این تاپیک مخصوص ارائه و بحث در مورد کلیه آمار فروش ، درامد و تعداد پلیر ها در صنعت Gaming (PC ، موبایل ، کنسول و ....) و نرم افزار های مرتبط به آنها میباشد
زمانی که سرمایه گذارها میبینن اون عناوین نامبرده با فروش بالایی رو به رو نمیشن ناخواسته بسمت هل دایورزها کشیده میشن(ولو از نظر هنری زباله باشن). کمپانی های بازیسازی بیشتر به سلیقه نسل جدید گیمرها اهمیت میدن تا گیمرهایی که 30-40 سال رو رد کردن و به انتهای دوران بازی کردنشون رسیدن. حتی عناوین محبوب داستان محور قدیمی رو هم دارن با سلیقه این گیمرها هماهنگ میکنن تا فروششون تضمین بشه. نیازی نیست نام ببرم و خودتون بعنوان یه گیمر قدیمی خبر دارید.وقتی میبینم هل دایورز 2 رکورد سریع ترین فروش پلی استیشن رو زده 12 میلیون فروخته ولی فاینال 7 ریبرث ، آلن ویک 2 و کلی بازی درجه یک دیگه ته تهش 2-3 میلیون فروختن 2 ریال سود ندادن به سازنده های بدبختشون میخوام بزنم صفحه مونیتورم رو خورد کنم ... واقعا نجاست خونه شده دنیای گیم .
تا زمان عرضه بازی گول این حرفها رو نخورید؛ سر هر بازی، فیلم و سریال جنجالبرانگیزی به این شکل damage control میکنند. هر وقت بازی اومد، فروشش رو به راحتی میشه با چند نسخه اصلی قبلی Assassin's Creed مقایسه کرد.
نمیدونم چرا احساس میکنم اینجور وقتا یه مارکتینگی در حال انجامه که یه سری اکانت پر مخاطب این چیزارو اعلام کنن که بقیه یه حس اقلیت بگیرن و تجدید نظر کنن یا حداقل توجهشون جلب بشه به قضیه
We spoke to individual gamemakers from around the world, all of whom had published games on Xbox consoles in recent years, and had new titles in development. They ranged from solo developers to mid-sized independent studios, though all requested anonymity in order to speak more freely on the subject. Some rescinded comments about the platform following the news of Microsoft’s closure of Arkane Austin, Tango Gameworks, and Alpha Dog Studios.
one thing thing was clear: Developers are seeing very few people buy their games on Xbox consoles, that’s largely to blame because of a behavioral shift that Xbox Game Pass has caused, and it's created a vicious cycle.
“Our Xbox sales have been the weakest, without a doubt,” said the developer of a much-celebrated, award-winning title which was ported to the Xbox more than two years ago, after initially releasing on other platforms. “With the exception of our Game Pass revenue, the games have sold less than 5% compared to our other titles.”
.This was a universal experience, with all the developers we spoke to sharing similar breakdowns or alluding to similar statistics anecdotally. Xbox sales always came in last
“You just aren't going to sell the same units as you would elsewhere,” said one developer, who led a studio responsible for multiple titles that had achieved commercial and critical success. “It's a bit like trying to sell a DVD to someone who uses Netflix. Sure, people still do that from time to time but you're not targeting the right audience.”
یعنی هردفعه میبینم دراگنز داگما فروشش اونقدری که باید باشه نبوده یه ردیف فوش به کپکام میاد تو ذهنم. نمیدونم سر این بازی چرا یهو یاد نسل هفتم افسانه ایش افتاد و سر پرفورمنس و اون خرید درون برنامه ای کذاییش که نه بکار میومد نه پول آنچنانی تو جیب خود کپکام میرفت گند زد به پنجره طلایی لانچ بازیش.استلار بلید باز هم در ژاپن در رتبه اول جدول فروش هفتگی بازیها قرار گرفت.
با اینکه بازی Stellar Blade یک IP جدید از یک استودیو کرهای محسوب میشود، مجموع فروش آن در ژاپن از بازی Dragon's Dogma 2 فراتر رفت؛ درحالیکه Dragon's Dogma 2 یک دنبالهی تحسینشده و اثری از شرکت ژاپنی کپکام است.