Unigine Heaven - DX11 vs DX9

  • Thread starter Thread starter raya2
  • تاریخ آغاز تاریخ آغاز
  • برچسب ها برچسب ها
    dx11

raya2

کاربر سایت
از اونجایی که بعضی ها هنوز از قابلیتهای منحصربفرد DirectX11 نسبت به نگارشهای قبلی, چیزی نمی دونند و دلشون رو به کنسولهای چند سال پیششون خوش کردند, تصمیم گرفتم که با اجرای Benchmark معروف شرکت Unigine یعنی Unigine Heaven و گرفتن چند Screenshot در دو حالت DirectX9 و DirectX11 (به همراه نمایش ویژگی Tessellation), قدرت گرافیکی DX11 را نمایش بدم .

نکته 1: از آخرین نسخه ی این نرم افزار یعنی ورژن 2.1 استفاده کردم که میتونید از لینک زیر اونو با حجم 230 مگ دریافت کنید :


نکته 2: در هر دو حالت DX9 و DX11 تمامی تنظیمات گرافیکی مشابه هستند :

Shaders: high
Anisotropy: 16
Anti-aliasing: 8X

نکته 3: در هر قسمت, عکس اولی مربوط به DX9 و دومی مربوط به DX11 هست

تصویر اول : تفاوت را بوضوح در لبه های موتور کشتی و ملخ های اون میتونید ببینید »





تصویر دوم: شاخکها و برجستگیهای اژدها در حالت DX11 کاملا بیشتر و مشخص هستند »





تصویر سوم: به قاب پنجره در سمت چپ و همچنین شیروانی خانه ها در سمت راست دقت کنید »





تصویر چهارم: شاید اوج تفاوت رو در این تصویر بشه دید. به برجستگی ها و فرو رفتگی سنگها در دیوار و سنگفرش زمین نگاه کنید »





تصویر پنجم: یک نمونه ی بارز دیگر در استفاده از Tessellation. به گلوله های توپ و خود توپ و همچنین پیچ و طناب اطرافش توجه کنید. تفاوت از زمین تا آسمونه; مخصوصا توپ ها که در حالت DX9 شباهت چندانی به توپ ندارند =))!



 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: A-L-I
در dx9 و کنسولهای حاضر برجستگی ها رو با تکنیک bump maping و تکنیکهای سایه زنی نشون میدن در واقع حس برجستگی رو القا میکنن ولی در dx11 واقعا از تکنولوژی displacment داره استفاده میشه یعنی جابجایی واقعی vertex ها نصبت به هم که انقلابیه . تو cg این تکنولوژی زمان rendering رو کلی بالا میبره . با این تکنولوژی چه شود نسل بعدی کنسولها و کلا بازیها چه شود تو material , landscape و ..... انقلابیه
 
مهم ترین و اساسی ترین فرقdx11وdx9همون tessellationهستش که در این نرم افزار بنچمارک بخوبی تفاوت که محسوس و زیاد هستش را مشاهده می کنین!مخصوصا سطحextremeدر این نرم افزار نفس کارت را در میاره!البته فعلا با توجه به معماری کارت های حاضر و موتور های گرافیکی نسل حاضر وجود سطحextremeدر بازی ها مشکل و ممکن نیستش!چون در همون محیط کوچک نرم افزار وقتی روی سطح extremeبگذارید(با 8AAورزولوشنFULLHD) بهترین فریمی یک کارت amdنسل جدید مثل 6970میده 25 فریم هستش!و متقابلا کارت 580هم حدود 31 فریم میده!
در نرم فزار 3dmark11هم از tessاستفاده کرده در یکی از تست که از heavy tessاستفاده کرده فریم کارت ها اکثرا زیر15 هستش!
در بازی های الان از سطح moderateاونم در اشیا خاص یا فقط افراد یا غول های بازی استفاده می کنن!
هنوز رسیدن کنسول ها به این سطح گرافیک مثل سطح بالای tessellationزمان زیادی شاید طول بکشه!چون هنوز GPUهایی که توانایی زیادی در پردازش TESSدارن قیمتی بالایی دارن که حتی اندازه قیمت دو تا کنسول هم میرسه!
 
ورژن 2.5 این بنچمارک, جدیدا منتشر شده

لینکها :


با تغییرات زیر :

Changes in version 2.5

Added Professional edition
Improved support of various GPUs
Added support of indirect occlusion (SSDO) to simulate real-time global illumination
Improved stability on multi-hour runs
Fixed Windows GUI launcher compatibility issues
Improved quality of ambient occlusion
Fixed minor content glitches
Added user manual
Improved Windows installer
 
نسخه ی 3.0 هم منتشر شد:

امکانات جدید این نسخه:
====================
Added Mac OS X version compatible with 10.7+ (no tessellation).
Added support for Intel HD 3000 GPU (no tessellation).
Improved support for multi-monitor configurations.
Added support for NVIDIA 3D Surround (multi-monitor stereo 3D).
Enhanced NVIDIA 3D Vision support.
New cross-platform launcher without .NET dependencies.
Fixed Phoronix Test Suite compatibility issue.
Fixed minor visual artifacts.
Improved compatibility with Mesa drivers.
Improved detection of new GPUs.
لیـنکها در سایت رسمی
ویژگیهای کلی این Benchmark:
==================
Heavy GPU load, extreme hardware stability test.
Support of DirectX 9, DirectX 10, DirectX 11 and OpenGL 4.0.
Comprehensive use of hardware tessellation technology (3 presets).
Advanced ambient occlusion.
Dynamic global illumination.
Volumetric cumulonimbus clouds of high physical fidelity.
Simulation of day-night shift and changing light conditions.
Dynamic sky with light scattering.
Interactive experience with fly/walk-through modes.
Support of NVIDIA SLI and ATI CrossFire technologies.
Stereo 3D modes:
  • Anaglyph
  • Separate images
  • 3D Vision
  • 3D Surround
  • iZ3D
Support of multi-monitor configurations.
 
2.jpg


و این هم نسخه ی جدید لین بنچمارک بینظیر (با اضافه شدن قابلیتهای جدید و ستارگان شب!)

Download Heaven Benchmark | Unigine: real-time 3D engine (game, simulation, visualization and VR)

What's New in Heaven 4.0?

■Benchmarking presets for convenient comparison of results
■GPU temperature and clock monitoring
■Drastic improvement of SSDO
■Stars at nighttime
■Improvement of lens flares
■New, improved version of UNIGINE Engine under the hood
■Detection of multiple GPUs
■Anti-aliasing support on Mac OS X
■Enhancement of automation scripts in Pro version
■New Advanced edition (see details below)
■Russian and Chinese localization

این شرکت همین سه روز پیش یک بنچمارک جدید منتشر کرده که یک منطقه ی کوهستانی جنگلی رو به زیباترین شکل ممکن به نمایش میذاره. دوستداران طبیعت از دستش ندن

valley2.jpg


Download Valley Benchmark | Unigine: real-time 3D engine (game, simulation, visualization and VR)
 

کاربرانی که این گفتگو را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
اگر میخواهی عضوی از بازی سنتر باشی همین حالا ثبت نام کن
or