در كل اصلا نبايد گرافيك اين دو بازي باهم مقايسه بشه چون هر دو بازي يه سبك از گرافيك را تعريف ميكنند .
گرافيك بازي cod4 واقع گرايانه هست و همه چي به رنگ و حال و هواي طبيعي انجام شده ولي گرافيك بازي هايي مثل ut3 يه گرافيكه تخيلي هست در اينطور بازي ها سعي ميشه از زنگ هايه تخيلي استفاده كنند مثلا ميبينن رنگ اسمان به جاي ابي بودن از بنفشو قرمز استفاده ميشه ! يا هواي بازي كمي ابي ميزنه كه تا حدودي بازي را سينمايي نشون بده . البته اين cod4 هم يه حال و هواي قهوه اي مانند داره (خاكستري ) كه اينم به يه نوع ديگه بازي را سينمايي نشون بده .
تنها بازي كه كاملا حال و هواي طبيعي و رنگهاي كاملا طبيعي استفاده شده بازي crysis هست كه اين باعث ميشه بازي را كلا متمايز ميكنه .
درستش اينه كه هميشه بازي ها طوري مقايسه بشن كه گرافيكشون در يه سبك باشن .
چرا نمیشه این دو بازی رو با هم مقایسه کرد ؟
خب من تحلیلم از این دو بازی رو میگم
1-نورپردازی:موتور ue3 در رندر توابع نور کمی مشکل داره نگاهی به بازی های ساخته شده با این موتور نشان دهنده ی این موضوع هست همون طور که در دمو ها و عکس ها مشخصه در بازی ut3 نور پردازی مشکل داره مثل در هنگام شلیک نور اسلحه واقعی نیست اگر به بازیه cod4
نگاه کنیم متوجه ی نور پردازی عالی این بازی می شویم انعکاس نور حاصل از انفجار در اسلحه ی کاراکتر و سایه های ایجاد شده توسط این انفجار و یا نور ایجاد شده توسط نور افکن هلیکوپتر این مطلب را تایید میکند حال آنکه نوری برای انفجار بازی ut3 وجود ندارد
2-تکسچر ها و کیفیت آنها:یکی از نقاط قوط بازی ut3 وجود BUMP MAPPING خوب است و به لطف این ویژگی تکسچر ها ی این بازی طبیعی و زیبا کار شده ولی اگر دقت کنید متوجه میشیم که این تکسچر های عالی و با کیفیت در کاراکتر و اسلحه ها کار شده ولی در محیط بازی و زمین و... کیفیت این تکسچر ها کاهش پیدا میکنه ولی در بازی COD4 با وجود اینکه میزان تکسچر ها و کیفیت اونها در کاراکتر و اسلحه از UT3 کمتره ولی در محیط اطراف و زمین به خوبی کار شده است به طوری که COD4 زیبا تر از UT3 به نظر میاد
3-فیزیک:هر دو بازی از لحاظ فیزیک بسار عالی هستن ولی نگاهی به انفجار ها در COD4 و چگونگی پرت شدن اشیا به اطراف باعث میشه که این بازی کمی از UT3 بهتر باشه
4- جلوه های پارتیکل و دود و انفجار ها: همان طور که در عکس ها مشخص هست COD4 در زمینه ی جلوه های مربوط به پارتیکل برتری فاحشی نسبت به UT3 داره و در انفجار ها به خوبی از این موضوع استفاده شده همچنین این بازی از لحاط جلوه های دود هم از UT3 برتره
5- تخریب پزیری محیط: همان طور که در بازی های ساخته شده با UE3 مشخصه این موتورفاقد این ویژگی هستو در بازی های ساخته شده با این موتور مشخصه اصلا چیزی به عنوان تخریب پزیری محیط نداریم ولی در بازی COD4 همین نفوز گلوله و رد شدن آن از دیوار نشون دهنده ی این موضوع هست که این موتور دارای این ویژگی هست ولی در بازی COD4 به صورت گسترده استفاده نشده (البته ممکنه بگید در بازی کانتر هم رد شدن گلوله از در داریم ولی موتور بازی این ویزگی رو نداره که باید بگم رد شدن گلوله در بازی COD4 فرق داره و حتی جای رد شدن آن در دیوار می مونه)
6- در کنار این موضوعات موتور COD4 قابلیت استفاده ازDX10 رو داره ولی UE3 این ویژگی رو هم نداره که در نسخه ی PC تاثیر گزار هست
مقایسه ی گرافیک 2 بازی از جهات زیادی قابل بررسیه و این تنها بخشی از تفاوت هاست COD4 با اینکه نسخه ی بتا است برتری داره
اينم دوتا عكس جديد از unreal 3 كه البته به نظرم اصلا گرافيكش از gears of war بيشتر نيست روي خطوط قرمزي كه مشخص كردم ببينيد چه تكسچر افتضاحي داره مثلا قراره خيلي گرافيكش خيلي از gow بيشتر بشه:confused:
اينم دوتا عكس جديد از unreal 3 كه البته به نظرم اصلا گرافيكش از gears of war بيشتر نيست روي خطوط قرمزي كه مشخص كردم ببينيد چه تكسچر افتضاحي داره مثلا قراره خيلي گرافيكش خيلي از gow بيشتر بشه:confused:
اگه شما میخوای به زور به خودت بقبولونی که گرافیکش از GOW بیشتر نیست یه حرف دیگه هست. مثلآ توی عکس دوم اومدی ترکهای زمین رو خط کشیدی میگی گرافیکش کمه ! چیزی که مشخصه از نظر طراحی و جزییات از GOW سرتره و طراحی صورت که خیلی بهتر از GOW انجام شده و همه اینها در شرایطی هست که محیطهاش 100 برابر GOW هستن و توی هر محیط 30 , 40 نفر دارن با هم میجنگن.