احیای سری Onimusha؟ امکان پذیر است!

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
ea3ohokgakgutr3idsoj.jpg


ظاهرا عوامل اجرایی کمپانی کپکام سری Onimusha را فراموش نکرده اند.

این سری که از زمان PS2 تا کنون در تاریکی به سر می‎برده است، ممکن است در آینده روزهای روشن تری داشته باشد چرا که آقای Yoshinori Ono (تهیه کننده معروف سری Street Fighter) از صحبت هایی در میان اعضای رده بالای این شرکت سخن گفته است.

وی عنوان کرد:
من با افرادی که با من روی نسخه های اولیه بازی کار کرده بودن، صحبت هایی داشتم و در مورد این گفتیم که چقدر جالب میشه اگه این سری رو دوباره احیا کنیم.
اما طرفداران باید بدونن که ما هنوز توی مرحله صبحت کردن در این مورد هستیم و جلوتر نرفتیم.
ما در داخل کپکام این رو درک می‌کنیم که تقاضایی برای برگردوندن سری های مختلف وجود داره و اگرچه در حال حاضر چیزی برای گفتن وجود نداره، اما من مطمئنم در آینده خبرهایی در مورد سری های مختلف منتشر میشه که طرفداران رو خوشحال میکنه.
سری های محبوب و مورد علاقه طرفداران قراره برگردن.

سری Onimusha نمرده است و در جریان بودن "صحبت هایی در میان اعضای رده بالای" این کمپانی ژاپنی، امیدوار کننده است.
 

Dante Never Cry

The Awakening Dragon
کاربر سایت
Oct 5, 2008
9,334
نام
Ali
آیا رزیدنت ایول جدیدا برای شما کافی نیست؟:|:D آیا لاست پلنت 2 و 3 برای شما کافی نیست؟:|:D آیا داینو کرایسیس 3 برای شما کافی نیست؟:|:D کپکام به شاهکارهایی که داره گند میزنه تو حالا حساب کن بیاد یه آی پی جدید بسازه!:D از همون بنیانش به گند میکشه!:D یا همین دویل می کرای که انقد عاشقشی! جدا نسخه ی DmC برای خودت قابل درک بود؟:| دانته با موی سیاه هیچی، قیافه ادیکتی داده بودن:D کپکام داره به کپکامی که همه تو نسل 7 ازش توقع داشتن، تبدیل میشه! یه نسل وقت لازم بود تا متوجه بشن ولی همین که در آخر قبول کردن که هرچی بازی جدید میدن گند میزنن و بهتر هست فعلا با ریمستر آی پی های قدیمی و قوی سر کنن هم جای خوشحالی داره! حالا دراگونز داگما رو قلم بگیرید که بر حسب اتفاق بازی خوبی شد:D
کپکام یه چند سالی هست داره خیلی بهتر عمل میکنه و آخرین IP جدیدشون که Dragon's Dogma باشه هم واقعا عالی بود :D من که به آینده شرکت و بازیهای جدیدشون امیدورام (البته اگر بازی جدیدی بسازن :|:D)

واقعا چرا نمیشه تو رو بن کرد؟ واقعا چرا؟
;;)>:):d

مخالفم!:D بجای صرف هزینه برای ساخت یه IP جدید و جا انداختنش و هزارتا مصیبت دیگه که ریسک رو بالا میبره، بهتره از محبوبیت Oni و هایپی که اتوماتیک ایجاد میکنه استفاده کنن. فقط اینکه بهتره گیم پلیش حسابی تغییر کنه و بروز بشه. به نظر من که بازگشت Oni به شکل یه ریبوت و با شکل و شمایل جدید بهتر از خلق یه IP تاره ست.
نه خب ببین ماکان این حرکت برای یه سری فوق العاده محبوب یا جدیدتر شاید قابل درک بود ولی برای Oni به نظرم زیاد مناسب نیست. مطمئنا خود من دوست ندارم به این موضوع اعتراف کنم ولی متاسفانه Oni هیچوقت سری اونقدر بزرگی نبوده که الان بخواد بازگشتش کلی سر و صدا به پا کنه و تضمین کننده یه فروش چندین میلیونی باشه. نسخه به نسخه میزان فروش (و بالطبع علاقه به سری) Oni کمتر میشد جوری که Dawn of Dreams اصلا حتی نتونست یک میلیون نسخه هم بفروشه. حالا این رو بزاریم کنار این حقیقت که اگه تازه دارن در مورد بازی صحبت میکنند یعنی در زودترین حالت قراره بازی سال 2020 یا 2021 عرضه بشه، یعنی 15 سال بعد از عرضه آخرین نسخه سری!

با وجود اینکه قبول کردنش سخته ولی حقیقت اینه که اونیموشا Shenmue III یا FF VII Remake نیست که میلیون ها نفر منتظر عرضه اش باشن و Day 1 بخرنش. با توجه به اینکه کپکام باید کلا بازی رو از پایه بسازه (خیلی خیلی بعید میدونم Asset های زمان PS2 دیگه الان کاربردی برای نسخه جدید داشته باشن) و سری Oni هم اونقدر برند معروفی نیست که بخواد تاثیر خیلی زیادی روی فروش بازی بزاره، به نظرم مارکتینگ بازی به عنوان یه IP جدید و یه Spiritual Successor برای Oni خیلی بهتر از اینه که بخوان اون رو مستقیما به یه IP قدیمی ربط بدن.

اگه بگن Onimusha ـی جدید ممکنه کسایی باشن که قبلا تجربه خوبی با نسخه های قبلی نداشتن و طبق اون تجربه بیخیالش بشن یا اینکه با دیدن تصاویر و ویدئو های نسخه های قبلی نسبت به خرید بازی بی میل بشن، در حالی که اگر بگن یه IP جدیده نه تنها هوادارای سری Oni بخاطر شباهت های موجود با سری محبوبشون جذبش میشن (همینطوری که برای Ni-Oh داره این اتفاق میوفته) بلکه بازی به واسطه جدید بودنش یه شانس بهتر/عادلانه تر برای جذب هوادارای جدید هم پیدا میکنه.

البته اینا همه اش فرضیات و من به هیچ عنوان نمیگم که Onimusha 5 یا Onimusha Reboot به هیچ عنوان نمیتونه موفق بشه یا هوادار پیدا نمیکنه، فقط دارم میگم به نظرم با توجه به شرایطی که بالاتر توضیح دادم از لحاظ اقتصادی برای کپکام عاقلانه تره که بخواد این بازی رو به عنوان یه IP جدید عرضه کنه. (البته تمام این بحث ها با در نظر گرفتن این فرضه که اصلا این حرف زدن های سران کپکام به یه نتیجه ای برسه و در حد حرف باقی نمونه :D )
 

21-31

کاربر سایت
May 31, 2014
18
نام
ali
فقط امیدوارم تمام خاطراتمون رو نابود نکنن .. کاری که CAPCOM تو این سال ها نشون داده خیلی تبهر خاصی توش داره
 

hmd2009

کاربر سایت
Oct 3, 2008
4,585
نام
حمید
این بازی برام مهم نیست فقط رزیدنت ایول 7 رو رونمایی کنه ببینم همون راه قبل رو داره میره یا اینکه میخواد دوباره رزیدنت ایول رو به روزهای اوجش برگردونه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر