The End Of Ps

کاربر سایت
Apr 5, 2012
3,733
نام
علی
من نمیدونم چرا هر وقت آماره NPD میاد بعدش تا دو سه صفحه بحث های دیگه ای شکل می گیره ! بحث انحصاری به نظرم چه کمیتی چه کیفیتی وضعیت مشخصه بازم با این حال حرف اول رو سلیقه میزنه ولی این قضیه برتری شبکه و لایو یه چیزی شده که مثل طوطی افتاده تو دهن خیلی ها :D خودم دو سه تا دوست نزدیک دارم با گرایشات مایکرو فنی که خیلی مواقع مولتی میزنیم یه بار بحث این موضوع شد ، گفتم خب اینی که میگید الان دقیقا چه برتری هست ؟ پلاس که خب سرویسی بود که زودتر از گلد اومد چیزه خاصی هم نداره بازی مجانیه هر ماه + حق استفاده از مولتی بازی ها ، از نظره تخفیفات هم واقعا psn فلش سیل های خفنی میخوره خیلی مواقع در حدی که بازی 60 دلار 20 دلار بشه و مثلا بعضی بازی ها زیره 10 دلار بیان 60 تا 85 درصد تخفیف ، ایشون گفت خب از نظره امنیت ، گفتم سال 2010 تموم شد دیگه . بحث قطعی شد سال 2016 رو حساب کردیم قطعی psn اگه کمتر باشه بیشتر نبود اکثرش هم برا تعمیرات دو سه ساعتی بود با این حال که کاربران فعال psn واقعا خیلی خیلی زیاده ، گفتم خب موضوع چیه پس ؟ خودت هم که اکثرا تو لست و بقیه بازی هایی با ما مشکل چیه دقیقا :D هیچی آخر بحث رسید به اتفاقات نسل قبل و قابلیت بک وارد !
به نظره من شبکه psn هیچ مشکل خاصی نداره و از نسل قبل با اختلاف وحشتناکی بهتره و از طرفی خیلی راحت و روان هست (البته رابط کاربری خوده PS4 هم واقعا خیلی روان و سریعه) و خرید دیجیتالی برای خیلی ها حتی راحت تره از چند روز قبل هم پری دانلود میذارن ، تنها چیزی که سونی باید بهتره کنه بازی های فری برا پلاس هست که جدیدا بهتره شده همین 2 ماه اخیر به نظرم LBP3 و tearaway بازی های خوبی بودند
 
آخرین ویرایش:

asi_1447

کاربر سایت
Oct 27, 2010
1,395
نام
احسان
حالا مقایسه خنده دار سرویس ps now با game pass که از زمین تا اسمون با هم متفاوت هستند بگذریم چون xbox game pass برای تک تک دارندگان x1 با کیفیت عالی قابل دسترس هست ولی ps now هزار دردسر استریمش بماند تازه برای همه هم قابل استفاده نیست !
ولی دوستمون درباره کم کاری مایکروسافت صحبت کرد و من واضح گفتم در طول این مدت این بازیها از سمت مایکروسافت استدیوز برای one منتشر شده و امار خوبی هست و نشان از کم کاری نداره اما حالا یکسری بازیهای فرست پارتی و ترد پارتی سونی در یک مدت بازه زمانی کوتاه تلمبار شدند بودند و حالا عرضه شدند دلیل بر این میشه رقیب رو بکوبیم ؟

همیشه سونی تو دو ماه اینقدر انحصاری داشته ؟ تا حالا نشده در طول چندین ماه متوالی از لحاظ عدم تعدد انحصاری های مشکل داشته باشه ؟ چون این دو ماه که سونی کلی بازی از قبل تاخیر خورده داشته و همشون با فاصله بازه زمانی های کوتاه از هم عرضه شدند باعث میشه عملکرد رقیب رو زیره سوال ببریم ؟ و اینکه هیچ وقت فن های Xbox اول سال توقع انحصاری مهمی نداشتند و کسایی که Xbox دارند میدونند این وقت سال مایکروسافت انحصاری خاصی رو عرضه نمیکنه برعکس سونی ! خلاصه عملکرد کلی نسل رو میشه مقایسه کرد سونی بهتره بوده و یا مایکروسافت که مسلما یکی بهتر عمل کرده ! ولی اینکه به خاطره یکسری انحصاری ژاپنی سونی که در عرض دو ماه رگباری عرضه شدند و اگر روی وان همشون با هم عرضه بشند در مجموع یک میلیون نسخه هم نمیفروشند بخوایم رقیب رو ترول کنیم و بگیم برنامه نداره و هدف والای الهی داره چرت و پرت محضه !
همین انحصاری هایی که به صورت رگباری منتشر شدن اگه انحصاری xbox بودن اینو نمیگفتی.
یه جوری میگی انحصاری ژاپنی انگار فحشه و کسر شانه. صرفا چون استدیوی ساخت این بازی ها تو ژاپنه پس پیف پیف. اون بازی تو آواتارت هم ژاپنیه. جدیدا فن های مایکروسافت یه چماق گرفتن دستشون به اسم انحصاری های ژاپنی و هی دارن زور میزنن از ارزش این بازی ها کم کنن. در حالی که همین ها نسل قبل وقتی ninja gaiden به صورت انحصاری برای کنسولشون میومد باهاش پز میدادن. اما همون استدیو این نسل برای سونی ni-oh رو میسازه میشه پیف پیف. نکنید آقا!
من فن سونی نیستم، یعنی فن کنسول نیستم اما فن بازی هستم. سونی این چند وقته مایکروسافت رو له کرده. حقیقت محضه! امیدوارم مایکروسافت به خودش بیاد. چون من علاوه بر ps4 ویندوز 10 هم دارم و دوست دارم انحصاری های مایکروسافت رو هم بازی کنم. فورتزا و گیرز 4 رو هم الان رو سیستمم دارم.
 

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,986
نام
Mohammad
همین انحصاری هایی که به صورت رگباری منتشر شدن اگه انحصاری xbox بودن اینو نمیگفتی.
یه جوری میگی انحصاری ژاپنی انگار فحشه و کسر شانه. صرفا چون استدیوی ساخت این بازی ها تو ژاپنه پس پیف پیف. اون بازی تو آواتارت هم ژاپنیه. جدیدا فن های مایکروسافت یه چماق گرفتن دستشون به اسم انحصاری های ژاپنی و هی دارن زور میزنن از ارزش این بازی ها کم کنن. در حالی که همین ها نثل قبل وقتی ninja gaiden به صورت انحصاری برای کنسولشون میومد باهاش پز میدادن. اما همون استدیو این نسل برای سونی ni-oh رو میسازه میشه پیف پیف. نکنید آقا!
من فن سونی نیستم، یعنی فن کنسول نیستم اما فن بازی هستم. سونی این چند وقته مایکروسافت رو له کرده. حقیقت محضه! امیدوارم مایکروسافت به خودش بیاد. چون من علاوه بر ps4 ویندوز 10 هم دارم و دوست دارم انحصاری های مایکروسافت رو هم بازی کنم. فورتزا و گیرز 4 رو هم الان رو سیستمم دارم.
حرف حساب.:x
در مورد این بحث مایکروسافت آینده نگر و آینده بین هم باید بگم حقیقتا مایکرو در دو بخش گوشی های همراه و کنسولها نتونسته وعده ها شو عملی کنه.یادمه یه مدت گوشی ویندوزی داشتم همون موقع هم فن های مایکرو چندین ماه منو با حرفاشون گول زدن که گوشی رو نفروشو آینده از آن مایکروسافت هست و یه روز خوب میاد و....
الان چند سالی از اون موقع میگذره و من آینده ای برای گوشی های ویندوزی ندیدم و همین الانم هستن کسایی که به امید اون اینده هنوز گوشیهاشونو نفروختن.برای کنسولش انشالله این اتفاق نیفته ولی اینکه بخوایم به خاطر یه آینده نامعلوم یه آینده در دسترس رو از دست بدیم یه خورده غیر منطقی به نظر میرسه.
 
آخرین ویرایش:

Donger

کاربر سایت
Apr 14, 2015
1,576
عنوان Suepr Bomberman R که در انحصار کنسول سویچ می باشد، بهترین لانچ 20 سال آخیر این سری رو در ژاپن داشته

برای مقایسه، فروش سایر عنوان های این سری در زمان لانچ در 20 سال اخیر در ژاپن به صورت زیر است:
Code:
[SWI] SUPER BOMBERMAN R – 39.609 / 2017
[NDS] CUSTOM BATTLER BOMBERMAN – 1.600 / 2008
[WII] BOMBERMAN BLAST – 3.600 / 2008
[NDS] TOUCH! BOMBERMAN LAND 2 – 3.038 / 2007
[NDS] BOMBERMAN STORY DS – 4.359 / 2007
[PSP] BOMBERMAN LAND PORTABLE – 1.648 / 2007
[WII] BOMBERMAN LAND WII – 6.241 / 2007
[360] BOMBERMAN ACT: ZERO – 2.035 / 2006
[NDS] TOUCH! BOMBERMAN LAND – 9.044 / 2006
[PSP] BOMBERMAN PORTABLE – 3.712 / 2006
[PS2] BOMBERMAN LAND 3 – 6.284 / 2005
[NDS] BOMBERMAN – 7.351 / 2005
[PS2] BOMBERMAN LAND 2 – 14.968 / 2003
[GBA] BOMBERMAN JETTERS – 3.608 / 2002
[NGC] BOMBERMAN GENERATION – 10.829 / 2002
[GBA] BOMBERMAN STORY – 18.072 / 2001
[PS1] BOMBERMAN LAND – 32.595 / 2000
[N64] BOMBERMAN 64: THE SECOND ATTACK! – 12.257 / 1999
[GB] BOMBERMAN QUEST – 15.325 / 1998
[PS1] BOMBERMAN: PARTY EDITION – 34.945 / 1998
[N64] BOMBERMAN HERO – 14.666 / 1998
[PS1] BOMBERMAN WARS – 6.929 / 1998
[PS1] BOMBERMAN WORLD – 76.801 / 1998
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
حالا مقایسه خنده دار سرویس ps now با game pass که از زمین تا اسمون با هم متفاوت هستند بگذریم چون xbox game pass برای تک تک دارندگان x1 با کیفیت عالی قابل دسترس هست ولی ps now هزار دردسر استریمش بماند تازه برای همه هم قابل استفاده نیست !
ولی دوستمون درباره کم کاری مایکروسافت صحبت کرد و من واضح گفتم در طول این مدت این بازیها از سمت مایکروسافت استدیوز برای one منتشر شده و امار خوبی هست و نشان از کم کاری نداره اما حالا یکسری بازیهای فرست پارتی و ترد پارتی سونی در یک مدت بازه زمانی کوتاه تلمبار شدند بودند و حالا عرضه شدند دلیل بر این میشه رقیب رو بکوبیم ؟

همیشه سونی تو دو ماه اینقدر انحصاری داشته ؟ تا حالا نشده در طول چندین ماه متوالی از لحاظ عدم تعدد انحصاری های مشکل داشته باشه ؟ چون این دو ماه که سونی کلی بازی از قبل تاخیر خورده داشته و همشون با فاصله بازه زمانی های کوتاه از هم عرضه شدند باعث میشه عملکرد رقیب رو زیره سوال ببریم ؟ و اینکه هیچ وقت فن های Xbox اول سال توقع انحصاری مهمی نداشتند و کسایی که Xbox دارند میدونند این وقت سال مایکروسافت انحصاری خاصی رو عرضه نمیکنه برعکس سونی ! خلاصه عملکرد کلی نسل رو میشه مقایسه کرد سونی بهتره بوده و یا مایکروسافت که مسلما یکی بهتر عمل کرده ! ولی اینکه به خاطره یکسری انحصاری ژاپنی سونی که در عرض دو ماه رگباری عرضه شدند و اگر روی وان همشون با هم عرضه بشند در مجموع یک میلیون نسخه هم نمیفروشند بخوایم رقیب رو ترول کنیم و بگیم برنامه نداره و هدف والای الهی داره چرت و پرت محضه !
nier-horizon-yakuza -nioh کی تاخیر خوردن ما نفهمیدیم؟ همین انحصاری ژاپنی(!) هم 2 تاشون کاندید game of the year هستن یکی با متا 90!یکی از همین انحصاری ژاپنی هم scalebound بود که یه فروم رو برداشته بودید best game of all time قراره بشه چقدر ایده خفنی داره. الان شد فقط بازی ژاپنی دیگه؟
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
یه جوری میگن بازی ژاپنی انگار مثلا داریم در مورد گرشاسب و اینا صحبت می کنیم
همین نینجا گایدن نسل قبل یکی از دلایل خرید x360 بود یا همین اسکیل باند قرار بود انحصاری بترکون xone بشه

