اینی که شرکتا فکرشون پول و درامد بیشتر با یه کار ضعیفه کاملا درسته.اما اینی که هر کارگردانی هم که یه ایده رو بوجود اورده هر بار که تو کار باشه بازی خوب از آب در بیاد مخالفم نمونشم همین سه تا کارگردانی که مثال زدی میکامی با اویل 4 اویلو خراب کرد ساکاکوچی با x2 کوجی ما هم با متال 5 البته همه قبول داریم که اینا بازی های بدی نبودن و مشکلشون وفادار نبودن به شمارهای پیشینه در حالی که خود خالق اثر تولید شون کرده و اگه همین بازی هارو کسی دیگه درست میکرد میگفتن چون خود کارگردان اصلی رو سر کار نبوده اینجوری شدن
به نظر من نیمه پر لیوان رو ببینید
کسانی که نام بردم چندین بازی درجه 1 ساختن که خیلی از شرکت ها واسه این که بتونن سر پا بمونن فقط یکی از همون بازی ها رو لازم داشتن
فکرکنید اگه RE رو از CAPCOM یا FF رو از Square Enix یا MGS رو از KONAMI بگیرید چی از این شرکت ها میمونه.
در مورد ساکاگوچی , که به قدری کارنامه درخشانی داره که حتی میشه گفت با این که X-2 کار ضعیفی هستش ولی بازهم کار خوبی شده بود ..
در مورد کوجیما بازی MGS 5 کاملا ناقص بوده و به نظرم درگیری هایی چندین ساله که کوجیما با کونامی داشت باعث شد MGS به این حال روز در بیاد و کوجیما با DEAD STRANDING ثابت میکنه که ایده های خوبش فعلا تمام نشدنیه.
در مورد میکامی به نظر من RE-4 با تغییراتی که تو دوربین اعمال کردن باعث شد که حس ترس بازی کمتر بشه ولی %100 از RE-5,6 بهتره. RE-4 وارد سبک جدیدی از بازی شده بود که هنوز رگه هایی از ترس و همرا اکشن درش بود
وقتی میکامی رو کنار گذاشتن برای RE-5 هیچ ایده ای نداشتن به غیر از این که بیان بازی رو به سمت سبک اکشن ببرن و از سبک تریلر که ریشه ش بود جداش کنن به نظر من RE-5-6 یه کپی بی کیفیت با گرافیک بالا از RE-4 بود .
در نهایت - بحث رو طولانی نکنیم هر کسی یه نظری داره و به نظر من کسانی که یه اثری رو درست میکنن ممکنه از هر 10 تا قسمت 1-2 رو خراب کنن ولی همیشه رو به جلو حرکت میکنن و میدونن که به کدوم سمت برن که هم از دنیای بازیسازی که هر سال پیشرفت های بزرگی میکنه عقب نمونن و هم از ریشه ها جدا نشن.