سلام .
تو Trailer جديدي از Crysis چند تكنولوژي جديد معرفي شده كه واقعاً حيرت انگيزند . قبل از همه چيز پيشنهاد ميكنم اونو Download كنيد و به چشم خودتون نسل آينده ي واقعي بازي هارو ببينيد .
البته براي كساني كه حوصله ي يا وقت Download اونو ندارند مطلبي در مورد اون Trailer خدمتتون تقديم ميكنم كه اميدوارم خوشتون بياد و به عنوان يك خبر داغ مورد توجه شما عزيزان قرار بگيره اگر هم فكر ميكنيد بي ربطه به بزرگي خودتون ببخشيد .
لينك دريافت Trailer 27MB:
http://download.gametrailers.com/gt_...ysis_gdc07.wmv
در اين Trailer بعد از نمايش مارك Crytek و عنوان CryEngine 2 طبق معمول ، به ترتيب اين ويژگي ها نمايش داده ميشوند :
Time Of Day Lighting :
اين ويژگي همان طور كه از نام آن مشخص است وظيفه ي شبيح سازي كامل روند شب و روز را بر عهده دارد ، طوري كه دقيقاً مثل دنياي واقعي خورشيد از طرف شرق طلوع ميكند و در مغرب غروب . همچنين ظهر و غروب هم كاملاً در Crysis وجود خواهد داشت . در ضمن تمام سايه هاي موجود در محيط با تغيير زاويه و شدت تابش نور خورشيد تغيير وضعيت ميدهند .
Real Time Ambient Maps :
اين تكنيك يك تكنيك نور پردازي بسيار پيشرفته است كه در اين بازي مورد استفاده قرار گرفته است . با استفاده از اين تكنيك طراحان قادرند به جاي نور پردازي مستقيم از نور پردازي غير مستقيم براي روشن كردن محيط استفاده كنند . به طور مثال به جاي روشن كردن لامپ اتاق جهت روشن كردن محيط شما ميتوانيد پرده ها را كنار بزنيد و به نور خورشيد اجازه دهيد وارد اتاق شود و محيط آن را روشن كند اين در حالي است كه در آن اتاق به هيچ وجه از منبع نور ديگري استفاده نميشود و تماماً از نور خورشيد براي روشنايي اتاق استفاده خواهد شد .
Dynamic Soft Shadows :
اين ويژگي باعث ميشود تا تمام سايه هاي موجود در محيط كاملاً نرم و با لبه هاي صاف به نظر برسند . در ضمن اين سايه ها با توجه به شدت و زاويه ي تابش نور تغيير وضعيت ميدهند و بسته به نا همواري محيط حالت خاصي به خود ميگيرند . در اين Trailer سايه ي يك درخت در حالي كه بر روي يك تخته سنگ افتاده به نرمي طبق تغيير زاويه نور خورشيد بر روي تخته سنگ مغلتد و در نهايت به علت تغيير زاويه ي نور خورشيد رفته رفته از روي تخته سنگ پايين رفته و به زمين ميرسد ، براي نمايش اين ويژگي نشان داده ميشود .
LightBeams :
اين ويژگي با استفاده از تكنيك نور پردازي HDR باعث تابش واقعي تر نور ميگردد طوري كه نور قادر است از تمام روزنه هاي موجود عبور كرده و محيط را روشن كند . در اين Trailer محيط جنگل را نمايش ميدهد كه برگ درختان مرتفع سقفي را بالاي سر Player تشكيل داده اند و نور از بين فضاي موجود از لا به لاي درختان عبور ميكند و به روي اسلحه ي شما مي تابد .
Long Range Viewdistance :
اين ويژگي باعث به وجود آمدن شعاع ديد وسيع در بازي ميشود و به قول معروف تا جايي كه چشم كار ميكند را ميتوانيد ببينيد .
Parallax Occlusion Mapping :
اين ويژگي باعث به وجود آمدن يك سيستم سايه زن بسيار دقيق براي هر شي ميشود و بسته به شدت نوري كه به شي مي تابد يك اختلاف ديد با ساير اشياء در تصوير ايجاد ميكند . در اين Trailer زميني پر از قطعه هاي سنگ در حالي كه نور به آنها مي تابد نشان داده ميشود .
هر كدام از آن قطعه سنگها به طور Dynamic (پويا) به شدت و زاويه تابش نور عكس العمل خاصي نشان ميدهد به اين صورت كه قطعه سنگي كه در مقابل تابش مستقيم نور قرار دارد نسبت به سنگ كناري كه از تابش نور كمتري برخوردار است روشن تر ميگردد و اين روند تا آخرين سنگي كه نور به آن ميرسد ادامه پيدا ميكند . اين امر در حالي است كه زاويه ي تابش نور در حال تغيير است و قطعه سنگها هم يك به يك در مقابل تغيير زاويه ي نور عكس العمل خاصي نشان ميدهند .
3D Ocean Technology :
اين ويژگي كه مختص بازي هاي توليد شده به وسيله ي Crytek است ، مسئول نمايش و خلق جلوه ي بي نظير حركات آب اقيانوس در اين بازي است . اين ويژگي تمام حركات واقعي اقيانوس از جمله موج - جزر و مد - بر خورد آب اقيانوس به تخته سنگهاي صاحل و ... را به شكل حيرت انگيزي شبيح سازي ميكند .
Facial Animation :
اين ويژگي مسئول شبيح سازي حركات صورت به طور تقريباً طبيعي است . حركت تمام اجزا و ماهيچه هاي صورت به وسيله ي اين تكنيك كاملاً شبيح سازي شده اند . در اين Trailer فردي به صورت گرافيكي در حال بيان جمله اي نمايش داده ميشود . نكته ي جالب اين است كه دهان و ماهيچه هاي صورت او كاملاً با تك تك كلمات جمله اي كه او در حال گفتن آن است همخواني دارند طوري كه گويي خود اوست كه در حال بيان آن جمله است . اين ويژگي همچنين باعث تشخيص حالت روحي كاركتر هاي گرافيكي بازي ميگردد ، به طور مثال شما ميتوانيد ترس يا اضطراب را از چهره ي افراد گروه خود تشخيص دهيد .
Parametric Skeletal Animation System :
اين ويژگي باعث حركات كاملاً طبيعي و انسان گونه ي كاركترها ميگردد . در اين Trailer كاركتر گرافيكي نشان داده ميشود كه به طور كاملاً طبيعي راه ميرود و در هنگام راه رفتن تمام اجزاي بدن او به صورت انيميشن از قبل تعيين شده كاملاً هماهنگ و طبيعي حركت ميكنند . با استفاده از اين روش تمام حركات انساني در هنگام راه رفتن از جمله دويدن - چرخش و ... در بازي شبيح سازي شده است .
Procedural Motion Warping :
به وسيله ي اين تكنيك حركاتي وابسته به وضعيت كاراكتر در هنگام حركت او كاملاً شبيح سازي شده اند . به طور مثال اگر كاراكتر در زميني شيب دار قرار بگيرد براي حفظ تعادل خويش ، بدنش را به طور كاملاً طبيعي به طرف مخالف جهت شيب خم ميكند . در كل كاراكتر ها در اين بازي قادرند تا طبق روند بازي در تمام موارد از خود عكس العمل نشان دهند . در اين Trailer كاراكتر گرافيكي در حالي كه در حركت است به طرف دوربين نشانه ميرود سپس اين كا را در حالي كه زمين به طرف چپ و راست خم ميشود همراه با تغيير وضعيت بدن خود جهت حفظ تعادل ادامه ميدهد سپس دوربين او را از بغل در حالي كه از سراشيبي و سر بالايي در حال حركت است و سعي در حفظ تعادل بدنش دارد نشان ميدهد .
Object Motion Blur :
از اين تكنيك در Need For Speed MostWanted و Need For Speed Carbon به شدت استفاده شده بود . استفاده از اين تكنيك باعث محو شدن روند حركات Object هاي پر سرعت ميشود و علاوه بر جلوه ي زيبايي كه به تصاوير در حال Render ميدهد باعث صرفه جويي در زمان پردازشي GPU هم خواهد شد ، به اين صورت كه ديگر لازم نيست جزئيات حركت سريع Object ها به وسيله ي GPU مورد پردازش قرار گيرد . استفاده از اين تكنيك در محيط هاي جنگلي Crysis تصاوير بسيار زيبايي را خلق خواهد كرد در ضمن از اين تكنيك براي محو كردن محيط اطراف در زمان تعويض خشاب اسلحه هم استفاده شده است ، دقيقاً مثل بازي Black كه براي PS2 منتشر شد .
Depth Of Field :
اين تكنيك باعث ايجاد عمق تصوير ميگردد . در اصل از اين ويژگي براي شبيح سازي محو شدن اشياء ، در حال تمركز بر روي جسم ديگر استفاده ميشود ؛ اگر توجه كرده باشيد هنگامي كه در حال نگاه كردن به چيزي هستيد چشم شما بر روي جسم مورد نظر تمركز ميكند و تمام اشياء اضافي موجود در ميدان ديد شما را محو مينمايد ، اين ويژگي دقيقاً به همين صورت در بازي استفاده شده است ، به اين صورت كه موتور گرافيكي بازي تشخيص ميدهد كه شما بر روي چه چيزي از لحاظ ديداري تمركز كرده ايد و به اين شكل تمام اشياء ديگر را كه در ميدان ديد شما قرار دارند محو مي نمايد . همچنين اين ويژگي در GamePlay تاثير گذار خواهد بود ، به اين صورت كه تمركز شما را بر روي اهداف مورد نظر افزايش ميدهد .
Breakable Buildings :
اين ويژگي باعث ميشود تمام ساختمانها و بناهاي موجود در بازي به شكل كاملاً طبيعي قابل تخريب باشند .
Breakable Vegetation System :
اين ويژگي باعث تخريب پذيري تمام گياهان در بازي به شكل كاملاً طبيعي مي شود .
Advanced Rope Physics :
اين ويژگي مسئول شبيح سازي فيزيك تاثير گذار بر محيط بازي است . در اين Trailer كاراكتر گرافيكي نمايش داده ميشود كه در حال حركت از روي يك پل است ، پل نسبت به وزن كاراكتر و مكاني از پل كه او در آنجا قرار گرفته پايين ميرود و از خود عكس العمل نشان ميدهد در همين هنگام سه بشكه به صورت پياپي از آسمان بر سر كاراكتر سقوط ميكنند و پس از مرگ كاراكتر در اثر وزني و فشاري كه به پل وارد ميكنند باعث فروريختن آن به صورت كاملاً طبيعي ميگردند .
What You See Is What You Play :
در اين مرحله چگونگي قرار دادن Object ها در Map بازي همراه اين جمله What You See Is What You Play نمايش داده ميشود ، معناي اين جمله از اين قرار است : چيزي كه ميبينيد همان چيزي است كه بازي ميكنيد .
Component Vehicle Damage :
اين ويژگي باعث تخريب كاملاً واقع گرايانه ي تك تك اجزاي تشكي دهنده ي وسايل نقليه ميگردد . به اين صورت كه تك تك اجزاي تشكيل دهنده ي وسايل نقليه انيميشن تخريبي مختص به خود را دارا هستند و به صورت كاملاً جدا گانه تخريب ميگردند . در اين Trailer اتوموبیلي در حال حركت نشان داده ميشود كه Player در حال شليك به چرخهاي آن است ، پس از چند شليك سرانجام چرخ سمت راست قسمت جولويي اتوموبيل بر اثر اثابت گلوله منفجر ميشود و اتوموبيل به طرف راست منحرف ميگردد اما بعد از انفجار چرخ سمت راست به ترتيب چرخ سمت چپ قسمت جلو و قسمت عقب اتوموبيل منفجر ميشوند و آن را به سمت دوربين و سپس به سمت راست منحرف ميكنند ، در اين لحظه اتوموبيل بر روي زمين كشيده ميشود و باعث توليد جرقه ميگردد اما سرانجام متوقف مي شود .
Next-Gen Physics System :
اين ويژگي مربوط به فيزيك انقلابي و نسل بعد بازي است كه قادر است در مقياس بسيار وسيع تمام موارد مربوط به فيزيك در بازي را شبيه سازي كند . اين Trailer كاراكتر بازي را در حالي كه در صحرا قرار گرفته نمايش ميدهد ؛ پس از مدتي ناگهان انفجار عظيمي شبيه به انفجار هسته اي در دور دست رخ ميدهد ، موج حاصل از اين انفجار باعث بلند شدن خاك به هوا و پرتاب شدن اشياء موجود در صحرا به سمت شما و موافق جهت موج انفجار ميگردد ، نكته ي جالب آنكه اين صحرا بسيار وسيع است و موج حاصل از انفجار بر روي تمام اشياء موجود در صحرا تاثير ميگذارد و باعث پرتاب شدن تمامي آنها ميگردد و اين امر باعث خلق صحنه ي بسيار زيبا و طبيعي ميگردد .
در پايان بعد از نمايش عنوان CryEngine 2 اين جمله ظاهر ميگردد
Available For Developers Licensing Now كه به معني آماده بودن CryEngine 2 جهت فروش به توسعه دهندگان بازي است و خبر از پايان كار پروژه ي CryEngine 2 را ميدهد به بيان ديگر كار موتو بازي تمام شده و طراحان مشغول طراحي مراحل و ...
Crysis هستند . به اميد روزي كه Icon بازي رو ، رو Desktop ويندوزامون ببينيم .
اميدوارم از اين مطلب خوشتون اومده باشه . در صورتي كه هر گونه مشكلي در اين مطلب ديديد به بزرگي خودتون ببخشيد و اگه براتون ممكن بود به من جهت اصلاح خبر بديد .
تا بعد .