http://www.bazicenter.com/forums/showthread.php?goto=newpost&t=716نوشته شده توسط Zelda:امیتاز گیم اسپات به نسخه پی سی پدر خوانده این بود :
Gameplay
8
Graphics
7
Sound
7
Value
8
Tilt
9
یعنی ضعیفترین چیز گرافیک و صدا گزاری بود که این خیلی بده !
حالا اگه کسی فعلا این بازی رو بازیکرده بیاد یکم توضیح بده ببینیم چه خبره ؟!؟
البته یک نکته عجیب هم این است که نسخه XBOX360 کاملا از لحاظ کیفی و گرافیکی از نسخه PC حتی در بالاترین کیفیت نیز سرتر است مخصوصا در مورد مسئله Draw distance یا همان نمایش نقاط دوردست حتی یک سری افکت و آپشن ها در نسخه XBOX360 وجود دارد که نسخه PC فاقد آن است.
ممنون میشم منبع این قسمتی رو که نوشتی برام بزاری. چون اینی که گفتی به کارت گرافیک مربوط میشه.
نه نه اصلا مسئله ضعف PC یا قویتر بودن X360 نیست و سازندگان این طور بازی را طراحی کردند که نسخه Xbox360 از لحاظ کیفی بالاتر از PC باشه. مثلا اینی که میگم Draw distance روی PC مشکل داره رو با یک عکس نشون میدم:ممنون میشم منبع این قسمتی رو که نوشتی برام بزاری. چون اینی که گفتی به کارت گرافیک مربوط میشه. موقعی که 7800 اومد همون موقع تست که کردن معلوم شده به شکل غیر محسوسی 7800 قویتر از کارت گرافیک 360xbox هست لینکش رو میتونم برات پیدا کنم. البته من کاری به قسمت های دیگه xbox 360 ندارم و اینو میدونم که اون فقط برای اجرای بازی هست و این ها .
اما اگر اینی که میگی درست باشه یعنی خود developer این بازی خواسته نسخه ایکس باکس 360 رو بهتر بسازه تو همون مواردی که گفتی نه بخاطر ضعف سخت افزاری
بهر حال منتظر منبع هستم چون برای خودم جالبه چرا این کارو کردن
Looking at the "official" max PC shots, the distance objects DO look a lot rougher than they do while playing the 360 version. Those shots *** posted above (at dusk) are quite rough indeed.
One disappointing thing is the lack of AA + HDR (though it seems possible). The 360 version really does seem to use AA and the results are quite impressive. On my HD Plasma display, the game has the image quality of a CG video clip with absolutely no jagged or rough edges to be found anywhere. This softens the blow of the LOD (trees, BTW, really don't look like "green blobs" to me either) and low resolution distance textures, however, as they don't stick out in a rough fashion. Without AA and when viewing the game up close, I'd imagine those issues stand out a bit more. The PC version lacks the soft look of the 360 version, it would seem
.isnt it possible to have a high end pc and/or enjoy 360?
I have a a64 4000 2 gigs of ram and a 7800 gtx, I still got the 360 version, ill get the pc version later for the mods if at all
نوشته شده توسط Ali_Amini:این بحث شما زیاد به من مربوط نمیشه ولی نکته ی جالبی که هست شما همین Call of Duty 2 رو در نظر بگیرید در بخش امتیازات گرافیک امتیاز نسخه X360 خیلی بالاتر از نسخه PC هست..! امتیاز GS در همون بخش گرافیک شامل 9 در نسخه 360 و امتیاز 8 در نسخه PC !!!
1 امتیاز اونم در بخش گرافیک فکر کنم خیلی زیاد باشه.این قضیه مفهوم اینو میرسونه گرافیک 360 فعلا خیلی بالاتر از PC هست.یا به عبارتی دیگه میتونه مفهوم اینو برسونه که شاید کارت گرافیک نتونسته از اون افکتهای گرافیکی موجود در 360 پشتیبانی کنه.
امتیاز IGN هم که در این دو نسخه همین بوده :
Call Of Duty (XBOX360) 9.0 Score
Call Of Duty (PC) 8.5
نوشته شده توسط Ali_Amini:این بحث شما زیاد به من مربوط نمیشه ولی نکته ی جالبی که هست شما همین Call of Duty 2 رو در نظر بگیرید در بخش امتیازات گرافیک امتیاز نسخه X360 خیلی بالاتر از نسخه PC هست..! امتیاز GS در همون بخش گرافیک شامل 9 در نسخه 360 و امتیاز 8 در نسخه PC !!!
1 امتیاز اونم در بخش گرافیک فکر کنم خیلی زیاد باشه.این قضیه مفهوم اینو میرسونه گرافیک 360 فعلا خیلی بالاتر از PC هست.یا به عبارتی دیگه میتونه مفهوم اینو برسونه که شاید کارت گرافیک نتونسته از اون افکتهای گرافیکی موجود در 360 پشتیبانی کنه.
امتیاز IGN هم که در این دو نسخه همین بوده :
Call Of Duty (XBOX360) 9.0 Score
Call Of Duty (PC) 8.5
حداقل برتری که نسخه 360 نسبت به نسخه پیسی داره اینه که بطور همزمان از HDR , AA استفاده شده در صورتیکه در نسخه پیسی شما مجبور به انتخاب یکی از این دو گزینه هستید و این موضوع اصلا به کارت گرافیکتون ربطی نداره.نوشته شده توسط persian_king:ممنون میشم منبع این قسمتی رو که نوشتی برام بزاری. چون اینی که گفتی به کارت گرافیک مربوط میشه. موقعی که 7800 اومد همون موقع تست که کردن معلوم شده به شکل غیر محسوسی 7800 قویتر از کارت گرافیک 360xbox هست لینکش رو میتونم برات پیدا کنم. البته من کاری به قسمت های دیگه xbox 360 ندارم و اینو میدونم که اون فقط برای اجرای بازی هست و این ها .
اما اگر اینی که میگی درست باشه یعنی خود developer این بازی خواسته نسخه ایکس باکس 360 رو بهتر بسازه تو همون مواردی که گفتی نه بخاطر ضعف سخت افزاری
بهر حال منتظر منبع هستم چون برای خودم جالبه چرا این کارو کردن
Hi BF fans,
Today we have some really big news to share with you. The more sniper-eyed of you out there will probably already know, but we're currently hard at work developing "Battlefield 2142", which is scheduled for release this Autumn. As you'll have guessed, this is a departure for the BF series as we're going into the future - something that a lot of you wanted to see happen in the BF universe. We're creating a ton of cool features that you won't have seen in any BF before, including cloaking devices, mines that follow you, awesome new rifles, guns and grenades, and of course, MECHS! We're developing this here in DICE Stockholm while the DICE Canada studio will be hard at work on a 1.3 update for Battlefield 2, as well as the Armoured Fury Booster Pack.
There'll be an "official" press release later on this week but we know that you guys need to know first. Stay tuned and we'll keep you posted on how 2142 is coming along.
The BF2142 Team
P.S. Snoken - vi har sett fram emot Mine 2 och kan lugnt säga att vi inte blev besvikna!
REDWOOD CITY, Calif. – March 22, 2006 – Fight an all-out war for survival in the year 2142. Electronic Arts (NASDAQ: ERTS) and Sweden-based developer, Digital Illusions, today announced development of the next installment in the award-winning Battlefield™ franchise, Battlefield 2142™. The highly anticipated first-person shooter is scheduled to ship worldwide this fall for the PC.
The year is 2142, and the dawn of a new Ice age has thrown the world into a panic. The math is simple and brutal: The soil not covered by ice can only feed a fraction of the Earth’s population. Some will live, most will die. In Battlefield 2142, players will choose to fight for one of two military superpowers in an epic battle for survival, the European Union or the newly formed Pan Asian Coalition. Armed with a devastating arsenal of hi-tech assault rifles, cloaking devices and sentry guns, players will also do battle using some of the most imposing vehicles known to man. Massive battle Mechs wage fierce combat on the ground, while futuristic aircraft rule the skies. When facing one of these new behemoths, players will need to use their wits and an arsenal of new countermeasures like EMP grenades to level the playing field.
"Battlefield has long been synonymous with innovative, best-of-breed online multiplayer action," said Sean Decker, Executive Producer, DICE. "By stepping into the future with Battlefield 2142, the team at DICE has reinvented the rules of engagement for the next century."
Team play features allow up to 64 players to enter the action on the front lines as part of a formal squad, or work behind the scenes in Commander Mode to direct the strategic assaults of their teammates. With in-game success, players increase their rank and unlock awards, including new weapons, medals and more, delivering the most comprehensive and flexible persistence in the Battlefield universe to date.
For more information about Battlefield 2142, please visit our press web site at http://info.ea.com
البته استفاده همزمان از HDR , AA به نوع کارت گرافیک مربوط می شه نه بازی. کارت های Nvidia در هر مدلی حتی 7900GTX نمی تونن HDR , AA را همزمان با هم اجرا کنن. اما مدل های X1800 و X1900 از ATI قادرند این دو رو همزمان و با بالاترین جزییات اجرا کنند و این یکی از برتری های مدل های High-End کارت های ATI نسبت به Nvida می باشد.حداقل برتری که نسخه 360 نسبت به نسخه پیسی داره اینه که بطور همزمان از HDR , AA استفاده شده در صورتیکه در نسخه پیسی شما مجبور به انتخاب یکی از این دو گزینه هستید و این موضوع اصلا به کارت گرافیکتون ربطی نداره.
نوشته شده توسط Restricted Area:نه نه اصلا مسئله ضعف PC یا قویتر بودن X360 نیست و سازندگان این طور بازی را طراحی کردند که نسخه Xbox360 از لحاظ کیفی بالاتر از PC باشه. مثلا اینی که میگم Draw distance روی PC مشکل داره رو با یک عکس نشون میدم:
البته با تغییراتی توی INI بازی تونستن تا حدودی این مشکل رو برطرف کنن ولی به طور معمولی نه نمیشه و همین عکسی که بالا گذاشتم ماکسیمم رسمی بازی هست. اما همچنان از لحاظ HDR و AA نسخه XBOX360 بهتر هست
به قول یکی:
.
و خیلی نمونه های مشابه دیگه که واقعا وقت نمی کنم بگردم همه رو پیدا کنم ولی تا اونجا که من تا حالا از این بازی خوندم(نظرات گیمرها) این طور جمع بندی کردم که Bethesda نسخه PC رو یه جورایی محدود کرده تا به نسخه X360 از لحاظ کیفی نرسه و خب این هم میتونه دلیلش درخواست مایکروسافت باشه!
Q: Draw distance for grass
A: The fade is based on distance from the camera, not time.
As the other posters implied, it's a performance tradeoff. We render it as far out as we can without taking away too much processing/rendering power from other stuff. We'd all love to render it as far out as they eye can see, too, but unfortunately the technology isn't really going to make that possible anytime soon.
The distant geometry and textures are exactly, and I do mean EXACTLY, the same on the PC and 360 versions.
Q: What version will have better graphics, PC or Xbox 360?
A: Both versions use identical art assets, and the shader code for a 3.0 spec PC and the 360 should be the same (though there will be slight differences in how they get compiled). The visual differences should be extremely minor due only to differences in display technology, slightly differing data formats between Xbox and PC, and very slight differences in the path from rendering hardware to display. Basically, attempting to choose one version or the other based on visual differences inherent to the software is relatively futile. Your choice should be based on your relative setups - your PC hardware and monitor and how much importance you place on mods vs. the quality of your television and your preference for playing the game with a console controller.
Q: Xbox 360 version set to a maximum of 30 FPS?
A: It's 30 just like every other 360 launch title as far as I know. PGR3, Kameo, Perfect Dark, Madden all run at 30.
نگاه کنید ما سه دسته گیمر داریم یکی گیمرهای Hardcore یه دسته دیگه گیمرهایی که فقط بازی میکنن و باسشون مهم نیست بازی چی هست یه دسته هم اونایی که برای تفریح بازی میکنن و کم. اون دسته اول معمولا سعی میکنند کمتر چیزی رو از دست بدن مخصوصا وقتی ارزش اون چیز بالا باشه. حالا این فرد رو که من نظرش رو گذاشتم من خودم میشناسم و خب یک گیمر حرفه ای هست و این کار از جانب این فرد به نظر من اصلا عجیب نیست. البته این حرف شما که فقط میخواد به خاطر mod نسخه pc رو بخره؟ از جانب شما برای من غیرمنتظره بود امروزه واقعا بعضی وقتا برای بعضی بازی ها چنان Mod های جالبی طراحی میشه که از خود بازی جذابتر هست و روزبروز هم به تعداد اونها افزوده میشه. مثلا همین Counter strike اولش فقط یک مود بود که طرفداران Half Life اون رو طراحی کرده بودن اما حالا چی؟... یکی از محبوبترین بازیهای شبکه ای. همین Morowind این قدر مود های جالب داره که خدا میدونه.در متن اینگیلیسی که آخر گزاشتی چیز خاصی مشخص نیست..یه شخصی نسخه ایکس باکس بازی رو گرفته و میگه یه کامپیوتر خوب داره ولی نسخه ایکس باکس رو گرفته. در آخر اضافه میکنه بعدا میخواد نسخه پیسی هم بگیره ببینه چه جوریه
پس تا اینجا معلوم شد این فرد هر دو نسخه بازی رو امتحان نکرده فقط نسخه ایکس باکس رو داره ..در ضمن کدوم عقل سلیمی باور میکنه کسی یه بازی که 59 دلار هست رو بخره با ایکس باکس تموم کنه یا هر چی ..بعد بره پول اضافه بده نسخه پیسی هم بخره امتحان کنه؟؟فقط بخاطر یه mod?
این موضوع مسئله تازه ای نیست و تا اونجا که یادم میاد چند وقت پیش اعلام شده بود.میمونه اینکه یه سایتی به این موضوع اشاره کنه که همه نسخه ها رو تست کرده . و اون موضوع AA + HDR
باز هم میگم که این محدودیتی هست که سازندگان روی بازی گذاشتند و اصلا به کارت گرافیک هیچ ربطی نداره حالا چه میخواد 7800 باشه چه X1900 چه کارت گرافیک های نسل بعد. وقتی گزینه فعال شدن HDR و AA به طور همزمان غیرفعال شده کارت گرافیک چی کارس.البته استفاده همزمان از HDR , AA به نوع کارت گرافیک مربوط می شه نه بازی. کارت های Nvidia در هر مدلی حتی 7900GTX نمی تونن HDR , AA را همزمان با هم اجرا کنن. اما مدل های X1800 و X1900 از ATI قادرند این دو رو همزمان و با بالاترین جزییات اجرا کنند و این یکی از برتری های مدل های High-End کارت های ATI نسبت به Nvida می باشد.
خب اینها همش حرفه و تا بحال در این صنعت بارها اتفاق افتاده که حرفها و عمل ها زمین تا آسمون فرق داشته. اصلا دلیل هم نداره که مثلا این فرد بیاد بگه که نسخه X360 بهتر هست و به نسخه PC ضربه بزنه. کاملا مشخه که میاد میگه هر دو نسخه در یک سطح هستند تا تمایزی بینشون قائل نشه و هر دو نسخه خوب فروش کنن چون همه که هم PC و هم X360 ندارن که مثلا اگه بگن نسخه X360 بهتره اون بهتر فروش کنه منتهی در فروش کلی تاثیر نداشته باشه.اینها یه سری از سوال هایی هست که افراد از Developer های بازی Oblivion کرده اند و پاسخ آنها داده شده است.
چون فکر کردم می تونه به این بحث مربوط باشه گفتم شاید به درد بخوره!!! (در ضمن ببخشید که انگلیسیه نمی خواستم هیچ گونه تحریف و تغییری در متن جملات حاصل بشه.)
The distant geometry and textures are exactly, and I do mean EXACTLY, the same on the PC and 360 versions.
برو همون سایت گیم اسپات تمام بازی هایی که Multi Platform هست یعنی هم برای پیسی هم برای کنسول ها رو امتیازاتش رو نگاه کن میبینی که در قسمت گرافیک در 90 درصد موارد گیم اسپات امتیازی که به گرافیک در نسخه پیسی داده با امتیازی که مثلا به نسخه Ps2 اون دادن یکی هست در صورتی که گرافیکشون زمین تا آسمون با هم فرق داره
من این رو نمی دونستم که سازندگان از قصد اینو محدود کرده اند. من فقط قصدم این بود که بگم کارت های ATi می توانند همزمان ایندو با هم اجرا کنند.باز هم میگم که این محدودیتی هست که سازندگان روی بازی گذاشتند و اصلا به کارت گرافیک هیچ ربطی نداره حالا چه میخواد 7800 باشه چه X1900 چه کارت گرافیک های نسل بعد. وقتی گزینه فعال شدن HDR و AA به طور همزمان غیرفعال شده کارت گرافیک چی کارس.
ببین حمید جان کسی نگفت که شما بی خود حرف می زنی که شما می گی من برای اثبات گفته هام عکس گزاشتم. خیلی راحت می شه از اون عکسا کلی ایراد گرفت به عنوان مثال از کجا معلوم در اون عکس تمام گزینه ها فعال بوده و یا اصلا شاید اون کارتی که این باهاش تست شده زیاد با این بازی سازگار نیست در قسمت draw distanse و ... . البته من اینها رو قبل عنوان نکردم چون به شما اعتماد دارم.خب اینها همش حرفه و تا بحال
در این صنعت بارها اتفاق افتاده که حرفها و عمل ها زمین تا آسمون فرق داشته. اصلا دلیل هم نداره که مثلا این فرد بیاد بگه که نسخه X360 بهتر هست و به نسخه PC ضربه بزنه. کاملا مشخه که میاد میگه هر دو نسخه در یک سطح هستند تا تمایزی بینشون قائل نشه و هر دو نسخه خوب فروش کنن چون همه که هم PC و هم X360 ندارن که مثلا اگه بگن نسخه X360 بهتره اون بهتر فروش کنه منتهی در فروش کلی تاثیر نداشته باشه.
منظورم این هست که انتظار اظهار نظری غیر از این داشتی؟
بعد هم من با یک نمونه (همون عکسها) حرف خودم رو ثابت کردم و فکر نمی کنم اثباتی محکم تر از اون وجود داشته باشه.
اون عکس اولی که گذاشتم از حالت Official Max بازی بدون دست کاری ini بازی هست و کیانوش میتونه گواهی بده:cheesygri و اصلا کاری نداره یه چند روز صبر کنیم نقدهای بازی میاد و من با استناد به اونها حرف خودم رو ثابت میکنم و اصلا این عکس رو کلا بی خیال. البته Draw Distance در نسخه PC خیلی خوب هستا ولی یه سری محدودیت ها و مشکلات داره مخصوصا این که اون جور که باید و شاید آبجکت هایی که در دوردست هستن اون نرمی و لطافت رو در لبه هاشون ندارن که گفتم اون هم به خاطر مشکل HDR و AA هست که در هر دو صورت این مشکل وجو داره.نوشته شده توسط Lich King:ببین حمید جان کسی نگفت که شما بی خود حرف می زنی که شما می گی من برای اثبات گفته هام عکس گزاشتم. خیلی راحت می شه از اون عکسا کلی ایراد گرفت به عنوان مثال از کجا معلوم در اون عکس تمام گزینه ها فعال بوده و یا اصلا شاید اون کارتی که این باهاش تست شده زیاد با این بازی سازگار نیست در قسمت draw distanse و ... . البته من اینها رو قبل عنوان نکردم چون به شما اعتماد دارم.
در مورد اینکه می گی خوب معلومه سازنده های بازی برای فروش هر دو رو یکی می دونن من اصلا این حرفو قبول ندارم، چون چطور در خیلی از بازی های دیگه که برای کنسول های نسل قبل و جدید و PC مشترک ساخته می شه سازندگان با اطمینان میان می گن که به عنوان مثال نسخه 360 در بازی از همه گرافیک بالاتری داره، اونجا خللی در فروششون ایجاد نمی شه ولی اینجا که رسیده بیان بگن که گرافیک یکیه چون سود ببرن؟ من گفته سازنده بازی رو خیلی بیشتر از نظر یک گیمر عادی حالا هر چقدر هم حرفه ای باشه قبول دارم. (نظر شخصی!)
خواندن این مقاله ign که نسخه PC با XBOX360 مقایسه شده هم خالی از لطف نیست. دیگه نظر این سایت نه مانند یک فرد عادیه نه حرف سازندگان بازیه!!
http://pc.ign.com/articles/693/693483p1.html