Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,509
نام
محمد
حالا راجب XONE درست ولی ویندوز سنترال آماره فروش PS4 رو چطوری میتونه بگه ؟ :D یعنی رو چه حسابی میشه صحتش رو تایید کرد ؟ تو neogaf هم فکر کنم آماره دقیق دیگه نمیذارن
یکی از اونایی که به آمار NPD دسترسی داره این اعداد رو در اختیارشون میزاره، با توجه به آمار دسامبر و چیزهایی که خود NPD گفته کاملا مشخصه که آمارشون دقیقه :D تو گف هم به همین آمار استناد کردن و یه جورایی تایید شده هست، یکی از اینسایدرهای NPD هم گفته بود که اختلاف فروش PS4 و X1 در حد 5% هست که بازم صحت آمار ویندوز سنترال رو تایید میکنه.
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
خیلی هم عجیب نیست، تنها باندل رسمی اسلیم توی آمریکا همین باندل U4 بوده دیگه :D برعکس اروپا که باندل های متفاوتی داشته، توی آمریکا همین یه دونه باندل موجود بوده.
فروش X1 و PS4 هم که مشخص شده، صفحه قبل آمارش هست.

فروش این سه بازی هم مشخص شده:
Final Fantasy XV - 1570K
Dead Rising 4 - 315K
The Last Guardian - 250K
ICO در ده ماه اول خودش ۹۴ هزار نسخه فروخت
Shadow of Colossus در ماه اول خودش ۱۲۷ هزار نسخه فروخت
این آماره برای The Last Guardian چندان خوب نیست,چون هم بودجه خیلی بیشتری داشته و هم مدت زمان ساختش خیلی بیشتر بوده,هر چند ICO و Shadow of Colossus هم مشکلات فنی مشابه ای داشتند(فریم ریت و دوربین) ولی چون الان بررسی مشکلات فنی خیلی دقیق تر شده,این مشکلات به فروش بازی خیلی صدمه زد,فقط امیدوارم در حدی بفروشد که Gen Design باز هم بتواند یک بازی دیگر بسازد(همه این آمار فروش US only هستند)
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
البته خوده تاباتا قبل انتشار بازی گفته بود برای ژاپن انتظار فروش یک میلیونی داریم!!
یعنی از قبل می دونستن فروشش تو ژاپن افت می کنه...
جدا همیچین حرفی زدن . دیگه واقعا یه بی عقلی سران se ایمان اوردم .. کی بازار اصلیش رو ول میکنه میره دنبال ناشناخته ها .
حالا که واقعا از ژاپن اینقدر انتظار داشتن پس اصلا تو na به انتظارتشون نرسیدن قطعا .
 

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
جدا همیچین حرفی زدن . دیگه واقعا یه بی عقلی سران se ایمان اوردم .. کی بازار اصلیش رو ول میکنه میره دنبال ناشناخته ها .

بحث اینه که دیگه بازار اصلیش ژاپن نیست و اتفاقا SE تصمیم بسیار درستی گرفته. کلا ژاپنی ها دیگه مثل قدیم از JRPG های کنسول استقبال نمیکنن و به طور محسوسی فروش این بازی ها افت کرده. در عوض تو آمریکا و اروپا RPG های RT خیلی محبوبن و طرفدار زیادی داره. خیلی از این گیمرها هم همیشه دوست داشتن FF بازی کنن اما به دلیل TB بودنش فاصله میگرفتن. و XV یه انتخاب خیلی خوب برای همه این گیمرهاست!

به هر صورت خیلی خوبه که بفروشه و امیدوارم به همون 10 میلیون که SE و تاباتا مد نظرشون بود برسه. حداقل از نظر تجاری نمیره و شماره های بعدیش هم بیاد.
 

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
بحث اینه که دیگه بازار اصلیش ژاپن نیست و اتفاقا SE تصمیم بسیار درستی گرفته. کلا ژاپنی ها دیگه مثل قدیم از JRPG های کنسول استقبال نمیکنن و به طور محسوسی فروش این بازی ها افت کرده. در عوض تو آمریکا و اروپا RPG های RT خیلی محبوبن و طرفدار زیادی داره. خیلی از این گیمرها هم همیشه دوست داشتن FF بازی کنن اما به دلیل TB بودنش فاصله میگرفتن. و XV یه انتخاب خیلی خوب برای همه این گیمرهاست!

به هر صورت خیلی خوبه که بفروشه و امیدوارم به همون 10 میلیون که SE و تاباتا مد نظرشون بود برسه. حداقل از نظر تجاری نمیره و شماره های بعدیش هم بیاد.
این حرف شما چه از لحاظ بررسی تاریخی و چه امارهای روز کاملا اشتباهه .
در هر حالتی تمام این موارد رو بررسی کنیم این موضوع اشتباهه ... اینکه میگن بازار کنسول خانگی تو ژاپن مرده ... ولی فروش کنسول ps4 و ps3 تقریبا یکسان بوده .. خیلی از rpg ها رشدشون افت نکرده و بعضا بیشترم شدن حتی دو برابر . همچین ادعای موارد نقض شدید داره ... ۱۳ و ۱۳-۲ هم که بازار اصلیشون همون ژاپن بود ... اخه چطوری به این نتیجه رسیدین که بازار ژاپن دیگه تموم شده و اینها ؟؟؟؟؟//!
تصمیمشون تو سرشون بخوره وقتی زدن بازی رو کاملا وستریزه کردن انتظار دارید ژاپنی ها برن بخرن ...
اینکه فرانچایز به این بزرگی هم با فیل شدن یه نسخه از بین بره .. همون بهتر که بره .. حداقل فیل تر از این نمیشه . یاد و خاطره خوبش میمونه ... هر چند تو فروش xv در کل بد عمل نکرده ... هزینه های پروسه طولانی ساخت و تبلیغات عجیب و غریب و پر هزینه . این امکان رو به وجود اورده بازی هزینه هاش رو جبران نکنه .
در مورد اینکه به ده میلیون برسن ... نظر شخصیم اینه قطعا با شصت دلار بهش نمیرسن که بازم اون برگشت مالی رو برای se نداره. اوج فروش این بازیا همون ماه اوله و بعدشم که تو بازار دست دوم به وفور یافت میشن .
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Oakenshield

Fire and Cold Ashes
کاربر سایت
Jan 23, 2015
2,969
نام
محمد
به هر صورت خیلی خوبه که بفروشه و امیدوارم به همون 10 میلیون که SE و تاباتا مد نظرشون بود برسه. حداقل از نظر تجاری نمیره و شماره های بعدیش هم بیاد.
فاینال همیشه خوب می فروخته.پول ساخت xv هم زمانی که ورسوس بود از اسپین اف های سیزده در اومد. فروش الانش هم مسلما هزینه های دو سه سال اخیر را جبران کرده.
جدا از اون، هر قسمت ریمیک 7 بدون هیچ اما و اگری ده میلیون فروش می کنه.(مگه اینکه بیان گند بزنن که خیلی بعیده) و پول ساخت n تا فاینال ازشون در میاد. این که آینده سری به فروش xv بستگی داشته باشه بیشتر به یه شوخی می مونه تا واقعیت. ریمیک صد برابر این اهمیت داره و اگه شکست بخوره، اون وقت باید نگران آینده سری بود. XV فقط یه بازی با پروسه ساخت طولانی و سر و صدای زیاد بود. اما هر جوری حساب کنی اصلا در حدی نبود که بخواد روی آینده اصلی ترین ای پی اسکوئر تاثیر گذار باشه. همون موقعش هم که ورسوس بود و سر و صدا داشت به قول خودت یه بازی فرعی از سری بود.
الانم که بازی اومده تا حالا 6 میلیون شیپ کردن. شاید در نهایت به فروش 13 نرسه اما آنقدر میفروشه که هزینه ساخت را کامل برگردونه و یه سود تپل هم بکنه. (اینم توجه داشته باش که از نظر ما این بازی فیل شده. و الا خیل عظیم کسایی که اولین فاینالشون هست از بازی خوششون میاد)
جدا از این حرفها همون اسم 7 آنقدر بزرگ هست که اگه xv کامل هم فیل می شد، می تونستن سری را یه تنه باهاش بکشن بالا.
 
آخرین ویرایش:

Cloud Strife

کاربر سایت
Nov 13, 2006
15,184
نام
ماکان
در هر حالتی تمام این موارد رو بررسی کنیم این موضوع اشتباهه ... اینکه میگن بازار کنسول خانگی تو ژاپن مرده ... ولی فروش کنسول ps4 و ps3 تقریبا یکسان بوده .. خیلی از rpg ها رشدشون افت نکرده و بعضا بیشترم شدن حتی دو برابر . همچین ادعای موارد نقض شدید داره ... ۱۳ و ۱۳-۲ هم که بازار اصلیشون همون ژاپن بود ... اخه چطوری به این نتیجه رسیدین که بازار ژاپن دیگه تموم شده و اینها ؟؟؟؟؟//!

والا من نمیدونم چطور این برداشت هارو از پست من کردی و به هر صورت هرچی گفتی وحشتناک غلطه!!

اول از اینکه من اصلا در مورد بازار کنسول ها تو ژاپن صحبت نکردم و کاری ندارم مرده یا زندس. گفتم فروش JRPG ها افت محسوسی داشته که اونم موضوع کاملا واضحی هست. فقط کافیه خود FF رو مقایسه کنید. یا سری های بزرگ دیگه. به هر صورت دوران اوج JRPG ها مدت هاست که گذشته. در مورد قسمت بولد شده هم... در جریان هستی فروش بازی چقدر بود؟ و ب تفکیک مناطق داستان چطوریه؟

کس به این نتیجه نرسیده که بازار ژاپن تموم شد!!! ولی دوران اوج JRPG ها گذشت و دیگه محبوبیت سابق رو نداره. اصلا همینکه سری های بزرگی مثل FF میان RT میشن و از فضای کلاسیک فاصله میگیرن بهترین اثبات برای این ادعاست!
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
هر چند ICO و Shadow of Colossus هم مشکلات فنی مشابه ای داشتند(فریم ریت و دوربین) ولی چون الان بررسی مشکلات فنی خیلی دقیق تر شده,این مشکلات به فروش بازی خیلی صدمه زد
بررسی دقیق تر نشده بلکه اینجور موارد الان تقریبا رفع شده و استانداردا بالاتر رفته............زمانی که ما ico بازی می کردیم تو خیلی از بازیهای مشابه صنعت هم ایرادات دوربین و پرش و .......بود و میشه گفت صنعت بازی به حدی نرسیده بود که اینجور موارد تقریبا بی نقص یا کم نقص باشه در نتیجه در حد اقتضای اون صنعت اون زمان مشکلی نبود

ولی حالا که مشکلات دوربین و پرش و ...... در حد گذشته نیس و استاندارد بالاتر رفته وقتی یه بازی میاد که از بس همچین مشکلاتی داره گاهی دلت میخواد سرتو بکوبی به دیوار:D:D طبیعیه فیدبکای منفی و گاهی شدیدا منفی بگیره...........حالا ما عشاق اودا بودیم بازی کردیم و حالشو بردیم ولی واقعا به یه مخاطب عام که خیلی اشنا نیس با این سبک و فرم میشه حق داد که وقتی همچین چیزایی تو بازی ببینه زده بشه

.
 
آخرین ویرایش:

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,033
نام
مازیار
والا من نمیدونم چطور این برداشت هارو از پست من کردی و به هر صورت هرچی گفتی وحشتناک غلطه!!

اول از اینکه من اصلا در مورد بازار کنسول ها تو ژاپن صحبت نکردم و کاری ندارم مرده یا زندس. گفتم فروش JRPG ها افت محسوسی داشته که اونم موضوع کاملا واضحی هست. فقط کافیه خود FF رو مقایسه کنید. یا سری های بزرگ دیگه. به هر صورت دوران اوج JRPG ها مدت هاست که گذشته. در مورد قسمت بولد شده هم... در جریان هستی فروش بازی چقدر بود؟ و ب تفکیک مناطق داستان چطوریه؟

کس به این نتیجه نرسیده که بازار ژاپن تموم شد!!! ولی دوران اوج JRPG ها گذشت و دیگه محبوبیت سابق رو نداره. اصلا همینکه سری های بزرگی مثل FF میان RT میشن و از فضای کلاسیک فاصله میگیرن بهترین اثبات برای این ادعاست!
والا من نمیدونم چطور این برداشت هارو از پست من کردی و به هر صورت هرچی گفتی وحشتناک غلطه!!

اول از اینکه من اصلا در مورد بازار کنسول ها تو ژاپن صحبت نکردم و کاری ندارم مرده یا زندس. گفتم فروش JRPG ها افت محسوسی داشته که اونم موضوع کاملا واضحی هست. فقط کافیه خود FF رو مقایسه کنید. یا سری های بزرگ دیگه. به هر صورت دوران اوج JRPG ها مدت هاست که گذشته. در مورد قسمت بولد شده هم... در جریان هستی فروش بازی چقدر بود؟ و ب تفکیک مناطق داستان چطوریه؟

کس به این نتیجه نرسیده که بازار ژاپن تموم شد!!! ولی دوران اوج JRPG ها گذشت و دیگه محبوبیت سابق رو نداره. اصلا همینکه سری های بزرگی مثل FF میان RT میشن و از فضای کلاسیک فاصله میگیرن بهترین اثبات برای این ادعاست!

خودت بهتر میدونی که ورسوس نسخه فرعی بود و برای بولد کردن و تضمین فروش و سود جویی از یه نسخه فرعی اورد تو مین لاین . و فعلا دور دور کساییه که تو اسکوار این ذهنیت رو دارن که به بازار غرب نزدیک بشن و از همون اول هر چی ساختن گیم پلی اکشن داشته و ادمای با سابقه سری فرستادن تو حاشیه و بخش های فرعی کمپانی ... یه جورایی مثل باند و باند بازی خودمون .

من اصلا این رو درک نمیکنم که نسخه های قبل افت فروش داشتن تو ژاپن ... ولی از ۹ به اینور من هیچ افتی نمیبینم اگه افزایشم نبوده .
یه امار و استاتیک بدی بهمون در باب این موضوع تا متوجه بشیم.

ضمن اینکه این موضوع که تصمیم اسکوار درست بود که فروش بازی تو غرب حداقل دو برابر میشد .؟ کو ؟ فروش بازی تو ژاپن نصف شماره قبل شد . ولی تو امریکا چقدر رشد کرد ؟
تازه هیچ کدوم از شماره های بازی این همه حواشی نداشتن .. این همه تو اخبار نبودن این همه توسط ملت دیده نمیشدن ... و همچین سطح عظیمی از تبلیغات نداشتن ...

همین no man sky چند تریلر تو کنفرانس ها و هایپ کاذب باعث یه فروش طوفانی شد .
 
  • Like
Reactions: Oakenshield

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
ICO در ده ماه اول خودش ۹۴ هزار نسخه فروخت
Shadow of Colossus در ماه اول خودش ۱۲۷ هزار نسخه فروخت
این آماره برای The Last Guardian چندان خوب نیست,چون هم بودجه خیلی بیشتری داشته و هم مدت زمان ساختش خیلی بیشتر بوده,هر چند ICO و Shadow of Colossus هم مشکلات فنی مشابه ای داشتند(فریم ریت و دوربین) ولی چون الان بررسی مشکلات فنی خیلی دقیق تر شده,این مشکلات به فروش بازی خیلی صدمه زد,فقط امیدوارم در حدی بفروشد که Gen Design باز هم بتونه یک بازی دیگر بسازه
بررسی دقیق تر نشده بلکه اینجور موارد الان تقریبا رفع شده و استانداردا بالاتر رفته............زمانی که ما ico بازی می کردیم تو خیلی از بازیهای مشابه صنعت هم ایرادات دوربین و پرش و .......بود و میشه گفت صنعت بازی به حدی نرسیده بود که اینجور موارد تقریبا بی نقص یا کم نقص باشه در نتیجه در حد اقتضای اون صنعت اون زمان مشکلی نبود

ولی حالا که مشکلات دوربین و پرش و ...... در حد گذشته نیس و استاندارد بالاتر رفته وقتی یه بازی میاد که از بس همچین مشکلاتی داره گاهی دلت میخواد سرتو بکوبی به دیوار:D:D طبیعیه فیدبکای منفی و گاهی شدیدا منفی بگیره...........حالا ما عشاق اودا بودیم بازی کردیم و حالشو بردیم ولی واقعا به یه مخاطب عام که خیلی اشنا نیس با این سبک و فرم میشه حق داد که وقتی همچین چیزایی تو بازی ببینه زده بشه

.
چندان موافق نیستم،فرضا witcher 3 زمان لانچ پر از مشکلات فنی خیلی سنگین بود ولی اکثرا توجه ای بهش نکردند(هر چند می شود گفت که open world است و قابل توجیه است) یا bloodborne هم زمان عرضه پر از مشکلات فنی بود ولی تقریبا هیچکس هیچ اشاره خاصی بهش نکرد،یا تعداد بسیار زیادی بازی دیگر،من مشکلات فنی the last guardian را به هیچ وجه انکار نمی کنم،به نظرم قابل قبول نیستند،ولی از طرفی به نظرم درشان اغراق شده،چون الان اگه خودت بازی را انجام داده باشی می بینی که مشکلات فنی وجود دارند ولی اصلا در حدی نیست که روز های اول درش اغراق شده بود،قبول دارم که حساسیت روی کیفیت فنی بازی ها بالا رفته،ولی این حساسیت نکات مثبت و منفی خودش را دارد،وقتی حساسیت روی نکات فنی بالا برود راه را برای تیم های کوچک ولی خلاق تنگ تر می کند،چون خیلی از ایده های خلاقانه زیر سایه نکات فنی گم می شوند،از طرفی این حساسیت نکته مثبتی برای تیم های بزرگ با بودجه های عظیم است که هر چیزی را به خورد مخاطب ندهند
بارها گفته شده که تیم the last guardian یک تیم کوچک با بودجه محدود است(هر چند بودجه شان از بازی های قبلی بیشتر بوده) به همین خاطر به نظرم باید مشکلات فنی درباره این بازی بازگو بشوند،ولی نه در حد تخریب بازی،چون در نهایت یک بازی جاه طلبانه و ریسک پذیر بود و صنعت گیم واقعا به این بازی ها و ایده هایشان نیاز دارد
البته الان بازخورد ها نسبت به بازی خیلی مثبت تر شده و هر چقدر زمان بیشتر می گذرد مثل بازی های قبلی ueda بیشتر متوجه هدف کار می شویم
باید قبول کرد که تیم های کوچک مثل gen design هم خلاقیت کارهای indie را وارد بازی کردند هم عظمت کارهای AAA را و این وسط مسلما یکسری چیزها ممکن است فدا بشوند
 
  • Like
Reactions: vaan 2

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
چندان موافق نیستم،فرضا witcher 3 زمان لانچ پر از مشکلات فنی خیلی سنگین بود ولی اکثرا توجه ای بهش نکردند(هر چند می شود گفت که open world است و قابل توجیه است) یا bloodborne هم زمان عرضه پر از مشکلات فنی بود ولی تقریبا هیچکس هیچ اشاره خاصی بهش نکرد،یا تعداد بسیار زیادی بازی دیگر،من مشکلات فنی the last guardian را به هیچ وجه انکار نمی کنم،به نظرم قابل قبول نیستند،ولی از طرفی به نظرم درشان اغراق شده،چون الان اگه خودت بازی را انجام داده باشی می بینی که مشکلات فنی وجود دارند ولی اصلا در حدی نیست که روز های اول درش اغراق شده بود،قبول دارم که حساسیت روی کیفیت فنی بازی ها بالا رفته،ولی این حساسیت نکات مثبت و منفی خودش را دارد،وقتی حساسیت روی نکات فنی بالا برود راه را برای تیم های کوچک ولی خلاق تنگ تر می کند،چون خیلی از ایده های خلاقانه زیر سایه نکات فنی گم می شوند،از طرفی این حساسیت نکته مثبتی برای تیم های بزرگ با بودجه های عظیم است که هر چیزی را به خورد مخاطب ندهند
بارها گفته شده که تیم the last guardian یک تیم کوچک با بودجه محدود است(هر چند بودجه شان از بازی های قبلی بیشتر بوده) به همین خاطر به نظرم باید مشکلات فنی درباره این بازی بازگو بشوند،ولی نه در حد تخریب بازی،چون در نهایت یک بازی جاه طلبانه و ریسک پذیر بود و صنعت گیم واقعا به این بازی ها و ایده هایشان نیاز دارد
البته الان بازخورد ها نسبت به بازی خیلی مثبت تر شده و هر چقدر زمان بیشتر می گذرد مثل بازی های قبلی ueda بیشتر متوجه هدف کار می شویم
باید قبول کرد که تیم های کوچک مثل gen design هم خلاقیت کارهای indie را وارد بازی کردند هم عظمت کارهای AAA را و این وسط مسلما یکسری چیزها ممکن است فدا بشوند
رفیق مشکلات TLG بسیار مشکلات قدیمی و ابتدایی هست مشکلاتی مثل گیر کردن دوربین و بد زاویه بودنش یا مشکل کنترل مشکلاتی که شاید 10 شال پیش توجیح بود نه الان و فرق بسیاری با مشکلات مثلا ویچر 3 میشد که بیشتر مشکل فریم بود که پچ دادن
 

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
رفیق مشکلات TLG بسیار مشکلات قدیمی و ابتدایی هست مشکلاتی مثل گیر کردن دوربین و بد زاویه بودنش یا مشکل کنترل مشکلاتی که شاید 10 شال پیش توجیح بود نه الان و فرق بسیاری با مشکلات مثلا ویچر 3 میشد که بیشتر مشکل فریم بود که پچ دادن
من بارها گفتم مشکلات بازی را انکار نمی کنم(بازی مشکل کنترل نداره,ولی مشکلات دوربین و فریم ریت درسته)(The Last Guardian هم پج داد که تا حد زیادی مشکلات اولیه بازی را کاهش داد ولی هنوز برطرفشان نکرده)
witcher 3 هم مشکلاتش خیلی بیشتر از فریم ریت بود ولی با توجه به عظمت بازی قابل توجیه است(هنوز هم بعد از پچ مشکلات فریم ریت,کنترل اسب و باگ را دارد)
من برای اینکه تاپیک از هدفش منحرف نشه بیشتر از این توضیح نمی دم چون در پست قبلی کامل توضیح دادم که چرا به این صورت فکر می کنم
فقط اینکه سوالی که برای من پیش اومده این است که آیا خودتون بازی رو انجام دادید یا فقط از روی ویدیو و نظرات دیگران دارید می گید؟
 

WCW

کاربر سایت
Nov 5, 2007
4,810
نام
کثافت
من بارها گفتم مشکلات بازی را انکار نمی کنم(بازی مشکل کنترل نداره,ولی مشکلات دوربین و فریم ریت درسته)(The Last Guardian هم پج داد که تا حد زیادی مشکلات اولیه بازی را کاهش داد ولی هنوز برطرفشان نکرده)
witcher 3 هم مشکلاتش خیلی بیشتر از فریم ریت بود ولی با توجه به عظمت بازی قابل توجیه است(هنوز هم بعد از پچ مشکلات فریم ریت,کنترل اسب و باگ را دارد)
من برای اینکه تاپیک از هدفش منحرف نشه بیشتر از این توضیح نمی دم چون در پست قبلی کامل توضیح دادم که چرا به این صورت فکر می کنم
فقط اینکه سوالی که برای من پیش اومده این است که آیا خودتون بازی رو انجام دادید یا فقط از روی ویدیو و نظرات دیگران دارید می گید؟
نه انجام ندادم ولی کقد و ویدیو ها رو خوندم اوایی که پایین داده بودن اکثرا مشکلات اینو علاوه بر مشکلاتی که بر مکانیزم بازی گرفته بودن ..
 

HalfLife G

کاربر سایت
Feb 21, 2009
3,762
نام
مراد حلیمی
چندان موافق نیستم،فرضا witcher 3 زمان لانچ پر از مشکلات فنی خیلی سنگین بود ولی اکثرا توجه ای بهش نکردند(هر چند می شود گفت که open world است و قابل توجیه است) یا bloodborne هم زمان عرضه پر از مشکلات فنی بود ولی تقریبا هیچکس هیچ اشاره خاصی بهش نکرد،یا تعداد بسیار زیادی بازی دیگر،من مشکلات فنی the last guardian را به هیچ وجه انکار نمی کنم،به نظرم قابل قبول نیستند،ولی از طرفی به نظرم درشان اغراق شده،چون الان اگه خودت بازی را انجام داده باشی می بینی که مشکلات فنی وجود دارند ولی اصلا در حدی نیست که روز های اول درش اغراق شده بود،قبول دارم که حساسیت روی کیفیت فنی بازی ها بالا رفته،ولی این حساسیت نکات مثبت و منفی خودش را دارد،وقتی حساسیت روی نکات فنی بالا برود راه را برای تیم های کوچک ولی خلاق تنگ تر می کند،چون خیلی از ایده های خلاقانه زیر سایه نکات فنی گم می شوند،از طرفی این حساسیت نکته مثبتی برای تیم های بزرگ با بودجه های عظیم است که هر چیزی را به خورد مخاطب ندهند
بارها گفته شده که تیم the last guardian یک تیم کوچک با بودجه محدود است(هر چند بودجه شان از بازی های قبلی بیشتر بوده) به همین خاطر به نظرم باید مشکلات فنی درباره این بازی بازگو بشوند،ولی نه در حد تخریب بازی،چون در نهایت یک بازی جاه طلبانه و ریسک پذیر بود و صنعت گیم واقعا به این بازی ها و ایده هایشان نیاز دارد
البته الان بازخورد ها نسبت به بازی خیلی مثبت تر شده و هر چقدر زمان بیشتر می گذرد مثل بازی های قبلی ueda بیشتر متوجه هدف کار می شویم
باید قبول کرد که تیم های کوچک مثل gen design هم خلاقیت کارهای indie را وارد بازی کردند هم عظمت کارهای AAA را و این وسط مسلما یکسری چیزها ممکن است فدا بشوند
بنده بازی رو انجام دادم و دارمش
مشکلات این بازی جنسش کاملا با مشکلات بلادبورن فرق داره..بلادبورن لودینگاش زیاد طول می کشید اون اوایل و کمی افت فریم داشت که تو پچ ها رفع شد
ولی مشکلات این بازی فریم و اینا نیس که اگه فقط اونا بود اوکی بود و قابل حل.
مشکلات دوربین و مشکلات پرش و کلا مشکلات پلتفرمینگ مشکلات ریشه داری هستن و این یه ایراد محسوس

حالا اینکه چون تیم کوچیک و بازی خاص و .... دلیل نمیشه مخاطب عام(نه اون طرفدارا و عشاق اودا)مشکلات بازی رو تعدیل کنن تو ذهن خودشون
تازه بازی هم ۶۰ دلار کامل هست و ارزون و اینا نیس که بگیم تیم کوچیک و محصول کوچیکیه و ..... پول یه بازی کامل و AAA رو دادم و انتظار این استانداردا رو دارم

.
 
آخرین ویرایش:

Red Dead

کاربر سایت
Jun 16, 2010
1,659
نام
سیاوش
بنده بازی رو انجام دادم و دارمش
مشکلات این بازی جنسش کاملا با مشکلات بلادبورن فرق داره..بلادبورن لودینگاش زیاد طول می کشید اون اوایل و کمی افت فریم داشت که تو پچ ها رفع شد
ولی مشکلات این بازی فریم و اینا نیس صرف که اگه فقط اونا بود اوکی بود و قابل حل.
مشکلات دوربین و مشکلات پرش و کلا مشکلات پلتفرمینگ مشکلات ریشه داری هستن و این یه ایراد محسوس

حالا اینکه چون تیم کوچیک و بازی خاص و .... دلیل نمیشه مخاطب عام(نه اون طرفدارا و عشاق اودا)مشکلات بازی رو تعدیل کنن
تازه بازی هم ۶۰ دلار کامل هست و ارزون و اینا نیس که بگیم تیم کوچیک و محصول کوچیکیه و ..... پول یه بازی کامل و AAA رو دادم و انتظار این استانداردا رو دارم

.
فکر نکنم بازی با متا ۸۲ را کسی مشکلاتش را تعدیل کرده باشه,من الان در همه ی پست هام گفتم بازی مشکل داره,ولی از طرفی چیزهایی داره که هیچ کدام از بازی های این نسل نداشتند و به همین خاطر خیلی ها از این مشکلات چشم پوشی کردند,چون حداقل برای من به شخصه مشکلاتش در برابر چیزهایی که داشت ناچیز بود,من هم خیلی دوست داشتم بازی کاملا polish شده می بود ولی از طرفی هم می دونم هیچ ناشری حاضر نیست که بودجه و تیم های بزرگ برای همچین ایده هایی در نظر بگیره,بازی های نصفه کاره ای مثل MGS V به مراتب نمرات خیلی بالاتری گرفتند,۶۰ دلار هم بودند
در مجموع هدف من این بود که The Last Guardian بیش از اندازه تخریب شده,به دلایل مختلف,ولی این حرفم به این معنی نیست که بازی مشکلی نداره,مشکلات بازی را باید با توجه به کلیتش سنجید
در هر صورت فکر کنم تاپیک را خیلی از هدفش دور کردم,برای اینکه اسپم نباشد
LATEST UK SOFTWARE CHARTS

TOP 20 ENTERTAINMENT SOFTWARE (ALL PRICES), WEEK ENDING 14 January 2017

3
chartUp.gif
1 GRAND THEFT AUTO V ROCKSTAR NORTH ROCKSTAR TAKE 2
1
chartDown.gif
2 CALL OF DUTY: INFINITE WARFARE INFINITY WARD ACTIVISION ACTIVISION BLIZZARD
2
chartDown.gif
3 FIFA 17 EA CANADA EA SPORTS ELECTRONIC ARTS
4
chartSame.gif
4 BATTLEFIELD 1 DIGITAL ILLUSIONS EA GAMES ELECTRONIC ARTS
5
chartSame.gif
5 FORZA HORIZON 3 PLAYGROUND GAMES MICROSOFT MICROSOFT
6
chartSame.gif
6 WATCH DOGS 2 UBISOFT (MONTREAL) UBISOFT UBISOFT
8
chartUp.gif
7 ROCKET LEAGUE PSYONIX 505 GAMES 505 GAMES
7
chartDown.gif
8 MAFIA III HANGAR 13 2K TAKE 2
10
chartUp.gif
9 STEEP UBISOFT (FRANCE) UBISOFT UBISOFT
12
chartUp.gif
10 GEARS OF WAR 4 THE COALITION MICROSOFT MICROSOFT
14
chartUp.gif
11 MINECRAFT: XBOX EDITION 4J STUDIOS MICROSOFT MICROSOFT
9
chartDown.gif
12 POKEMON SUN GAME FREAK NINTENDO NINTENDO
17
chartUp.gif
13 WWE 2K17 YUKE'S/VISUAL CONCEPTS 2K TAKE 2
13
chartDown.gif
14 LEGO STAR WARS: THE FORCE AWAKENS TRAVELLER'S TALES WARNER BROS. INTERACTIVE WARNER BROS. INTERACTIVE
18
chartUp.gif
15 TOM CLANCY'S THE DIVISION MASSIVE ENTERTAINMENT UBISOFT UBISOFT
21
chartUp.gif
16 DOOM ID SOFTWARE BETHESDA SOFTWORKS BETHESDA SOFTWORKS
11
chartDown.gif
17 THE ELDER SCROLLS V: SKYRIM SPECIAL ED. BETHESDA BETHESDA SOFTWORKS BETHESDA SOFTWORKS
25
chartUp.gif
18 OVERWATCH BLIZZARD ENTERTAINMENT BLIZZARD ACTIVISION BLIZZARD
19
chartSame.gif
19 THE LAST GUARDIAN SONY COMPUTER ENT. SONY COMPUTER ENT. SONY COMPUTER ENT.
20
chartSame.gif
20 ASSASSIN'S CREED: THE EZIO COLLECTION UBISOFT (MONTREAL) UBISOFT UBISOFT​
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

  • Top
    رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
    or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر