی هم نداره که اگه ساخته نشده بود باعث ناراحتیمون بشه. 60 دلار تو ایران خیلی پوله ولی تو بیشتر دنیا هم پول کمی نیست که بالای بازی‌ای بره که 5 ساعت گیم پلی داره و بعد از یه ساعت هیچ چیز تازه‌ای نداره.
به پاراگراف آخری که خودت نوشتی هم خوب دقت کن، بازی یا باید کیفیت بالایی داشته باشه و یا باید باب میل باشه وگرنه چه دلیلی داره من بیام پول بی زبون و وقت ارزشمندترم رو بدم به بازیسازی که بازی باب میلم رو نساخته فقط چون نوآوری کرده؟ نوآوری‌ای که باب میل من نباشه به چه دردم می‌خوره؟ نوآوریهای دست و پا گیر مثل Far Cry 2 به لعنت خدا هم نمی‌ارزه. از نوآوری سرگرم کننده و هیجان انگیز مثل PUBG استقبال میشه.
از اون طرف الان همۀ بازیای آنلاین موفق میشن؟ کلیفی بی و استودیوش چی شدن؟ بازیهایی مثل Culling چی؟ مود بتل رویال پالادینز به کجا رسید؟ چی به سر Metal Gear Survive اومد؟ تو همون آنلاین هم باید بازی خوبی باشی و چیز جدیدی ارائه بدی وگرنه میری همونجا که کلیفی نی‌انداخت.
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
آماری که داری میدی بر پایۀ واقعیت استوار نیست. صرفاً چون بازیهای مورد علاقه‌ت نمی‌فروشن معنیش این نیست که سلیقۀ عموم مزخرف شده.
Deus Ex: Mankind Divided نتونست موفقیت نسخۀ قبل رو تکرار کنه چون بازی ناقص بود و نسبت به نسخه قبلی نه تنها پیشرفتی نکرده بود بلکه افت هم کرده بود.
Prey با آمار و ارقامی که اینور و اونور هست دور و بر 3 میلیون نسخه فروش داشته که برای بازی‌ای در ابعاد Prey خیلیم خوبه. همه بازیها قرار نیست 10 میلیون نسخه بفروشن تا بهشون بگیم موفق.
Evil Within 2 بازی شاهکاری نبود، قسمت اولش هم بیشتر بر پایۀ اعتبار میکامی موفق بود اما به طور کلی رضایت عمومی ازش وجود نداشت، قسمت دوم تبلیغات چندانی هم نداشت و زمان مناسبی هم عرضه نشد.
چند وقت دیگه ممکنه در مورد Tomb Raider جدید هم همین رو بگی اما اون بازی هم صدای اکثریت رو به خاطر در جا زدن درآورده و اگه موفق نشه علتش اینه.
لیست بازیهای تک نفرۀ موفق یکی دو سال اخیر:
Spider-Man – به زودی پرفروشترین بازی تاریخ با نام اسپایدرمن، تا این لحظه سریعترین فروش بین First Partyهای سونی
God of War – با ایجاد تغییرات بسیار در فرمول کهنه شدۀ سری و ارائه یه بازی شاهکار موفق شد
Monster Hunter World – کیفیت بالا + تجربه منحصر به فرد = پرفروشترین بازی تاریخ کپکام
Mario Odyssey – باز هم انقلاب در سبک پلتفرمر
Breath of the Wild – بیگ وینر سال گذشته، تغییرات بسیار در فرمول معمولش
Horizon Zero Dawn – یه آیپی جدید که ترکوند
RE 7 – با وجود تغییرات زیادی که تو فرمول سری داده بود، فکر می‌کنم از نظر تجاری دومین عنوان موفق کل سری باشه.
Uncharted 4 – فروش بالای 10 میلیون نسخه
DooM – زنده کردن موفقیت آمیز یه آیپی رو به فراموشی
اونایی که از نظر تعداد نسخه های فروخته شده تو رنج پایینتری هستن اما موفقیتشون با توجه به مقیاسشون قابل توجهه.
Mario + Rabbids – نتیجه اعتماد نینتندو به یوبی سافت
Kingdom Come – یه آیپی جدید که تو مدت خیلی کوتاهی فروش میلیونی داشت
Vampyr – یه آیپی جدید که در مدت یک ماه به سوددهی رسید
A Way Out – یه آیپی جدید که تو 2 هفته به اندازه کل انتظاری که ازش می‌رفت فروخت
Nier Automa – بازیهای یوکو تارو همیشه از نظر تجاری ناموفق بودن اما این بازی بالای 2 میلیون نسخه فروش داشت و همۀ افرادی که به پروژه مربوط بودن به شدت از موفقیتش راضی بودن.
Persona 5 – فکر کنم پرفروشترین بازی Atlus تا به امروز
Uncharted TLL – فروش دو میلیونی برای یه بازی کوچیک که قهرمان محبوب سری درش حضور نداشت
Nioh – موفقیت هنری و تجاری برای بازی ای که قرار نبود به سرانجام برسه
و بازم از بازیهای ریمستر و همراه اسمی نبردم و اینا فقط مال محدودۀ 2016 تا 2018 هستن اونم نه همۀ بازیها (FO و AC و ... ). هم بینشون آیپی جدید هست هم تغییر ریشه‌ای در آیپی های قدیمی.
سلیقه ها تغییری نکرده و بازیهای سینگل پلیر خوب، خوب می‌فروشن. این وسط گونۀ جدیدی از گیمرها تو 2 نسل اخیر به وجود اومده که بازی آنلاین دوست داره. تا نسل 6 به اونصورت خبری از آنلاین روی کنسول نبود. اینجوری هم نیست که همه زامبی شده باشن و هر بازی آنلاینی که میاد موفق بشه در کنار PUBG و Fortnite کلی کلون شکست خورده وجود داره. در کنار Overwatch و Palladins هم کلی کلون شکست خوردۀ دیگه. تو هر دو تا ژانر نسبتاً جدید آنلاین هم که مثال زدم، از دو تا بازی موفق یکیشون پولی بوده و یکیشون مجانی.
در مورد اون قسمت بولد شده، پس ربط به چی داره؟ یه سری بازیها با تکنولوژی پیشرفت نکردن نتیجه‌ش شد بلایی که به سر TT اومد و موضوع اصلی این تاپیکه. یه سری بازی هم مثل Wolf 2 یا بازیهای رمدی چسبیدن به فرمول کهنه‌شون و بازیهاشون در مقایسه با دیگر AAA ها ناموفق از آب دراومد. اینجوری نیست که چون تکنولوژی پیشرفت کرده همه بازیها شده باشن ویچر 3 و RDR2. اینکه کی از تکنولوژی جدید چه جوری استفاده می‌کنه باعث پیشرفت صنعت میشه. هر کی بازی خوب بسازه و به اندازه کافی حرف تازه داشته باشه، شکست نمی‌خوره حتی یه سری موفقی مثل AC هم با در جا زدن دچار ریزش مخاطب شد و مجبور شد تغییرات بده. CoD استثناست، تنها بازی ای که هیچی تکونش نمیده CoDـه:D

ببین برادر من، من 100 تا بازی لیست کردم که نصفشون AAA و میان رده هستن و بین همینا بیشتر از 20 تا آیپی جدید هست یعنی اینجوری نیست که هیچ آیپی جدید ساخته نشده باشه تو این 3 سال. از اونور 50 تا آیپی مستقل جدید هم اسم بردم این یعنی مجموعاً 70 تا آیپی جدید ساخته شدن که نزدیک به 30 درصدشون آیپی جدیدِ AAA و AA هستن. این تازه فقط برای بازیهاییه که کیفیت بالا و خیلی بالایی دارن وگرنه اگه بخوایم بازیهای ضعیف و شکست خورده رو هم ردیف کنیم و سال 2014 هم بهش اضافه کنیم بیشتر از این حرفا میشه. مشکل اینه که بعضیاتون چسبیدین به CoD و AC و ... و دنبال بازی جدید نمیرین بعد هم هی می‌گین صنعت رو به زواله و آیپی جدید نمیاد و ... .
نظر بحث برانگیز شمارۀ 121 : من از سری Arkham خوشم نمیاد، اولی رو کجدار و مریز تا آخرش رفتم، دومی رو نیمه کاره رها کردم و سومی رو هم کلاً سمتش نرفتم. اگه یه بازی ناقصه، نخرش. مگه اینکه عمرت رو پاش گذاشته باشی (برای من MGS V)
اگه یه بازی خوار مادر MTX رو درآورده، نخرش. خیلیا این کار رو می‌کنن، بتلفرانت 2 کمتر از انتظار فروخت و EA مجبور شد لوت باکسها رو ازش حذف کنه. Shadow of War کمتر از نسخۀ قبلش فروخت و یه تعدادی نقد منفی گرفت و لوت باکسها ازش حذف شدن. Mankind Divided نصف نسخۀ قبلش فروخت و رفت به بایگانی تا استودیو یاد بگیره بازی ناقص نده تو بازار. 17 سازمان قانون گذاری جهانی در زمینۀ قماربازی برنامه دارن که جلوی این وضعیت لوت باکسها رو بگیرن. هلند و بلژیک به جد دارن با این وضعیت مقابله می‌کنه.
من 100 بازی اسم بردم، 5 تاشون لوت باکس دارن و لوت باکس هیچ کدوم برای پیشبرد بازی اجباری نیست. اینکه گیمر نمی‌تونه خودش رو برای داشتن کلاه صورتی رنگ مجازی، بدون هیچ گونه ارزشی در دنیای واقعی بگیره، معنیش این نیست که صنعت رو به زواله.
اون Vanquishی که گفتی، تو زمان خودش تونست 1 میلیون نسخه بفروشه؟ الان هم اگه بیاد همون اندازه می‌فروشه منتها چون هزینه ساختش الان گرونتر در میاد ساخته نمیشه. میراث خاصی هم نداره که اگه ساخته نشده بود باعث ناراحتیمون بشه. 60 دلار تو ایران خیلی پوله ولی تو بیشتر دنیا هم پول کمی نیست که بالای بازی‌ای بره که 5 ساعت گیم پلی داره و بعد از یه ساعت هیچ چیز تازه‌ای نداره.
به پاراگراف آخری که خودت نوشتی هم خوب دقت کن، بازی یا باید کیفیت بالایی داشته باشه و یا باید باب میل باشه وگرنه چه دلیلی داره من بیام پول بی زبون و وقت ارزشمندترم رو بدم به بازیسازی که بازی باب میلم رو نساخته فقط چون نوآوری کرده؟ نوآوری‌ای که باب میل من نباشه به چه دردم می‌خوره؟ نوآوریهای دست و پا گیر مثل Far Cry 2 به لعنت خدا هم نمی‌ارزه. از نوآوری سرگرم کننده و هیجان انگیز مثل PUBG استقبال میشه.
از اون طرف الان همۀ بازیای آنلاین موفق میشن؟ کلیفی بی و استودیوش چی شدن؟ بازیهایی مثل Culling چی؟ مود بتل رویال پالادینز به کجا رسید؟ چی به سر Metal Gear Survive اومد؟ تو همون آنلاین هم باید بازی خوبی باشی و چیز جدیدی ارائه بدی وگرنه میری همونجا که کلیفی نی‌انداخت.
من کاری به حرف‌هات ندارم و بحثم نمی‌کنم چون می‌دونم نتیجه‌ای نداره و هرچی بگم باز میای حرف خودت رو می‌زنی ولی لااقل پست‌ها رو با دقت بیشتری بخون، فقط همین یه نکته بگم که خوبه تاکید کردم سلیقه عوض شده و به نظر من مزخرف، بله یه سری بازی‌های مورد علاقه من نمی‌فروشن و منم نگفتم که سلیقه‌ها لزوما مزخرف شده، شاید مزخرف نشده باشه ولی حتمی تغییر کرده، این بازی‌ها هم که گفتم یه مثالی بود مشت نمونه خروار، نه این‌که بیای و دونه‌د‌ونش رو دلیل بیاری که چرا این‌جوری شدن!!!
 

Lions Gate

プレイステーション
کاربر سایت
Feb 17, 2008
3,252
@sina_unl
به نظر من حرف های شما بر پایه واقعیت استوار نیست انقدرم طولانی شد که دیگه حال حوصله نقل قول نیست.60 دلار پول کمی نیست ولی اون بازیی هایی که بالا مثال زدی همشون بالای 5 ساعت گیم پلی دارن.
همین Evil within 2 رو من چند مدت پیش تمام کردم نزدیک 20 ساعت طول کشید
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
من کاری به حرف‌هات ندارم و بحثم نمی‌کنم چون می‌دونم نتیجه‌ای نداره و هرچی بگم باز میای حرف خودت رو می‌زنی ولی لااقل پست‌ها رو با دقت بیشتری بخون، فقط همین یه نکته بگم که خوبه تاکید کردم سلیقه عوض شده و به نظر من مزخرف، بله یه سری بازی‌های مورد علاقه من نمی‌فروشن و منم نگفتم که سلیقه‌ها لزوما مزخرف شده، شاید مزخرف نشده باشه ولی حتمی تغییر کرده، این بازی‌ها هم که گفتم یه مثالی بود مشت نمونه خروار، نه این‌که بیای و دونه‌د‌ونش رو دلیل بیاری که چرا این‌جوری شدن!!!
البته فروش‌‌‌ بد بازیهای نامبرده ۹۹٪‌ به ناشر‌ برمیگرده:D wolf2و‌ evil within که فاجعه مارکتینگ بودن و تو‌بدترین زمان ممکن عرضه شدن. Deus ex که بازی ناقصی بود. بازار‌ عوض شده؟ تا یه حدی اره. این نسل برخلاف نسل قبل بازی کلی بازی انلاین خوب داشتیم. Destiny و overwatch که با عرضه روی کنسول ها بازاری که قبلا اکثر بازیهاش رو pc عرضه میشدن رو رو کنسول پیاده کرد و کلی مخاطب جدید جذب کرد. ولی اینکه بگیم عناوین تکنفره مخاطب از دست دادن درست نیست. یه ناشر خیلی راحت میتونه با مدیریت صحیح بودجه( کاری که سونی داره این نسل میکنه) همین عناوین داستان محور-تکنفره رو عرضه کنه که شاید ۱۰۰تا بازی انلاین هم فروش این عناوین رو نتونن تجربه کنن. چه آنلاین باشه یا چه آفلاین بدون مدیریت صحیح و کیفیت نمیشه به نتیجه رسید. وگرنه‌‌ realm Royale -law breakers -radical heights -battle born و کلی آنلاین دیگه هم هستن که شکست خوردن.
 
آخرین ویرایش:

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
@sina_unl

من دقیق متوجه نمیشم یا شاید شما حافظه تاریخی خوبی ندارید یا نسل قبل به حد کافی بازی انجام ندادید برای همین فکر میکنید که خروجی نسل فعلی به اندازه نسل قبل خوب هست. به هرحال من باز به خودم زحمت میدم و یکم جزیی تر برای شما قضیه را باز میکنم تا منظورم را بهتر متوجه بشید :

Epic Games :نسل را با GOW شروع میکنه تا آخر نسل سه نسخه با کیفیت از این بازی عرضه میکنه. میانه راه هم UT3 را عرضه میکنه. البته این وسط نباید از بازی تحسین شده Shadow Complex هم گذشت. این نسل هم یکدونه فقط Frontine بوده.
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 1 بازی
People Can Fly: نسل قبل دو بازی Bullletstorm و Gears Judgment را عرضه میکنه.این نسل فعلا هیچی.
خروجی در خور نسل هفت : 2 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 0 بازی
Platnum Games: نسل قبل Bayonetta، Vanquish و Mad World و MGR و .. نسل فعلی اگه WiiU را هشتمی حساب کنیم B2 و TW101 و Nier
خروجی در خور نسل هفت : حداقل 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : فعلا 3 تا
Naugthy Dogs : نسل قبل سه تا Uncharted + TLOU - این نسل یک دو نیم Uncharted و TLOU2
خروجی در خور نسل هفت : 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 2/5
Insominac : سه تا Resistance + دو سه تا Ratchet و Fuse که بازی درست حسابی نبود. این نسل هم Spiderman+ Sunset Overdrive و ریمیک Ratchet
خروجی در خور نسل هفت : بیش از 4 بازی
خروجی در خور نسل هشت : 3
Bethesda Game Studios : نسل قبل Fallout 3 و دوتا TES - اما این نسل هم دوتا Fallout، البته من مثلا New Vegas را حساب نکردم.
خروجی درخور نسل هفت : 3 تا
خروجی درخور نسل هشت : 2
Crytek : نسل قبل 4 تا Crysis ، این نسل هم بازی درخور شاید به جز Hunt نمیشه گفت اصلا داشتن.
خروجی درخور نسل هفت : 2/5
خروجی درخور نسل هشت : 0
Santa Monica : نسل قبل دوتا GOW، این نسل هم یکی. بعید هم هست دیگه چیزی به این نسل بتونن برسونن
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 1
Irrational (Ghost Story): نسل قبل دوتا شاهکار Bioshock- این نسل هیچی
خروجی درخور نسل هفت : 2
خروجی درخور نسل هشت : 0
Yakuza Studio : چهار تا یاکوزای اصلی + Binary Domain و دو سه تا Spin-Off- این نسل Yakuza 6 + Project Judge و ریمیک نسخه دوم و یک اسپین آف (تازه استدیو حداقل 4 برابر شده)
خروجی درخور نسل هفت : 5
خروجی درخور نسل هشت : 3
Gearbox : نسل قبل دوتا Brothers In Arms+ دوتا Borderlands - و یکی دوتا بازی چرت- این نسل هم یکی دوتا بازی چرت
خروجی درخور نسل هفت : 4
خروجی درخور نسل هشت : 0
......

این لیست اونقدر طولانیه و میشه برای تمام استدیوها نوشت. دیگه بترکون ترین ناشر این نسل Sony بوده که شما برو بررسی بکن دونه دونه استدیوهای خروجی هاشون از نسل قبل کمتر بوده تا الان. نسل داره تموم میشه ما در خیلی از سبکها هنوز بازی درست حسابی خیلی کم داشتیم. من نمیگم داره صنعت گیم به باد میره. من از اون اول گفتم به نظرم آثار درخور به اندازه ی نسل قبل نبوده. کافی هست برید لیست سالهای 2007 و 2011 را نگاه کنید. شما راضی هستین؟ خب خوش به حالتون .اینی هم که بازیهایی مثل Viruta Fighter 5 بازی حساب نمیکنید مشکل شماست. درست میگید نسل قبل ما هر سال به قدری بازی خوب داشتیم که اصلا فرصت نمیشد بازی هایی مثل Virtua Fighter 5، Dark siders, Prototype , Resonance Of Fate و .. دیده بشن. این نسل بازی در این سطح را حلوا حلوا میکنن. تعداد ip های جدید خلق شده در سبک های مختلف AAA نسل قبل به هیچ وجه در قابل مقایسه با این نسل نیست. هیچ وقت یادم نمیره که عرض کمتر از یک سال Company Of Heroes و World In Conflict در سبک RTS عرضه شدن که این نسل نزدیک به اینها را هم تجربه نکرده.

شما میخای من را راضی کنی که این نسل خروجیش بهتر بوده؟ بیا ده تا استدیو لیست کن دونه دونه با عدد ارقام ثابت کن حرفت را. یانه بیا ip های جدید خلق شده را لیست کن با نسل قبل مقایسه کن حرفت را ثابت کن.وگرنه به نظرم این بحث بی فایده است.شما از نسل فعلیت لذت ببر بذار ما تو همون خاطراتمون بمونیم
 
آخرین ویرایش:

A7A

کاربر سایت
Nov 30, 2016
883
ناراحت شدم.سری بتمن رو چند وقت پیش به صورت انلاین از یوتیوب دیدم و بازی خوش ساخت با داستان قدرتمندی بود همون چیزی که از این شرکت انتظار داریم.امیدوارم در نهایت این اخبار درست نباشن.استودیویی بود که اثار درخشانی داده بود بیرون و نامش در تاریخ ثبت شده.
 

D.ace

کاربر سایت
Aug 6, 2011
795
نام
JoE
آماری که داری میدی بر پایۀ واقعیت استوار نیست. صرفاً چون بازیهای مورد علاقه‌ت نمی‌فروشن معنیش این نیست که سلیقۀ عموم مزخرف شده.
Deus Ex: Mankind Divided نتونست موفقیت نسخۀ قبل رو تکرار کنه چون بازی ناقص بود و نسبت به نسخه قبلی نه تنها پیشرفتی نکرده بود بلکه افت هم کرده بود.
Prey با آمار و ارقامی که اینور و اونور هست دور و بر 3 میلیون نسخه فروش داشته که برای بازی‌ای در ابعاد Prey خیلیم خوبه. همه بازیها قرار نیست 10 میلیون نسخه بفروشن تا بهشون بگیم موفق.
Evil Within 2 بازی شاهکاری نبود، قسمت اولش هم بیشتر بر پایۀ اعتبار میکامی موفق بود اما به طور کلی رضایت عمومی ازش وجود نداشت، قسمت دوم تبلیغات چندانی هم نداشت و زمان مناسبی هم عرضه نشد.
چند وقت دیگه ممکنه در مورد Tomb Raider جدید هم همین رو بگی اما اون بازی هم صدای اکثریت رو به خاطر در جا زدن درآورده و اگه موفق نشه علتش اینه.
لیست بازیهای تک نفرۀ موفق یکی دو سال اخیر:
Spider-Man – به زودی پرفروشترین بازی تاریخ با نام اسپایدرمن، تا این لحظه سریعترین فروش بین First Partyهای سونی
God of War – با ایجاد تغییرات بسیار در فرمول کهنه شدۀ سری و ارائه یه بازی شاهکار موفق شد
Monster Hunter World – کیفیت بالا + تجربه منحصر به فرد = پرفروشترین بازی تاریخ کپکام
Mario Odyssey – باز هم انقلاب در سبک پلتفرمر
Breath of the Wild – بیگ وینر سال گذشته، تغییرات بسیار در فرمول معمولش
Horizon Zero Dawn – یه آیپی جدید که ترکوند
RE 7 – با وجود تغییرات زیادی که تو فرمول سری داده بود، فکر می‌کنم از نظر تجاری دومین عنوان موفق کل سری باشه.
Uncharted 4 – فروش بالای 10 میلیون نسخه
DooM – زنده کردن موفقیت آمیز یه آیپی رو به فراموشی
اونایی که از نظر تعداد نسخه های فروخته شده تو رنج پایینتری هستن اما موفقیتشون با توجه به مقیاسشون قابل توجهه.
Mario + Rabbids – نتیجه اعتماد نینتندو به یوبی سافت
Kingdom Come – یه آیپی جدید که تو مدت خیلی کوتاهی فروش میلیونی داشت
Vampyr – یه آیپی جدید که در مدت یک ماه به سوددهی رسید
A Way Out – یه آیپی جدید که تو 2 هفته به اندازه کل انتظاری که ازش می‌رفت فروخت
Nier Automa – بازیهای یوکو تارو همیشه از نظر تجاری ناموفق بودن اما این بازی بالای 2 میلیون نسخه فروش داشت و همۀ افرادی که به پروژه مربوط بودن به شدت از موفقیتش راضی بودن.
Persona 5 – فکر کنم پرفروشترین بازی Atlus تا به امروز
Uncharted TLL – فروش دو میلیونی برای یه بازی کوچیک که قهرمان محبوب سری درش حضور نداشت
Nioh – موفقیت هنری و تجاری برای بازی ای که قرار نبود به سرانجام برسه
و بازم از بازیهای ریمستر و همراه اسمی نبردم و اینا فقط مال محدودۀ 2016 تا 2018 هستن اونم نه همۀ بازیها (FO و AC و ... ). هم بینشون آیپی جدید هست هم تغییر ریشه‌ای در آیپی های قدیمی.
سلیقه ها تغییری نکرده و بازیهای سینگل پلیر خوب، خوب می‌فروشن. این وسط گونۀ جدیدی از گیمرها تو 2 نسل اخیر به وجود اومده که بازی آنلاین دوست داره. تا نسل 6 به اونصورت خبری از آنلاین روی کنسول نبود. اینجوری هم نیست که همه زامبی شده باشن و هر بازی آنلاینی که میاد موفق بشه در کنار PUBG و Fortnite کلی کلون شکست خورده وجود داره. در کنار Overwatch و Palladins هم کلی کلون شکست خوردۀ دیگه. تو هر دو تا ژانر نسبتاً جدید آنلاین هم که مثال زدم، از دو تا بازی موفق یکیشون پولی بوده و یکیشون مجانی.
در مورد اون قسمت بولد شده، پس ربط به چی داره؟ یه سری بازیها با تکنولوژی پیشرفت نکردن نتیجه‌ش شد بلایی که به سر TT اومد و موضوع اصلی این تاپیکه. یه سری بازی هم مثل Wolf 2 یا بازیهای رمدی چسبیدن به فرمول کهنه‌شون و بازیهاشون در مقایسه با دیگر AAA ها ناموفق از آب دراومد. اینجوری نیست که چون تکنولوژی پیشرفت کرده همه بازیها شده باشن ویچر 3 و RDR2. اینکه کی از تکنولوژی جدید چه جوری استفاده می‌کنه باعث پیشرفت صنعت میشه. هر کی بازی خوب بسازه و به اندازه کافی حرف تازه داشته باشه، شکست نمی‌خوره حتی یه سری موفقی مثل AC هم با در جا زدن دچار ریزش مخاطب شد و مجبور شد تغییرات بده. CoD استثناست، تنها بازی ای که هیچی تکونش نمیده CoDـه:D

ببین برادر من، من 100 تا بازی لیست کردم که نصفشون AAA و میان رده هستن و بین همینا بیشتر از 20 تا آیپی جدید هست یعنی اینجوری نیست که هیچ آیپی جدید ساخته نشده باشه تو این 3 سال. از اونور 50 تا آیپی مستقل جدید هم اسم بردم این یعنی مجموعاً 70 تا آیپی جدید ساخته شدن که نزدیک به 30 درصدشون آیپی جدیدِ AAA و AA هستن. این تازه فقط برای بازیهاییه که کیفیت بالا و خیلی بالایی دارن وگرنه اگه بخوایم بازیهای ضعیف و شکست خورده رو هم ردیف کنیم و سال 2014 هم بهش اضافه کنیم بیشتر از این حرفا میشه. مشکل اینه که بعضیاتون چسبیدین به CoD و AC و ... و دنبال بازی جدید نمیرین بعد هم هی می‌گین صنعت رو به زواله و آیپی جدید نمیاد و ... .
نظر بحث برانگیز شمارۀ 121 : من از سری Arkham خوشم نمیاد، اولی رو کجدار و مریز تا آخرش رفتم، دومی رو نیمه کاره رها کردم و سومی رو هم کلاً سمتش نرفتم. اگه یه بازی ناقصه، نخرش. مگه اینکه عمرت رو پاش گذاشته باشی (برای من MGS V)
اگه یه بازی خوار مادر MTX رو درآورده، نخرش. خیلیا این کار رو می‌کنن، بتلفرانت 2 کمتر از انتظار فروخت و EA مجبور شد لوت باکسها رو ازش حذف کنه. Shadow of War کمتر از نسخۀ قبلش فروخت و یه تعدادی نقد منفی گرفت و لوت باکسها ازش حذف شدن. Mankind Divided نصف نسخۀ قبلش فروخت و رفت به بایگانی تا استودیو یاد بگیره بازی ناقص نده تو بازار. 17 سازمان قانون گذاری جهانی در زمینۀ قماربازی برنامه دارن که جلوی این وضعیت لوت باکسها رو بگیرن. هلند و بلژیک به جد دارن با این وضعیت مقابله می‌کنه.
من 100 بازی اسم بردم، 5 تاشون لوت باکس دارن و لوت باکس هیچ کدوم برای پیشبرد بازی اجباری نیست. اینکه گیمر نمی‌تونه خودش رو برای داشتن کلاه صورتی رنگ مجازی، بدون هیچ گونه ارزشی در دنیای واقعی بگیره، معنیش این نیست که صنعت رو به زواله.
اون Vanquishی که گفتی، تو زمان خودش تونست 1 میلیون نسخه بفروشه؟ الان هم اگه بیاد همون اندازه می‌فروشه منتها چون هزینه ساختش الان گرونتر در میاد ساخته نمیشه. میراث خاصی هم نداره که اگه ساخته نشده بود باعث ناراحتیمون بشه. 60 دلار تو ایران خیلی پوله ولی تو بیشتر دنیا هم پول کمی نیست که بالای بازی‌ای بره که 5 ساعت گیم پلی داره و بعد از یه ساعت هیچ چیز تازه‌ای نداره.
به پاراگراف آخری که خودت نوشتی هم خوب دقت کن، بازی یا باید کیفیت بالایی داشته باشه و یا باید باب میل باشه وگرنه چه دلیلی داره من بیام پول بی زبون و وقت ارزشمندترم رو بدم به بازیسازی که بازی باب میلم رو نساخته فقط چون نوآوری کرده؟ نوآوری‌ای که باب میل من نباشه به چه دردم می‌خوره؟ نوآوریهای دست و پا گیر مثل Far Cry 2 به لعنت خدا هم نمی‌ارزه. از نوآوری سرگرم کننده و هیجان انگیز مثل PUBG استقبال میشه.
از اون طرف الان همۀ بازیای آنلاین موفق میشن؟ کلیفی بی و استودیوش چی شدن؟ بازیهایی مثل Culling چی؟ مود بتل رویال پالادینز به کجا رسید؟ چی به سر Metal Gear Survive اومد؟ تو همون آنلاین هم باید بازی خوبی باشی و چیز جدیدی ارائه بدی وگرنه میری همونجا که کلیفی نی‌انداخت.

آخه برادر من شما لیستی که خودت گذاشتی نگاه کن و با بازی ها و آیپی های جدید نسل قبل مقایسه کن کجاست اون bioshock-mass effect-dragon age origins-uncharted-gears of war-infamous-little big planet-dead space-left 4 dead-portal-demon souls-vanquish-resistance-fable-bayonetta-xenoblade-no more heroes-mgrising-fez-bastion-borderlands-journey-dead rising-super mario galaxy-mirrors edge-alan wake,...که من الان حضور ذهن ندارم مثل اینا تو این نسل هست؟یا ادامه شیر دوشی قبلیاس؟یا اینکه چون شما از یه بازی خوشت میاد باید بره تو لیست و مشکل از ماس که قبولش نداریم؟این بازی هایی که گقتم اکثرشون حرف تازه داشتن برای گفتن الان جایی رسیدیم که حرف بازی تاپ نسل میشه دستینی میاد وسط که بنظر من همون یک هم چیز خیلی جدیدی نداشت فقط گرایند گرایند بانجی از هیلو ریچ و هیلو 3 رسیده به این وضع دستینی 2 هم که همون دستینی 1 با پولیش بهتره اینا ممکنه بازی های خوب شایدم به دید بعضیا عالی باشن ولی هیچوقت شاهکار نیستن شما هم به پاراگراف آخر دقت کن شما یا سیاه میبینی یا سفید بازی فقط باید عالی باشه تا فروش کنه؟بازی حد وسط وجود نداره؟بازی darkness بازی بدی بود؟قبلا این بازی ها فروش میرفت الان نمیره ما دنبال بازی جدید میریم ولی دلیل نداره وقتی بازی جدید چیز جدیدی نداره الکی به به و چه چه کنیم همون vampyr مثلا social link ای که آورده خوب بود ازش تعریف هم میکنم ولی نه دیگه هر بازی جدیدی که بیاد بگم عالیه باز من هرچی بگم شما اگه نخوای قبول کنی نمیشه ...
 
  • Like
Reactions: OceanSky

A7A

کاربر سایت
Nov 30, 2016
883
بازی های aaa قطعا افتضاح شدن اکثرشون ( به جز بازی های انحصاری سونی ).خسته کننده و پرزرق و برق.من فکر میکنم پیشرفت های بسیار زیادی داشتیم ولی واقعا شمه های کمی رو از اونا تو بازی های جدید دیدیم.
@Soheil به نظر شما چرا ما پیشرفت های تکنولوژیکی رو زیاد داخل بازی ها نمیبینیم و اکثر بازی های بزرگ ناشرای مطرح افتضاح و تکراری شدن ؟ گرونی تکنولوژی ها یا راغب نبودن شرکت ها به دلایل دیگه ؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر