ورود
ثبت نام
صفحه اصلی
اخبار بازی
بررسی بازی
حقایق بازیها
داستان بازی
بررسی سخت افزار
برنامههای ویدیویی
انجمنها
نوشتههای جدید
پرمخاطبها
جستجوی انجمنها
جدیدترینها
ارسالهای جدید
آخرین فعالیتها
کاربران
کاربران آنلاین
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
ورود
ثبت نام
جستجو
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
جستجو فقط عنوان ها
توسط:
Menu
Install the app
Install
فراخوان عضویت در تحریریه بازیسنتر | برای ثبت درخواست کلیک کنید
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Windows 10 در اجرای بازیها از SteamOS بهتر عمل میکند
ارسال پاسخ
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
You are using an out of date browser. It may not display this or other websites correctly.
You should upgrade or use an
alternative browser
.
متن گفتگو
<blockquote data-quote="LiviNG D3AD" data-source="post: 3911328" data-attributes="member: 30435"><p>این تست داره نشون میده بازیهای خود Valve که با موتور خود Valve و همکاری خود Valve روی پلتفرمی به اسم Steam Machin که محصول Valve هست و از سیستم عامل Steam OS 2.0 که ساخت خود Valveـه استفاده میکنه اجرا میشن، نسبت به نسخههای Windowsـی پرفورمنس کمتری دارن. این چیز خاصی نیست؟! مایکروسافت 30 سال زحمت کشیده تا به این نقطه رسیده، شما فکر میکنید Valve در طی چند سال به همین نقطهای که مایکروسافت روش ایستاده برسه و فکر میکنید زمانی که Valve به اون نقطه برسه مایکروسافت به چه دست آوردهای جدیدی رسیده باشه؟!</p><p></p><p>Vulkan برگ برنده Steam OS نیست. حتی همین Vulkan (که اساسش همون Mantleـه AMD هست) هم از وجود چیزی مثل WDDM 2.0 که منحصر به W10 هست میتونه بهره ببره و بهبود عملکرد پیدا کنه. در ثانی DX12 الان عرضه شده و همین امسال و اوایل سال دیگه هم چندتا بازی با استفاده از DX12 عرضه میشن و تا آخر سال هم پشتیبانی ازش چند برابر میشه. فقط سه ماه از عرضه شدن W10 گذشته و تو همین مدت کم حدود 30% از مشترکین Steam کوچ کردن به W10.</p><p></p><p>در مورد امتیازات بهتر Vulkan هم متوجه منظورتون نشدم. یعنی چی مصرف رو کنترل میکنه؟ کنترل مموری و سیستم و منابع اصلیترین بخش DX12 هست. در مورد Cross Platform بودن هم من مزیتی نمیبینم. یک سیستم عامل 97% بازار رو در اختیار داره و سیستم عاملهای دیگه روی هم 3% بازار رو در اختیار دارن. یک بازیساز چرا باید بخاطر اون 3% هزینه خودش رو چند برابر کنه؟ چرا باید استفاده از APIـه مخصوص سیستم عامل برتر رو بیخیال بشه و بره از OpenGL و Vulkan استفاده کنه؟ قرار هست آندروید از Vulkan ساپورت کنه و ios هم بزودی از APIـه Metal (که انحصاری Apple هست) استفاده خواهد کرد. فکر نمیکنم بازیهای AAA ربطی به عناوین موبایلی داشته باشن و از طرف دیگه ساپورت خود سازندگان GPU، انجین سازها و خود سازندگان Vulkan از سیستم عامل برتر باید به مراتب بهتر از یکسری سیستم عامل کم طرفدار و کم مصرف باشه. یعنی ممکنه استفاده بازیهای موبایل و سبک و ... از APIـی مثل Vulkan به نفع W10 هم باشه اما بعید میدونم حالت عکسش صدق کنه.</p><p></p><p>به خیال یک عده Valve با انجام این کارها به دنبال نجات PC Gaming هست ولی مشخص نیست هدفش از این راهی که داره میره چیه و میخواد به کجا برسه. میخوان PC Gaming رو از دست کی نجات بدن؟ مایکروسافت؟ بهترین ساپورت و جهتمندی در صنعت PC Gaming رو مایکروسافت داره انجام میده (با همهی شرکتها از جمله Nvidia و AMD و Intel و ...) شاید قبل از این سیاستهای خوبی رو در برخی قسمتها پیاده نکرده باشن اما اصلاح سیاستها از طرف مایکروسافت خیلی آسون تر از ساختن یک بیس و پایه توسط Valve برای PC Gaming روی OSـی مثل Steam OS هست.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LiviNG D3AD, post: 3911328, member: 30435"] این تست داره نشون میده بازیهای خود Valve که با موتور خود Valve و همکاری خود Valve روی پلتفرمی به اسم Steam Machin که محصول Valve هست و از سیستم عامل Steam OS 2.0 که ساخت خود Valveـه استفاده میکنه اجرا میشن، نسبت به نسخههای Windowsـی پرفورمنس کمتری دارن. این چیز خاصی نیست؟! مایکروسافت 30 سال زحمت کشیده تا به این نقطه رسیده، شما فکر میکنید Valve در طی چند سال به همین نقطهای که مایکروسافت روش ایستاده برسه و فکر میکنید زمانی که Valve به اون نقطه برسه مایکروسافت به چه دست آوردهای جدیدی رسیده باشه؟! Vulkan برگ برنده Steam OS نیست. حتی همین Vulkan (که اساسش همون Mantleـه AMD هست) هم از وجود چیزی مثل WDDM 2.0 که منحصر به W10 هست میتونه بهره ببره و بهبود عملکرد پیدا کنه. در ثانی DX12 الان عرضه شده و همین امسال و اوایل سال دیگه هم چندتا بازی با استفاده از DX12 عرضه میشن و تا آخر سال هم پشتیبانی ازش چند برابر میشه. فقط سه ماه از عرضه شدن W10 گذشته و تو همین مدت کم حدود 30% از مشترکین Steam کوچ کردن به W10. در مورد امتیازات بهتر Vulkan هم متوجه منظورتون نشدم. یعنی چی مصرف رو کنترل میکنه؟ کنترل مموری و سیستم و منابع اصلیترین بخش DX12 هست. در مورد Cross Platform بودن هم من مزیتی نمیبینم. یک سیستم عامل 97% بازار رو در اختیار داره و سیستم عاملهای دیگه روی هم 3% بازار رو در اختیار دارن. یک بازیساز چرا باید بخاطر اون 3% هزینه خودش رو چند برابر کنه؟ چرا باید استفاده از APIـه مخصوص سیستم عامل برتر رو بیخیال بشه و بره از OpenGL و Vulkan استفاده کنه؟ قرار هست آندروید از Vulkan ساپورت کنه و ios هم بزودی از APIـه Metal (که انحصاری Apple هست) استفاده خواهد کرد. فکر نمیکنم بازیهای AAA ربطی به عناوین موبایلی داشته باشن و از طرف دیگه ساپورت خود سازندگان GPU، انجین سازها و خود سازندگان Vulkan از سیستم عامل برتر باید به مراتب بهتر از یکسری سیستم عامل کم طرفدار و کم مصرف باشه. یعنی ممکنه استفاده بازیهای موبایل و سبک و ... از APIـی مثل Vulkan به نفع W10 هم باشه اما بعید میدونم حالت عکسش صدق کنه. به خیال یک عده Valve با انجام این کارها به دنبال نجات PC Gaming هست ولی مشخص نیست هدفش از این راهی که داره میره چیه و میخواد به کجا برسه. میخوان PC Gaming رو از دست کی نجات بدن؟ مایکروسافت؟ بهترین ساپورت و جهتمندی در صنعت PC Gaming رو مایکروسافت داره انجام میده (با همهی شرکتها از جمله Nvidia و AMD و Intel و ...) شاید قبل از این سیاستهای خوبی رو در برخی قسمتها پیاده نکرده باشن اما اصلاح سیاستها از طرف مایکروسافت خیلی آسون تر از ساختن یک بیس و پایه توسط Valve برای PC Gaming روی OSـی مثل Steam OS هست. [/QUOTE]
Insert quotes…
Verification
پایتخت ایران
ارسال نوشته
صفحه اصلی
انجمنها
گفتگو درباره بازیها و صنعت بازیهای ویدیویی
اخبار بازیها
Windows 10 در اجرای بازیها از SteamOS بهتر عمل میکند
Top
نام کاربری یا ایمیل
رمز عبور
نمایش
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
مرا به خاطر بسپار
ورود
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی
همین حالا ثبت نام کن
or ثبتنام سریع از طریق سرویسهای زیر
Twitter
Google
Microsoft