اونوقت بازیهایی مثه nier یا nioh که عملکرد و کیفیتی به مراتب بالاتر داشتن شدن بازی چرت...........ای کاش همین بازیها شبیهش برا one هم بود و می رفتیم بازیشون می کردیم.

.
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
lol حالا شد یکسری بازی های ژاپنی :)) ؟! همین بازی های ژاپنی موفقیت هایی بدست آوردن و دارند میارن که بازی ها روی کنسول مورد علاقت تو خواب هم نمیتونن ببینن. یجوری میگه بازی های ژاپنی انگار در مورد گینه بیسائو حرف میزنه. همین زلدایی که یک هفته نیست از موفقیت بینظیرش میگذره احتمالا از قلب بنگلادش اومده.

عملکرد فوق العاده PS4 توی تنها بازه 3 ماه 2017 جوریه که با تریلی از روی اکس باکس رد شده باز فن بوی ها دست از مهمل گفتن بر نمیدارن! برو هیلو وارزتو بزن و با واقعیت کنار بیا این تازه اولشه ;).
 

hitman68

کاربر سایت
Sep 6, 2011
6,364
منظور دوستان از ژاپنی این نیس ک توی ژاپن ساختن یا شرکت ژاپنی بوده
منظورشون سبک بازیه ک یجورایی برای آسیایی ها بیشتر لذت بخشه حالا هستن بازیایی ک توی غرب هم طرفدار کم ندارن
وگرنه resident evil هم خب شرقیه یا خیلی از بازی های دیگ
 

SHANSER

کاربر سایت
Jun 17, 2009
6,724
نام
منصور
به شخصه سبک بازی مثل Nioh میپسندم و با توجه به محبوبیت و شناخته شدن این سبک با Dark souls دیگه اینا تو غربم طرفدار خودشون دارن ولی بازی مثل Persona که من نه اسمش شنیدم نه میدونم خوردنیه؟! ناشرشم زیاد تمایلی نداره غرب بدونه چیه و یکجورایی مخصوص همون ژاپنه و تو غربم چیزی نمیفروشه با این تبلیغات ضعیف یا Nier هم همیم طور یک مواردی توشون دارن که مخصوص ژاپنه
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
به شخصه سبک بازی مثل Nioh میپسندم و با توجه به محبوبیت و شناخته شدن این سبک با Dark souls دیگه اینا تو غربم طرفدار خودشون دارن ولی بازی مثل Persona که من نه اسمش شنیدم نه میدونم خوردنیه؟! ناشرشم زیاد تمایلی نداره غرب بدونه چیه و یکجورایی مخصوص همون ژاپنه و تو غربم چیزی نمیفروشه با این تبلیغات ضعیف یا Nier هم همیم طور یک مواردی توشون دارن که مخصوص ژاپنه

به نظرم این تصور غلطیه که پرسونا فقط تو ژاپن فروش میره .. حالا امار رسمی و دقیق پیدا نکردم ... ولی خوب vgchartz یه براوورد نزدیکی میده ...


North America: 0.37m 31.7%
+ Europe: 0.25m 21.4%
+ Japan: 0.39m 33.2%
+ Rest of the World: 0.16m 13.6%
= Global 1.16m

فروش امریکا زیاد فرقی با ژاپن نداره... تازه پرسونا ۵ فروشش قطعا بین دو تا سه برابر پرسونا 4 گلدن خواهد بود ...
 

ehsan_srk

کاربر سایت
Sep 23, 2007
4,097
نام
Ehsan
فروش بازی ها در بریتانیا در هفته گذشته:

01 (NE) TOM CLANCY'S GHOST RECON: WILDLANDS (UBISOFT)
02 (01) HORIZON ZERO DAWN (SONY COMPUTER ENT.)
03 (NE) LEGO WORLDS (WARNER BROS. INTERACTIVE)
04 (02) THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD (NINTENDO)
05 (03) GRAND THEFT AUTO V (TAKE 2)
06 (NE) NIER AUTOMATA (SQUARE ENIX EUROPE)
07 (06) FIFA 17 (ELECTRONIC ARTS)
08 (08) ROCKET LEAGUE (505 GAMES)
09 (04) 1-2 SWITCH (NINTENDO)
10 (11) CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE (ACTIVISION BLIZZARD)
11 (05) FOR HONOR (UBISOFT)
12 (13) MINECRAFT: XBOX EDITION (MICROSOFT)
13 (12) RESIDENT EVIL 7: BIOHAZARD (CAPCOM)
14 (09) SNIPER ELITE 4 (SOLD OUT SALES & MARKETING)
15 (16) FORZA HORIZON 3 (MICROSOFT)
16 (14) HITMAN: THE COMPLETE FIRST SEASON (SQUARE ENIX EUROPE)
17 (10) BATTLEFIELD 1 (ELECTRONIC ARTS)
18 (17) OVERWATCH (ACTIVISION BLIZZARD)
19 (20) WWE 2K17 (TAKE 2)
20 (18) UNCHARTED 4: A THIEF'S END (SONY COMPUTER ENT.)
21 (07) SUPER BOMBERMAN R (KONAMI)
22 (22) POKEMON SUN (NINTENDO)
23 (21) THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECIAL ED. (BETHESDA SOFTWORKS)
24 (24) JUST DANCE 2017 (UBISOFT)
25 (15) HALO WARS 2 (MICROSOFT)
26 (26) STEEP (UBISOFT)
27 (23) LEGO STAR WARS: THE FORCE AWAKENS (WARNER BROS. INTERACTIVE)
28 (27) MAFIA III (TAKE 2)
29 (33) MINECRAFT: PLAYSTATION EDITION (SONY COMPUTER ENT.)
30 (28) NBA 2K17 (TAKE 2)
31 (29) FALLOUT 4 (BETHESDA SOFTWORKS)
32 (36) TOM CLANCY'S RAINBOW 6: SIEGE (UBISOFT)
33 (39) DISHONORED 2 (BETHESDA SOFTWORKS)
34 (32) TOM CLANCY'S THE DIVISION (UBISOFT)
35 (35) POKEMON MOON (NINTENDO)
36 (31) WATCH DOGS 2 (UBISOFT)
37 (NE) MARIO SPORTS SUPERSTARS (NINTENDO)
38 (38) NEW SUPER MARIO BROS. 2 (NINTENDO)
39 (25) NIOH (SONY COMPUTER ENT.)
40 (30) FINAL FANTASY XV (SQUARE ENIX EUROPE)
-------------------------------------------------------------------------------
مقدار کاهش فروش 2 بازی مهم هفته گذشته در هفته دوم فروش خودشون:

02 (01) HORIZON ZERO DAWN (SONY COMPUTER ENT.) [-60%]
04 (02) THE LEGEND OF ZELDA: (BREATH OF THE WILD NINTENDO) [-70%]
-------------------------------------------------------------------------------
درصد فروش Tom Clancy’s Ghost Recon: Wildlands بر روی 2 پلتفورم:

PS4 52%
XB1 48%
----------------------------------------------------------------------------------
France:
Switch launch : 105k
Zelda totals : 130k including 96k Switch version
HORIZON ZERO DAWN sold more than 96k
 

Armin.jrpg

کاربر سایت
Sep 1, 2011
716
نام
Armin
به شخصه سبک بازی مثل Nioh میپسندم و با توجه به محبوبیت و شناخته شدن این سبک با Dark souls دیگه اینا تو غربم طرفدار خودشون دارن ولی بازی مثل Persona که من نه اسمش شنیدم نه میدونم خوردنیه؟! ناشرشم زیاد تمایلی نداره غرب بدونه چیه و یکجورایی مخصوص همون ژاپنه و تو غربم چیزی نمیفروشه با این تبلیغات ضعیف یا Nier هم همیم طور یک مواردی توشون دارن که مخصوص ژاپنه
مشکل اینه که فروش پرسونا تو آمریکا در حد ژاپنه ولی اتلوس اصلا اهمیت نمیده به غرب. اگه یکم بیشتر تبلیغ میکردن تو غرب میتونست خیلی عالی فروش کنه، الان همینجوری هم پرسونا 4-3 ساله متوالی تو همه ی لیست بازی های مورد انتظار جزو نفرات اوله
برای دوستای که آشنایی ندارن با پرسونا یا از بازیای ژاپنی بدشون میاد: یه بازی که همچین موجودی توش وجود داشته باشه به نظرتون ارزش امتحان کردن نداره؟
I_PRC0A2_TMX_1.png
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
به نظرم این تصور غلطیه که پرسونا فقط تو ژاپن فروش میره .. حالا امار رسمی و دقیق پیدا نکردم ... ولی خوب vgchartz یه براوورد نزدیکی میده ...


North America: 0.37m 31.7%
+ Europe: 0.25m 21.4%
+ Japan: 0.39m 33.2%
+ Rest of the World: 0.16m 13.6%
= Global 1.16m

فروش امریکا زیاد فرقی با ژاپن نداره... تازه پرسونا ۵ فروشش قطعا بین دو تا سه برابر پرسونا 4 گلدن خواهد بود ...
به دو برابر شاید نزدیک بشه ولی سه برابر به نظرم خیلی خوشبینانه‌س.
پرسونا شاید بین 50 تا فرنچایز پرطرفدار ژاپنی تو کل جهان هم نباشه با اینکه هم سری قدیمی‌ایه، هم انیمه داشته و هم اسپین آف و ...
فروش فیزیکی و دیجیتالیش توی ژاپنش تو ماه اول رو دو تا کنسول فکر کنم دور و بر 500هزارتا بود (350هزارتاش مال همون هفتۀ اول بود:D).
به احتمال خیلی زیاد پرفروشترین بازی تاریخ Atlus میشه منتها به فروش دومیلیون نسخه هم ممکنه نرسه.
البته من اطلاعاتم خیلی کافی نیست، باید یه مقایسه‌ای کرد با عملکرد JRPGهایی که خوب بودن و تو یه سال اخیر تو غرب اومدن تا بشه برآورد درستتری کرد.
و اینکه آیا بازی روی PS3 رو غرب فروش میکنه یا اصلاً به طور جدی عرضه میشه چون یک پنجم فروشش تو ژاپن روی PS3 بوده.
خوب یا شاهکار بودن بازی‌ای که انقدر شدید مخاطبش خاصه خیلی تأثیر کمی روی فروشش میتونه داشته ولی خب کاشکی همۀ بازیهای خوب، بیشتر بفروشن تا بازی‌ای مثل GRW نیاد بهترین لانچ 2017 تا الان رو توی بریتانیا بدست بیاره.
 
  • Like
Reactions: Armin.jrpg

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
به دو برابر شاید نزدیک بشه ولی سه برابر به نظرم خیلی خوشبینانه‌س.
پرسونا شاید بین 50 تا فرنچایز پرطرفدار ژاپنی تو کل جهان هم نباشه با اینکه هم سری قدیمی‌ایه، هم انیمه داشته و هم اسپین آف و ...
فروش فیزیکی و دیجیتالیش توی ژاپنش تو ماه اول رو دو تا کنسول فکر کنم دور و بر 500هزارتا بود (350هزارتاش مال همون هفتۀ اول بود:D).
به احتمال خیلی زیاد پرفروشترین بازی تاریخ Atlus میشه منتها به فروش دومیلیون نسخه هم ممکنه نرسه.
البته من اطلاعاتم خیلی کافی نیست، باید یه مقایسه‌ای کرد با عملکرد JRPGهایی که خوب بودن و تو یه سال اخیر تو غرب اومدن تا بشه برآورد درستتری کرد.
و اینکه آیا بازی روی PS3 رو غرب فروش میکنه یا اصلاً به طور جدی عرضه میشه چون یک پنجم فروشش تو ژاپن روی PS3 بوده.
خوب یا شاهکار بودن بازی‌ای که انقدر شدید مخاطبش خاصه خیلی تأثیر کمی روی فروشش میتونه داشته ولی خب کاشکی همۀ بازیهای خوب، بیشتر بفروشن تا بازی‌ای مثل GRW نیاد بهترین لانچ 2017 تا الان رو توی بریتانیا بدست بیاره.

به دو میلیون نرسه ؟ پرسونا دیگه اون بازی گمنام قدیم نیست ... همچین فروشی رو روی ویتا کرده که موقع عرضه پرسونا اینستال بیسش 7-8 میلیون بیشتر نبود ... تازه تو امریکا هم که فروش ویتا اسف بار بوده .
الان اینستال بیس ps4 پنجاه و پنج میلیونه ... اصلا ps3 هم حساب نکنیم
... پرسونا ۵ همین الانم بیشتر از دوبرابر ۴ گلدن تو ژاپن فروخته ...
به نظر من که فروش نهایی پرسونا ۵ در نهایت , حداقل حدود ۲ الی ۲.۵ میلیون میرسه
 

sina_unl

کاربر سایت
Oct 27, 2005
2,065
نام
سینا
به دو میلیون نرسه ؟ پرسونا دیگه اون بازی گمنام قدیم نیست ... همچین فروشی رو روی ویتا کرده که موقع عرضه پرسونا اینستال بیسش 7-8 میلیون بیشتر نبود ... تازه تو امریکا هم که فروش ویتا اسف بار بوده .
الان اینستال بیس ps4 پنجاه و پنج میلیونه ... اصلا ps3 هم حساب نکنیم
... پرسونا ۵ همین الانم بیشتر از دوبرابر ۴ گلدن تو ژاپن فروخته ...
به نظر من که فروش نهایی پرسونا ۵ در نهایت , حداقل حدود ۲ الی ۲.۵ میلیون میرسه
به حال من که فرقی نمیکنه چقدر بفروشه ولی به جز مثلاً Pokemon و Final Fantasy و Kingdom Hearts چنتا JRPG داریم که توی آمریکای شمالی بیشتر از 500 هزار نسخه فروخته باشن؟
الان ردیت بازی رو چک کردم از کل دنیا 7-8 هزار نفر عضو داره.
چنتا بازی مخاطب خاص تونستن روی این کنسول 55 میلیون کاربری این رشدی که انتظار داری رو داشته باشن؟
بعد هم یه نکته‌ای 550 هزار (روی دو تا کنسول با اینستال بیس 10 میلیونی تو ژاپن) چه جوری بیشتر از دو برابر 400 هزار تا (روی یه کنسول با اینستال بیس دست بالا 2-3 میلیون تو ژاپن در زمان عرضه بازی) هست؟
اگه بازی بازم عقب نیفته، تو محدودۀ عرضه‌ش، MEA و KH1.5&2.5 و Yooka Laylee و DSIII:Ringed City و MLB و Toukiden 2 میان که مستقیم و غیر مستقیم (اگه یه بازی عامه پسندتر باشه اکثراً اونو ترجیح خواهند داد) میتونن روی فروش 2-3 هفتۀ اولش که معمولاً عمدۀ فروش بازیها رو تشکیل میده تأثیر بذارن.
بازم میگم من امیدوارم فروش همیشه با بازیهای خوب باشه ولی یه سری واقعیتها رو نمیشه نادیده گرفت.
کلاً پیش بینی کردن رو دوست ندارم، یه ماه دیگه سرنوشت فروش بازی تو غرب معلوم میشه.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر