از کنترلر PS5 به صورت رسمی رونمایی شد

نظر شما در مورد طراحی DualSense

  • طرح و رنگ خیلی جذاب

  • طرح و رنگ جذاب

  • طرح جذاب رنگ زشت

  • طرح زشت رنگ جذاب

  • معمولی

  • طرح و رنگ زشت

  • طرح و رنگ خیلی زشت


Results are only viewable after voting.

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,767
نام
Bahram
توجه: دوستان خواهشا یا عکس ها رو به صورت بندانگشتی قرار بدید یا ریسایز کنید. در صورت رعایت نکردن مجبور به پاک‌کردن و ویرایش پست‌ها و در نهایت اخطار به کسانی که رعایت نکنند هستیم.


مدتی است کنسول PlayStation 5 به صورت رسمی توسط کمپانی سونی معرفی شده‌است، اما تا به امروز شاهد انتشار اطلاعات نسبتا کمی از کنترلر این کنسول بوده‌ایم. شرکت سونی سرانجام دقایقی قبل از کنترلر جدید کنسول PlayStation 5 رونمایی کرد.

معرفی کنترلر پلی استیشن 5


برای مشاهده برنامه معرفی کنترلر پلی استیشن 5 در یوتوب کلیک کنید


کنترلر جدید DuelSense نام خواهد داشت و در ادامه به بررسی توضیحات ارائه شده توسط سونی در خصوص کنترل جدید می‌پردازیم:

«ما با پلی استیشن 5 به یک نقطه عطف بزرگی رسیده ایم، زیرا می خواهیم کنترلر جدید خود را در طراحی نهایی آن به توسعه دهندگان که در حال اجرای ویژگی های منحصر به فرد آن در بازی های خود هستند، ارسال کنیم. اما در ابتدا، ما می‌خواهیم تا تمام اعضای خانواده PlayStation با کنترلر جدید آشنا و با ایده‌های ما در خصوص قابلیت‌های آن برای تعامل با دنیای بازی‌ها بیشتر آشنا شوند. قابلیت‌های کنترلر در کنار تکنولوژی موجود در قلب PS5 با نام Tempest 3D Audio احساس جدیدی از غوطه ور شدن و تعامل با بازی‌ها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

در زمان عرضه کنسول PS4، کنترلر این کنسول بازخورد های مثبت فراوانی را از جانب بازی‌سازان و بازیکنان دریافت و آن را تبدیل به بهترین کنترلر تاریخ PlayStation کرد. قابلیت‌هایی مثل دکمه مربوط به اشتراک گذاری در موفقیت این کنترلر دخیل بودند. اما حالا یک سوال مطرح می‌شود که ما چگونه می‌توانیم دوباره به موفقیت بهتری نسبت به گذشته دست پیدا کنیم؟

EVBr3e7UwAAFMRN.jpg

پس از همفکری و ملاحظه اندیشی، تصمیم گرفتیم تا قسمت اعظمی از آنچه گیمرها دوست دارند در مورد DualShock 4 دست نخورده باقی بمانند، در عین حال عملکرد جدیدی را اضافه کرده و طراحی را نیز اصلاح کنیم. بر اساس بحث و گفتگو با توسعه دهندگان، نتیجه گرفتیم که احساس تعامل با بازی‌ها همانند بخش صدا، خیلی تا به امروز در بازی‌ها به آن توجه نشده‌است. اما به وسیله کنترلر کنسول PS5 این فرصت را به بازی‌سازان می‌دهیم تا حس تعامل بیشتر را به ارمغان آورند. به همین دلیل ما بازخورد haptic را اتخاذ کردیم که انواع مختلفی از احساسات قدرتمندی را که هنگام بازی احساس می کنید را بتوانید در کنترلر لمس کنید. همانند زمانی که ماشین شما به گل نشسته و احساس کند شدن فرمان را حس خواهید کرد. ما همچنین محرک های تطبیقی را در دکمه های L2 و R2 کنترلر DuelSense گنجانده ایم تا بتوانید واقعاً تنش اقدامات خود را حس کنید، مانند کشیدن کمان برای شلیک یک تیر.»

49747502797_760388b9d5_h.jpg


در ادامه شرکت سونی به چالش‌های پیش رو مهندسان این شرکت در خصوص طراحی کنترلر DuelSense اشاره می‌کند. به دلیل استفاده از تکنولوژی haptic و محرکهای تطبیقی، شرکت سونی تغییرات اندکی را برای طراحی کنترلر کنسول لحاظ کرده‌است، اما DuelSense همچنان همان حس و حال DualShock را به شما القا خواهد کرد. همچنین کنترلر جدید دارای باتری‌هایی با قابلیت شارژ و هدست داخلی برای صحبت با دوستان خواهد بود.

دکمه محبوب «Share» جای خود را به دکمه «Create» داده‌است. سونی توضیح می‌دهد:
«ما یک‌بار دیگر روش‌های جدیدی را در اختیار بازیکنان قرار خواهیم داد تا بتوانند لحظات حماسی بازی خود را با جهان به اشتراک بگذارند یا فقط برای سرگرمی آن‌ را ذخیره کنند.»

اما واضح‌ترین تغییر به وجود آمده مربوط به تغییرات در رنگ کنترلر جدید است که این بار از دو رنگ سفید و مشکی برای طراحی آن استفاده شده‌است.

در نهایت جیم رایان مدیر عامل بخش سرگرمی سونی توضیح می‌دهد:
«DuelSense یک جهش فوق‌العاده نسبت به کنترلر های قبلی خواهد بود و نشان دهنده احساس ما برای یک جهش رو به جلو به اندازه یک نسل است. کنترلر جدید در کنار بسیاری از ویژگی‌های نوآورانه کنسول PS5، برای بازی‌ها تحول ایجاد خواهد کرد. این ادامه ماموریت‌ ما برای جا به جایی مرز ها در سرگرمی و بازی‌ها برای حال و آینده است. خانواده PlayStation قصد دارم از شما تشکر کنم که به ما این اجازه را می‌دهید تا این ماجراجویی را با یک‌دیگر تا زمان عرضه کنسول PS5 در تعطیلات پایانی سال ۲۰۲۰ تجربه کنیم. در ماه‌های آینده در کنار شما برای رونمایی از طراحی ضاهری کنسول PS5 خواهیم بود.»
 
آخرین ویرایش:

.:Ranger:.

کاربر سایت
Jan 18, 2010
2,296
نام
فرهاد
این روزها که فرومهای بزرگ گیمینگ دنیا پر شده از طرحهای فن مید ، بلیچر ریپورت هم بیکار ننشسته و چندتا طرح مخصوص استعداد و یا علاقه بازیکنها و دست آورداشون درست کرده

۲۰۲۰۰۴۱۱_۰۱۴۳۳۱.jpg ۲۰۲۰۰۴۱۱_۰۱۴۳۱۴.jpg ۲۰۲۰۰۴۱۱_۰۱۴۳۰۲.jpg ۲۰۲۰۰۴۱۱_۰۱۴۲۴۹.jpg ۲۰۲۰۰۴۱۱_۰۱۴۳۵۴.jpg
 
Last edited by a moderator:

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,016
نام
آریا
از یه طرف بعیده که پشت کنترلر چیز خاصی داشته باشه که اینا زمان رونمایی نشونش نداده باشن. از اون طرف هم عجیبه که چرا از زوایای مختلف نشونش دادن ولی از پشت نه! :| یعنی با اینکه فکر نکنم خبر خاصی باشه، باز نمی‌فهمم چی می‌شد اگه یه عکسی هم از پشت کنترلر نشون می‌دادن.
DS4 برای من واقعاً بهترین هدیه ممکن رو داشت با اون دکمه Share. :D یعنی اون دکمه چیزی بود که از سال‌ها قبل منتظرش بودم و بالاخره با DS4 از راه رسید. برای این نسل هم خیلی دوست داشتم حداقل دو تا دکمه پشت کنترلر اضافه کنن. حالا حالت پدالی هم اگه نداشت مهم نبود و دو تا دکمه خشک و خالی هم بهتر از هیچی بود.
بازی‌های کامپیوتری خیلی وقته به مرحله‌ای رسیدن که این تعداد دکمه براشون جوابگو نیست و برای همین بازیسازها مجبورن بعضی وقت‌ها از یه دکمه استفاده‌های مختلف کنن و مثلاً یه بار بزنیم فلان طور میشه و فشار بدیم یه طور دیگه و این جور چیزا. ولی اگه دو تا دکمه اون پشت می‌رفت، می‌شد ازشون استفاده‌های مختلفی کرد. از quick save و quick load توی بعضی بازی‌ها تا مثلاً دویدن کاراکتر که من زیاد حال نمی‌کنم با فشار دادن آنالوگ برای این کار یا چیزهای دیگه مثل استفاده توی بازی‌های ورزشی برای یه سری تنظیمات وسط بازی بدون نیاز به توقف یا چرخیدن توی صد تا منو.
اون پدال‌های PS4 رو هم که عرضه کردن بیشتر امیدوار شدم که همچین چیزی توی کنترلر PS5 باشه، ولی گویا خبری نیست.
 

esm nadaram

کاربر سایت
Jan 24, 2010
2,676
نام
حسین
از یه طرف بعیده که پشت کنترلر چیز خاصی داشته باشه که اینا زمان رونمایی نشونش نداده باشن. از اون طرف هم عجیبه که چرا از زوایای مختلف نشونش دادن ولی از پشت نه! :| یعنی با اینکه فکر نکنم خبر خاصی باشه، باز نمی‌فهمم چی می‌شد اگه یه عکسی هم از پشت کنترلر نشون می‌دادن.
DS4 برای من واقعاً بهترین هدیه ممکن رو داشت با اون دکمه Share. :D یعنی اون دکمه چیزی بود که از سال‌ها قبل منتظرش بودم و بالاخره با DS4 از راه رسید. برای این نسل هم خیلی دوست داشتم حداقل دو تا دکمه پشت کنترلر اضافه کنن. حالا حالت پدالی هم اگه نداشت مهم نبود و دو تا دکمه خشک و خالی هم بهتر از هیچی بود.
بازی‌های کامپیوتری خیلی وقته به مرحله‌ای رسیدن که این تعداد دکمه براشون جوابگو نیست و برای همین بازیسازها مجبورن بعضی وقت‌ها از یه دکمه استفاده‌های مختلف کنن و مثلاً یه بار بزنیم فلان طور میشه و فشار بدیم یه طور دیگه و این جور چیزا. ولی اگه دو تا دکمه اون پشت می‌رفت، می‌شد ازشون استفاده‌های مختلفی کرد. از quick save و quick load توی بعضی بازی‌ها تا مثلاً دویدن کاراکتر که من زیاد حال نمی‌کنم با فشار دادن آنالوگ برای این کار یا چیزهای دیگه مثل استفاده توی بازی‌های ورزشی برای یه سری تنظیمات وسط بازی بدون نیاز به توقف یا چرخیدن توی صد تا منو.
اون پدال‌های PS4 رو هم که عرضه کردن بیشتر امیدوار شدم که همچین چیزی توی کنترلر PS5 باشه، ولی گویا خبری نیست.

فک میکنم هنوز کنترلر یه چیز دیگه واسه رونمایی داره.

حالا یا تاچ پشتی یا تاچ اسکرین جلویی یا این لامپا زیر دکمها
 

reza3533

کاربر سایت
Jun 14, 2006
193
نام
Mreza
از DS4 که راضی بودم.. اینم که از لحاظ امکانات بهتر شده پس خیلی هم خوبه. ارگونومیش هم بنظر خوبه.
ولی از نظر ظاهر ، طرح و رنگ معمولی. همونطور که DS4 هم برام معمولی بود. (شایدم چون عادت کردم اینو میگم :-??)
 

dark spartan

کاربر سایت
Feb 11, 2017
678
اینو از یکی از کامنت های کاربران سایت همسایه در مورد فناوری بازخورد لمسی کپی کردم.سازنده های بازی های مولتی پلتفرم رو نمیدونم ولی فرست پرتی های سونی میتونن چیز های خارق العاده ای خلق بکنن
"بذارید یه توضیحاتی بدم
اگه میخواید دقیق متوجه بشید که هپتیک لمسی چی هست، اول باید سیستم لرزش قدیمی (هپتیک مکانیکی یا جنبشی) رو بشناسید. در دسته های معمولی از 2 یا چند موتور چرخشی استفاده میشه که هر کردوم وزن و اندازه متفاوتی دارند. بسته به شرایط هر کدوم از موتورها ممکنه روشن یا خاموش بشن و چرخش و وزن هر نیمکره از هر موتور باعث انرژی جنبشی و لرزش میشه. یکی از این موتورها میتونه لرزش ضعیف ایجاد کنه، یکی دیگه لرزش قویتر. و اگه با هم روشن بشن قویترین لرزش ممکن رو ایجاد میکنن. این نوع فناوری کمی محدود هست و نهایتا بین 3 تا ده پونزده درجه میتونه قدرت لرزش متغیر داشته باشه که برای مخاطب چندان تفاوتی هم ایجاد نمیکنه. و تاخیر و مدت زمان لرزش هم بسته به سرعت چرخش و توان موتورها داره.
اما فناوری هپتیک لمسی که در برخی گوشیهای پرچمدار مثل گوشیهای اپل و در دسته دوالسنس سونی استفاده میشه، دیگه از موتورهای جنبشی استفاده نمیکنه. بلکه از یک فناوری استفاده میکنه به نام voice Electromagnetic coil actuator یا به عبارتی محرک سیم پیچ الکترومغناطیسی صوتی.. این سیم پیچ و قطعه مغناطیسی بسته به اینکه actuator چقدر نیرو و ولتاژ دریافت میکنه میتونن لرزش ایجاد کنن..این باعث میشه که خیلی خیلی خیلی سریعتر و دقیقتر از موتورهای مکانیکی عمل کنند. علاوه بر این فرکانس لرزشها هم یک حالت پیوسته پیدا میکنن نه گسسته و هر مقدار از لرزش در هر لحظه ممکن میشه! یعنی محدودیت تنوع لرزشها از بین میره ، مثل شیوه عملکرد یک اسپیکر، فقط با دامنه رِنج کمتر. این یعنی توسعه دهنده ها میتونن یک لرزش شبیه به موج که کم و زیاد میشه در هپتیک لمسی ایجاد کنن که برای پوست دست شما در واقع حس امواج صوتی رو میده که دارید لمسش میکنید..یعنی این حرکت و لرزش دسته یا انرژی جنبشی موتور نیست که به پوست دست شما منتقل میشه، بلکه ویبره امواج صوتی در مولکولهای هوا هست که توهم لمس رو برا شما بوجود میاره. به همین دلیل بسته به فرکانس این امواج و با توجه به منغیر بودن و میزان شدتشون، توسعه دهنده ها میتونن حس یک بافت رو برای پوست دست شما شبیه سازی کنند که به نظر من واقعا یه پدیده جالب هست در گیمینگ.. البته قبلا HTC با دستکشهایی که همراه VRش ارائه داده تا حدودی این قابلیت رو بکار برده، ولی اینکه سونی تصمیم گرفته این فناوری رو در دسته تعبیه کنه جالبه..از طرف دیگه اسپیکر داخلی دوالسنس این بار قرار هست که عملکرد خیلی بهتری ارائه بده که ترکیب خود صدا با امواج لرزشی اون که به دستتون منتقل میشه خیلی شگفت انگیز هست..در کل به زبون ساده بخوام براتون بگم، اگر شما دسته دوالسنس رو در دستتون بگیرید و چشمهاتون رو ببندید ، با توجه به امواجی که به پوست دستتون برخورد میکنه ، میتونید با دقت بالایی تکسچر درون بازی رو حدس بزنید، مثلا اینکه اون تکسچر یک سطح زبر هست یا یک سطح صیقل. و حتی میزان شدت زبر بودنش..اما یه چیز دیگه که لازمه بدونید اینه که تریگرهای تطبیق پذیر بحثشون جداست و سیستمشون از این هپتیک صوتی مُنفک است.. من دقیق اطلاع ندارم که چطور قرار هست در برابر فشردن دکمه مقاومت نشون بده که برا ما سختتر یا راحتتر بشه فشار دادنش..حدس من اینه از یک مگنت داخل تریگر و یک قطعه الکترومغناطیسی تعبیه شده در بدنه استفاده میکنن که قابلیت polarity دافعه ای اون ها باعث repel شدنشون میشه که در مقابل فشار انگشت ما مقاومت متغیر نشون بده...ادغام این تریگرها با هپتیک لمسی صوتی و صدای اسپیکر داخلی (و حتی تاچ پد) بشدت جالب در میاد و اگر سونی بتونه این 3 فناوری رو با کیفیت خوب در دسته دوالسنس پیاده سازی کنه، باید بگم که با یک پدیده جالب در گیمینگ طرف هستیم... به عنوان یک سناریو تصور کنید! در بازی یک اره برقی برمیدارید، صدای اره از اسپیکر بیرون میاد و هپتیک لمسی هم لرزش اون رو به دستتون منتقل میکنه و تریگر R2 هم در حین گذشتن از پوست و گوشت دشمن فشار دادنش راحت هست و وقتی که به استخونش رسیدین یه لحظه مقاومتش زیاد میشه و مجبورید بیشتر فشار بدید و بعد یهو رها میشه و میبینید که دست هیولا قطع شده.. به نظر من که واقعا باحال هست!! فقط امیدوارم با وجود این فناوریها دسته قیمت زیادی نداشته باشه."
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر