ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
By:
جستجو فقط عنوان ها
By:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
By:
جستجو فقط عنوان ها
By:
Menu
Install the app
Install
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
Xbox Game Studios
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="mobin.hb96" data-source="post: 4860689" data-attributes="member: 143374"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">استودیوهای داخلی (Bethesda)</span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px"></span></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Bethesda Game Studios</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245248[/ATTACH][SPOILER][/SPOILER]</p><p></p><p>[SPOILER]</p><p></p><p>بتزدا در سال 1986 در منطقه بتزدا در مریلند و به دست کریستوفر ویور تاسیس شد. در سال های ابتدایی عرضه بتزدا با ساخت بازی Gridiron به اولین استودیوی سازنده شبیه ساز ورزشی بر پایه فیزیک تبدیل شد. این استودیو در ادامه با فروش حقوق نسخه های آتی بازی Gridiron به EA، توسط این کمپانی برای کمک به ساخت اولین نسخه Madden استخدام شد اما در ادامه و در پی عمل نکردن EA به تعهدات خود پیرامون Gridiron، دو شرکت وارد دعوای حقوقی شدند که نهایتا خارج از دادگاه به تفاهم رسیدند.</p><p>اما فرنچایزی که برای همیشه نام بتزدا را جاودانه کرد و تبدیل به یکی از بزرگ ترین و موفق ترین فرنچایز های تاریخ صنعت گیم شد بی تردید فرنچایز The Elder Scrolls بود. اولین نسخه این فرنچایز در سال 1994 میلادی با نام TES: Arena و دومین نسخه با نام TES II: Daggerfall در سال 1996منتشر شدند و موفقیتی چشمگیر برای بتزدا به همراه داشتند. در سال های بعد بتزدا علاوه بر انتشار 2 اسپین آف برای سری TES، بازی هایی بر اساس فرنچایز های استار ترک و ترمیناتور نیز منتشر کرد. در سال 1996 بتزدا پس از لوکاس آرتز و اینترپلی، دومین ناشر بزرگ خصوصی فعال در زمینه بازی های ویدیویی بود.</p><p>در سال 99 تغییرات زیادی در عرصه مدیریتی بتزدا اتفاق افتاد و Pete Hines به عنوان رییس بخش مارکتینگ به استودیو اضافه شد. همچنین در همین سال ویور و رابرت آلتمن کمپانی مادر جدیدی برای بتزدا به نام Zenimax تاسیس کردند تا با قرار دادن استودیو های بیشتر زیرمجموعه بتزدا، دامنه فعالیت خود را گسترش دهند.</p><p>قسمت سوم کتیبه های باستانی پس از تاسیس استودیوی زیرمجموعه بتزدا به نام Bethesda game studios با نام TES III: Morrowind در سال 2002 و در میان تحسن منتقدان و استقبال بسیار خوب طرفداران منتشر شد. موفقیت این بازی به قدری بود که به بتزدا اجازه داد تا هرچه بیشتر دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد. قسمت چهارم این فرنچایز با نام TES IV: OBLIVION نیز در سال 2006 عرضه شد و حتی بیش از شماره قبل نیز به موفقیت رسید. این عنوان علاوه بر فروش فوق العاده و تحسین یکپارچه منتقدان، در پایان سال هم موفق به کسب بیشترین تعداد عناوین "بازی سال" شد.</p><p>پس از ورشکستگی و انحلال اینترپلی، بتزدا موفق به تصاحب امتیاز ip بسیار بزرگ Fallout شد و مسئولیت ساخت نسخه جدید این فرنچایز نیز به BGS واگذار شد. بتزدا با تغییرات زیاد در این فرنچایز دست به یک ریبوت کامل زد و Fallout 3 در سال 2008 منتشر و به موفقیت های متعدد تجاری رسید و در پایان سال هم در حضور عناوین بزرگی همچون GTA IV و MGS 4 موفق به کسب عنوان بازی سال شد.</p><p>پس از تجربه موفق فالوت 3، تاد هاوارد که که از جمله افراد تاثیر گذار فرنچایز TES بود و کارگردانی فالوت 3 و 2 قسمت قبل TES را نیز برعهده داشت، شخصا وظیفه کارگردانی و هدایت شماره جدید TES را نیز به دست گرفت و TES V: Skyrim را در سال 2011 عرضه کرد که تبدیل به موفقیت باورنکردنی برای بتزدا شد. این بازی علاوه بر کسب جوایز متعدد "بهترین بازی سال" در سالی که رقبای بزرگی همچون Batman Arkham city و Portal 2 داشت، در سال های بعد به کرات و برای کنسول ها و نسل های مختلف عرضه شد و مجموع فروش آن در نهایت از 30 میلیون نسخه نیز گذر کرد.</p><p>این استودیو در سال 2015 بازی Fallout 4 را باز هم به کارگردانی تاد هاوارد عرضه کرد که گرچه نمرات بسیار خوبی را کسب نمود اما بسیاری از طرفداران این فرنچایز، پس از عنوان فرعی new vegas که توسط ابسیدین عرضه شده بود، انتظار بازگشت بیشتری به ریشه های سری را داشتند. علاوه بر این موضوع مشکلات فنی نسبتا زیاد و نزدیکی زمان عرضه این بازی به ویچر3 و قرارگیری در سایه موفقیت های فوق العاده عظیم بازی لهستانی، سبب شد تا فالوت 4 نتواند موفقیت های فوق العاده پیاپی 3 عنوان پیشین ساخته شده توسط BGS را تکرار کند. گرچه از بعد تجاری فالوت 4 با تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی فرنچایز و یکی از پرفروش ترین بازی های نسل، موفقیتی عالی برای بتزدا به شمار میرود.</p><p>در سال 2018 اولین شکست جدی BGS رقم خورد و بازی آنلاین Fallout 76 که در این سال عرضه شد با واکنش های بسیار شدید طرفداران و منتقدان روبرو شد. گرچه در ادامه و با بروز رسانی های متعدد، شرایط این بازی به مرور بهتر شد اما باز هم آسیبی که به اعتبار BGS وارد شد غیر قابل کتمان است.</p><p></p><p>افراد اثر گذار: تاد هاوارد(تهیه کننده اجرایی)، اشلی چنگ(کارگردان)</p><p>تعداد افراد استودیو: +420 نفر</p><p></p><p>بازی های قابل ذکر:</p><p>( - The Elder scrolls: Arena (PC | 1994 | Metascor</p><p>( - The Elder scrolls II: Daggerfall (PC | 1996 | Metascore</p><p>(The Elder scrolls III: Morrowind (PC, XB | 2002 | Metascore 89</p><p>(The Elder scrolls IV: Oblivion (PC, XB360, PS3 | 2006 | Metascore 94</p><p>(Fallout 3 (PC, XB360, PS3 | 2008 | Metascore 91</p><p>(The Elder scrolls V: Skyrim (PC, XB360, Xone, PS3, PS4, Switch | 2011 | Metascore 94</p><p>(Fallout 4 (PC, XONE, PS4 | 2015 | Metascore 87</p><p>(Fallout 76 (PC, XONE, PS4 | 2018 | Metascore 52</p><p></p><p>پروژه های آینده و شایعات:</p><p>ساخت فرانچایز جدید Starfield که یک بازی نقش افرینی گسترده فضایی است و قرار است به سومین فرنچایز بزرگ این استودیو در کنار فالوت و TES تبدیل شود، تایید شده است. این بازی در تاریخ 2022.11.11 به صورت انحصاری برای کنسول های نسل 9 اکس باکس و Pc عرضه خواهد شد.</p><p></p><p>همچنین در سال 2018 با تیزری کوتاه رسما ساخت TES6 تایید شد اما هنوز هیچ اطلاعی از این بازی در دسترس نیست.</p><p></p><p>پس از خریداری شدن توسط مایکروسافت، مشخص شد که پروژه های آتی این استودیو در انحصار پلتفرم های مایکروسافت خواهند بود.</p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Arkane Studios</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245250[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">[SPOILER][/SPOILER]</p><p></p><p>[SPOILER]</p><p></p><p>آرکین استودیوز در سال 1999 و توسط رافائا کولانتونیو تاسیس شد و هم اکنون دارای دو شعبه در فرانسه و تگزاس امریکا میباشد. در دهه اول تاسیس این استودیو در پروژه های مختلفی به عنوان همکار حضور داشت. به طور مثال مدتی روی اسپین آف کنسل شده هف لایف با Valve همکاری داشت و همچنین وظیفه ساخت بخش مولتی پلیر شماره پنجم سری Call of duty را عهده دار بود. همچنین در سال 2010 نیز همکاری هایی در ساخت قسمت دوم بایوشاک با 2k داشت. در سال 2010 شرکت Zenimax آرکین استودیوز را تصاحب کرده و با حمایت های مالی به آن ها اجازه داد به سراغ پروژه جاه طلبانه خود بروند.</p><p>مسیر استودیو با اضافه شدن هاروی اسمیت برای همیشه تغییر کرد. هاروی اسمیت یکی از بازی سازان به نام و از همکاران سابق وارن اسپکتور بزرگ است که به همراه او نقشی مهم در خلق فرنچایز Deus Ex ایفا کرد. با اضافه شدن هاروی اسمیت ساخت بازی Dishonored آغاز شد. این بازی که در ژانر فراموش شده Immersive sim و با درونمایه مخفی کاری ساخته میشد در سال 2012 عرضه شده و به شدت از سوی منتقدین و طرفداران مورد استقبال قرار گرفت. پس از موفقیت های این بازی، کار بر روی قسمت دوم آن نیز آغاز شد و در سال 2016 بازی Dishonored 2 عرضه شد و موفقیت های عنوان قبل را تکرار کرد. در سال 2017 استودیوی آرکین علاوه بر دنباله Stand alone دیسانرد2، یعنی Death of the outsider دنباله مستقل و بدون شماره Prey را نیز عرضه کرد که با استقبال نسبی مواجه شد هرچند نتوانست از بعد تجاری موفقیت های دیسانرد ها را تکرار کند.</p><p>این استودیو هم اکنون دارای دو شعبه کاملا متفاوت آستین و لیون میباشد. مدیریت، پروژه ها و نفرات این دو استودیو کاملا با هم متفاوت است.</p><p>هم اکنون استودیوی آرکین لیون با همکاری ماشین گیمز در حال ساخت بازی Deathloop میباشد که به مدت 1 سال در انحصار پلی استیشن خواهد بود(قرارداد این بازی قبل از خریداری شدن بسته شده بود). گرچه به نظر میرسد پروژه اصلی این استودیو هنوز معرفی نشده باشد که بنا بر سابقه آرکین لیون، بسیاری انتظار دارند ان بازی قسمت سوم فرنچایز محبوب دیسانرد باشد.</p><p>اسودیوی آرکین آستین هم توسط آرکین آستین به صورت انحصاری برای پلتفرم های مایکروسافت در دست ساخت است.</p><p>افراد اثر گذار: رومولد کپرون، هاروی اسمیت</p><p>تعداد اعضای استودیو ها: +300 نفر</p><p></p><p>بازی های قابل ذکر:</p><p>(Dishonored (PC, X360, XONE, PS3, PS4 | 2012 | Metascore 91</p><p>(Dishonored 2 (PC, XONE, PS4 | 2016 | Metascore 88</p><p>(Dishonored: Death of the outsider (PC, XONE, PS4 | 2017 | Metascore 82</p><p>(Prey (PC, XONE, PS4 | 2017 | Metascore 79</p><p></p><p>پروژه های آینده:</p><p>بازی Deathloop توسط شعبه لیون آرکین به صورت انحصاری زمانی یک ساله برای PC و PS5 عرضه و پس از 1 سال از طریق گیمپس برای اکس باکس در دسترس خواهد بود. قرارداد های مربوط به این بازی قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت بسته شده بود و مایکروسافت تصمیم گرفت به قرارداد بسته شده احترام بگذارد.</p><p></p><p>شعبه آرکین آستین با رهبری هاروی اسمیت، بازی Redfall را در E3 سال 2021 به صورت انحصاری برای پاتفرم های مایکروسافت معرفی کرد. این بازی در تابستان 2022 عرضه خواهد شد.</p><p>[/SPOILER]</p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">id Sofrware</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245249[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center">[SPOILER][/SPOILER]</p><p></p><p>[SPOILER]</p><p></p><p>استودیوی id Software که به تازگی به خانواده استودیوهای مایکروسافت پیوسته است، در سال 1991 به دست جان کارمک و جان رومرو در تگزاس تاسیس شد. این استودیو و موسسان آن، که در دهه 90 با خلق Doom و Wolfenstein پایه گذار ژانر شوتر اول شخص بودند، در بعد فنی نیز نقش مهمی در توسعه صنعت بازی های ویدیویی ایفا کردند و حتی بازی جریان ساز و تحسین شده Half Life براساس ورژنی تغییر یافته از موتور بازی سازی این استودیو ساخته شد.</p><p></p><p>این استودیو در سال 2009 توسط زنیماکس خریداری شده و تحت نظارت بتزدا قرار گرفت. پس از عرضه نه چندان موفق Rage در سال 2011، این شرکت با ریبوت Doom و همچنین دنباله آن یعنی Doom Eternal، علاوه بر تحسین منتقدین، موفقیت تجاری خوبی را نیز شاهد بود و بدین شکل بازگشتی موفق به روز های اوج را تجربه میکند.</p><p></p><p>همچنین موتور اختصاصی این استودیو یعنی id tech یکی از برجسته ترین موتور های بازیسازی صنعت گیم میباشد و خصوصا برای شوتر های اول شخص، خروجی های بسیار مناسبی میدهد.</p><p></p><p></p><p>افراد اثر گذار: مارتی استراتون(کارگردان)، رابرت دافی (ناظر ارشد تکنواوژی)</p><p></p><p>تعداد اعضای استودیو: +300 نفر</p><p></p><p>بازی های قابل ذکر:</p><p></p><p>(- Wolfenstein 3D (every thing!!! | 1992 | Metascore</p><p>(- Doom (every thing | 1993 | Metascore</p><p>(Quake (PC, Nintendo 64 | 1996 | Metascore 94</p><p>(Rage (360, PS3, PC | 2011 | Metascore 79</p><p>(Doom (XONE, PS4, PC | 2016 | Metascore 85</p><p>(Doom Eternal (XONE, PS4, PC | 2010 | Metascore 90</p><p></p><p>پروژه های آینده و شایعات:</p><p></p><p>کارگردان دووم اترنال آقای هیوگو مارتین از وجود ایده های اولیه استودیو برای پروژه بعدی سخن گفت. شاسعاتی مبنی بر ریبوت سری Quake توسط این استودیو به گوش میرسد.</p><p></p><p></p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p></p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Tango Gameworks</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245251[/ATTACH]</p><p>[SPOILER]</p><p>این استودیوی ژاپنی که در توکیو واقع میباشد و در پی خریداری شدن بتزدا توسط مایکروسافت به استودیو های زیرمجموعه اکس باکس اضافه شد، در سال 2010 و با سرمایه گذاری بتزدا، توسط بازی ساز افسانه ای، شینجی میکامی افتتاح شد. فعالیت این استودیو بر ژانر Survival Horror استوار است و پیشبینی میشود تحت نظر مایکروسافت نیز به همین صورت به کار ادامه دهد.</p><p></p><p>نفرات کلیدی: شینجی میکامی، هیدتوشی یوکوتا (مدیر استودیو)</p><p>تعداد نفرات استودیو: +200 نفر</p><p></p><p>بازی های قابل ذکر:</p><p>(The Evil Within (XONE, X360, PS3, PS4, PC, | 2014 | Metascore 80</p><p>(The Evil Within 2 (XONE, PS4, PC, | 2017 | Metascore 76</p><p></p><p>بازی های آینده:</p><p>بازی GhostWire: Tokyo به صورت انحصاری زمانی یک ساله برای PC و PS5 عرضه و پس از 1 سال از طریق گیمپس برای اکس باکس در دسترس خواهد بود. قرارداد های مربوط به این بازی قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت بسته شده بود و مایکروسافت تصمیم گرفت به قرارداد بسته شده احترام بگذارد.</p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p></p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Machine Games</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245252[/ATTACH]</p><p>[SPOILER]</p><p></p><p>این استودیوی سوئدی در سال 2009 و متشکل از تعدادی دولوپر سابق استودیوی Starbreeze تاسیس شد. با خریداری شدن id Software و تصاحب ip وولفنشتاین توسط بتزدا، مسئولیت کار روی این فرنچایز به ماشین گیمز واگذار شد.</p><p></p><p>نفرات کلیدی: لارس جوانسون(کارگردان هماهنگ کننده)، جیم کلین(مسئول ارشد فناوری)</p><p></p><p>بازی های قابل ذکر:</p><p>(Wolfenstein: The new Order (X360, Xone, PS3, PS4, PC | 2014 | Metascore 79</p><p>(Wolfenstein: The Old blood (Xone, PS4, PC | 2015 | Metascore 76</p><p>(Wolfenstein II: The new Colossus (Xone, PS4, PC | 2017 | Metascore 87</p><p>(Wolfenstein: Youngblood (Xone, PS4, PC | 2019 | Metascore 69</p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p></p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Zenimax Online</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245253[/ATTACH]</p><p>[SPOILER]</p><p></p><p>این استودیوی در سال 2007 و با جمع آوری برخی از افراد شناخته شده بازی های بزرگ مولتی پلیر در ایالت مریلند تشکیل شد و در سال 2014 بازی The Elder Scrolls Online را عرضه کرد و از آن هنگام نیز بر به روز رسانی های مختلف این بازی تمرکز دارد.</p><p></p><p>افراد کلیدی: کت فیرر(رییس استودیو)</p><p>تعداد نفرات استودیو: +250 نفر</p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p></p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Roundhouse Studios</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245254[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p>[SPOILER]</p><p>این استودیو در سال 2019 و متشکل از جمعی از اعضای استودیوی تعطیل شده Human Head، خالق بازی هایی نظیر Prey 2006 و Rune II تاسیس شد.</p><p>هنوز اطلاعات زیادی از فعالیت فعلی این تیم در دسترس نیست.</p><p></p><p>تعداد اعضای استودیو: +50 نفر</p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p></p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="font-size: 22px">Alpha Dog Games</span></p> <p style="text-align: center">[ATTACH=full]245255[/ATTACH]</p> <p style="text-align: center"></p><p></p><p>[SPOILER]</p><p>این استودیو که در بازار بازی های موبایل فعال است، در سال 2012 تاسیس شد و در این مدت روی بازی هایی نظیر Monstrocity و Ninja Golf کار کرده است.</p><p></p><p>تعداد اعضای استودیو: +30 نفر</p><p></p><p>[/SPOILER]</p><p></p><p style="text-align: center">=======================================================================================================</p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mobin.hb96, post: 4860689, member: 143374"] [CENTER][SIZE=6]استودیوهای داخلی (Bethesda) Bethesda Game Studios[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="bethesda.jpg"]245248[/ATTACH][SPOILER][/SPOILER][/CENTER] [SPOILER] بتزدا در سال 1986 در منطقه بتزدا در مریلند و به دست کریستوفر ویور تاسیس شد. در سال های ابتدایی عرضه بتزدا با ساخت بازی Gridiron به اولین استودیوی سازنده شبیه ساز ورزشی بر پایه فیزیک تبدیل شد. این استودیو در ادامه با فروش حقوق نسخه های آتی بازی Gridiron به EA، توسط این کمپانی برای کمک به ساخت اولین نسخه Madden استخدام شد اما در ادامه و در پی عمل نکردن EA به تعهدات خود پیرامون Gridiron، دو شرکت وارد دعوای حقوقی شدند که نهایتا خارج از دادگاه به تفاهم رسیدند. اما فرنچایزی که برای همیشه نام بتزدا را جاودانه کرد و تبدیل به یکی از بزرگ ترین و موفق ترین فرنچایز های تاریخ صنعت گیم شد بی تردید فرنچایز The Elder Scrolls بود. اولین نسخه این فرنچایز در سال 1994 میلادی با نام TES: Arena و دومین نسخه با نام TES II: Daggerfall در سال 1996منتشر شدند و موفقیتی چشمگیر برای بتزدا به همراه داشتند. در سال های بعد بتزدا علاوه بر انتشار 2 اسپین آف برای سری TES، بازی هایی بر اساس فرنچایز های استار ترک و ترمیناتور نیز منتشر کرد. در سال 1996 بتزدا پس از لوکاس آرتز و اینترپلی، دومین ناشر بزرگ خصوصی فعال در زمینه بازی های ویدیویی بود. در سال 99 تغییرات زیادی در عرصه مدیریتی بتزدا اتفاق افتاد و Pete Hines به عنوان رییس بخش مارکتینگ به استودیو اضافه شد. همچنین در همین سال ویور و رابرت آلتمن کمپانی مادر جدیدی برای بتزدا به نام Zenimax تاسیس کردند تا با قرار دادن استودیو های بیشتر زیرمجموعه بتزدا، دامنه فعالیت خود را گسترش دهند. قسمت سوم کتیبه های باستانی پس از تاسیس استودیوی زیرمجموعه بتزدا به نام Bethesda game studios با نام TES III: Morrowind در سال 2002 و در میان تحسن منتقدان و استقبال بسیار خوب طرفداران منتشر شد. موفقیت این بازی به قدری بود که به بتزدا اجازه داد تا هرچه بیشتر دامنه فعالیت های خود را گسترش دهد. قسمت چهارم این فرنچایز با نام TES IV: OBLIVION نیز در سال 2006 عرضه شد و حتی بیش از شماره قبل نیز به موفقیت رسید. این عنوان علاوه بر فروش فوق العاده و تحسین یکپارچه منتقدان، در پایان سال هم موفق به کسب بیشترین تعداد عناوین "بازی سال" شد. پس از ورشکستگی و انحلال اینترپلی، بتزدا موفق به تصاحب امتیاز ip بسیار بزرگ Fallout شد و مسئولیت ساخت نسخه جدید این فرنچایز نیز به BGS واگذار شد. بتزدا با تغییرات زیاد در این فرنچایز دست به یک ریبوت کامل زد و Fallout 3 در سال 2008 منتشر و به موفقیت های متعدد تجاری رسید و در پایان سال هم در حضور عناوین بزرگی همچون GTA IV و MGS 4 موفق به کسب عنوان بازی سال شد. پس از تجربه موفق فالوت 3، تاد هاوارد که که از جمله افراد تاثیر گذار فرنچایز TES بود و کارگردانی فالوت 3 و 2 قسمت قبل TES را نیز برعهده داشت، شخصا وظیفه کارگردانی و هدایت شماره جدید TES را نیز به دست گرفت و TES V: Skyrim را در سال 2011 عرضه کرد که تبدیل به موفقیت باورنکردنی برای بتزدا شد. این بازی علاوه بر کسب جوایز متعدد "بهترین بازی سال" در سالی که رقبای بزرگی همچون Batman Arkham city و Portal 2 داشت، در سال های بعد به کرات و برای کنسول ها و نسل های مختلف عرضه شد و مجموع فروش آن در نهایت از 30 میلیون نسخه نیز گذر کرد. این استودیو در سال 2015 بازی Fallout 4 را باز هم به کارگردانی تاد هاوارد عرضه کرد که گرچه نمرات بسیار خوبی را کسب نمود اما بسیاری از طرفداران این فرنچایز، پس از عنوان فرعی new vegas که توسط ابسیدین عرضه شده بود، انتظار بازگشت بیشتری به ریشه های سری را داشتند. علاوه بر این موضوع مشکلات فنی نسبتا زیاد و نزدیکی زمان عرضه این بازی به ویچر3 و قرارگیری در سایه موفقیت های فوق العاده عظیم بازی لهستانی، سبب شد تا فالوت 4 نتواند موفقیت های فوق العاده پیاپی 3 عنوان پیشین ساخته شده توسط BGS را تکرار کند. گرچه از بعد تجاری فالوت 4 با تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی فرنچایز و یکی از پرفروش ترین بازی های نسل، موفقیتی عالی برای بتزدا به شمار میرود. در سال 2018 اولین شکست جدی BGS رقم خورد و بازی آنلاین Fallout 76 که در این سال عرضه شد با واکنش های بسیار شدید طرفداران و منتقدان روبرو شد. گرچه در ادامه و با بروز رسانی های متعدد، شرایط این بازی به مرور بهتر شد اما باز هم آسیبی که به اعتبار BGS وارد شد غیر قابل کتمان است. افراد اثر گذار: تاد هاوارد(تهیه کننده اجرایی)، اشلی چنگ(کارگردان) تعداد افراد استودیو: +420 نفر بازی های قابل ذکر: ( - The Elder scrolls: Arena (PC | 1994 | Metascor ( - The Elder scrolls II: Daggerfall (PC | 1996 | Metascore (The Elder scrolls III: Morrowind (PC, XB | 2002 | Metascore 89 (The Elder scrolls IV: Oblivion (PC, XB360, PS3 | 2006 | Metascore 94 (Fallout 3 (PC, XB360, PS3 | 2008 | Metascore 91 (The Elder scrolls V: Skyrim (PC, XB360, Xone, PS3, PS4, Switch | 2011 | Metascore 94 (Fallout 4 (PC, XONE, PS4 | 2015 | Metascore 87 (Fallout 76 (PC, XONE, PS4 | 2018 | Metascore 52 پروژه های آینده و شایعات: ساخت فرانچایز جدید Starfield که یک بازی نقش افرینی گسترده فضایی است و قرار است به سومین فرنچایز بزرگ این استودیو در کنار فالوت و TES تبدیل شود، تایید شده است. این بازی در تاریخ 2022.11.11 به صورت انحصاری برای کنسول های نسل 9 اکس باکس و Pc عرضه خواهد شد. همچنین در سال 2018 با تیزری کوتاه رسما ساخت TES6 تایید شد اما هنوز هیچ اطلاعی از این بازی در دسترس نیست. پس از خریداری شدن توسط مایکروسافت، مشخص شد که پروژه های آتی این استودیو در انحصار پلتفرم های مایکروسافت خواهند بود. [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]Arkane Studios[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="Arkane.jpeg"]245250[/ATTACH] [SPOILER][/SPOILER][/CENTER] [SPOILER] آرکین استودیوز در سال 1999 و توسط رافائا کولانتونیو تاسیس شد و هم اکنون دارای دو شعبه در فرانسه و تگزاس امریکا میباشد. در دهه اول تاسیس این استودیو در پروژه های مختلفی به عنوان همکار حضور داشت. به طور مثال مدتی روی اسپین آف کنسل شده هف لایف با Valve همکاری داشت و همچنین وظیفه ساخت بخش مولتی پلیر شماره پنجم سری Call of duty را عهده دار بود. همچنین در سال 2010 نیز همکاری هایی در ساخت قسمت دوم بایوشاک با 2k داشت. در سال 2010 شرکت Zenimax آرکین استودیوز را تصاحب کرده و با حمایت های مالی به آن ها اجازه داد به سراغ پروژه جاه طلبانه خود بروند. مسیر استودیو با اضافه شدن هاروی اسمیت برای همیشه تغییر کرد. هاروی اسمیت یکی از بازی سازان به نام و از همکاران سابق وارن اسپکتور بزرگ است که به همراه او نقشی مهم در خلق فرنچایز Deus Ex ایفا کرد. با اضافه شدن هاروی اسمیت ساخت بازی Dishonored آغاز شد. این بازی که در ژانر فراموش شده Immersive sim و با درونمایه مخفی کاری ساخته میشد در سال 2012 عرضه شده و به شدت از سوی منتقدین و طرفداران مورد استقبال قرار گرفت. پس از موفقیت های این بازی، کار بر روی قسمت دوم آن نیز آغاز شد و در سال 2016 بازی Dishonored 2 عرضه شد و موفقیت های عنوان قبل را تکرار کرد. در سال 2017 استودیوی آرکین علاوه بر دنباله Stand alone دیسانرد2، یعنی Death of the outsider دنباله مستقل و بدون شماره Prey را نیز عرضه کرد که با استقبال نسبی مواجه شد هرچند نتوانست از بعد تجاری موفقیت های دیسانرد ها را تکرار کند. این استودیو هم اکنون دارای دو شعبه کاملا متفاوت آستین و لیون میباشد. مدیریت، پروژه ها و نفرات این دو استودیو کاملا با هم متفاوت است. هم اکنون استودیوی آرکین لیون با همکاری ماشین گیمز در حال ساخت بازی Deathloop میباشد که به مدت 1 سال در انحصار پلی استیشن خواهد بود(قرارداد این بازی قبل از خریداری شدن بسته شده بود). گرچه به نظر میرسد پروژه اصلی این استودیو هنوز معرفی نشده باشد که بنا بر سابقه آرکین لیون، بسیاری انتظار دارند ان بازی قسمت سوم فرنچایز محبوب دیسانرد باشد. اسودیوی آرکین آستین هم توسط آرکین آستین به صورت انحصاری برای پلتفرم های مایکروسافت در دست ساخت است. افراد اثر گذار: رومولد کپرون، هاروی اسمیت تعداد اعضای استودیو ها: +300 نفر بازی های قابل ذکر: (Dishonored (PC, X360, XONE, PS3, PS4 | 2012 | Metascore 91 (Dishonored 2 (PC, XONE, PS4 | 2016 | Metascore 88 (Dishonored: Death of the outsider (PC, XONE, PS4 | 2017 | Metascore 82 (Prey (PC, XONE, PS4 | 2017 | Metascore 79 پروژه های آینده: بازی Deathloop توسط شعبه لیون آرکین به صورت انحصاری زمانی یک ساله برای PC و PS5 عرضه و پس از 1 سال از طریق گیمپس برای اکس باکس در دسترس خواهد بود. قرارداد های مربوط به این بازی قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت بسته شده بود و مایکروسافت تصمیم گرفت به قرارداد بسته شده احترام بگذارد. شعبه آرکین آستین با رهبری هاروی اسمیت، بازی Redfall را در E3 سال 2021 به صورت انحصاری برای پاتفرم های مایکروسافت معرفی کرد. این بازی در تابستان 2022 عرضه خواهد شد. [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]id Sofrware[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="ID Software.jpg"]245249[/ATTACH] [SPOILER][/SPOILER][/CENTER] [SPOILER] استودیوی id Software که به تازگی به خانواده استودیوهای مایکروسافت پیوسته است، در سال 1991 به دست جان کارمک و جان رومرو در تگزاس تاسیس شد. این استودیو و موسسان آن، که در دهه 90 با خلق Doom و Wolfenstein پایه گذار ژانر شوتر اول شخص بودند، در بعد فنی نیز نقش مهمی در توسعه صنعت بازی های ویدیویی ایفا کردند و حتی بازی جریان ساز و تحسین شده Half Life براساس ورژنی تغییر یافته از موتور بازی سازی این استودیو ساخته شد. این استودیو در سال 2009 توسط زنیماکس خریداری شده و تحت نظارت بتزدا قرار گرفت. پس از عرضه نه چندان موفق Rage در سال 2011، این شرکت با ریبوت Doom و همچنین دنباله آن یعنی Doom Eternal، علاوه بر تحسین منتقدین، موفقیت تجاری خوبی را نیز شاهد بود و بدین شکل بازگشتی موفق به روز های اوج را تجربه میکند. همچنین موتور اختصاصی این استودیو یعنی id tech یکی از برجسته ترین موتور های بازیسازی صنعت گیم میباشد و خصوصا برای شوتر های اول شخص، خروجی های بسیار مناسبی میدهد. افراد اثر گذار: مارتی استراتون(کارگردان)، رابرت دافی (ناظر ارشد تکنواوژی) تعداد اعضای استودیو: +300 نفر بازی های قابل ذکر: (- Wolfenstein 3D (every thing!!! | 1992 | Metascore (- Doom (every thing | 1993 | Metascore (Quake (PC, Nintendo 64 | 1996 | Metascore 94 (Rage (360, PS3, PC | 2011 | Metascore 79 (Doom (XONE, PS4, PC | 2016 | Metascore 85 (Doom Eternal (XONE, PS4, PC | 2010 | Metascore 90 پروژه های آینده و شایعات: کارگردان دووم اترنال آقای هیوگو مارتین از وجود ایده های اولیه استودیو برای پروژه بعدی سخن گفت. شاسعاتی مبنی بر ریبوت سری Quake توسط این استودیو به گوش میرسد. [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]Tango Gameworks[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="Tango gameworks.jpg"]245251[/ATTACH][/CENTER] [SPOILER] این استودیوی ژاپنی که در توکیو واقع میباشد و در پی خریداری شدن بتزدا توسط مایکروسافت به استودیو های زیرمجموعه اکس باکس اضافه شد، در سال 2010 و با سرمایه گذاری بتزدا، توسط بازی ساز افسانه ای، شینجی میکامی افتتاح شد. فعالیت این استودیو بر ژانر Survival Horror استوار است و پیشبینی میشود تحت نظر مایکروسافت نیز به همین صورت به کار ادامه دهد. نفرات کلیدی: شینجی میکامی، هیدتوشی یوکوتا (مدیر استودیو) تعداد نفرات استودیو: +200 نفر بازی های قابل ذکر: (The Evil Within (XONE, X360, PS3, PS4, PC, | 2014 | Metascore 80 (The Evil Within 2 (XONE, PS4, PC, | 2017 | Metascore 76 بازی های آینده: بازی GhostWire: Tokyo به صورت انحصاری زمانی یک ساله برای PC و PS5 عرضه و پس از 1 سال از طریق گیمپس برای اکس باکس در دسترس خواهد بود. قرارداد های مربوط به این بازی قبل از خریداری شدن توسط مایکروسافت بسته شده بود و مایکروسافت تصمیم گرفت به قرارداد بسته شده احترام بگذارد. [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]Machine Games[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="Machingames.jpg"]245252[/ATTACH][/CENTER] [SPOILER] این استودیوی سوئدی در سال 2009 و متشکل از تعدادی دولوپر سابق استودیوی Starbreeze تاسیس شد. با خریداری شدن id Software و تصاحب ip وولفنشتاین توسط بتزدا، مسئولیت کار روی این فرنچایز به ماشین گیمز واگذار شد. نفرات کلیدی: لارس جوانسون(کارگردان هماهنگ کننده)، جیم کلین(مسئول ارشد فناوری) بازی های قابل ذکر: (Wolfenstein: The new Order (X360, Xone, PS3, PS4, PC | 2014 | Metascore 79 (Wolfenstein: The Old blood (Xone, PS4, PC | 2015 | Metascore 76 (Wolfenstein II: The new Colossus (Xone, PS4, PC | 2017 | Metascore 87 (Wolfenstein: Youngblood (Xone, PS4, PC | 2019 | Metascore 69 [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]Zenimax Online[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="Zenimax online.jpg"]245253[/ATTACH][/CENTER] [SPOILER] این استودیوی در سال 2007 و با جمع آوری برخی از افراد شناخته شده بازی های بزرگ مولتی پلیر در ایالت مریلند تشکیل شد و در سال 2014 بازی The Elder Scrolls Online را عرضه کرد و از آن هنگام نیز بر به روز رسانی های مختلف این بازی تمرکز دارد. افراد کلیدی: کت فیرر(رییس استودیو) تعداد نفرات استودیو: +250 نفر [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]Roundhouse Studios[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="roundhouse.jpg"]245254[/ATTACH] [/CENTER] [SPOILER] این استودیو در سال 2019 و متشکل از جمعی از اعضای استودیوی تعطیل شده Human Head، خالق بازی هایی نظیر Prey 2006 و Rune II تاسیس شد. هنوز اطلاعات زیادی از فعالیت فعلی این تیم در دسترس نیست. تعداد اعضای استودیو: +50 نفر [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [SIZE=6]Alpha Dog Games[/SIZE] [ATTACH type="full" alt="Alpha dog games.jpg"]245255[/ATTACH] [/CENTER] [SPOILER] این استودیو که در بازار بازی های موبایل فعال است، در سال 2012 تاسیس شد و در این مدت روی بازی هایی نظیر Monstrocity و Ninja Golf کار کرده است. تعداد اعضای استودیو: +30 نفر [/SPOILER] [CENTER]======================================================================================================= [/CENTER] [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
گفتگوی آزاد پیرامون بازیها
Xbox Game Studios
تبلیغات متنی
خدای جنگ ۱
بریکینگ بد
خدای جنگ ۲
اساسین کرید
خدای جنگ ۳
پلی استیشن 5
خدای جنگ
خدای جنگ: روح اسپارتا
ایکس باکس سری اس
خدای جنگ: معراج
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft