Xperia Play همراه با OnLive : آیا نسل واقعی کنسول های دستی در راه است ؟

  • Thread starter Thread starter susha
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز

susha

کاربر سایت
یک مقاله جالی بود که EuroGamer در مورد نسل اینده بازی های کنسول دستی زده بود که دیدم جالبه و گفتم براتون ترجمش کنم و خوندنش خالی از لطف نیست. یه توضیح کوچیک هم بدم از قسمت " بازی های اینده ابری قابل حمل " به بعد دیدم که ترجمه داره زیاد طولانی میشه خودم خلاصش کردم و مهمترین ها رو نوشتم اگر دوست داشتید میتونید به منبع اصلی برید و بخونید.

نمیدونم جای تاپیک مناسب هست یا نه اگر نیست مدیران زحمت بکشند در جای مناسب قرار بدهند .
دقیقا همین مقاله ترجمه شده در پردیسگیم هم هست که توسط خودم ترجمه شده ...که به نام کاربریم توجه کنید متوجه میشید ...اینو گفتم جای حرفی حدیثی پیش نیاد


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ویتا کنسول دستی قدرتمندیست که در دنیا عرضه شد و عنوان های عالی همچون U Golden Abbys و Wipeout 2048 دارد که واقعا عالی هستند. اما چی میشود اگر بازی های کامپویتر مثل LA Noire, PES 2012, Batman: Arkham City و Assassin's Creed: Revelations را در هنگام حرکت کردن بازی کرد ؟ یعنی میشود که این بازی ها را در گوشی های موبایل تجربه کرد ؟ ان هم با 60 فریم در ثانیه ؟!

600x-1


این چشم انداز به صورت Onlive در موبایل ارائه شده و با موبایل سونی Xperia Play و سرویس Cloud به طور کامل در دسترس است.

درست قبل از کریسمس، Onlive برای گوشی های هوشمند راه اندازی شد و به انها اجازه میدهد تا بیش از 100 عنوان PC را براحتی با گوشی های هوشمند با خدمات ابری (Cloud servise) اجرا و بازی کنند. اکنون شما براحتی میتونید در هر مکان به انجام بازی های AAA این نسل کنید.

البته این موضوع مشکلاتی دارد و ان هم این است که گوشی شما امکانات فیزیکی لازم برای لذت واقعی از بازی کردن را ندارد ( منظور نداشتن دکمه های لازم مثل یک دسته است) و همچنین شما نیاز به اتصال از طریق3G را دارید و یا اینکه اتصال WI-fi شما مناسب و معقول باشد.

Sony Xperia Play حداقل یکی از مشکلات را حل کرد. این گوشی خاص که به صورت کشویی است دارای صفحه لمسی D-Pad هشت طرفه ، 2 انالوگ به صورت Touch-pad ، 4 دکمه و اسپیکر گوشی در قسمت فوقانی قرار دارد. حتی 2 ضربه گیر x360 , ps3 نیز در ان قرار دارد که لذت Onlive را 2 برابر میکند.

600x-1


ابر بازی موبایل: در همه جا

با توجه به ورودی های فیزیکی خیره کننده ان را باید به عنوان شوک بزرگ دنیای کنسول دستی نام برد که قادر به اجرای بازی ها در Onlive خواهد بود. این کامل روشن است که Onlive نگاهی ویژه به فردی که بازی میکند دارد و مهندسان سونی اریسکون معقولترین وسیله قابل حمل که از سیستم عامل Android هم پشتیبانی مکیند را ساختند که به شدت مورد نیاز است.

شما میتوانید با پرداخت 6.99 پوند در ماه اشتراک Onlive را خریداری کنید. Xperia Play قابلیت های جالبی دارد. شما میتوانید پلتفرم های مختلف را همسان سازی کنید بدین صورت که شما براحتی پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب کنید. به طور مثال هنگامی که محل کار خود را برای نهار ترک میکنید میتوانید با موبایل خود بازی مورد علاقه خود را انجام دهید و ادامه ان را در منزل بر روی تلوزیون با کنسول خود انجام دهید. این موضوه چیزی شبیه به قابلیت اجرای بازی ها در ویتا و PS3 به صورت همزمان است ( به عنوان مثال بازی MotorStorm RC ) اما Onlive سیستم گسترده تری دارد و شامل همه بازی ها میشود و فقط یکی از مزایای ان استفاده از سیستم ابری است. البته شما میتوانید save های بازی را از TV به Laptop به Tablet به گوشی های هوشمند منتقل کنید و در همه جا بازی کنید.

600x-1


OnLive اتحادیه ای بین گوشی های هوشمند و سیستم ابری است که برای تجارت به وجود امده اما سوال اصلی این است که چگونه این موضوع اهرم توسعه این شرکت خواهد شد ؟
Bruce Grove مدیر کل Onlive :

" من فکر میکنم قیمت Xperia Play در حال حاضر واقعا جذاب است و میخواهیم به نزدیکترین چیزی که ممکن است دست پیدا کنیم. ما میخواهیم Onlive پلتفرمی برای شما باشد که در هر نقطه بازی کنید. تا زمانی که دسترسی به شبکه مناسب وجود داشته باشد بازی های عالی برای انها به ارمغان خواهیم اورد."

اتصال دومین مشکل عمده است که باعث عقب ماندن بازی های ابری برای گوشی های هوشمند شده است. OnLive توصیه میکند که گیمرهای تلفن همراه از wi-fi مناسب یا شبکه4g برای بدست اوردن بهترین تجره استفاده کنند . نرمافزار Onlive اغلب زمانی که تشخیص دهد سرعت انتقال کمتر از حد ایده ال است، افت اتصال دارد و یا از بارگزاری سر باز میزند.

600x-1


زمانی که اتصال مناسبی وجود داشته باشد عنوان های Onlive در کلاس های مختلف در دسترس هستند همانند چیزی که هم اکنون در دسترس کنسول های دستی قرار دارد و اگر هم وجود نداشته باشد در اینده به طور قطع ارائه خواهد داد که باعث تکام در بازی های دستی خواهد شد. بعد از بازی های دستی به سراغ بازی های PC میرود و انها را اجرا خواهد کرد چرا که کلیه عملیات پردازشی سخت افزاری از طرف سرورها صورت میگرد و گیمر با دستگاه خود به وسیله سرویس ابری به انجام بازی می نمایند و همچنین نیاز به ارتقا سخت افزار نیست. از لحاظ تئوری Xperia Play قابلیت میزبانی برای چندین سال را داراست.

600x-1


در حال حاظر اشکلاتی وجود دارد حتی با اتصالات فوق العاده ای که اپراتورها میدهند باز سیستم ابری دارای محدودیت های است. در این دنیای دیجیتال بحث اصلی مربوط به Latency از طرف Onlive میباشد و کیفیت تصاویر تا حدودی متغیر است.

دگیر رقیب انها Gaikai است. سرور های این میزبان بیشتر در بریتانیا قرار دارد و بیشتر به گیمرها نزدیکتر است که در تئوری باعث کمتر شدن Latency خواهد شد. AC Revelation ( یکی از بازی های موجود در سرویس ابر) نتایج تصویری بهتری نسبت به Onlive را داراست.


300x-1




بازی های اینده ابری قابل حمل

David Perry رییس Gaikai از طرفداران مشتاق بازی ابری است و همانطور که میشود انتظار داشت وی در جریان اصلی بازی های ابری برای تلفن همراه است.

"کامپیوترها و سرورها قویتر و گرانتر هستند چرا که همیشه نیاز به قطعات فیزیکی، نیروی انسانی ، ذخیره سازی و محدودیت قیمت هستند. اینجاست که ابر جریان مهم و حیاتی خود را ایفا میکند و برای مثال شما میتوانید با موبایل کوچک خود تجربه بازی کردن تا محل کار خود داشته باشید. "

البته Perry معتقد است Onlive اشتباه کرده که قبل از راه اندازی شبکه 4G خود سرویس خود را فعال کرده است.

" 3G دارایLatency بیشتری است و پهنای باند ان کم است که باعث مه الود شدن تصاویر میشود. در حال حاضر ما در حال ارتقا شبکه 4G خود هستیم که به صورت چشمگیری بهتر شده است."

600x-1


Gaikai به بازیهای مخصوص تلفن همراه متعهد است اما به صورت صمیم قلب نیست و زمانی که زیرساخت های 4G اماده شوند به بازار های تلفن همراه حمله خواهد کرد.

"اعتقاد ما نزدیک شدن به بازار تلفن همراهست که با4G یک تجربه شگفت انگیز را خواهید داشت. فقط تصور کنید گوشی شما تجربه ای فوقالعاده ای به شما میدهد و به صورت نامحدود میتوانید بازی کنید. دیگر نیازی به دانلود کردن نیست بازی های ان پنجاه بار بزرگتر از بزرگترین بازی های امروزی خواهد شد و دیگر به فضا ذخیره شده بر روی دستگاه خود فکر نمیکنید."

این ترکیب فوق العاده یعنی کم هزینه بودن و قابل حمل بودن میتواند پایان کنسول های دستی امروزی باشد. انچه در خیال خود داشتیم دارد به واقعیت می پیوندد.

600x-1


برای لحظه ای فکر کنید که گوشی Xperia Play ان گوشی نباشد که باعث انقلاب با شکوه شود. گام بعدی برای بازی های ابری تلفن همراه چه خواهد بود ؟
Perry : " تا 5 سال اینده گوشی مخصوص بازی های ابری وارد بازار خواهد شد که هیچ CPU ندارد، بدون پردازنده گرافیکیست، بدون حافظه ، صفحه نمایش ان فوق باریک است و تنها نیاز به 4G دارد و قیمت ان فقط 50$ خواهد بود تنها نیاز است که کسی ان را با همکاری ما بسازد! "

Bruce Grove : " ما باید مراقب باشیم که چه مقدار تلاش کنیم تا ان را بدست اوریم. شرکت ما هنوز کوچک است. من معقدم اگر شما به گیمرها و هزینه های کنسول دستی را نگاه کنید ، ترجیه میدهد انرا کنار بگذارید و به onlive بیاید که میتوانید با هر دستگاهی بهترین تجربه را داشته باشید."

onlivetablet.jpg.jpg


مشخصات سخت افزاری Xperia Play:


Processor: Single-core 1GHz Qualcomm
Graphics Core: Adreno 205
Memory: 512MB system RAM, 400MB internal flash, MicroSD card slot
Display: 480x854 pixel, 4.0 inch LED-backlit LCD, 245 ppi pixel density
Camera: 5 megapixel rear camera with auto focus, 720p 30FPS HD video recording, and stills. Single LED flash. VGA resolution front-facing camera
Inputs: Multi-touch capacitive touch-screen, ambient light sensor, accelerometer, gyro, compass, aGPS
Cellular Connectivity: 2G, 3G
Other Features: Slide-out gaming interface; PlayStation certification; 3.5 mm headphone jack; Wi-Fi (802.11a/b/g/n); Bluetooth 2.1; DLNA

The Xperia Play هم اکنون از اندروید 2.3 استفاده میکند که سونی قول داده ان را به اندروید 4 ارتقا دهد. OnLive Android client هم اکنون به صورت رایگان در دسترس است.



با تشکر شما برای وقتی که گذاشتید و مقاله رو خوندید.

منبع
 
آیا نسل واقعی کنسول های دستی در راه است؟

خیر! نسل واقعی کنسول‌های دستی نسلیه که با قدرت خودشون بازی ها رو اجرا میکنن نه کنسول‌هایی که برای بازی کردن باهاشون محتاج اینترنت باشیم...
ایران که بحث اش جداست...ولی توی بیشتر کشورهای پیشرفته هم همه جا اینترنت پر سرعت نیست که مردم بتونن همینطوری وصل بشن و بازی کنن
(به نظرم یه جورایی میشه گفت نسل کنسول های دستی خانگی!)
 
سلام

ببخشید یک سوال برای بازی کردن با موبایل از طریق OnLive باید سرعت اینترنت چقدر باشه برای انجام بازی بصورت نسبتا روان؟

باتشکر
 
سلام

ببخشید یک سوال برای بازی کردن با موبایل از طریق OnLive باید سرعت اینترنت چقدر باشه برای انجام بازی بصورت نسبتا روان؟

باتشکر
اینطوری که اینا میگن باید 5mg دیگه باشه ...حالا مهمتر پینگ تایمه که تو ایران داغون ترین چیز همینه.. چون ممکنه شما مثلا با یه سرور داخلی سرعت و پینگ خوبی داشته باشی ولی با این شبکه سرعتت کمتر میشه و پینگ تایم هم چندین برابر که اصلا تا 100 ساله دیگه تو ایران همچین isp هایی وجود نخواهد داشت
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or