خبر رسمی آقای پیتر مور در مورد آخرین نسل کنسولها صحبت کرد و اینکه چرا توپ در زمین سونی است

Adam

عضو تحریریه
Jun 27, 2009
4,605
نام
alireza
petermoore.jpg

پیتر مور، رئیس سابق ایکس‌باکس و EA در مصاحبه‌ای جدید، افکار خود را در مورد آینده صنعت بازی و اینکه چگونه نسل کنسول‌های سنتی به پایان می‌رسد، بیان کرده است. به گفته مور، عرضه سخت‌افزار جدید حتی برای بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های این صنعت هم پرهزینه و هم پرخطر است و با پیشرفت‌های جدید در فناوری، شرکت‌ها ممکن است حاضر نباشند میلیاردها دلار برای عرضه یک چرخه کنسول جدید ریسک کنند. به گفته مور، در حالی که سونی احتمالاً پیشرو در سخت افزار کنسول های جدید خواهد بود، شرکت های دیگری مانند مایکروسافت می توانند برای سودآوری بیشتر به سمت سرویس‌های ابری بروند.

مور به IGN گفت: سونی یک شرکت سخت افزاری است، بنابراین می توانم بگویم که این شرکت معیار برای شما است. اما مایکروسافت نه. مور اضافه کرد که در حالی که همیشه یک عنصر عدم اطمینان در مورد توسعه فناوری در پشت کنسول‌های جدید وجود دارد، او فکر می‌کند که شرکت‌ها در مورد این سرمایه‌گذاری‌های چند میلیارد دلاری و متقاعد کردن مردم به صرف هزینه‌های قابل‌توجه، سؤالات سختی را پشت درهای بسته می‌پرسند.

مور گفت: آنچه من می‌گویم این است که سؤالاتی مطرح می‌شوند، همانطور که در 20 سال گذشته بوده است. آیا ما از لحاظ مالی برای نبرد و پرداخت تمام هزینه های توسعه، توسعه سیلیکون، آماده ایم؟ PS6 چه کاری می تواند انجام دهد که PS5 نمی تواند، که باعث شود مردم از PS5 به PS6 مهاجرت کنند؟ همین موضوع درمورد Xbox و Switch هم صدق میکند.

به گفته مور، شرکت ها احتمالاً به دنبال توسعه نسل فعلی کنسول هستند، در حالی که به فناوری های نوظهور مانند سرویس‌های ابری و هوش مصنوعی نگاه می کنند. علاوه بر این، شرکت‌ها نحوه ساخت بازی‌ها را سریع‌تر، ارزان‌تر و با تعداد افراد کمتر در نظر خواهند گرفت.

صنعت بازی در سال 2024 با اخراج گسترده کارکنان بسیاری از شرکت ها دچار آشفتگی شده است. در حالی که طبق گزارش ها، فروش Xbox Series X|S از رقبای خود عقب مانده است، سونی پیش بینی می‌کند که اهداف فروش PS5 خود را در سال مالی جاری خود از دست خواهد داد. همچنین نینتندو در مورد جانشین کنسول سوییچ به سختی صحبت میکند. به گفته Mat Piscatella، تحلیلگر Circana، شایان ذکر است که در حالی که بازار بازی های ویدیویی ایالات متحده هنوز نمرده است، اگر بخواهد به رشد بیشتری دست یابد، باید خارج از جعبه کنسول فکر کند.

او مینویسد: من متوجه شدم که طرفداران کنسول عاشق کنسول های خود هستند. با این حال، بازار سخت‌افزار بازی‌های ویدیویی ایالات متحده در این مقطع، بازاری بالغ است. به هیچ وجه نمی میرد اما بازار همان چیزی است که هست. برای یافتن رشد، باید فراتر از جعبه ها (کنسولها) رفت.

سونی و مایکروسافت نیز استراتژی خود را در قبال بازی‌های انحصاری کنسول‌ها تغییر داده‌اند و مایکروسافت اخیراً اعلام کرده است که Hi-Fi Rish، Pentiment، Sea of Thieves و Grounded به سایر پلتفرم‌ها می‌روند. در همین حال، سونی به طور مرتب بازی های پلی استیشن را پس از یک دوره انحصاری زمان بندی شده بر روی رایانه شخصی منتشر می کند. در این ماه شاهد عرضه Horizon Forbidden West برای رایانه شخصی خواهیم بود و Ghost of Tsushima نیز در ماه می منتشر خواهد شد. در ارتباط با آن، مور فاش کرد که چگونه مایکروسافت زمانی به فکر آوردن Halo به پلی استیشن بود.
 

Sysbother

کاربر سایت
Oct 16, 2015
93
برای مایکروسافت فروش نرم افزار و سرویس های اشتراکی خیلی راحتر و بهینه تر از فروش یک سخت افزار و در نهایت فروش همون نرم افزار به مشتریان. وضعیت فعلی اکس باکس اینو نشون میده، سری هدست های هولولنز و در نهایت سقوط سری محصولات سرفیس.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر