اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

mehrdad safari

کاربر سایت
Aug 3, 2009
87
نام
GaMer
نگفته میشه گفته شاید.

بازیهای First Person Shooter که 60 FPS براشون بسیار واجبه باعث میشن ضعف سخت افزاری کنسولها کاملا نمایان بشه برای رسیدن به 60 فریم حتما باید از رزولوشن کم کنن . از طرفی تنظیمات بازی باید حتما حداقل medium - یا high باشه که بتونه حس نسل بعدی القا کنه
حتی ناتی داگ هم جدیدا اعلام کرده رسیدن به 60 فریم کار بسیار مشکلیه .

720p اونم تو سال 2015 اصلا قابل قبول نیست ( تصویر هرکاریش کنی بازم کدر ماته )
 
آخرین ویرایش:

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
Bruce Straley و Neil Druckmann چند روز پیش مهمون Game Informer بودن چندتا سوال جواب ازشون کردن که یکیش در مورد فریم بازی Uncharted 4 بود.

میگن رسیدن به 60 فریم واقعا سخته البته این شامل هر بازی نمیشه مثلا تو The Last of Us Remastered هم این مشکل بود. (قبلش بگم اول صحبتاشون از راحتی کار با PS4 میگن که هیچ مشکلی با این دستگاه ندارن و تمام اون معظلاتی که PS3 داشت به طور کل در این دستگاه برطرف شده) در ادامه میگن میدونیم اخرین کارمون باید چحوری باشه و برای اینکه بازی عالی به نظر بیاد داریم تمام تلاشمون رو میکنیم.

در ادامه باز هم در مورد 60 فریم رسیدن بازی میگن که واقعا الان نمیدونیم و بیشتر هدفمون ساخت یه بازی با بهترین کیفیت هستش. همش با تیم سازنده در حال گفتگو هستیم که تمام اینا برای بهتر شدن بازی هستش.
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,041
نام
نیما
Face-Off: Evolve


رزولوشن 1080 در مقابل 900 به سود PS4

Ambient Occlusion هم HBAO در مقابل SSAO به سود PS4

Frame Rate هر دو 30 هستن با VSync فعال و ثبات دارن اما باز PS4 ثبات بیشتری داره

در این بازی هم مشکل Anisotropic FiItering برای PS4 وجود داره !!

در بعضی مواقع Streaming LOD روی X1 سریعتر انجام میشه .
 

Soheil

Set Free The Devil Inside
کاربر سایت
Sep 5, 2006
4,646
نام
سهيل
جالبه که حتی Medium روی PC بهتر از PS4 هستش.تکسچر *****ینگ روی PS4 اصلا خوب نیست
 
آخرین ویرایش:

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,041
نام
نیما
این قضیه ی AF سوال برانگیزه ! حتما یه دلیلی وجود داره چون این چندمین باره که برخلاف برتری کامل PS4 ولی در این زمینه مشکل داره ! امیدوارم خود سونی یا هرکدوم از Developer ها یه توضیحی در این مورد بدن که مشخص بشه ایراد از کجاست . یکی از بچه ها گفت به پهنای باند ربط داره ! خب اگه اینظور باشه که پهنای باند PS4 کمبودی نداره .

میخواید عکس بذارید بند انگشتی یا لینک ...
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
به نظر من که مشکل کم کاری سازندست ! ویچر با اون عظمت رو ps4 معادل تنظمیات گرافیکی HIGH اونوقت evolve با این گرافیک داغونش مثل LOW اجرا میشه:|

اگر ضعف در سخت افزار کنسوله پس چرا همه عناوینی که اومدن رو PS4 کیفیتشون برابر High pc بوده؟
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
با تمام این تفاصیل DF نسخه PS4 رو نسخه بهتری دونسته و این مشکل رو گفته در تمام جاها دیده نمیشه

"The level of anisotropic ******ing remains noticeably lower on the PS4, blurring texture details on the ground as a result."


"While we see the same highly detailed artwork and shader effects bestowed across the lush landscapes and characters, lower quality LOD (level of detail) models are sometimes displayed for longer on PS4 compared to the other versions"
"However, the poorer quality ******ing and slightly slower streaming doesn't always show the PS4 version of Evolve in the best light - but thankfully, in the darker environments these issues don't distract from the quality of the gameplay on offer."

"the PS4's 1080p resolution gives it a slightly more refined experience"
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,041
نام
نیما
به نظر من که مشکل کم کاری سازندست ! ویچر با اون عظمت رو ps4 معادل تنظمیات گرافیکی HIGH اونوقت evolve با این گرافیک داغونش مثل LOW اجرا میشه:|

اگر ضعف در سخت افزار کنسوله پس چرا همه عناوینی که اومدن رو PS4 کیفیتشون برابر High pc بوده؟

غیر از اون موضوع تکسچر فبلبرینگ نسخه PS4 از Medium PC کاملا بهتره
 

Farh@d

کاربر سایت
Jun 5, 2007
8,953
نام
فرهاد
مشکل از سخت افزار PS4 نیست: Cort Stratton برنامه نویس ارشد ICE Team. گفته GPU به کار رفته تو PS4 قادر به حمایت از 16X AF هم هست و هیچ مشکلی با Anisotropic ******ing نداره.

Cort Stratton, a senior programmer on Sony’s ICE Team has revealed a few interesting tid-bits about the PlayStation 4’s graphics capabilities. First of all he revealed that the PlayStation 4 has no issues in supporting 16 X Anisotropic ******ing, the PS4’s GPU is capable of supporting 16 X AF.


 

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
17,025
نام
آریا
ممکنه قضیه AF به درایور و این جور چیزا مربوط باشه؟! یعنی مثلاً درایور یه اشکالی داره که خیلی از بازیسازها نمیتونن با AF کنار بیان. به نظرم خیلی خیلی بعیده که ارتباطی به سخت افزار PS4 داشته باشه. وقتی اکثر بازی های مولتی پلتفورم روی این کنسول بهتر اجرا میشن و بعضی هاشون هم از نظر فریم ریت و هم رزولوشن بالاتر هستن، یه چیزی مثل AF نمیتونه به خاطر ضعف سخت افزاری باشه.
نکته مهم تر اینه که مثلاً توی Infamous: Second Son مشکلی از این نظر وجود نداره و DF در این مورد گفته بود:
Image quality purists should also note that anisotropic ******ing is fully present and accounted for - unlike a number of other recent PS4 releases
من اخیراً Infamous: SS رو تموم کردم و گرافیکش واقعاً غوغا بود! یعنی بدون در نظر گرفتن سبک بازی و محیط های عظیم و Open World هم گرافیکش فوق العاده هست و جزییات و افکت ها و نورپردازی و IQ بالا بیداد میکنه، چه برسه به اینکه سبکش رو هم در نظر بگیریم. وقتی این بازی مشکلی از نظر AF نداره، یعنی قاعدتاً قضیه به سخت افزار برنمیگرده. :D مثلاً چمیدونم Strider مشکل AF داشت، ولی Infamous نداره. حالا مقایسه کنین این دو تا بازی رو! :D
 

655

کاربر سایت
Sep 27, 2012
2,368
نام
RZA
ممکنه قضیه AF به درایور و این جور چیزا مربوط باشه؟! یعنی مثلاً درایور یه اشکالی داره که خیلی از بازیسازها نمیتونن با AF کنار بیان. به نظرم خیلی خیلی بعیده که ارتباطی به سخت افزار PS4 داشته باشه. وقتی اکثر بازی های مولتی پلتفورم روی این کنسول بهتر اجرا میشن و بعضی هاشون هم از نظر فریم ریت و هم رزولوشن بالاتر هستن، یه چیزی مثل AF نمیتونه به خاطر ضعف سخت افزاری باشه.
نکته مهم تر اینه که مثلاً توی Infamous: Second Son مشکلی از این نظر وجود نداره و DF در این مورد گفته بود:
Image quality purists should also note that anisotropic ******ing is fully present and accounted for - unlike a number of other recent PS4 releases
من اخیراً Infamous: SS رو تموم کردم و گرافیکش واقعاً غوغا بود! یعنی بدون در نظر گرفتن سبک بازی و محیط های عظیم و Open World هم گرافیکش فوق العاده هست و جزییات و افکت ها و نورپردازی و IQ بالا بیداد میکنه، چه برسه به اینکه سبکش رو هم در نظر بگیریم. وقتی این بازی مشکلی از نظر AF نداره، یعنی قاعدتاً قضیه به سخت افزار برنمیگرده. :D مثلاً چمیدونم Strider مشکل AF داشت، ولی Infamous نداره. حالا مقایسه کنین این دو تا بازی رو! :D

به نظر من به توانایی سازند هم بستگی داره :d
 

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,041
نام
نیما
ممکنه قضیه AF به درایور و این جور چیزا مربوط باشه؟! یعنی مثلاً درایور یه اشکالی داره که خیلی از بازیسازها نمیتونن با AF کنار بیان. به نظرم خیلی خیلی بعیده که ارتباطی به سخت افزار PS4 داشته باشه. وقتی اکثر بازی های مولتی پلتفورم روی این کنسول بهتر اجرا میشن و بعضی هاشون هم از نظر فریم ریت و هم رزولوشن بالاتر هستن، یه چیزی مثل AF نمیتونه به خاطر ضعف سخت افزاری باشه.
نکته مهم تر اینه که مثلاً توی Infamous: Second Son مشکلی از این نظر وجود نداره و DF در این مورد گفته بود:
Image quality purists should also note that anisotropic ******ing is fully present and accounted for - unlike a number of other recent PS4 releases
من اخیراً Infamous: SS رو تموم کردم و گرافیکش واقعاً غوغا بود! یعنی بدون در نظر گرفتن سبک بازی و محیط های عظیم و Open World هم گرافیکش فوق العاده هست و جزییات و افکت ها و نورپردازی و IQ بالا بیداد میکنه، چه برسه به اینکه سبکش رو هم در نظر بگیریم. وقتی این بازی مشکلی از نظر AF نداره، یعنی قاعدتاً قضیه به سخت افزار برنمیگرده. :D مثلاً چمیدونم Strider مشکل AF داشت، ولی Infamous نداره. حالا مقایسه کنین این دو تا بازی رو! :D

دقیقا همین موضوع واسه من عجیبه ، چه بازیهای انحصاری چه بازیهای مالتی پلتفرمی بودن که گرافیکشون خیلی بهتر بوده و هیچ مشکلی در این زمینه نداشتن ( مثل همین Infamous یا FarCry یا ... ) ، سر Strider من فکر میکردم یه باگ یا ... بوده بعدش که چند بازی دیگه از سازنده های مختلف هم همین مشکل رو داشتن قضیه سوال برانگیز شد!! مخصوصا اینکه AF رو شما روی PC که تست کنید میبینید که اصلا چیز سنگینی نیست و اختلاف NO AF با 16X AF از لحاظ فریم دهی خیلی کمه !
خلاصه خیلی کنجکاو شدم و یجورایی رفته رو مخم که بفهمم جریان چیه دقیقا :|

ضمن اینکه این قضیه AF خیلی به چشم میاد چون روی تکسچرها تاثیر مستقیم و واضحی داره ، مثلا توی همین Evolve اختلاف HBAO و SSAO از لحاظ سنگینی تکنیک خیلی زیاده ولی از لحاظ زیبایی بصری تاثیرش خیلی کمتر از AF ه و مثلا برای خود من HBAO خیلی چیز ضروری و جذابی نیست و یجورایی واسم فرقی نمیکنه با SSAO ولی AF خیلی توی زیبایی بصری تاثیرگذاره !
 
آخرین ویرایش:

Tommy Fisher

Shit happens
کاربر سایت
Apr 5, 2009
5,954
نام
رضـا
وقتی اکثر بازی های مولتی پلتفورم روی این کنسول بهتر اجرا میشن و بعضی هاشون هم از نظر فریم ریت و هم رزولوشن بالاتر هستن، یه چیزی مثل AF نمیتونه به خاطر ضعف سخت افزاری باشه.
جالبه The Order: 1886 با اون گرافیک خارق العادش بنظر میاد 16X AF داره !

h4fiy9hikcpt3aiakltv.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر