عكس جديدي از THE GETAWAY 3
_____________________________
به گفته بسياري از بازديدکنندگان E3 امسال
RESISTENCE:FALL OF MAN جز عناوين خوب ساخت و پرداخت شده PS3 بود.بازيي با ترکيب فيلترهاي نورپردازي مختلف به اضافه شخصيتهاي متنوع در هر دو جبهه خوب و بد و محيطهاي وسيع و پارتيکل افکتهاي متفاوت.
مصاحبه اي با Michael Stout يکي از دو سرپرست طراحان اين بازي ترتيب داده شده که در زير ماحصل ان را به صورت خلاصه ملاحظه مي کنيد.
*ايا ميتونيم روي Resistance: Fall of Man براي عرضه در همين امسال حساب باز كنيم؟
حتمآ,ما سخت در تلاشيم که بازي جز launch title اين کنسول باشه.
*عاليه در حال حاضر قسمت مورد علاقه شما از بازي چي هست؟
خب به عنوان يکي از طراحان Resistance سه قسمت از بازي را بيش از بقيه دوست دارم و به نظرم اين سه ايتم بازي را در بين ساير بازيهاي اول شخص اين کنسول متمايز ميکنه
۱-سلاحهاي بازي:Insomniac به خاطر تخيلات عظيم و جالب در بازيهاش هميشه مورد توجه بوده و Resistance هم از اين قاعده مستثني نيست.ما سعي کرديم که اسلحه هاي شخصيت اول بازي همگي نو و بديع جلوه کنند به عنوان مثال يکي از سلاحهاي بازي در ابتدا چيزي مثل برچسب يا اتيکت سنسور مانندي را به طرف دشمن شليک ميکنه که از اني به بعد ساير گلوله هاي شليک شده از ان اسلحه همگي اتوماتيکوار به سو ي همان طرف سرازير ميشند.
۲-خلق لحظاتي موسوم به hero moments:در اين بازي نيروهاي خودي و دشمن همواره در تلاش براي حذف همديگه هستند و فردي که بازي را انجام ميده اين اختيار را داره که در روند انجام اين لحظات دخالت داشته باشه.مثلآ در تريلري که سال پيش به نمايش در امد عنکبوت غول پيکري به نام Leeper در يکي از صحنه ها ظاهر شد که در حال تلاش براي دو نمي کردن يکي از نيروهاي خودي بود و بعد از انجام اين کار ديگه تا پايان بازي ان شخصيت به هيچ وجه وجود نخواهد داشت حال اگر کاربر بازي سريع به هر نحوي درصدد نابودي يا جلب توجه اين غول بربياد ديگه نيروي طرف خودش را از دست نميده.
۳-دنياي دروني بازي:داستان بازي در اوايل قرن ۲۰ رخ ميده موقعي که جانورها و اشياي عجيبي از طرف موقعيت جغرافيايي روسيه ظاهر شده و کم کم به اروپا و امريکا و ساير نقاط گيتي پا ميگذاره در اصل ما ميخواستيم که حادثه جنگ جهاني را به صورت ديگري حالا چه عاقلانه و چه غير معقول به تصوير بکشيم.
*چرا اسم بازي را مقاومت:سقوط بشريت گذاشتيد؟
به دليل اينکه بازي اتحاد نيروهاي ايالات امريکا و اروپا و مناطق ديگر دنيا را بر عليه يه نيروي خارجي و به منظور دفاع از اخرين دخيره هاي دنياي بشريت را روايت ميکنه.
*انطور که گفته شده 70% بازي تکميل شده اين براي کسانيکه دارند اين مطلب را ميخونند چه معني داره؟
منظور اين هست که جلوه هاي بصري و ژرفاسنجي بازي تا حد بالايي به همين صورتي که در نمايشگاه امسال به صورت playable به نمايش در امد خواهد بود در اصل اين واضحترين صورتي از بازي است که ما ميخواهيم در محصول نهايي نشان بدهيم.
*به عنوان شخصي که براي Playstation 3 بازي طراحي کرده چه حرفي براي گفتن داريد؟
راستش ما هميشه از فناوريهاي اختصاصي تيم خودمون براي طراحي عناوين مختلف بهره ميبريم و همين باعث ميشه که از تک تک توانايي تکنولوژي خودمان مطلع باشيم و از ان به نحو احسن استفاده کنيم و هيچوقت علاقه اي به کار کردن با فناوريهاي تيم ها و استديويهاي ديگه نداشتيم و اميدوارم که در اينده هم نداشته باشيم.با توجه به قابليتهاي اين کنسول روي فيزيک بازي ,انواع و اقسام افکتهاي بصري و دودهاي ناشي از انفجارها خيلي کار شده. در بازي شما ميبينيد که اشيا ميحط اطراف مخصوصآ شيشه ها همگي در اثر شليکها و انفجارات عکس العمل نشان داده و به صورت نمونه واقعيشون خرد و خميده و نابود ميشند.
*به عنوان حسن ختام اين مصاحبه اينده Insomniac را چطور ميبيني؟
ما نزديک به ۱۲ سال با دستگاههاي مختلف و همچنين کنسولهاي سوني کار کرديم و توي اين ۱۲ سال نه بازي ساختيم که جمعآ ۲۱ ميليون نسخه فروخته اند و نميخوام از خودمون تعريف کنم ولي فکر کنم بعد از اين ۱۲ سال براي ساخت بازي از اين نوع تجربه کافي به دست اورده باشيم و براساس همين تجربه هم ميگم که حداقل يک سال بعد از عرضه نسخه نهايي ps3 ميبينيد که اين کنسول چه تواناييهاي خواهد داشت.
-------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------
درسته که خيليها عقيده دارند که
MotorStorm به همان اندازه نمايش سال پيش تاثيرگذار نبود ولي قسمت playable که در E3 امسال براي نشان دادن قسمتي از گيم پلي بازي به نمايش گذاشته شده بود باز هم تداعي کننده اين مهم بود که اين بازي هنوز هم جز يکي از عنوانهاي بي نظير سري بازيهاي مسابقات off road هست که ميخواهد تجربه جديدي را از اين بُعد به کاربر القا کنه. مصاحبه اي با جناب Paul Hollywood مدير فني و هنري اين بازي انجام شده كه خواندنش خالي از لطف نيست.
**خب در ابتدا چه چيزي ميتوني در مورد اين بازي خارق العاده به ما بگي؟
خيلي چيزها ولي قسمت مهمش اينه که ما خيلي براي اين بازي زحمت کشيديم و الان هم از نتيجه کامون تا به اين هنگام بسيار راضي هستيم.
ما قسمتي را در بازي به وجود اورديم به نام DTD يا dynamic terrain defamation که به قسمتهاي خاک و گل الود ترکها مربوط ميشه و هنگام عبور خودروها برامدگي را بر سطح زمين بنا بر شدت فرو رفتن لاستيکها در مسير بر جاي ميذاره و اين بدين معناست که در هنگام مسابقات طولاني با لپها و در محيطهاي مختلف و در دورهاي بعد اين اثار برامدگي نه تنها از بين يا به اصطلاح غيب نخواهد شد بلکه تعدادشون با تردد خودروها بيشتر هم ميشه و اين علاوه بر اينکه در ظاهر بدنه انها تغيير به وجود مياره در روند انجام گيم پلي هم تاثير ميذاره.ما از قدرت ps3 تا انجايي که تونستيم براي بهره گيري از toe mapping, bloom, high-dynamic range lighting, motion blur و هوش مصنوعي و فيزيک بازي که به عهده موتور Havok هست استفاده کرديم که هر کدام بر روي يکي از SPU هاي کنسول اجرا ميشه.
**خيلي ذوق زده شديم خب چقدر بر روي اين بازي کار کرده ايد؟
نزديک به ۲ سال, همه چيز بازي اعم از موتور گرافيک و فيزيک و طراحي موتورهاي از اول شروع شده و به عبارتي ما اين پروژه رو از صفر شروع کرديم الان خيلي از افراد از ما ميپرسن هدفتون از تريلر نمايشگاه پارسال چي بود در اصل ان عقيده کلي ما در مورد بازي بود و هدف ما اين بوده که بازيي مثل ان تريلر خلق بکنيم .الان نزديک به 50% بازي تکميل شده و به عبارت ديگه اي فنداسيون بازي کامله فقط در حال اضافه محتويات ان هستيم درست مثل ساختماني که اسکلت ان محکم گذاشته شده و حالا ديوارچيني و بعد نماي ان باقي مانده .بازي نهايي شامل ۱۲ترک و ۳۵ وسيله نقليه مثل big rigs, racing trucks, buggys, ATVs, dirt bikes خواهد بود
**چه برنامه هايي براي قسمت ان لاين بازي داريد؟
بعد از عرضه بازي به لطف خصوصيات و برنامه هاي انلاين ps3 ترک ها و خودروها و مودهاي جديدي براي دانلود در دسترس قرار ميگيره.
**خيلي ممنون راجع به اطلاعاتي که در دسترس علاقه مندان اين عنوان گذاشتيد و اميدواريم که تجربه يک بازي استثنايي را در پيش رو داشته باشيم.
_________________
SCI سرپرست كمپاني Eidos رسمآ اعلام كرد كه ساخت بازي
HITMAN : BLOOD MONEY به پايان رسيد و هر چهار نسخه
Xbox 360,
Xbox,
PlayStation2, and PC براي امريكاي شمالي در 30 و براي اروپا در 26 ماه مه عرضه خواهند شد.بنا به گفته اين شركت پيش فروش نسخه چهارم بسيار قوي و فراتر از انتظار بوده و انها اميدوارند كه اين بازي موفقيت مالي
Tomb Raider: Legend را ادامه بده.
___________________
Capcom Says Playable RE5 & DMC4 At TGS
capcom به تازگي اظهار كرد كه دليل نبود حضور دو عنوان RESIDENT EVIL 5 , DEVIL MAY CRY 4 در نمايشگاه E3 امسال به اين دليل بوده كه انها ميخواستند اين دو بازي قابل بازي كردن باشند كه تا E3 2006 اين امر تحقق پيدا نكرده و انها درصددند كه RE5 , DMC 4 را در TGS 2006 به اين صورت به نمايش بگذارند.
____________________
عكس زيبا و جديدي از بازي HUXLEY بر روي XBOX 360
________________________
كوجيما در مصاحبه اي از علاقه خودش به ساخت Zone of the Enders 3 بعد از پروژه mgs4 صحبت و وقتي كه در مورد پلتفورم مورد نظرش براي عرضه بازي سوال شده اين عبارت را ذكر كرده
"Probably PlayStation 3, or maybe Xbox 360."
________________________
ديويد ريوز CEO كمپاني scee عرضه سه عنوان Heavenly Sword, Formula One, Motostorm را در نوامبر امسال براي ps3 منتفي اعلام كرد. بنا به اضهارات ايشان سه بازي فوق در اوايل 2007 براي اين كنسول عرضه خواهند شد
________________________
Epic Games به تازگي گفت كه فعلآ قصد عرضه Unreal Tournament 2007 براي كنسول X360 را ندارند.
_______________________
مجله معتبر OPM در شماره جديدش خبر از عرضه بازي عجيب bioshock بر روي كنسول ps3 را هم علاوه بر xbox 360 . pc داده.
________________________
به تازگي ويديويي از بازي SPIDERMAN 3 امده كه در حد معرفي بازي براي كنسولهاي نسل بعد هست و بس.
اطلاعات خاصي از بازي مشخص نشده به غير از اينكه
Tobey Maguire و
Kirsten Dunst صداگذار شخصيتهاي اصلي بازي خواهند بود و دشمن اصلي مرد عنكبوتي در اين شماره Sandmanو به احتمال زياد
Venom هستند.فضاي بازي در نيويروك و به ويژه Manhattan خواهد بود و مسلمآ بازي چند هفته زودتر از اكران فيلم در مه 2007 عرضه ميشه.
اين تريلر را از لينك زير ميتونيد دريافت كنيد
http://dl.qj.net/index.php?pg=12&fid=7827
_________________________
E3 2006 -- Top 5 Extravaganza
نظرات شخصي يك فرد عادي در رابطه با بازيهاي موضوعات مورد علاقش در نمايشگاه امسال
Current-Gen
1.) God of War II [SCEA | PS2]
2.) LEGO Star Wars II [LucasArts | Multi
3.) Final Fantasy XII [Square Enix | PS2
4.) Okami [Capcom | PS2
5.) Guitar Hero II [RedOctane | PS2
Next-Gen
1.) Mass Effect [Microsoft | X360]
2.) Assassin's Creed [Ubisoft | PS3]
3.) Gears of War [Microsoft | X360)
4.) Super Mario Galaxy [Nintendo | Wii]
5.) Heavenly Sword [SCEE | PS3]
PC
1.) Bioshock [2K Games | Multi]
2.) Spore [Electronic Arts | PC]
3.) Crysis [Electronic Arts | PC]
4.) Unreal Tournament 2007 [Midway | Multi]
5.) Command & Conquer 3 [Electronic Arts | PC]
Handheld
1.) Castlevania: Portrait of Ruin [Konami | DS]
2.) Final Fantasy III [Square Enix | DS]
3.) Killzone: Liberation [SCEA | PSP]
4.) Ratchet and Clank: Size Matters [SCEA | PSP]
5.) The Legend of Zelda: The Phantom Hourglass [Nintendo | DS]
Non-playable Presentation
1.) Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots [Konami | PS3]
2.) Super Smash Bros. Brawl [Nintendo | Wii]
3.) Final Fantasy XIII [Square Enix | PS3]
4.) Eight Days [SCEE | PS3]
5.) Naughty Dog's Project [SCEA | PS3]
Disappointments
1.) Killzone not shown for PS3
2.) GT HD presentation bored me to death
3.) Halo 3 Trailer sucked
4.) Zelda Wii controls like ass
5.) Press Time wasn't long enough
_______________________
نام شماره بعدي مجموعه star wars از طرف LucasArts فعلآ به عنوان
Star Wars: Force Unleashed ناميده شد.بازي بعد از اينديانا جونر دومين عنوان نسل بعد اين استديو خواهد بود.
__________________________
و سه عكس جديد از بازي HAZE