اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Philip Marlowe

کاربر سایت
Jan 2, 2022
914
عزیز اوایل که دو کنسول اومدن که فایو رو بازیا مثل dirt5 و والهالا بهتر بود. تو سال دوم دو کنسول نزدیک به هم شدن و سری ایکس تو یکسری بازیا بهتر بود ولی 4 5 ماه اخیر قضیه متفاوت شده و فایو تو بیشتر بازیا بهتره باز. کسی منکر این نشده که سری ایکس یکسری بازیارو بهتر اجرا کرده ولی نمیشه که فقط یکی از اعضای دی اف رو مدنظر قرار داد. یعنی اینا از اول نسل فقط 15 تا بازی رو بررسی کردن؟ ما فعلا داریم راجب "الان" حرف میزنیم که نتیجه مشخصه.
رفیق سال گذشته اکثر بازی ها وضعیت Series X بهتر بود،امسال ۵-۴ بازی مقایسه شده که وضعیت PlayStation 5 بهتر بوده است.شما نظر یکی از اعضای DF که ۱۵ بازی رو مقایسه کرده رو نمی توانید ملاک قرار دهید ولی چند بازی که امسال عرضه شده ملاک قرار می گیرد؟این رو هم اضافه کنم که اگر تا آخر سال تو اکثر بازی ها وضعیت PlayStation 5 بهتر باشد اون وقت حرف شما درست است. یک بازی با گرافیک واقعا نسل نهم نوامبر ۲۰۱۲ عرضه شده که Series X تفاوتی بیشتر از ۲۰ درصد نسبت به رقیب داشته،چند ماه بعد یک بازی با همین شرایط ولی به صورت برعکس عرضه شده،الان چه نتیجه ای مشخص است؟
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,038
نام
مازیار
این پست با اختلاف بزرگترین نشر اکاذیب این تاپیکه! لااقل برید تو دیجیتال فاندری ببینین چی میگه! تقریبا تو خیلی از بازی ها رزولوشن در حدود 20 درصد اختلاف داشته که دقیقا مطابق همون اختلاف قدرت پردازش گرافیکی دوتا کنسول بوده!

کلا بعد از افشا قرارداد بین سونی و کپکام که سونی پول میده تا بازی از نظر فنی روی کنسول مایکرو ضعیف تر باشه کلا بازی های کپکام برای مقایسه فنی بازی ها از اعتبار ساقط شد! جالبه که دوستمون تعداد بررسی های جان لینمن رو گذاشت از زبون خودش! همه هم میدونن که تو دیجیتال فاندری الکس هست که علاقه بیشتری به Xbox داره و توی بررسی های اون تعداد بازی هایی که روی Xbox بهتر اجرا شدن بیشتر هم بوده!
در کل فک نکنین چون توجهات به تاپیک دیگه هست این سمت میشه اطلاعات غلط منتشر کرد ;)
سونی پول داده راحت ترین راه حل این تاپیک شده، یعنی جمله ای که همیشه تو جمع خودمونی برای ترول استفاده میکنیم، تو این تاپیک رنگ و بوی واقعیت میگیره😅
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
486
Digital Foundry مقایسه رو منتشر کرد :
  • در حالت Performance رزولوشن XSX حدود 1800p هست و در PS5 حدود 1944p
  • در حالت رزولوشن هر دو کنسول 2160p
  • دلیل تصویر شفاف‌تر در XSX رو احتمالا مشکل تکنیک چکربرد در PS5 میدونن
  • فریم ریت در همه حالت‌ها روی PS5 به شکل قابل توجهی بهتره
  • مشکل کنترلر در Xbox هم وجود داره که تاخیر بالایی داره
این چنل VG Tech هم در پیکسل شماری همین اختلاف رزولوشن رو بهش اشاره کرده.

چنل اسپانیایی اصلا پیکسل نشمرده، فقط حدس زده که چون XSX شفافتره پس رزولوشن بیشتره! اون مورد SSR هم که کاملا از خودش آفریده چون حتی توی ویدیوی خودش هم همچین چیزی مشخص نیست!
گویا رزولوشن افقی در PS5 نصف هست و دلیل تارتر بودنش هم به همین دلیل هست و تعداد پیکسل کلی بالاتر ورژن XSX باعث شده تصویر بمراتب شفافتر باشه.
================
در مورد مقایسه بازیهای اخیر مثل Hogwarts و Calisto Protocol و Atomic Hearts ,همگی انجینشون UE4 هست که تقریبا همه بازیای UE4 روی PS5 بهتر بودن و در کل هم شاید بشه گفت ۹۰ درصد بازیاهایی که برتری با PS5 بوده همین انجین بوده‌...
کلا هم UE4 توی parallisation هم توی CPU و هم GPU اصلا خوب نیست و همین باعث شده سرعت کلاک بالاتر GPU برای PS5 برای این انجین بهتر باشه تا تعداد CU بیشتر که نیاز به parallisation بهتر داره تا از همه توان XSX استفاده کنه. و بنظر میرسه این مشکل دیگه توی UE5 وجود نداشته باشه با توجه به آپدیت Fortnite به UE5 که در XSX حدود ۱۵ درصد برتری وجود داره...
 
آخرین ویرایش:

eandm

کاربر سایت
Oct 30, 2022
450
اینطور که من فهمیدم و چندین بازی رو برسی کردم بازی ها روز سریز ایکس رزولوشن بهتری داشته ولی روی ps5 از لحاظ فریم بهتر بوده .
ولی برای فهمیدن تفاوتش بی میکروسکوپ نیاز دارید .
معمولا تفاوت خاصی ندارن
 

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,604
گویا رزولوشن افقی در PS5 نصف هست و دلیل تارتر بودنش هم به همین دلیل هست و تعداد پیکسل کلی بالاتر ورژن XSX باعث شده تصویر بمراتب شفافتر باشه
در صورتی که Lens Distortion خاموش باشه همون رزولوشنی رو میده که اعلام شد.2160p در مود رزولوشن یا 1944p در مود فریم ریت.



این نظر خود الیور که ویدیو را ساخته:

IMG_20230326_022302_160.jpg

و البته چنل vgtech هم همینقدر شمارش کرد

IMG_20230326_020947_392.jpg

IMG_20230326_020834_854.jpg

مشکل باگی هست که تو CBR هست که باعث ایجاد Aliasing میشه که احتمالا با پچ رفع میشه وگرنه رزرولوشن شمارش شده کاملا درست و کامله.

برای بررسی فریم ریت هم باید صبر کنیم vgtech نسخه نهایی هم بررسی کنه ولی تفاوت که تو نسخه دمو خیلی زیاد بود


IMG_20230326_021259_654.jpg

IMG_20230326_021258_605.jpg

IMG_20230326_021256_615.jpg

IMG_20230326_021301_295.jpg
 
آخرین ویرایش:

Deathbringer

کاربر سایت
Jan 2, 2023
601
نام
Death
زبان نامناسب
نشر خزعبلات به حدی کودکانس که طرف فقط میاد مینویسه سونی پول داده فلان بازی کیفیتش افت کنه رو فلان کنسول! بعد با خودش نمیگه بازیی که بقول خودشون Day 1 رو گیم پس اومده، بازم کیفیتش رو فایو بهتره!
طرف ۱ ثانیه به خودش زحمت نمیده "فکر" کنه قبل نشر خزعبلات و با خودش بگه پس وقتی بازی Day 1 گیمپس کیفیتش رو فایو بهتره، چجوری پول دادن سونی به یه ناشر دیگه میتونه منطقی جلوه کنه؟!
شما فکر کن تولز نرسیده، هر ۳ ماه بازی AAA نرسیده، تفاوت قدرت ۶۰ ۷۰ درصدی نرسیده، طی یکسال گذشته بازی که نداشتن هیچ کیفیت خیلی از عناوین مولتی پلتفرم رو فایو بهتر بوده، بعد میاد نشز خزعبلات میکنه و ادعاشم میشه که نشر اکاذیب نکنید!
اتفاقا خداروشکر که فلان تاپیک هست که با وعده وعیداش "سرتون" گرم بشه وگرنه قرار بود پارو از نشر خزعبلات فراتر بذارید و وارد سطح جدیدی بشید! خدارو صد هزار مرتبه شکر.
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
486
در صورتی که Lens Distortion خاموش باشه همون رزولوشنی رو میده که اعلام شد.2160p در مود رزولوشن یا 1944p در مود فریم ریت.



این نظر خود الیور که ویدیو را ساخته:

View attachment 288148

و البته چنل vgtech هم همینقدر شمارش کرد

View attachment 288143

View attachment 288142

مشکل باگی هست که تو CBR هست که باعث ایجاد Aliasing میشه که احتمالا با پچ رفع میشه وگرنه رزرولوشن شمارش شده کاملا درست و کامله.

برای بررسی فریم ریت هم باید صبر کنیم vgtech نسخه نهایی هم بررسی کنه ولی تفاوت که تو نسخه دمو خیلی زیاد بود



View attachment 288146View attachment 288147


View attachment 288145

View attachment 288144
با غیرفعال کردن اون افکتها باز هم ورژن PS5 تارتر هست و اینکه این رزولوشن ها چکربورد هستند و رزولوشن داخلی و واقعی نیستند
مشکل PS5 هم Aliasing نیست و تارتر هست.
Alex از DF هم توی یک صحنه مشابه تعداد پیکسل هارو اندازه گیری کزده بود که برای PS5 حدود 1440p بود و ورژن XSX هم 1728p
 
آخرین ویرایش:

Vice City FM

کاربر سایت
Aug 2, 2021
2,604
با غیرفعال کردن اون افکتها باز هم ورژن PS5 تارتر هست و اینکه این رزولوشن ها چکربورد هستند و رزولوشن داخلی و واقعی نیستند.

Alex از DF هم توی یک صحنه مشابه تعداد پیکسل هارو اندازه گیری کزده بود که برای PS5 حدود 1440p بود و ورژن XSX هم 1728p
خب علت تار بودن رو که گفت اشکال در CBR هست نه رزولوشن
اتفاقا در حالت چکربرد رزولوشن قابل شمارش هستند وگرنه عدد نمیدادن.
تو پست قبل گذاشتم الیور هم همینو میگه.
الکس هم البته تو بررسی دمو بود من بعید میدونم درست گفته باشه چون الیور تو بررسی نسخه نهایی و vgtech تو بررسی نسخه دمو حرفش را رد کردند.
صبر کنی پچ PS5 میاد برای رفع مشکل CBR و پچ برای اکسباکس برای رفع مشکل کنترلر
 

KING.RG

کاربر سایت
Jun 12, 2021
486
خب علت تار بودن رو که گفت اشکال در CBR هست نه رزولوشن
اتفاقا در حالت چکربرد رزولوشن قابل شمارش هستند وگرنه عدد نمیدادن.
تو پست قبل گذاشتم الیور هم همینو میگه.
الکس هم البته تو بررسی دمو بود من بعید میدونم درست گفته باشه چون الیور تو بررسی نسخه نهایی و vgtech تو بررسی نسخه دمو حرفش را رد کردند.
صبر کنی پچ PS5 میاد برای رفع مشکل CBR و پچ برای اکسباکس برای رفع مشکل کنترلر
خب مشکل همینجاست که پیکسل های واقعی رندر شده قابل شمارش نیستند چون توی تکنیک چکربورد جای پیکسل های خالی که رندر نشدن رو با پیکسل های اطراف یا فریم های قبلی پر میشن و شمردن پیکسل های واقعی رندر شده امکانپذیر نیست. در حالت معمول چکربورد هم رزولوشن افقی و عمودی بصورت شطرنجی نصف میشه.

الیور هم به همین نکته اشاره میکنه که مشکل تار بودن PS5 ربطی به تعداد پیکسلهای نهایی نداره و مربوط به پروسه چکربورد هست چون ما نمیدونیم تو دوتا ورژن تکنیک چکربورد از چه پترنی برای پیکسلها استفاده میکنه که اینجا هم بنظر تکنیک چکربورد توی این دوتا ورژن متفاوت هست و چون ورژن XSX وضوح بالاتری داره احتمالا یک دلیلش این میتونه باشه که پیکسل های واقعی بیشتری توی فریم وجود داره (فریم اصلی رندر شده) یا اینکه رزولوشن افقی ورژن PS5 نصف هست(توی فعال بودن اون افکتها هم خودش رو بیشتر نشون میده چون ممکنه نتونه بخوبی اون پیکسل های خالی رو با وجود اون دو افکت برطرف کنه) وبعید هست که باگ باشه.

نظر خودمم اینجا شیطنت کپکام هست که نخواستن پیکسلهای نهایی PS5 کمتر بشه توی پیکسل شماری و حتی یکمی هم بالاتر باشه ولی در اصل پیکسلهای واقعی رندرشده توی XSX بدلیل GPU قویتر بالاتر هست و در نتیجه کیفیت نهایی بمراتب بهتر تصویر...
 
آخرین ویرایش:

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
نمی‌دونم روی جعبه‌ی چه کنسولی زدن 8K ولی HDMI 2.1 اولین مدلی هست که توانایی خروجی ویدئو با 8K رزولوشن و ۶۰ فریم رو داره. (منظور بیتریت بالا هستش).

از لحاظ گیم‌ که قطعا جوکه. مگر اینکه بازی‌های خسته رو با رزولوشن بالاتر عرضه کنن.
 
  • Like
Reactions: Sina pishdar

ravi

کاربر سایت
Nov 20, 2008
2,794
نمی‌دونم روی جعبه‌ی چه کنسولی زدن 8K ولی HDMI 2.1 اولین مدلی هست که توانایی خروجی ویدئو با 8K رزولوشن و ۶۰ فریم رو داره. (منظور بیتریت بالا هستش).

از لحاظ گیم‌ که قطعا جوکه. مگر اینکه بازی‌های خسته رو با رزولوشن بالاتر عرضه کنن.

IMG_20230326_130557_405.jpg ps58k_large.jpg
 

Alireza717

کاربر سایت
Aug 12, 2016
1,529
نمی‌دونم روی جعبه‌ی چه کنسولی زدن 8K ولی HDMI 2.1 اولین مدلی هست که توانایی خروجی ویدئو با 8K رزولوشن و ۶۰ فریم رو داره. (منظور بیتریت بالا هستش).

از لحاظ گیم‌ که قطعا جوکه. مگر اینکه بازی‌های خسته رو با رزولوشن بالاتر عرضه کنن.
xbox-series-x-unboxing-gadgetmatch-2020111323.jpg
 
  • Like
Reactions: ps3_360_wii

capitanrayan

ابیلیتی سلیمان از من گرفته شده
کاربر سایت
Jun 23, 2007
8,490
+


گفتم که نمی‌دونم رو کدوم جعبه‌س و اصلا مهم نیست کدوم جعبه و کدوم کنسول. خروجی 8K با این سخت‌افزار فقط توانایی نمایش فیلم تو رزولوشن 8K رو داره با بیت ریت بالا و کیفیت صدای خیلی خوب(بخاطر پورت HDMI 2.1). برای گیم واقعا خنده داره. یه نمونه‌ گیم 8K روی کنسول گذاشته بودن که واقعا چیزی درموردش نگیم بهتره.
 

Sobhan_23

کاربر سایت
May 31, 2009
4,190
نام
سبحان
آقای Yoshi-P تأیید کرد که بازی Final Fantasy 16 در Performance Mode به‌صورت ۶۰ فریم و با رزولوشن 1440p اجراء خواهد شد. (در Quality Mode رزولوشن 4K خواهد بود)

بازی Final Fantasy 16 در تاریخ ۲۲ ژوئن (۱ تیر ماه ۱۴۰۲) برای کنسول PS5 عرضه خواهد شد.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر