Xbox One تبدیل به یک DevKit شد

A.R.A.$.H

کاربر سایت
ID@Xbox-600x300.jpg


در اوایل امسال شرکت مایکروسافت اعلام کرد که هر کنسول Xbox One می تواند تبدیل به یک DevKit شود. حال یکی از کاربران وبسایت reddit با نام LiamHing موفق به چنین کاری شده و تصاویری را منتشر کرده است.
طبق گفته های LiamHing، تنظیمات توسعه دهندگان (Developer) با ترکیب چند دکمه به راحتی فعال خواهد شد. البته اعلام شده که ثبت نام در ID@Xbox نیز انجام شده است.



در میان این بحث یکی از سازندگان Xbox One حضور پیدا کرده و اخطار داده اند که وارد کردن مشخصات اشتباه در “Sandbox ID” (در تصویر قابل مشاهده است) می تواند کنسول شما را وارد حالت “boot loop”.
ترکیب که کنسول شما وارد چنین تنظیماتی می کند چنین است: (LB - RB - LT - RT) از چپ به راست. برنامه مایکروسافت با ID@Xbox و چنین قابلیتی برای سازندگان مستقل بسیار سودمند خواهد بود.
تصاویر دیگر:







kotaku
reddit
 
سلام
ببخشید من زیاد درباره این خبری که گزاشتین چیزی نفهمیدم میشه بگید چه سودی داره ؟؟ مثلا تو هکش کمک میکنه؟؟
ممنون میشم راهنماییهای بیشتری بکنید
 
سلام
ببخشید من زیاد درباره این خبری که گزاشتین چیزی نفهمیدم میشه بگید چه سودی داره ؟؟ مثلا تو هکش کمک میکنه؟؟
ممنون میشم راهنماییهای بیشتری بکنید


میشه براش برنامه نوشت احتمال حک شدن رو زیاد می کنه به روش نرمافزاری مانند ps3 یا جیتک....
 
سلام
ببخشید من زیاد درباره این خبری که گزاشتین چیزی نفهمیدم میشه بگید چه سودی داره ؟؟ مثلا تو هکش کمک میکنه؟؟
ممنون میشم راهنماییهای بیشتری بکنید
هک رو نمی دونم شایدم احتمالش رو بالا ببره اما هدف اصلی چنین چیزی اینه که با تبدیل هر کنسول به Devkit بازی سازی مستقل رو برای این پلتفرم گسترش بدند
اینکه هر کسی بتونه از همون کنسولی که داره به عنوان Devkit هم استفاده کنه خوب خیلی مفیده
 
سلام
ببخشید من زیاد درباره این خبری که گزاشتین چیزی نفهمیدم میشه بگید چه سودی داره ؟؟ مثلا تو هکش کمک میکنه؟؟
ممنون میشم راهنماییهای بیشتری بکنید
ِDevkit یک نمونه از هر کنسول هست که بازیسازها و شرکت های بازی سازی در اختیار دارن و بوسیله اون بازی ها رو برای اون کنسول طراحی میکنن. یعنی الان هر کسی میتونه برای XO بازی بسازه البته نیاز به دانش و برنامه نویسی برای ساخت گیم داره.
 
نمی دونم این ماکرو چه جوری این کارو کرده خیلی عحیبه به نظر من
در کل باید دید آیا مستقیم میشه روی XO برنامه نویسی کرد یا باید روی PC بازی ساخت و فقط XO قابلیت اجراش رو داره

کلا از دوستانی که دستی بر آتش دارن خواهشمندیم بیان یک توضیح بدن
 
قبلا که باید پول میدادین و فقط به شرکت ها با مجوز DevKit میدادن با بسته نرم افزاری و کابل های مخصوص اتصال و دفترچه راهنما و تیم پشتیبان هم میومد و توضیحاتی به تیم پشتیبان شرکت ها میداد و قیمت هم خیلی بالا بود برای استفاده تیم های

کوچیک و شخصی کاربورد نداشت و اطلاعات هم محرمانه میموند، اما اینکار ضررش بیشتر از سودش برای ماکروسافت خواهد بود تیم های بزرگ هکری در چین و مخصوصا روسیه در غالب شرکت های بازی سازی یه ID از ماکروسافت میگیرن بسته نرم افزاری هم

که به دستشون برسه همون اول میره روی سایت های روسی برای دانلود و طی یه زمان و سرمایه گزاری زیاد هکرها به زودی به دیار فانی شرف یاب میشه Xbox 1 و میلون ها ضرر مالی برای شرکت ها و صدها بازی کپی برای بازی کنان خاورمیانه چین ایران روسیه و....:bighug:

خیلی خوبه که سونی مستقیما تیم های کوچیک رو زیر مجموعه خودش کرده و از اونها حمایت تکنیکی و فنی میکنه و هنوز نیمده 8 تا بازی مستقل رو توی نمایشگاه E3 نشون میده حالا ماکرو با تغیر سیاستش داره به خودش ضرر میزنه.....:d
 
به دیار فانی شرف یاب میشه Xbox 1 و میلون ها ضرر مالی برای شرکت ها و صدها بازی کپی برای بازی کنان خاورمیانه چین ایران روسیه و....:bighug:

خیلی خوبه که سونی مستقیما و تیم های کوچیک رو زیر مجموعه خودش کرده و از اونها حمایت میکنه تیکنیکی و فنی و هنوز نیمده 8 تا بازی مستقل رو توی نمایشگاه E3 نشون میده حالا ماکرو با تغیر سیاستش داره به خودش ضرر میزنه.....:d​




چه جالب!مایکروسافت داره با دوکیت 500$ ـیش به شرکت ها ضرر میزنه و خودشو برشکست میکنه ولی سونی با دوکیت 6000$ـی بازیسازهارو مورد حمایت قرار داده, چه سیاست هوشمندانه ای!:d
 
قبلا که باید پول میدادین و فقط به شرکت ها با مجوز DevKit میدادن با بسته نرم افزاری و کابل های مخصوص اتصال و دفترچه راهنما و تیم پشتیبان هم میومد و توضیحاتی به تیم پشتیبان شرکت ها میداد و قیمت هم خیلی بالا بود برای استفاده تیم های

کوچیک و شخصی کاربورد نداشت و اطلاعات هم محرمانه میموند، اما اینکار ضررش بیشتر از سودش برای ماکروسافت خواهد بود تیم های بزرگ هکری در چین و مخصوصا روسیه در غالب شرکت های بازی سازی یه ID از ماکروسافت میگیرن بسته نرم افزاری هم

که به دستشون برسه همون اول میره روی سایت های روسی برای دانلود و طی یه زمان و سرمایه گزاری زیاد هکرها به زودی به دیار فانی شرف یاب میشه Xbox 1 و میلون ها ضرر مالی برای شرکت ها و صدها بازی کپی برای بازی کنان خاورمیانه چین ایران روسیه و....:bighug:

خیلی خوبه که سونی مستقیما تیم های کوچیک رو زیر مجموعه خودش کرده و از اونها حمایت تکنیکی و فنی میکنه و هنوز نیمده 8 تا بازی مستقل رو توی نمایشگاه E3 نشون میده حالا ماکرو با تغیر سیاستش داره به خودش ضرر میزنه.....:d

خدایی از کجاتون در میارین این چیزا رو :))
حالا خوبه کلا مایکرو حمایت از بازیساازای مستقل رو باب کرد و گرنه اصن نسل پیش سونی همچین چیزی تو سال اول و دوم نداشت...
اینکار مایکرو علاوه بر اینکه خواهانهای بازیسازی رو ایکس وان رو بیشتر میکنه , واسه خودشم خیلی سود داره .. من از هک و این چیزا سر درنمیارم ولی فک نمیکنم ربطی داشته باشه اگرم ربط داشته باشه , بازهم فک نمیکنم ضرر خاصی بکنه , چون سودش رو از لایو بدست میاره , مثل همین نسل و شاید همین هک شدنش به فروشش کمک کنه (If u know what i mean) ...

در هر صورت این حرکت مایکرو که هر کنسول یک دو کیت , هم قیمتش نسبت به سونی بهتره , و هم فکر میکنم بازده بیشترری توی بخش ایندی داشته باشه!
باز باید دید
 
در کل باید دید آیا مستقیم میشه روی XO برنامه نویسی کرد یا باید روی PC بازی ساخت و فقط XO قابلیت اجراش رو داره

روی pc مینویسن و روی dev kit اجراش میکنن اینجوری نیست که سورس کنسول باز باشه فقط یک سری ماژولها رو باز میزارن که کدها روی کنسول تست بشه یعنی سازنده یه مرحله از debug کنسول روی pc بالاتر میره.ولی کار جالبیه معنیش این میشه که اگر کسی علمشو داشته باشه و یکم خلاقیت با کمترین هزینه میتونه پول دربیاره.
 
خدایی از کجاتون در میارین این چیزا رو :))
حالا خوبه کلا مایکرو حمایت از بازیساازای مستقل رو باب کرد و گرنه اصن نسل پیش سونی همچین چیزی تو سال اول و دوم نداشت...
اینکار مایکرو علاوه بر اینکه خواهانهای بازیسازی رو ایکس وان رو بیشتر میکنه , واسه خودشم خیلی سود داره .. من از هک و این چیزا سر درنمیارم ولی فک نمیکنم ربطی داشته باشه اگرم ربط داشته باشه , بازهم فک نمیکنم ضرر خاصی بکنه , چون سودش رو از لایو بدست میاره , مثل همین نسل و شاید همین هک شدنش به فروشش کمک کنه (If u know what i mean) ...

در هر صورت این حرکت مایکرو که هر کنسول یک دو کیت , هم قیمتش نسبت به سونی بهتره , و هم فکر میکنم بازده بیشترری توی بخش ایندی داشته باشه!
باز باید دید

اگه دقت کنید می بیند که دوستمون گفته برای شرکت ها نه فقط برای ام اس!!
 
میخوام کمی شفاف سازی کنم در رابطه با اجرای بازیهای کپی رو این debug کنسول:d

این ماجرا رو که میگم مال کنسول ps3 هست و شاید کلا ماکروسافت رو x1 این اجازه رو نده ولی کلا رو کنسولهای debug اون توسعه دهنده میتونه بازیها رو بدون اینکه روی دیسک مادر اطلاعات باشه از رو هارد یا داخلی یا خارجی اجرا کنه برای اشکال زدایی.
حالا جریان ps3:d
یادمه حدود 2 سال پیش بود هیچ فریمور جدیدی هک نشده بود ملت همه روی همون 3.55 که جورج هاتز هک کرده بود گیر کرده بودن و عملا هیچ بازیی بجز تاک و توکی اونم با فیکس چند تا تیم اجرا میشد .یه دانگل true blue یی هم اومده بود که تازه میشد رو همون 3.55 که جورج هاتز هک کرده بود و برای دانگل کاستوم شده بود و با کمک فیکسهای خود سازنده دانگل برای بعضی بازیها اونها رو کپی اجرا کرد:d
ps3jailbreakhy.jpg


همه تو کف این بودن که بفهمن چطوری اینا تونستن این بازیها رو فیکس کنن و اخرشم همه فهمیدن.
اونا با استفاده از کنسولهای debug این کار رو انجام میدادن.

ولی یه اتفاقی چند ماهی بعد افتاد که دیگه کلا دانگل و مانگل و همچی رو جمع کرد و ما عملا میتونستیم بریم رو فریمورهای بالاتر و بازیها رو بدون فیکس مستقیم اجرا کنیم.
این اتفاق اینطوری افتاد.
یه روز دلاور مردی از یه سرزمین اسپانیایی زبان :d پستی زد که تو تاریخ هک ps3 ثبت شد:d اونم این بود که گفت چطوری کنسولهای عادی رو به debug تبدیل کنید.
بگذریم که چه دهنی از من و بقیه صاف شد بخاطر بک اپ گرفتن از فلش کنسول و نصب لینوکس و نشوتن چند خط فرمان و بدست اوردن متا کی و فرمت کل هارد کنسول و ......و چه کنسولهایی که بریک شدن.
ولی بهر حال موفق شدم و اولین بازیی که بدون فیکس و بند بساط رو کنسول debug شدم اجرا کردم به صورت کپی توئیستد متال بود:d که تا اون زمان کسی نمیتونست این بازی رو روی همون 3.55 جورج هاتز اجرا کنه مگه با دانگل ترو بلو.

خلاصه روند کار اینطوری بود :در منوی داخل کنسول bd rom رو میزاشتیم روی هارد اکسترنال و هارد اکسترنال توسط دستگاه فرمت میشد .درایو خود کنسول غیر فعال میشد و هیچ دسترسی به psn امکان پذیر نبود.

چهار تا ایمیج بلو ری با ظرفیت هر کدوم حداکثر 50 گیگ ساخته میشد.چه هارد 100 گیگ بود چه 500 گیگ همین چهار ایمیج سقف بود و بیشتر نمیشد.

برای ریختن بازیها روی ایمیجها ابزار خاصی وجود داشت که باید روی pc نصب میکردیم و دیتا بازی رو میدادیم و بعد از ور رفتن باهاش دیتا رو روی ایمیجهای داخل هارد اکسترنال رایت میزد .
ظرفیت حداکثر 4 تا بازی بیشتر نمیشد روی هارد اکسترنال داشته باشی.
برای تعویض بازی هم باید هارد رو دوباره وصل میکردی به کامپیوتر و با همون برنامه تیک هر ایمیجی که میخواستی اجراش کنی رو میزدی :d
خلاصه بساطی داشتیم با کنسول debug.راستی برنامه های ساختگی هم اجرا میشد روش یا همون pkg غیر رسمی که برنامه نویسها میساختن مثل شبیه ساز کنسول سگا که بازیهای سگا رو انجام میدادیم:d
الان که دیگه تونستن با کمک همون دستگاهای dex به کاستوم فریمورهای بالاتر هم برسن و دیگه نیازی به debug کردن کنسول نیست و مثل اب خوردن فقط کاستوم فریمور اپدیت میکنیم.


ولی کلا تا این روی x1 مورد ازمایش قرار نگیره دقیق نمیشه گفت میشه این کار رو روی x1 هم انجام داد یا نه .ولی کلا روی دستگاهای debug باید قید live و psn رو بزنید.
 
دوستان این دیباگی که شما فکر میکنید با این دیباگی که اینجا بهش اشاره شده فرق میکنه اینجا فقط شما میتونی کد های توسعه داده شده توسط خودتان رو روی دستگاه اجرا کنید و فکر نکنم بتونید با این کار کنسول رو هک کنید
فکر کنم یک چیزی مثل اکانت توسعه اپل هست که یک سری امکانات خاص دارید اینم احتمالا همونه یعنی همه چیز برقراره فقط شما با ثبت کنسولتون توی لایو به عنوان توسعه دهنده بخشی رو باز می کنید که بتونید با موتور های لایسنس شده یا با دریافت مجوز کد خودتون رو ران کنید
خلاصه هر جوری هست اونو با دیباگی که قبلا میگفتن مقایسه نکنید
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

تبلیغات متنی

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or